"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
die temps (idle 35, stressed 43)
kreeg ik op een: AMD 64 4200+ X2
mobo: MSI K8N neo2 Plat.
en als videokaart een: v9999GE met VF700cu
kben dus wel tevreden over deze koeler en me sys is nu lekker stil
kheb er nu een casefan die recht erop blaast, nu wordt hij niet warmer dan 37 stressed en idle issie (nu net na die test) 32 graden, dus das maar 3 graden verschil, ik weet niet wat hij echt idle is, en dit met dei 1400RPM
[ Voor 16% gewijzigd door cuberob op 28-11-2005 16:44 ]
WWW.ZALMAN.CO.KR Zoek en gij zult vinden!!!Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:28:
ik heb een msi neo2 865PE LS weet iemand of die CNPS9500 led gaat passen?
Op de zalman site staat (bij de eigenschappen van de koeler) een linkje naar de "compatebility list". Hier staan alle mobo's die passen en onder welke eventuele voorwaarden.
Verwijderd
Verwijderd
reken maar dat het wel past, dat ding is echt hoog!Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:37:
hier had ik al gekeken maar mijn mobo stond niet op de lijst, maar hij staat ook niet op de lijst van degene die niet passen. Aan de kant van het werkgeheugen en de voeding heb ik genoeg ruimte, maar ik weet niet of hij over mijn northbridge koelingsblok heen past.
Verwijderd
een Roemeense review is de TT BT veel beter.

De review is verder in het roemeens dus onleesbaar maar hier gaan ze er verder op in:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=73103
Verwijderd
P IV northwood 2.0 GHz @ 2.82 GHz idle <30C load <40 graden
7400 Wp op het dak
Verwijderd
Nou heb ik hem getest op een Pentium 4 Prescott 2.4 Ghz @2.4 @ 3.6 @ 3.8 @ 3.9:
2.4 Ghz 1.35v Passief!! Dus de fan hoeft niet eens te draaien en word stressed zon 44 graden!!
3.6 Ghz 1.35v 1300 rpm 46 graden stressed
3.8 Ghz 1.4375v 1600 rpm 48 graden stressed
3.9 Ghz 1.55v 1800 rpm 48 garden stressed
en op 4 Ghz trekt men Tagan het niet meer
Trek een je conclusie maar....
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 20:37 ]
Verwijderd
Verwijderd
geen dank, mijn asrock stond ook niet op de lijst maar bet een beetje kijken naar plaatjes en wat verstand leek me dat hij wel moest passen!Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:21:
Mad Scientist nog bedankt hij past idd. Heb 1 a 2 mm ruimte tussen mijn voeding en de koeler, moest zelfs de voeding aan de kant halen om hem vast te kunnen schroeven. Maar hij staat ruim boven mijn nb fan. Lekker stil en lekker koel.
Op de HCC dagen is een verkoper zo vriendelijk geweest om een CNPS-9500 voor me uit te pakken en ik heb de beugel vergeleken met een VF7000 (die nog wel op Socket A past), de beugels zijn beide even lang en hebben op, voor zover het blote oog het toelaat, precies de zelfde boringen/gaten, maar de beugels van beide koeler zijn niet uitwisselbaar, de 7000 heeft geen gat in het midden, de 9500-beugel heeft wel een gat in het midden die over het centrum van de koeler valt, nu ga ik binnenkort waarschijnlijk toch maar een CNPS-9500 kopen, als het niet werkt, meld ik dat wel en bied ik de koeler daarna wel te koop aan op V&A omdat het anders wel erg zonde is.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:14:
Is inmiddels als duidelijk of deze cooler op socket A gaat passen?
Je moet dus waarschijnlijk wel beide koelers in bezit hebben, dus voor socket A de mounting beugels op het moederbord van de VF-7000 en de CNPS-9500 koeler met bijbehorende beugel.
[ Voor 12% gewijzigd door Gover op 01-12-2005 18:20 . Reden: wat vergeten... ]
Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.
hij zit stevig vast op de socket hoor en als je tijdens vervoer je kast zo legt dat de Zalman omhoog staat op je mobo kan er volgens mij nix gebeuren, je moet je kast natuurlijk niet met een klap neerzetten.blubbers schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 00:22:
is het echt nodig dat de 9550 moet gedemonteerd worden tijdens vervoer?
plaatje van de mijne, heerlijk stil ben er superblij mee

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
De CNPS 9500 past op Socket A
- verwijder de CNPS7000 en zet die bijv op je 'net gekochte socket 939'
- laat de 'moederbordbeugels' zitten op je Socket A moederbord (blauw en zilver)
- gebruik uit de CNPS 9500 kit de Pentium 4 bevestigingsbeugel (die met maar 2 schroefgaten)
- plaats de CNPS-9500 op Socket A en gebruik de schroeven die je ook gebruikte voor de CNPS-7000, de schroeven die bij de CNPS-9500 zitten zijn een halve mm te klein.
