Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2de leven van oude 486 laptop?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.985 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
4 mooie schermpje zo modden dat het één scherm wordt.. :Y)
<!--
Of idd, verkopen, hier zit nog een geïnteresseerde! :)-->

[ Voor 3% gewijzigd door Sprite_tm op 20-06-2005 10:40 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11 22:05
nouw, je komt er iig wel vanaf zo te zien :P
maarre, je kunt er idd best veel mee. k weet niet precies hoe groot ze zijn (met name het scherm) maar je zou er eventueel 1 in de voorkant van je kast kunnen modden als 2e beeldschermpje of winamp ding.

je kunt er ook een fotolijstje van maken, zoals hierboven al genoemd.
een tft muur is denk ik wel lastig. dan moet je 4 pci videokaarten hebbenen die allemaal juist instellen enz. vooral het aansluiten wordt niet echt makkelijk.

misschien kun je ook nog een mp3 bak ermee maken, of een iets niewere pc met dat scherm.

er zijn iig mogelijkheden genoeg...

edit: btw, waar heb je die dingen vandaan gehaald ?

[ Voor 5% gewijzigd door DP Kunst op 19-06-2005 21:46 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

euh..gebruik ze als linux terminal met een seriele null-modem kabel, 3 naast elkaar om echt te gebruiken, en 3 erachter op een verhoging op je bureau om wat output op te zetten...lekker code/hack hoekje bouwen zo...de rest clusteren

/me droomt ook dat iemand hem 'ff' belt dattie ik zo'n stapeltje lappies kan ophalen

alst mag hier om reclame te maken:
voor netwerkkaartjes www.nowthatsit.com, en nee, ik werk er niet, maar k kwam er eens op toen ik op zoek was naar zo'n stapeltje oude pcs/laptops voor heel weinig geld, maar die stapel heb ik nog steeds niet gevonden..grrr, jaloers ;)

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb hier ook nog een laptopje liggen waarvan ik niet weet wat ik ermee moet doen (nee geef niet weg ;) ).
't is een compaq armada 1580dt (166mhz mmx, 80mb werkgeheugen, 2gb hd, irda, 800x600 tft (12").

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

BSD installeren en er een router van maken :) Lekker zuinig, neemt niet veel plek in (je kan 'm makkelijk in de meterkast leggen als het moet :P) Enige probleem is om er twee netwerkkaarten in te krijgen :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

<!--* Stoney3K zwaait ook als er nog eentje over is :)
-->
Misschien wel dé uitkomst voor mijn Sunbeam mod. Lekker een TFT panel in de zijplaat hangen :+

Wordt een Star Trek-themed mod als het een beetje meezit, dus gewoon LCARS Terminal erop en gaan :)

Heeft iemand al een TFT in een sidepanel gemonteerd of ben ik daar de eerste dan mee?

Zo kan ik hem ook nog modden naar een TNG-stijl Desktop Viewer met LCARS erop. Leuk als organiser op je bureau, foto's kijken, internetten, dat kan er nog wel mee. Anders valt er nog genoeg te doen.

En mijn tip: Bewaar er 16! Maak een 4x4 vidiwall! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sprite_tm op 20-06-2005 10:41 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:46:

er zijn iig mogelijkheden genoeg...

edit: btw, waar heb je die dingen vandaan gehaald ?
Ze werden gedumpt bij ons op de zaak (ICT bedrijf). Zijn tot een jaar of 5 geleden gebruikt voor incidentele trainingen op een speciaal software pakket. Daarna hebben ze ergens op een plank gelegen, totdat ik ze kon onderscheppen op hun weg naar de electronica recycler / opkoper.

