pff echt he.. echt heel zinvol.RoD schreef op maandag 12 december 2005 @ 23:27:
Np, mooi dat het opgelost isIn ieder geval weer een functie van de 402 ontdekt, al is het een behoorlijk nutteloze

pff echt he.. echt heel zinvol.RoD schreef op maandag 12 december 2005 @ 23:27:
Np, mooi dat het opgelost isIn ieder geval weer een functie van de 402 ontdekt, al is het een behoorlijk nutteloze
Mjah, wie zit er nou op MTP te wachten. Het heeft alleen maar nadelen ten opzichte van UMS.
Verwijderd
Niet veel, maar wellicht een belangrijke bugfixVersion 1.3.11
-----------------
Bug fixes
USB: fixed sometimes transferring an album with Windows Media Player in Windows Device mode could lead to folder duplicates
Helaas... Net m'n laatste verkochtErik80 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:46:
Heeft iemand misschien nog een reserve-LCD voor een gmini 400 liggen? Die van mij is gebroken en repareren kost ong. 120,-. Dat moet goedkoper kunnen...
Ik heb geen adresje, maar als je geen gekke dingen met je gmini hebt gedaan mag je gewoon garantie aanvragen. Als je hem zelf gesloopt heb uiteraard niet, maar dat spreekt voor zichErik80 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:46:
Heeft iemand misschien nog een reserve-LCD voor een gmini 400 liggen? Die van mij is gebroken en repareren kost ong. 120,-. Dat moet goedkoper kunnen...
Weet iemand anders nog een adresje waar ze reserve-/vervangingsonderdelen verkopen?
Bedankt.
Lijkt me dat die dingen gewoon werken. De adapter van Archos werkt op een zelfde soort manier.jvvv schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:35:
Ok, ik heb een vraagje. Heb nu een nieuwe digicam (nikon d50) die nu SD kaartjes gebruikt ipv comact flash. Nu heeft r iemand ervaring met sd2cf adapters op de gmini 400 (dus met CF slot!)? En moet ik de adapter van archos kopen of zal eenderwelke het doen?
Verwijderd
ik gebruik een niet-archos xD>CF adaptertje en die werkt perfect. ookal staat er op het apparaatje dat het type 2 is, doet ie het alsnogjvvv schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:35:
Ok, ik heb een vraagje. Heb nu een nieuwe digicam (nikon d50) die nu SD kaartjes gebruikt ipv comact flash. Nu heeft r iemand ervaring met sd2cf adapters op de gmini 400 (dus met CF slot!)? En moet ik de adapter van archos kopen of zal eenderwelke het doen?
zowel andere usb poort geprobeerd als andere pc('s)RoD schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:06:
Andere USB poort geprobeerd? Doet ie het op een andere pc wel? USB drivers gerefreshed?
Bij mij duurt het soms ook wel even als ik op de rechtertoets druk, maar mn hdd staat ook vol.
Verwijderd
mmm, misschien...Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:08:
laatst werd mijn computer heel traag, en steeds trager. uiteindelijk bleek de hd gecrashed te zijn, onherstelbare fouten enzo. kan je niet een keer iets van chkdsk eroverheen laten gaan ofzo?
Het lijkt me inderdaad een hdd probleem als het niet aan je USB poorten of je pc ligt. Je hdd zal wel stervende zijn vrees ik.marc1982 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:17:
[...]
mmm, misschien...
goeie optie, even proberen
nu al !! ??RoD schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:54:
[...]
Het lijkt me inderdaad een hdd probleem als het niet aan je USB poorten of je pc ligt. Je hdd zal wel stervende zijn vrees ik.
Wees blij, waarschijnlijk een productiefout. Dus dan valt het gewoon onder de garantie omdat je hem nog niet zo lang hebt.marc1982 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:20:
[...]
nu al !! ??![]()
2 maanden..
misschien 2,5...