- het kan zijn dat het niet helemaal lekker past omdat de boog (sterk gebogen) die in de bevestigingsbeugel zit zorgt dat de schroeven scheef gedrukt worden, maak dan met een frees/boormachine of zoiets dergelijks een schroefgat wat breder (in de lengterichting van de beugel)
- Temperatuur (bij mij dan, kamertemp 18,9) met CNPS-7000 + Arctic Silver 5 op max. RPM na 2 uur Seti@home 49 graden Celcius; de CNPS 9500 doet nu met Zalman Silicon Grease op min. RPM na 2 uur Seti@home 41 graden celcius. Dit is verschil klopt echter niet helemaal, de CNPS 7000 is na 2 maanden gebruik iets slechter gaan preseteren vanwege stof tussen de koperen lamellen. Dus laten we zeggen dat het ongeveer 4 à 5 graden heeft gescheeld, en ik weet ook niet hoe precies de sensoren zijn op een Epox 8RDA6+ Pro. De gebruikte CPU is een AMD Athlon XP-M 2800+ DTR 72W op 180 MHz FSB en multiplier 12,5
Verwijderd
mede om de lage geluidsproductie en de goede koeling. dat ie dan mss wat lastig te bevestigen is, boeiend, en ik ga eens kijken of ik em niet alleen aan t moederbord maar ook aan de mobotray van mn kast kan bevestigen, ivm kunnen vervoeren ed.
Verwijderd
moet je em niet een kwartslag draaien zodat de airflow beter op die van de fan naast t moederbord aansluit?aardbeix15 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 08:34:
[...]
hij zit stevig vast op de socket hoor en als je tijdens vervoer je kast zo legt dat de Zalman omhoog staat op je mobo kan er volgens mij nix gebeuren, je moet je kast natuurlijk niet met een klap neerzetten.
..plaatje..
edit: en ik zie ook dat je geen ramsinks op je videokaart gebruikt?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 17:07 ]
Voor je edit: Is niet bij alle kaarten nodig hoor
Mobo was stuk en heb ik vervangen, processor is een 3500+ Winchester.
Nou heb ik gisteren maar gelijk de heatspreader eraf gesloopt om te kijken of het echt veel verschil maakt. Na het hele mobo en koelingsgedeelte aangepast te hebben zodat de core niet gecrunshed zou worden een eerste resultaat:
- 11x 200Mhz @ 1500RPM
Idle : 24 graden
Stress : 28 graden
Straks even kijken wat ie doet met andere settings
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Was Prime 95.-Sir_Killalot- schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:03:
Maar 4 graden verschil?? wat is je definitie van stressed? Vind dit wel erg laag nl. of zit jij momenteel buiten met je PC
, sneeuwvlokjes op te vangen?
Wel een klein geheim: Heb een gesloten luchttoevoer gemaakt en afvoer
Werkt perfect heb alleen nog geen tijd gehad om over te klokken.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
P 4 2.0 Ghz @2.66 GHz @1.625 V. 12cm outtake plus 12cm in de voeding. Geen intakefan
[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 03-01-2006 17:48 ]
7400 Wp op het dak
Verwijderd
1 8cm papst outtake, en 1 8cm intake. asus a8n-e bios 1.008 (rev A3, volgens cpu-z)
kan dit kloppen? of zit er iets fout aan n sensor of iets met speedfan?
ow, vergeten, mn koperen bolwerkje loopt dan in silent mode.
edit: als ik de temps van ballebek zie zonder die heatspreader (zou zon 10 graden schelen) dan kan t wel kloppen. mooizo
@ ballebek, wat is je stepping? en hoe hoog wil ie?
kben benieuwd of ik zonder die heatspreader ook passief zou kunnen...
theodouma, wat waren jou temps met fan?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 03:40 ]
Scythe Ninja (SCNJ-1000) of Zalman CNPS9500 LED
Dit alles op een Asus P4B533 bord en P4 1.8 proc met een active 120mm voeding boven het hoofd. Graag jullie advies/ervaringen. Tussen de regels door heb ik gelezen dat beide (mits met een goede flow) mijn proc passief kunnen koelen.
[edit]
Toch voor de Zalman (montage als bij aardbeix15) gegaan en hier mijn resultaten.
Intel boxed:
idle: 35
stress: 54
mb: ~30
Zalman (passive)
idle: 32
stress: 49
Zalman (active 1370rpm, silent mode):
idle: 30
stress: 37
Iedere sessie steeds na ~2 uur Prime95 torture, max heat. Bij normaal gebruik van Media Center een temp van ~37.
[ Voor 34% gewijzigd door Scare360 op 07-01-2006 14:46 ]
Zie hierboven voor passief inclusief referentie temps met intel boxed koeler.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 03:26:
kben benieuwd of ik zonder die heatspreader ook passief zou kunnen...
