Het Archos Gmini 400/402 topic deel 3.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.268 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
^^ Dat ik dit niet eerder gezien heb :*) Zometeen even uitproberen :)

Ik heb problemen met mijn afstandsbediening :( Als ik mijn afstandsbediening aan heb gesloten, dan blijft op het scherm staan "Archos". De afstandsbediening doet het even, en daarna werkt ie niet meer. Komt dit iemand bekend voor? Garantie heb ik niet meer, anders had ik em terug gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

programma voor sega games is aanzienlijk verbeterd, ook de backlight control is zeer handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de power adapter van de archos jukebox multimedia werkt op de gmini 402?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:56

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 02:01:
weet iemand of de power adapter van de archos jukebox multimedia werkt op de gmini 402?
Moet je even op de site van archos kijken.. en de voltage vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het voltage van de gmini 400 staat er niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Ik heb de oplader van de gmini402 even kijken:

INPUT: 100v -240v~/50-60hz/0.3a
OUTPUT: 5v / 0.75A

Ik denk dat je de oplader gewoon kan gebruiken. (kijk het nog wel even na, natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuDy schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:38:
Ik heb de oplader van de gmini402 even kijken:

INPUT: 100v -240v~/50-60hz/0.3a
OUTPUT: 5v / 0.75A

Ik denk dat je de oplader gewoon kan gebruiken. (kijk het nog wel even na, natuurlijk)
thanks PuDy
Ik heb hier de jukebox multimedia oplader en die heeft de volgende specs:
INPUT: 100~240 Vac 60/50Hz 0.4A
OUPUT: +5Vdc 1.6A

Het scheelt dus nogal wat in ampere. Kan ik met deze lader mijn gmini opladen zonder hem te beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:53:
[...]

thanks PuDy
Ik heb hier de jukebox multimedia oplader en die heeft de volgende specs:
INPUT: 100~240 Vac 60/50Hz 0.4A
OUPUT: +5Vdc 1.6A

Het scheelt dus nogal wat in ampere. Kan ik met deze lader mijn gmini opladen zonder hem te beschadigen?
Mag geen probleem zijn, Hij kan maximum 1.6A leveren, wil niet bepaald zeggen dat je gmini die gebruikt. Moest je apparaat er toch raar op reageren, zoals: een hoge toon die uit het apparaat komt als je je oor ertegenlegt als het oplaadt, oftewel het groene charge lampje dat hysterisch zit de knipperen, of dat je apparaat warmer wordt dan normaal bij het opladen, doe het dan niet. Maar op zich kan het geen kwaad. Probeer het allenszins niet met een adaptor die minder dan 5 volt geeft anders zou dat wel eens fataal kunnen zijn oftewel voor je gmini oftewel voor je adaptor, je kan de gmini niet opladen met een spanning die lager is dan de batterij zelf... Heb zelf zoal een transformator opgeblazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 16:25

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:51:
programma voor sega games is aanzienlijk verbeterd, ook de backlight control is zeer handig!
Is die backlight control alleen voor tijdens de spellen?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb de Noreve case die ik besteld heb binnen :) Wat een geweldig ding is dat zeg! Beschermt mn Gmini perfect, zit perfect, handige beltclip/kickstand en is ontzettend mooi.

Echt een geweldige investering, ik kan em iedereen aanraden :)
Ik heb em overigens in het wit, als iemand er pics van wil zal ik ze wel schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:40:
[...]

Is die backlight control alleen voor tijdens de spellen?
Wel ja :| spijtig genoeg wel, als je het programma sluit worden de standaardinstellingen weer geladen.
Een ding radat ik niet bepaald aan om te proberen; tv uitgang via pal. Het is bij mij gewoon raar beginenn doen. het scherm van het apparaat bleef actief en de tv gaf ook signaal door, en ook begon het apparaat licht te brommen, zelfs nadat ik het programma had gestopt, dan was er sneeuw op het interne scherm. dus een tip, laat die videouitgang voor wat het is.voor de rest geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Niet geheel ontopic, maar de Archos site is helemaal vernieuwd :) Ziet er eindelijk ns wat professioneler uit imho.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Weet iemand waar je het lcd schermpje van de Archos gmini 400 kan laten repareren? En wat dat kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:13:
Hallo mensen,

Weet iemand waar je het lcd schermpje van de Archos gmini 400 kan laten repareren? En wat dat kost?
wow, dat is erg kut. Het scherm is op de HD na het duurste onderdeel van je gmini, gaat een hoop geld kosten + je bent hem lang kwijt. Hoe erg is je scherm beschadigt?

Die site van Archos ziet er inderdaad een stuk beter uit, jammer dat hij nu wel erg langzaam gaat. (Altijd problemen met archos :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hallo mensen,

Wat dacht je van Archos zelf?
Je kunt em ook terug sturen naar de winkel, die sturen em dan wel door naar Archos. Ik weet niet hoeveel het kost, maar soms zijn reparaties zo duur dat ze adviseren om een nieuwe speler te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schermpje is heel erg beschadigd...lcd is gewoon doormidden :P (zwarte vlekken enzo)...
Ik was al bang dat 't niet goedkoop zou zijn maar ik wil een overweging maken tussen repareren en gewoon een nieuwe kopen..

(Het ding is ooit cadeau gegeven door m'n pa aan m'n vriendin,en die weet NOG niet dat ie dood is) O-)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:02:
Het schermpje is heel erg beschadigd...lcd is gewoon doormidden :P (zwarte vlekken enzo)...
Ik was al bang dat 't niet goedkoop zou zijn maar ik wil een overweging maken tussen repareren en gewoon een nieuwe kopen..

