Telfort overgenomen door KPN

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.806 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

rac-on schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:12:
[...]

ruim 400 euro per klant dus. Dan kan ik me voorstellen dat de verkopers akkoord zijn gegaan...
Anderhalf jaaromzet is niet eens zo heel erg veel voor een gezond bedrijf volgens mij.

Wel relaxed, ik heb nu een telfort 200 abonnemnet, dat is een van de goedkopere abonnementen volgens mij, en als die 2 netwerken een beetje snel ineengevoegd worden, heb ik ook verreweg een van de stabielste netwerken en een van de beste bedrijven wat betreft facturen enzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:01

netblade

Sunrise

JvS schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:37:
[...]

Anderhalf jaaromzet is niet eens zo heel erg veel voor een gezond bedrijf volgens mij.

Wel relaxed, ik heb nu een telfort 200 abonnemnet, dat is een van de goedkopere abonnementen volgens mij, en als die 2 netwerken een beetje snel ineengevoegd worden, heb ik ook verreweg een van de stabielste netwerken en een van de beste bedrijven wat betreft facturen enzo.
Ik vraag me af of telfort wel op het KPN net mag.
Het lijkt me eerder dat KPN gebruikers naar het Telfort Net kunnen.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Hoop dat ze de netwerken samenvoegen, dan heeft m'n vrouw tenminste bij haar op kantoor ook bereik. (Nu Telfort en geen bereik, haar collega's met KPN wel)

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
KPN heeft gezegd de 2 netwerken te gaan samenvoegen. Dit is natuurlijk logisch. Dubbele masten = dubbele huur + anderere kosten. Er zal dus 1 netwerk overblijven waarschijnlijk....?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Is het nou al een keer overgenomen?
ik hoorde van een aantal vertegenwoordigers dat het nog steeds niet zeker was...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Roaming Telfort - KPN
http://www.planet.nl/plan...ontentid=775113/sc=280054

Heb gisteren geprobeerd me handmatig aan te melden op het KPN netwerk met mn Telfort abonnement en het werkt. Zit sinds gisteren dus via KPN netwerk te bellen, hoewel ik hier (Utrecht centrum) prima bereik heb met Telfort. Binnenshuis zal t wel n verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:44
Nss schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:35:
Roaming Telfort - KPN
http://www.planet.nl/plan...ontentid=775113/sc=280054

Heb gisteren geprobeerd me handmatig aan te melden op het KPN netwerk met mn Telfort abonnement en het werkt. Zit sinds gisteren dus via KPN netwerk te bellen, hoewel ik hier (Utrecht centrum) prima bereik heb met Telfort. Binnenshuis zal t wel n verbetering zijn.
Ik kan nu ook op KPN en Telfort. Telfort werkt ook gewoon goed hier maar hij schakeld veel over naar KPN. Zijn de kosten wel gewoon gelijk? want dan vind ik het niet erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
VerkerkSander schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:11:
[...]

Ik kan nu ook op KPN en Telfort. Telfort werkt ook gewoon goed hier maar hij schakeld veel over naar KPN. Zijn de kosten wel gewoon gelijk? want dan vind ik het niet erg...
Dat zou dan inderdaad wel erg mooi zijn. Heb op de faculteit in Delft (veel dikke muren) bijna geen bereik met Telfort, terwijl kpn en vodafone klanten wel gewoon kunnen bellen. Als ik dan (automatisch) kan overschakelen op kpn zou dat een hele verbetering zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

VerkerkSander schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:11:
[...]

kosten zijn gelijk, zie ook: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:02

Sorcerer8472

Mens sana?

Niemand met info over hoe het nu met UMTS/HSDPA zal gaan bij Telfort? Kunnen we voor eind dit jaar nog wat verwachten? Zal er net als bij KPN een USIM nodig zijn? Ben benieuwd :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Van de Telfort site:
Amsterdam, 6 december 2006

Alle Telfort klanten kunnen nu in heel Nederland roamen
Klanten van Telfort maken gebruik van KPN indien er geen dekking is

Telfort kondigt vandaag aan dat het roaming project op het KPN netwerk vanaf vandaag in geheel Nederland is uitgerold. Daarmee gaat de kwaliteit voor alle Telfort klanten van goed naar beter; zij kunnen namelijk op nog meer plaatsen bellen en gebeld worden. Klanten ervaren dit in het gehele land op die paar plekken waar geheel geen Telfort dekking is, want daar maken ze automatisch gebruik van het netwerk van KPN.

Elk mobiel netwerk kent plekken waar er geen of mindere dekking is. Dit wordt 'witte vlekken' genoemd. Op 31 juli jl. startte Telfort een pilot waarbij haar klanten in de regio Venray en omgeving op die paar locaties waar zij geen dekking via het Telfort netwerk hadden, automatisch overschakelden op het netwerk van KPN. Een tweede testregio - te weten Dronten/Lelystad - startte op 18 september jl. Beide testen verliepen succesvol. Op 7 november ging een groter gedeelte van Nederland open, te weten Limburg, Midden en Noord Nederland. Ook dat verliep vlekkeloos.

Telfort klanten merken van de roaming niets anders, dan dat ze op nog meer plaatsen kunnen bellen of gebeld worden. Het werkt net als in het buitenland, maar dan nu in Nederland zelf. Op die paar plekken waar er geen Telfort dekking is, maar wel KPN dekking, krijgen klanten NL KPN of een combinatie van KPN en Telfort in hun schermpje te zien. Voor de rest wijzigt er niets. De maandelijkse rekening blijft gewoon hetzelfde. Ook voor prepay-klanten wijzigt er niets. Zij blijven gewoon gebruik maken van Telfort opwaardeerkaarten. Voor alle klanten blijven de Telfort voorwaarden en tarieven van kracht.

Klanten krijgen een brief hierover toegestuurd. Mochten er geen naw-gegevens bekend zijn, dan ontvangt men een sms'je. Meer informatie en de meest gestelde vragen zijn ook te vinden op www.telfort.nl/kpnnetwerk .

Klanten van Wholesalepartners zullen binnenkort volgen. Deze klanten krijgen van hun eigen provider bericht hierover.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Alleen ligt hun GPRS-dienst er nu uit (zowel op KPN als op Telfort-netwerk werkt het extreem traag). Misschien gevolg van roaming dat er nu iets foutgaat of te vol zit?

[ Voor 12% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-12-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 02:28:
Niemand met info over hoe het nu met UMTS/HSDPA zal gaan bij Telfort? Kunnen we voor eind dit jaar nog wat verwachten? Zal er net als bij KPN een USIM nodig zijn? Ben benieuwd :)
Precies weet ik het niet, maar ivm de licentieverplichting hoort Telfort vanaf 1 januari 2007 een landelijk dekkend 3G netwerk te hebben.
Bron: http://www.telfort.nl/ove...dex.php?newsdate=24082005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Het zal me niet verbazen dat Telfort stiekem toch wat palen uit gaat zetten ivm kostenbesparing, in gebieden waar het toch al dunne dekking had. Dan heb je in die gebieden ook geen EDGE meer natuurlijk. Prutsers.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Stereotomy schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:06:
Het zal me niet verbazen dat Telfort stiekem toch wat palen uit gaat zetten ivm kostenbesparing, in gebieden waar het toch al dunne dekking had. Dan heb je in die gebieden ook geen EDGE meer natuurlijk. Prutsers.
Dat verwacht ik niet. Er zijn abonnementen verkocht met de specificatie van een landelijke dekking EDGE + pc-kaart die alleen geschikt is voor EDGE. Daar kunnen ze alleen aan blijven voldoen zolang ze het netwerk van Telfort normaal in stand houden. Zo kan je ook lezen op de site van Telfort (bij Vraag & Antwoord, bellen met KPN):
Wat betekent dit voor het netwerk van Telfort?
Dat blijft bestaan tot medio 2008.
Vanaf het moment dat alle klanten gebruik maken van het KPN netwerk, zal er langzaam aan deeltje bij deeltje uitgezet worden.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

gertvdijk schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:44:
[...]