Silent Mode is naar mijn idee niet zo silent, want ik hoor geen verschil tussen de boxed op ~2200rpm en de 9500 op 1370rpm (sterker nog klinkt luider). Zo veel valt er trouwens niet te koelen en ambient is < 35, dus prima.aramdin schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:30:
Ik zou persoonlijk gaan voor de Silent Mode, dan koel je ook nog de andere mobo componentenMits het geluid van silent mode je niet stoort
de fan op de 9500 blaast direct in de outtakefan, dus hij koelt volgens mij niet je moboaramdin schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:30:
Ik zou persoonlijk gaan voor de Silent Mode, dan koel je ook nog de andere mobo componenten
7400 Wp op het dak
ik heb dat mobo binnekort ook; de sli-dr, maar kan je die zalman dan op 12v dus op 2600rpm laten draaiden door de fan mate 2 ? of staat die cool'n quiet nog op bij dat mobo dat jij daar had aangesloten ?GreenGolf3 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:33:
En hier de cooler op het lanparty socket 939 van mijn neefje:
Bord:
[afbeelding]
Artic Silver 5 erop gesmeerd:
[afbeelding]
Cooler van opzij gezien:
[afbeelding]
En, up close and personal! :
[afbeelding]
Temp: 30 graden voor de AMD64. Ik weet alleen de snelheid van zijn cpu niet meer. Maare, retestil. De fan verrekt het om op volle snelheid te draaien, omdat de smart bios dat niet nodig vind
Dus met andere woorden, de Zalman 9500 houd de AMD64 makkelijk op 30 graden, bij een kamer temp van 26 graden. Geschatte snelheid: 1800rpm??? Ik gok het even, maar hij was bijna niet te horen.
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 03:26:
idle | load | |
passief | 30 | 43 |
2400rpm | 26 | 36 |
1350rpm | 28 | 35 |
mobo 27-29 graden. buiten de pc is het 19 graden.
12cm outtake, 12cm geregeld in de voeding. 8cm papst intake @5V
[ Voor 14% gewijzigd door Theo op 16-01-2006 21:06 ]
7400 Wp op het dak
Ik heb namelijk èrg weinig zin om heel het mobo weer te moeten verwijderen...
Voor zover ik weet nog steeds niet. Alhoewel er wel iemand is die 'm op socket A heeft gekregen blijkbaar, zei het met moeite... (http://forum.techzine.nl/forum/list_message/995109#995109)Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 03:22:
Kan die cooler nou nog steeds niet op Socket A of hebben ze dat toch veranderd?
s478 niet,Wildfire schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 02:39:
Ik ben van plan morgen (nou ja, da's dus eigenlijk vandaag) deze koeler te gaan kopen... maar: moet ik m'n mobo wèèr uit de kast halen om 'm te bevestigen of kan ik van de retention module gebruik maken die erop zit van de huidige Zalman CPNS7700Cu?
Ik heb namelijk èrg weinig zin om heel het mobo weer te moeten verwijderen...
s778 wel
s 754/939 niet (wel als je "puchpinnen" heb)
Zoek anders maar eens op de site van zalman naar de cooler, met daarbij een prachtig installatiefilmpje voor alle sockets waar je kunt zien hoe je de cooler moet installeren en of je aan de onderkant moet zijn van je mobo (zalman.co.kr)
mijn ervaring is dat de cooler best in te bouwen is in de kast (s478).
7400 Wp op het dak
niemand ?blubbers schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:08:
[...]
ik heb dat mobo binnekort ook; de sli-dr, maar kan je die zalman dan op 12v dus op 2600rpm laten draaiden door de fan mate 2 ? of staat die cool'n quiet nog op bij dat mobo dat jij daar had aangesloten ?
Zijn er meer die hier ook last van hebben, dus dat de leds "geluid lijken te maken"?
7400 Wp op het dak
Vandaag de nieuwe hardware.info gekocht. Daar staan verschillende koelers in vermeld. Na het lezen van de testresultaten en een bezoekje aan de website hebben de een aantal koelers mijn aandacht getrokken. Na het lezen van de informatie op verschillende websites (reviews enz.) rest mij nu het kiezen tussen drie koelers namelijk de Thermalright XP-120, Thermalright SI-120 en de Zalman CNPS-9500.
De Zalman komt daar goed uit de test. Zelf heb ik al eerder een Zalman gehad, zoals je in mijn topic [ cooling] CPU cooler, welke past op mijn moederbord heb ik al eerder een Zalman gehad. Door de indeling van mijn moederbord paste deze niet.
Nu vraag ik mij af of de 9500 wel past, als deze wel past koop ik deze omdat de Zalman iets gunstiger qua prijs is (bij de Thermalright moet er nog een (papst)fan bij)
plaatje van het moederbord
De mijne heeft een iets groter zilver blokje erop zitten zoals hier.
Ik zou het fijn vinden als iemand mij kon helpen.
Verwijderd
Ik denk dat een XP120 met tornado beter presteerd dan die Zalman. Maar Die zalman presteerd goed genoeg om je proc op de juiste temperatuur te houden op stock snelhijd! Het is een afweging die je moet maken..
Ik zou die SL-120 achterwege laten.. Alleen al aangezien het feit dat de koelribben alleen via heatpipes in contact zitten met de core. Bij de XP-120 zitten de koelribben vast aan de core en word de temp ook nog eens via heatpipes richting fans gestuurd!
Heb je ook al eens naar de coolermaster Hyper48 gekeken? Die is ook heel erg stil en presteerd zeer goed! Heb en mijn celeron 2,8 een tijdje mee op 3,33ghz gehad, met de fan op 1200RPM.
ik heb hier mijn cpu met dikke overklok (P4, s478, 2.0 Ghz @2.84 GHz, 1.500V @ 1.700V, 86 Watt) die gekoeld wordt door de 9500.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:17:. Maar ga je voor prestatie dan is zalman geen goede keus a
Maar Die zalman presteerd goed genoeg om je proc op de juiste temperatuur te houden op stock snelhijd! Het is een afweging die je moet maken..
