Asus A8V crasht constant onder Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 1.167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben nu al vanaf het weekend bezig om mijn nieuwe pc werkend te krijgen. Eerst had ik het welbekende geheugen probleem met de asus a8v deluxe mobo. Dit was opgelost door een bios update. Klaar dacht ik windows installeren. keurig met f6 de sata hd kunnen installeren. En toen eenmaal windows erop stond begon de computer vaag te doen. Het beeld werd zomaar zwart en een paar seconden later reboote het systeem geen foutmelding niets ik heb ook in windows het automatisch opstarten ook uitgezet maar dat hielp dus niets Ik heb De burst length heb ik in de bios naar 8 beats gezet ik had op het forum gelezen dat dit moest helpen. Het hielp wel wat maar de computer crasht nu nog steeds :(

Nou vind ik zat threads op het forum die over dit probleem en mobo gaan, maar niet echt een oplossing.

Ik zelf denk dat het misschien de voeding is. Het is gewoon een standaard voeding. Maar misschien heeft iemand anders dit probleem opgelost op een andere manier...

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

ik heb dit in mn systeem hangen:

asus A8V deluxe
amd XP64 3000+
2x 512mb dual channel Kingston
sapphire ati radeon 9800pro
Maxtor 160gb sata
nec dvd fikker
asus dvd-rom
350 wat voeding.

Windows XP SP2

alvast bedankt,

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je de Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter al doorgekeken?

Voeding is zeer goed mogelijk dat die het probleem levert, ik weet niet wat voor merk het is, maar "standaard voeding" klinkt niet heel goed. Zeker niet in combi met die 9800Pro en HDD + 2x optisch.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de snelle reply

De troubleshooter heb ik nagekeken en ook het geheugen met memtest ik ga nu een nieuwe voeding halen hoop dat dat het is.

mvg,

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eventueel vragen of je de voeding terug kan brengen als dit het probleem niet oplost, bij een goede PC-boer zou dit wel geaccepteerd moeten worden. Kijk wel naar een A-merk, verdere info over voedingen kan je hier vinden.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu eerst nog even de 3dmark test aan het doen maar die is nu bijna klaar en nog niet gecrashed de computer lijkt nu stabiel te lopen onder windows, maar als ik doom3 wil spelen dan crashed hij na een paar seconden gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Ikzelf had ook deze combinatie al een maand of 3 draaien, en het heeft nooit lekker gelopen. Het klink echt raar, maar het is echt waar.

Asus A8V + ATI 9800pro GAAT NIET SAMEN !!!

Asus weet van niets, en ATI snapt er niets van maar het is een feit.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59
Driek schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:58:

Een vriend van mij heeft een A8v deluxe en een 9800pro en dit loopt vanaf vorig jaar november retestabiel, wel met een goede voeding, een Antec 430 watt.
Jouw stelling gaat dus niet bij iedereen op. :) :)

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een a8v in combinatie met een 9800pro. Had zelf ook ineens onverwachte vastlopers.
Bleek het later aan de 5.6 drivers te liggen van ATI.
Nu teruggegaan naar versie 5.2 en geen problemen meer.

Dus je kan het proberen met een eerdere driver van ATI.

a8v deluxe rev 2.00 ; bios 1014.001
athlon64 3500+
club3d radeon 9800pro
audigy 2zx
raptor 74gb
hitachi 200gb
nec 3520
voeding antec truepower 550W

Problemen ontstonden pas na installatie van 5.6 drivers, en dan alleen bij het spelen van (3d)
spellen.

Fastwrites staan aan, agp 8x

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:19

Thandor

SilverStreak

Hmm, welke revisie's draaien de 3 personen hierboven mij ?
Misschien dat er verschillende revisies zijn van het ASUS A8V moederbord.
Wellicht is het interessant om te kijken welke geen en welke wél problemen heeft :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:48

angerfist-yentl

vake bei te bange!

ik heb net mijn a8v deluxe weer lopen :s ...................

de mijne crachste ook steedss in windows ..........toen had ik de voeding vervangen .... en windows en nu ben ik bezig met alles erweer op zettne

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt nu goed te lopen. Ik heb de AGP Voltage naar 1.6V gezet en sindsdien geen vastloper meer gehad. Gelijk ff afkloppen :P Ik heb gister een stuk doom 3 gespeeld en een paar uur World Of Warcraft zonder de vastlopers, maar ga zoiezo de voeding nog vervangen er komt namelijk nog wat meer geheugen in enz. 8)

thnx voor de hulp als ik weer vastlopers krijg zal ik ook eens proberen die drivers van de videokaart terug te zetten.

