casemodderpoel schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:49:
@ disco stu: veel mensen proberen een mix van ASA en AS5 om hun heatsinks aan te brengen, maar het werkt bijna nooit.
Ten eerste gaan ASA en AS5 door elkaar heen lopen als ze op dezelfde chip zitten, hoe je het ook aanbrengt. Daardoor krijg je minder contact en koelt het dus minder, en een slappe verbinding waardoor de kans groot is dat binnen een jaar je ramsinks eraf lazeren.
Het best is dus gewoon alleen ASA, die meuk koelt net zo goed als AS5. Verwijderen kan toch niet meer.
"veel mensen proberen een mix van ASA en AS5 om hun heatsinks aan te brengen, maar het werkt bijna nooit."
->ik dacht dat de 2 componenten van ASA één deel lijm en één deel AS5 (maar dan in een not-AS5 verpakking) waren eigenlijk, dus als dit zo is, is ASA sowieso al een mix
maar als het dan bijna nooit werkt zal deze stelling niet kloppen...
"Ten eerste gaan ASA en AS5 door elkaar heen lopen als ze op dezelfde chip zitten, hoe je het ook aanbrengt."
->dit verbaast me toch, toen ik men AS5 op men cpu heb aangebracht viel me op hoe stijf de pasta wel niet was. Ik heb zelfs 5 minuten (of meer) nodig gehad om de pasta vanwege zijn stijfheid volledig mooi in een dun laagje opengesmeerd te krijgen. ik heb toen zelfs nog gedacht dat die stijfheid een voordeel is, mits de pasta daardoor niet van de cpu afloopt en je zo niet kan gaan knoeien. Dus da AS5 gaat zeker niet gaan uitlopen, verre van!!!
Als ik dan het truukje toepas van de AS5 in een dun laagje links en rechts op de chips (met dan een uitsparing daartussen voor de ASA die op ik op de sink ga doen) en de ASA in een dun laagje op de sink ( enkel in het midden zodat die in de uitsparing van de AS5 past, dus met een uitsparing links en rechts voor de AS5 die op de chips zitten), gaan ze niet met elkaar in contact komen en ook niet uitlopen wanneer je de sink dan tegen de chips plakt...
Ik weet niet of je de uitleg begrijpt, ik geef toe, het is moeilijk om in woorden neer te schrijven. Ik zou een schemaatje maken in paint, maar ik heb geen webspace om dit te posten

maar zo zou het volgens mij echt wel moeten werken hoor.
Ik geloof best dat de ASA op zich heel goed geleidt, maar dan krijg ik de sinks niet meer los en dat is toch nog wel een vereiste. Het probleem is als volgt: deze zalig grote ramsinks kan ik enkel gebruiken in combinatie met de vf700. Niet met de originele cooler omdat die gedeeltelijk de ramchips overlapt (zonder contact te maken). Nu wil ik later wel men (toekomstige) vf700 wel kunnen meenemen op een eventuele volgende upgrade-videokaart, en dan men huidige videokaart houden als reserve of 2dehands doorverkopen (zodat er toch wat geld binnenkomt naast al die uitgaven

). Als ik dan men vf700 meeneem naar de volgende kaart kan ik niet meer de originele koeler installeren omdat dan die zalige memsinks in de weg zitten, en zonder koeling kan ik natuurlijk de kaart niet meer gebruiken...
Dus het is mijn bedoeling dat ik éénmaal die zalige ramsinks maak en éénmaal een vf700 koop en deze dan telkens meeneem op men volgende videokaart (voor zover de vf700 gaat passen op toekomstige kaarten), waarbij ik dan telkens achteraf terug de originele koeler installeer op de oude videokaart(en) zodat die nog bruikbaar zijn achteraf...
Daarom is het nodig dat ik de sinks achteraf kan verwijderen zonder iets te moeten slopen.
Een optie die ik ook nog altijd niet uit het oog ben verloren is gewoon enkel AS5 gebruiken en dan met een soort systeem ervoor zorgen dat sink vooraan en de sink op de achterzijde tegen elkaar gedrukt worden. Het voordeel hiervan is dat als je daar redelijk drukkracht op kan zetten, dat het contact tussen de sinks en de chips hééél goed wordt
Het nadeel is, dat ik nog bijlange niet weet hoe ik dit zou kunnen aanpakken