Toon posts:

[Ervaringen] Sony Vaio S-series

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.620 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:05:
[...]

Dit is nuttige informatie, thanks 8)

Maar waar kan ik juist de plaatjes vinden op die japanse site? Mijn Japans is niet zo goed de laatste tijd B)
Uh gewoon door blijven klikken, althans, zo ben ik pas geleden in een gallery terecht gekomen :P

Hier is ie; http://www.jp.sonystyle.c...cial/S/Gallery/index.html

Ik vind het trouwens wel vreemd dat in Nederland tot nu toe alleen de S4HP en S4XP versie te koop lijken te zijn. De S4M heeft een wat minder snelle CPU en een lagere prijs.. kan em echter niet vinden in Nederland.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 19:48 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:45:
[...]
Uh gewoon door blijven klikken, althans, zo ben ik pas geleden in een gallery terecht gekomen :P

Hier is ie; http://www.jp.sonystyle.c...cial/S/Gallery/index.html

Ik vind het trouwens wel vreemd dat in Nederland tot nu toe alleen de S4HP en S4XP versie te koop lijken te zijn. De S4M heeft een wat minder snelle CPU en een lagere prijs.. kan em echter niet vinden in Nederland.
Heb je zelf ook een Vaio notebook? De S4M is blijkbaar niet te verkrijgen.
Ik zou toch voor de S4XP gaan aangezien die over een 1Gb RAM beschikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:03:
[...]

Heb je zelf ook een Vaio notebook? De S4M is blijkbaar niet te verkrijgen.
Ik zou toch voor de S4XP gaan aangezien die over een 1Gb RAM beschikt.
Nee ik wil ook een S4 denk ik O+. En ik denk dat ik voor de S4HP ga, bij computerpirates.com hebben ze die met 1GB geheugen voor een redelijke prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:57:
[...]
Nee ik wil ook een S4 denk ik O+. En ik denk dat ik voor de S4HP ga, bij computerpirates.com hebben ze die met 1GB geheugen voor een redelijke prijs.
€ 1,639.00 (excl. BTW) is inderdaad een mooie prijs voor deze laptop
Blijkbaar is deze laptop zilverkleurig aan de buitenkant terwijl de S3 zwart is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:34:
[...]

€ 1,639.00 (excl. BTW) is inderdaad een mooie prijs voor deze laptop
Blijkbaar is deze laptop zilverkleurig aan de buitenkant terwijl de S3 zwart is?
Volgens mij heb je gewoon zwarte en zilverkleurige versies van de S series, afhankelijk van de leverancier. Op die japanse vaio site zie je ook S4 notebooks in verschillende uitvoeringen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:02:
[...]
Volgens mij heb je gewoon zwarte en zilverkleurige versies van de S series, afhankelijk van de leverancier. Op die japanse vaio site zie je ook S4 notebooks in verschillende uitvoeringen.
In de winkel heb ik de zwarte al eens goed bekeken en daar heb je heel erg veel last van vingerafdrukken op de bovenkant als je de laptop open en dicht doet

Verwijderd

Heb zelf sinds 3 weken de S3HP. Het is echt een fijn machientje, beeldkwaliteit is super en de grootte, tja, photoshop wordt misschien lastig, maar dan kun je er altijd nog een 2e scherm aanhangen..

Even een paar opmerkingen en reacties.

- Dat van de fan klopt wel redelijk, hij maakt af en toe wel lawaai. Echt storend is het overigens niet en het is minder lawaai dan van andere laptops die ik wel eens hoor loeien.
- Dat van de accuduur van 2 uur van de S3 klopt niet. Volgens de specs kun je er 5 uur mee doen, maar dat is onzin. Wel haal ik de 3 uur met gemak...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:51:
Heb zelf sinds 3 weken de S3HP. Het is echt een fijn machientje, beeldkwaliteit is super en de grootte, tja, photoshop wordt misschien lastig, maar dan kun je er altijd nog een 2e scherm aanhangen..

Even een paar opmerkingen en reacties.

- Dat van de fan klopt wel redelijk, hij maakt af en toe wel lawaai. Echt storend is het overigens niet en het is minder lawaai dan van andere laptops die ik wel eens hoor loeien.
- Dat van de accuduur van 2 uur van de S3 klopt niet. Volgens de specs kun je er 5 uur mee doen, maar dat is onzin. Wel haal ik de 3 uur met gemak...
wat heb je voor de S3HP betaald als ik vragen mag?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 01:06:
[...]

wat heb je voor de S3HP betaald als ik vragen mag?
Secundaire arbeidsvoorwaarden :Y) Ik dacht iets van 1850,-

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:31:
[...]

Secundaire arbeidsvoorwaarden :Y) Ik dacht iets van 1850,-
als ik deze zou kopen zou ik hem hier kopen:

http://www.fnac.com/Shelf...b-0816-7ded6a2a128b&Fr=-1

Verwijderd

Een franse winkel, waarom daar?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 13:43 ]

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 23:44

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Het extra geheugen van 512 mb zou loskopen en dan zelf inzetten. Scheelt je een boel geld.
En je kunt gewoon Microsoft Office en Photoshop draaien. Beide zijn goed verkrijgbaar zowel legaal als illegaal :)

Verwijderd

Topicstarter
O.D.Smolik schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 14:09:
Het extra geheugen van 512 mb zou loskopen en dan zelf inzetten. Scheelt je een boel geld.
En je kunt gewoon Microsoft Office en Photoshop draaien. Beide zijn goed verkrijgbaar zowel legaal als illegaal :)
bedoel je voor de PowerBook of de Vaio?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:43:
[...]
Een franse winkel, waarom daar?
omdat die de goedkoopste is die ik al gezien heb

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12 16:41
Heeft er iemand al ervaringen met de Vaio S4?
Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in deze laptop, maar ik zou wel iets meer willen weten over de gebruikerservaringen en met name dan de fan in deze laptop, ik hoorde namelijk dat in de S3 deze behoorlijk luidruchtig was.

Op Google is amper iets te vinden over deze laptop, een paar informatie sites maar dan heb je het ook wel gehad.

Verwijderd

In de States hebben ze een andere benaming, vandaar dat je moeilijk reviews zal vinden. Hier een interessante link:

http://www.notebookreview...tebook+%2D+VGN%2DS460%2FB

Zelf ben ik ook aan het twijfelen tussen deze en de ASUS W5N.

De belangrijkste minpunten van de Sony voor mij zijn de volgende:

- slechts 12 maanden garantie
- geen S-Video uitgang :(
- 1, 95 KG t.o.v. 1n6kg voor de ASUS
- BT is een optie van 39€ + extren USB
- Webcam is en optie

Verwijderd

In Nederland zit op alle Vaio S-series laptops een bluetooth ingebouwd, dus dat is anders dan in de VS blijkbaar. Kijk maar op http://www.vaio-link.com/specifications/specifications.asp?l=nl&m=1814 voor alle specs. Op dit moment zijn er volgende mij de volgende modellen op de Nederlandse markt: S3HP, S3VP, S4HP en S4XP. De tweede en laatste staan maar op enkele sites, maar ik vind deze wel het interessants.

Verdere pros vindt ik de extra high capacity batterij die je erbij kan kopen en het handige dockingstation.

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Mijn oog is ook op de Vaio S serie gevallen. Echter zit ik met een paar puntjes die je alleen kunt achterhalen als je deze laptop in het echt ziet. En laat heel Venlo nu geen winkel met Sony Vaio laptops hebben... :(

Wat ik zeer interessant vind is het volgende uit de eerder vermelde review:
It's been said before, but the screen is very good. Good viewing angle, deep rich blacks, zingy colors, not one DP, it is a joy. Switched off it has a dark green hue but powered up it turns deep black and is amazingly bright even in full sunlight (I wish my cellphone had this screen).
Het gaat dus om het laatste. Is het mogelijk om met deze laptop in je tuin in de volle zon te gaan zitten? Kun je dus nog op het scherm kijken? Mijn Acer TM 8002 is dan zowat zwart, net als mijn GSM.