Ooh ja weet iemand waar die Burst Length nou goed voor is ik heb het nu op 8 beats staan maar hij stond in de standaard op 4 beats wat is nou sneller.

alvast bedankt,

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
d-super schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:44:
[...]

Een vriend van mij heeft een A8v deluxe en een 9800pro en dit loopt vanaf vorig jaar november retestabiel, wel met een goede voeding, een Antec 430 watt.
Jouw stelling gaat dus niet bij iedereen op. :) :)
idd ik heb ook niets te klagen.. werkt bij mij als vanaf het begin uitstekent... maand of 9 denk ik nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 08:43:
Ooh ja weet iemand waar die Burst Length nou goed voor is ik heb het nu op 8 beats staan maar hij stond in de standaard op 4 beats wat is nou sneller.

alvast bedankt,

Andre
8 beats is sneller, aldus al mijn mobo-handleidingen. Of je verschil merkt is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Driek schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:58:
Ikzelf had ook deze combinatie al een maand of 3 draaien, en het heeft nooit lekker gelopen. Het klink echt raar, maar het is echt waar.

Das BS maar ik zou eens proberen Fast Write uit te zetten en AGP op 4x, ik had met mijn 9700 Pro en iedereen riep dat het niet samen gaat maar nu ik die 2 dingen veranderd heb draait ie als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit probleem heb ik dus al heel lang.

amd 3500
a8v deluxe rev.2,00
2x512mb op dualchannel
sapphire ati radeon 9800pro
enermax 460W voeding.

ik dacht eerst dat het de voeding was,de oude 340W chieftec vervangen door de enermax 460W....maar na een tijdje weer dat zwarte scherm en na enkele seconden een reboot zonder foutmelding.

ik heb diverse biossen geprobeert en ook heel veel instellingen in de bios,voltages verhoogt en dergelijke

en het vreemde is dat het met de regelmaat gaat net zoals je een muggenbeet oploopt,soms echt nooit last van en dan ineens een paar keer in een week ofzo.

ik vind dit moederboord al vanaf het begin brak,het begon al met het geheugen waarmee hij niet wou opstarten,harstikke keiskeurig.
en dan dit langlopende probleem,en elke keer is er wel iemand die zegt van,dit is het en hij doet het weer stabiel...nou ik heb al zoveel tijd en energie erin gestoken om die oorzaak van die reboot op te sporen dat ik het zat.

zou best kunnen dat hij niet lekker werkt door de ati radeon 9800pro....maar als er iets uit gaat is het dit mobo,en daarna zal ik hem in de fik steken en uit het raam kieperen.....
(was ik maar bij msi gebleven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even kleine update. Ik heb inmiddels nieuwe voeding erin. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Het heeft volgens mij idd met de videokaart te maken. Ik krijg soms een vpu recover melding. Van het weekend ff andere videokaart proberen. Heb een x800 besteld. Hou jullie op de hoogte.

grtz,

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Ik had een ASUS A7N8X-E Deluxe met Dane-Elec Dual channel erop, 2x512 mb.
Steed reboots, blauwe schermen.
Nu had ik een vermoeden dat het een geheugen probleem was.
Ik had in bios mijn fsb verlaagt naar 198 i.p.v. 200, en het liep allemaal als een zonnetje in dual channel!

Nu heb ik dus een ASUS A8V, en weer lukte het niet dual channel te draaien op 200 fsb.
Blauwe schermen in spellen, reboots
Nu kun je in dit bios niet onder de 200 komen, dus in bios heb ik optie bij
Advanced/CPU Config/Memory Config de optie ingesteld Limit, en geheugen laten draaien op 333.

Nu loopt de boel weer perfect stabiel!! Ik weet niet of ik ooit ander aangepast geheugen koop, want het verschil in performance zal bijna niet te merken zijn in de praktijk.
AMD 6400 3800+ is locked dus overclokken gaat niet kwam ik later achter |:(

Everest 2.00.233 gaf aan
4425 MB/s Leessnelheid (Met enkele pagina`s in explorer open)
1568 MB/s Schrijfsnelheid
51.6 MB/s Schrijfvertraging

Videokaart stettings alles gewoon aan. Fastwrites etc aan, en voltages op default.

