VGA ram cooling?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Topicstarter
Ik ben momenteel opzoek naar de beste (=meeste performance) koeling voor de VGA-ram chips. Ik wil namelijk een zalman vf700-cu cooler kopen voor men grafische kaart, maar ik vind die ramsinkjes die daarbij zitten nogal flauwtjes uitzien. Dus nu vraag ik me af wat de beste ramsinkjes zijn voor een stevige cooling, en wat de beste manier is om ze te bevestigen. Na wat onderzoek blijkt dat de sinkjes bevestigen met gewone kwalitatieve thermalpaste niet houdt. Daarvoor heb je een krachtigere lijm nodig. Ook blijkt de thermal adhesive die standaard al op de meeste ramsinkjes zit, niet heel goed te zijn op gebied van warmtegeleiding. Dus vraag ik me nu ook af wat de beste oplossing is om de ramsinkjes stevig te bevestigen en toch een sublieme warmtegeleiding te verkrijgen. Verder zou ik ook graag de ramsinkjes achteraf terug willen kunnen verwijderen. Is er trouwens ook een voordeel bij 1 sinkje per chip of bij 1 sink per 4 chips in lijn?
Dus wat zou de ideale oplossing zijn bij de volgende vereisten:
-gezocht: sinkjes met een heel goede cool-performance
-sublieme warmtegeleiding tussen chips en sinkjes
-moet gegarandeerd houden (spreekt voor zich ;) ), ook bij hogere temps
-moet achteraf terug verwijderd kunnen worden, zonder brokken te maken
(-moet samen met de vf700-cu kunnen gemonteerd worden, mogen dus niet in elkaars weg zitten)

Graag jullie ideeën hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Zelf maken van koper? Hoog profiel, veel inkepingen, vastmaken met Arctic Silver Adhesive. Verwijderen met invriezen of met aardappelmesje :X .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
marzzman schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:24:
Zelf maken van koper? Hoog profiel, veel inkepingen, vastmaken met Arctic Silver Adhesive. Verwijderen met invriezen of met aardappelmesje :X .
hmm zelf maken zou het wel zijn, alleen heb ik er het gerief niet voor... :'(
direct eens zoeken op Arctic Silver Adhesive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 10:22
Er zijn naar mijn weten niet echt veel merken die specifiek losse ram sink produceren. Je hebt de Zalman ZM-RHS1, Revoltec BGA Ram Freezer - koper / aluminium, Cooler Master SAC-P01 en nog wat duitse merken. (vast nog wel meer, maar dit heb ik kunnen vinden)

Zelf was ik ook opzoek naar de ideale ramsinks. Uiteindelijk ben ik voor de revoltec ram freezers gegaan. Deze zijn het grootst en van koper. Samen met een 9800pro, ati silencer1 konden ze er standaard niet op. Het was dus nodig om stukjes er af te zagen, dit ging gemakkelijk.

Je moet zelf ff uitzoeken hoeveel ruimte je nog over heb tussen je ram en het koelblok van je vgakaart. De sinks van revoltec waren bijvoorbeeld 20 mm en ik had maar 10 mm op sommige plekken over.

Standaard zit er bij de ramsinks hittegeleidend dubbelzijdig plakband. Nu is het wel zo dat 1 van mijn ramsinks er inmiddels is afgevallen. Arctic silver adhesive kan ik dan als alternatief ook goed aanbevelen.