Hoe zit het verder met die rubber beschermstukjes? Waarschijnlijk moet ik ze elke keer open en dicht maken als ik de laptop gebruik, omdat ik veel via UTP verbonden ben en een USB muis heb. Zijn die dingen daar tegen bestand of gaan ze snel slijten? En past een UTP kabel dus gemakkelijk in de laptop? In de review wordt gezegd dat dit nogal lastig gaat als er zo'n rubberen bescherming omheen zit.

Ik ben mijn huidig SXGA+ (1400×1050 @ 15") scherm gewend. Een vriend heeft een laptop uit de nieuwe TM 8100 serie van Acer en die heeft een WSXGA (1680×1050 @ 15.4") scherm en dat vind ik toch wel klein. Daarom ben ik bang dat het WXGA @ 13.3" scherm van deze Sony mij te klein is. Hoe is jullie ervaring met dit scherm?

Mij viel ook op dat de lucht-uitlaat aan de rechterkant zit. Nu ligt mijn muis altijd op die hoogte en ik kan me de zweethanden en de plakkerige muis van mijn vorige Promedion nog wel herinneren. :/ Heeft iemand hier last van gehad?

• bgever
* bgever geeft dit topic een flinke schop onder de reet...

Verwijderd

oikoyama schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:43:
Mijn oog is ook op de Vaio S serie gevallen. Echter zit ik met een paar puntjes die je alleen kunt achterhalen als je deze laptop in het echt ziet. En laat heel Venlo nu geen winkel met Sony Vaio laptops hebben... :(

Wat ik zeer interessant vind is het volgende uit de eerder vermelde review:

[...]
Het gaat dus om het laatste. Is het mogelijk om met deze laptop in je tuin in de volle zon te gaan zitten? Kun je dus nog op het scherm kijken? Mijn Acer TM 8002 is dan zowat zwart, net als mijn GSM.

Hoe zit het verder met die rubber beschermstukjes? Waarschijnlijk moet ik ze elke keer open en dicht maken als ik de laptop gebruik, omdat ik veel via UTP verbonden ben en een USB muis heb. Zijn die dingen daar tegen bestand of gaan ze snel slijten? En past een UTP kabel dus gemakkelijk in de laptop? In de review wordt gezegd dat dit nogal lastig gaat als er zo'n rubberen bescherming omheen zit.

Ik ben mijn huidig SXGA+ (1400×1050 @ 15") scherm gewend. Een vriend heeft een laptop uit de nieuwe TM 8100 serie van Acer en die heeft een WSXGA (1680×1050 @ 15.4") scherm en dat vind ik toch wel klein. Daarom ben ik bang dat het WXGA @ 13.3" scherm van deze Sony mij te klein is. Hoe is jullie ervaring met dit scherm?

Mij viel ook op dat de lucht-uitlaat aan de rechterkant zit. Nu ligt mijn muis altijd op die hoogte en ik kan me de zweethanden en de plakkerige muis van mijn vorige Promedion nog wel herinneren. :/ Heeft iemand hier last van gehad?
Tja, het kan wel, daar niet van... Ik zit er veel mee in de trein en als ik daar veel zonlicht heb kan ik het scherm nog wel goed zien, maar is er zoveel reflectie dat je bijna verblind wordt. Dus, in de zon zitten gaat goed, maar dan moet de zon niet al te recht op het scherm komen.

Die beschermstukjes zijn niet van rubber, maar gewoon van plastic. Ik vind ze irritant, maar het werkt verder goed. Ik heb niet de indruk dat ze snel kapot gaan.

De luchtuitlaat aan de zijkant heb ik niet zoveel last van. Hij zit vrij ver naar achteren, dus ik muis er meestal voorlangs. Wat wel irritant is, is dat het slot (voor als je zo'n beveiligingskabel gebruikt) nog voor de luchtuitlaat zit. Als je dus een kabel gebruikt, loopt die voor de luchtuitlaat langs. Dit had ik liever aan de achterkant gezien.

• bgever
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:57:
Tja, het kan wel, daar niet van... Ik zit er veel mee in de trein en als ik daar veel zonlicht heb kan ik het scherm nog wel goed zien, maar is er zoveel reflectie dat je bijna verblind wordt. Dus, in de zon zitten gaat goed, maar dan moet de zon niet al te recht op het scherm komen.
Ach, dan ga ik wel onder een boompje zitten of in een hoekje ofzo. Ik ben al blij als ik niet meer verplicht binnen moet zitten. :D

Bedankt voor je verdere antwoorden. ;)

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:20
ik ben ook verliefd geworden op de S series van sony maar mijn zorg is dat het scherm te klein zal zijn.

ik ga dit jaar informatica studeren en daar wil ik hem voor gaan gebruiken, ik weet niet wat ik kan verwachten daar precies op die school dus ik kan dit niet inschatten wat de gevolgen gaan zijn iemand van jullie mischien tips. ?

[ Voor 9% gewijzigd door Vipertje op 11-08-2005 01:30 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12 18:54
Ik heb o.a. een 12" laptop gehad en een 10" (die 10" heb ik nu nog, dat is een sony vaio T1XP)

Laat ik het zo stellen, ik heb hier een 24"voor mijn neus staan, maar als je eenmaal bent gewend aan een 10" werk je er net zo goed mee als een 24"

Dusch... gewoon doen die 13", die is zeker weten groot genoeg (en het is ook nog eens widescreen, dus in rl 14")

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 22:56

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

hier een review van de s4xp, http://www.pcpro.co.uk

Bennie gek, ben een koe!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Gisteren even naar Correct geweest om de S-Serie eens in het echt te bekijken en vast te houden. Ik vind het een erg mooi ding maar hij heeft wel 2 nadelen (zo op het eerste gezicht).

1) Die afdekkapjes voor UTP/Modem/USB/Firewire vind ik beetje gaar. Ze zijn wel van goede kwaliteit zo te zien maar ik snap niet waarom daar nou perse afdekkapjes overheen moeten.
2) De accu zit los, als je de laptop oppakt voel je 'm heen en weer gaan. Had op NotebookReviews.com gelezen dat dit is op te lossen door een stuk tape over de bovenkant van de accu te plakken. Dit lijkt mij wel een goede oplossing maar het is beetje jammer dat je dat moet doen bij een laptop van 2000 euro.

Hij ziet er wel geil uit en is wat mij betreft precies goede formaat. Ze hadden ook een T2XP liggen, erg gaaf ding. Vond dat alles eigenlijk nog verassend goed leesbaar was (1280*768 op 10,4" 8)7 had niet verwacht dat dat nog werkbaar zou zijn).

1280*800 op 13,3" is trouwens heel erg goed te doen. Voor mijn gevoel was het zelfs nog iets groter dan 1600*1200 op een 19" (of misschien vergelijkbaar).

Persoonlijk vind ik een Apple Powerbook eigenlijk (een stuk) mooier nog dan de S-Serie van Sony. Nadeel is dat de resolutie van de 12" slechts 1024*768 is en dat het een Apple is (minder makkelijk aan software en al helemaal aan spellen te komen). Moeillijke overweging, jammer dat ze waarschijnlijk de 12" Powerbook niet meer gaan upgraden. (15" en 17" kwamen nog updates voor las ik pas op de frontpage)

• McVirusS
Ik zou eventueel nog wel een andere ultraportable willen overwegen. Maar 1 van de voorwaarden die ik heb is dat optisch station moet zijn ingebouwd. Bij de meeste ultraportables is dat niet het geval. Met uitzondering van Apple Powerbook/iBook, S-series van Sony en volgens mij de MSI 12,1" laptop.

Iemand misschien nog andere waardige alternatieven voor de S-Serie van Sony?