[ Voor 17% gewijzigd door JohnB op 15-07-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

The__Virus schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:17:
[...]

8 beats is sneller, aldus al mijn mobo-handleidingen. Of je verschil merkt is een tweede.
8 beats vs 4 beats is 0.00% verschil in alle benchmarks en games. Heb hem zelf op 4 staan, heb het idee dat dat net even een beetje stabieler is.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:09:
even kleine update. Ik heb inmiddels nieuwe voeding erin. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Het heeft volgens mij idd met de videokaart te maken. Ik krijg soms een vpu recover melding. Van het weekend ff andere videokaart proberen. Heb een x800 besteld. Hou jullie op de hoogte.

grtz,

Andre
TIP: Schakel altijd VPU Recovery uit, dat is echt het aller slechtste wat ATi ooit in de drivers gezet heeft. Zorgt alleen maar voor onnodige crashes e.d.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
In bios command rate (default 2T) uitzetten maakt de boel ook wat stabieler.

Maar ik denk echt dat het een geheugen probleem is.

Draai es memtest (vanaf floppy) en test elk geheugen bankje afzonderelijk eerst,
en zet ze dan terug in dual channel config, en draai het weer een nachtje.
Je zal zien dat er dan wel fouten tevoorschijn komen.
Probeer dan ook es te testen als je je fsb 1 of 2 stappen verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Als je 350 watt voeding een degelijk merk is, is dit niet je probleem !
Dat ge-yl altijd over die voedingen.......
Resulteert altijd in een nieuwe voeding voor 100 pleuries, waarna hetzelfde probleem de kop opsteekt.
Trouwens, daar is het "welke voeding heb ik nodig" - topic heel handig voor ;)

En je vidkaart is het waarschijnlijk ook niet :( .

Als je deze config hebt, wil je het mem zo wie zo in dual channel draaien.
Kijk in je mb manual hoe de mem sticks erin te proppen voor dual channel.
(Hint : bankje 1 en 3)
Geeft memtest86 bij deze test fouten, dan is je geheug waarschijnlijk niet compatible met je mb.

Als je 1 reepje mem in slot 1 steekt en memtest draait is het heel goed mogelijk dat ie dan geen fouten geeft, simpelweg omdat ie dan geen dual channel draait.
Test dan op deze manier beide reepjes ook.
Bij foutmeldingen van 1 van beide bij deze test kun je terug naar de winkel met je geheug......, het is dan namelijk stuk.

Mochten beide testen geen errors opleveren, lees dan hieronder :

Welke windows XP versie staat erop?
Windows xp sp2 + a8v deluxe + 2 x 512 mb corsair value 3200 mem = BSODS
In jou geval is dit dus 3200 kingston......
(althans...bij mij dan ----> en at random , soms een week niet , dan 3 op een dag.....)
Windows XP sp1a nieuw geinstalled en nooit meer een BSOD gehad.
(LET OP : sp1a dus, in plaats van sp2 !! )
Het corsair mem draait hier nu ok in T1 command.

Ik denk zelf dat dit het probleem is, enige nadeel, je moet heel windows opnieuw en fresh installen!!
Doe het dan gelijk goed en integreer sp1a in je win xp installatie cd, zodat tijdens de win xp sp1a install de sp1a upgrade er gelijk bij in zin.
Hoe je dit moet doen is ook wel te vinden hier op got.
Even zoeken op slipstream en win xp levert je waarschijnlijk het juiste topic op ;) .

Hier is ook uitleg hoe te slipstreamen :
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=295

Serieus, probeer dit nou, waarschijnlijk is het je oplossing !!
Post dan gelijk effe of het werkte...
Met die nieuwe vidkaart ga je waarschijnlijk gewoon weer dezelfde bsod krijgen....

Ik heb zelf het idee dat er bij win xp sp2 en de via chipset k8t800pro een probleem onstaat om 2 reepjes in dual channel op 3200 speed te laten draaien (400 mhz) .
Je zou dan ook kunnen kijken of op bijvoorbeeld 333 mhz het systeem wel blijft draaien in dual channel met win xp sp2.
Maar ja, das inleveren van performance, die jou pc zou moeten kunnen leveren.......doe dus zo wie zo dan de sp1a install ;) .