[ Voor 6% gewijzigd door Impry op 23-12-2005 12:24 ]
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
terechte opmerkingCold_Phoenix schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:24:
Denk er wel aan dat harde schijf problemen identiek zijn aan problemen met je IDE kabels. Ik heb zelf 3x m'n HD vervangen, voordat ik erachter kwam dat het aan m'n kabels lag
Mjah, het ligt wel aan zn Gmini in ieder geval, dus hij kan em gewoon terugbrengen en een nieuwe krijgenCold_Phoenix schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:24:
Denk er wel aan dat harde schijf problemen identiek zijn aan problemen met je IDE kabels. Ik heb zelf 3x m'n HD vervangen, voordat ik erachter kwam dat het aan m'n kabels lag
RoD schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:13:
[...]
Mjah, het ligt wel aan zn Gmini in ieder geval, dus hij kan em gewoon terugbrengen en een nieuwe krijgen
Kan beide. Als je em terugstuurt naar Komplett zorgen zijn voor de afhandeling met Archos, en anders doe je het zelf. Ik zou em gewoon terugsturen naar Komplett, lekker makkelijk.marc1982 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:43:
[...]
gekocht bij komplett.nl, maar die levert 'm niet meer volgens mij,
terugsturen naar komplett of naar archos?
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door RoD op 23-12-2005 23:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ja, zal ik morgen doen voor je. Ik had het ook bij mijn 1e gmini 400, ik dacht dat het gewoon zo hoorde, ik stoorde er mij wel aan, maar goed. Ik retourde hem om het feit dat er iets mis was met mijn audio ingang, en toen werd mij ook verteld dat het schermpje verkeerd was gemonteerd. Vervolgens kreeg ik een 402, en daar zat het schermpje er inderdaad goed in, en nu weer de 402 CC waar hij er verkeerd is ingezet. Even een correctie over de videocamera, die is minder slecht dan ik voorheen gezegd had. Hij gaf gisteravond rare kleuren weer, vanochtend deed hij het prima. Dus kwaliteit video-en fotocamera zijn de moeite waard.RoD schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:00:
Dat heb ik geloof ik met mijn Gmini 400 ook. Kun je ns een pic schieten?
Hmm, ligt het aan mij of ziet de TS er spontaan vernökt uit?
Fixed
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 09:52:
Prima, ik weet alleen niet hoe ik hier plaatjes inzet op het juiste formaat.
Als je je Gmini opstuurt, dan heb je de kans dat je een nieuwe toegestuurd krijgt. Aangezien de 400 niet meer gemaakt wordt is de kans groot dat je een 402 krijgt. Lijkt mij het proberen waard.BaT schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:18:
Ik heb nog steeds last van het middelste knopje van de 3 onder het scherm.... maar aangezien ik die toch niet vaak gebruik; laat ik het maar voor wat het is. De rest doet het wel goed en straks krijg ik hem geretourneerd met weer een ander probleem.
Verwijderd
Verwijderd
Heb je de 402? Zou je eens pics van dat tasje kunnen maken?Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:20:
Beetje jammer dat je een verrot tasje krijg bijgeleverd bij je 402 cc.
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door DeeD2k2 op 29-12-2005 19:52 ]
Verwijderd
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Dit is bij de gmini400 en 402 ook zo, dit is geen constructie fout. Terug sturen is dus zinloos.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:35:
Mijn 402 was ook kapot, vervolgens geretourneerd naar komplett, en heb toen de 402 CC ontvangen.
De kwaliteit van de fototoestel was boven verwachting, vrij goed. Het zijn scherpe foto's, je mag in feite niet bewegen, want elke trilling wordt vast gelegd. De camcorder is ronduit slecht, het wordt in hele rare kleuren weergegeven, en de bitrate is ook niet bepaald om naar huis over te schrijven. Ik ga hem toch weer terugsturen, want het schermpje is er verkeerd in gemonteerd. Dat houdt in dat het schermpje te ver naar rechts zit, waardoor het lijkt alsof er continu 2 lichtjes aan het linkerkant van je beeld zitten.
Verwijderd
Best jammer ja, dat forum was wel ongeveer het contactpunt voor alle 400-programmeurs volgens mijWobcat schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:45:
Hallo,
Ik wilde even kijken of er al een nieuwere versie van de 'sega emulator' uit is, of dat de 'nes emulator' er al is, maar gmini400.com is niet meer bereikbaar. Dacht eerst dat ik het verkeerde adres had, maar heb de link uit de startpost gevolgd, zelfde resultaat.
