Het GeForce 7800 GTX Topic!

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.904 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Jorde89 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:52:
[...]

Waarschijnlijk net voor de nieuwe ati, om als "tegenslag" te werken, je hebt dan gewoon een iets slechetere kaart dan de nieuwe ati, maar wel een prijsje van 200 euro minder ofzoiets. verwacht ik tenminste
Q3 dit jaar volgens CJ

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
dat is toch tegen die tijd, ofnie??? :P was Q3 eigenlijk :P :P >:)

[ Voor 53% gewijzigd door jorde op 29-06-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jorde89 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:45:
[...]

dat is toch tegen die tijd, ofnie??? :P was Q3 eigenlijk :P :P >:)
derde kwartaal. Dus rond september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:43

XanderDrake

Build the future!

Metal schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:03:
derde kwartaal. Dus rond september.
Oef, dan wens ik ATI succes, rond die tijd is de 7800GTX ruim gevestigd in de graphix wereld, en zijn de prijzen ook al flink gedaald.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
waarom kunnen zo weinig mensen accepteren dat nvidia nu op de troon zit? Dat zaten ze vroeger ook al , totdat ATi met prachtige kaarten kwamen zoals de 9500pro die ik bezit :) deze wisseling van de macht is prima voor de concurrentiestrijd en de dus de prijzen...nvidia heerst deze zomer in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJJ
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 21:42

PJJ

In de zomer worden er wel wat lanparty's gehouden, dus die kaarten verkopen dan wel goed denk ik ;). De meeste high end kaarten worden toch meer aan gamende figuren etc verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101581

Waarschijnlijk wordt de 7800gtx de videokaart voor mijn nieuwe systeem.
Echter om geld te besparen ( me @ 16 jaar) wil ik mijn oude kast en voeding gaan gebruiken, maar nu vraag ik me af of dat wel gaat passen. Zoals op de plaatjes te zien is het een erg lange kaart, nu ben ik in bezit van een antec superlanboy en deze kast is vrij klein.

Ik kon nergens de afmetingen van de kaart vinden. Dus heeft iemand hier ervaringen mee? of kan iemand ergens afmetingen vinden?

alvast bedankt.

EDIT: Nu pruttelt er een fx5900xt in, en tussen de achterkant van deze kaart en de hdd bracket zit +/- 7 cm ruimte.

EDIT2: hierbeneden: Thnx:), t gaat passen. Miss wat problemen met de powerconnector, maar er bestaat niet voor niets een dremel >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 101581 op 30-06-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 23:22
23cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 14:54
De kaart is nu goed beschikbaar in verschillende merken en types. De sites zijn echter nog niet up-to-date. Zou er iemand willen posten wat er bij zijn kaart bijgeleverd zit aan extra hardware, eventuele spellen en/of opmerkelijke software. Vermeld dan wel aub welke merk en type kaart je exact hebt.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 23:22
Club-3d 7800GTX:

430core 1200mem

Software:
Collin MCrea 2005
Videobewerkings software en drivers

2x DVI/VGA Dongle.

Vivo kabel en SVHS kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143959

overbodig

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 143959 op 30-06-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

Anoniem: 143959 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:06:
als de 7600 komt wanneer komt die dan of heeft nvidiadat nog niet aaangekondigd
En nu in normaal nederlands.... en lees eens even de rest van dit topic dan had je het antwoord al geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Is tegen de tijd dat ati met hun nieuwe kaarten komt (en dus Nvidia waarschijnlijk met de budget versies van GeForce 7 zoals mensen beweren) de prijs van de 7800 GTX niet dus danig gedaald is dat het niet erg interresant is om de budget versie te kopen ?
En lopen ze het risico dat ati met een betere budget versie komt voor een vergelijkbare prijs.

Dus ik vraag me af of Nvidia wel zo lang wil wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
Rutger Mulder schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:18:
Is tegen de tijd dat ati met hun nieuwe kaarten komt (en dus Nvidia waarschijnlijk met de budget versies van GeForce 7 zoals mensen beweren) de prijs van de 7800 GTX niet dus danig gedaald is dat het niet erg interresant is om de budget versie te kopen ?
En lopen ze het risico dat ati met een betere budget versie komt voor een vergelijkbare prijs.

Dus ik vraag me af of Nvidia wel zo lang wil wachten.
Als de prijs niet zakt van de 7800GTX is het toch juist interresanter om een budget model aan te schaffen voor de consument, of zie ik dit nou verkeerd?

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96980

De meeste high end kaarten worden toch meer aan gamende figuren etc verkocht.
Tja, dat krijg je met een pure game-kaart :)
Als je er niet mee gaat gamen heb je er geen reet aan.
(voor 3d bewerking heb je ander spul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 18:21
Prijzen zakken door concurrentie. Zolang de R520 er niet is, heeft Nvidia geen enkele reden om de 7800GTX goedkoper te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
  • Laatst online: 08-07 09:29
FF een vraagje tussendoor, wat is belangrijker, een hogere core of memory speed?