• McVirusS
Op ComputerPirates.com staan wat nieuwe modellen uit de S-Serie van Sony linkje.

Zo te zien is voornamelijk accutijd verbeterd (met een uur) en zit er een betere grafische kaart in.

Eris er een nieuw "budget"-model namelijk de S5M. Die wordt gelevert met XP Home ipv XP Professional. De S5M kost bij ComputerPirates ongeveer 1500 euro, wat best een nette prijs is volgens mij :).

• robbert
  • Laatst online: 22-12 22:26
McVirusS schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:58:
Op ComputerPirates.com staan wat nieuwe modellen uit de S-Serie van Sony linkje.

Zo te zien is voornamelijk accutijd verbeterd (met een uur) en zit er een betere grafische kaart in.

Eris er een nieuw "budget"-model namelijk de S5M. Die wordt gelevert met XP Home ipv XP Professional. De S5M kost bij ComputerPirates ongeveer 1500 euro, wat best een nette prijs is volgens mij :).
Damn, dit maakt mijn keuze wel weer erg lastig. Ik wilde net voor de Dell Latitude D610 gaan. Maar dit lijkt me toch ook een erg interresante.
Het grote voordeel van deze Sony vind ik de videokaart (nvidia ipv intel) en het feit dat die er mooier uitziet.
Het voordeel van de Dell vind ik dat ik vrijwel zeker weet dat alles onder Linux werkt, dat het scherm 14" is met een wat fijnere resolutie (1400x1050 ipv 1280x800 op 13,3") en dat die een stuk meer aansluitingen heeft (4 usb poorten, tv-out (waar de vraag natuurlijk wel van is of dat gaat werken onder Linux)).
De grote vraag is of de S5 het daadwerkelijk een uur langer uit gaat houden dan de S4 en of de hardware allemaal gaat werken onder Linux.
Dit wordt wel weer erg lastig, zal ik nog gaan wachten op reviews over de S5 of toch maar de Dell bestellen.......

[ Voor 11% gewijzigd door robbert op 19-09-2005 22:37 ]

• McVirusS
De S5M heeft overigens ook geen bluetooth, z'n duurdere broertjes wel :).

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
robbertkrebbers schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:32:
[...]

Damn, dit maakt mijn keuze wel weer erg lastig. Ik wilde net voor de Dell Latitude D610 gaan. Maar dit lijkt me toch ook een erg interresante.
Het grote voordeel van deze Sony vind ik de videokaart (nvidia ipv intel) en het feit dat die er mooier uitziet.
Het voordeel van de Dell vind ik dat ik vrijwel zeker weet dat alles onder Linux werkt, dat het scherm 14" is met een wat fijnere resolutie (1400x1050 ipv 1280x800 op 13,3") en dat die een stuk meer aansluitingen heeft (4 usb poorten, tv-out (waar de vraag natuurlijk wel van is of dat gaat werken onder Linux)).
De grote vraag is of de S5 het daadwerkelijk een uur langer uit gaat houden dan de S4 en of de hardware allemaal gaat werken onder Linux.
Dit wordt wel weer erg lastig, zal ik nog gaan wachten op reviews over de S5 of toch maar de Dell bestellen.......
Klein kikje

Grappig, ik heb dus een Dell D610 en zit te kijken naar de nieuwe sony's bij computer pirates. De Sony Vaio S5XP lijkt me wel wat :). Iets lichter, kleinere afmeting, mooi design :) Ruilen, ik de sony kopen jij mijn dell :P

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 22-09-2005 22:48 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
robbertkrebbers schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:32:
[...]
Heb het zelf nooit zo gehad op NVidia, hoewel dat tegenwoordig eigenlijk nog puur subjectief is. Mijn S2XP heeft nog een ATi.
Hiervoor heb ik een Aarser TravelMate 800 gehad, 1400x1050 op een 15" scherm. Met large fonts goed te doen, maar met normal fonts vond ik het te klein om comfortabel mee te werken. 1280x800 op 13,3" vind ik ideaal.

Veel USB poorten heb je imho weinig aan. Wat wil je erop aansluiten?! Geen TV-Out vind ik idd volstrekt onbegrijplijk, maar mijn Matrox G400MAX doet het nog prima 8) Over linux-support kan ik weinig zeggen, maar aangezien het eigenlijk allemaal standaard-componenten zijn zal het wel meevallen.

Nog wat nadeeltjes:
  • De gebruikte Bluetooth-stack is van Microsoft (XP SP2). Deze kent echt heel weinig profielen t.o.v. de Widcomm stack. Zeer irritant. Zaken die bijv ontbreken: FTP profiel (voor bestandsoverdracht met bijv. mobiel), FAX, en hoogts irritant: geen headset-support!
    Maar het is wel mogelijk om een BT muis te gebruiken, draadloos internet via mobiel is ook mogelijk en ik gewoon hotsyncen via BT.
  • Geen ingebouwde microfoon (S2XP iig) argl!
  • Geen TV-out dus.
  • Grote berg software. Ze richten zich op media, da's duidelijk, en Photoshop Elements kan ik wel waarderen, voor bijv. Premiere heb ik nog geen toepassing gehad en MS Works heb ik niet eens geinstalleerd. (WORKS?! Come on zeg. Office had ik nog kunnen begrijpen, maar WORKS?! Maar ook als er MS Office bij zat had ik toch gewoon OOo geinstalleerd)
    Daarnaast gewoon veel "trial ware" programma's :X en veel andere nutteloze meuk waar je weer moete voor moet doen om er vanaf te komen.
  • Fan is hoorbaar. De Aarser TM800 had meer ruimte voor koeling blijkbaar, daar sloeg de fan alleen aan als de CPU echt aan het kachelen was.
  • Matige driver-support. Don't ask me why, maar als ik in XNews op het send-knopje klikte knalde de laptop er met een BSoD uit. Volgens de rapportage waren het de wifi-drivers die de problemen veroorzaakte. Sure enough, een handmatige update later (ze staan niet op Vaio-LINK) werkte het weer als een zonnetje.
  • De S2XP heeft alleen een MemorySuck interface. Geen SD, geen CF.
  • Zoals gezegd, de klepjes voor USB en netwerkaansluitingen zijn wat vreemd. Maar aangezien je uiteraard een bluetooth-muis gebruikt (toch? :P) en via WiFi aan het netwerk hangt bent heb je ze zelden open en zijn de interfaces juist mooi afgesloten :*)
Maar voor mij zijn er zeker geen show-stoppers. Het is een fraaie laptop, waarmee je goed kunt pimpen 8) die verder prima werkt.

• We Are Borg

We Are Borg

[quote]Nexxennium schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:13:
• Fan is hoorbaar. De Aarser TM800 had meer ruimte voor koeling blijkbaar, daar sloeg de fan alleen aan als de CPU echt aan het kachelen was. Ben benieuwd hoe dat met de nieuwere versie's is, dus de S4XP en S5XP. De dell D610 is erg stil (fan draait heel zachtjes, alleen met een game wordt het wat luider, maar dan nog steeds prima) :)

• Fuzzillogic
Oh bij de S2XP is-ie ook stil totdat je de CPU echt aan het werk zet. Maar bij de TM800 was de koeling passief totdat je echt wat ging doen. Dat is bij deze niet het geval: ook als je niet doet gaat de fan na verloop van tijd zachtjes waaien.