Dat verwacht ik niet. Er zijn abonnementen verkocht met de specificatie van een landelijke dekking EDGE + pc-kaart die alleen geschikt is voor EDGE. Daar kunnen ze alleen aan blijven voldoen zolang ze het netwerk van Telfort normaal in stand houden. Zo kan je ook lezen op de site van Telfort (bij Vraag & Antwoord, bellen met KPN):

[...]
Klopt, maar stiekem zijn ze ondertussen overgegaan op het verkopen van gecombineerde EDGE/UMTS kaarten.

Daarnaast:
Wat betekent dit voor het netwerk van Telfort?
Dat blijft bestaan tot medio 2008.
Vanaf het moment dat alle klanten gebruik maken van het KPN netwerk, zal er langzaam aan deeltje bij deeltje uitgezet worden.
Dit raakt van kant noch wal als je de reacties hierboven en in het EDGE topic leest: te pas en te onpas switchen Telfort gebruikers nu naar het KPN netwerk, vaak automatisch, waardoor ze van EDGE opeens terugvallen naar GPRS. Het roaming met KPN aanbieden en het "landelijke dekking van EDGE" aanbieden spoort gewoon niet met elkaar, het is het een of het ander.

Als er in "dunne gebieden" namelijk toch al geroamed wordt op het KPN netwerk, heeft het ook geen zin meer om daar de Telfort masten aan te blijven houden, kost het bedrijf alleen maar geld.

Lees ook dit:
Voor Edge van Telfort lijkt het einde in zicht: "Klanten met Edge gaan over naar het umts/hsdpa-netwerk. Het product Breedband van Telfort, voor snel internet op een notebook, houdt dezelfde naam. Het werkt nu echter op basis van Edge, en straks via umts/hsdpa. Sinds mei dit jaar verkopen we echter al gecombineerde datakaarten, die behalve Edge ook al umts/hsdpa ondersteunen. Voor klanten die nog met een oude datakaart werken zullen we met een passende aanbieding komen."
Aldus een Telfort medewerkster op http://www.telecomwereld.nl/n0001539.htm :X

[ Voor 23% gewijzigd door Stereotomy op 07-12-2006 13:08 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is wel principieel zeuren wat je doet. Alle aanbieders bieden landelijke dekking aan. Landelijke dekking betekent alleen niet dat 100% van alle Nederlanders overal kunnen bellen. Waarschijnlijk vind jij dat dat wel zo moet zijn, maar dat is het dus in het gebruik niet (en dat is niet nieuw, dat is altijd al zo geweest, zelfs het kpn/telfort/vodafone netwerk gecombineerd bieden dat niet aan, dus dat is onzinnig om als kriterium te gebruiken).

Telfort biedt dus binnen die marges langdelijk EDGE en om de witte vlekjes op te vullen kan je voor telefonie ook gebruik maken van het netwerk van kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

JvS schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:10:
Dat is wel principieel zeuren wat je doet. Alle aanbieders bieden landelijke dekking aan. Landelijke dekking betekent alleen niet dat 100% van alle Nederlanders overal kunnen bellen. Waarschijnlijk vind jij dat dat wel zo moet zijn, maar dat is het dus in het gebruik niet (en dat is niet nieuw, dat is altijd al zo geweest, zelfs het kpn/telfort/vodafone netwerk gecombineerd bieden dat niet aan, dus dat is onzinnig om als kriterium te gebruiken).

Telfort biedt dus binnen die marges langdelijk EDGE en om de witte vlekjes op te vullen kan je voor telefonie ook gebruik maken van het netwerk van kpn.
Misschien moet jij eerst eens lezen voordat je iemand van "principieel zeuren" beticht.

Ik ben jaren tevreden klant geweest van Telfort en vroeg me altijd af waarom andere mensen aan het zeiken waren dat Telfort slechte dekking had. Ik had er nooit problemen mee, en heb er nog steeds geen problemen mee.

Maar dat is het punt ook niet in mijn verhaal. Het punt is dat ik op basis van bovenstaande berichten sterk de indruk heb dat Telfort niet, zoals ze zelf beweren op "blinde vlekken" je met KPN laat roamen, maar ook al op "zwakke plekken". Anders zou je nooit en te nimmer zo vaak hoeven te roamen met het Telfort netwerk, dat in mijn ogen toch behoorlijk compleet was.

Zie het zo: hoe strak hebben ze de roaming criteria ingesteld? Ga je bij 2 streepjes Telfort al roamen op KPN met 4 streepjes en verlies je je EDGE verbinding? Of ga je dat pas doen als je 0 streepjes hebt? Telfort doet je geloven dat het laatste het geval is, maar als de reacties hier en in het EDGE topic leest, merk je dat roaming al veel en veel vaker gebeurt dan je zou verwachten aan de hoeveelheid "blinde vlekken" van Telfort.

En dát is wat ik bedoel, met het oog op behoud van EDGE. Hoop dat een beetje duidelijker is voor je is. :>

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:18:
[...]

Misschien moet jij eerst eens lezen voordat je iemand van "principieel zeuren" beticht.

Ik ben jaren tevreden klant geweest van Telfort en vroeg me altijd af waarom andere mensen aan het zeiken waren dat Telfort slechte dekking had. Ik had er nooit problemen mee, en heb er nog steeds geen problemen mee.
Agreed, toch waren er wel wat plekjes waar een GSM 1800 signaal gewoon niet doordrong, denk aan betonnen gebouwen etc. GSM 900 komt daar wel doorheen, en das ideaal. ;)
Maar dat is het punt ook niet in mijn verhaal. Het punt is dat ik op basis van bovenstaande berichten sterk de indruk heb dat Telfort niet, zoals ze zelf beweren op "blinde vlekken" je met KPN laat roamen, maar ook al op "zwakke plekken". Anders zou je nooit en te nimmer zo vaak hoeven te roamen met het Telfort netwerk, dat in mijn ogen toch behoorlijk compleet was.
Ik spring sinds gister toch wel 5x per dag over op KPN, ideaal, want normaal had ik dan geen of ontzettend slecht bereik.
Zie het zo: hoe strak hebben ze de roaming criteria ingesteld? Ga je bij 2 streepjes Telfort al roamen op KPN met 4 streepjes en verlies je je EDGE verbinding? Of ga je dat pas doen als je 0 streepjes hebt? Telfort doet je geloven dat het laatste het geval is, maar als de reacties hier en in het EDGE topic leest, merk je dat roaming al veel en veel vaker gebeurt dan je zou verwachten aan de hoeveelheid "blinde vlekken" van Telfort.
Volgens mij is dat GSM afhankelijk, je kan ook handmatig KPN instellen, dan zit je altijd en overal op KPN, mijn gsm (Nokia E50) springt bij verlies van Telfort gewoon op KPN, en zodra er ook maar 1 streepje Telfort te bekennen is weer terug op Telfort. Volgens mij pushen ze gewoon voorkeursnetwerken naar je SIM, verder geen criteria ofzo. Als je perse je EDGE verbinding wil houden kan je je telefoon toch handmatig op Telfort zetten?