Ik zie nml. in dat tabelletje in de eerste post dat de ene een hoger core speed heeft en de andere een hogere mem speed.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
De snelheid van de Core is denk ik wel het belangrijkst. Maarjah als je een super snelle core hebt met brak geheugen erbij heb je er ook niks aan ;)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 17:12
nieuwe forceware drivers?

http://www.hardwareluxx.de/story.php?id=2611

zou versie 80.40 zijn
ondersteund H.264 Hardware Decoding voor alle geforce kaarten vanaf geforce 2 tot aan de geforce 7800GTX.
maar volgens de site staan er ook vermeldingen naar nieuwe grafische kaarten in de G72 en G72GL.
wat voor kaarten zouden die 2 kunnen zijn weet iemand iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

XanderDrake schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:46:
[...]

Oef, dan wens ik ATI succes, rond die tijd is de 7800GTX ruim gevestigd in de graphix wereld, en zijn de prijzen ook al flink gedaald.
Wat denk je dan van R300 versus NV40 ... zelfde verhaal maar in dat geval had ati de voorloper.

Mooi toch, concurrentie, zo krijgen zijn de technologien op onze pc's die zo mooi en handig zijn.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

swampy schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:06:
[...]

Wat denk je dan van R300 versus NV40 ... zelfde verhaal maar in dat geval had ati de voorloper.

Mooi toch, concurrentie, zo krijgen zijn de technologien op onze pc's die zo mooi en handig zijn.
R300 versus NV40 ?? je bedoel de NV30/35??

Als je ermee bedoelt dat de R420 eerder uit was dan de NV40 heb je het mis want de NV40 was een stukkie eerder( welliswaar niet echt verkrijgbaar,maar dwat waren beiden kaarten niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-07 13:18

epo

Bigbot schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:29:

zou versie 80.40 zijn
ondersteund H.264 Hardware Decoding voor alle geforce kaarten vanaf geforce 2 tot aan de geforce 7800GTX.
maar volgens de site staan er ook vermeldingen naar nieuwe grafische kaarten in de G72 en G72GL.
Kewl, ik denk de Ultra versie van de 7800 met 32 pipes :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Bigbot schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:29:

zou versie 80.40 zijn
interessant.. op guru3d zijn ze inmiddels ook te vinden. Ik vind ze wel een beetje aan de kleine kant.... Iemand die ze al getest heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Kstr
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-04 12:00
Ik kwam deze tegen: Gainward PowerPack! Ultra/3500PCX XP (Retail, TV-Out, Video-In, 2x DVI)

http://www.mix-computer.d...tails.html?&artNo=JAXW21& Afbeeldingslocatie: http://www.geizhals.at/img/pix/155345.jpg

497,68 €

The orange or the black pill..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 08:55
Best wel cool, met de rivatuner zie je ook 32 pipes waar een gedeelte van uit staat. Iemand al geprobeerd dit in te schakelen om te zien wat het doet?

(heb zelf geen PCI backup kaartje ofzo).

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 20:36
Gaat de goede kant op :) Als de prijzen gaan beginnen met een 3 ga ik er ook eens over nadenken :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
jprommen2 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:26:
Best wel cool, met de rivatuner zie je ook 32 pipes waar een gedeelte van uit staat. Iemand al geprobeerd dit in te schakelen om te zien wat het doet?

Heb je een link of een screen waarop je de 32 pipes kan zien?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Hier heb je geen PCI backup kaartje voor nodig denk ik. Als je die pipelines aanzet en ze werken niet goed, dan krijg je artifacts ofzo, maar dan kan je ze altijd nog uitzetten. Ik weet dit niet zeker, maar dit was met de 6800LE en 6800GE wel zo. Ik zou trouwens ook wel wat screenies willen zien. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tyranium op 01-07-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tyranium schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:06:
[...]

Hier heb je geen PCI backup kaartje voor nodig denk ik. Als je die pipelines aanzet en ze werken niet goed, dan krijg je artifacts ofzo, maar dan kan je ze altijd nog uitzetten. Ik weet dit niet zeker, maar dit was met de 6800LE en 6800GE wel zo. Ik zou trouwens ook wel wat screenies willen zien. :)
denk dat het niet werkt, dat rivatuner eerst moet worden aan gepast (als dat al mogelijk is, mischien is het wel fysiek kapot gemaakt) maar wie weet werkt het toch al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Ik zal straks eens eentje aanzetten en een rivascreenie posten. Ben nu op bezoek bij familie, dus vanavond op zijn vroegst.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Waar heb je dat gezien?

Hmm eens kijken wat die 80 x drivers inhouden, een nieuwe CPU kopen? ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Laatst online: 22-04 22:38
zelfs de nieuwste cpu haalt nie alles uit de 7800GTX dus ja ik zou daar nog wa langer mee wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Check dit ff:
G70 was no new chip, designed from scratch

Naming games nobbled us all

By Fuad Abazovic in Wien: vrijdag 01 juli 2005, 00:23

IN CONVERSATION with some knowledgable Nvidians, we learned that the G70 chip was no brand new design.

In fact, they claim its marchitecture was a very well kept secret and Nvidia managed to confuse the whole world by simply renaming one chip and changing a thing or two.

Few non-NDA people and partners believed the new core, manufactured "from scratch" would actually be delivered on time. But that story turned out to be all bluff and bluster. The chip isn't designed from scratch at all - it's all redesigned stuff.

Our knowledgeable friend told us that we should not be too hung up on the nomenclature, as this is Nvidia internal thing and can change anytime.

Nvidia stole a march on rival ATI by bringing the G70 to market quickly and even shipping it the same day. ATI is yet to bring out its response, the 520 wonder chip.