Lijkt er op dat er niet betaald is voor de domein naam of zo, iemand meer info ?
Verwijderd
Nee, want ik had het bij mijn eerste gmini 400, maar vervolgens bij mijn gmini 402 niet. Het werd zelfs gezegd door het bedrijf dat het gerepareerd heeft, ik had hem opgestuurd voor audio-problemen, en toen werd deze fout ook opgemerkt. Het is dus degelijk wel een fout.PuDy schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:40:
[...]
Dit is bij de gmini400 en 402 ook zo, dit is geen constructie fout. Terug sturen is dus zinloos.
Verwijderd
Verwijderd
Hmm..staat er ook in waarom de iPod G5 minder was dan de 402? Er wonen hier namelijk twee mac-freaks die maar niet accepteren dat ze gewoon een miskoop hebben gedaanRoD schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 01:45:
Ik las net in de Digitale Consument dat de Gmini 402 als beste koop werd uitgeroepenNatuurlijk zijn het nooit betrouwbare testen, maar dit keer is het wel een test waar ik het mee eens ben.
De Archos AV700 en de iPod G5 deden ook mee. De AV700 versloeg de Gmini 402 nog wel, maar omdat de AV700 zo duur is werd de Gmini uitgeroepen tot beste keus
Verwijderd
Update: gmini400.com is weer onlineVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 01:44:
[...]
Best jammer ja, dat forum was wel ongeveer het contactpunt voor alle 400-programmeurs volgens mij
Ik zal zo even voor je kijken. Ook hoef je hiermee niet te accepteren dat je een miskoop gedaan hebt, aangezien die tests nooit erg kloppenVerwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:16:
[...]
Hmm..staat er ook in waarom de iPod G5 minder was dan de 402? Er wonen hier namelijk twee mac-freaks die maar niet accepteren dat ze gewoon een miskoop hebben gedaan
Verwijderd
Verwijderd
Ik wil juist geen pc nodig hebben om muziek te kunnen luisterenVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:13:
Wat dacht je van USB-powered speakertjes? De stroom kun je dan vanaf de USB-OTG halen.
Hij bedoelt de USB Host poort op je Gmini 402.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:19:
[...]
Ik wil juist geen pc nodig hebben om muziek te kunnen luisteren
Ik ken iemand met dit ding : ShoqBox met 512 MB* geheugen (Philips), kost wel wat, maar dan heb je ook wat ! Er komt echt hard en helder (ook lekkere bass) geluid uit! (En hij is best klein en komt met een mooi beschermtasje).Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:19:
[...]
Ik wil juist geen pc nodig hebben om muziek te kunnen luisteren
[ Voor 8% gewijzigd door BaT op 06-01-2006 15:09 ]
Dat snap ik ! Maar ik heb dit ding gehoord in het echt en er komt echt verbluffend geluid uit ! Hij zocht draagbare speaker-TJES, wat dit ding ook nog eens ondersteund, dmv een mooie line-in functie. Daar komt bij : Je kan dit ding niet vergelijken met een mp3-speler : te groot, geen line-out (voor head-phones dus) en maar 512 mb (niet uitbreidbaar). Wat je dan vervolgens overhoud : precies wat Lord McRinkel zoekt... alleen veels te duurRoD schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:10:
Hij heeft al een Gmini 402, dus ik snap niet waarom je em nou aanraad om een andere mp3speler te kopen
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 23:23 ]
Verwijderd
Dank voor de reacties, hij is wel wat duur, maar m'n pa werkt bij Philips, dus is wel met korting te krijgenBaT schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:33:
True true, het is nogal wat ... maar ik heb het dan ook alleen gepost omdat ik de geluids kwaliteit echt heel goed vond. Geloof me, de meeste andere kleinere speakers kosten idd stukken minder .... maar klinken dan ook stukken minder.
[ Voor 50% gewijzigd door BaT op 09-01-2006 18:41 ]
Blaat!
