Ik ben ook dislectys (of was het dislectisch, ik vergeet het serieus waar altijd) ik probeer altijd mijn best te doen om goede zinnen te maken en gebruik zo min mogelijk (of het is on bewust) woorden als ff etc.
Ook heb ik nog al moeite met het maken van corecte zinnen, hoe voor kom ik dat ik niet enorm lange zinnen type (hier vergeet ik dus vaak wel een E).
Dat lukt dus niet altijd, het zelfde geld voor niet kloppende zins constructies en fout gespelde woorden. Niets is zo frustrerend als weten dat iets fout is in een zin maar niet weten wat (sommige woorden kan ik ook in 5 regels 3x op een andere manier schijven ik zie het wel maar heb mijn god geen idee hoe het wel moet).
Berder heb ik er ook erg moeite om mijn verhaal duidelijk te vertellen, als ik een wazig verhaal post heb ik 9 van de 10 keer al mijn best gedaan dit te verbeteren, ik ben wel willend, dislectys zijn is iets dat je moet accepteren, er mee om gaan en vooral goed opletten!
Kritiek kan ik hebben, maar ga niet krentenwegen en milimeteren, een beetje begrip voor de dislectyse medemens kan ook wel.
Let op ik bedoel niet dat je niets mag zeggen maar soms kan het ook een stukje 'te' als je iets wilt zeggen breng het dan vriendelijk, dan heb je al de helft gewonnen en verbeter het dan, als iemand een wazig verhaal typed type het anders zelf (als het niet enorm lang is natuurlijk) eventjes duidelijker over, dan help je mij een hele hoop!
ScottB schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:01:
knip!
Ook een veelgemaakte fout inderdaad: jou ipv jouw en andersom. Jouw gebruik je alleen bij als bezittelijk voornaamwoord (jouw fiets, jouw taalvermogen), jou in de andere gevallen (ik houd van jou)
Bezittelijke voornaamwoorden, daar snap ik ook weinig van, even als zindsdelen is dat erg lastig voor mij, maar goed ik werk er aan.
Overgens is mijn hele nederlands niet bijster goed, gramatica ik snap er werkelijk nooit wat van...
Zwerver schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:48:
Oke. Dan heb ik een mooi voorstel:
- Topics met foute woorden (me/m'n zon/zo'n etc) gaan dicht
- Alle breezah-nicks van niet-crew worden weer non-breezah-nick......
Iemand hierop tegen?
[serieus]
Ik denk dat je wel degelijk als forum kan vragen van mensen dat ze na denken over wat ze posten. Als ik zie dat mijn lieve zusje van 11 op MSN-messenger de me en m'n door elkaar heen haalt, dan zeg ik er wat van. Om het simpele feit dat zij naar het Gym gaat, en ik verwacht dat ze het verschil wel kent. Dan moet ze het dus ook goed gebruiken op MSN-Messenger. Deze lijn kan je ook doortrekken naar GoT. De meeste mensen die hier posten hebben wel degelijk kennis van de Nederlandse taal, dus mag je afdwingen dat ze daar gebruik van maken.
Eensch

maar we moeten er niet te veel op gaan letten, eerst 3 replays in je topic vanwege spelfouten kan niet de bedoeling zijn, ik vraag gewoon iedereen, probeer correct nederlands te typen, al je weet dat je er slecht in bent besteed er dan extra aandacht aan, doe ik ook, als iedereen dit doet hoeven we ook niet te zeuren op de aanwezige taalfouten, hij doet zijn best dus zeur niet op hem, als je er wat overpost doe dat dan alleen als je zoizo wat wilde posten en doe het vriendelijk
alvast bedankt
-ik zie dat ik ongeveer elke hoofdletter ben vergeten-
-done-
[
Voor 46% gewijzigd door
GoldenSample op 01-07-2005 14:27
]