Nvidia had been prepared for a paper launch a while back and would have gone for it if ATI had managed to launch its R520 earlier.

The G70 is really a tweaked NV40 core with more pipelines and some new features and that’s it. This is the common opinion shared by many editors who have been at Nvidia's editors' days and were listening more about the marchitecture than me and some other chaps who were only invited to the launch party in Paris.

Still, we share the same opinion and we all agree that Nvidia is capable of making a fuzz about anything.

G70 could stand for Geforce – Graphic series seven - but no one wants to confirm or deny this.

But then again, who cares? It's faster than NV40, has more pipes and actually works cooler and better than the fastest of the Geforce series six and it's certainly faster than the X850XT PE - the fastest shipping ATI card.

A great step forward for Nvidia, perhaps, but not as revolutionary as the chip designer wants you to believe. Nvidia loves G70 as it helped it capture the performance flag once more and brought it much positive press.

Most important of all, it's shipping. And there is no competition yet from ATI. That will come in the next few weeks, though we still believe the R520 could end up faster - but we don’t yet know when it will come out and what will be the yields.
Bron: The Inquirer
NVIDIA G70 blijkt slechts opgepoetste NV40
Gepubliceerd door: King op vrijdag 1 juli 2005 - 13:17 Bron: The Inquirer

In tegenstelling tot wat Nvidia iedereen wilde doen geloven is de nieuwste grafische chip van het bedrijf niet een compleet nieuw ontwerp. Uit betrouwbare bronnen heeft The Inquirer vernomen dat Nvidia een bestaand ontwerp heeft opgepoetst en er een andere naam aan heeft gegeven.

The Inquirer heeft gesproken met diverse personen, waaronder mensen die op Nvidia's editors' days zijn geweest en daar uitleg hebben gekregen over de architectuur van de nieuwe chip.
Er waren overigens vooraf al weinig Nvidia's partners die erin geloofden dat Nvidia de nieuwe chip op basis van een compleet nieuw ontwerp op tijd zou kunnen afkrijgen.

Dat Nvidia de nieuwe chip vroeger dan gepland kon uitbrengen was dan ook wel verrassend, maar daarmee was het bedrijf wel eerder dan concurrent ATI, die over niet al te lange tijd met de R520 op de proppen zal komen. Het ziet er dus naar uit dat Nvidia het handig heeft gespeeld, door te doen alsof de chip compleet nieuw was, maar nu dus naar alle waarschijnlijkheid niet meer is dan een gereviseerde NV40 chip met meer pipelines en aantal nieuwe features.

Aan de andere kant maakt het ook niet veel uit dat de chip niet op een compleet nieuw ontwerp is gebaseerd. De chip is sneller dan de snelste chip uit de Geforce zes serie en ook sneller dan ATI's snelste kaart, de X850XT PE.
Wat dat betreft is het wel een flinke stap voorwaarts voor Nvidia, maar dus niet zo'n grote stap als de fabrikant ons wil doen laten geloven. Met de nieuwe chip heeft Nvidia momenteel echter wel weer de snelste chip in handen en de media aandacht heeft het bedrijf ook veel positiefs gebracht.

Grootste voordeel van de chip is echter dat hij snel uitgebracht kon worden en ook in grote getale verkrijgbaar is. ATI heeft momenteel nog geen tegen antwoord, maar zal dus binnenkort wel met de R520 op markt komen. Verwachting is dat deze chip weer sneller zal zijn dan de G70, maar dat blijft voorlopig nog speculeren.
Bron: Tweakzone

[ Voor 32% gewijzigd door KappuhH op 01-07-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 12-07 17:12
bij theinquirer hebben ze leuke ideen over de dingen die in de gelekte 80.xx drivers stonden.

zo zou C51 de Nforce5 kunnen zijn en de C51GL een Nforce5 met onboard grafix kunnen zijn.

http://www.theinquirer.net/?article=24334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Niemand heeft gezegd dat het een volledige nieuwe kaart is, dus die berichten slaan dus nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
epo schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:14:

Niemand heeft gezegd dat het een volledige nieuwe kaart is, dus die berichten slaan dus nergens op.
Nee maar ze hebben het wel zo laten voorkomen. Anders hadden ze wel gemeld hebben dat ut op een oudere chip gebasseerd was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

KappuhH schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:16:
[...]
Nee maar ze hebben het wel zo laten voorkomen. Anders hadden ze wel gemeld hebben dat ut op een oudere chip gebasseerd was!
Agh man, het is een chip gebaseerd op de 6800 technologie, what else is new??? |:(
Waar maak je je druk over? het gaat sowieso over de prestaties of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
epo schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:18:
Agh man, het is een chip gebaseerd op de 6800 technologie, what else is new??? |:(
Waar maak je je druk over? het gaat sowieso over de prestaties of niet??
Ik maak me nergens druk om, maar wou dit gewoon even vermelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Jorde89 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:38:
zelfs de nieuwste cpu haalt nie alles uit de 7800GTX dus ja ik zou daar nog wa langer mee wachten ;)
Ik doel uiteraard op de multi threaded opties die in de 80's driver zouden zitten, waardoor een FX niet meer de beste gamings CPU zal zijn (?) en ik heb natuurlijk een FX ;)

Ik had niets meer verwacht van de 7800 gtx dan dat het een op een 6800 gebaseerde architectuur zou zijn, met extra verbeteringen aan de shader performance en HDR.

