Het Grote 6800 GT Topic Deel 4!

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.815 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 20:51

Kortfragje

......

Had precies hetzelfde probleem in underground 2, echter drivers 71.89 fixte bij mij het probleem... heb je die specifieke versie al geprobeerd? en het je je AGP aperture size op 256 Mb of hoger gezet?

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:25
Hoe en met welke tool kan ik het beste testen of mn asus 6800GT 256 op ultra speeds kan lopen? het zal vast wel in een vand e vorige topics staan, maar t kost zoveel tijd om te zoeken en tijd wil ik stoppen in het tweaken :)

BVD

de enige echte Jaap Stobbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsoeting
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 14:53
Nee had 77.72 geprobeerd en de versie die op de BF2 CD staat. Ook heb ik de bios setting nog op 32M staan. Ga het Donderdag avond even proberen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 20:51

Kortfragje

......

Een heel ander vraagje, heeft iemand al de Artic 5 gemonteerd op een 6800 GT? Koelt ie een beetje goed? Ik heb nml de stock koeler (op een ASUS) en de prestaties vallen me wat tegen. De Artic blaast de warme lucht toch direct naar buiten?

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:04
jaapstobbe schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:36:
Hoe en met welke tool kan ik het beste testen of mn asus 6800GT 256 op ultra speeds kan lopen? het zal vast wel in een vand e vorige topics staan, maar t kost zoveel tijd om te zoeken en tijd wil ik stoppen in het tweaken :)

BVD

de enige echte Jaap Stobbe
Google eens naar coolbits 2, download dat en "installeer het" (is een registry edit dat de extra mogelijkheden van de driver zichtbaar maakt). Daarna kun je bij de driver opties overklokken aan klikken en de driver laten testen hoe hoog hij kan. Wel ff op 3D settings zetten.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:07
Hoe zit het eigenlijk met de garantie van een videokaart als je de standaard koeler vervangt?

Vervalt de garantie of gebeurt daar niets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

mhoogendam schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:58:
Hoe zit het eigenlijk met de garantie van een videokaart als je de standaard koeler vervangt?

Vervalt de garantie of gebeurt daar niets mee?
In princiepe zou de garantie vervallen, maar als je hem terug stuurt, kun je er altijd je oude koeler weer op zetten. Mits je hem natuurlijk niet hebt overgeklokt, want dan vervalt je garantie wel. ;)

Hier zijn nieuwe drivers te vinden, de 77.76
In de release notes staat dat het incompatibiliteitsprobleem (leuk woord voor lingo ;)) met via chipsets opgelost is, hopen dat dit echt zo is, anders moet ik een nieuw moederbord kopen om met mijn 6800GT BF2 te kunnen spelen.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149447

Waarom werkt rivatuner maar half bij mij?

ALs ik 2d core std instel en 3d performance 50mhz hoger ofzo, en ik bekijk de hardware monitor dan zie ik dat ie gewoon std blijft als ik een 3d app. draai of heb gedraaid. dan zou je in die grafiek moeten zien dat ie sneller heeft gelopen. omdat het 3d is.

wat een rot programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Voor BF2 ea. zal ik deze zomer ook nog een nieuwe kaart gaan kopen. Kan iemand nu voor eens en altijd het verschil aangeven tussen een 128mb kaart en een 256mb kaart. En dan gaat het niet om het verschil in prijs, want dat is duidelijk. Maar waar liggen dan de verschillen qua prestatie. Is er een signifikant voordeel en waar ligt dat of waar zit dat in? Ik wil wel weten of het prijsverschil van minimaal € 50 het waard is.

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon2107 op 20-07-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:19
Het verschil zit hem in het geheugen.
De 256MB versie heeft DDR3 geheugen wat sneller is als de versie is met 128, welke is uitgerust met 128 Mb DDR geheugen (256 Bits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134496

Ikke! schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:18:
Zoals een aantal mensen zit ik met het probleem dat de nieuwste drivers niet werken met mijn 6800GT. Ik heb er een van XFX. De drivers die meegeleverd waren, versie 61.72, werken prima. Hier kan ik Battlefield 2 echter niet mee spelen. En dat is juist het spel waarvoor ik deze kaart heb aangeschaft. Op de BF2 cd zit versie 77.30 mee geleverd, deze (of nieuwere versies) zijn nodig om BF2 te draaien. Welke drivers ik ook installeer, ik krijg steeds een 'raar' beeld, zodra ik op het inlogscherm van windows xp pro kom. Ik krijg alleen wat rare kleurtjes te zien en een vierkant vlekje op de plaats waar de muis zit. Ik begon met een schone installatie van windows. Heb elke keer dat ik nieuwe drivers installeer eerst de oude verwijderd en driver cleaner pro gedraaid. DirectX9.0c ook weer opnieuw geinstalleerd. Ik heb ook verschillende chipsetdrivers (via KT600, op een MSI KT6) geprobeerd, nu staan er de nieuwste op. Ik las ergens dat de agp drivers die bij de via 4in1 zitten de boosdoener zouden zijn. Met cpu-z kon je kijken of je de (verkeerde) 3.0 had, dit moest 3.5 worden, door de agp drivers niet aan te vinken. Bij mij stond er al versie 3.5, dus dit lijkt me niet het probleem.
Drivers die ik geprobeerd heb en niet werken:
66.93
76.44 (Zero-point)
77.30 (van de BF2 cd en van de nvidia site)
77.50
77.62 (XTreme-G drivers)
77.72 (whql en niet-whql)
80.40
4in1 drivers:
451
455
456 (deze gebruik ik nu)

Ik heb een chieftec 360 Watt voeding, dacht eerst dat dit wel een probleem zou zijn, maar heb tijdelijk hardeschijven aan een andere voeding gehangen en dat maakte geen verschil. De spanningen zijn ook niet laag, liggen meestal iets boven de normale waardes. Voeding lijkt me ook geen probleem, aangezien het wel werkt met de 66.93 drivers. Battlefield 1942 (DC Final) en CoD werken prima. Krijg overigens slechts 2141 punten in 3dMark05, heb verder een XP2600+ en 1 gig geheugen.
Verder wordt die kaart ook niet echt te warm, maximaal iets van 75 graden.
Iemand die een oplossing weet?
jij zij:
(Met cpu-z kon je kijken of je de (verkeerde) 3.0 had, dit moest 3.5 worden, door de agp drivers niet aan te vinken. Bij mij stond er al versie 3.5, dus dit lijkt me niet het probleem.)