Even off-topic, maar we zouden een voorbeeld aan Amerika kunnen nemen, ik ben van de zomer van Oost naar West geweest, o.a. met een Blackberry in mijn achterzak, en OVERAL, zelfs in de bergen op 1000+ meter had ik minimaal EDGE dekking, alle GSM netwerken schijnen dat daar tegenwoordig te ondersteunen. Ik ben hoogstens een dag per 2 weken offline geweest. ;) (nou weet ik niet of dat iets is om trots op te zijn, maargoed)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als je perse je EDGE verbinding wil houden kan je je telefoon toch handmatig op Telfort zetten?
Eens, maar dan kwam het tweede gedeelte van mijn vraag: op strategisch/kosten niveau is het niet slim om in 'zwakke' Telfort gebieden, waar KPN de roaming overneemt, nog die palen van Telfort aan de praat te houden, tenzij je als management per se gecommiteerd wil blijven aan EDGE. Nu verschijnen er allemaal berichten dat Telfort zich al helemaal richt naar de uitrol van UMTS en dat EDGE dan wel uitgefaseerd wordt, en dat stemt mij als EDGE gebruiker en Telfort klant nogal sceptisch. :)

Ik probeer in zulke situaties niet vanuit de gebruiker te denken:

("wat wil ik, welke beslissing van Telfort zou voor de klant het beste zijn")

... maar zoveel mogelijk vanuit het perspectief van het management van Telfort en KPN:

("hoe kunnen we maximale winst halen, als we palen uitschakelen om kosten te besparen verliezen we wat EDGE klanten, maar daar weegt het wel tegenop? ").

[ Voor 24% gewijzigd door Stereotomy op 07-12-2006 13:46 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy: je telefoon switcht alleen naar KPN als Telfort volledig wegvalt... In je broekzak gebeurt dat veel eerder dan wanneer je naar je telefoon kijkt en hem dus in je hand hebt en meer streepjes ziet.

Verder is het misschien zo dat ze eerst de masten in de stad uitzetten: daar is toch UMTS/HSDPA en die huur/plaatsingsprijzen zullen hoger zijn. Als ze EDGE laten bestaan in landelijke gebieden om UMTS/HSDPA aan te vullen (in de stad echter enkel aangevuld door GPRS) zou dat wel degelijk een interessante zet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Stereotomy: je telefoon switcht alleen naar KPN als Telfort volledig wegvalt...
Dat is goed om te horen, zolang KPN/Telfort niet expres vanaf nu onder het mom "jongens, jullie kunnen toch roamen" Telfort masten gaat uitschakelen om kosten te besparen.

Daarnaast ga je imho onterecht uit dat UMTS en EDGE uitwisselbaar zijn. Dat is natuurlijk niet zo. :) Er zijn zat telefoons waarbij er wel UMTS mogelijk is en EDGE niet. En andersom. Ik vind daarom dat je ze ook als twee verschillende diensten moet benaderen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Stereotomy op 07-12-2006 15:29 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Stereotomy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:27:
[...]

Dat is goed om te horen, zolang KPN/Telfort niet expres vanaf nu onder het mom "jongens, jullie kunnen toch roamen" Telfort masten gaat uitschakelen om kosten te besparen.

Daarnaast ga je imho onterecht uit dat UMTS en EDGE uitwisselbaar zijn. Dat is natuurlijk niet zo. :) Er zijn zat telefoons waarbij er wel UMTS mogelijk is en EDGE niet. En andersom. Ik vind daarom dat je ze ook als twee verschillende diensten moet benaderen. :)
En dat gaan ze wel doen. KPN heeft namelijk de 900Mhz EGSM masten van Telfort aan T-Mobile verkocht

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ja inderdaad, dat is waar ook.

Niet handig, want dan had je op die plekken nog Telfort EDGE verbinding, en nu heb je fokking KPN GPRS roaming.

Vuil spel imho van Telfort.

Eerst alle EGSM masten verkopen, daarna de prijs van Telfort EDGE verlagen naar 9,50 EUR bij elk abonnement (ook SIM-Only) en je vervolgens verschuilen achter "tja, zolang je Telfort verbinding hebt, heb je EDGE, maar we kunnen natuurlijk geen 100% coverage in Nederland bieden" , terwijl ze donders goed weten dat ze net een lading EGSM masten hebben verkocht aan T-mobile zodat er moedwillig gaten gaan ontstaan in de Telfort dekking die door KPN, zonder EDGE, moeten worden opgevangen. 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door Stereotomy op 07-12-2006 17:27 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Nu online
Stereotomy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:12:
Ja inderdaad, dat is waar ook.

Niet handig, want dan had je op die plekken nog Telfort EDGE verbinding, en nu heb je fokking KPN GPRS roaming.

Vuil spel imho van Telfort.

Eerst alle EGSM masten verkopen, daarna de prijs van Telfort EDGE verlagen naar 9,50 EUR bij elk abonnement (ook SIM-Only) en je vervolgens verschuilen achter "tja, zolang je Telfort verbinding hebt, heb je EDGE, maar we kunnen natuurlijk geen 100% coverage in Nederland bieden" , terwijl ze donders goed weten dat ze net een lading EGSM masten hebben verkocht aan T-mobile zodat er moedwillig gaten gaan ontstaan in de Telfort dekking die door KPN, zonder EDGE, moeten worden opgevangen. 8)7
Bericht gelezen? 8)7
KPN heeft masten van 900Mhz banden verkocht, en niet de masten van Telfort.
Telfort heeft een 1800Mhz netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Capa schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:35:
[...]

Bericht gelezen? 8)7
KPN heeft masten van 900Mhz banden verkocht, en niet de masten van Telfort.
Telfort heeft een 1800Mhz netwerk
Het zijn de masten van Telfort

Telfort had dus EGSM masten. Snap je?

Ik weet het, lezen is moeilijk.

Maar aangezien jij bij Telfort werkt/werkte, wat kan jij ons vertellen over de beschikbaarheid van EDGE nu Telfort is overgenomen door KPN, en het lijkt alsof ze met man en macht asap een dekkend UMTS netwerk willen opzetten?

[ Voor 21% gewijzigd door Stereotomy op 07-12-2006 17:56 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Er wordt pas volgend jaar begonnen met het uitschakelen van Telfort-antennes, nadat de netwerken van beide providers één zijn. Je bent paranoïde. Ik kan bevestigen dat hier in Utrecht EGSM nog steeds in de lucht is. Daarnaast is maar één van de twee EGSM-stukjes verkocht.