Is nog een flink stukje tekst geworden zo >:)

[ Voor 110% gewijzigd door chrisstructor op 16-07-2005 10:19 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen is 100% goed bijde bankjes. Ik heb net een andere videokaart erin gedaan een x800 en alles schijnd te werken me broertje speeld nu al de hele dag games zonder ook maar te crashen...

grtz,

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Heb gisteren ook een a8v deluxe met een 9800 pro gekocht. Flinke problemen allemaal. Heb het allemaal teruggebracht en toch een PCI-E mobo en graka gekocht
Het blijkt toch dat deze twee dingen niet samengaan.
zie ook topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1054309

Ze zijn wel te combineren maar daar lever je altijd wel iets op in. bij AGP mode op 4x schijnt ook te werken. Windows VIA drivers gebruiken ook. Maarja... daar word je niet vrolijk van.

De volgende bios-instellingen schijnen te werken (zelf niet geprobeerd)
Search for MDA Resources = No VLink
8X Supported = Enabled
AGP Mode = AGP 8X
AGP Fast Write = Disabled
Graphics Aperature Size = 128MB
AGP 3.0 Calibration Cycle = Disabled
DBI Output for AGP Trans = Disabled
AGP voltage = 1.6 volts

Links:
http://forums.viaarena.co...y=y&keyword1=9800+AND+pro

http://forums.viaarena.co...y=y&keyword1=9800+AND+pro

Succes ermee, ik vind het in ieder geval balle dat een van de meest verkocht mobo's niet samen kan werken met een van de meest verkochte videokaarten |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Wij hebben hier ook de combinatie A8V - 9800, werkt voor geen meter!! :(
Heb et met de bovengenoemde instellingen wel zo gekregen dat ie niet meer crasht. Maar nu wil de computer 9 van de 10 keer gewoon niet uit.

Heb spijt dat ik dit moederbord toen heb gekocht. Welk moederbord werkt wel goed in combinatie met de 9800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:53

robhof

Lembongan view

Hier ook de combi A8V en 9800Pro. Zelfde probleem als velen: constant rebooten van pc. Eerst voedingsproblemen en toen dit weer. Veel gelezen over mobo/geheugen combinatie, maar nooit gekeken of er problemen waren met videokaart en moederbord (/via chipset). Zo zie je maar...

AGP op 4x zetten was hier gelukkig, zoals bij vele 'lotgenoten', de oplossing. Snel een keer voltage verhogen om te kijken of-ie dan wel op 8x draait.

[ Voor 4% gewijzigd door robhof op 10-08-2005 10:53 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Ik heb zelf ook al ruim een maand gezeik met een A8V Deluxe, alleen heb ik een nVidia 6600GT. Ik heb ontdekt dat als je het geheugen in een single-channel configuratie plaatst dat het probleem weg is. Dat is natuurlijk geen oplossing. Na veel gezeur, ook met mijn leverancier die niet echt meewerkt, heb ik hem eindelijk stabiel:

Ik heb Kingston geheugen gekocht met een modelnummer dat in de handleiding staat. Sindsdien is het systeem stabiel. Geheugen is gewoon 2x ddr400 512MB. En ik had dus (en heb dus nog steeds ivm vervelende leverancier) Transcend zooi (welke ook al een keer omgeruild was).

Mijn manier om te testen was trouwens Prime95, want deze geeft al snel fouten zonder dat je systeem een blauw scherm geeft. (Of reboot als dat ingesteld staat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 20:34
Het is algemeen bekend dat de Athlon64 heel kieskeurig is met geheugen, maar dit heeft niets te maken met het moederbord, meer met de onchip geheugen controller. Upgraden naar een ander moederbord zal dus niets oplossen. Ik heb zelf ook een A8V Deluxe en hij draait als een trein. i.c.m. 2X 512 MB kingston valueram.

Voor dat videokaart probleem zou ik kijken naar andere drivers, eventueel downgraden naar een oudere versie. Ook kan je even kijken naar je AGP voltage, maar daar moet je niet te veel mee rotzooien, want daar kan je je hele kaart mee verkloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:42
mijn config draait dus ook nog niet helemaal stabiel, random BSOD's. Niet eens in games, en ze komen voornamelijk 's avonds, als ik zit te msnen en muziek zit te luisteren enzo. En het is elke keer wat anders. Dan is het de Logitech driver van me muis, dan van me webcam en dan is het weer NDIS.sys die crasht ( dus drivers van me videokaart ).