maar ik zie dat helemaal geen 3.0 en geen 3.5 staan in cpu-z bij mij.
ik zie wel in wcpuid (agp spec revision 3.0 staan) ,weet niet of dat het zelfde is?zoja dan heb ik geen 3,5 en dan zit het niet goed bij mij.hoe krijg ik dit goed? want met de instalatie van de 4in 1 drivers staat er geen optie van agp drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 134496 op 20-07-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119137

Zijn er hier nog mensen die geen 6800GT bij Alternate hebben besteld haha. :P

Ik heb maandag m`n Asus V9999GT 256MB versie binnengekregen, nog even geprobeerd of die met m`n oude Rainbow 300W voeding aan de praat was te krijgen, pc starte wel op, maar tijden 3dMark03 bij de 2de gametest toch een reboot. Toen m`n nieuwe Zalman 400W er maar ingezet, tot nog toe geen problemen gehad, topkaart, tussen de 30 en 60 fps in BF2 met alles op high en 4xAA (1024x768@85hz)

Specs:

AMD Athlon XP 3000+
1,5Gb Kingston 333
Asus V9999GT/TD 256MB DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143959

heeft iemand met deze ervaring: Leadtek A400 (Retail, retail, DVI, TV-Out) ?

Grafische chip
Chip GeForce 6800
Snelheid 325 MHz

Geheugen
Capaciteit 128 MB
Type DDR-SDRAM
Toegangstijd 2,9 ns
Snelheid 700 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dan kan je beter voor 20 euro meer de asus v9999GT/TD halen.

Chip GeForce 6800GT
Snelheid 350 MHz
Pixel-Pipelines 16

Capaciteit 128 MB
Type DDR-SDRAM
Toegangstijd 2,86 ns
Snelheid 700 MHz
Interface 256 bit

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Anoniem: 119137 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:25:
Zijn er hier nog mensen die geen 6800GT bij Alternate hebben besteld haha. :P

*knip*

Specs:

AMD Athlon XP 3000+
1,5Gb Kingston 333
Asus V9999GT/TD 256MB DDR3
Wat voor moederbord (met welke chipset) heb je? Kan hem namelijk niet goed werkend krijgen met mijn via kt600. Ook niet met die nieuwste beta drivers. (77.76) Denk dat ik maar een mobo met nForce 2 ultra ga kopen.
Anoniem: 134496 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:21:
[...]
jij zij:
(Met cpu-z kon je kijken of je de (verkeerde) 3.0 had, dit moest 3.5 worden, door de agp drivers niet aan te vinken. Bij mij stond er al versie 3.5, dus dit lijkt me niet het probleem.)

maar ik zie dat helemaal geen 3.0 en geen 3.5 staan in cpu-z bij mij.
ik zie wel in wcpuid (agp spec revision 3.0 staan) ,weet niet of dat het zelfde is?zoja dan heb ik geen 3,5 en dan zit het niet goed bij mij.hoe krijg ik dit goed? want met de instalatie van de 4in 1 drivers staat er geen optie van agp drivers.
Denk dat dat het zelfde is. Bij cpu-Z (bij mij versie 1.29) staat het in het tabblad mainboard onderaan, bij graphic interface: version: "agp version 3.5" Maar werkt jou kaart niet goed dan? Anders zou ik het zo laten. Ik gebruik nu versie 4.55 van de 4in1 drivers. Ik kreeg van iemand een fix om bepaalde problemen met artifacts op te lossen, ik dacht misschien werkt het ook voor mijn probleem. Bleek geen effect te hebben, kan nog steeds geen nieuwere drivers dan de 66.61 gebruiken. Dit stond er in de fix:
OK here is how I fixed the VIA chipset problem. Please note I'm not offering techinal support and I WILL NOT BE HELD RESPOSABLE, for any damage, or problems that happen from trying this. Now that's over with on to the GAMEING!

1. Install the VIA_HyperionPro_V5.00A.0 drivers, these are the newest drivers from the VIA site. Then reboot.

2.Right click My computer choose properties. Go to the hardware tab. Click Device Manager. Click teh + next to the system devices. Find the "VIA cpu to agp controller". Right click and choose update driver. If asked to search the internet say not at this time and choose next. Choose install from a list or specific location, and click next. Choose Don't search. I will choose the driver to install, and click next.

Here you should see two device drivers to choose from:
PCI standard PCI-to-PCI bridge.
VIA CPU to AGP Controller.
(Note we will set the controller to run in PCI mode Temporarly this may cause games to run slow.)

Choose PCI standard PCI-to-PCI bridge, and click next. Then click finish. Now reboot.

3. Now run a game to test and see if the problems have gone away. This usually is the case when running in PCI mode. If they did then continue.

4. Repeat step 2 untill you get to the window where you see these drivers (note do this on the PCI to Pci Bridge as this is now what it will be named):

PCI standard PCI-to-PCI bridge.
VIA CPU to AGP Controller.

Now choose Have Disk. Click Browse. Browse to the
4in1425(1)a\4in1425(1)a\AGP directory
choose the "VIAGART" file and click open.
Click ok.

Now there should only be one thing in the list:

VIA CPU to AGP contorller.
Choose that and click next.
A window will appear saying that windows can not varify that this device will work properly. Continue by clicking the ok button. Now restart.
De drivers die bij de fix (een textbestandje dus) zaten waren versie 4.25 dus, maar lijkt me dat dat ook met nieuwere moet werken. Ik heb zelf op de normale manier de drivers geinstalleerd trouwens. Maar heb je een probleem met die kaart?

[ Voor 77% gewijzigd door Ikke! op 20-07-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou battlefield 2 draaid niet lekker en wat lage benchmarkscores vandaar.
Ikke! schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:45:
[...]

Wat voor moederbord (met welke chipset) heb je? Kan hem namelijk niet goed werkend krijgen met mijn via kt600. Ook niet met die nieuwste beta drivers. (77.76) Denk dat ik maar een mobo met nForce 2 ultra ga kopen.

[...]

Denk dat dat het zelfde is. Bij cpu-Z (bij mij versie 1.29) staat het in het tabblad mainboard onderaan, bij graphic interface: version: "agp version 3.5" Maar werkt jou kaart niet goed dan? Anders zou ik het zo laten. Ik gebruik nu versie 4.55 van de 4in1 drivers. Ik kreeg van iemand een fix om bepaalde problemen met artifacts op te lossen, ik dacht misschien werkt het ook voor mijn probleem. Bleek geen effect te hebben, kan nog steeds geen nieuwere drivers dan de 66.61 gebruiken. Dit stond er in de fix:

[...]