• Stoney3K
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Wat ook impressive is is als je een verzameling van die TFT's aan dezelfde laptop/VGA kaart hangt. Een multihead oplossing is helemaal mooi, maar ik weet niet of je daar genoeg PC's en PCI videokaarten voor kan regelen. Ze lenen zich denk ik wel erg goed voor presentatiedoeleinden. Als je een 2x2 of 2x4 panel van TFT's maakt en daar één grote foto op kan showen is behoorlijk nice, maar bewegend beeld is natuurlijk altijd mooier :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 14:12
Ik heb precies dezelfde!!!
Tot 4 jaar geleden was dat mijn enige PC... :*)

Nu is het mijn retro-gaming machine, lekker op de bank allerlei DOS of oude Windows spellen spelen terwijl mijn vriendin prullevisie kijkt. Ik raad je WinCiv aan, eerste Civilization spel in Windows. B)

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik krijg inspiratie hier })
Heb nog liggen:

> Ouwe 386, kan je als winamp venstertje gebruiken ofzo 640x480
> Compaq Armade nogwat, 800x600

En ik moet nog wel aan meer kunnen komen :*)

{Stay Tuned}

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 12:05
als je der nu 10 oppept en verkoopt en met het geld dat het opbrengt een mooie, exclusieve mod maakt...

Fotolijstjes zijn altijd leuk :)

• martieadams
  • Laatst online: 03-03 10:55
418O2 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:27:
als je der nu 10 oppept en verkoopt en met het geld dat het opbrengt een mooie, exclusieve mod maakt...
offtopic;
Ik vind het een leuk plan >:) . Of een wedstrijd, wie het meest originele id heeft krijgt een laptop :Y) .

Vroeger was er een journalist die een ging kijken of een laptop echt zo onverwoestbaar was als de fabrikant zei dat hij was , hij gooide hem uit het raam overeed hem en de laptop werkte nog ondanks een paar "krasjes". Mss kun je test eens gaan doen :9 .

[ Voor 13% gewijzigd door martieadams op 20-06-2005 00:50 ]

Learn to forget...

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Je zou er opzich wel in een stapeltje een dnetc-netwerkje mee kunnen maken, tik je gewoon tweedehands 10mbit pcmcia-kaartjes op de kop..

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Hmm, ik neem aan dat het 16-bits pcmcia slots zijn? Dat is wel lastig dan...
Hoewel, 16 bits 10/100 kaartje voor 27,95

Maar op zich, mocht je er eentje overhebben, lijkt mij ook erg leuk om de modskillz aan te wagen (email in profile)

Een fotolijstje lijkt me kicken namelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Twhomp op 20-06-2005 01:23 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Stoney3K schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:00:
Wat ook impressive is is als je een verzameling van die TFT's aan dezelfde laptop/VGA kaart hangt. Een multihead oplossing is helemaal mooi, maar ik weet niet of je daar genoeg PC's en PCI videokaarten voor kan regelen. Ze lenen zich denk ik wel erg goed voor presentatiedoeleinden. Als je een 2x2 of 2x4 panel van TFT's maakt en daar één grote foto op kan showen is behoorlijk nice, maar bewegend beeld is natuurlijk altijd mooier :+
Lol, heb hier kaarten liggen met 4! vesa connectors, schijnen alleen niet onder windows >= 2k te werken (wel onder linux)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Modbreak:Het is hier geen V&A, ik heb alle posts die puur om het willen hebben van zo'n ding getrashed, en de rest aangepast. Ga maar mailen ofzo over dat onderwerp, maar plaats het niet in CM&E.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het mooiste wat ik ooit iemand heb zien doen met het oude scherm van een laptop is het gebruiken als scherm in zij window van zijn normale pc. Grandioos. Helemaal schitterend als ie er dan een foto op laat zien met de binnenkant van zijn case.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:57
endless schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:13:
4 mooie schermpje zo modden dat het één scherm wordt.. :Y)
Nou, dan heb je na veel moeite een scherm met een resolutie van 1280x960 :O

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11 16:22
Wat dacht je van 4 schermen aansluiten in een dual SLI opstelling, heb je lekker groot gamescherm op de muur :)

*wil ook zo'n stapel lappies :P *
(nee, das geen V&A)

[ Voor 4% gewijzigd door MrNGm op 20-06-2005 11:47 . Reden: smiley gefixd ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10
MrNGm schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:46:
Wat dacht je van 4 schermen aansluiten in een dual SLI opstelling, heb je lekker groot gamescherm op de muur :)