(Het ding is ooit cadeau gegeven door m'n pa aan m'n vriendin,en die weet NOG niet dat ie dood is) O-)
Stuur ns een mailtje naar Archos met foto's en vraag ze hoeveel het ongeveer gaat kosten.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De nieuwe Sega Emulator ziet er zeer goed uit trouwens en bevat een hoop kleine verbeteringen. Leuk voor als je een keertje niks te doen hebt. Ik zou trouwens die blacklight-verminder-optie wel in de gewone firmware willen hebben. Nu ben je in het donker meer concurrentie aan het voeren met de vuurtoren dan dat het schermpje dient om iets op te zien.
Hallo mensen,

Das minder. Zo'n grapje kost al snel >€100.Heb je de speler laten vallen oid :?

[ Voor 42% gewijzigd door dr snuggles op 24-11-2005 17:57 ]

Verwijderd

Wel ik heb iets soortaardigs voro (gelukkig wel niet te erg) het scherm was gevallen op een steentje, gelukkig heeft de PDA screen protector het redelijk tegengehouden en is er ene klein barstje in (0.5 cm of minder) het valt echt neit zo erg op en het lcd zelf leeft nog... er zat dus nog ene plastieken bescherming voor... zou het enigszins mogelijk zijn om enkel dat plastiekje te vervangen?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:26:
Wel ik heb iets soortaardigs voro (gelukkig wel niet te erg) het scherm was gevallen op een steentje, gelukkig heeft de PDA screen protector het redelijk tegengehouden en is er ene klein barstje in (0.5 cm of minder) het valt echt neit zo erg op en het lcd zelf leeft nog... er zat dus nog ene plastieken bescherming voor... zou het enigszins mogelijk zijn om enkel dat plastiekje te vervangen?
Lijkt me niet dat je dat zelf kan doen, en als er een barst inzit lijkt me dat het LCD zelf ook beschadigt is. Neem ns contact op met Archos zou ik zeggen.

Misschien even een picje hier posten? :)

Verwijderd

net de nieuwe emulator erop gezet, supermooi!!

heb die backlight aanpassen geprobeerd, maar volgens mij werkt dat niet bij mij, op het laagste niveau was er nog niks veranderd, heb nog niet heel goed gekeken in het donker, maar hebben jullie dat ook??

Verwijderd

Ik was diegene wie zijn firmware verkeerd geflasht had. Ik heb een nieuwe mp3-speler ontvangen (hulde aan Komplett), het is alleen wel een iAudio X5 20GB (beetje offtopic). Ben ik er nu eigenlijk op vooruitgegaan of op achter uit gegaan. Ik mis nu wel de functie om films af te spelen op tv en heb een iets kleiner schermpje (1,8 inch). Ik had dit ook al op andere topics gepost, daar alleen geen reactie op gekregen...

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:05:
Ik was diegene wie zijn firmware verkeerd geflasht had. Ik heb een nieuwe mp3-speler ontvangen (hulde aan Komplett), het is alleen wel een iAudio X5 20GB (beetje offtopic). Ben ik er nu eigenlijk op vooruitgegaan of op achter uit gegaan. Ik mis nu wel de functie om films af te spelen op tv en heb een iets kleiner schermpje (1,8 inch). Ik had dit ook al op andere topics gepost, daar alleen geen reactie op gekregen...
Dat vraag je hier? 8)7 Je zult hier alleen maar te horen krijgen dat je er op achteruit bent gegaan :P Het is trouwens je eigen keuze. Als jij liever deze speler hebt dan de Archos, dan is het goed, anders niet.
Maak je eigen keuze, het zijn beide spelers van goeie kwaliteit.

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Een vriend van mij heeft ook de X5, maar vind het schermpje van iets mindere kwaliteit. Verder weinig grote verschillen.

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:57
Waarom heb je geen nieuwe Gmini 40x gekregen? :) Garantie verlopen? Viel het mankement niet binnen de garantie? Had je geen keus? :o

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Impry schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:15:
Een vriend van mij heeft ook de X5, maar vind het schermpje van iets mindere kwaliteit. Verder weinig grote verschillen.
offtopic:
Eens, scherm is imho lelijker, maar het geluid, en vooral de geluidsopties zijn geweldig. Hij is wel iets te dik
WizZie- schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:31:
[...]

Waarom heb je geen nieuwe Gmini 40x gekregen? :) Garantie verlopen? Viel het mankement niet binnen de garantie? Had je geen keus? :o
Staat wel ergens in dit topic geloof ik :)

Edit:
Verwijderd in "Het Archos Gmini 400/402 topic deel 3."

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 24-11-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De barst zit linksonder,als je 'm aanzet zie je een allemaal horizontale lijnen in kleur ( waarschijnlijk het archos logo.

Hhhmm € 100 is nog altijd veel minder dan de huidige nieuwwaarde afgezien van transport en arbeidsuren....

Als ik tijd heb dit weekend zal ik een picje posten hier van wat je ziet als ie aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hadden de 402 niet meer in het assortiment, denk dat ik dan maar de 402cc ga eisen. Is dat rode niet een beetje cheap, en zijn de foto's van beetje kwaliteit? Wel een voordeel van de X5 de langere batterijduur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impry schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:15:
Wat bedoel je precies, met mindere kwaliteit? Grootte van het schermpje of videoresolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 09:01:
[...]

Wat bedoel je precies, met mindere kwaliteit? Grootte van het schermpje of videoresolutie?
offtopic:
Het schermpje is te klein, je kunt er niet lekker video mee kijken door zn vorm, en hij heeft geloof ik maar 15FPS. Het beeld vind ik ook nogal onscherp. Maar dit is meer iets voor het iAudio topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:50:
net de nieuwe emulator erop gezet, supermooi!!

heb die backlight aanpassen geprobeerd, maar volgens mij werkt dat niet bij mij, op het laagste niveau was er nog niks veranderd, heb nog niet heel goed gekeken in het donker, maar hebben jullie dat ook??
na nog wat spelen met de emulator ben ik erachter gekomen dat hij de backlight pas aanpast nadat je weer je spel begint, dus tijdens het aanpassen merk je er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:30:
[...]

Lijkt me niet dat je dat zelf kan doen, en als er een barst inzit lijkt me dat het LCD zelf ook beschadigt is. Neem ns contact op met Archos zou ik zeggen.