De drivers die bij de fix (een textbestandje dus) zaten waren versie 4.25 dus, maar lijkt me dat dat ook met nieuwere moet werken. Ik heb zelf op de normale manier de drivers geinstalleerd trouwens. Maar heb je een probleem met die kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Dennis_k schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:02:
Het verschil zit hem in het geheugen.
De 256MB versie heeft DDR3 geheugen wat sneller is als de versie is met 128, welke is uitgerust met 128 Mb DDR geheugen (256 Bits)
Waar zit die betere prestatie in, waar merk je dat aan? Merk je dat tijdens het gamen?

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon2107 op 20-07-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Falcon2107 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:29:
[...]

Waar zit die betere prestatie in, waar merk je dat aan? Merk je dat tijdens het gamen?
zit in het feit dat de ddr versie op 700mhz draait en de ddr3 op 1000mhz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

En dit is een merkbaar verschil? Is het het geld waard????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:21
Je gaat het vooral merken als je spellen in een hoge resolutie gaat spelen met AA en AF ingesteld.
Ik weet niet of jij het het geld waard vindt. Ik zie toch liever 256mb ddr3 geheugen op mijn GT als 128mb ddr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149647

is het allemaal een beetje goed gelopen bij alternate, qua leveringstijd en service enzo? ik ben ook van plan om de asus v9999GT 256mb te gaan kopen bij alternate.
zijn de mensen die hem bij alternate hebben gekocht, tevreden met hun kaart of zijn er problemen?

is het nodig om er een zalmen cooler bij te kopen, of is de stock cooler wel redelijk stil, want ik las verschillende verhalen op deze topic, de ene zei dat na het installeren van de drivers de cooler vrij stil was en de andere zei weer dat de stock cooler enorm veel lawaai maakt, ook na het installeren van de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-07 08:53
Anoniem: 149647 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:41:
is het allemaal een beetje goed gelopen bij alternate, qua leveringstijd en service enzo? ik ben ook van plan om de asus v9999GT 256mb te gaan kopen bij alternate.
zijn de mensen die hem bij alternate hebben gekocht, tevreden met hun kaart of zijn er problemen?

is het nodig om er een zalmen cooler bij te kopen, of is de stock cooler wel redelijk stil, want ik las verschillende verhalen op deze topic, de ene zei dat na het installeren van de drivers de cooler vrij stil was en de andere zei weer dat de stock cooler enorm veel lawaai maakt, ook na het installeren van de drivers.
Ik heb de 128Mb Asus besteld (de v9999gt/td voor de wijsneuzen onder ons:P ) Levertijd was goed en prestaties zijn uitstekend! Mij hoor je niet klagen ;)

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Ik heb de xfx 6800gt bij alternate gehaald, en ze hadden deze "overbesteld" Hij was dus direct leverbaar toen ik hem bestelde (en betaalde), maar het duurde toch 2 weken voor ik hem had. Ze hadden er dus meer verkocht dan dat ze op voorraad hadden. Verder werkt die kaart niet icm mijn via kt600 chipset en de nieuwere drivers. Die drivers zijn dus nodig om BF2 te kunnen spelen, een keer raden waarom ik die kaart gekocht heb. ;) Heb nu een msi k7n2 Delta2 platinum besteld bij diezelfde zaak, die zou als het goed is wel moeten werken. De enige reden dat ik hem ook bij alternate besteld heb is dat hij daar het goedkoopst was. Ik vond de service niet geweldig daar. Duurde vanmiddag 25 minuten voordat ik iemand aan de lijn kreeg, die me vervolgens ook niet kon helpen. Bleek dat als ik mijn kaart terug zou sturen (9 euro verzendkosten) ik dan 8 % (22 euro)terugname kosten zou moeten betalen, omdat ik langer dan 7 dagen gewacht heb. Vervolgens heb ik dan nog geen werkende kaart, en zou ik hem of moeten ruilen voor een veel langzamere 6600gt of een x800xl kopen, die weer een stuk duurder is ( 80 euro). Dus een nieuw moederbord was helaas goedkoper.
Zo dat is er uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik heb een MSI K7N2 met nForce2 chipset, werkt prima. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 119137 op 21-07-2005 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

maar ik vraag me af : is het alleen een probleem bij de via kt600 chipset dan :?
ik bedoel heb een mobo met kt333 en 1tje met k8t800chipset en heb nergens last van.
ik bedoel op alle 2 draait me 6800u prima zonder stotteren. met de laatste via drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Anoniem: 119137 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:06:
[...]

Ik heb een MSI K7N2 met nForce2 chipset, werkt prima. :)
Dat is fijn om te horen, ik heb net de msi K7N Delta2 Platinum besteld. :P
chucky666 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:23:
maar ik vraag me af : is het alleen een probleem bij de via kt600 chipset dan :?
ik bedoel heb een mobo met kt333 en 1tje met k8t800chipset en heb nergens last van.
ik bedoel op alle 2 draait me 6800u prima zonder stotteren. met de laatste via drivers.
Volgens mij was het een algemeen probleem met via en ati chipsets gebaseerd op het agp 3.0 protocol. Maar je zou toch zeggen dan als het op die 2 van jou werkt, het bij mij ook zou moeten werken. :S Maar er zijn wel meer mensen met via chipsets waarbij het wel gewoon werkt. Ik snap er in ieder geval niks meer van. Heb echt alles wel een keer geprobeerd, behalve dan een nieuwe bios in mijn graka. Durf het nu niet te proberen, heb net een nieuw mobo besteld :P Eigenlijk wilde ik hem niet flashen, voor het geval ik hem toch terug stuurde. Onzin opzich, had ook het oude bios er weer in kunnen zetten. Maar goed, mooi dat het bij jou werkt, en bij mij werkt het (als alternate niet weer overbesteld) als het goed is ook over een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:55
Mijn Asus v9999GT/TD-256 core loopt idle op 56* en stressed 58*. Ik heb m nu draaien @ 415/1100, core idle 58* en stressed 62*. Probleem is dat mn ram idle op -10* staat en stressed op +6*/+14*. De tempmeter doet het wel maar zit 50 graden te laag zowel in RivaTuner en Asus Smartdoctor, iemand een idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Nieuwe drivers al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112300

77.76 drivers toevallig?
Heb er hier ook last van. Als je een oudere driver installed zal het wel opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139170