Hier merk ik dat ik na liftbezoek tegenwoordig soms op KPN hang. Het gebeurt dus echt alleen op momenten dat Telfort ff (al is het maar heel ff) helemaal weg is. In je broekzak gebeurt dat bijv. veel vaker dan je jaszak.

Bovendien kun je je toestel instellen op HANDMATIG netwerk zoeken. Dan zul je merken dat de dekking nog hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Er wordt pas volgend jaar begonnen met het uitschakelen van Telfort-antennes, nadat de netwerken van beide providers één zijn. Je bent paranoïde. Ik kan bevestigen dat hier in Utrecht EGSM nog steeds in de lucht is.
en
Daarnaast is maar één van de twee EGSM-stukjes verkocht.
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat er niks verkocht of uitgeschakeld wordt, en daarna zeg je dat er een stukje verkocht is. Lees de persberichten: daar wordt duidelijk gezegd dat vanaf 1 september 2006 er EGSM frequenties verkocht zijn aan T-Mobile. Heb jij een betere bron?

En ik beschrijf gewoon feiten met bron, en waar ik speculeer of waar ik vraagtekens bij zet, zeg ik dat er duidelijk bij. Lijkt me een prima manier op op een forum te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Stereotomy op 07-12-2006 20:17 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:39

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik zie dit topique ineens weer in mijn lijst staan :)

Ik verblijf een tijdje in het buitenland dus ik krijg het gekronkel van KPN en Telfort niet mee, behalve dat ik af en toe rekeningen zie die ik niet van Telfort gewend ben... 0:49 bellen (3 gesprekken) en dan 5,41 moeten betalen. En het antwoord van de servicedesk is niet echt bevredigend. Jammer dus. Maar goed ik blijf vrolijke telfort klant!

Hoe zit het nu dat de telfort masten uitgeschakeld worden? Het lijkt me qua bandbreedte toch wel makkelijk als dat netwerk gewoon blijft waar het blijft? Tenzij ze verplaatst worden naar KPN lokaties? Anders ben je klant bij Telfort maar bel je via KPN ook niet erg, maar dan komt over een paar jaar weer een Mda om de hoek zeuren lijkt me. Wat gebeurt er nu eigenlijk met AH mobiel, Hema mobiel en al die anderen die via Telfort e-providen? Als het netwerk van Telfort opgedoekt wordt?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:15:
[...]

Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat er niks verkocht of uitgeschakeld wordt, en daarna zeg je dat er een stukje verkocht is. Lees de persberichten: daar wordt duidelijk gezegd dat vanaf 1 september 2006 er EGSM frequenties verkocht zijn aan T-Mobile. Heb jij een betere bron?

En ik beschrijf gewoon feiten met bron, en waar ik speculeer of waar ik vraagtekens bij zet, zeg ik dat er duidelijk bij. Lijkt me een prima manier op op een forum te werken.
De overdracht van het stukje EGSM-frequentie is pas zomer volgend jaar (zie elk nieuwsbericht erover voor een bron). Verder is één stukje (bron: nieuwsbericht, 5 MHz spectrum, ze hebben 10 MHz (bron: Ministerie Economische Zaken, frequentiebandplan)) genoeg: Telfort gebruikt vrij weinig EGSM-bandbreedte geloof ik (bron: mezelf, netmonitor).
Hoe zit het nu dat de telfort masten uitgeschakeld worden? Het lijkt me qua bandbreedte toch wel makkelijk als dat netwerk gewoon blijft waar het blijft? Tenzij ze verplaatst worden naar KPN lokaties? Anders ben je klant bij Telfort maar bel je via KPN ook niet erg, maar dan komt over een paar jaar weer een Mda om de hoek zeuren lijkt me. Wat gebeurt er nu eigenlijk met AH mobiel, Hema mobiel en al die anderen die via Telfort e-providen? Als het netwerk van Telfort opgedoekt wordt?
Het wordt deels uitgeschakeld in 2008, genoeg tijd voor KPN om allerlei dingen op te lossen. Sommige e-providers (mvno's) kunnen ook al roamen op KPN, niet alle. Er gaat in ieder geval met de Telfort-dekking niks veranderen tot minstens medio 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ook wel goed om te weten is dat qick klanten en die van Lebara volgend jaar mee gaan. Dit proces zal zo rond de zomer klaar zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Nu online
Stereotomy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:50:
[...]

Het zijn de masten van Telfort

Telfort had dus EGSM masten. Snap je?

Ik weet het, lezen is moeilijk.

Maar aangezien jij bij Telfort werkt/werkte, wat kan jij ons vertellen over de beschikbaarheid van EDGE nu Telfort is overgenomen door KPN, en het lijkt alsof ze met man en macht asap een dekkend UMTS netwerk willen opzetten?
EDGE is alleen beschikbaar op het Telfort netwerk, mocht je dus roamen op KPN dan schakel je over op GRPS.
Volgens de licentieovereenkomst met de overheid behoort Telfort vanaf 1 januari 2007 een landelijk dekkend UMTS netwerk te hebben, dus ja asap is wel het juiste woord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb Telfort, maar zit al de hele middag op het KPN-netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Laatst online: 09-09 21:59
Ik vind het allemaal wel een beetje vreemd:

Telfort is altijd veel goedkoper geweest dan KPN.
Nu bellen Telfort- en KPN-abonnees straks op hetzelfde netwerk, dan kan je het toch niet verkopen dat de tarieven zo verschillen?
Of is het netwerk samenvoegen nog maar stap één en bestaat Telfort (inclusief zijn lage tarieven) straks helemaal niet meer, maar zeggen ze dit niet om geen paniek te zaaien?

(Ik weet wel dat je met AH, Tele2, Debitel ook wel een beetje dit effect had, maar volgens mij waren de prijsverschillen niet zo groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is goedkoper om de telfort bellers op het kpn netwerk te laten bellen, dus dat is alleen voordeliger voor kpn.

Paniek zaaien zal het sowieso niet. KPN heeft zelf duidelijk aangegeven dat telfort los blijft bestaan. verder zal niemand echt in paniek raken om het verdwijnen van een merk lijkt me zo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 09-09 15:57
En hoe zit het met de EDGE voorbereiding die Telfort nu heeft? Valt die weg?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Telfort heeft tuurlijk zat nadelen:
- geen of weinig inzage in belminuten die je over hebt in je bundel
- slechtere klantenservice (tenminste hoor ik velen zeggen)

En tja, je houdt het merk toch wel in de markt... als je het duurder gaat maken kun je het net zo goed weggooien, dus why not op deze manier? Veel klanten erbij: weliswaar kleinere marge, maar je verdient wel...