Met speedfan ingesteld dat hij idle maar 850 rpm draait (= nul dB), hierdoor wordt de cpu idle maar 30 en load maar 42 graden.
Op 2700 rpm wordt de cpu zelfs maar 35 graden.
Dus dat je niet voor de 9500 moet gaan als je wilt gaan overklokken, want hij presteerd niet zo goed is dus onzin, ik weet maar weinig luchtcoolers die 86 Watt kunnen dissiperen door maar 20 graden op te warmen zonder enig geluid te maken!!
7400 Wp op het dak
Net een stresstestje gedaan (standaard progammatje wat in Intel DesktopControl Center zit) en mijn pc word dan ongeveer 70 graden. Als de test klaar is koelt hij binnen een minuut of 3 weer af naar een 48graden. De koeler van mijn CPU draait dan op ongeveer 2750 toeren.
CPU is een Prescot 3.0Ghz.
Verwijderd
Nu zit er een fancontroller op, hoe bestuur je dit?
Gaat dit via Hardware, een klein plaatje aan de buitenkant van je pc of moet de kast er echt voor open?
Sorry voor de nogal domme vraag.
Verwijderd
De fancontroler is als het goed is de zalman fanmate1 en die zit binnen in je kast. Het is gewoon een zwart blokje wat je tussen je moederbord en je fan zet met een draai knopje er aan. Je zet hem gewoon op het juiste toerental en maakt de kast dicht.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:32:
Ik weet hier eigenlijk geen bal van maar ik ben van plan dit ding in mijn zusjes pc te zetten , ze overklokt niet maar wilt het gewoon stil.
Nu zit er een fancontroller op, hoe bestuur je dit?
Gaat dit via Hardware, een klein plaatje aan de buitenkant van je pc of moet de kast er echt voor open?
Sorry voor de nogal domme vraag.
Als je niet zo'n verstand er van hebt, ga dan wel na of de cooler op het socket van je zusje's pc gemoteerd kan worden. En houd er rekening mee dat de cooler niet makkelijk te bevstigen is! Je moet in het ergste geval je moederbord uit je kast halen. Daarnaast vraagt de cooler nogal wat ruimte en is hij voor "zusjes" gebruik een beetje overdreven (lees: dure kant). Als ik jou was zou ik voor een Artic Silent cooler gaan. Deze presteren best goed en zijn zeer stil! En daarnaast niet zo duur. Ideaal voor zusje's
Verwijderd
Kijk, je kan ook overdrijven over er niks vanaf weten , ze heeft gewoon een socket 939 en dat wil wel lukken, ook kan ik dat ding er heus wel opzetten hoor.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:47:
[...]
Als je niet zo'n verstand er van hebt, ga dan wel na of de cooler op het socket van je zusje's pc gemoteerd kan worden. En houd er rekening mee dat de cooler niet makkelijk te bevstigen is! Je moet in het ergste geval je moederbord uit je kast halen. Daarnaast vraagt de cooler nogal wat ruimte en is hij voor "zusjes" gebruik een beetje overdreven (lees: dure kant). Als ik jou was zou ik voor een Artic Silent cooler gaan. Deze presteren best goed en zijn zeer stil! En daarnaast niet zo duur. Ideaal voor zusje's
Ze betaald het gewoon zelf , en ze wilt dit ding ik vind het ook een beetje overdreven maar ik zet het er wel voor der op.
Met deze buitentemperaturen? Pffff...ik moet moeite doen om m'n A64 3000+@4000+ en voltageverhoging op de 50 te krijgen. En dat is dan nog met de 'verouderde' 7000AlCu...10110001 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:26:
Net een stresstestje gedaan (standaard progammatje wat in Intel DesktopControl Center zit) en mijn pc word dan ongeveer 70 graden. Als de test klaar is koelt hij binnen een minuut of 3 weer af naar een 48graden. De koeler van mijn CPU draait dan op ongeveer 2750 toeren.
CPU is een Prescot 3.0Ghz.
Ik moet mn verwarming toch wel aanzetten, anders blijft het hier iets te frisjes
Waarom? Ik heb die draadjes door een PCI slot naar buiten laten lopen en dat ding aan m'n kast gehangen aan zo'n schroef, waarmee je je kast dichtmaakt. Goed..je zit er vervolgens toch haast niet aan, maar tochVerwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:47:
De fancontroler is als het goed is de zalman fanmate1 en die zit binnen in je kast. Het is gewoon een zwart blokje wat je tussen je moederbord en je fan zet met een draai knopje er aan. Je zet hem gewoon op het juiste toerental en maakt de kast dicht.
[...]
Met deze buitentemperaturen? Pffff...ik moet moeite doen om m'n A64 3000+@4000+ en voltageverhoging op de 50 te krijgen. En dat is dan nog met de 'verouderde' 7000AlCu...
Ik moet mn verwarming toch wel aanzetten, anders blijft het hier iets te frisjes
Dit is met de standaard koeler van Intel. Plus mijn PC staat vlak bij de verwarning die op dat moment op 21 graden stond. Maar die 70 graden haalt ie normaal gesproken nooit omdat ik niet zo'n spelletjes fanaat ben.