Waarschijnlijk zal je, als je geen zin heb om te zagen, geen betere oplossing vinden dan de sinks die je nu hebt. Echter als je geen probleem hebt met zagen kan ik je de sinks van revoltec aanbevelen. Je kan ze kopen bij freezinghardware.nl 10 € voor de aluminium en 12€ voor de koperen versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben eens gaan kijken naar die Revoltec sinkjes en die zien er iderdaar wel leuk uit. Op 1 ding na dan en dat is dat er nogal weinig ruimte is tussen de koelvinnen (12 koelvinnen als ik juist heb geteld)waardoor er volgens mij niet/nauwelijks airflow tussen mogelijk is (omdat het passieve sinkjes zijn)wat we een beetje zonde is.
Heb ook net deze tegengekomen: http://www.ocztechnology....ts/ocz_copper_bga_ramsink
Zijn iets kleiner en iets minder solide, en ook hier weer het probleem van weinig plaats tussen de koelvinnen...
Deze sinkjes staan mij voorlopig nog het meest aan: http://www.coolermaster-e...Little%20Chipset%20Cooler
Zouden moeten passen in combinatie met elke GPU-cooler, en hebben lekker veel ruimte tussen de koelvinnen. Alleen spijtig dat ze niet van koper zijn.

Ondertussen ook al een beetje gezocht naar Thermal adhesive producten en volgende review tegengekomen:
http://www.viperlair.com/...tout/therm_so_feb02.shtml
hierbij wordt de Nanotherm Thermal Epoxy vergeleken met de Arctic Alumnia Adhesive. (Ik zou dan wel ineens de Siver versie nemen ipv de Alumnia -> nog meer geleiding)
Vooral dit stukje tekst viel mij op in de review:
"I probably should have mentioned this earlier, but both epoxy solutions are permanent. Because I needed to test both of them, and only have a couple of video cards to test with, I needed to dilute both mixtures. I'm still going to provide numbers for both of them, but because I'm changing the properties somewhat, my results may not reflect what you might see elsewhere.
To dilute them, I applied the 1:1 ratio for each. I then added an equal part of either Nanotherm Ice or Arctic Alumina (depending on which epoxy I was using) to the mix. It's still tough to separate after, but not as tough as it would be had I not diluted the mixture."

->dit zou ik inderdaad ook kunnen doen om ervoor te zorgen dat ik de sinkjes achteraf loskomen
Maar het kan dan wel zijn dat de mening van gewone AS5 met de Adhesive ervoor zorgt dat de warmtegeleidende-performance achteruit gaat door mogelijke interferentie van de 2 producten (hoewel ik denk dat de kans klein is...)
Wat ik dan eerder zou doen is bijvoorbeeld 3 kwart van de chip bedekken met een heel dun laagje gewone AS5, en op het andere kwart die gewone Arctic Silver Adhesive aanbrengen. De warmtegeleiding zou dan héél goed moeten zijn, en achteraf verwijderen kan je dan doen door te trekken aan de zijde waar de gewone AS5 zit. Die zijde zal allenszins makkelijk loskomen waardoor je meer grip krijgt en eventueel iets alcohol kan gebruiken om de rest eraf te krijgen. Enige twijfelpunt is dan nog of de sinkjes wel goed gaan blijven zitten aan de kant met enkel AS5 :?
Wat ik ook zou kunnen doen, is op zoek gaan naar een goede sink die je over 4 ramchips in lijn ineens kan plaatsen. Dan zou ik het eerste chipje in lijn voor de helft insmeren met Adhesive en de andere helft met AS5. Idem voor het 3de chipje in lijn. Het 2de en 4de chipje zou ik dan gewoon insmeren met AS5. Hiermee zou geen enkele kant mogen loskomen, is de sink toch goed verwijderbaar en heb je een heel goed warmtegeleiding...
Probleem is nog dat ik zulke sinks niet echt vind... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat ik me nu wel afvraag, als je een sink gebruikt die 4 chips overdekt dat je dan geen luchtspleten gaat krijgen omdat elk opp van elke elke chip niet in exact 1 en hetzelfde vlak liggen. Dus bij sommige chips gaat de heatsink dan toch alleen op de rand duwen, de rest van de chip niet. Is toch ook niet bevorderend voor de cooling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik misschien wel de ideale ramsinks heb gevonden.
http://www.microcool.it/index1.asp?ris=1024&lin=in
De 2de grootste soort zou perfect moeten passen en gaat naar mijn gevoel een heel goed performance geven in combinatie met Arctic Silver Adhesive ofzo.
Met een beetje geluk, afhankelijk van videokaart tot videokaart kan mogelijk zelfs het grootste model van 30mm X 30mm X 30mm passen. Dat zou pas uw mem koel houden!!! 8)
Dus de boodschap is: eerst de vf700 kopen en installeren zonder thermal paste. Vervolgens in real life uitmeten welke de maximale afmetingen mogen zijn van sinks zodat ze er nog zouden onderpassen. Dan pas adh van deze afmetingen de ideale sinks kopen en installeren, en dan pas de vf700 definitief installeren met kwalitatieve paste. Ik kan het mij zo al voorstellen: een kaart gekoeld met 8 stuks van de grootste soort op bovenstaande link en dan de vf700. Dit alles met hoogkwalitatieve AS5 en AS Adhesive geinstalleerd... dat zal pas een oc-boost geven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Je kan ze zelf maken. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nikken/PC230.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door collission op 19-06-2005 20:50 ]