Misschien even een picje hier posten? :)
Wat dus niet het geval is... het lcd zelf heeft geen enkele beschadiging opgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:46:
[...]

Wat dus niet het geval is... het lcd zelf heeft geen enkele beschadiging opgelopen
Dan vraag ik me af hoe er nou een barst in een stuk plastic kan zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:55:
[...]

Dan vraag ik me af hoe er nou een barst in een stuk plastic kan zitten :P
ja kijk gewoon geluk hebben! Ik had er ook een screen protector voor pda's opgedaan en dat heeft het ook wel wta tegengehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-01 17:22
Dit weekend is m'n harde schijf gecrashed.... :( Vet kut natuurlijk, ik had een 400 met gepimpte batterij. Maar nu heb ik dus een probleem...

Zal ik m'n gmini voor onderdelen verkopen (lader, schermpje enz..) en een nieuwe gmini402 kopen of een nieuwe HD kopen en die in de "oude" zetten? Weet iemand hoe moeilijk het is om een nieuwe hdisk erin te zetten? (kan dan gelijk een 40GB kopen)

[ Voor 4% gewijzigd door lavalamp op 27-11-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
lavalamp schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:54:
Dit weekend is m'n harde schijf gecrashed.... :( Vet kut natuurlijk, ik had een 400 met gepimpte batterij. Maar nu heb ik dus een probleem...

Zal ik m'n gmini voor onderdelen verkopen (lader, schermpje enz..) en een nieuwe gmini402 kopen of een nieuwe HD kopen en die in de "oude" zetten? Weet iemand hoe moeilijk het is om een nieuwe hdisk erin te zetten? (kan dan gelijk een 40GB kopen)
Er zijn wel tutorials te vinden, dus onmogelijk is het in ieder geval niet, misschien kun je daar beter even naar kijken voordat je beslist. ik meende dat er op www.gmini400.com tutorials te vinden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lavalamp schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:54:

je moet ook even letten op de dikte van de hd, ik dacht een keer gelezen te hebben dat er nog geen 40gb schijf was die even dun was als de originele 20gb schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 09:44:
[...]

je moet ook even letten op de dikte van de hd, ik dacht een keer gelezen te hebben dat er nog geen 40gb schijf was die even dun was als de originele 20gb schijf.
Volgens mij zijn die er wel, je moet er gewoon voor zorgen dat je een hdd met 1 platter hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-01 17:22
bedankt voor alle info! :+
Ik wil wel een nieuwe, maar met een nieuwe HD doet hij het wel weer. En die nieuwe 402 is ook niet veel beter dan m'n 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:17

Erik80

Sinds 1980

wwillem schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:52:
De nieuwe Sega Emulator ziet er zeer goed uit trouwens en bevat een hoop kleine verbeteringen. Leuk voor als je een keertje niks te doen hebt. Ik zou trouwens die blacklight-verminder-optie wel in de gewone firmware willen hebben. Nu ben je in het donker meer concurrentie aan het voeren met de vuurtoren dan dat het schermpje dient om iets op te zien.

[...]

Das minder. Zo'n grapje kost al snel >€100.Heb je de speler laten vallen oid :?
130,- Ik spreek uit ervaring. Alleen is het reparatiebedrijf failliet gegaan en alsof dat nog niet genoeg is heeft TPG Post mijn gmini 400 (aangetekend met verzekerde waarde tot 500,-) nooit bezorgd. Ik natuurlijk klagen, maar ze willen een bevestiging van het bedrijf dat ze (het reparatiebedrijf) het niet ontvangen hebben. Maar dat doen ze niet, want advocaten die schuld saneren bemoeien zich niet met problemen van klanten. |:(

Lekker is dat. Geen geld terug én geen mp3-speler. Dit loopt nu al bijna 4 maanden en het eind is nog niet in zicht. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

RoD schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:27:
[...]

offtopic:
Het schermpje is te klein, je kunt er niet lekker video mee kijken door zn vorm, en hij heeft geloof ik maar 15FPS. Het beeld vind ik ook nogal onscherp. Maar dit is meer iets voor het iAudio topic.
Dat bedoelde ik ook ja :) Het mist de scherpte en het lijkt alsof je de pixels duidelijker van elkaar kunt onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb even de TS geupdate met een aantal hoesjes, als iemand er nog meer weet, post het dan even :)
Verdere comments zijn ook welkom

edit:

En nog maar even wat verbeteringetjes in de TS aangebracht :)

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 01-12-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al gezocht, maar nog niet gevonden. Is er nog geen Gmini 500 topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:33:
Ik heb al gezocht, maar nog niet gevonden. Is er nog geen Gmini 500 topic?
Nee, ik geloof het niet. Volgens mij kan de Gmini 500 hier eventueel wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:29
RoD schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:38:
Ik heb even de TS geupdate met een aantal hoesjes, als iemand er nog meer weet, post het dan even :)
Verdere comments zijn ook welkom

edit:

En nog maar even wat verbeteringetjes in de TS aangebracht :)
http://www.caselogic.com/...l/index.cfm?modelid=57067

gmini past er perfect in. Mijn gmini heeft al een val van meer dan 2m in dat ding overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
jvvv schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:46:
[...]

http://www.caselogic.com/...l/index.cfm?modelid=57067

gmini past er perfect in. Mijn gmini heeft al een val van meer dan 2m in dat ding overleefd.
Ik bedoelde eigenlijk Gmini-specifieke hoesjes, er zijn wel meer van dit type hoesjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Hadden jullie de nieuwe firmware van de 402 al gezien? Dit is o.a. één van de opties:

USB Host: can now connect 2 Archos devices with a USB cable, when in Windows Device mode, for direct transfers

Best grappig he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
WizZie- schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 18:35:
Hadden jullie de nieuwe firmware van de 402 al gezien? Dit is o.a. één van de opties:

USB Host: can now connect 2 Archos devices with a USB cable, when in Windows Device mode, for direct transfers