ASrock 939SLI32-eSATA2

ik gebruik die koeler nu namelijk op mn MSI K8N Neo2 Platinum, maar als ik ga upgraden naar PCI-E wil ik voor dit mobo gaan... en dan mn Zalman meenemen natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 31-03-2006 12:51 ]
de temp bij mij is (4200+ X2) 40 graden, dat moet indien hij er dus niet goed opzit ook nog wel een stuk omlaag kunnen....
Ik deed net mijn kast open en zag tot mijn stomste verbazing dat de fan van mijn 9500 stil stond. Als het niet nodig is om veel te koelen draaid de fan al minder rpm dus ik dacht dat hoord zo. Aan de temeratuur te zien (36 graden idle @ AMD64 3500+) kon dat ook nog wel kloppen. Bij booten zou hij even voluit moeten gaan maar ook toen bleef hij stil staan. Bij nadere expectie blijkt dat de fan totaal uit balans is en is vastgelopen tegen de binnen kant van de koeler. Systeem is 4 maanden oud dus ook de koeler.
Lijkt mij garantie geval?
niemand?BiG-GuY schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:50:
Weet iemand of deze Zalman koeler gaat passen (die lijst op de site is niet echt up-to-date) op het volgende bordje:
ASrock 939SLI32-eSATA2
[afbeelding]
ik gebruik die koeler nu namelijk op mn MSI K8N Neo2 Platinum, maar als ik ga upgraden naar PCI-E wil ik voor dit mobo gaan... en dan mn Zalman meenemen natuurlijk
Ik heb mijn kabels etc wat weg gewerkt dus ik kan deze koeler er nu wel in kwijt. Krijg je bij deze koeler ook koelpasta? Zo ja, van goede kwaliteit? En ik had nog een vraag over koeling.
Ik heb in mijn kast nog 3 case fans, ze draaien altijd helemaal vol, snachts hoeft dat niet. Is er een goede manier voor om die fans langzamer te laten draaien? (zonder pc af te sluiten de kast open te schroeven en de snelheid van de fans op LOW te zetten
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Volgens mij krijg je er wel pasta bij maar gewoon een tubes Artic silver kopen. Werkt bij mij elke keer het beste. Om je andere vraag te beantwoorden : Een fancontrollerMrVegeta schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:22:
Ik moet een nieuwe CPU koeler hebben, die van mij maakt een lawaai en koelt niet goed (meer) 60 graden idle met de kast open en een ventilator er op. Dus die heeft zijn beste tijd gehad.
Ik heb mijn kabels etc wat weg gewerkt dus ik kan deze koeler er nu wel in kwijt. Krijg je bij deze koeler ook koelpasta? Zo ja, van goede kwaliteit? En ik had nog een vraag over koeling.
Ik heb in mijn kast nog 3 case fans, ze draaien altijd helemaal vol, snachts hoeft dat niet. Is er een goede manier voor om die fans langzamer te laten draaien? (zonder pc af te sluiten de kast open te schroeven en de snelheid van de fans op LOW te zetten.)
Verwijderd
aangezien mijn boxed koeler af en toe nogal wat herrie wil maken, en de temperaturen stressed rond de 50 graden liggen, lijkt dit me wel een mooie koeler, en vooral een stille.
ik heb alleen nog een paar vraagjes:
-ik draai op een asrock 939 dual sata2, en ik heb in dit topic al gezien dat de koeler prima moet passen op dit bord (heb nog niet gekeken of het bij mij past, ivm voeding....), maar moet er nog een soort verstevigingsplaat onder / achter het bord? ik weet dat het bestaat, tegen doorbuigen.
is dat bij deze koeler ook nodig?
-de koeler is ook gewoon zonder fanmate te gebruiken toch? wel handig natuurlijk, als de pc idle is, dat de fan niet op 2000 toeren loopt ofzo, en je niet steeds hoeft te klooien met die fanmate.
-zit er koelpasta bij de koeler?
weet iemand hier antwoord op?
bedankt.
Nick
[ Voor 3% gewijzigd door nick_haak op 05-05-2006 22:56 ]
Ik wil nog 1 ding zeggen, mocht er iets kapot gaan (wat me heel sterk lijkt) bij het monteren of verplaatsen van je kast dan ben ik daarvoor niet aansprakelijknick_haak schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:49:
hallo allemaal
aangezien mijn boxed koeler af en toe nogal wat herrie wil maken, en de temperaturen stressed rond de 50 graden liggen, lijkt dit me wel een mooie koeler, en vooral een stille.
ik heb alleen nog een paar vraagjes:
-ik draai op een asrock 939 dual sata2, en ik heb in dit topic al gezien dat de koeler prima moet passen op dit bord (heb nog niet gekeken of het bij mij past, ivm voeding....), maar moet er nog een soort verstevigingsplaat onder / achter het bord? ik weet dat het bestaat, tegen doorbuigen.
is dat bij deze koeler ook nodig?
Hey ik heb net mijn kast naar een lan party gereden, 2 trappen op en wat heen en weer geschuif, en dat allemaal 2 x. Als je voorzichtig en rustig doet werkt het allemaal prima en hoef je geen verstevigingsplaat te monteren.
-de koeler is ook gewoon zonder fanmate te gebruiken toch? wel handig natuurlijk, als de pc idle is, dat de fan niet op 2000 toeren loopt ofzo, en je niet steeds hoeft te klooien met die fanmate.