Verwijderd

McVirusS schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:28:

1) Die afdekkapjes voor UTP/Modem/USB/Firewire vind ik beetje gaar. Ze zijn wel van goede kwaliteit zo te zien maar ik snap niet waarom daar nou perse afdekkapjes overheen moeten.
2) De accu zit los, als je de laptop oppakt voel je 'm heen en weer gaan. Had op NotebookReviews.com gelezen dat dit is op te lossen door een stuk tape over de bovenkant van de accu te plakken. Dit lijkt mij wel een goede oplossing maar het is beetje jammer dat je dat moet doen bij een laptop van 2000 euro.
Die kapjes heb ik absoluut geen problemen mee. Ik gebruik ze vaak, om bijv. een usb muis aan te hangen. Het werkt perfect. Reden voor de kapjes lijkt me ook vrij duidelijk... De laptop wordt er superstrak van. Het enige vreemde vind ik dan wel dat de vga en met name de (idioot lelijke) mic/speaker connectoren niet afgedenkt worden...

De accu heeft bij mijn S3HP ook wat speling. Is inderdaad wel een beetje slecht van een 2000,- notebook...

• We Are Borg

We Are Borg

Nexxennium schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:35:
Oh bij de S2XP is-ie ook stil totdat je de CPU echt aan het werk zet. Maar bij de TM800 was de koeling passief totdat je echt wat ging doen. Dat is bij deze niet het geval: ook als je niet doet gaat de fan na verloop van tijd zachtjes waaien.
Ah ok, ik dacht te begrijpen uit je post dat de fan echt irritant was :) Bedankt. Ik denk dat ik voor de Vaio S5XP ga en mijn dell verkoop. Zal wel verschil geven, maar goed :)

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 23-09-2005 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er al iemand de nieuwe VGN-S5M of S5HP of S5XP?

Ik wil deze kopen maar ik wil graag eerst nog eens een review lezen erover, om te weten of de fan nog altijd zoveel lawaai maakt en zo.

• Pixelgazer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 13:49
Zojuist de S5HP gekocht

- voordelen: licht, klein, hoge resolutie, krachtig
- nadelen: warmte en fan geluid, software meuk, kost duur financieel qua geld gesproken ;)

De warmte en fan geluid vallen wel mee.
Niet zodanig dat ik 'em niet zou hebben aangeschaft. Erg fijne bak.
Maar ik heb ooit een draadje zien lopen over bios updates en throttling. Als iemand die nog terugziet houd ik me aanbevolen.

Wellicht een leuke tip voor als je het geheugen wil uitbreiden:
Er zit standaard 1 SO-DIMM van 512 in waar je niet bij kan, tenzij je je machine openschroeft.
Er zit een vrij SO-DIMM slot achter een klepje met 1 schroefje.
Hij eet in ieder geval Kingston DDR2 533 modules (bijv. KVR533D2S4/1G/1.8v)
Maar je kan natuurlijk ook meteen een S5XP aanschaffen...

• We Are Borg

We Are Borg

reisneus schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:52:
- nadelen: warmte en fan geluid, software meuk, kost duur financieel qua geld gesproken ;)
Je kunt er toevallig geen geluidsopname van maken? Want ik ben wel een stille laptop/pc gewend en vind geluid van de fan een belangrijk aspect...erg belangrijk :)

En als je er wat aan wilt tweaken: Centrino ondervolt topic! :)

[ Voor 15% gewijzigd door We Are Borg op 22-10-2005 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
reisneus schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:52:
Zojuist de S5HP gekocht

- voordelen: licht, klein, hoge resolutie, krachtig

De warmte en fan geluid vallen wel mee.
Niet zodanig dat ik 'em niet zou hebben aangeschaft. Erg fijne bak.
Maar ik heb ooit een draadje zien lopen over bios updates en throttling. Als iemand die nog terugziet houd ik me aanbevolen.

Wellicht een leuke tip voor als je het geheugen wil uitbreiden:
Er zit standaard 1 SO-DIMM van 512 in waar je niet bij kan, tenzij je je machine openschroeft.
Er zit een vrij SO-DIMM slot achter een klepje met 1 schroefje.
Hij eet in ieder geval Kingston DDR2 533 modules (bijv. KVR533D2S4/1G/1.8v)
Maar je kan natuurlijk ook meteen een S5XP aanschaffen...
Hoeveel heb je betaald voor de S5HP? Ik denk van de S5M te kopen, is 300 EUR goedkoper en heeft alleen geen Bluetooth (heb een USB dongle) en Windows XP Home ipv Professional (Professional heb ik liggen).

300 EUR voor geintegreerd Bluetooth vind ik wel wat veel niettegenstaande ik het regelmatig gebruik.
Is het mogelijk om de Vaio een clean install te geven van een externe Windows XP CD-Rom? Hoe zit het dan met de drivers en zo want ik weet dat Sony geen enkele CD meelevert.

• MDFanatik
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 20:52
een beetje laat, maar beter laat dan nooit:
Het is goed mogelijk om een clean install te doen. Op de servicepagina van sony usa staat onder model s580 of s570 en dergelijke een uitgebreide handleiding hoe dit te doen. Ik heb nu voor de zekerheid gewoon allebei erop geinstalleerd (XP home en Pro). Je kan eenvoudig zelf een recovery dvd maken. Dit is wel heel handig om dit aan het begin te doen. Drivers zijn trouwens ook op de nederlandse service pagina van sony (vaio/link) te downloaden. In die driverpakage staat zelfs een uiterst belangrijk onderdeel op: de drivers voor de chip voor modem en geluid. Zonder die instaleert windows die niet goed. De naam is mij even ontschoten trouwens. Als je het wilt weten kan ik het wel even hierop posten.

BTW: fantastische laptop. Alleen mijn batterij was gelijk kaduk, heb ik moeten inruilen, bij sony echter geen enkel probleem. Je kan trouwens ook zelf nog een bluetooth module instaleren.
hier staat wat over de vaio upgraden:
http://forum.notebookrevi...46&highlight=vaio+upgrade

Dell Latitude 3540, i5 4200U, 8GB, HD8850M, Samsung EVO850 & Crucial MX100 | ASUS T100 | LG 34UM65

• n1ck
Ik zit er ook aan te denken om de S5M te halen, maar ik kan nergens reviews vinden :( . Het meest maak ik me namelijk zorgen om de cpufan, nu bezit ik een Medion MD40100 en deze maakt gigantisch veel herrie, echt om de 30 sec gaat de fan loeihard aan, graag zou ik daarom ook willen weten hoe is dat met de Vaio (hetzelfde?, want dan koop ik hem niet)

Ook zou ik graag willen weten of hij warm wordt? Ik werk namelijk graag zittend op de bank, met mijn laptop op schoot, maar dat is nu niet te doen omdat mijn Medion laptop zo gigantisch warm wordt aan de onderkant.

Dus @ Reisneus, jij bent degene met een mooie Vaio S5, en jij schrijft dat het wel meevalt met de warmte en het fan geluid, zou jij mij misschien hier iets meer over kunnen vertellen?

[ Voor 8% gewijzigd door n1ck op 12-11-2005 11:36 ]

• MDFanatik
Die warmte valt reuze mee. Hij wordt wel warm, maar nog wel steeds gewoon op de schoot te gebruiken. Zeker bij word etc. Bij het gamen wordt hij wel veel warmer. Sony heeft een nieuwe biosupdate uitgebracht om dit warmte probleem op te lossen. Ik vind het wel meevallen.
De fan: deze is zelf in te stellen, maar normaal vind ik hem niet erg luidruchtig.
Ik heb een s5m gekocht en er zelf 2GB 533MHz bijgezet. Het geheugen dat voor de vdieokaart gebruikt wordt is nu ook gelijk verdubbeld (256MB). Een superlaptop dit.

Dell Latitude 3540, i5 4200U, 8GB, HD8850M, Samsung EVO850 & Crucial MX100 | ASUS T100 | LG 34UM65

• n1ck
@ MDFanatik

Is het zo dat de fan constant zachtjes draait, dus amper hoorbaar? (tijdens i-net, word, excel etc.) en dat hij tijdens gamen sneller gaat draaien en dus ook luidruchtiger wordt? Want dan heb ik er geen problemen mee...