EDGE gaat verdwijnen, UMTS/HSDPA komt ervoor in de plaats, klanten met EDGE-only apparatuur krijgen 'passende aanbieding':
EDGE van Telfort, de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit toch met wat vragen..
Als ik mn telefoon op manual zet en dan Telfort selecteer, zit ik de hele dag probleemloos op het Telfort netwerk. Internetten gaat dan via EDGE en werkt prima (Amsterdam)
Echter, als ik mijn telefoon op automatic zet, springt ie vrijwel meteen naar UMTS KPN TELFORT NL (inc. dat irritante roaming teken :r. ) Als ik dan internet gaat het via HDPSA (of hoe het ook heet, veeeeel sneller iig).
Nu is mijn vraag, als ik via dat HDPSA internet valt dat dan nog onder mn Breedband Ultimate pakket van Telfort dat ik heb, of komt dat extra bovenop mn rekening?
Als dat niet het geval is, blijf ik wel op dat KPN TELFORT netwerk namelijk :P.
Gaat dat Roaming teken nog weg in de toekomst though?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:04:
Ik zit toch met wat vragen..
Als ik mn telefoon op manual zet en dan Telfort selecteer, zit ik de hele dag probleemloos op het Telfort netwerk. Internetten gaat dan via EDGE en werkt prima (Amsterdam)
Echter, als ik mijn telefoon op automatic zet, springt ie vrijwel meteen naar UMTS KPN TELFORT NL (inc. dat irritante roaming teken :r. ) Als ik dan internet gaat het via HDPSA (of hoe het ook heet, veeeeel sneller iig).
Nu is mijn vraag, als ik via dat HDPSA internet valt dat dan nog onder mn Breedband Ultimate pakket van Telfort dat ik heb, of komt dat extra bovenop mn rekening?
Als dat niet het geval is, blijf ik wel op dat KPN TELFORT netwerk namelijk :P.
Gaat dat Roaming teken nog weg in de toekomst though?
Ja dat valt onder je bundel, het is inderdaad een stuk sneller.
Dat roaming teken zal in de loop van de volgende maand wel verdwijenen als het telfort netwerk wordt uitgeschakeld.
Alleen heb je wel een nieuwe sim nodig voor dat breedband, omdat KPN Usims gebruikt, in tegenstelling tot Vodafone en T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:43:
[...]
Alleen heb je wel een nieuwe sim nodig voor dat breedband, omdat KPN Usims gebruikt, in tegenstelling tot Vodafone en T-Mobile.
Maar heeft Telfort die Usims al?
Vooralsnog kan ik van alle UMTS functies gebruik maken met mn oude sim (videobellen enzo :P. )
En het is nu ook al stukken sneller dan dat oude. En als ik connectie heb staat er HDSPA en niet UMTS. Wat is het nou eigenlijk? Want als ik niet online ben staat er wel UMTS.
Dank je voor je antwoord iig :).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

netblade: roamingteken verdwijnt pas als je een nieuwe simkaart hebt, sorry :*
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:10:
[...]

Maar heeft Telfort die Usims al?
Vooralsnog kan ik van alle UMTS functies gebruik maken met mn oude sim (videobellen enzo :P. )
En het is nu ook al stukken sneller dan dat oude. En als ik connectie heb staat er HDSPA en niet UMTS. Wat is het nou eigenlijk? Want als ik niet online ben staat er wel UMTS.
Dank je voor je antwoord iig :).
Jij hebt Telfort + kan videobellen? :o Hoe duur is dat dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
Of er nu antennes uitgeschakeld zijn of niet ik vind het heel bijzonder dat ik op sommige plekken wara ik altijd volledig bereik had nu een bereik heb van 2 streepjes soms 1. Dus hier trek ik mijn eigen conclussie.

Ik zit op het Telfort netwerk en dat is inmiddels NL KPN met daaronder NL Telfort geworden.
Moet zeggen dat ik persoonlijk nog weinig heb gehoord van Telfort zelf over wat er gebeuren gaat. Heb 1x een simpele brief gekregen met daarin dat ik mijn telefoon uit moet zetten en weer aan op een bepaalde datum maar er stonden geen verdere info in over de gevolgen later ofzo.. Nu lees ik gerust wel de krant ofzo maar ik had wel verwacht dat ik geinformeerd werd van Telfort met wat informatie. Heb ook geen mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:35:
netblade: roamingteken verdwijnt pas als je een nieuwe simkaart hebt, sorry :*

[...]

Jij hebt Telfort + kan videobellen? :o Hoe duur is dat dan? :?
Geen idee, maar als ik op EDGE zit werkt het niet.
Op het KPN netwerk start het gewoon op.. Alleen ken ik niemand om het mee te testen.
Maar hij probeert iig te bellen, op EDGE kreeg ik meteen de melding dat het niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:49:
Of er nu antennes uitgeschakeld zijn of niet ik vind het heel bijzonder dat ik op sommige plekken wara ik altijd volledig bereik had nu een bereik heb van 2 streepjes soms 1. Dus hier trek ik mijn eigen conclussie.

Ik zit op het Telfort netwerk en dat is inmiddels NL KPN met daaronder NL Telfort geworden.
Moet zeggen dat ik persoonlijk nog weinig heb gehoord van Telfort zelf over wat er gebeuren gaat. Heb 1x een simpele brief gekregen met daarin dat ik mijn telefoon uit moet zetten en weer aan op een bepaalde datum maar er stonden geen verdere info in over de gevolgen later ofzo.. Nu lees ik gerust wel de krant ofzo maar ik had wel verwacht dat ik geinformeerd werd van Telfort met wat informatie. Heb ook geen mail gehad.
Dat mindere ontvangst heb ik ook ja. :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:10:
[...]

Geen idee, maar als ik op EDGE zit werkt het niet.
Op het KPN netwerk start het gewoon op.. Alleen ken ik niemand om het mee te testen.
Maar hij probeert iig te bellen, op EDGE kreeg ik meteen de melding dat het niet kon.
Mij is net door de helpdesk (Telfort dus) vertelt dat videobellen niet mogelijk is en hsdpa had ze nog nooit van gehoord... erg apart allemaal. Nu heb ik dus handmatig mijn telefoon op het netwerk van kpn gegooit en hoppa ik zit qua snelheden ineens veel beter, alleen video-oproep wordt nog steeds niet ondersteunt, al probeerd ie wel meer dan wanneer ik op het telfort netwerk zat. Heb nu de melding dat de telefoon of het netwerk het niet ondersteunt... Welke meldingen krijg jij?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-09 09:04
Titusvh schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:29:
Ik vind het allemaal wel een beetje vreemd:

Telfort is altijd veel goedkoper geweest dan KPN.
Nu bellen Telfort- en KPN-abonnees straks op hetzelfde netwerk, dan kan je het toch niet verkopen dat de tarieven zo verschillen?
Of is het netwerk samenvoegen nog maar stap één en bestaat Telfort (inclusief zijn lage tarieven) straks helemaal niet meer, maar zeggen ze dit niet om geen paniek te zaaien?

(Ik weet wel dat je met AH, Tele2, Debitel ook wel een beetje dit effect had, maar volgens mij waren de prijsverschillen niet zo groot).
Dat was allemaal al voorzien.
Eerst de 50% extra bonusminuten weg
Dan gratis voicemail weg
Dan bellen buiten bundel 25 cent ipv 18
Klantenservice bellen 20 cent (niet meer uit bundel dus)

Waar is nou die Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand na de KPN migratie problemen gehad met opeens wegvallende netwerkdekking?

Als in, mijn telefoon ligt gewoon op tafel, met vol bereik, en opeens valt het netwerk weg, om 5 minuten later weer terug te komen.
De klantenservice zegt dat je vervolgens je toestel op handmatig netwerk instellen moet zetten, je SIM kaart in een ander toestel moet stoppen, en een andere SIM kaart in je eigen toestel moet stoppen.
Heel vervelend, aangezien dit begon nadat mijn SIM overging naar KPN.
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

fabio-c: gebruik je UMTS? Welke telefoon heb je? Je hebt hem wel handmatig ingesteld dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:40:
Iemand na de KPN migratie problemen gehad met opeens wegvallende netwerkdekking?