Verwijderd
ik kijk waarschijnlijk met mn neus, kan je misschien een linkje posten??Smastie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:42:
voor iedereen die het nog niet wist.. op gmini400.com staat nu ook doom voor op de gmini400
[ Voor 32% gewijzigd door Bramm op 12-01-2006 16:10 ]
[ Voor 42% gewijzigd door RoD op 12-01-2006 17:00 ]
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad, dit ding o.a. veel te lomp en verschilt technisch veel te veel om het een opvolger van de 4xx te noemen.RoD schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:48:
Is het niet wat om de Gmini 500 een eigen topic te geven? Ik vind em hier niet echt bijpassen.
Hoezo? Het is bijna net een AV500, alleen dan zonder de TV-in/out smuk .. prima toch? Bespaart een hoop geld!Ik heb zelf ook nog geen reviews gevonden van de Gmini 500. Volgens mij is het apparaat niet erg in trek (wat ik niet raar vind).
De Gmini's waren altijd de audiospelers met videofunctie. En de AV serie was meer de videospeler met audiofunctie. De Gmini 500 is anders dan hoe het zou "moeten zijn". Dat ding is dikker dan de AV500, en heeft minder functies. Dit vind ik erg jammer. Opzich had de Gmini 500 best leuk kunnen zijn, als het in de trend voortgezet werd als de huidige Gmini serie. Maar nu krijg je een lompe speler met minder functies dan zn dunnere broer.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:51:
Hoezo? Het is bijna net een AV500, alleen dan zonder de TV-in/out smuk .. prima toch? Bespaart een hoop geld!
Verwijderd
Ja het is jammer dat ie dikker is (waarom eigenlijk?? zal toch wel verklaring voor zijn..)RoD schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:57:
[...]
De Gmini's waren altijd de audiospelers met videofunctie. En de AV serie was meer de videospeler met audiofunctie. De Gmini 500 is anders dan hoe het zou "moeten zijn". Dat ding is dikker dan de AV500, en heeft minder functies. Dit vind ik erg jammer. Opzich had de Gmini 500 best leuk kunnen zijn, als het in de trend voortgezet werd als de huidige Gmini serie. Maar nu krijg je een lompe speler met minder functies dan zn dunnere broer.
Ik zou het ding nooit kopen, ook al is ie minder duur. Ik heb liever een Gmini 402 dan een Gmini 500.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 19:08 ]
Nouja, de videofunctie is wel echt goed bij de Gmini. Het schermpje is alleen voor sommigen te klein. Het is inderdaad bij de 500 totaal anders. Maar voor de videozaken is de AV serie er. Daarom zie ik het nut niet in van een dikkere speler met minder functies. Ik had liever een verbeterde Gmini 402 oid gezien.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:06:
[...]
Ja het is jammer dat ie dikker is (waarom eigenlijk?? zal toch wel verklaring voor zijn..)
Maar de 4xx heeft de videofunctie als een gimmick, net zoals de Iaudio X5.. het zit er alleen bij om even snel wat fotootjes en een klein vidje van inet te bekijken, das met de 500 natuurlijk totaal anders.
Kan de 500 eigenlijk geen spellen aan? Zat dit bij de 4xx al bij de eerste release erin of is het later als "geintje" met firmware toegevoegd en toen "per ongeluk" populair geworden??
Misschien dat ze de spelfunctie niet serieus meer nemen, of ze zijn bang dat de 500 dan teveel de concurrentie met de PSP aan moet gaan..