Best grappig he :D
Had wel gezien dat er nieuwe firmware was, maar nog niet wat de verbeteringen waren. Inderdaad wel een leuke update, maar ik dacht dat het al kon. Neemt niet weg dat het wel erg handig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Moet je natuurlijk wel iemand tegenkomen die er ook één heeft. En die kans is op zich vrij, vrij klein. Wat is jullie ervaring daarmee? Ik heb nog nooit iemand met zo'n ding zien rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

WizZie- schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 10:44:
Moet je natuurlijk wel iemand tegenkomen die er ook één heeft. En die kans is op zich vrij, vrij klein. Wat is jullie ervaring daarmee? Ik heb nog nooit iemand met zo'n ding zien rondlopen.
Ik heb al honderden (bagger) iPod's gezien. Een vriend van mij heeft een iAudio X5, maar heb nog nooit een Gmini gezien. Terwijl ik toch heel wat uren per week met het OV ga. (dat is tenslotte de plek waar je het meeste die dingen ziet)

Trouwens, het enige wat ik echt mis aan de Gmini op dit moment is een zoekfunctie. Moet volgens mij maken zijn met dat ARCLibrary bestand. Iemand een idee of dit nog komt?

[ Voor 17% gewijzigd door Impry op 03-12-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Geen idee, maar ik heb hetzelfde met dat OV ja.

Ik heb een andere vraag; bestaan er portable schermen, dus zeg maar een portable dvd speler alleen dan alleen het scherm. Dan kan je die aansluiten in de auto op je Gmini. Kan dit? Bestaat dit? Zou wel fijn zijn voor op vakantie. Kan je naar een wat groter beeld kijken met meerdere mensen. Het portable scherm moet dus video in hebben en een accu of eventueel draaien op het ministopcontact in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Impry schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:10:
[...]

Ik heb al honderden (bagger) iPod's gezien. Een vriend van mij heeft een iAudio X5, maar heb nog nooit een Gmini gezien. Terwijl ik toch heel wat uren per week met het OV ga. (dat is tenslotte de plek waar je het meeste die dingen ziet)
Volgens mij kun je met elke mp3speler die Plug&Play is bestanden over en weer sturen toch? Het hoeft niet persé een Gmini te zijn.
Ik heb dit ook maar gehoord dus ik weet niet of het zo is :)
WizZie- schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:23:

Ik heb een andere vraag; bestaan er portable schermen, dus zeg maar een portable dvd speler alleen dan alleen het scherm. Dan kan je die aansluiten in de auto op je Gmini. Kan dit? Bestaat dit? Zou wel fijn zijn voor op vakantie. Kan je naar een wat groter beeld kijken met meerdere mensen. Het portable scherm moet dus video in hebben en een accu of eventueel draaien op het ministopcontact in de auto.
Er zijn zeker wel schermen waarop je met de TV-out functie van de Gmini beeld op kunt krijgen. Bijvoorbeeld 7" TFT schermpjes, die moeten wel te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Voor de twijfelaars, ik heb even wat reviews toegevoegd aan de TS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hier een hele domme vraag stellen. heb de search gebruikt... maar ik zoek een programmar waarmee ik men divx-jes in een klikje gmini 400 klaar kan maken,,,, heeft iemand een link of een naam?

Wat zijn de parameters ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
In een "klikje" gaat niet je niet lukken. De makkelijkste manier is wel om het op de Archos manier te doen, dus met de programma's die je bijgeleverd krijgt op je Gmini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok
ik had pocketdivxencoder maar moest hem opnieuw downloaden maar de 400 staat erniet meer tussen...

Wat zijn de parameters??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:02:
Ok
ik had pocketdivxencoder maar moest hem opnieuw downloaden maar de 400 staat erniet meer tussen...

Wat zijn de parameters??
Geen idee, ik heb geen ervaring met Pocketdivxencoder. Maar in de TS staat een hele duidelijke tutorial hoe je met VirtualDub video goed kunt converteren voor de Gmini. Archos levert zelf ook een apparaatje om het "automatisch" in te laten stellen in VirtualDub. Imho kun je het beste even in de TS kijken, en stap voor stap het programma instellen. Simpeler kan niet (lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik kijk daar dan even in. Tnx

Het is al gelukt ik gebruik dat pocketdivx din en selecteer gewoon 640

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Het beste werkt gewoon pocketdivx imo, lekker makkelijk en weinig instellen. Je kan er ook een queue mee maken. Als je AC3 videobestanden hebt moet je echter eerst met Dub full compressing gebruiken om hem over te zetten naar MP3. Daarna kan je verder werken met pocketdivx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of iriverter heeft ook een profiel voor de archos.
Is een prima prog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WizZie- schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:23:

Ja, dat is mogelijk. Wij hebben het in de auto geprobeerd, mijn broertje heeft een portable dvd-speler en ik de gmini 402 :P (veel vetter natuurlijk). Bij de portable dvd-speler zaten ook kabeltjes geleverd zodat je deze op de tv kon aansluiten, die klik je in die van de gmini, en kijken maar. De kwaliteit viel mij wel beetje tegen, maar kan misschien aan filmpje of dvd-speler gelegen hebben (compressie misschien zelfs).

Weet iemand of de archos camcorder beetje kwaliteit foto's maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kijk eens naar de specs. Er zit een 1,3MP camera in, daar hoef je dus niet zoveel van te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog niet gezien nee. Maar ik heb wel voor het eerst de AV500 op TV gezien; je kan em winnen als je de prijsvraag bij Baantjer goed raadt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:34

BaT

Ik heb nog niemand met een Archos Gmini 400 gezien; de enige die ik "ken"; zijn degenen die in deze topic posten :7

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het is wel een beetje een exclusief apparaat ja. Vraag me toch af waarom aangezien de prijs niet zo erg hoog is in vergelijking met wat je er voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:30:
Het is wel een beetje een exclusief apparaat ja. Vraag me toch af waarom aangezien de prijs niet zo erg hoog is in vergelijking met wat je er voor krijgt.
ik kan misschien wel een paar dingen bedenken:
- geen reclame
- geen hype, er zijn weinig mensen die m hebben, ook geen mond-op-mond reclame
- wellicht iets te technisch, misschien dat itunes makkelijker werkt??
- er zit geen clickwheel op
- etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:44:
[...]

ik kan misschien wel een paar dingen bedenken:
- geen reclame
- geen hype, er zijn weinig mensen die m hebben, ook geen mond-op-mond reclame
- wellicht iets te technisch, misschien dat itunes makkelijker werkt??
- er zit geen clickwheel op
- etc...
Oftewel: Het is geen iPod.