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06 23:16

HeepH

Dope Rapper

alleen heb ik er het gerief niet voor...

jammer van het belgisch,maar je snapt hem denk ik wel...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

uuuh... nee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb er het gerief niet voor = ik ben er niet voor uitgerust om zulke dingen te maken...
wist niet dat dat in Nederland niet gebruikt werd, we leren bij ;)
het is trouwens niet Belgisch maar Vlaams...
overigens mooie sinkjes, als ik eens tijd heb ga ik eens gans dat topic doorlezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

vlaams, belgisch mijn r**t, als het geen frans is is het belgisch, en zo denken jullie ( de vlamingen) er toch ook over? (ik woon aan de grens dus vertel mij wat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HeefStan schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:46:
vlaams, belgisch mijn r**t, als het geen frans is is het belgisch, en zo denken jullie ( de vlamingen) er toch ook over? (ik woon aan de grens dus vertel mij wat :P)
"als het geen frans is is het belgisch" :?
ok nu ben ik niet meer mee
maar goed dat is een andere discussie, misschien ook een toppic over starten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 17:16

Nox

Noxiuz

HeefStan schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:58:
alleen heb ik er het gerief niet voor...

jammer van het belgisch,maar je snapt hem denk ik wel...
dat was een oude 1U cooler. die hebben veel finnen en grote oppervlakte.

bevestig ze met druppeltjes secondelijm op de hoeken en arctic 5 in het midden.

door midden zagen doe je met een ijzerzaag of dremel. onderkant even schuren en klaar.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat van die 1U cooler heb ik ook net gelezen, is een heel goed idee: de perfecte sink. Maar daarbij stel ik me dan toch opnieuw dezelfde vraag:
Anoniem: 144949 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 16:49:
Wat ik me nu wel afvraag, als je een sink gebruikt die 4 chips overdekt dat je dan geen luchtspleten gaat krijgen omdat elk opp van elke elke chip niet in exact 1 en hetzelfde vlak liggen. Dus bij sommige chips gaat de heatsink dan toch alleen op de rand duwen, de rest van de chip niet. Is toch ook niet bevorderend voor de cooling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

In de praktijk liggen ramchips nagenoeg vlak, en omdat je met adhesive toch een lijmklem oid er op moet zetten zul je geen last hebben van onvolledig contact. Wel de arctic silver adhesive goed verdelen, en alle hoekjes meepakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mm, gaat wel een kostelijk grapje worden, 2 van die 1U coolers...
ben van plan om het als volgt te doen (maar gaat allenszins pas voor juli zijn, na de examens :r ):
Arctic Silver Adhesive= ASA
Arctic Silver 5= AS5