De 7800 gtx is precies wat ik er van verwachtte..maar ze hebben het idd ander laten voorkomen in de faq op hun website!

[ Voor 45% gewijzigd door edward2 op 01-07-2005 16:07 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
The Inquirer is weer aan het lullen ja, G70 is gebaseerd op de NV40, is al lang bekend.
G70 could stand for Geforce – Graphic series seven - but no one wants to confirm or deny this.
Ahh daar gaat het hem dus om, omdat de codenaam veranderd is dachten ze dat het een nieuwe chip was? NV stond voor nVidia, nu hebben ze er G van graphics van gemaakt, en de codenamen van hun chipsets beginnen met een C.

[ Voor 69% gewijzigd door XWB op 01-07-2005 16:02 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

KappuhH schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:50:
[...]
Ik maak me nergens druk om, maar wou dit gewoon even vermelden!
Vermeld dan alleen nuttige dingen, in elke review wordt vermeldt dat de chip op de 6800 is gebaseerd :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:43

XanderDrake

Build the future!

Bigbot schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:11:
bij theinquirer hebben ze leuke ideen over de dingen die in de gelekte 80.xx drivers stonden.
zo zou C51 de Nforce5 kunnen zijn en de C51GL een Nforce5 met onboard grafix kunnen zijn.
Kijk dat is intressant. Back 2 Back, zoals bij de nForce 2!

dat gedoe van dat de G70 gebaseerd is op de 6800 is idd oud nieuws

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 22:20

Convoy

g44p

hier de eerste resultaten van mn nieuwe systeempie, alles draait nog default maar daar gaat snel verandering in komen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.freekweb.nl/3DMark_default.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
epo schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:00:
[...]

Vermeld dan alleen nuttige dingen, in elke review wordt vermeldt dat de chip op de 6800 is gebaseerd :Z
Dat noemen ze nou fanboyism

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Trieste opmerking, ik heb een x850xt en een x850xt pe wat nou fanboyism, wordt een beetje moe van types zoals jij. Ga naar FOK ofzo. Info is leuk, maar zeeer overbodig info zoals dat 6800/7800 verhaal is gewoon bedroevend en niet gewenst in dit topic. En omdat ik dat zeg ben ik een fanboy, sneu maar goed dat zegt genoeg over jou.

[ Voor 4% gewijzigd door epo op 01-07-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Op de Nvidia site staat:

Q: Is GeForce 7800 GTX a new architecture?
Yes, GeForce 7800 is a revolutionary new architecture built from the ground up to deliver the world's best graphics performance.

Nividia probeert dus wel degelijk vaag te blijven over de oorsprong.

Kleine edit.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 13284 op 01-07-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
epo schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:38:
Trieste opmerking, ik heb een x850xt en een x850xt pe wat nou fanboyism, wordt een beetje moe van types zoals jij. Ga naar FOK ofzo. Info is leuk, maar zeeer overbodig info zoals dat 6800/7800 verhaal is gewoon bedroevend en niet gewenst in dit topic. En omdat ik dat zeg ben ik een fanboy, sneu maar goed dat zegt genoeg over jou.
Ik had het eigenlijk over degene die het artikel naar voren haalt waarin staat dat de 7800 geen nieuwe chip is, maar goed ik neem het al terug. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Janssen op 01-07-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Laatst online: 11:53

HeepH

Dope Rapper

nou het komt nogal zeikerig over van de inq in ieder geval,daar heeft hij gelijk in...ze doen nogal wat moeilijk over iets wat wij allemaal al wisten.

Jij hoeft echter niet zo uit de toon te vallen tegenover ''janssen'' want wat hij zegt(ook al is het niet onderbouwt) gaat jou niet zo veel aan. Hij valt jou niet direct aan, en zijn standpunt is te verdedigen. Wat jij echter doet (hem op de persoon aanvallen) is niet gewenst op dit forum...
En omdat ik dat zeg ben ik een fanboy
hij noemt jou geen fanboy,maar de mensen van the inq...sterker nog hij geeft jou gelijk, en vind het ''fanboyish'' wat zei geschreven hebben

beetje rustiger aan zou je geen kwaad doen denk ik...

Edit :
Janssen schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:47:
[...]

Ik had het eigenlijk over degene die het artikel quote waarin staat dat de 7800 geen nieuwe chip is, maar goed ik neem het al terug. 8)7
Hoi :P jij hier...
Waarom terugnemen? als je het motiveren kunt mag je MI best voor je mening uitkomen toch...

Edit 2 : geen tijd om te editen voor typo's en hoofdletters, ik moet naar school mijn diploma halen...

[ Voor 32% gewijzigd door HeepH op 01-07-2005 18:48 ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 20:36
Anoniem: 13284 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:44:
Op de Nvidia site staat:

Q: Is GeForce 7800 GTX a new architecture?
Yes, GeForce 7800 is a revolutionary new architecture built from the ground up to deliver the world's best graphics performance.

Nividia probeert dus wel degelijk vaag te blijven over de oorsprong.

Kleine edit.
:O Wanneer leren mensen nu eens aan dat marketing afdelingen niet te vertrouwen zijn? Gewoon de benchmarks en onafhankelijke reviews afwachten en vandaar uit je beslissing maken.