Als in, mijn telefoon ligt gewoon op tafel, met vol bereik, en opeens valt het netwerk weg, om 5 minuten later weer terug te komen.
De klantenservice zegt dat je vervolgens je toestel op handmatig netwerk instellen moet zetten, je SIM kaart in een ander toestel moet stoppen, en een andere SIM kaart in je eigen toestel moet stoppen.
Heel vervelend, aangezien dit begon nadat mijn SIM overging naar KPN.
Anyone?
Precies hetzelfde heb ik ook, met een niet-UMTS toestel. Wat er volgens mij aan de hand is, is dat hij het Telfort netwerk ziet en daarmee probeert een verbinding te maken. Tegelijk verbreekt hij de verbinding met het KPN netwerk en krijgt geen toegang tot het Telfort netwerk. Vervolgens gaat de telefoon op zoek naar een netwerk waar hij wel contact mee mag maken.
Dus om de 5 of 10 minuten gaat de telefoon weer op zoek naar zijn eigen (Telfort) netwerk, wanneer deze op de automatische netwerkkeuze staat. Oplossing bij mij was om het netwerk handmatig op KPN in te stellen.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

gertvdijk schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:29:
[...]

Precies hetzelfde heb ik ook, met een niet-UMTS toestel. Wat er volgens mij aan de hand is, is dat hij het Telfort netwerk ziet en daarmee probeert een verbinding te maken. Tegelijk verbreekt hij de verbinding met het KPN netwerk en krijgt geen toegang tot het Telfort netwerk. Vervolgens gaat de telefoon op zoek naar een netwerk waar hij wel contact mee mag maken.
Dus om de 5 of 10 minuten gaat de telefoon weer op zoek naar zijn eigen (Telfort) netwerk, wanneer deze op de automatische netwerkkeuze staat. Oplossing bij mij was om het netwerk handmatig op KPN in te stellen.
Okee, maar ik ging er vanuit dat hij em ook al op handmatig had staan. Anders is het een gevalletje RTFM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Ik dacht dat die OTA berichten waar Telfort over sprak, juist bedoeld waren om je telefoon te vertellen dat KPN het nieuwe home-network was... Maar dat is nog steeds niet zo zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Beetje offtopic, maar ik kan al sinds gisteravond niet meer inloggen op KPN :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 18:49
Ja ik heb ook rare dingen met mijn Telfort/kpn simonly gebeure. Ik heb een simpele nokia telefoon maar kan gewoon geen verbinding maken met het telfort of kpn netwerk. Probeer ik ze handmatig te selecteren krijg ik de melding: Geen toegang.

Met automatisch zoeken krijg ik ook niet.

Jaa, werkt prima allemaal.

Na 10x proberen is het toch gelukt om verbinding met het KPN netwerk te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door voil op 08-06-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zelfde verhaal hier. Ik verloor gistermiddag contact met het netwerk, en sindsdien kom ik er niet meer op. Handmatig instellen heeft ook geen zin, 'no access'. Ik heb net geprobeerd met de klantenservice te bellen, en daar zeggen ze op het bandje dat er 'wat technische problemen zijn'' en dat ze er alles aan doen om op het zo snel mogelijk op te lossen. Vervolgens heb ik twintig minuten aan de lijn gehangen.. en toen de moed maar opgegeven...

Ik snap niet dat ze niet een helder berichtje op de frontpage van telfort.nl zetten. Klanten waarderen het als je helder communiceert over wat er gaande is.

Nee, gaat prima zo _/-\o_

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansko84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-09 10:06
Hier ook problemen met het bereiken van het netwerk.
Vanochtend 1 minuut verbinding gehad en sindsdien niet meer.

Ik ben wel benieuwd wat het probleem nu is en hoe lang het nog gaat duren. :O

[ Voor 10% gewijzigd door Dansko84 op 08-06-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Gisterenavond laat begon ook mijn telefoon te miepen dat ik een andere netwerkoperator moest selecteren. En eveneens de 'geen toegang' melding. Na een kwartier lukte het wel weer.
Voor de migratie van het netwerk heb ik in ruim drie jaar tijd
  • 2x een weekend downtime gehad door een mast die vermoedelijk was getroffen door bliksem. Maar dit was dus een lokaal probleem.
  • Niet gelijk GPRS toegang na aankoop nieuw toestel, was snel verholpen
Sinds de netwerkmigratie, enkele maanden, heb ik de volgende problemen:
  • Voicemail krijg ik niet meer aan in geval ik de telefoon niet opneem.
  • Regelmatig niet bereikbaar, hoewel telefoon goede ontvangst heeft
  • Een heel weekend geen mobiel internet (landelijk probleem geloof ik)
  • Op een plek in Rotterdam waar ik regelmatig kom geen dekking meer. (toeval, maar toch vervelend)
  • Altijd tussen Delft en Schiedam met de trein wordt de verbinding verbroken tijdens het bellen, hoewel ontvangst prima is. (lijkt te zijn verholpen)
  • Regelmatig korte tijd geen toegang tot het KPN netwerk (pas echt vervelend sinds 1 juni)
En ik heb tot nu toe één voordeel:
  • Betere dekking thuis, zodat ik ook kan bellen op de wc :9
Maar toch: ik wil Telfort terug!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

gertvdijk: heb je een HSDPA-telefoon? Zo ja: je onbereikbaarheid kan liggen aan het feit dat er een fout in de software van KPN zit waardoor mensen met HSDPA niet gebeld kunnen worden als ze een dataverbinding open hebben staan 8)7

Dus als je pushmail hebt ofzo dan kan dat de reden zijn. HSDPA uitschakelen zou dat oplossen iig.

Ik kom nog steeds niet op het netwerk, na vele tientallen problemen. Huisgenoten hier komen er wel op, en mijn Telfort prepaidtelefoon ook, alleen m'n Telfort-abo niet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansko84
Ik kom er na diverse keren proberen ook nog niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2020
Dansko84 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:00:
Ik kom er na diverse keren proberen ook nog niet op :(
ik had gebeld met helpdesk telfort, wisten ze alleen te melden dat ze storing hebben in grote delen in t land. ik had sinds gister er last van tot nu nog steeds.

ze zeiden dat het te wijten was aan de storing van kpn in utrecht.. toen ik zei dat dat probleem al verholpen was. wist ie het ook niet meer.

lekker dus weer

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
drogoul schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:06:
Zelfde verhaal hier. Ik verloor gistermiddag contact met het netwerk, en sindsdien kom ik er niet meer op. Handmatig instellen heeft ook geen zin, 'no access'. Ik heb net geprobeerd met de klantenservice te bellen, en daar zeggen ze op het bandje dat er 'wat technische problemen zijn'' en dat ze er alles aan doen om op het zo snel mogelijk op te lossen. Vervolgens heb ik twintig minuten aan de lijn gehangen.. en toen de moed maar opgegeven...