In het midden van elke chip doe ik een beetje ASA en langs beide zijden daarvan doe ik voor de rest AS5. Uit een papier snij ik gewoon een strookje van een paar millimeter breed, daarmee bedek ik de middenste van een rij van 4 chips, en de zijkanten smeer ik dan in met AS5 (haast is hier niet nodig omdat het geen lijm is.)
Vervolgens neem ik het papier waar het strookje uitgesneden was, en leg ik dat mooi mee in de lengte over de basis van de sink, met de strookopening in het midden. ->soort van sjabloon dus
Daarmee kan ik dan properkes een laagje ASA aanbrengen (hier is wel haast nodig, moet geklaard worden in 3 minuten en dat steekt mij tegen...) op de sink dat dan ook de dikte heeft zoals papier (dun dus >:) ) Vervolgens zal ik heel goed moeten mikken bij het aanbrengen van de sink op de chips zodat de ASA-strook en de AS5-stroken mooi naast mekaar vallen. Vervolgens lekker hard aanpersen en lang genoeg laten drogen. Dit dan herhalen voor de 3 andere sinks. Ik denk eraan om in totaal zo'n 1/4 van het ganse oppervlak van elke chip te bedekken met ASA en 3/4 met AS5. Hiermee hoop ik er voor te zorgen dat de sinks gegarandeerd gaan blijven hangen in alle omstandigheden, maar dat ik ze toch nog kan loskrijgen zonder mijn grafische kaart te verknoeien. Denken jullie dat dat gaat lukken met deze verhouding van 1/4 en 3/4. Heeft er al iemand ervaring met ASA om misschien te kunnen bevestigen hoe hard dit goedje eigenlijk kleeft?
Kan ik trouwens ook niet gewoon de verhouding aanpassen van de componenten waarmee de ASA gemengd wordt zoals bijvoorbeeld 1:4 ipv 1:1??? Daarvoor moet natuurlijk wel 1 component de lijm zijn en 1 comonent de warmtegeleidende pasta, is dit het geval? En verminderd de kleefkracht dan ook met een factor 4 indien ik de verhouding aanpas met een factor 4, of is dit niet evenredig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
HeefStan schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:46:
waar woon je dan

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Goirle woon ik,

Ik bedoelde in mijn vorige post(niet om iemand te beledigen ofzo) dat de meeste vlamingen het liefst hebben dat je (en de rest van belgie ook) nederlands (vlaams) spreekt, en geen frans. Zo hebben de meeste frans-sprekende belgen liever dat je frans spreekt, en dat de rest van belgie ook frans gaat spreken...

offtopic:
we kunnen elkaar in keer opzoeken, baarle haal ik nog wel op de fiets :+

[ Voor 14% gewijzigd door HeepH op 20-06-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

@ disco stu: veel mensen proberen een mix van ASA en AS5 om hun heatsinks aan te brengen, maar het werkt bijna nooit.
Ten eerste gaan ASA en AS5 door elkaar heen lopen als ze op dezelfde chip zitten, hoe je het ook aanbrengt. Daardoor krijg je minder contact en koelt het dus minder, en een slappe verbinding waardoor de kans groot is dat binnen een jaar je ramsinks eraf lazeren.
Het best is dus gewoon alleen ASA, die meuk koelt net zo goed als AS5. Verwijderen kan toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
casemodderpoel schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:49:
@ disco stu: veel mensen proberen een mix van ASA en AS5 om hun heatsinks aan te brengen, maar het werkt bijna nooit.
Ten eerste gaan ASA en AS5 door elkaar heen lopen als ze op dezelfde chip zitten, hoe je het ook aanbrengt. Daardoor krijg je minder contact en koelt het dus minder, en een slappe verbinding waardoor de kans groot is dat binnen een jaar je ramsinks eraf lazeren.
Het best is dus gewoon alleen ASA, die meuk koelt net zo goed als AS5. Verwijderen kan toch niet meer.
"veel mensen proberen een mix van ASA en AS5 om hun heatsinks aan te brengen, maar het werkt bijna nooit."
->ik dacht dat de 2 componenten van ASA één deel lijm en één deel AS5 (maar dan in een not-AS5 verpakking) waren eigenlijk, dus als dit zo is, is ASA sowieso al een mix
maar als het dan bijna nooit werkt zal deze stelling niet kloppen...

