Ik heb dus net Battlefield 2 gekocht en geinstalleerd. Gisteravond ff gespeeld..... beetje singleplayer aangezien dit mijn eerste keer is dat ik met als Battlefield bezig ben.
Wel met counterstike bezig geweest, maar voor zover ik dat nu gezien heb, is dat toch heel anders.
Aangezien er een fantastisch manual bij het spel zit

, heb ik van sommige onderdelen de ballen verstand. Ik zie icoontjes, tekentjes, statistieken en lijstjes. Krijg commando's via m'n boxen toegefluisterd etc etc. Maar wat moet ik daar allemaal mee? Hoe moet ik die dingen interpreteren?
Zo wordt er op een gegevan moment geroepen "attack this target!!" (ofzoiets) Welk target?? Waar zie ik dat?? Hoe herken ik op een snelle manier mijn vijanden?? Als ik mijn crosshair eventjes op iemand richt, dan verschijnt relatief snel zijn naam en of ie vijand is, maar ja dan is het vaak al te laat.
Ik ben helemaal geen n00b qua gaming en ik heb games gespeeld die in de basis veel ingewikkelder zijn dan dit (Janes Longbow Apache, F-15, F-18 & US airforce bijv.), maar die door een prachtige handleidng toch makkelijker te spelen werden.
Is er ergens op het internet iets van een guide/manual/tutorial te vinden waarin de basis wordt uitgelegd?? Dat schieten en besturen van alle voertuigen lukt wel, maar de rest er omheen....
Ik kan me voorstellen dat mensen die voor het eerst een game uitproberen soms als irritant worden ervaren. Juist met een goed manual kan dit voor een groot deel worden voorkomen.