Al had NVidia de G70 in 1999 al en heette hij toen NV55,3, dat doet toch niets af aan hoe dat ding nu presteerd?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
Breepee schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:48:
[...]

Al had NVidia de G70 in 1999 al en heette hij toen NV55,3, dat doet toch niets af aan hoe dat ding nu presteerd?
Dude you hit the nail on the head!

Mensen wat boeit het nou dat de G70 geen 100% nieuwe chip is? Als je daarover gaat zeiken ben je volgens bij gewoon een beetje zielig bezig. Als de prestatiewinst 6800-->7800 nou nihil was, ok. Maar zolang de prestatie van de 7800 goed is wat boeit het dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Breepee schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:48:
[...]

:O Wanneer leren mensen nu eens aan dat marketing afdelingen niet te vertrouwen zijn? Gewoon de benchmarks en onafhankelijke reviews afwachten en vandaar uit je beslissing maken.

Dat snap ik wel, maar ik doelde op de felle reactie van Epo en dat hij niet zo hoeft uit te vallen op iemand die even wat meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Janssen schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:47:
[...]

Ik had het eigenlijk over degene die het artikel naar voren haalt waarin staat dat de 7800 geen nieuwe chip is, maar goed ik neem het al terug. 8)7
oke, mijn excuses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Kreeg dit in m'n mail van computerland. Als je ergens nog een heeeeeeeel oud videokaartje hebt liggen misschien interessant.

Grafiekje komt me trouwens bekend voor. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-land.nl/nieuwsbrief/gigabyte/nieuwsbrief_week_25_2_02.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-land.nl/nieuwsbrief/gigabyte/nieuwsbrief_week_25_2_04.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-land.nl/nieuwsbrief/gigabyte/nieuwsbrief_week_25_2_05.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-land.nl/nieuwsbrief/gigabyte/nieuwsbrief_week_25_2_06.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-land.nl/nieuwsbrief/gigabyte/nieuwsbrief_week_25_2_07.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Brakkie op 01-07-2005 19:53 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

iemand met een 7800 die 80.40 al getest? Ik ben nog wat aan het downen en wil dat even niet afbreken.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 11:33
edward2 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:54:
iemand met een 7800 die 80.40 al getest? Ik ben nog wat aan het downen en wil dat even niet afbreken.
jij inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

nee dat gaat nog wel even duren ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Bigbot schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:11:

nForce chipsets met graphics onboard staan gepland voor Q3, is al een tijdje bekend :)
Dunno of dat nForce 5 zal heten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:18

Duik eens heel snel achter je computer en geef ons een screenie })

edit:

Gfmike ook al een tijdje niet meer gezien, misschien kan hij ook even kijken?

[ Voor 12% gewijzigd door Zeus op 01-07-2005 20:33 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Idd, Edward kan jij ook eens kijken of je 32 pipes ziet met die nieuwe rivatuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

epo schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:26:
Idd, Edward kan jij ook eens kijken of je 32 pipes ziet met die nieuwe rivatuner?
Zal hem straks wel ff downen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dit laat Rivatuner zien:

$ffffffffff ---------------------------------------------------
$ffffffffff Northbridge information
$0400000000 Description : NVIDIA nForce4 series
$0400000001 Vendor ID : 10de (NVIDIA)
$0400000002 Device ID : 005e
$0400000003 AGP bus : not supported
$ffffffffff Display adapter information
$0000000000 Description : NVIDIA GeForce 7800 GTX
$0000000001 Vendor ID : 10de (NVIDIA)
$0000000002 Device ID : 0091
$0000000003 Location : bus 1, device 0, function 0
$0000000004 Bus type : PCIE
$000000000f PCIE link width : 16x supported, 16x selected
$0000000009 Base address 0 : d0000000 (memory range)
$000000000a Base address 1 : c0000000 (memory range)
$000000000b Base address 2 : none
$000000000c Base address 3 : d1000000 (memory range)
$000000000d Base address 4 : none
$000000000e Base address 5 : 0000c000 (I/O range)
$ffffffffff NVIDIA specific display adapter information
$0100000000 Graphics core : NV47 revision A1 (24x1,8vp)<-----
$0100000001 Hardwired ID : 0090 (ROM strapped to 0091)
$0100000002 Memory bus : 256-bit
$0100000003 Memory type : DDR (RAM configuration 07)
$0100000004 Memory amount : 262144KB
$0100000005 Core clock : 283.500MHz
$0100000006 Memory clock : 652.500MHz (1305.000MHz effecti...
$0100000007 Reference clock : 27.000MHz

Bij Low level systems settings zie je wel bij "active pixel/vertex configuration" en dan custom 32 masks, welke niet allemaal aan gevinkt en gedefinieerd zijn, bedoel je dit?

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 01-07-2005 21:30 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:18
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/riva01.gif
Bij jou staan dus 4 t/m 6 ook nog aan en wat staat er dan bij 7 en 8?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

4 en 5 staan aan als resp. pixel unit 4 en 5

7 is n/a en 8 is vetex unit 0

Bij bij staan dus alleen 6, 7, 26, 27 en 31 niet aangevinkt.