• Fuzzillogic
On a side note: naar aanleiding van het undervolt-topic ben ik ook eens gaan klooien met undervolt. Eerst met NHC, maar aangezien .NET ""nogal"" vertragend werkt bij het booten ben ik verder gaan zoeken en zo op RMClock uitgekomen. Doet hetzelfde.

Resultaat: mijn 1,8GHz Dothan draait op 1,1V (is standaard 1,384V oud). Maximumtemperatuur daalt daarmee van 81 graden naar 61, en het verschil in stroomverbruik is 7W, da's bijna 1/4 van het totaal tijdens CPU intensieve taken! Ook de ondergrens is van 1,0V naar 0,7V gezakt, maar dat heeft uiteraard minder dramatische gevolgen omdat de CPU dan toch al idle is.

Hoe dan ook, undervolt heeft, mits je systeem stabiel draait, alleen maar voordelen. Wellicht het proberen waard voor mensen met een S5.

• MDFanatik
Met undervolten gaat het op de S5M nog beter. Nog minder warmte, nog minder strommverbruik. Doe het inderdaad liever met RMclock. Werkt handiger en beter.
De ventilator suist heel zachtjes. je kan hem nog met vaio powermanagment op "stil" zetten. Bij het gamen gaat hij echter soms wel aardig los. Maar dat mag je ook verwachten. Dit is echt een ultiem klein apparaat met mega-prestaties. Als ja alles zo op elkaar propt dan moet je die warmte op een manier zien weg te krijgen...
Ik denk niet dat je spijt krijgt van je koop. Het design is ook super, maar dat wist jke waarschijnlijk wel.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:08
Ik heb de eerste versie de S1HP en ik vind het een geweldig apparaat op enkele punten na:
- Trage harde schijf (wordt binnen een maand vervangen)
- Geen tv-out
- De plaats van de usb/firewire aansluitingen had ik liever niet rechtsonder gehad.
- Dure 2e accu (als je die zou willen)

Heeft iemand al de hardeschijf vervangen uit een S serie?? Ik heb eens geprobeerd bij de hardeschijf te komen en alle schroeven die ik kon vinden los gehaald (ook onder klepjes, modules etc) maar ik kreeg de behuizing niet helemaal open. Nu sta ik op het punt een Hitachi 7K100 P-ATA 60GB aan te schaffen, maar ik wil toch wel eerst weten of ik deze wel kan vervangen. Het model dat er nu in zit is een Hitachi DK23FA-40. Het nieuwe model heeft dezelfde afmetingen en aansluiting, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• n1ck
Weet iemand toevallig of de S5 wel een tv-out bezit?, zo niet .. hoe krijg ik dan in de toekomst beeld op mn tv :p vga -> s-video stekker ofzo, of bestaat dat niet ?

• MDFanatik
TV-out zit niet op de vaio s5 serie. Maar ik kan me voorstellen dat er wel een verloopkabel moet zijn van vga naar scart of svideo (even googlen levert al snel wat op, en anders bij de kabelboer).

voor het klussen aan je vaio:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=23546

• bolleh
  • Laatst online: 21-12 07:28
enorme kick maargoed:

is er niemand die deze laptop heeft? de S5 is een van de weinige laptops die zo klein is maar toch een andere dan geintegreerde graphics kaart heeft. een 15" vind ik toch te groot en 12" laptops hebben vaak een geintegreerde videokaart.

neig nogal naar de S5M maar het feit dat er zo weinig over bekend is en zo slecht verkrijgbaar houd me een beetje tegen...

• McVirusS
Binnenkort komt de SZ serie waarschijnlijk ook in NL uit: SonyStyle.com

• MDFanatik
Beste Bolleh,

ik heb de s5m. Als je er iets over wilt weten, dan vraag je maar raak!

Een andere kandidaat is misschien de nieuwe imac die uitkomt, ook 13inch, met intel solo processor. Voor de rest is er nog niet veel van bekend.

De nieuwe sz serie ziet er ook bijzonder goed uit! Maar ik denk dat die zo 1000 euro duurder is dan de s5m. Ik had gelezen dat de sz op zo'n 2500 euro uitkomt. Dat is echt nog wat boven mijn budget!

De tx2 lijkt me echter wel wat, maar die is weer met geintegreerde graphics, intel gma 915 geloof ik.

• slings
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 10:27
die vaio SZ serie is al pre orderbaar in usa.

Startprijs 1499 USD
De premium (is iets dunner ander materiaal kast, en LED backlight) kost 2499 USD (wel meteen wat meer uitstap config)

Dit alles is wel ex sales tax, deze is variabel door de VS heen van 5% tot 15% geloof ik.

ik kijk ook naar die SZ serie, heeft GMA 950 graphics, en geforce go 7400. (zoals jewel 2600 2 kaarten)
op GMA zou je op een gewone accu 6 uur en op de premium 7 uur moeten kunnen.

Vandaag toevallig gebeld met sony NL, hier kmt ie half tot eind maart.

succes!

• bolleh
  • Laatst online: 21-12 07:28
MDFanatik schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:36:
Beste Bolleh,

ik heb de s5m. Als je er iets over wilt weten, dan vraag je maar raak!

Een andere kandidaat is misschien de nieuwe imac die uitkomt, ook 13inch, met intel solo processor. Voor de rest is er nog niet veel van bekend.

De nieuwe sz serie ziet er ook bijzonder goed uit! Maar ik denk dat die zo 1000 euro duurder is dan de s5m. Ik had gelezen dat de sz op zo'n 2500 euro uitkomt. Dat is echt nog wat boven mijn budget!

De tx2 lijkt me echter wel wat, maar die is weer met geintegreerde graphics, intel gma 915 geloof ik.
als je me even een mail kunt sturen op het adres in me profiel dan zal ik die vragen even op een rijtje zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
bolleh schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:59:
enorme kick maargoed:

is er niemand die deze laptop heeft? de S5 is een van de weinige laptops die zo klein is maar toch een andere dan geintegreerde graphics kaart heeft. een 15" vind ik toch te groot en 12" laptops hebben vaak een geintegreerde videokaart.

neig nogal naar de S5M maar het feit dat er zo weinig over bekend is en zo slecht verkrijgbaar houd me een beetje tegen...
ik heb ook de S5, zeer tevreden over deze laptop
als je vragen hebt dan hoor ik het wel, je kan me mailen op vincentvdl AT skynet.be

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12 23:29
Iemand ervaring met de nieuwe Sony SZ1 ?

Ik ben op zoek naar een <2kg notebook.

VGN-SZ1M/B
http://vaio.sony-europe.c...=ProductTechnicalFeatures

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/10226.jpg

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27

Dentist

Next patient please...

Oew, die ziet er erg prima uit en lijkt qua specs exact op de laptop die ik op het moment nodig heb..

Iemand wat meer details?

• n1ck
Kick, iemand meer details? .. of misschien wel ervaringen?

• n1ck
Weer een grote schop...

Iemand ervaring met de Sony Vaio SZ2?
http://www.vaio-link.com/...ory=0&serie=VGN-SZ&m=2292

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/14029.jpg

Ik zit er aan te denken om er eentje te kopen, de SZ2XP maar weet iemand misschien hoeveel herrie deze laptop produceert? Op verschillende reviews lees ik steeds wat anders, de één zegt dat het geluid 'aanwezig' is en de ander zegt dat je hem absoluut niet hoort..

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 23:52
Ik ben ook op zoek naar meer informatie over deze laptops, ze lijken me heel erg mooi (de sz1 en sz2), en bij notebookreview staan ze op derde plaats (most popular laptops). Maar hier op GoT lijkt niemand er eentje te hebben. Las op notebookreview dat ze recentelijk in de VS flink in prijs zijn gedaald, de hoge prijs waar ik nog het meeste mee zit. Op marktplaats word er wel eens wat aangeboden, maar heb nog geen serieuze ondrhandelingen gevoerd.