Dat snap ik zelf ook wel, maar toch ligt het percentage Gmini's erg laag lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Er wordt toch een plugin-in geleverd voor iTunes, zodat deze ook werkt met de Gmini ? Heb het zelf niet gebruikt, aangezien ik iTunes verafschuw. Iedereen wil ook een iPod, omdat dat idd gehypte shit is. Ik ben nog steeds zeer tevreden met me Gmini400 en ben blij dat ik niet in de hype ben meegegaan (alhoewel zo'n clickwheel best wel cool is; maar aan de andere kant; als de Gmini geen D-pad had gehad, had je er ook geen emulator van kunnen maken ... beetje moeilijk spelen met zo'n clickwheel).

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
BaT schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:12:
Er wordt toch een plugin-in geleverd voor iTunes, zodat deze ook werkt met de Gmini ? Heb het zelf niet gebruikt, aangezien ik iTunes verafschuw. Iedereen wil ook een iPod, omdat dat idd gehypte shit is. Ik ben nog steeds zeer tevreden met me Gmini400 en ben blij dat ik niet in de hype ben meegegaan (alhoewel zo'n clickwheel best wel cool is; maar aan de andere kant; als de Gmini geen D-pad had gehad, had je er ook geen emulator van kunnen maken ... beetje moeilijk spelen met zo'n clickwheel).
Inderdaad, ik ben behoorlijk tevreden met de knoppenindeling van de Gmini. Imho hadden ze wat lekkerder mogen indrukken, maar dat is wat bijzaak.
iPod zuigt gewoon voor de prijs imho, de Gmini biedt veel en veel meer waar voor zn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik vind ook wel dat je gelijk heb, ik heb ook een gmini400, maar er zitten ook wel voordelen aan de ipod hoor. ik vind trouwens ook itunes niks, maar ja dat is ook gewoon persoonlijk.
eigenlijk is het ook wel vreemd, want archos had apple van nu kunnen zijn, ze hebben namelijk al jaren en jaren mp3spelers met hd op de markt. toch gek dat apple gehyped is en gmini niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:43:
ja ik vind ook wel dat je gelijk heb, ik heb ook een gmini400, maar er zitten ook wel voordelen aan de ipod hoor. ik vind trouwens ook itunes niks, maar ja dat is ook gewoon persoonlijk.
eigenlijk is het ook wel vreemd, want archos had apple van nu kunnen zijn, ze hebben namelijk al jaren en jaren mp3spelers met hd op de markt. toch gek dat apple gehyped is en gmini niet...
De vroegere Archos spelers zagen er niet uit, die had ik van mn leven niet willen hebben. De iPod heeft een mooi uiterlijk, een een aanraak gevoelig clickwheel. Dat is/was hip, en daar heeft Apple op voort geborduurt. Archos is nu véél beter geworden dan wat het was, maarja... marketing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele principe van de iPod is dat het deel is van een totaalproduct. Ik beheer mijn muziek met iTunes, en als ik een iPod koop is het een questie van hem aan de mac hangen, op OK te klikken, en binnen no-time staat mijn muziek op de iPod. De agenda die ik beheer met iCal(ender) word er ook automatisch opgezet. Ik kan via iTunes deze muziek in mijn woonkamer beluisteren doormiddel van Airtunes, terwijl mijn computer in de studiekamer staat. Als ik met mijn iBook in de tuin zit, kan ik al mijn mp3-muziek streamen, en smooth door heel mijn library scrollen.

Als ik een CDtje importeer, zal hij de eerste en beste keer dat ik mijn iPod connect direct op mijn iPod gezet worden, inclusief album-art e.d.

Dát maakt de iPod zo duur / hip, het hele concept en idee erachter. Dat is wat mij nog steeds tegenhoud om een Archos Gmini 402 te kopen. Je hebt niet eens een dockingstation voor dit apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:31:
Het hele principe van de iPod is dat het deel is van een totaalproduct. Ik beheer mijn muziek met iTunes, en als ik een iPod koop is het een questie van hem aan de mac hangen, op OK te klikken, en binnen no-time staat mijn muziek op de iPod.
Mjah, dat kan dus met de Gmini ook, met die iTunes plugin. Ik gebruik em niet, want ik vind het verschrikkelijk.
De agenda die ik beheer met iCal(ender) word er ook automatisch opgezet. Ik kan via iTunes deze muziek in mijn woonkamer beluisteren doormiddel van Airtunes, terwijl mijn computer in de studiekamer staat. Als ik met mijn iBook in de tuin zit, kan ik al mijn mp3-muziek streamen, en smooth door heel mijn library scrollen.
Dat kan ik ook, ik sluit em gewoon aan op mn geluidsinstallatie, of ik gebruik gewoon de Gmini zelf, daar is ie immers voor :P
Als ik een CDtje importeer, zal hij de eerste en beste keer dat ik mijn iPod connect direct op mijn iPod gezet worden, inclusief album-art e.d.
Nou geweldig, alsof een cd rippen en op je mp3speler zetten veel moeite is 8)7
Dát maakt de iPod zo duur / hip, het hele concept en idee erachter. Dat is wat mij nog steeds tegenhoud om een Archos Gmini 402 te kopen. Je hebt niet eens een dockingstation voor dit apparaat..
Dat bepaalt zeker niet de prijs, je betaalt ook zeker voor het merk. Wat is trouwens de toegevoegde waarde van een dockingstation, behalve dat je je speler daar in kan pleuren? Ik weet dat er een aantal aansluitingen op zitten, maar ik sluit gewoon alles rechtstreeks aan op mn Gmini.