Feni schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:54:
Mijn Asus v9999GT/TD-256 core loopt idle op 56* en stressed 58*. Ik heb m nu draaien @ 415/1100, core idle 58* en stressed 62*. Probleem is dat mn ram idle op -10* staat en stressed op +6*/+14*. De tempmeter doet het wel maar zit 50 graden te laag zowel in RivaTuner en Asus Smartdoctor, iemand een idee waardoor dit komt?
al geprobeert pc af te sluiten voedingskabel er ff uit voor 10 seconden en weer ff kijken

ik had laatst ook dat mijn moederbord aangaf 128 graden te zijn klopte ook niet van alles geprobeert niks hielp totdat ik stekker eruit hadd gedaan en weer opnieuw de pc van stroom had voorzien

oja en mensen ik heb een asus en6800gt kon hem automatisch ocen 321core en 1180 mhz
en met dat haalde ik 6045 punten in 3dmark 05 met alleen de eerste 3 videotesten en de rest op standaart instellingen tog wel aardig dacht ik zo moet vast hoger kunnen maar helaas zegt nvidia dat ik hem niet hoger kan ocen ik snap niet dat die software dat kan zien iemand een oplossing om dat zegmaar uit te schakelen zodat ik hem tog net wat harder kan laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Anoniem: 139170 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:40:oja en mensen ik heb een asus en6800gt kon hem automatisch ocen 421core en 1180 mhz
en met dat haalde ik 6045 punten in 3dmark 05 met alleen de eerste 3 videotesten en de rest op standaart instellingen tog wel aardig dacht ik zo moet vast hoger kunnen maar helaas zegt nvidia dat ik hem niet hoger kan ocen ik snap niet dat die software dat kan zien iemand een oplossing om dat zegmaar uit te schakelen zodat ik hem tog net wat harder kan laten draaien?
Rivatuner installeren en bij power user disable internal clocktest aanzetten.

Als je dan toch met riva tuner bezig ben kan je meteen je er voor zorgen dat je kaart niet meer throttled als je op het randje it van wat je kan overclocken. Dat doe je door bij power user enable forced performance level aanzetten. En bij het overclock menutje het performance leven op force 3D te zetten. Dan moet je opnieuw opstarten. maar daarna werkt het . Als je het uit wil zetten moet je in het overclock menu force performance leven op disabled zetten. En niet langdurig aanzetten. Je schakelt namelijk beveiligings mechanismen van je kaart uit en dan dus je kaart er mee beschadigen.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:55
Ik heb de beta 80.40 drivers, ze werken prima en ik heb geen bsod's meer. Heb helaas geen benchmarks. RivaTuner 2.0 15.6 werkt er ook goed samen mee. Ik zal mn pc binnenkort ff rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
Diegene die ook een 128Mb kaart hebben, hoever krijgen jullie 'm overgeclocked? Ik ben nu nog bezig. Hij staat hier momenteel op 410Mhz core en Geheugen draait op 750Mhz.

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het enigste spel wat niet lekker draait is Far Cry (Patch 1.3). :( Met alles op very high @ 1280x1024 (4xAA en 8xAF) haal ik op buitennlocaties tussen de 20 en 35 fps en binnen rond de 40 - 120.

Het probleem is met name buitenlocaties waar ik regelmatig met 20 fps zit te spelen, de settigs lager zetten scheelt me hooguit 5 - 10 fps, met een 6800GT moet je Far Cry toch makkelijk op z`n hoogst kunnen spelen.

Specs:

AMD XP 3000+
MSI K7N2
1536MB DDR333
ASUS V9999GT/TD 256MB DDR3

Niks overklokt. Doom3 draait gewoon lekker soepel met 30 - 60 fps. Alleen Far Cry valt me zwaar tegen. verwacht ik nu teveel van de kaart? Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Ik heb net mn asus v9999GT/TD geinstalled (lekker hoor alternate binnen 24 uur :) )

3Dmark03 - 10269
3Dmark05 - 4525

specs:
P4 2.53 GHz op intel 845E Pro
1 Gig DDR pc2100
nVidia drivers 77.72

kloppen deze 3dmark scores een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaapstobbe schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:32:
Ik heb net mn asus v9999GT/TD geinstalled (lekker hoor alternate binnen 24 uur :) )

3Dmark03 - 10269
3Dmark05 - 4525

specs:
P4 2.53 GHz op intel 845E Pro
1 Gig DDR pc2100
nVidia drivers 77.72

kloppen deze 3dmark scores een beetje?
Zijn nette scores voor je systeem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17

Apoca

Array Technology Industry

Vandaag eindelijk mijn Asus V9999GT/TD 128mb binnen, gelijk in de eerste game ( Far Cry ) al allemaal blauw / geel / groene streepjes en puntjes nou dat begint al goed denk ik. Ookal kon het niet beter worden eigenlijk maar toch ff testen, doom 3 en Battlefield 2 precies het zelfde net als in 3D Mark. Een bergje drivers der op gezet met elke driver zelfde problemen dus maar ff gebeld en de zaak weer terug gestuurd.

Hoop dat ik snel een nieuwe krijg, dit is mooi fuck zeg maar :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

Anoniem: 119137 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:27:
Het enigste spel wat niet lekker draait is Far Cry (Patch 1.3). :( Met alles op very high @ 1280x1024 (4xAA en 8xAF) haal ik op buitennlocaties tussen de 20 en 35 fps en binnen rond de 40 - 120.

Het probleem is met name buitenlocaties waar ik regelmatig met 20 fps zit te spelen, de settigs lager zetten scheelt me hooguit 5 - 10 fps, met een 6800GT moet je Far Cry toch makkelijk op z`n hoogst kunnen spelen.

Specs:

AMD XP 3000+
MSI K7N2
1536MB DDR333

Niks overklokt. Doom3 draait gewoon lekker soepel met 30 - 60 fps. Alleen Far Cry valt me zwaar tegen. verwacht ik nu teveel van de kaart? Iemand tips? :)
Je vraagt teveel van je kaart, ik speel het zonder aa en af, en dat gaat heel goed, hij dropt niet onder de 60 fps. 1 ding, waarom speel je op 1280*1024, de laatste keer dat ik keek was 1280*960 nog een 4:3 verhouding :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Anoniem: 127962 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:46:
[...]

Je vraagt teveel van je kaart, ik speel het zonder aa en af, en dat gaat heel goed, hij dropt niet onder de 60 fps. 1 ding, waarom speel je op 1280*1024, de laatste keer dat ik keek was 1280*960 nog een 4:3 verhouding :Y).
misschien heeft ie een tft ;)

ik heb mn asus nu op 400/1100 ge OC'ed met standaard koeling, zo ff 3dmark testen wederom
(heb de zalman vf700-cu hier liggen, maar zoek een goeie manual om dat te doen)

[ Voor 19% gewijzigd door jaapstobbe op 21-07-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 20:26
ff vraagje tussendoor,

ik heb de PNY geforce 6800 GT, en bij het afspelen van video bij powerdvd heb ik dus een beetje raar beeld. Alle kleuren van de regenboog zeg maar.