De standaarduitvoering a 1475 heeft nl 512 mb ram, dus daar mag nog een GB bij (en dan maar geen dualchannel), en de 80 gb hd is 4200 rpm (!) wist niet dat ze die nog maakten, dus daar moet dan ook een nieuwe in. Ben je toch al gauw 2 a 300 euro verder, zeg 1750 euro voor een laptop dus. En dan moet je nog een dag uittrekken voor een verse windows installatie (als je tenminste ook allergisch bent voor overbodige systeemvertragende rommel, zoals een 30 dagen proefversie van symantec :r antivirus.

Daar krijg je dan wel 1 van de kleinste en mooiste laptops met een redelijk fatsoenlijke dedicated graphics card voor terug (go7400), en als bonus ook een Intel GMA 950, waartussen je kan switchen om je accu te sparen.

Voor mij zijn de andere opties een macbook pro: ook erg duur, ietsje zwaarder (2,54 vs 1,89kg), krachtiger (x1600), en als bonus mac software
Ook de macbook is het overwegen waard, maar ik ben toch bang dat het gebrek aan grafische power toch wel snel zal betekenen dat je tegen de grenzen van de notebook aanloopt, zeker met vista voor de deur, het splletje dat ik af en toe speel, en de interesse die ik heb in 3d teken paketten (maar vooral voor fun). Macbook is wel lekker goedkoop, maar wordt warm, is eigenlijk net zo goot als een kleine 15 inch (zoals de macbook). De te brede rand om het scherm, en de hele hoge temperaturen vind ik toch wat jammer.

kortom, nog vele twijfels hier, iemand nog suggesties voor andere laptops? Ik zoek een mooie en mobiele laptop (liefst 13"). Qua lelijkhied en lompheid valt alles van acer/asus sowieso af, en ook de dell m1210, wel klein (12") maar enorm dik en lomp en veels te duur

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

KroeT

[...]

Ik ga zaterdag een SZ1HP kopen, dus alvast een aankondiging mijnerzijds dat hier een reviewtje zal gaan verschijnen. Hij is trouwens bij Computer Pirates behoorlijk goedkoop (1308 euro). Ik haal 'm ergens anders vandaan, dat wel, maar Computer Pirates is de enige winkel die 'm op het moment online aanbiedt volgens de Pricewatch.

Peace is not simply the absence of war.

• n1ck
KroeT schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:40:
Ik ga zaterdag een SZ1HP kopen, dus alvast een aankondiging mijnerzijds dat hier een reviewtje zal gaan verschijnen. Hij is trouwens bij Computer Pirates behoorlijk goedkoop (1308 euro). Ik haal 'm ergens anders vandaan, dat wel, maar Computer Pirates is de enige winkel die 'm op het moment online aanbiedt volgens de Pricewatch.
En hoe bevalt de SZ1? Ik ben zelf namelijk nog steeds benieuwd naar ervaringen over de SZ series. Als binnenkort de SZ4 verschijnt ga ik denk ik over van mijn brakke Medion naar de strakke Sony :9

• Executor16
  • Niet online
weer een bump!

VGN-SZ4XN/C
Premium notebook in koolstofvezel voor professionals

Breedbeeld X-black-LCD-scherm met LED-technologie
Langere levensduur van de batterij van maximaal 6 uur met de Stamina-modus
Superlichte koolstofvezelconstructie die slechts 1,69 kg weegt
Verbeterde beveiliging dankzij vingerafdrukherkenning, beveiliging van de harde schijf en Trusted™ Platform Module

Wat een bruut ding is dat!!!

http://vaio.sony.nl/view/...ons&category=VN+SZ+Series

[ Voor 11% gewijzigd door Executor16 op 26-09-2007 18:20 ]

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Er is inmiddels ook een SZ6 op basis van Santa Rosa. erg mooi dingetje.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Executor16 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:20:
weer een bump!

VGN-SZ4XN/C
Premium notebook in koolstofvezel voor professionals

Breedbeeld X-black-LCD-scherm met LED-technologie
Langere levensduur van de batterij van maximaal 6 uur met de Stamina-modus
Superlichte koolstofvezelconstructie die slechts 1,69 kg weegt
Verbeterde beveiliging dankzij vingerafdrukherkenning, beveiliging van de harde schijf en Trusted™ Platform Module

Wat een bruut ding is dat!!!

http://vaio.sony.nl/view/...ons&category=VN+SZ+Series
Heerlijke laptop is het, toen ik de laptop voor de eerste keer oppakte dacht ik dat deze half vol was ofzo. heel raar gevoel als je voorheen altijd een normale laptop gewent bent.
Met vol gebruik hoor je laptop amper en wordt handwarm, eigenlijk is de hele laptop een heatsink door de behuizing. Mooi scherm en inderdaad, op de stamina stand doe je heeeeeeeeel erg lang met de accu.
Zeer tevreden gebruiker! :)

39

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:13

RnB

Sorry voor de enorme kick, maar ik ben een beetje rond aan het kijken voor een nieuwe laptop en de SZ71 lijkt me wel een hele mooie.
Nu zou ik deze post niet plaatsen als ik reviews en dergelijke kon vinden, maar dat valt dus vies tegen.

Mensen die deze prachtige laptop bezitten en eventueel een review (met foto's) kunnen geven?
Ben wel benieuwd naar de prestaties, de looks, het toetsenbord, de mobiliteit etc.

• Philflow

Philflow

Hier is een review: http://www.notebookjournal.de/tests/483

Over het algemeen vind ik Sony in Nederland buiten verhouding duur. Als je een vergelijkbare Dell 1330 samen stelt ben je volgens mij stukken goedkoper uit. (vooral met de korting coupons)

Ik heb vorig jaar een SZ680 uit de VS geimporteerd en dat was wel een goede deal.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 12-06-2008 18:20 ]

• RnB

RnB

Ah kijk, dankje!

Daar heb je zeker gelijk in, ik vind die Vaio's ook ongelooflijk duur. Maar de SZ vind ik echt een perfecte notebook. Mag ik vragen hoe je dat hebt geregeld, met de jouwe? :)

• Philflow

Philflow

Is vrij simpel, zoek een lage prijs uit bij een leverancier die je vertrouwd. Kijk op Amazon.com of pricegrabber.com of pricewatch.com of pricerunner.com. Zoek een lage prijs + goede reviews natuurlijk, en ze moeten internationale orders accepteren.

Bestel vervolgens, betaling met bank overboeking of creditcard.
Verzending met koerier als je 'm snel wil hebben, of post als je geduld hebt.

De douane legt er nog zo'n 20% op. Laat je hier even weten of je het gaat doen? Ben wel benieuwd.

Je hebt trouwens standaard GEEN internationale garantie. Dus mocht er wat ernstigs stuk gaan, moet ie terug naar VS of hier betalen. Tja je moet er wat voor over hebben ;)

Er is wel 1 leverancier die internationale garantie verkoopt voor een dollar of 300 dacht ik.

• RnB

RnB

Hmm okay, bij jou ging het dus gewoon goed?
Ik denk dat ik hem toch maar hier ga kopen of in Spanje, als ze daar een Sonystyle winkel hebben.
Ik wil graag de zwarte, maar die is hier meer dan 2000 euro! In Spanje heb je er al eentje voor 1800.

Maar even over dat ding zelf, bevalt ie goed? Zijn er nog dingen die beter kunnen? Oftewel, kan je mss een klein reviewtje over schrijven? Mss met wat foto's ervan, als je de tijd hebt. :)

• Philflow

Philflow

Ja alles ging prima. Ik heb hem een tijdje gebruikt en toen weer verkocht voor een mooie prijs. Ik had hem op dat moment niet meer nodig. Nadelen: geen DVI, harddisk moeilijk bereikbaar om een andere in te bouwen, en ik was niet kapot van het LED scherm.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 12-06-2008 19:19 ]

• RnB

RnB

Hm okay, klinkt niet erg enthousiast. :P
Je had m niet meer nodig, omdat het je tweede laptop was? En what about de LED-scherm? Ik ben er namelijk wel enthousiast over, maar heb het alleen gezien bij de Macbook Air en Pro, niet bij de Sony's.
Zou natuurlijk kunnen dat Sony een totaal nadere techniek gebruikt.

• Philflow

Philflow

Die Sony SZ is een super mooie laptop hoor. Ik koop en verkoop wel vaker laptops dus dat zegt niet veel. MBA heb ik ook weer verkocht. LED scherm van MBA is vergelijkbaar. De MBA glimt wel meer dan de Sony. Ik hou zelf niet zo van LED.

• Fuzzillogic
Kijk anders eens binnen Europa naar prijzen. Geregeld kun je in Duitsland prijzen vinden die een stuk lager liggen. In de EU heb je geen gedoe met BTW en douane etc, en wellicht heeft het ook nog voordelen met de garantie (minimaal 2 jaar sowieso, maar ook het afleveren in geval van defect)

FWIW: mijn S2XP is nu ruim 3,5 jaar oud, en sinds 1,5 jaar gebruik ik hem ook dagelijks als desktop voor werk en prive. (externe monitor, toetsenbord en muis). Het apparaat werkt tot op heden vlekkeloos.

Houd wel rekening met het type geheugen; de S2XP heeft microdimm ipv sodimm, hetgeen simpelweg ruim 2x zo duur is en lastiger te verkrijgen. Of ze die grappen met nieuwere apparaten ook nog doen weet ik niet, maar een geheugenuitbreiding later kan dus een relatief dure grap worden.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vandaag de Sony SZ61wn-c met 3GB geheugen besteld, morgen kan ik deze ophalen en zal ik mijn bevindingen posten. Had al ervaring met de SZ4 en dat was al een fantastische laptop.

39

• RnB

RnB

Ben benieuwd! :)

Hoe komt het eigenlijk dat de Sony Vaio's zo weinig aandacht krijgen? Vooral ivm bijvoorbeeld Apple's, Dells, Toshiba's etc. En met weinig aandacht bedoel ik de weinige informatie en reviews op internet.

[ Voor 86% gewijzigd door RnB op 13-06-2008 15:39 ]

• Philflow

Philflow

Volop reviews op Notebookreview.com, Notebookcheck.com, Cnet.com

Helaas liggen de prijzen in Europa te hoog zodat ze hier minder aandacht krijgen.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Net een paar uurtjes geleden de laptop wezen ophalen bij Computerpirates.nl, het was nogal een lange trip vanuit Rotterdam naar Weesp wegens de files. Maargoed had geen zin om te wachten, nu kan ik de laptop tenminste gelijk gebruiken. Hiervoor gewerkt met de SZ4XN met een magnesium behuizing, zelf heb ik nu de carbon behuizing.Verschillen zijn smaak afhankelijk. Beide zijn prachtig, de magnesium behuizing heeft een meer metalen feel en de carbon een smoothere feeling. Moeilijk om uit te leggen.

Mijn laptop is de VGN-SZ61WN-C , het verschil met de VGN-SZ61XN-C is de ingebouwde 3G HSPDA adapter, dit houd in dat je een Simkaart in de laptop kan stoppen en zo werkelijk overal internet kan hebben, mocht dit nodig zijn. de C staat voor Carbon versie. Ik heb voor de WN versie gekozen omdat deze in de aanbieding was bij de eerder genoemde winkel waardoor de keuze makkelijk was gemaakt.

Bij de laptop worden diverse boekjes, een kleine adapter en Memory card adapter card meegeleverd.
Nadat de laptop is geinstalleerd krijg je zelfs de keuze om bepaalde trial applicaties optioneel te installeren wat in mijn ogen zeer positief is.
Hoe de batterij zich houdt weet ik nog niet, daarvoor heb ik de laptop nog te weinig gebruikt.
De afwerking is werkelijk prachtig, niks kraakt zoals bij menig Acer laptop (zoals bij mijn oude). De Enter toets is gelukkig van normaal formaat waardoor je deze niet snel zal missen.

De prijs van de laptop is zeker niet laag en voor iets minder geld kan er bij andere merken een laptop gevonden worden met gelijke of wellicht betere specificaties. De style/looks van de laptop is in mijn ogen ook heel wat waard en daardoor is deze laptop de prijs meer dan gerechtvaardigd. Persoonlijk houd ik niet van afgeronde hoekjes, glimmend plastic en witte laptops. Binnenkort meer als ik er langer mee heb gewerkt.

39

• Fuzzillogic
Fietsbel schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:30:
Mijn laptop is de VGN-SZ61WN-C , het verschil met de VGN-SZ61XN-C is de ingebouwde 3G HSPDA adapter, dit houd in dat je een Simkaart in de laptop kan stoppen en zo werkelijk overal internet kan hebben, mocht dit nodig zijn. de C staat voor Carbon versie. Ik heb voor de WN versie gekozen omdat deze in de aanbieding was bij de eerder genoemde winkel waardoor de keuze makkelijk was gemaakt.
Als-ie met modem goedkoper is dan zonder, dan is het een simpele keuze ja. Maar de toegevoegde waarde ontgaat me eigenlijk. Je mobiel heb je toch altijd bij je, en met een druk op de knop heb je dan internet op je laptop via bluetooth - hetgeen ook nog eens cross-platform werkt. De snelheid van bluetooth is lager dan HSDPA aankan ja, maar dat wordt toch alleen boeiend als je een (vooralsnog) erg duur data-abo hebt. En 3Mibit/s is ook niet echt onwerkbaar traag, als je het mij vraagt...

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat lijkt mij ook ja, ik zal de functie waarschijnlijk nooit gebruiken, heb tot op heden ook nog nooitge-internet met m'n mobiel.
De laptop heb ik nu een paar dagen getest en bevalt me zeer goed. Toets aanslagen zijn wel iets luider dan bij de meeste laptops, dit vind ik zelf wel prettig, geeft een nostaligisch type geluid :D
Toetsen hebben ook wat weerstand en de spatietoets werkt ook als op een uiterst hoekje drukt.
De batterij gaat onzettend lang mee, op de maximale brightness met constant surfen op internet gaat de batterij zeker ~4,5 uurtjes mee. Ook komt er maar weinig warmte van de laptop en dit is wel aangenaam als je de laptop lang op je benen hebt liggen. De ventilator hoor je ook nagenoeg niet.
Het enige nadeel is dat je het carbon gedeelte waar je handen op rusten constant met vettige vlekken komt te zitten. Zo blijf je wel lekker bezig met poetsen. :P

39

• RnB

RnB

Klinkt positief allemaal! :)
Ik ga zelf voor de magnesium versie, hoewel ik de carbonfibre versie mooier vind, maar te duur.

Zou het leuk vinden als je over een tijdje een kleine review erover schrijft.
Met de performance, werking van de software (ben wel benieuwd naar die Free fall sensor van de HD), beeldscherm, minpuntjes etcetera.

Verwijderd

Ik heb ook vorig jaar een SZ680 geimporteerd uit de states. Echt een mooie machine, maar hier in Euro land eigenlijk te duur. Daar staat wel tegenover de extreem lange batterij duur van 6 uur, een ongelooflijk mooi scherm en zeer degelijke bouwkwaliteit, wat toch niet onderschat moet worden als je hem veel gaat meenemen.

Voor de rest ben je ervan verzekerd dat je bijna niemand tegenkomt met deze notebook en is het een perfecte balans tussen kracht en mobility. Ik vind het zelf persoonlijk de mooiste notebook op de markt, op de TZ serie van Sony na.