Er wordt een soort van fan controler bijgeleverd, ik heb hem er gewoon op aangesloten, je kan er aan draaien en dan gaat de fan harder .. ehm draaien.. Werkt prima voor mij, zonder kan je het vast ook wel doen.
-zit er koelpasta bij de koeler?
Bij die van mij werdt er koelpaste bijgeleverd, maar ik had voor 5 euro maar Artic Silver 5 erbij besteld, kost niet veel maar dan weet je wel dat je het beste van het beste hebt.
weet iemand hier antwoord op?
Ja...
bedankt.
Graag gedaan.
Nick
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Omdat ik een nieuw moederbord heb genomen (Asus P5Wd2-E Premium), dacht ik ,neem gelijk een andere cp koeler. (werkt top
Ik heb deze bestelt bij http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=12743
Bij empc gaf men toe aan dat:
De leverancier van dit product ondersteunt geen voorraad indicatie. Het product kan gewoon goed leverbaar zijn, echter kunnen wij dit niet standaard aangeven op onze site.
Had deze koeler binnen een week.
Ik bestel trouwens alles bij empc, omdat alles goed afgeleverdt word
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
bedankt, erg duidelijk allemaalMrVegeta schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:03:
[...]
Ik wil nog 1 ding zeggen, mocht er iets kapot gaan (wat me heel sterk lijkt) bij het monteren of verplaatsen van je kast dan ben ik daarvoor niet aansprakelijkik gaf je alleen advies dat bij mij prima werkte.
mijn kast wordt niet zo vaak verplaatst hoor, ik ga niet naar lanparty's, en als de case dus staat, staat ie wel weer voor een tijdje (totdat er weer wat aan de hardware moet veranderen, dan gaat ie een paar meter van z'n plek
ALS ik voor deze koeler ga, wat nog lang niet zeker is hoor, dan zal ik inderdaad wel een tubetje koelpasta erbij halen.
ik dacht altijd dat artic silver ook een gelijder was voor stroom, maar op de pagina van artic silver 5 staat er gelukkig al bij dat dat niet zo is
Nick
dat de koeler prima op m'n moederbord past (939 dual sata2) is duidelijk, maar is er iemand die de coolermaster centurion 5 kast heeft, met dit bord erin, en deze koeler? (ja ik vraag veel
of in ieder geval weet of dat een beetje gaat passen?
ik heb nu een behoorlijk kleine kast, die eigelijk wel aan vervanging toe is, maar dan moet de koeler wel passen in die kast.
ik heb helaas geen duidelijk plaatje kunnen vinden met de afstand tussen bord & voeding, alleen de maten van de kast zelf.
bedankt
Heb hier een X2 3800+ @2500 MHz stockvoltage met Zalman CNPS9500, deze is idle rond de 33C en stressed (2x prime95) rond de 49C. Mijn moederbord regelt de snelheid van de koeler, idle draait deze ongeveer 1200rpm, stressed ligt dit rond de 2600rpm. Als koelpasta heb ik AS5 gebruikt.cuberob schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:22:
hmm ok thanks, ik heb dan wel dual core maar volgens mij mag dat niet zoveel verschil maken, ik heb alleen CnQ niet aanstaan, misschien dat dat uitmaakt... naja als er iemand anders nog temps heeft van dual core + deze cooler hoor ik dat graag
1. hijs redelijk zwaar, krijg je zown 'backplate' als je de cooler koopt?
2. past hij uberhaupt op een ASUS A8N-E
3. Is dit een van de beste coolers die je kan krijgen op dit moment..
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Het past op een socket 939, dus ja op een A8N-E past die. Nee er zit geen backbone bij, je zet hem gewoon vast. En ja het is 1 van de beste atm, samen met nog wat.
de A8N-E is compatible volgens deze lijst:
http://www.zalman.co.kr/product/cooler/9500_LED_754_eng.html
dus het zou moeten lukken.
heeft er iemand trouwens al antwoord op mijn vraag? of de ruimte tussen moederbord & voeding in de coolermaster centurion 5, groot genoeg is?
Ik heb bijna het zelfde probleem. Al vanaf het begin dat ik hem erin heb start de fan pas 10 seconden nadat de pc aan is (terwijl alle andere fans wel direct beginnen). Maar nou heb ik ook het probleem dat hij soms niet uit zichzelf wil starten, dus dan moet ik hem een duwtje in de rug geven. Het licht in de fan knippert ook meestal. Dit was allemaal op de laagste snelheid met de fancontroller.Tead schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:33:
Iemand al ervaring gehad met een stukke CNPS9500?
Ik deed net mijn kast open en zag tot mijn stomste verbazing dat de fan van mijn 9500 stil stond. Als het niet nodig is om veel te koelen draaid de fan al minder rpm dus ik dacht dat hoord zo. Aan de temeratuur te zien (36 graden idle @ AMD64 3500+) kon dat ook nog wel kloppen. Bij booten zou hij even voluit moeten gaan maar ook toen bleef hij stil staan. Bij nadere expectie blijkt dat de fan totaal uit balans is en is vastgelopen tegen de binnen kant van de koeler. Systeem is 4 maanden oud dus ook de koeler.
Lijkt mij garantie geval?