Al die dingen die jij opnoemt zijn misschien aardig, maar het zijn kleine dingetjes imho, ik hecht er zelf totaal geen waarde aan. Primair wil ik dat het apparaat functioneel is, en dat is iets waar de Archos imho onovertroffen in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ik wil helemaal geen docking station; heb me Gmini in een heel mooi hoesje van infusionthreads.com; en hoef hem alleen maar een beetje open te ritsen aan de zijkant om hem aan te sluiten op een USB kabel. Met een dockingstation zou ik hem er steeds helemaal uit moeten halen... bleh. Daarnaast gebruik ik op me pc winamp voor audio; en de met winamp gamaakte mu3 playlists worden netjes door me gmini gelezen; dus dat is hartstikke relaxed ! (en iTunes gebruiken kan dus idd ook nog; mocht dat een pre zijn (met album art en al). Op me Apple PowerBook gebruik ik overigens VLC player; ik weiger ook daar iTunes te gebruiken >:)

Het ligt er ook aan hoe je "muziek graag luisterd" ;
wat ik hiermee bedoel is : Ik luister bijvoorbeeld gewoon graag zelfgemaakt playlistjes of gewoon complete albums (ik weet waar ik naar luister en naar ga luisteren). Andere mensen willen blijkbaar dat niet, dus daarom is "shuffle" methode ooit es uitgevonden. Apple maakt het dan helemaal mooi : ipv een playlist te maken met AL je mp3-tjes die je leuk vind en die vervolgens op shuffle af te spelen; hebben ze iTunes ontwikkeld; die inprincipe het zelfde doet; nl. je rate de goede nummers met meer sterren en dan kan je kiezen dat ie allemaal 5 sterren liedjes afspeeld ... Zijn ook maar een paar playlistjes dan (een voor elke ster rating; en misschien nog wat andere). Dit is dus ook mooi zelf te doen. (iPod user : "Ja, en als ik een nieuw liedje heb dat ik leuk vind; rate ik hem 5 sterren en als ik op OK druk dan wordt ie vanzelf de volgende keer op me iPod gezet! / Archos : Tja ik connect hem en sleep wat ik er op wil via explorer/finder er op; en edit het playlistje...)

Daarnaast heeft iTunes nog verdere eigenschappen die bepaalde groepen aantrekken om het blijkbaar te gebruiken. Zal best hun voordelen hebben; maar ja; als ik audio benenden wil streamen van me pc boven; dan browse ik gewoon even naar de geshare-de mp3 map van PC; of gewoon meteen een Winamp playlist file-tje op de PC beneden... dubbelklikken; en als de pc boven aanstaat heb je meteen muziek ...

Het is een kwestie van smaak; want Apple maakt ook hele mooie dingen waar ik wel helemaal achter sta :7

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele rede van een dockingstation is het gemak ;)

Je komt thuis, korn speelt nog in je gehoor, je stopt je MP3-speler in je dock, en automatisch speelt het geluid over je dikke geluidsinstallatie én synchroniseert hij met je computer én laad hij op. Je kan dan prima je oordopjes eruit prikken, of desnoods erin laten.

En RoD, je hebt inderdaad gelijk dat al die kleine dingen ook met een Gmini402 kunnen, maar het gaat gewoon om het totaalproduct, dat alles voor een noob in 1 keer en zéér gemakkelijk gaat, en er niet allemaal losse programma's voor nodig heeft.

Zelf ben ik nu al weer een tijdje overgestapt van folder-based browsen naar ID3-based browsen, en tot op heden is mij dat nog niet tegengevallen. Of kan de Gmini402 ook ID3-based browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:01:

En RoD, je hebt inderdaad gelijk dat al die kleine dingen ook met een Gmini402 kunnen, maar het gaat gewoon om het totaalproduct, dat alles voor een noob in 1 keer en zéér gemakkelijk gaat, en er niet allemaal losse programma's voor nodig heeft.
Voor de Gmini heb je geen extra programma's nodig, hij is volledig plug & play. Maar je hebt gelijk, n00bs hebben liever een iPod, omdat die bij veel dingen hun handje vasthoudt.
Zelf ben ik nu al weer een tijdje overgestapt van folder-based browsen naar ID3-based browsen, en tot op heden is mij dat nog niet tegengevallen. Of kan de Gmini402 ook ID3-based browsen?
Absoluut, imho heeft Archos een onovertroffen manier van browsen. Een overzichtelijke library, en je kunt ook gewoon mappen door browsen. En dan natuurlijk het "dual browsen" niet te vergeten waarbij je erg makkelijk een playlist aan kunt maken/editten/iets anders mee kunt doen.

Eigenlijk ontbreekt er nog een clickwheel aan om er heel snel door heen te kunnen browsen, maarja, je kunt niet alles hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 07-12-2005 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op woensdag 07 december 2005 @ 02:30:
iPod user : "Ja, en als ik een nieuw liedje heb dat ik leuk vind; rate ik hem 5 sterren en als ik op OK druk dan wordt ie vanzelf de volgende keer op me iPod gezet! / Archos : Tja ik connect hem en sleep wat ik er op wil via explorer/finder er op; en edit het playlistje...
Voor degenen die *wel* houden van de itunes functionaliteit: kijk eens naar Mediamonkey. Dit programma heeft net als iTunes ook 'smart playlists', deelt alles automatisch voor je in, heeft een mogelijkheid om album art van Amazon te halen en automatisch aan je ID3-tag toe te voegen en kan automatisch synchen met je Gmini zodra je hem inplugt via USB. Het enige dat nog mist is de party-shuffle, maar dat zit al wel in de alpha-versie :)

Oh, en het kan practisch iedere winamp plugin gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat automatisch toevoegen van een album art kon nog wel ns handig zijn. Misschien eens even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:59:
[...]
Voor degenen die *wel* houden van de itunes functionaliteit ...
Moet je vooral mij quoten :P

Ik kan begrijpen dat sommige mensen dit soort software gebruikt; maar ik ben iig zeer content met de folder based browser functie in de Gmini. Het is simpel en het werkt; don't change a winning team :7

[ Voor 4% gewijzigd door BaT op 07-12-2005 23:07 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
BaT schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:06:
[...]