[ Voor 30% gewijzigd door edward2 op 01-07-2005 21:46 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Toch leuk om zo bevestigd te zien dat G70 gewoon NV47 is. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Btw eigenaren van de Leadtek 7800 kunnen een nieuw bios downen die de kaart op 450/1250 default zou zetten. Vreemd genoeg geeft rivatuner bij mij 463/1290 aan :? 8)7 Ik neem aan dat RT nog een probleempje heeft met de 7800..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138440

edward2 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:55:
Btw eigenaren van de Leadtek 7800 kunnen een nieuw bios downen die de kaart op 450/1250 default zou zetten. Vreemd genoeg geeft rivatuner bij mij 463/1290 aan :? 8)7 Ik neem aan dat RT nog een probleempje heeft met de 7800..
Is de 7800 GTX van Leadtek een goede kaart (bijv om te oc'en) en wat is nou echt de core speed en de mem speed van de leadtek want op hun site staan dat ze da nog zullen vertellen

en bij de leadtek zitten toch de games Splintercell en Prince of persia?

Zo beter nederlands

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 138440 op 02-07-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 138440 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:52:
[...]

Is die leadtek beetje goede krt of maakt et geen zak uit welk merk je neemt (op site van leadtek is de core nog "tba" lkr raar hoor )want in leadtek zitten otch sc 3 en pop ww ?
Eh :? vertaal dat eens :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 138440 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:52:
[...]

Is die leadtek beetje goede krt of maakt et geen zak uit welk merk je neemt (op site van leadtek is de core nog "tba" lkr raar hoor )want in leadtek zitten otch sc 3 en pop ww ?
Volgens mij zijn het allemaal reference kaarten, dus het maakt niks uit denk ik.
De uiteindelijke kloksnelheden zullen wel 450/1250 net als bij XFX, maar dat was eerst to be announched ja.

Yep SC3 en POP zitten erbij.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Hier dus de 32, waarbij een gedeelte is uitgezet (begint bij bit 00).

Ik weet niet of dit dus betekent of ze ook allemaal aan te zetten zijn. Ik heb het net geprobeerd, momenteel lijkt het bij mij niks te veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://joepenjet.tweakdsl.nl/pipes.JPG

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 22:37

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Trouwens de G70 was toch een gedeelte van de RSX, en dat is toch wel een nieuwe GPU?
Van mij mogen de prijzen ook nog eventjes dalen, dan haal ik me er ook een, lowlands + kamers + rijbewijs is een dure bezigheid.

Maar ik ben zeer benieuwd naar de performance met een Dual Core CPU + 7800GTX + 80.xx drivers.
Zodra iemand dat heeft, eventjes posten a.u.b :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Die 80.40 zijn nog veel te buggy. Far Cry, Eclipse, en SC3 zijn totaal verneukt. Nog maar een paar buildjes wachten denk ik.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

edward2 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:35:
Die 80.40 zijn nog veel te buggy. Far Cry, Eclipse, en SC3 zijn totaal verneukt. Nog maar een paar buildjes wachten denk ik.
Edward, ik heb nu een x850xt pe en speel BF2 op 1600x1200 alles high behalve de shadows met 4xaa, dit gaat moeizaam. Denk jij dat dit wel met een 7800GTX een stuk beter zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

epo schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:41:
[...]

Edward, ik heb nu een x850xt pe en speel BF2 op 1600x1200 alles high behalve de shadows met 4xaa, dit gaat moeizaam. Denk jij dat dit wel met een 7800GTX een stuk beter zou gaan?
Je gaat er aardig wat op vooruit met BF2. Dit is een game waarin de 7800 het erg goed doet. Ik moet wel zeggen dat ik nooit met een X800 BF2 gespeeld heb, ik geloof dat de X850 ietsjes sneller was dan de 6800U.
Ik ga er tov van de 6800u bijna 2 x keer op vooruit!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
jprommen2 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:16:
Hier dus de 32, waarbij een gedeelte is uitgezet (begint bij bit 00).

Ik weet niet of dit dus betekent of ze ook allemaal aan te zetten zijn. Ik heb het net geprobeerd, momenteel lijkt het bij mij niks te veranderen.

[afbeelding]
Als ik het goed heb, dan heb jij het een beetje verkeerd geinterpreteerd....

Als er 32 pipelines in zouden zitten dan had bij de desciption van "bit 06 (mask 0x00000040)" het volgende gestaan: "Pixel unit 7" en "disabled", alsmede bij HW masked "yes". En bij "bit 07 (mask 0x00000080)" had "Pixel unit 8" en "disabled", alsmede bij HW masked "yes".

Elke pixelunit heeft 4 pipelines. In totaal zouden er dus 8 pixelunits van 4 pipelines = 32 pipelines moeten zijn. Dit staat er echter niet.

Kijk naar het plaatje van Althalus. Dat is een 6800LE die eigenlijk maar 8 pipelines (alleen pixel unit 0 en 1 zijn officieel 'enabled', terwijl 2 en 3 HW Masked (dus verborgen) waren. Maar via Rivatuner zijn ze beide dus aangezet, waarmee je dus 16 pipelines hebt. Hetzelfde geldt voor de vertexshaders, waar de 6800LE officeel maar 4 vertexshaders had, zijn er hier 2 verborgen vertexunits (unit 3 en 5) weer actief gemaakt (enabled).
Aight! schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:29:
Trouwens de G70 was toch een gedeelte van de RSX, en dat is toch wel een nieuwe GPU?
Niet compleet 'nieuw'. nVidia had begin dit jaar al gezegd dat dit jaar een desktopvariant van de RSX uit zou komen. Dat is dus G70 (aka NV47) aka GF7800GTX geworden. RSX zal ongetwijfeld geoptimaliseerd zijn om te werken met Cell en het XDR geheugen, maar grotendeels is-ie hetzelfde... dus SM3.0 en zelfde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 11:33
edward2 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 01:49:
[...]