Leg de specs eens naast elkaar. Je kunt ze hier vinden.Kan iemand misschien een lijstje maken met de verschillen tussen de 4 en 5 serie? Ik niet, ik ben te lui..nahja mss later
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 12-01-2006 19:18 ]
Verwijderd
Gmini 400 *Capacity: 20 GB* Hard Drive. *Store up to 80 hours1 of videos, 200,000 photos1 or 10,000 songs1. *Video playback: MPEG-46 SP with B-Frames with stereo sound. Near DVD quality up to 720x480 @ 30 f/s (NTSC), 720x576 @ 25 f/s (PAL), AVI file format. WMV9 (including protected files) up to 352x288 @ 30 f/s, and 800 KBit/s2. *Photo viewer: JPEG (except progressives) or BMP. *Download photos from computer through USB 2.0 port. *Transfer photos from digital camera3 through USB Host port. *Music recording: From an analog source in stereo sound for WAV (PCM & ADPCM) format. *Music playback: Stereo MP3 decoding @ 30-320 kb/s CBR & VBR, WMA (including protected WMA files), WAV (PCM & ADPCM). *Game engine: Mophun™ game engine4. *Display: 2.2" TFT LCD 220x176 pixels, 262 000 colors. *Interfaces: USB 2.0 high-speed device, compatible USB 1.1, PC & Mac. *USB Host port compatible Mass Storage Device. *AV connections: Stereo analog Line In (via adapter included). Earphones. Audio and Video line Out (TV output). *Built-in microphone. *Battery life: Up to 10 hours5 for music. *Up to 4 hours5 for video on built-in LCD. *Scalability: Download firmware updates from www.archos.com *Power source: Internal: rechargeable Lithium-Ion Battery. *External: AC charger/adapter. *Dimensions: Approx. 10,6 x 6 x 1,7 mm - 4.1 x 2.3 x 0.7" Weight: Approx. 160 g - 6.64 oz *Minimum system requirements: • Minimum computer configuration: PC with Windows® ME, or 2000, and USB 2.0 port. Macintosh® G3 with MAC OS v10.2.4 or higher, Macintosh® G3 and USB 2.0 port. • Minimum configuration for Playsforsure™ content: PC with Windows® XP SP1 or higher operating system, Windows Media® Player 10 or higher, and USB 2.0 port. *Package includes: Gmini 402, AV cable and adapter, earphones, USB cable, USB Host adaptor, AC power charger, Quick Start Guide (full user guide in Gmini 402 Hard Drive), protective pouch. | Gmini 500 *Capacity: 40 GB* Hard drive *Store up to 160 hours of video1, 20,000 songs1 or 400,000 photos1 *Display: 4" LCD 480x272 pixels, 262 000 colours and TV output. *Video playback: MPEG-42 SP with B-Frames with stereo sound. Near DVD quality up to 720x480 @ 30 f/s (NTSC), 720x576 @ 25 f/s (PAL), AVI file format. WMV9 (including protected files) up to 352x288 @ 30 f/s, and 800 KBit/s. *Music recording: From an analog source (with optional adapter) in stereo sound in WAV (PCM & ADPCM) format or with voice recorder. *Music playback: Stereo MP3 decoding @ 30-320 kb/s CBR & VBR, WMA (including protected WMA files), WAV (PCM & ADPCM). *Photo viewer: JPEG (except progressives) or BMP. *Download photos from computer through USB 2.0 port. *Transfer photos from digital camera4 through USB Host port. *AV connections: Earphones / Audio & Video line out. *Speaker: Built-in speaker. *Built-in microphone. *Interfaces: USB 2.0 high-speed device, compatible USB 1.1, PC & Mac. *USB Host port compatible Mass Storage Device. *Battery life: Up to 15 hours5 for music. Up to 5 hours5 for video on built-in LCD. *Removable battery (additional battery optional). *Scalability: Download firmware updates from www.archos.com *Minimum system requirements: • Minimum computer configuration: PC with Windows® ME, or 2000, and USB 2.0 port. Macintosh®; G3 with MAC OS v10.2.4 or higher, Macintosh® G3 and USB 2.0 port. • Minimum configuration for Playsforsure™ content: PC with Windows® XP SP1 or higher operating system, Windows Media® Player 10 or higher, and USB 2.0 port. *Power source: Internal: rechargeable Lithium-Ion Battery. *External: AC charger/adapter. *Dimensions: 7.6 x 12.4 x 2.4 cm - 3" x 4.9 x 1." Weight: 320 g - 11.2 oz *Package includes: Gmini 500, audio/video cables, USB 2.0 cable, USB host adapter, AC adapter & charger, stereo headphones, protective pouch, user guide. |
[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 12:37 ]
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad best extreem! Jammer dat er geen geluid is, maar..bij mij doet het spel het wel gewoon hoor (gaat dus gewoon naar de volgende level). Echt verslavendRoD schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:38:
Wauw!! Wat tof!![]()
Die gast is echt geweldig
Doom op mn Gmini, wie had dat gedacht?
Wie weet wat er nog meer uitkomt
Hmm, hij sluit hier af na het eerste level, hebben hier meer mensen last van? Hopelijk wordt het snel gefixed. Gligli kennende zal dat wel gebeuren.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq