Ik stond op het punt om een Apple PowerBook 15" te kopen maar enkele dagen geleden zag ik deze mooie laptop van Sony Vaio. Nu weet ik totaal niet meer welke ik moet kiezen.
Daarom had ik graag wat ervaringen over de Sony Vaio gekregen van jullie aangezien er op internet bijna niks te vinden is over deze serie van Vaio laptops.
Hier volgen de min- en pluspunten voor mij voor beide modellen. Misschien kunnen jullie mij daardoor beter advies geven. Laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor wireless surfen, office, programmeren (basis), Photoshop (basis). Design en mobiliteit vind ik belangrijk.
Apple PowerBook 15" (2 470 €)

SPECS
• 1 GB DDR333 SDRAM - 2 SO-DIMMs
• ATI Mobility Radeon 9700 64 MB
• Ultra ATA-schijf van 80 GB (5400 rpm)
• SuperDrive (dvd±r-/cd-rw-eenheid) met 8-voudige snelheid
• AirPort Extreme-kaart
• Toetsenbord met backlightverlichting & Mac OS
• 1,67 GHz PowerPC G4
• 15,2-inch TFT-beeldscherm
• Interne 56K-modem
• Lichtnetadapter
• Batterij
+
+ mooi design
+ groter scherm maar daardoor ook minder mobiel (-)
+ waardevaster
+ geil verlicht toetsenbord
-
- MacOsX: op zich geen probleem maar volgend jaar heb ik Visual Basic en zo nodig dus dit kan een probleem worden maar niet echt onoplosbaar
- Huidige software die ik in mijn bezit heb (Office, Photoshop, ...) werken niet op deze Mac
- groter en dus minder mobiel (is nogal belangrijk)
Sony Vaio VGN-S3XP (2 499 €)

SPECS
+ Werkt gewoon met Windows dus gemakkelijk en geen gedoe met nieuwe software of vervangsoftware zoeken
+ Prachtig X-Black LCD scherm
+ weegt minder dan de PowerBook en is mobieler
-
- Niet zo waardevast
- Nogal klein scherm (ivm Photoshop)
Zo dat is het zowat. Graag wat meer info of ervaringen of pics van de Sony Vaio S aangezien het internet geen grote bron van informatie vormt voor deze laptop.
Daarom had ik graag wat ervaringen over de Sony Vaio gekregen van jullie aangezien er op internet bijna niks te vinden is over deze serie van Vaio laptops.
Hier volgen de min- en pluspunten voor mij voor beide modellen. Misschien kunnen jullie mij daardoor beter advies geven. Laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor wireless surfen, office, programmeren (basis), Photoshop (basis). Design en mobiliteit vind ik belangrijk.
Apple PowerBook 15" (2 470 €)

SPECS
• 1 GB DDR333 SDRAM - 2 SO-DIMMs
• ATI Mobility Radeon 9700 64 MB
• Ultra ATA-schijf van 80 GB (5400 rpm)
• SuperDrive (dvd±r-/cd-rw-eenheid) met 8-voudige snelheid
• AirPort Extreme-kaart
• Toetsenbord met backlightverlichting & Mac OS
• 1,67 GHz PowerPC G4
• 15,2-inch TFT-beeldscherm
• Interne 56K-modem
• Lichtnetadapter
• Batterij
+
+ mooi design
+ groter scherm maar daardoor ook minder mobiel (-)
+ waardevaster
+ geil verlicht toetsenbord
-
- MacOsX: op zich geen probleem maar volgend jaar heb ik Visual Basic en zo nodig dus dit kan een probleem worden maar niet echt onoplosbaar
- Huidige software die ik in mijn bezit heb (Office, Photoshop, ...) werken niet op deze Mac
- groter en dus minder mobiel (is nogal belangrijk)
Sony Vaio VGN-S3XP (2 499 €)

SPECS
- Intel Pentium M processor 760 533 Mhz FSB ondersteunt Enhanced Intel Speedstep Technologie
- Processor: 2Ghz
- Harde schijf: 80GB (serial ATA, 5400 rpm)
- Ram: 1GB DDR2 SDRAM (2x512 MB)
- Scherm: 13,3" WXGA (1280x800) X-Black LCD
- Optische schijfeenheid: DVD+-RW station
- Wireless LAN + Bluetooth
- Gewicht: 1,95kg
+ Werkt gewoon met Windows dus gemakkelijk en geen gedoe met nieuwe software of vervangsoftware zoeken
+ Prachtig X-Black LCD scherm
+ weegt minder dan de PowerBook en is mobieler
-
- Niet zo waardevast
- Nogal klein scherm (ivm Photoshop)
Zo dat is het zowat. Graag wat meer info of ervaringen of pics van de Sony Vaio S aangezien het internet geen grote bron van informatie vormt voor deze laptop.