Nu heb ik WinXP op een andere HD geinstalleerd, waar voorheen ook altijd Windows opdraaide met vorige configuratie dus ik ben benieuwd of deze het wel volhoud.

Maar het is wel om ziek van te worden ja. Het geheugen wat er nu inzit is wel goed, getest met Memtest. Vorig geheugen moest RMA wegens errors in Memtest.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Ik had hier dezelfde problemen met de A8V-deluxe en 9800pro (XP crashte, alleen harde reset was nog mogelijk)
Nu ik mijn AGPpoort op 4x heb gezet en agpvoltage op 1,6 heb gezet zijn mijn problemen helemaal over en is het bord net zo stabiel als alle andere borden die ik heb gehad.
Qua snelheid maakt die AGP4X gelukkig toch niet uit, 3Dmark testscores zijn bijna gelijk gebleven (de ene keer een paar puntjes meer dan met AGP8X, de andere keer een paar puntjes minder)

[ Voor 4% gewijzigd door SiGNe op 06-09-2005 20:16 ]

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik heb dus nog steeds last van BSOD'S. Ik verdenk me voeding ervan omdat het nu alleen in games is voorgekomen (GTA:SA). Net snel 1x Memtest gerunt, dus alle tests, en hier kreeg ik geen errors.

Toch binnekort met een sterkere voeding proberen ( nu Chieftec 340 Watt ).

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• sjorremans
Net kreeg ik er dus wéér 1. Het valt me op dat er een soort verband in zit. Het is ongeveer na 3 dagen uptime ( nu al 4x gebeurt ), en elke keer 's avonds, maar ik word er scheitziek van. Nu was het gewoon terwijl ik met school bezig was + msn + irc :x

word er SCHIJTziek van!

[ Voor 6% gewijzigd door sjorremans op 14-09-2005 21:53 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een 9800XT, en ik moet zeggen ik heb ook veel problemen!
Zojuist een bios update gedaan, en so far nog geen problemen.
Ik heb wel nu een probleem dat in de bios bij het opstarten allemaal messages komen over SATA de sata controller, die volgens de BIOS niet installed is.
Vage shit allemaal, maja, op een of andere rare manier ben ik toch tevreden met mijn A8V Deluxe :)

Setupje:
Hercules Ati Radeon 9800 XT
Asus A8V Deluxe ( bios versie 1014 )
Amd64 3500+ Venice core
Zalmann 7000CU erop
2x 512 Mb DDR 266 ( jaja, ik weet het oude zooi )
1x 160 Samsung Hd'tje
1x 80 Gig WD Hd'tje
Tagan 480 Watt ( UO1 revisie )

En zelfs na dit alles getypt te hebben nog geen problemen :P

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

User met A8V Deluxe en gezeik meldt zich :(

-Asus A8V Deluxe
-Amd64 3000+
-Radeon 9600XT
-2x512mb DDR400 Kingston PC3200

En jawel; @random BSOD's met verschillende meldingen (Videodrivers, NTFS systeem, USB probleem)...

Mijn volgende PC (over 3 jaar ofzo dus, deze is net een week oud...) wordt gewoon weer een Pentium systeem en zeker geen ASUS mobo...

leoaq.fm // Jeune Loop

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik weet niet of iemand hier nog wat aan heeft, aangezien soortgelijks al eerder is gemeld in deze topic:

Zelf hele slechte ervaringen met Radeon 9600XT i.c.m. a7v600-x (chipset VIAKT600). Lang gezeten met het probleem en na veel googlen toch maar besloten dat ik als waarheid zou accepteren dat deze kaart niet samen wil met het bord. Of het aan Asus ligt of Via is voor mij onbekend. De meeste bronnen die ik heb geraadpleegd legggen de schuld tussen de combinatie (sommige chipsets) VIA en ATI.