Minpuntjes:

- Mijne is een importmodel, dus geen garantie
- Vista zat vol met trials e.d., dat is tegenwoordig niet meer zo volgens mij
- De hoge prijs

Pluspuntjes:
- Ongelooflijk mooi (en energiebesparend) LED scherm
- 6 uur accu tijd in Stamina Mode met brightness op 2 en sommige onderdelen uitgeschakelt
- Je komt bijna niemand tegen die dezelfde notebook heeft.
- Erg licht en klein, maar toch goede specs.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 13:17 ]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Geen enkel probleem, zal blijven posten in dit topic. Binnenkort zal ik wat foto's posten, samen met een SZ4XN ernaast (magnesium behuizing)
Exclusiviteit is vrij hoog inderdaad, je zal niet snel een ander met dezelfde tegenkomen.
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:12:

Voor de rest ben je ervan verzekerd dat je bijna niemand tegenkomt met deze notebook en is het een perfecte balans tussen kracht en mobility. Ik vind het zelf persoonlijk de mooiste notebook op de markt, op de TZ serie van Sony na.
Het mooiste van de TZ is het groene oplichtende Power knopje :D

[ Voor 66% gewijzigd door Fietsbel op 16-06-2008 13:15 ]

39

Verwijderd

Fietsbel schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:13:
Geen enkel probleem, zal blijven posten in dit topic. Binnenkort zal ik wat foto's posten, samen met een SZ4XN ernaast (magnesium behuizing)
Exclusiviteit is vrij hoog inderdaad, je zal niet snel een ander met dezelfde tegenkomen.

[...]

Het mooiste van de TZ is het groene oplichtende Power knopje :D
Absoluut, ik had ook bijna de TZ genomen maar vanwege het kleine scherm (zou er niet lang achter kunnen zitten) en de middelmatige specs toch maar voor de SZ gegaan.

• Philflow

Philflow

Er wordt trouwens een nieuwe SZ serie verwacht, misschien in juli/augustus al.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=248177

Dit zijn nog wel geruchten maar wel erg hardnekkige geruchten.

• Philflow

Philflow

Gaat nog sneller dan ik had gedacht:
http://www.raf.nl/webshop...387_160&products_id=10608
Alleen klopt het plaatje niet, dat is volgens mij een AR.

• RnB

RnB

Inmiddels is de magnesium versie met 200 euro goedkoper geworden, zal vast verband hebben met die nieuwe versies. :)

• RnB

RnB

Nog steeds content op je Vaio'tje Fietsbel? :)

• Philflow

Philflow

De specsheets van de nieuwe SR en Z series (ik zie geen popups trouwens):

SR Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/2762/vgnsr19vnik1.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/769/vgnsr19xnmv9.th.jpg

Z Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/8581/z11wnhu1.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/6552/z11vnpw1.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/1968/vgnz11mnls6.th.jpg

• Philflow

Philflow

Heeft iemand de nieuwe Vaio Z serie al ergens in een winkel gezien? Ik heb RAF en Mediamarkt al geprobeerd. RAF denk het binnen een week te hebben.

• Crashcat
  • Laatst online: 15-12 01:46
Weet iemand een webshop voor sony parts?
Heb al spareparts warehouse en impact computers bezocht, maar het verzenden uit Amerika is echt gruwelijk.

Heb mijn laptop al uit elkaar gehaald en moet een nieuwe dc jacket, fan en dat rechterzijkant hebben.

Verwijderd

hi,

Ik zie dat dit een erg oud topic is maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik vermoed dat dit draadje het beste aansluit bij mij vraag, zo niet vraag ik om het naar de goede te verplaatsen.

Ik heb nog net geen 2 weken geleden de sony vaio vpcs11x9e/b gekocht. Een heerlijk laptopje waar ik (gezien het formaat van het systeem wat ik had) nog even aan moet wennen. Deze laptop heb ik speciaal gekocht voor het "mobiele" ervan. Een andere eis van mij was dat ik er zonder problemen films op moet kunnen kijken. En dat is net het probleem!! :(

Bij sommige films (astroboy, cloudy with a change on meatballs en the hangover) hapert die ca. 8/10x per film. De films hebben het .mp4 bestand formaat en zij brrips (H264 AAC). Films met met de extensie .avi hebben geen last van haperingen. De winkel wil ook wel kijken maar ik wil mijn laptop niet kwijt.

Als ik op internet kijk, vind ik niks behalve een link naar een zekere internetshop met een review over een sony laptop met de zelfde inhoud maar met een ander formaat (15,4inch) en dat die wel 2 HD films tegelijk kan afspelen. Waar ik dus niks van begrijp, waarom hapert die van mij dan? Link in cash van google: http://webcache.googleuse...nk&gl=nl&client=firefox-a

Alvast bedankt,

Olivier

Verwijderd

de CPU is niet krachtig genoeg om HD video te decoden (die van mij ook niet trouwens, specs zie sig), wat doen we dan? we slingeren de grafische kaart aan. daarvoor heb je de zgn codecs nodig.

in windows media player home cinema classic zitten de meeste codecs ingebouwd, dit voorkomt een hoop gezeik, met de juiste codecs weet zelfs een pentium 3 met een HD 2300 HD video af te spelen.

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp hem echter niet helemaal. Ik heb windows 7 (pro) en gelijk het een en ander opgezocht over codecs. Nu kan ik verschillende "pakketten" downloaden waarvan ze claimen .mp4 bestanden te ondersteunen.

Ik kwam ook dit artikel tegen op internet (hardware.info) waarin wordt beweerd dat windows 7 al in het bezit is van de codec die ik nodig zou hebben, wat gaat hier verkeerd en wat kan ik doen om mijn probleem te verhelpen?

alvast bedankt.

• Timmor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-03-2021
rename je file anders naar .mpg ;)

Verwijderd

Dat heb ik gedaan en krijg ik het volgende bericht: Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren.

Dat werkt helaas dus niet??

• Philflow

Philflow

@ vpcs11x9e heb je de laatste Intel HD drivers al geinstalleerd van intel.com?

• Timmor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-03-2021
Download dan ff de nieuwe K Lite full codec pack v6.0 en stel bij ffd video configuratie -> codec -> bij mpg2/4 weet ik wat ff de juiste codec in. Zou dan moeten werken zonder problemen

Verwijderd

@ philflow: Dat heb ik inmiddels gedaan, goede tip. Het lijkt minder erg maar ik kan dat niet volledig beoordelen. Ik weet wel dat het nog niet weg is. :( Heel vervelend. Verder heb ik een vario care (check) uitgevoerd en complete windows update.

De haperingen (beeld staat stil voor 2/3 seconden en spoelt dan snel door) zitten nog steeds in de films.

Iemand nog suggesties?

edit: @Timmor: had jouw reactie over het hoofd gezien, ga ik nu gelijk uitvoeren! tnx.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 17:41 ]

Verwijderd

Media player clasic gedownload (samen met k lite codec) versie: 1.3.1976.0
en de K Lite full codec pack v6.0.4. dus. Nu is het beeld helemaal verslechterd. Ik had het niet goed uitleggen maar ik zo grote vierkante blokken wat het beeld onherkenbaar maakt. Dit is dus een stap achteruit.

Kan het zijn omdat ik een 64-bits systeem heb? en een 32-bits codec heb geïnstalleerd?
http://www.codecguide.com/ - hier hebben ze ook een 64-bits versie maar hele andere versie.

Er staat ook wat bij over: Win7DSFilterTweaker 3.2, heeft iemand hier ervaring mee?

Edit: bij het instaleren van de K lite full codec pack krijg ik de volgende 2 meldingen:

The following codec was detected as broken:

ID: vidc.VP60 /EN/ vidc.VP61
Filename: c:\windows\system32\vp6vfw.dll
Description: <none>

Reason: File not found

Remove this item from the windows registry?
Yes (heb ik gedaan)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 18:10 ]

Pagina: 1 2 Laatste