"Ten eerste gaan ASA en AS5 door elkaar heen lopen als ze op dezelfde chip zitten, hoe je het ook aanbrengt."
->dit verbaast me toch, toen ik men AS5 op men cpu heb aangebracht viel me op hoe stijf de pasta wel niet was. Ik heb zelfs 5 minuten (of meer) nodig gehad om de pasta vanwege zijn stijfheid volledig mooi in een dun laagje opengesmeerd te krijgen. ik heb toen zelfs nog gedacht dat die stijfheid een voordeel is, mits de pasta daardoor niet van de cpu afloopt en je zo niet kan gaan knoeien. Dus da AS5 gaat zeker niet gaan uitlopen, verre van!!!
Als ik dan het truukje toepas van de AS5 in een dun laagje links en rechts op de chips (met dan een uitsparing daartussen voor de ASA die op ik op de sink ga doen) en de ASA in een dun laagje op de sink ( enkel in het midden zodat die in de uitsparing van de AS5 past, dus met een uitsparing links en rechts voor de AS5 die op de chips zitten), gaan ze niet met elkaar in contact komen en ook niet uitlopen wanneer je de sink dan tegen de chips plakt...
Ik weet niet of je de uitleg begrijpt, ik geef toe, het is moeilijk om in woorden neer te schrijven. Ik zou een schemaatje maken in paint, maar ik heb geen webspace om dit te posten :( maar zo zou het volgens mij echt wel moeten werken hoor.

Ik geloof best dat de ASA op zich heel goed geleidt, maar dan krijg ik de sinks niet meer los en dat is toch nog wel een vereiste. Het probleem is als volgt: deze zalig grote ramsinks kan ik enkel gebruiken in combinatie met de vf700. Niet met de originele cooler omdat die gedeeltelijk de ramchips overlapt (zonder contact te maken). Nu wil ik later wel men (toekomstige) vf700 wel kunnen meenemen op een eventuele volgende upgrade-videokaart, en dan men huidige videokaart houden als reserve of 2dehands doorverkopen (zodat er toch wat geld binnenkomt naast al die uitgaven ;) ). Als ik dan men vf700 meeneem naar de volgende kaart kan ik niet meer de originele koeler installeren omdat dan die zalige memsinks in de weg zitten, en zonder koeling kan ik natuurlijk de kaart niet meer gebruiken...
Dus het is mijn bedoeling dat ik éénmaal die zalige ramsinks maak en éénmaal een vf700 koop en deze dan telkens meeneem op men volgende videokaart (voor zover de vf700 gaat passen op toekomstige kaarten), waarbij ik dan telkens achteraf terug de originele koeler installeer op de oude videokaart(en) zodat die nog bruikbaar zijn achteraf...
Daarom is het nodig dat ik de sinks achteraf kan verwijderen zonder iets te moeten slopen.
Een optie die ik ook nog altijd niet uit het oog ben verloren is gewoon enkel AS5 gebruiken en dan met een soort systeem ervoor zorgen dat sink vooraan en de sink op de achterzijde tegen elkaar gedrukt worden. Het voordeel hiervan is dat als je daar redelijk drukkracht op kan zetten, dat het contact tussen de sinks en de chips hééél goed wordt :)
Het nadeel is, dat ik nog bijlange niet weet hoe ik dit zou kunnen aanpakken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
http://www.frozencpu.com/ram-19.html

Die heb ik gekocht voor men 9800pro/XT

Zijn echt supergoede dingen. Compleet koper, veel inkepingen, passen supergoed op de BGA memchips (BGA is vormfactor voor de mensen die het niet weten)

Echt, aanrader van de maand voor mij :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Entity_Razer schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:31:
BGA is vormfactor voor de mensen die het niet weten
wat houdt dit in? dat de chips altijd een bepaalde afmeting hebben die in een standaard zijn vastgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

BGA: Ball Grid Array.
Manier van aanbrengen van chips op een PCB waarbij de contactpunten kleine balletjes zijn onder op de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

Wat meestal ook erg goed werkt is dat je gewoon een oude cpu cooler aan stukken zaagt en deze op de bovengenoemde manier bevestigd. Bij voorkeur van die hoge aluminiumcoolers doen het erg goed. Grote openeningen tussen de blokjes wat een zeer goede luchtdoorstroming mogelijk maakt.

