Ha luitjes,
Ben een PC voor een vriend aan het maken maar het gaat niet helemaal lekker. PC crashed bij elke 3d applicatie (games, 3dmark na ongeveer 10 a 20 sec).
Kon geen screenshot/foto maken maar ik zal het proberen te beschrijven: het ziet eruit als een patroon van vierkantjes in de kleuren die hij probeerde te laden. Soms restart de hele computer en soms wordt alleen het beeld zwart. Ook verliest hij dan de connectie met de monitor (signal lost).
Het probleem is pas gekomen nadat ik er een powercolor Radeon 9800 Pro erin heb gezet. Andere videokaart erin en alles doet het weer goed
Omdat ik niets anders voor handen had heb ik er maar WinXP SP1 opgezet. Heb zo'n idee dat het hiermee te maken heeft (64bit processor)
- Chipset driver geinstalleerd
- DirectX 9c
- Laatste Omegadrivers
- Videokaart in andere PC gehangen (werkt perfect)
- Temps gevoeld (schrikbarend koel alles
)
Specs (alles draait non-OC):
Coolermaster Centurion 5 (350W)
A8V Deluxe
Athlon 64 3200+ (venice) met stockkoeler
1x 512MB DDR 3200 (Corsair Value 3-3-3-8)
1x 512MB DDR 2700 (geen idee)
1x 256MB DDR 2700 (geen idee)
Powercolor Ati Radeon 9800 Pro (AGP)
======================================
Dingen nog te proberen
- XP 64 edition
- Bios updaten
- ??
Iemand ideeen want ik wordt een beetje kierewiet hiero (plus ik voel me lullig t.o.v. die gozer)
Groeten,
Jeffrey
Ben een PC voor een vriend aan het maken maar het gaat niet helemaal lekker. PC crashed bij elke 3d applicatie (games, 3dmark na ongeveer 10 a 20 sec).
Kon geen screenshot/foto maken maar ik zal het proberen te beschrijven: het ziet eruit als een patroon van vierkantjes in de kleuren die hij probeerde te laden. Soms restart de hele computer en soms wordt alleen het beeld zwart. Ook verliest hij dan de connectie met de monitor (signal lost).
Het probleem is pas gekomen nadat ik er een powercolor Radeon 9800 Pro erin heb gezet. Andere videokaart erin en alles doet het weer goed
Omdat ik niets anders voor handen had heb ik er maar WinXP SP1 opgezet. Heb zo'n idee dat het hiermee te maken heeft (64bit processor)
- Chipset driver geinstalleerd
- DirectX 9c
- Laatste Omegadrivers
- Videokaart in andere PC gehangen (werkt perfect)
- Temps gevoeld (schrikbarend koel alles
Specs (alles draait non-OC):
Coolermaster Centurion 5 (350W)
A8V Deluxe
Athlon 64 3200+ (venice) met stockkoeler
1x 512MB DDR 3200 (Corsair Value 3-3-3-8)
1x 512MB DDR 2700 (geen idee)
1x 256MB DDR 2700 (geen idee)
Powercolor Ati Radeon 9800 Pro (AGP)
======================================
Dingen nog te proberen
- XP 64 edition
- Bios updaten
- ??
Iemand ideeen want ik wordt een beetje kierewiet hiero (plus ik voel me lullig t.o.v. die gozer)
Groeten,
Jeffrey