Je gaat er aardig wat op vooruit met BF2. Dit is een game waarin de 7800 het erg goed doet. Ik moet wel zeggen dat ik nooit met een X800 BF2 gespeeld heb, ik geloof dat de X850 ietsjes sneller was dan de 6800U.
Ik ga er tov van de 6800u bijna 2 x keer op vooruit!
hey edward daar zijn we weer (na het x800@xt topic long ago). Heb net XFX 7800 GTX gekocht en ook die is standaard hoger geclocked: 450 @ 1250. Inderdaad twee keer zo snel in BF2 dan een 6800 Ultra. Geweldig. Ongeveer 80% sneller dan x800x in BF2 dan. Dat doet - gelet op de technisch nieuwe engine van bf2 - deugd.

Nu nog die overige 8 pipes (mocht dat waar zijn) zien te openen.

[ Voor 15% gewijzigd door hully op 02-07-2005 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
CJ schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 04:18:
[...]

Als ik het goed heb, dan heb jij het een beetje verkeerd geinterpreteerd....

Als er 32 pipelines in zouden zitten dan had bij de desciption van "bit 06 (mask 0x00000040)" het volgende gestaan: "Pixel unit 7" en "disabled", alsmede bij HW masked "yes". En bij "bit 07 (mask 0x00000080)" had "Pixel unit 8" en "disabled", alsmede bij HW masked "yes".
Ah, kk. Ik gebruikte tot nu toe eigenlijk altijd nTune, maar die support de 7800GTX nog niet, dus voor de eerste keer Rivatuner geprobeerd. Er zijn er ook in het begin een paar disabled, maar daar staat geen omschrijving achter. Ik ging er dus verkeerd vanuit dat dit de pipes waren... het leek me zo logisch aangezien het er 32 waren en er pixel en vertex shaders tussen stonden.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Vind het jammer dat het allemaal rev. kaarten zijn van NVIDIA. Ik wil de XFX PCB of Asus PCB :o Maar zal nog wel even duren ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Vette kaart hoor, maar had verwacht dat deze standaard wel met 512mb geleverd zou worden. In BF2 is 256MB bijvoorbeeld echt niet toereikend om alle textures in te plempen.

In dat opzicht zou ik dan toch liever voor de 6800U met 512MB kiezen.

Tenzij SLI de bedoeling is, maar dan ben je wel erg duur uit.

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
meuktracker: nVidia ForceWare 80.40

De 80.** Serie is er dus multithreaded ^^

Hoor wel of het uit maakt in benchmarks

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

MrJayMan schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:14:
Vette kaart hoor, maar had verwacht dat deze standaard wel met 512mb geleverd zou worden. In BF2 is 256MB bijvoorbeeld echt niet toereikend om alle textures in te plempen.

In dat opzicht zou ik dan toch liever voor de 6800U met 512MB kiezen.

Tenzij SLI de bedoeling is, maar dan ben je wel erg duur uit.
Ik zou zeker geen 6800U nemen, de 7800GTX haalt een veel hogere fps + heeft nog betere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hully schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 08:53:
[...]

hey edward daar zijn we weer (na het x800@xt topic long ago). Heb net XFX 7800 GTX gekocht en ook die is standaard hoger geclocked: 450 @ 1250. Inderdaad twee keer zo snel in BF2 dan een 6800 Ultra. Geweldig. Ongeveer 80% sneller dan x800x in BF2 dan. Dat doet - gelet op de technisch nieuwe engine van bf2 - deugd.

Nu nog die overige 8 pipes (mocht dat waar zijn) zien te openen.
Ja dat valt niet tegen he.
Je moet Far Cry eens proberen met HDR (helaas nog wel wat rare bugs) dat scheelt ook aardig wat.

Btw, ik draaide net even een leveltje van NOLF2, daar had de 6800u het soms nog wel eens moeilijk mee en de 7800 is soms wel 3 keer sneller met dit spel, insane. Ze hebben echt veel zwakke punten van de 6800u weten te vinden en verbeteren..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Probeer F.E.A.R eens, als dat dezelfde engine als NOLF2 is, maar dan zwaar opgeboets ben ik wel benieuwd.

Bij xbitlabs viel het tegen, je had het ook al eens proberen te spelen met je 6800 Ultra/X800XT PE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Aight! schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:14:
Probeer F.E.A.R eens, als dat dezelfde engine als NOLF2 is, maar dan zwaar opgeboets ben ik wel benieuwd.

