Stereotomy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:18:
[...]
Misschien moet jij eerst eens lezen voordat je iemand van "principieel zeuren" beticht.
Ik ben jaren tevreden klant geweest van Telfort en vroeg me altijd af waarom andere mensen aan het zeiken waren dat Telfort slechte dekking had. Ik had er nooit problemen mee, en heb er nog steeds geen problemen mee.
Agreed, toch waren er wel wat plekjes waar een GSM 1800 signaal gewoon niet doordrong, denk aan betonnen gebouwen etc. GSM 900 komt daar wel doorheen, en das ideaal.

Maar dat is het punt ook niet in mijn verhaal. Het punt is dat ik op basis van bovenstaande berichten sterk de indruk heb dat Telfort niet, zoals ze zelf beweren op "blinde vlekken" je met KPN laat roamen, maar ook al op "zwakke plekken". Anders zou je nooit en te nimmer zo vaak hoeven te roamen met het Telfort netwerk, dat in mijn ogen toch behoorlijk compleet was.
Ik spring sinds gister toch wel 5x per dag over op KPN, ideaal, want normaal had ik dan geen of ontzettend slecht bereik.
Zie het zo: hoe strak hebben ze de roaming criteria ingesteld? Ga je bij 2 streepjes Telfort al roamen op KPN met 4 streepjes en verlies je je EDGE verbinding? Of ga je dat pas doen als je 0 streepjes hebt? Telfort doet je geloven dat het laatste het geval is, maar als de reacties hier en in het
EDGE topic leest, merk je dat roaming al veel en veel vaker gebeurt dan je zou verwachten aan de hoeveelheid "blinde vlekken" van Telfort.
Volgens mij is dat GSM afhankelijk, je kan ook handmatig KPN instellen, dan zit je altijd en overal op KPN, mijn gsm (Nokia E50) springt bij verlies van Telfort gewoon op KPN, en zodra er ook maar 1 streepje Telfort te bekennen is weer terug op Telfort. Volgens mij pushen ze gewoon voorkeursnetwerken naar je SIM, verder geen criteria ofzo. Als je perse je EDGE verbinding wil houden kan je je telefoon toch handmatig op Telfort zetten?
Even off-topic, maar we zouden een voorbeeld aan Amerika kunnen nemen, ik ben van de zomer van Oost naar West geweest, o.a. met een Blackberry in mijn achterzak, en OVERAL, zelfs in de bergen op 1000+ meter had ik minimaal EDGE dekking, alle GSM netwerken schijnen dat daar tegenwoordig te ondersteunen. Ik ben hoogstens een dag per 2 weken offline geweest.

(nou weet ik niet of dat iets is om trots op te zijn, maargoed)
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 07-12-2006 13:40
]