Ik hem dus op de hoogste snelheid zetten en hij deed het weer normaal. Maar na ongeveer 2 weken kreeg die weer dezelfde problemen tot nu toe dus...
Is de mijne nou dan ook kapot? En hoe zit dat dan met de garantie (heb de koeler ongeveer 2 maand nou)?
Temps idle: 40 graden (3200+ winchester s939)
Graag gedaan.
Als je het voltage weer omlaag heb geschroeft doet ie het daarom niet. Fans hebben een bepaald startvoltage nodig zodat ze kunnen beginnen met draaien. Vaak is deze net iets hoger dan het constante voltage. Daardoor blijgt ie wel draaien als je hem ''aanduwt'' maar hij kan niet starten. Jouw fancontroller zal wel met pulsen werken omdat je ledjes ook gingen knipperen.Whiteraver schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:55:
[...]
Ik heb bijna het zelfde probleem. Al vanaf het begin dat ik hem erin heb start de fan pas 10 seconden nadat de pc aan is (terwijl alle andere fans wel direct beginnen). Maar nou heb ik ook het probleem dat hij soms niet uit zichzelf wil starten, dus dan moet ik hem een duwtje in de rug geven. Het licht in de fan knippert ook meestal. Dit was allemaal op de laagste snelheid met de fancontroller.
Ik hem dus op de hoogste snelheid zetten en hij deed het weer normaal. Maar na ongeveer 2 weken kreeg die weer dezelfde problemen tot nu toe dus...
Is de mijne nou dan ook kapot? En hoe zit dat dan met de garantie (heb de koeler ongeveer 2 maand nou)?
Temps idle: 40 graden (3200+ winchester s939)
Als je de fancontroller even hoger zet zou die het moeten doen en anders lijkt ie me stuk ja. Met de garantie zou je een nieuwe kunnen krijgen mits je er niks mee hebt gedaan waarvoor ie niet bedoeld was.
Dus ik neem aan dat de fancontroller dan gewoon kapot is?!?
En de temps zijn nou 31 graden idle i.p.v. 38+
En hoe kan ik nou die verschrikkelijke snelheid (lees: geluid) lager krijgen? Met speedfan? Maar hoe?
Graag gedaan.
Verwijderd
Ik heb een centurion en volgens mij is het niet een bijzonder smalle kast dus ik zou niet weten waarom het niet zou passen. Er zit in de zijplaat wel een airduct volgens intel spec maar als die in de weg zit kun je die zo losschroeven (heb ik ook gedaan, is één van de weinige gaten zonder stoffilter, aangezien de hele voorkant een groot rooster is heb ik het rooster in de zijkant maar afgeplakt, qua luchtstroom leek het mij vrij overbodig, en een extra stofinlaat leek me ook niet zo nuttignick_haak schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:53:
heeft er iemand trouwens al antwoord op mijn vraag? of de ruimte tussen moederbord & voeding in de coolermaster centurion 5, groot genoeg is?
het ging me meer om de hoogte, ik had gelezen dat deze koeler alleen past als je een bepaalde ruimte (1cm ofzo) tussen de rand van je moederbord, en de voeding hebt zitten, maar ik ben vandaag ff gaan kijken naar die kast, lijkt me wel dat het moet lukken.
stukje ruimere kast dan wat ik nu heb...
ik heb de koeler en de kast nu in huis, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de koeler op het "retention frame" te zetten.
zit ik goed dat hij gemonteerd moet worden via het PUSHPIN systeem?
het retention frame zit inderdaad met pushpins op het bord, maar als ik vervolgens de nipples in het frame probeer te krijgen, komen ze met geen mogelijkheid ver genoeg, dan steken ze een stuk te ver uit, achter het bord dus.
kan iemand helpen?
volgens mij zie ik wat over het hoofd, maar wat...
het gaat btw om het ASROCK 939 dual sata2 moederbord.
[ Voor 7% gewijzigd door nick_haak op 26-05-2006 14:59 ]

Jazeker, dit is de nieuwe CNPS9500 AM2.
Hij ondersteund alle moderne AMD sockets, 745/939/940 en de nieuwe AM2. Hij is NIET compitable voor Intel cpu's.
Gewicht, Geluid, en rpm zijn nog steeds hetzelfde als de vorige CNPS9500 Led.
* Edit: Koeler is een nVIDIA recommended heatsink*

Official Zalman Site:
- http://www.zalmantech.com/
Review:
- http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=1958
- http://www.hexus.net/content/item.php?item=5730

[ Voor 26% gewijzigd door ImmortalSoul op 28-05-2006 20:59 . Reden: nVIDIA dingetje bijgevoegd ]
Hmz, dat groene zou goed bij mij case passenImmortalSoul schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:08:
Volgensmij heeft niemand dit nog gezien:
..: Zalman CNPS9500 AM2 :..
[afbeelding]
Hij ondersteund alle moderne AMD sockets, 745/939/940 en de nieuwe AM2. Hij is NIET compitable voor Intel cpu's.
Official Zalman Site:
Review:
Bl44t
Dat zal wel een deal met Nvidia betreffen:Seagate schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:04:
[...]
Hmz, dat groene zou goed bij mij case passenRaar dat op de fan een nvidia sticker zit..