Moet je vooral mij quoten :P

Ik kan begrijpen dat sommige mensen dit soort software gebruikt; maar ik ben iig zeer content met de folder based browser functie in de Gmini. Het is simpel en het werkt; don't change a winning team :7
Inderdaad, je hebt zelf totale controle over hoe je je mp3's wilt indelen. Je kunt ze overal neerkwakken, en dan maakt de Arclibrary er wel wat moois van, en als je ze op een bepaalde manier wil indelen, dan kun je helemaal zelf kiezen waar je alles wilt hebben, en kun je het precies op die manier benaderen op je Gmini. Dit in tegenstelling tot de MTP devices die nu aan het opkomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:29
RoD schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:20:
[...]

Inderdaad, je hebt zelf totale controle over hoe je je mp3's wilt indelen. Je kunt ze overal neerkwakken, en dan maakt de Arclibrary er wel wat moois van, en als je ze op een bepaalde manier wil indelen, dan kun je helemaal zelf kiezen waar je alles wilt hebben, en kun je het precies op die manier benaderen op je Gmini. Dit in tegenstelling tot de MTP devices die nu aan het opkomen zijn.
idd, als ik ooit mijn gmini moet vervangen zal ik zeker eentje zoeken met een browse functie. Zo kan ik volledig degelijk door alles browsen en indelen als ik wil. Als één keertje de tags verkeerd zijn of er geen tags zijn... zwiert de arclibrary alles doorheen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mjah, ik zorg er wel altijd voor dat mn tags in orde zijn, maar soms gaat het net even wat handiger en sneller met de browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:56:
Mjah, ik zorg er wel altijd voor dat mn tags in orde zijn, maar soms gaat het net even wat handiger en sneller met de browser :)
Browse functei vind ik persoonlijk ook de makkelijkste, als je zelf ongeveer weet waar ze staan moet je geen uren werken aan je ID 3 tags. Pure tijdsverspilling. Ook duurt het langer (vind ik toch) om een liedje te zoeken tussen de titels of zo... ook bij artiest kan het idioot zijn als je een schrijffout hebt in je ID3tags: bv ramstein, Ramstein, Rammstein en rammstein. => wordt herkend als 3 verschillende artiesten. Dat vertraagd het dus serieus, en alles in afspeellijsten steken is nog dwazer!
Is wel handig voor een fuif of als je gaat fietsen en je wil enkel goeie gepaste muziek hebben maar voor de rest vind ik het systeem van archos nog steeds beter dan dat van ipod. Zo hebben er al veel van m'n kennissen geklaagd over het feit dat hun bestandsnamen worden versleuteld en ze de muziek enkel kunnen terug kopiëren naar hun harde schijf adhv ID3 tags. Of dat ze geen mogelijkheid hebben om bestanden rechtstreeks van een ander apparaat, schijf, geheugenkaart kunnen afspelen.
Nogmaals dus bewezen; Archos roewlt op vlak van functionaliteit maar is volgens sommigen niet zo gebruiksvriendelijk of cool als iPod terwijl de mogelijkheden veel breder zijn dan een gewone iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:05:
[...]

Browse functei vind ik persoonlijk ook de makkelijkste, als je zelf ongeveer weet waar ze staan moet je geen uren werken aan je ID 3 tags. Pure tijdsverspilling. Ook duurt het langer (vind ik toch) om een liedje te zoeken tussen de titels of zo... ook bij artiest kan het idioot zijn als je een schrijffout hebt in je ID3tags: bv ramstein, Ramstein, Rammstein en rammstein. => wordt herkend als 3 verschillende artiesten. Dat vertraagd het dus serieus, en alles in afspeellijsten steken is nog dwazer!
True, maar ik kan gewoon niet tegen slechte ID3 tags, ik moet en zal ze perfect op orde hebben :P
Is wel handig voor een fuif of als je gaat fietsen en je wil enkel goeie gepaste muziek hebben maar voor de rest vind ik het systeem van archos nog steeds beter dan dat van ipod. Zo hebben er al veel van m'n kennissen geklaagd over het feit dat hun bestandsnamen worden versleuteld en ze de muziek enkel kunnen terug kopiëren naar hun harde schijf adhv ID3 tags. Of dat ze geen mogelijkheid hebben om bestanden rechtstreeks van een ander apparaat, schijf, geheugenkaart kunnen afspelen.
Mjah, leuk stukje uservriendelijkheid ja.
Nogmaals dus bewezen; Archos roewlt op vlak van functionaliteit maar is volgens sommigen niet zo gebruiksvriendelijk of cool als iPod terwijl de mogelijkheden veel breder zijn dan een gewone iPod.
Ik zie op het clickwheel na, absoluut het voordeel niet van de iPod. De iPod heeft ook ID3 tag based browsing, op dezelfde manier als de Archos, dus wat is dan precies het voordeel? :? Het is dan ook vooral het clickwheel dat het em doet, maar de hele GUI is absoluut niet bijzonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 19:35
ik heb sinds kort een probleempje,
volgens mij na her-installatie van m'n windows, maar weet dit niet zeker,

ik gebruik dvd decryptor om m'n dvd's te rippen,
en daarna auto GK om 'm om te zetten naar het gewenste formaat met ondertiteling,

maar juist in dat laastste stukje zit m'n probleem..
dit doet ie niet meer, hij maakt heel mooi het video bestand aan,
ik kies ook 100% zeker voor ondertiteling (zeker 5x geprobeerd),
maar hij neemt de ondertiteling niet mee..

iemand suggesties?

codec probleempje misschien?
alhoewel me dit ook niet helemaal lijkt..

alvast bedankt voor de reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mjah, dit heeft opzich weinig met de Gmini te maken..

