Ik ben ook op zoek naar meer informatie over deze laptops, ze lijken me heel erg mooi (de sz1 en sz2), en bij notebookreview staan ze op derde plaats (most popular laptops). Maar hier op GoT lijkt niemand er eentje te hebben. Las op notebookreview dat ze recentelijk in de VS flink in prijs zijn gedaald, de hoge prijs waar ik nog het meeste mee zit. Op marktplaats word er wel eens wat aangeboden, maar heb nog geen serieuze ondrhandelingen gevoerd.
De standaarduitvoering a 1475 heeft nl 512 mb ram, dus daar mag nog een GB bij (en dan maar geen dualchannel), en de 80 gb hd is 4200 rpm (!) wist niet dat ze die nog maakten, dus daar moet dan ook een nieuwe in. Ben je toch al gauw 2 a 300 euro verder, zeg 1750 euro voor een laptop dus. En dan moet je nog een dag uittrekken voor een verse windows installatie (als je tenminste ook allergisch bent voor overbodige systeemvertragende rommel, zoals een 30 dagen proefversie van symantec

antivirus.
Daar krijg je dan wel 1 van de kleinste en mooiste laptops met een redelijk fatsoenlijke dedicated graphics card voor terug (go7400), en als bonus ook een Intel GMA 950, waartussen je kan switchen om je accu te sparen.
Voor mij zijn de andere opties een macbook pro: ook erg duur, ietsje zwaarder (2,54 vs 1,89kg), krachtiger (x1600), en als bonus mac software
Ook de macbook is het overwegen waard, maar ik ben toch bang dat het gebrek aan grafische power toch wel snel zal betekenen dat je tegen de grenzen van de notebook aanloopt, zeker met vista voor de deur, het splletje dat ik af en toe speel, en de interesse die ik heb in 3d teken paketten (maar vooral voor fun). Macbook is wel lekker goedkoop, maar wordt warm, is eigenlijk net zo goot als een kleine 15 inch (zoals de macbook). De te brede rand om het scherm, en de hele hoge temperaturen vind ik toch wat jammer.
kortom, nog vele twijfels hier, iemand nog suggesties voor andere laptops? Ik zoek een mooie en mobiele laptop (liefst 13"). Qua lelijkhied en lompheid valt alles van acer/asus sowieso af, en ook de dell m1210, wel klein (12") maar enorm dik en lomp en veels te duur