Hoe kon ik dit nu alweer oplossen, ik ben de oplossing al eens tegen gekomen maar kan het nergens meer vinden, en als ik er overheen lees mijn excusses alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:46:
[...]

Nah ik vind dit echt belachelijk, ik heb gewoon een CRT ik speel al m`n games op 1280x1024 zonder problemen, maar de fps drops in Far Cry zijn echt om te huilen. :(

Net nog even getest:

1024x768 geen AA en AF
Carier level (bovenop met Helicopter) FPS van 20 - 30 :(

Dit kan toch niet goed zijn, binnen een fps van tussen de 90 en 120 en zo gauw ik naar buiten kijk dropt de fps naar 20 - 30, ik wordt hier echt een beetje moedeloos van. :(

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 119137 op 21-07-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
harryvos schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:55:
ff vraagje tussendoor,

ik heb de PNY geforce 6800 GT, en bij het afspelen van video bij powerdvd heb ik dus een beetje raar beeld. Alle kleuren van de regenboog zeg maar.

Hoe kon ik dit nu alweer oplossen, ik ben de oplossing al eens tegen gekomen maar kan het nergens meer vinden, en als ik er overheen lees mijn excusses alvast ;)
Nieuwste beta drivers downloaden van nZone. Die fixen wel meer problemen met het afspelen van videofilmpjes.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 20:26
CJ schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:08:
[...]

Nieuwste beta drivers downloaden van nZone. Die fixen wel meer problemen met het afspelen van videofilmpjes.
thanks m8 dat was de oplossing _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
harryvos schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:20:
[...]

thanks m8 dat was de oplossing _/-\o_
hmm bij mij werkt t met forceware 80.40 nog steeds niet, de filmpjes ijzn nog steeds 256 kleuren :S , misschien de beta 77.76 eens proberen..

[ Voor 31% gewijzigd door jaapstobbe op 21-07-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@Jaapstobbe: Ik heb die VF700cu er net 10 minuten opzitten (ik moest wel de helft van mijn passieve zalman northbridgekoeler slopen) en wat een genot. Geen herrie (fan draait op 5v) en veel lagere temps. Die stockkoeler er afhalen is zo simpel als wat. Eerst alle schroefjes op de achterkant losdraaien, dan komt alles behalve het blokje op je core eraf. Dan aan de voorkant de 4 schroeven van dat koelblokje losschroeven en klaar is kees. Bij mij zat er een berg opgedroogde silvertroep tussen. Die koelprut was keihard. Niet zo gek dat mijn temps zo hoog waren. Binnenkort effe kijken wat ie doet op 400/1100. Hoger hoeft voor mij niet. Ultra is voor mij snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
MEGATRON schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:30:
@Jaapstobbe: Ik heb die VF700cu er net 10 minuten opzitten (ik moest wel de helft van mijn passieve zalman northbridgekoeler slopen) en wat een genot. Geen herrie (fan draait op 5v) en veel lagere temps. Die stockkoeler er afhalen is zo simpel als wat. Eerst alle schroefjes op de achterkant losdraaien, dan komt alles behalve het blokje op je core eraf. Dan aan de voorkant de 4 schroeven van dat koelblokje losschroeven en klaar is kees. Bij mij zat er een berg opgedroogde silvertroep tussen. Die koelprut was keihard. Niet zo gek dat mijn temps zo hoog waren. Binnenkort effe kijken wat ie doet op 400/1100. Hoger hoeft voor mij niet. Ultra is voor mij snel zat.
ik heb m met de stock koeling al op 400/1100 draaien zodner problemen, maar ik ga zo die zalman erop zetten :)
hoe heb jij die geharde oude koelpasta eraf gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MEGATRON schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:30:
ik zei toch dat ie het ook goed deed op 5v ;)
op 12v doet ie het ook goed maar dat scheelt maar 5 graden hier, en dat had ik met het geluid er niet echt voor over.
hij maakt niet veel geluid op 12v maar 5v hoor ik hem tenminste niet boven me zalman 7700-cu uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 03-07 22:34
Hey mannen, ik heb echt een geweldig probleem met mijn PNY 6800GT. Eens in de 3a4 keer krijg ik bij het exiten van CS Source een BSOD STOP 0x00000050 : nv4_disp.dll foutmelding. Ik snap er echt niets van want gamen gaat super, tevens kan ik met gemak overklokken (had met 3dmark03 een score van 12900!!), zonder artifacts.

Ik heb er daarnaast ook een Zalman 700 cu opgezet en temps lopen stressed niet hoger dan 65.

Maar blijkbaar zit er iets niet goed bij het switchen van 3d naar 2d mode en het is niet eens consequent. Ik gebruik de 77.72 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je ook al andere drivers geprobeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
nog even: voor ik mn zalman vf-700 erop zet; hoe kan ik het beste de oude koelpasta eraf halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

jaapstobbe schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:20:
nog even: voor ik mn zalman vf-700 erop zet; hoe kan ik het beste de oude koelpasta eraf halen?
alcohol,wasbenzine,terpetine iets wat ook weer vlug vervliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik heb die oude koelprut gewoon met een doekje eraf gehaald. Draai nu op 400/1100.
Stockkoeler op stockspeeds (350/1000) idle 74 / load 105 graden !!!
VF700cu (5V) op ultraspeeds (400/1100) idle 62 / load 82 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-07 19:58

Bejit

Svenska Faderland

Anoniem: 119137 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:27:

Specs:

AMD XP 3000+
MSI K7N2
1536MB DDR333

Dat vind ik erg raar, ik heb Far Cry 1.3(op zn hoogst :)) met HDR aan (geen AA, want dat werkt niet met hdr ;)) en ik haal zo de 30-60 fps buiten.

Mss drivers of Far Cry herinstalleren?

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 06:21
ok ik heb dit hele topic afgelezen.. maar ik heb nog niet scores van de V9999 met 128 mb en 256 tegen elkaar gezien.. en hoeveel maakt het nou echt.. uit die 128 mb en is de 128 mb versie goed te oc'n.. graag je oc resultaten zeggen.. want ik weet nog niet precies welke ik moet halen.. ik denk de 128mb versie want het is wel 70 euro!! :? en wat is er zo special aan die gamers edition aangezien die nu 200 euro is!! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door jimbojansen op 21-07-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 03-07 22:34
chucky, ik heb nu ff gedowngraded naar 71.89 kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik kan in RivaTuner wel 2D en 3D-Performance op 400/1100 zetten maar Low-Power 3D kan ik niet wijzigen. Klopt dit?
Ik haal op 400/1100 een score van 5438 in 3dmark05. Is dit een goede score?