Probeer het ns met VirtualDub, met de plugin (weet zo niet waar je die kunt vinden, maar moet met Google wel te vinden zijn) Kijk eens of het daarmee lukt.

Je kunt ook proberen een topic in SA te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
RoD schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 23:12:
Mjah, dit heeft opzich weinig met de Gmini te maken..
klopt, maar heb het wel nodig voor m'n gmini
Probeer het ns met VirtualDub, met de plugin (weet zo niet waar je die kunt vinden, maar moet met Google wel te vinden zijn) Kijk eens of het daarmee lukt.
zou ik kunnen doen, maar voorheen werkte het wel, en tis een meesterlijke combi, dus wil het graag weer werkend zien :)
Je kunt ook proberen een topic in SA te starten.
SA ? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software Algemeen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
marc1982 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 23:25:

zou ik kunnen doen, maar voorheen werkte het wel, en tis een meesterlijke combi, dus wil het graag weer werkend zien :)
Sja, dan hebben we meer informatie nodig. Ik denk dat je probleem beter tot zn recht komt in SA, daar horen dat soort problemen immers thuis :) Ik denk dat je daar beter geholpen kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
RoD schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 09:31:
[...]

Sja, dan hebben we meer informatie nodig. Ik denk dat je probleem beter tot zn recht komt in SA, daar horen dat soort problemen immers thuis :) Ik denk dat je daar beter geholpen kunt worden.
ok, bedankt, ga ik het daar proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marc1982 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 23:11:
ik heb sinds kort een probleempje,
volgens mij na her-installatie van m'n windows, maar weet dit niet zeker,

ik gebruik dvd decryptor om m'n dvd's te rippen,
en daarna auto GK om 'm om te zetten naar het gewenste formaat met ondertiteling,

maar juist in dat laastste stukje zit m'n probleem..
dit doet ie niet meer, hij maakt heel mooi het video bestand aan,
ik kies ook 100% zeker voor ondertiteling (zeker 5x geprobeerd),
maar hij neemt de ondertiteling niet mee..

iemand suggesties?

codec probleempje misschien?
alhoewel me dit ook niet helemaal lijkt..

alvast bedankt voor de reacties..
Probeer misschien ook eens pocketdivxencoder (daar kan je de ondertiteling ook kiezen, meestal werkt dat prima, en euh zeer goed leesbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:41:
[...]

Probeer misschien ook eens pocketdivxencoder (daar kan je de ondertiteling ook kiezen, meestal werkt dat prima, en euh zeer goed leesbaar)
ik zie nergens een optie om ondertiteling te kiezen,
wel om een ondertitel bestand in te lezen,
maar deze heb ik niet omdat het van een dvd komt,
dus weet niet of dit het juiste tooltje is..

heb er trouwens al eerder naar gekeken, maar weet de reden niet meer waarom ik er vanaf gestapt ben, maar dit zou 'm goed kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:41:
[...]

Volgens mij werkt dat niet met dvd-tjes hoor... maja ik gebruik tegenwoordig altijd mencoder (linux) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Ik heb een probleem met mij gmini402:

Hij doet altijd erg moeilijk als het ding aansluit op mn pc. Bij mn vorige gmini (400) kon ik gewoon browsen en alles er opzetten wat ik maar wilde. Maar bij deze krijg ik het gewoon niet voor elkaar om een bestand op de gmini te zetten die hij niet kan afspelen.

Nu bijvoorbeeld kan ik niet kijken in mijn muziek map, er staat gewoon dat er helemaal niets op staat :?

Zijn er geen drivers voor de gmini402? ofzo?

Herkent iemand die probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
PuDy schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:35:
Ik heb een probleem met mij gmini402:

Hij doet altijd erg moeilijk als het ding aansluit op mn pc. Bij mn vorige gmini (400) kon ik gewoon browsen en alles er opzetten wat ik maar wilde. Maar bij deze krijg ik het gewoon niet voor elkaar om een bestand op de gmini te zetten die hij niet kan afspelen.

Nu bijvoorbeeld kan ik niet kijken in mijn muziek map, er staat gewoon dat er helemaal niets op staat :?

Zijn er geen drivers voor de gmini402? ofzo?

Herkent iemand die probleem?
-Andere USB poort
-USB drivers refreshen
-Andere pc
-Firmware
-Kapotte hdd -> schijf scannen
-Benaderen met WMP10 of iTunes

Hopelijk zit er wat bruikbaars bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Hij doet het alweer :)

[ Voor 100% gewijzigd door Polycom op 12-12-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
PuDy schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:45:
- Andere usb poort werkt helaas niet.
- USB drivers zijn het denk ik ook niet, met andere appareten geen enkel probleem.
- Andere pc is geen optie, op deze pc staat al mijn muziek
- Ik kan niet eens de schijf scannen :?
bij mn gmini400 herkende windows hem als een externe harde schijf hier als een dragebare muziek speler??

[afbeelding]

Verder werkt de speler zelf gewoon goed, geen problemen mee (staat 2 a 3 gig aan muziek op)

- Heb ik met windows media player nog nooit gedaan, zal het eens proberen.

Ik kan trouwens helemaal niets overzetten op het ding?
Ach, gadzie, hij ziet em als MTP device :r . Ik heb eigenlijk geen idee hoe je dat "omzet" naar gewoon UMS. Terwijl de 402 gewoon UMS hoort te zijn.. kan een andere 402 bezitter toevallig even bevestigen dat dit zo is?

Je zou het gewoon ns op een andere pc kunnen testen om te zien hoe hij daar herkent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

PuDy keek in de handleiding en:

Bij system kan je hem zetten op windows dev of externe HD. Dat was het dus, maar op een of andere manier is hij op windows dev gegaan.. misschien door de firmware update.

I.i.g bedankt RoD!

[ Voor 121% gewijzigd door Polycom op 12-12-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Np, mooi dat het opgelost is :) In ieder geval weer een functie van de 402 ontdekt, al is het een behoorlijk nutteloze :P
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.