Ik snap niet dat ze niet een helder berichtje op de frontpage van telfort.nl zetten. Klanten waarderen het als je helder communiceert over wat er gaande is.

Nee, gaat prima zo _/-\o_
ik dacht precies het zelfde. ik zie een klein doofpotje :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:52:
gertvdijk: heb je een HSDPA-telefoon? Zo ja: je onbereikbaarheid kan liggen aan het feit dat er een fout in de software van KPN zit waardoor mensen met HSDPA niet gebeld kunnen worden als ze een dataverbinding open hebben staan 8)7

Dus als je pushmail hebt ofzo dan kan dat de reden zijn. HSDPA uitschakelen zou dat oplossen iig.
...
Nope, ik heb zelfs geen UMTS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Laatst online: 09:20
Ik kan met gewoon aanmelden op KPN, net geprobeerd :)

Meld me aan in Uden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
Ik kan ondertussen weer bellen.lijkt weer te werken

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jeuj, mijn foon meldde zichzelf ook ineens weer aan, sms'jes stromen binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

AseranO schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:44:
[...]

ik dacht precies het zelfde. ik zie een klein doofpotje :P
* Sorcerer8472 kijkt beschuldigend naar miss_bleu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansko84
Ik ben ook weer aangemeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:14:
Ik dacht dat die OTA berichten waar Telfort over sprak, juist bedoeld waren om je telefoon te vertellen dat KPN het nieuwe home-network was... Maar dat is nog steeds niet zo zie ik.
Ik weet dat handmatig KPN selecteren dit gezeur oplost, maar ik wil dat ze gewoon fatsoenlijk mijn SIM nieuwe voorkeursnetwerken sturen, zodat mijn telefoon KPN ziet als zijn nieuwe homenetwerk.

Dat zou gewoon goed moeten werken. En als ze gewoon alle masten met het Telfort CID uit de lucht halen is er ook niks meer aan de hand.
Alleen, probeer maar eens voorbij de suffe doos van de klantenservice te komen die zijn/haar mooie scriptje vanaf een scherm opleest. Je zou bijna gaan liegen over wat je allemaal getest hebt.
Zo'n OTA flash berichtje is met 4 muisklikken te versturen, alleen moet iemand het wel doen.

Als ze dat niet kunnen gooi ik mijn SIM wel in de magnetron zodat ik een nieuwe SIM krijg die wel KPN als homenetwerk heeft. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

fabio-c: ik lieg idd altijd erover ja, scheelt een hoop frustratie aan mijn kant :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Het Telfort netwerk is in Alphen nu geheel uitgeschakeld. Ik kan nog maar 4 operators vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

In Utrecht ook. Telfort is niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Gisteren piepte mijn telefoon 1x en toen was er geen Telfort meer :)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 16:19
Hier in Oegstgeest vind ik ook alleen nog maar vodafone NL, Orange, KPN en T-Mobile NL, r.i.p. NL Telfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:48
Oldenzaal ook. Telfort is weg hier.

Weet iemand of je nog een OTA berichtje krijgt om KPN als thuisnetwerk in te stellen? Ik heb nu op m'n telefoon, SonyEricsson W810 staan:

NL KPN
NL TELFORT

Mijn vriendin heeft een Samsung E900 en die heeft een groen icoontje in beeld met de R van Roaming. Dat betekend dat je niet op je "thuis" netwerk zit.

Gaan zit dit nog instellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Flappie schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:13:
Oldenzaal ook. Telfort is weg hier.

Weet iemand of je nog een OTA berichtje krijgt om KPN als thuisnetwerk in te stellen? Ik heb nu op m'n telefoon, SonyEricsson W810 staan:

NL KPN
NL TELFORT

Mijn vriendin heeft een Samsung E900 en die heeft een groen icoontje in beeld met de R van Roaming. Dat betekend dat je niet op je "thuis" netwerk zit.

Gaan zit dit nog instellen :?
Ik denk dat het alleen gaat werken als je over een tijdje een nieuwe simkaart aanvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 23:17

XanderDrake

Build the future!

Nou breekt mn klomp 8)7
Even een quote:
XanderDrake schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:33:
Goed mensen, ik heb het befaamde SMSje van Telfort gekregen, ze gaan naar mijn verzoek kijken.

Dus effe zien of ik nog kan opzeggen met de Klantenservice kosten verhoging als reden! 8)
15 mei heb ik dus een bevestigings smsje gekregen van Telfort, als reactie op de brief die ik had gestuurt. In die brief had een aanvraag gedaan om mijn abbo op te zeggen, op basis van de Klantenservice prijsverhoging die ze stilzwijgend hadden doorgevoerd.
Na het smsje van 15 mei heb ik niets meer vernomen van die aanvraag }:O

Daarna heb ik wederom een brief gestuurt om mn abbo op te zeggen op grond van het verdwijnen van EDGE, dat ik veel gebruik.
Daarom belde ik toennet om te kijken of mijn tweede brief wel werd verwerkt. Ik kreeg te horen dat mijn aanvraag tot opzegging van 15 mei is geweigerd, en dat er een brief met die boodschap onderweg was.
Dat is dus 1 maand en 1 week geleden |:( 8)7 :Z -O-
De originele brief heb ik zeker 2 maanden geleden verstuurt, maar daar moet ik nog reactie op krijgen :+

Wat een rotzooi, goed dat ik vroegtijdig vertrek >:)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jeuj, ik ben vanaf vandaag Telfort Abbo-loos :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 15:33

Padvinder

doet z'n best

Ik ook. Telefoonnummer is omgezet naar prepaid. Nu ff een nieuwe fone en nieuw abo aanvragen en nummerbehoud regelen. Ging best soepel moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Padvinder schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:04:
Ik ook. Telefoonnummer is omgezet naar prepaid. Nu ff een nieuwe fone en nieuw abo aanvragen en nummerbehoud regelen. Ging best soepel moet ik zeggen.
Jep, als ze het eenmaal verwerkt hebben, is het zo voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Pfff, sinds ik op KPN zit merk ik duidelijk dat ik vaker echo op de lijn heb en dat de verbinding vaker zomaar verbroken wordt, vooral via UMTS/HSDPA, maar ook via het gewone GSM-netwerk waar ik hem nu steeds vaker op lock :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Niet online
Ik heb misschien ook een probleem: heb net mijn eerste UMTS telefoon (Nokia E65) en woon in centrum van Eindhoven. UMTS dekking zou dan moeten lukken toch? Nou lees ik (op "het internet") dat je voor het KPN netwerk een USIM nodig hebt voor het gebruik van UMTS. Mijn Telfort SIM is van augustus 2001 (mja, al een tijdje onafgebroken klant...) en ik zie bij het opstarten van de telefoon heel kort "3G" op de plaats waar even later een "mastje" komt te staan, volgens de handleiding van de telefoon inderdaad het teken dat ik op het 2G ipv 3G netwerk zit.
Nou vroeg ik in de Telfort winkel bij 'aanschaf' van de telefoon (ik bereid me altijd enigszins voor...) of een zes jaar oude sim ook problemen met betrekking tot UMTS zou kunnen geven, maar daar dachten ze van niet cq. hadden ze geen kennis van zaken.
Dus, is er iemand die met een oude (originele, nog voor O2) sim het UMTS netwerk kan gebruiken? Of bij voorbaat al weet dat dat wel/niet werkt?

offtopic:
Ik heb ze overigens bij de Telfort winkel wel weer even te kennen gegeven dat ik me altijd hard genaaid voel wanneer ik weer eens zie dat ik als loyale klant meer moet betalen voor een toestel bij verlengen dan een nieuwe klant. Waarom ik het dan toch doe? Tot nu toe blijven de voorwaarden bij Telfort en dan zeker ten opzichte van het gebruik van mobiel internet, onovertroffen. Waar andere providers spreken over onbeperkt internet bedoelen ze een fair use van 50MB en alleen op eigen domein. Toen ik in de Telfort winkel vroeg of ik met de nieuwe voorwaarden van onbeperkt internet nog steeds de telefoon als datamodem zou mogen gebruiken, kon de verkoper gelukkig glimlachen en "of ik dat niet aan de grote klok wilde hangen".