Optimized for NVIDIA NFORCE
The CNPS9500 AM2 heatsink is identical in materials and size to previous CNPS9500-series heatsinks, but since this cooler is being launched in conjunction with the nVidia nForce 500-series chipset, it has received a few special touches. The Zalman CNPS9500 AM2 is a full copper heatsink, except its surface has been brightly chrome plated to give it that nuclear winter, Terminator 2 android feel. The heatsinks' 92mm fan is internally illuminated with a pair of nVidia green LEDs, which create a very spectacular light effect when the clear frosted fan blades spin at full speed inside a darkened case.
wow.... WOWImmortalSoul schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:08:
Volgensmij heeft niemand dit nog gezien:
..: Zalman CNPS9500 AM2 :..
[afbeelding]
Official Zalman Site:
Review:
die ziet er echt super relax uit !
dat zilver is echt vet !
het is dat ik een 9500 led heb anders had ik hem zeker gekocht
Mooie looks jaNano2009 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:22:
[...]
wow.... WOW![]()
die ziet er echt super relax uit !
dat zilver is echt vet !
het is dat ik een 9500 led heb anders had ik hem zeker gekocht
Ziet er echt een stuk beter uit als een Big Typhoon, hij koelt misschien wel iets minder maar hij is wel
Bl44t
Verwijderd

Modding the CNPS9500 heatsink:
http://www.silentpcreview.com/article284-page1.html
ik heb het nu eindelijk voor elkaar om de cnps 9500 LED op m'n bord te krijgen, en de koeler is inderdaad lekker stil.
nu hoor ik alleen m'n harddisk overal overheen

maar hij koelt goed in ieder geval
ik heb ook weer wat hoor...
ik helemaal blij dat de koeler eindelijk in m'n systeem zit, maar m'n moederbord werd naar mijn idee net iets warmer dan normaal.
nou ja, kan kloppen, het weer begint wat beter te worden.
kom ik per toeval langs de zalman site, en zie ik dat de koeler precies andersom zou moeten zitten dan wat ik heb gedaan.
ik had de fan naar de achterkant gericht, en hij moet naar de voorkant.
nu blaast ie de warme lucht m'n case in

nou ja, binnenkort moederbord maar weer uit m'n kast.... grmbl

Ja bij azerty, ik ga hem nu bestellen en heb hem vrijdag. Dus als je iets wilt weten dan hoor ik het wel.smason schreef op zondag 04 juni 2006 @ 14:37:
Heeft iemand de AM2 versie al gezien bij n (web)shop?
Heb 'm ook sinds gisteren (eigenlijk had ie vorige week donderdag er al moeten zijn..maar was klein probje met grote vriend ptt)Versteegrob schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:00:
Hoppa, heb hem al! Draait perfect
Ik vind hem niet echt drastisch hard klemmen op de proc, maar hij koelt goed. Niet te hard me case schudden als ik naar een lan party ga en alles komt goed
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Met speedfan kun je de sneheid ook regelen als je mobo dit ondersteuntVersteegrob schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 02:48:
Kan jij ook de speed bepalen? Ik heb er nog geen programma voor gevonden.
7400 Wp op het dak

Is de koeler nu goed qua airflow of moet ik de koeler 180 graden draaien?? Want blaast hij nou warme lucht tegen de videokaart?
Heb net voor het eerst de controller aan de cpu gehangen en hij koelt nu 100% wel meer geluid maar het scheelt gelijk 5 graden alleen de ben ik een beetje bang voor de videokaart of die niet te warm wordt. De fan draait max. 5 centimeter van de cpu. Dus moet ik de cpu-koeler omdraaien?
Videokaart 1 is 54 graden idle
Videokaart 2 is 59 idle
Het gaat om een Nividia 7950, wat denken jullie?
volgens mij blaast hij juist naar boven, richting een outtake, dus staat hij nu goed gerichtVersteegrob schreef op zondag 02 juli 2006 @ 01:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
Is de koeler nu goed qua airflow of moet ik de koeler 180 graden draaien?? Want blaast hij nou warme lucht tegen de videokaart?
Heb net voor het eerst de controller aan de cpu gehangen en hij koelt nu 100% wel meer geluid maar het scheelt gelijk 5 graden alleen de ben ik een beetje bang voor de videokaart of die niet te warm wordt. De fan draait max. 5 centimeter van de cpu. Dus moet ik de cpu-koeler omdraaien?
Videokaart 1 is 54 graden idle
Videokaart 2 is 59 idle
Het gaat om een Nividia 7950, wat denken jullie?
so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook
Als je de fan een kwart draait blaast de fan aan de achterkant alle warme lucht van de cpu eruit, terwijl de fan aan de bovenkant alle andere warme lucht afvoert
7400 Wp op het dak
Verwijderd
Zowel stock koeler als 9500 AM2:
Idle 40 - 42graden
Stressed 48 - 50graden
Normaal?
Waarschijnlijk hebje niet goed koelpasta gebruikt, of je heb geen goede airflow, want de 9500 is één van de allerzwaarste luchtkoelers, en de boxed cooler is daarbij vergeleken een flutding.
En over wat voor een pc hebben we het eigelijk??
[ Voor 8% gewijzigd door Theo op 09-07-2006 21:47 ]
7400 Wp op het dak