Tweaken met Bios instellingen en drivers..... tja, ok..... doe wat je wilt en ik hoop echt dat het lukt. Heb idd gezien (ook in deze topic) dat hiermee problemen werden opgelost. Ik echter ben er nooit uitgekomen en doodziek toch maar besloten om een nieuwe kaart of een nieuw bord te kopen: besloten destijds een nieuw bord met nforce chipset (ABIT NF7 SG2) te kopen. Nooit problemen mee gehad. (door deze slechte ervaring zal ik in de naaste toekomst niet meer voor ati gaan, maar dat is mijn persoonlijke mening. Heb nu een MSI 6800GT op A7V600-x en ook geen problemen.
Good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
omg en weer na bijna 4 dagen uptime kreeg ik wederom een BSOD. Nu was het weer usbport.sys. Ik heb de recentste bios erin geflasht maar blijkbaar mag het allemaal niet baten. Ik denk toch echt dat het moederbord niet helemaal goed is ofzo.

Zou voor de rest niet weten wat het anders kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
als niemand tevreden is over deze a8v waarom koopt iemand dit dan nog????

ik stop zelf altijd de a8n versie in de systemen die ik bouw (5 permaand) loopt altijd meteen erg stabiel

gebruik gewoon alleen nvidia chipsets voor AMD en je hebt nooit problemen

http://www.tomshardware.c...ith_intel_amd_with_nvidia

[ Voor 17% gewijzigd door wippo76 op 18-09-2005 17:29 ]

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
wippo76 schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:27:
als niemand tevreden is over deze a8v waarom koopt iemand dit dan nog????
Dat vraag ik me ook af! Ik zie alleen maar mensen met slechte ervaringen, ikzelf heb ook slechte ervaringen met dit bord, had em helaas al vrij snel gekocht dus wist toen nog niet van de problemen.

Maar het verbaast me dat mensen dit bord nu nog steeds blijven kopen na topicpagina's vol met problemen. Bij mij komt er voorlopig geen VIA bordje meer in.
Ben nu SUPER tevreden met m'n A8N-Sli premium!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik heb um ook vrijwel snel gekocht. Het rare is alleen dat ik na 2 minuten een BSOD krijg op de timings 3-3-3-8 en net 6 uur lang prime95 heb kunnen draaien op 2-2-2-5.

Ik ben benieuwd of dit wel stabiel blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik ben er denk ik dus achter gekomen wat het probleem is.

Het geheugen draait niet stabiel op 400 Mhz in dual channel, wel single channel. Maar daarmee had ik veel performance verlies als ik naar pifast keek.

Nu draaide mijn proc gewoon op normale snelheid, dus 1,8 GHz. En ik weet dat me proc zo rond de 2700 Mhz aankan.

Nu kwam ik dus op het idee om me proc dan maar te océn en de divider op DDR 266 ( 4:3 ) ofzo. Nu draait he me proc op 2,4 GHz en het geheugen op 175 Mhz op SPD Timings, volgens CPU-Z:
2,5-2-2-5. Nu heb ik ca. 10 uur Prime95 gedraait en deze bleef stabiel.

Als het dus zo stabiel blijft draaien vind ik het wel oke en als ik weer geld heb toch maar is voor PC4000 geheugen gaan kijken

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Misschien ten overvloede, maar voor de mensen die dit nog vers tegenkomen (zoals ik).
Dual channel draaien van het geheugen is met de combinatie 9800Pro en A8V niet stabiel te krijgen.
Bij mij draait het geheugen nu in de banken 3&4 (2x512Mb corsair value PC3200) zonder problemen.

Een indicatie dat er ergens een conflict is als gevolg van deze videokaart op dit mobo is dat de videokaart geen post bericht geeft bij het opstarten van de computer. (doet de videokaart wel op elk ander mobo, en doet elke andere videokaart wel op dit mobo)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Cow_tipping schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:57:
Misschien ten overvloede, maar voor de mensen die dit nog vers tegenkomen (zoals ik).
Dual channel draaien van het geheugen is met de combinatie 9800Pro en A8V niet stabiel te krijgen.
Bij mij draait het geheugen nu in de banken 3&4 (2x512Mb corsair value PC3200) zonder problemen.

Een indicatie dat er ergens een conflict is als gevolg van deze videokaart op dit mobo is dat de videokaart geen post bericht geeft bij het opstarten van de computer. (doet de videokaart wel op elk ander mobo, en doet elke andere videokaart wel op dit mobo)
Is prima stabiel te krijgen, ik heb hier dezelfde config alleen het geheugen in bank 1 en 3 en AGP dus op 4x zoals ik al eerder in dit topic zei.
Werkt perfect en zonder snelheidsverlies.
verder in het bios de standaardsettings gebruikt.

Niet?
[Specs]

Pagina: 1