Deze truuk werd me aanbevolen door ViperJohn, de Radeon Mod God van DFI Street.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheWizzard schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:42:
Wat meestal ook erg goed werkt is dat je gewoon een oude cpu cooler aan stukken zaagt en deze op de bovengenoemde manier bevestigd. Bij voorkeur van die hoge aluminiumcoolers doen het erg goed. Grote openeningen tussen de blokjes wat een zeer goede luchtdoorstroming mogelijk maakt.

Deze truuk werd me aanbevolen door ViperJohn, de Radeon Mod God van DFI Street.
bedankt voor de tip
maar het probleem is nu niet zozeer meer welk, hoe, of wat gebruiken als sink, maar wel hoe ik deze sinks kan bevestigen op de kaart met volgende voorwaarden
-moet gegarandeerd blijven zitten onder alle omstandigeheden
-de sinks moeten achteraf terug verwijderd kunnen worden zonder schade aan de sinks noch de kaart toe te brengen
-de warmteoverdracht moet hééél goed zijn

mja, en dat is net het probleem: probeer deze 3 vereisten maar eens terug te vinden in 1 goede bevestigingswijze :?
het beste lijkt me momenteel om gewoon de sinks te monteren met AS5 en dan a.d.h. van iets in de aard van een schroefklem de 2 sinks (acherzijde en voorzijde van de kaart)tegen mekaar aan te drukken. Nu schroefklem...ik bedoel natuurlijk iets met hetzelfde principe, en dan veredeld voor pc-gebruik...
Ik hoop dat het woord schroefklem door iedereen gekend is. Dacht eerst het woord "sergeant" te gebruiken maar dat verstaan de Nederlanders volgens mij zeker niet, dus vandaar schroefklem... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Denk je dat sinks op je mem zoveel helpen? 5mhz extra maximaal man!
Al die moeite en dat geld, je merkt er dus eigemlijk geen reet van qua performance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ToFast schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:05:
Al die moeite en dat geld, je merkt er dus eigemlijk geen reet van qua performance!
ooit al gehoord van "de uitdaging" en "mentale zelfvoldoening"?
ik weet nu al dat ik dagen ga glunderen als deze uitdaging mij lukt, ook al krijg ik men mem maar 5MHz hoger. Trouwens nu zonder ook maar iets op de memchips kan ik men mem overklokken van 400MHz tot 600MHz, dus ben ik echt wel benieuwd wat daar nog eens gaat bijkomen met zulke sinks op het mem, volgens mij meer dan 5MHz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

ik wil ook ramsinks ;( poor me :'(
Aan iedereen met ramsinks: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27

silitek

Tubes Only

toevallig net de zalman vga-chip/ram blokjes gekocht....niks mis mee. Mijn 6800 werkt als een zonnetje. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb een tijd geleden de Tweakmonster BGA ramsinks gekocht, kostte me 20euro voor 8 van die dingetjes waaaaaaaaa :) Maar werkt wel als een zonnetje. Heb ze bevestigd dmv AS5 samen met wat superlijm :D

Je kan ze heeeeel klein zien zitten @ http://specs.tweak.to/6570

Die dingetjes zijn verchroomd voor betere warmte opname als ik het goed heb :)

[ Voor 14% gewijzigd door aramdin op 07-07-2005 16:14 . Reden: More info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

die wil ik ook :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb net ff pic geschoten voor de liefhebber ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/IMG_02961.jpg

Clickable voor 800x600

[ Voor 13% gewijzigd door aramdin op 08-07-2005 18:39 . Reden: Image fixing! ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
ToFast schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:05:
Dan heb jij wel bijzonder brakke ramsinks of bijzonder brak geheugen a't maar 5 mhz verder komp....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1