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Sorcerer8472 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:43:
Pfff, sinds ik op KPN zit merk ik duidelijk dat ik vaker echo op de lijn heb en dat de verbinding vaker zomaar verbroken wordt, vooral via UMTS/HSDPA, maar ook via het gewone GSM-netwerk waar ik hem nu steeds vaker op lock :{
Ja, ik telefoneer alleen via GSM, maar de laatste weken heb ik ook vaak een echo op de lijn. Eigenlijk dezelfde symptomen als in de testfase. Later had ik dat probleem nooit meer, maar sinds een week begint het heel irritant vaak voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

gertvdijk schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:17:
[...]

Ja, ik telefoneer alleen via GSM, maar de laatste weken heb ik ook vaak een echo op de lijn. Eigenlijk dezelfde symptomen als in de testfase. Later had ik dat probleem nooit meer, maar sinds een week begint het heel irritant vaak voor te komen.
Capaciteitsprobleem waardoor door het aantal calls er geen capaciteit meer is om echofiltering toe te passen? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Wellicht een domme vraag na alles gelezen te hebben. Ik wil graag GPRS (push mail) en bellen. Dan is Telfort (KPN) nu dus eigenlijk een rete goede keuze. KPN netwerk en telfort tarieven. Edge of UMTS heb ik geen belang bij.

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Sorcerer8472 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 01:53:
[...]

Capaciteitsprobleem waardoor door het aantal calls er geen capaciteit meer is om echofiltering toe te passen? :{
Dat lijkt me nou onwaarschijnlijk, hoewel ik daar geen goede kennis van heb. Het gebeurt ook tijdens een gesprek in de trein, dat dermate lang duurt, dat ik al een tiental cells voorbij ben gehopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bas schreef op maandag 02 juli 2007 @ 07:50:
Wellicht een domme vraag na alles gelezen te hebben. Ik wil graag GPRS (push mail) en bellen. Dan is Telfort (KPN) nu dus eigenlijk een rete goede keuze. KPN netwerk en telfort tarieven. Edge of UMTS heb ik geen belang bij.
Ja, goeie keus, vind ik wel (hoewel de snelheid voor nieuwe abonnees lager is; Maximaal online bestaat niet meer).
gertvdijk schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:52:
[...]

Dat lijkt me nou onwaarschijnlijk, hoewel ik daar geen goede kennis van heb. Het gebeurt ook tijdens een gesprek in de trein, dat dermate lang duurt, dat ik al een tiental cells voorbij ben gehopt.
Zit wat in. Ik heb er ook geen goede kennis van. Vind het in ieder geval erg vervelend dat het zo vaak voorkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

^^

Wat ik raar vind voornamelijk, is dat Maximaal Online 1 maand of anderhalve maand heeft voortbestaan na het afkondigen van EDGE, waarbij je UMTS 368 kbit/s down haalt. Na die periode is het onbeperkt internet-bundel van Telfort omgezet naar eentje die gelijkwaardig is aan KPN (128 kbit/s down). Heel raar dat ze dat niet meteen omgezet hebben, of misschien verwachtten ze dan boe-reacties, omdat 128 kbit/s down natuurlijk veel minder is dan wat je met EDGE kon halen.

Overigens heb ik nog wel die Maximaal Online-bundel weten af te sluiten. :P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Aaah! Ik erger me rot om de kwaliteit van KPN: ik blijk ineens niet bereikbaar te zijn soms (voicemail, en niet eens tijdens de spits ofzo), bellen via UMTS is een drama (valt om de haverklap weg, sommige dagen is het heel erg, sommige gaat het wel), en bellen tijdens een UMTS-call gaat niet of heel moeilijk door de HSDPA-bug in de KPN-software.

Oh, en ik heb ook vaker last van echo op de lijn en van storingen (dat het ff vervormd klinkt aan de andere kant). En daar bovenop duurt het langer om een gesprek op te zetten, duurt echt seconden lang voordat hij overgaat (via UMTS overigens een stuk sneller, maarja, ik bel zoveel mogelijk GSM-only nu door die slechte verbinding).

Word steeds meer pissed en gefrustreerd hierover :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:52:
Aaah! Ik erger me rot om de kwaliteit van KPN: ik blijk ineens niet bereikbaar te zijn soms (voicemail, en niet eens tijdens de spits ofzo), bellen via UMTS is een drama (valt om de haverklap weg, sommige dagen is het heel erg, sommige gaat het wel), en bellen tijdens een UMTS-call gaat niet of heel moeilijk door de HSDPA-bug in de KPN-software.

Oh, en ik heb ook vaker last van echo op de lijn en van storingen (dat het ff vervormd klinkt aan de andere kant). En daar bovenop duurt het langer om een gesprek op te zetten, duurt echt seconden lang voordat hij overgaat (via UMTS overigens een stuk sneller, maarja, ik bel zoveel mogelijk GSM-only nu door die slechte verbinding).

Word steeds meer pissed en gefrustreerd hierover :{
Ha.
Je bent niet de enige hoor.
En probeer het maar eens bij de klantenservice uit te leggen.
Kan je lachen...

Toen ik gister GPRS wilde gebruiken werd opeens mijn SIM uit het netwerk geschopt, SIM kaart registratie geweigerd... 5 minuten ofzo en toen mocht ie er weer op. Bizar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig. Telfort heeft net zijn algemene voorwaarden gewijzigd. Als je van je abonnement af wil kan je dat schriftelijk aangeven voor 14 juli 2008. Blijkt dat het bellen naar de klantenservice 30 ct per minuut gaat kosten. zie linkje http://www.telfort.nl/kla...formatie/0900consumenten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:47
sooooow flinke kick hoor! bijna een jaar na dato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet een jaar naar dato. De wijziging speelt nu, je kan dus nu je contract opzeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:34

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Daar is al een topic over: Wijziging tarief Telfort Klantenservice:> Opzegging mogelijk
Deze kick was dus niet nodig.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 18:41

soczol

Doet iets met energie

Jup, maar daar bestaat al een topic over: Wijziging tarief Telfort Klantenservice:> Opzegging mogelijk, onnodig kickje dus ;)

edit: Wat zondagskindje zegt dus :>

[ Voor 11% gewijzigd door soczol op 03-07-2008 16:59 . Reden: spuit 11 :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Jup, deze gaat dicht want discussie is morte ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.