Ps. Ik moet wel AGP-fastwrite uitzetten als ik de kaart overklok. Anders heb ik last van die haperingen/stutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MEGATRON schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:02:
Ik kan in RivaTuner wel 2D en 3D-Performance op 400/1100 zetten maar Low-Power 3D kan ik niet wijzigen. Klopt dit?
Ik haal op 400/1100 een score van 5438 in 3dmark05. Is dit een goede score?

Ps. Ik moet wel AGP-fastwrite uitzetten als ik de kaart overklok. Anders heb ik last van die haperingen/stutters.
ik haal als me ultra standaart is 400/1100 iets van 5500 3dmark punten dus ik denk dat die van jouw wel goed is ja :)
klopt dat is bij de meeste, maar ik zet altijd bij een nieuw mobo standaard de fastwrite uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Laatst online: 19-01-2022
jimbojansen90 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:32:
ok ik heb dit hele topic afgelezen.. maar ik heb nog niet scores van de V9999 met 128 mb en 256 tegen elkaar gezien.. en hoeveel maakt het nou echt.. uit die 128 mb en is de 128 mb versie goed te oc'n.. graag je oc resultaten zeggen.. want ik weet nog niet precies welke ik moet halen.. ik denk de 128mb versie want het is wel 70 euro!! :? en wat is er zo special aan die gamers edition aangezien die nu 200 euro is!! _/-\o_
Zoeken met google op V9999GT/TD levert de volgende review op:

http://www.computerbase.d...test_asus_v9999gt_td_128/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 06:21
gehhe had ik net gevonden... :P maar heeft er iemand hier zelf ervaring met het overclocken.. en scores zelf.. ik zie trouwes ook dat de gamers edition een 6800 core is.. dus niet de GT of U ... weten jullie of tie sneller is want op deze review is tie langzamer dan de 6800 GT normaal http://www.gdhardware.com...ards/asus/v9999ge/003.htm

[ Voor 110% gewijzigd door jimbojansen op 21-07-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]

[...]

oja bij cpu-z staat er bij mij niks bij graphic interface, heel vaag.

mijn systeem is een amd64 3400+(2,4) 2x 512 ram en een geforce 6800GT

heb ook een paar benchmarks gedaan met de 77.30 driver (met de 77.72 driver was het een stuk lager die 3d mark 2005 score, iets van 4950)

3dmark 2005 4978 score en me cpu score is 3470

aquamark3 58,474 score en gfx 9,099 en cpu 8,181

alles default, zowel game als driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
chucky666 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:05:
[...]

ik haal als me ultra standaart is 400/1100 iets van 5500 3dmark punten dus ik denk dat die van jouw wel goed is ja :)
klopt dat is bij de meeste, maar ik zet altijd bij een nieuw mobo standaard de fastwrite uit.
hoe kan ik deze fastwrite uitzetten? de optie zit niet in mn bios en ik zie deze ook niet bij de nvidia settings staan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat voor moederbord heb je dan :?
want staat meestal ergens in de bios.
of je moet een ECHT intel bord hebben die hebben meestal vrij sobere biossen erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
jaapstobbe schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:27:
[...]

hoe kan ik deze fastwrite uitzetten? de optie zit niet in mn bios en ik zie deze ook niet bij de nvidia settings staan..?
Als je de Coolbits registersleutels hebt toegevoegd worden een aantal extra opties zichtbaar in het nvidia configscherm. Een daarvan heet AGP Settings, en als 't goed is staat daar Fast Writes bij die je uit kunt vinken.

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
jaapstobbe schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:27:
[...]

Lijkt me stug dat dat niet in je bios staat. Welk merk mobo heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
@Bejit

hoe kan ik HDR enablen in farcry? ik heb versie 1.32 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
nog iets raars, nvidia zet bij overclocken hem automatisch op 428/1150 o_O, marja het werkt prima geen artifascts en 65 graden met stock koeling (morgen zalman erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146677

Voor de geintresseerden.

Ik heb een Zalman vf700-CU op mijn PNY 6800GT gezet.

Voorheen op 400 core - 1,10 memory, 56C idle- 80C stressed.

Nu met de Zalman en Artic Silver5

420 Core - 1,15 memory, 45C idle - 59C stressed.

Eerst een score van 5100 op 3dmark2005, nu 5250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@AceChilla : Ik vind die score van 5250 wel laag als je kaart op 420/1150 loopt. Ik haal 5438 met mijn PNY 6800GT op 400/1100.

Nog effe wat. In diverse progs (Everest, Aida32 en Speedfan) staat een GPU-temp van 52 graden. Kijk ik in RivaTuner of het 6800GT-tabblad dan staat daar 62 graden. Steeds precies 10 graden meer.
Welke temp is nou juist? 52 of 62 graden???

[ Voor 50% gewijzigd door Nilco op 21-07-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
3DMark 05:

4525 bij 350/1000 --> 55C
4761 bij 438/1150 --> 70C

beide stock cooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MEGATRON schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:49:
@AceChilla : Ik vind die score van 5250 wel laag als je kaart op 420/1150 loopt. Ik haal 5438 met mijn PNY 6800GT op 400/1100.
Ja vind ik zelf eigenlijk ook als ik naar de scores van anderen kijk. Maar ik heb geen idee waar het aan ligt, mijn profiel staat op 3dmark2005, ik draai gewoon standaard test zonder AA, en ik draai alleen de 3 grafische kaart tests.

Als jij enig idee hebt hoe ik het beter kan maken, hoor ik het graag :D

Zou het aan mijn ram kunnen liggen, of aan de staat van mijn computer in het algemeen? Of meet ie echt alleen de videokaart prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog effe wat. In diverse progs (Everest, Aida32 en Speedfan) staat een GPU-temp van 52 graden. Kijk ik in RivaTuner of het 6800GT-tabblad dan staat daar 62 graden. Steeds precies 10 graden meer.
Heb ik ook Everest geeft 10 graden lager aan. Maar ik ga ervan uit dat het standaard 6800GT tabblad de juiste temp weergeeft, zeker als Rivatuner ook die temp. weergeeft.