Bij xbitlabs viel het tegen, je had het ook al eens proberen te spelen met je 6800 Ultra/X800XT PE?
Fear is ongeveer 50% sneller met de 7800. Ik had ook wel iets meer verwacht, maar het is toch wel een merkbare vooruitgang.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Is 1600x1200 4xFSAA en 16x AF speelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 22:20

Convoy

g44p

ZandBak schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:28:
meuktracker: nVidia ForceWare 80.40

De 80.** Serie is er dus multithreaded ^^

Hoor wel of het uit maakt in benchmarks
ik heb ze hier nu draaien.... benchen/oc'en moet ik nog aan beginnen

Afbeeldingslocatie: http://www.freekweb.nl/3DMark_default.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zit te denken om een 7800GTX te nemen :9 maar ik zie twee grote nadelen:

1) maar 256mb, deze kaart had gewoon met 512 moeten komen. :(
2) hij past niet in mijn K8N SLI :( :(

Nu denk ik wel dat er met wat getweak een mouw aan punt 2 te passen is maar ik probeer dat toch liever niet uit met een kaart van zo'n 550euri.... :o

Iemand hier die de 7800 al in een K8N SLI heeft weten te krijgen ? :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:44:

Nu denk ik wel dat er met wat getweak een mouw aan punt 2 te passen is maar ik probeer dat toch liever niet uit met een kaart van zo'n 550euri.... :o

Bij de 6800 ultra was het verschil in prestaties al vrij klein tussen 256 en 512 mb. Ik denk dat het bij de 7800 niet veel meer zal uitmaken :)
edit: en mocht er toch een aardig verschil in prestaties zijn, de prijs zou dan ook flink hoger uitpakken. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 02-07-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:54

KhaZ

Alfa Romeo

Is hij (welke versie v/d 7800 dan ook) trouwens wel ergens leverbaar? Bij de meeste winkels is het of pre-order, of uitverkocht, of beschikbaar bij leverancier..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Zemskii schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:23:
Is hij (welke versie v/d 7800 dan ook) trouwens wel ergens leverbaar? Bij de meeste winkels is het of pre-order, of uitverkocht, of beschikbaar bij leverancier..
Alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3 tot 5 werkdagen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Kstr
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-04 12:00
Help!!!! schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:44:

"Iemand hier die de 7800 al in een K8N SLI heeft weten te krijgen" Ja dat zou ik ook wel erg graag willen weten, ik wil zelf voor de Asus 7800 gaan, zou jammer zijn als die niet in mijn Asus K8N-Sli moederbord past. Weet iemand het??

The orange or the black pill..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:54

KhaZ

Alfa Romeo

Kheb niet zon zin om 580 oid te betalen, waar hij ergens anders 530 is..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Dan moet je even icm de pricewatch de winkels af om te kijken waar hij wel voor die prijs op voorraad is.

[ Voor 3% gewijzigd door epo op 02-07-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 13:39
Zemskii schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:46:
[...]

Kheb niet zon zin om 580 oid te betalen, waar hij ergens anders 530 is..
4Launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 13:39
Maar ik ben zeer benieuwd naar de performance met een Dual Core CPU + 7800GTX + 80.xx drivers.
Ff geduld hebben, staat in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul Hewson schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:57:
[...]

Ff geduld hebben, staat in bestelling.
Waren toch al testen met Dual Core CPU's en de 7800 ? Viel me zwaar tegen... Single of Dual maakte bijna niets uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Kheb me een aantal dagen geleden een X2 4400+ besteld icm een XFX 7800GTX, 2GB geheugen (2x Twinx1024MB Corsair 3200XLPT, dus 4x512MB) en een Asus A8N-SLI Premium.
Begin alleen te twijfelen aan die XFX, aangezien zojuist ook de Asus beschikbaar is geworden bij azerty.
XFX heeft 450mhz core en 1250mhz mem
Asus heeft 470mhz core en 1200mhz mem
Voor de rest zijn beiden gewoon gelijk aan de reference van Nvidia.

Wie raar mij welke aan en waarom?
Ik neig naar Asus aangezien dit merk mij nooit in de steek heeft gelaten en XFX voor mij een onbekend merk is.
Maar de standaard geheugen EN core overclock van XFX is toch behoorlijk netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Anoniem: 51473 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:05:
[...]

Waren toch al testen met Dual Core CPU's en de 7800 ? Viel me zwaar tegen... Single of Dual maakte bijna niets uit..
Dit gaat uiteraard veranderen met de komst van multithreaded drivers en games.
De drivers zullen waarschijnlijk zeer binnenkort verschijnen, de games moeten we helaas nog ff op wachten.
Maar dat deze multithreaded drivers een boost zullen geven aan de performance twijfel ik niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Legion schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:13:
[...]

Kheb me een aantal dagen geleden een X2 4400+ besteld icm een XFX 7800GTX, 2GB geheugen (2x Twinx1024MB Corsair 3200XLPT, dus 4x512MB) en een Asus A8N-SLI Premium.
Begin alleen te twijfelen aan die XFX, aangezien zojuist ook de Asus beschikbaar is geworden bij azerty.
XFX heeft 450mhz core en 1250mhz mem
Asus heeft 470mhz core en 1200mhz mem
Voor de rest zijn beiden gewoon gelijk aan de reference van Nvidia.

Wie raar mij welke aan en waarom?
Ik neig naar Asus aangezien dit merk mij nooit in de steek heeft gelaten en XFX voor mij een onbekend merk is.
Maar de standaard geheugen EN core overclock van XFX is toch behoorlijk netjes.
Hoeveel heeft dat jouw gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Anoniem: 109640 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:20:
[...]
Hoeveel heeft dat jouw gekost?
M'n linker nier :+
Zo'n 2100 euro.
Maar daar komen dus ook nog 2x200GB schijven van WD een geluidskaart Audigy 2 Zs en een Arctic Freezer 64.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.