De software die bij de kaart hoort zal het wel het beste weten neem ik aan. En bij twijfel, neem de hoogste zou ik zeggen ;)

EDIT-

Overigens :)

AGP fastwrite staat bij mij aan. Moet ik dat uitzetten zoja; Hoe? De drivers zijn 7772. AGP van mijn ondersteunt volgens Everest 8X dus dat lijkt me goed. Voor de rest weet ik zeker dat de klokspeed goed staat.

Dus mss is het die fastwrite, kun je mij ff uitleggen wat dat is en of en hoe ik dat uitzet?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 146677 op 21-07-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@AceChilla : Welke drivers gebruik je? Hoe staat je AGP? 4x of 8x? Heb je AGP-fastwrite gedisabled? Hoeveel APG aperture size? Staat ie echt op 420/1150 in 3d-performance? Ik had namelijk eerst ook dat ie mijn core op 350 liet staan maar mem wel op 1100 zette.

@JaapStobbe : Die scores zijn way to low. Er staat iets niet goed ingesteld bij je.

(AceChilla er staat een "edit"-knopje bij je post. Gebruik die want dan hoef je niet 2x te posten/quoten en worden se topics niet onnodig groot.)

[ Voor 20% gewijzigd door Nilco op 21-07-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139797

jimbojansen90 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:32:
Hey check deze links maar eens

http://www.au-ja.de/review-asusv9999-1.phtml
http://www.au-ja.de/review-3d2004s-0.phtml

Daar kan je het verschil in score zien tussen de V9999GT met 256 en 128mb, het is niet overal enorm groot maar die met 256 heeft meestal wel iets betere score.

Ikzelf heb de V9999 GT 256mb besteld en krijg hem waarschijnlijk morgen ofzo binnen. Ik heb deze besteld omdat ik toch liever een echte GT heb omdat die dus net iets beter doet dan de andere en dat is die 70€ voor mij wel waard, zeker voor als ik naar de toekomst ga kijken voor spellen als quake4, cod2, etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
MEGATRON schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:15:

@JaapStobbe : Die scores zijn way to low. Er staat iets niet goed ingesteld bij je.
way to low?

als je naar de rest van mn systeem kijkt zijn het toch aardige scores?

en als ik iets fout heb ingesteld ben ik wel benieuwd wat :-|

[ Voor 5% gewijzigd door jaapstobbe op 21-07-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@AceChilla : In je bios uitzetten of anders via RivaTuner bij "Low level system tweaks"

@JaapStobbe : Had effe niet naar sysspecs gekeken. Zijn dan wel oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb fastwrite uitgezet maar het maakt hier weinig verschil, nog steeds een 3dmark2005 score van 5250.

Side band adressing staat overigens nog wel aan, maakt dat nog enig verschil? En als fastwrite een geavanceerde functie is waarom maakt het je 3dmark score dan lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Er zijn een hoop mensen met een Nforce-mobo (weet niet of jij die hebt) die als ze hun 6800 overklokken last krijgen van haperingen/stutters. Dit voorkom je door AFW (Agp-FastWrite) uit te zetten. Daarbij levert het ook weinig tot niks winst op. Door die kleine haperingen gaat wel je score omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113196

Ik heb vandaag een Aopen GeForce 6800 GT 256MB met nVSilencer 5 gekocht.
Deze wil ik gaan flashen naar een ultra.
Ik heb hier nog een zalman vf700-cu liggen, kan ik deze er het beste opzetten of zal ik de nVSilencer 5 houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
MEGATRON schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:54:
Er zijn een hoop mensen met een Nforce-mobo (weet niet of jij die hebt) die als ze hun 6800 overklokken last krijgen van haperingen/stutters. Dit voorkom je door AFW (Agp-FastWrite) uit te zetten. Daarbij levert het ook weinig tot niks winst op. Door die kleine haperingen gaat wel je score omlaag.
Dat zijn mensen met een MSI moederbord en ondanks dat er biossen zijn die het schijnen te verhelpen werkt dat nog lang niet voor iedereen. Ik heb nog niemena met een moederbord anders dan MSI gezien die soortgelijke problemen heeft.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 15:43
@AceChilla : Welke drivers gebruik je? Hoe staat je AGP? 4x of 8x? Heb je AGP-fastwrite gedisabled? Hoeveel APG aperture size? Staat ie echt op 420/1150 in 3d-performance? Ik had namelijk eerst ook dat ie mijn core op 350 liet staan maar mem wel op 1100 zette.

(AceChilla er staat een "edit"-knopje bij je post. Gebruik die want dan hoef je niet 2x te posten/quoten en worden se topics niet onnodig groot.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 15:43
[quote]MEGATRON schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:15:

Kan iemand mij vertellen hoe het inderdaad kan dat als je overclocked met rivatuner hij inderdaad de core op 350 laat staan. Heb van alles geprobeert maar elke wijziging wordt niet doorgevoerd. Geheugen daarintegen gaat wel goed.

Heb zelf gister mij Asus 6800GT/TD 256mb binnen.
3Dmark05 - 5503 @350/1102
Aquamark - 55000 @350/1102

Wel goed gezien mij specs vindt ikzelf:
Amd 2800+
1,3 GB PC2700 mem
Asus A7N8X-X MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 113196 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 02:55:
Ik heb vandaag een Aopen GeForce 6800 GT 256MB met nVSilencer 5 gekocht.
Deze wil ik gaan flashen naar een ultra.
Ik heb hier nog een zalman vf700-cu liggen, kan ik deze er het beste opzetten of zal ik de nVSilencer 5 houden?
Met de silencer heb je het voordeel dat ie de warme lucht direkt je kast uitblaast. De zalman schijnt beter te koelen maar die blaast niet direkt de warme lucht uit je kast. Als je een goede airflow hebt zou ik de zalman nemen.

Als ik jou was zou ik met RivaTuner je kaart overklokken. Als je dat via een biosflash doet en de kaart gaat stuk kan je deze dus niet meer rma-en. Doe je dit softwarematig dan kan je de stockkoeler er weer op monteren en de kaart terugsturen.

@Obiwan Kenobi: Je moet zowel bij 2D als bij 3D-performance de snelheden aanpassen. testen en bij "startup" aanvinken. Als ik naar je 3Dmark05 score kijkt dan lijkt het erop dat je core bij 3d-apps wel op 400 loopt en bij 2d op 350. Ik vind het trouwens een mooie score voor jouw sys.

@Martijn_tje : Ik heb al een paar keer op andere fora gelezen dat ook eigenaren van andere merken Nforce3 mobo's hier last van hebben. Wat me wel opvalt is dat vaak bij hun systeem alles is overklokt.

[ Voor 13% gewijzigd door Nilco op 22-07-2005 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
edit:
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Nilco op 22-07-2005 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

martijn_tje schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 08:25:
[...]

Dat zijn mensen met een MSI moederbord en ondanks dat er biossen zijn die het schijnen te verhelpen werkt dat nog lang niet voor iedereen. Ik heb nog niemena met een moederbord anders dan MSI gezien die soortgelijke problemen heeft.
ik heb het ook gezien bij mensen met een via chipset hoor.
bij zowle asus als epox dus het is niet alleen een nforce probleem bij msi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
welke versie van forceware is op dit moment de beste?

verder heb ik stotteringen bij hoge overclock (fastwrite staat uit), maar dat lijkt me logisch?

[ Voor 50% gewijzigd door jaapstobbe op 22-07-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
zo, zalman erop gezet :)

dat scheelt enorm kwa geluidsproductie zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik heb um weer op GT speeds staan. Ultraspeeds zijn leuk in benchprogramma's maar in games scheelt het maar een paar frames waar ik dus niets van merk. Ik vind dit het niet waard om extra risico's te lopen. En de temps van mijn kaart blijven gelijk stuk lager.

@jaapstobbe : heerlijk hè die rust tov stockkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113196

Ik ben op het moment een pc aan het samenstellen en heb een leuke kast gevonden met daarin een Q-Tec 350 watt ATX-voeding.

Nu vraag ik me af of deze wel sterk genoeg is om een Geforce 6800 GT te gaan trekken. (ik wil deze op ultra snelheid gaan draaien)
De rest van het systeem is: AMD64 3500, dvdbrander, 3x ata H.D.
Kan ik beter een 400 watt voeding nemen of zal 350 watt genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@huleWulf : Wat je ook doet, neem NOOIT een Q-Tec voeding. Ik heb nagenoeg zelfde systeem als jij en ik had een Q-Tec 550w die het niet trok. Q-Tec is absolute shitzooi. Koop een 480watt Tagan of een ander a-merk maar NOOIT een Q-Tec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70378

[quote]Obiwan Kanobi schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:11:

Kan iemand mij vertellen hoe het inderdaad kan dat als je overclocked met rivatuner hij inderdaad de core op 350 laat staan. Heb van alles geprobeert maar elke wijziging wordt niet doorgevoerd. Geheugen daarintegen gaat wel goed.

Heb zelf gister mij Asus 6800GT/TD 256mb binnen.
3Dmark05 - 5503 @350/1102
Aquamark - 55000 @350/1102

Wel goed gezien mij specs vindt ikzelf:
Amd 2800+
1,3 GB PC2700 mem
Asus A7N8X-X MB
Heb je daar een comparelink van? Ik vind die 3dmark05 nogal hoog voor een core van 350 :?

Voor zo'n score moet mijn 6800GE @ 6800 ultra 400/1100 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134434

Ik heb dus een ASUS 6800GT met 256MB GDDR3. Hij draait bij mij met gemak op 400/1100. Met 80.40 drivers haal ik in 3dmark03 12131 en in 3dmark05 5790 :P

Opmerkelijk is dat deze GT 2x een molexaansluiting heeft. En in RivaTuner geeftie aan dat het een NV48 core is, en op 1,42v loopt. Naja, hij draait heerlijk. Het geheugen is btw ook zonder probleem op 1200 te krijgen. Core houdt ermee op rond de 430 mhz. Ik draai hem gewoon @ ultra das al snel zat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134434 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:47:
Ik heb dus een ASUS 6800GT met 256MB GDDR3. Hij draait bij mij met gemak op 400/1100. Met 80.40 drivers haal ik in 3dmark03 12131 en in 3dmark05 5790 :P

Opmerkelijk is dat deze GT 2x een molexaansluiting heeft. En in RivaTuner geeftie aan dat het een NV48 core is, en op 1,42v loopt. Naja, hij draait heerlijk. Het geheugen is btw ook zonder probleem op 1200 te krijgen. Core houdt ermee op rond de 430 mhz. Ik draai hem gewoon @ ultra das al snel zat :Y)
Owja. Temps!

Idle

Core: 50
Mem: 49

Stressed

Core: 65
Mem: 60

Rond deze koers, met stock cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 13:34
Is het wel een GT en geen Ultra dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

jaapstobbe schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:23:
welke versie van forceware is op dit moment de beste?
Voor de hoogste 3Dmark05 score bij mij de 77.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Bij mijn Gainward 6800GT is de temp ofset zelfs 25°C :o Die temps van de allemaal die hier gepost worden neem ik daarom maar met een korreltje zout. Want het is maar net met wel progje het is uigelezen.
En de standaard koeler van me Gainward met de 10cm fan voldoet prima en is lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
ik haal nu 4866 met 3DMark05

asus v9999 6800GT @ 400/1100 :)
p4 2.53 @ 2.66 :)

zat al een half jaar de denken over een neiuwe pc
nu kan ik toch minstens een half jaar, wie weet een jaar verder, en dat voor 249,- :)

[ Voor 48% gewijzigd door jaapstobbe op 22-07-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaapstobbe schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:30:
ik haal nu 4866 met 3DMark05

asus v9999 6800GT @ 400/1100 :)
p4 2.53 @ 2.66 :)

zat al een half jaar de denken over een neiuwe pc
nu kan ik toch minstens een half jaar, wie weet een jaar verder, en dat voor 249,- :)
Nice, CPU is wel een bottleneck bij jou waarschijnlijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RAMeijer schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:00:
Is het wel een GT en geen Ultra dan? :?
Het is een GT, maar dan in de vorm van een geminclockte ultra! Daar komt het een beetje op neer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de beste forceware driver tot nu toe is voor mij de 80.40 geeft mij 5001 punten in 3d mark 2005, de 77.30 met 4978 punten staat bij mij op plaatst 2 en op 3 staat de 77.72 met iets van 4950 punten, een afrader is de nieuwe 77.76 met maar iets van 4864 punten.
maar mijn cpu score blijft met elke driver 734 punten ongeveer en dat met 3400+

xfx geforce 6800gt 350/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shezzie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 18:36

Shezzie

Lekker hoor!

Hmm... die 80.40 is dus wel wat? Ik heb m'n 6600GT vorig weekend met die hitte om zeep geholpen, en heb die Asus 6800GT bij Alternate gehaald donderdag(tussentijds een FX5200 erin gehad, welcome to hell :9 ) Nog geen gekke dingen gehad in Far Cry of zo met die 80.40 driver?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.