*wil ook zo'n stapel lappies :P *
(nee, das geen V&A)
Ik snap die gamers steeds minder, bij de moderne tft's moet de reactietijd en beeldkwaliteit zo goed mogelijk zijn en als het om oude schermen gaat maakt het opeens helemaal niets meer uit. Ik ben zelf in het bezit van een Toshiba Satellite pro 4200 welke de scharnieren aan het scherm kapot heeft en verder ook totaal gaar is. Ik ben bezig met dit ding in te bouwen in mijn auto maar je hoeft er echt geen film op te kijken laat staan spelletjes op te spelen.

Maar goed, voor desktopwerk en lichte multimediadingetjes lijkt het me inderdaad wel leuk, maar ik denk wel dat je beter kunt kijken naar een grote oude crt als je een groot scherm wilt hebben.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ook zijn ze idd leuk als Winamp scherm in de zijkant van een pc.

Wat is er trouwens mis met 1280 x 960 ? :?

De meerderheid van de mensen werkt toch nog op 1024 x 768 of zelfs nog op 800 x 600 (kijkt naar zijn werk > veel mensen op 800 x 600 omdat 1024 x 768 te klein is.)

ook het idee van digitale fotolijstjes vind ik leuk klinken, alleen die kabels aan de muren hè.. >:)

Moet toch ook nog eens bij de V&A gaan kijken of ik nog zoiets kan vinden, kun je leuke dingen mee doen! :)

[ Voor 13% gewijzigd door endless op 21-06-2005 11:39 ]

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De meerderheid van de mensen werkt echt niet meer op 800x600 hoor.... (dat was 5 jaar geleden :))

Verwijderd

zo hebk ook nog een Compaq aero 25 mhz laptop liggen, alleen is de pcmcia slot kapot. Heeft iemand hier een idee voor hoe ik iets kan installeren op de schijf?

• Jazzle
  • Niet online
Is het mischien een idee wat icm een pda of universele afstandsbediening te doen? (irda)

Verwijderd

Eh? Voor de mensen die nu hier roepen: "digitale fotolijst!!!"
Hoe veel kleuren zou deze configuratie aankunnen? 16? Met driver 256...

• martieadams
rechtstreeks van de specs afgepakt;

Internal video modes
CT: 640 x 480 x 64K colours

64.000 niet echt veel volgens mij 8)7 . Maar altijd meer dan 256 :P.

edit;

mijn telefoon heeft 4096 kleuren, maar ik dacht dat de meeste telefoons tegenwoordig 65.365 kleuren hebben, klopt dit? of het zijn het er toch 64 duizend?

[ Voor 37% gewijzigd door martieadams op 20-06-2005 19:29 ]

Learn to forget...

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 22:41
ik heb hier ook nog 5 Toshiba's liggen van 233Mhz..... ook maar is "fotolijstjes" van maken

Overal in huis van die dingen hangen :D :D

| NEE, geen mailtjes om te verkopen | JA wel originele ideën :P |

[ Voor 6% gewijzigd door Martin11468 op 20-06-2005 19:39 ]

MRTN

Verwijderd

In "Linux Magazine" van vorige maand stond er een gans artikel hoe je linux moet instaleren op 386 of 486 of P1 laptops zonder cd-rom, netwerk,... Zeer intressant.

Verwijderd

Allemaal als webserver gaan gebruiken en een hostingbedrijf gaan starten :P

• Jazzle
  • Niet online
martieadams schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:13:
rechtstreeks van de specs afgepakt;

Internal video modes
CT: 640 x 480 x 64K colours

64.000 niet echt veel volgens mij 8)7 . Maar altijd meer dan 256 :P.

edit;

mijn telefoon heeft 4096 kleuren, maar ik dacht dat de meeste telefoons tegenwoordig 65.365 kleuren hebben, klopt dit? of het zijn het er toch 64 duizend?
64k is 16 bits, daar kan je best foto's op laten zien hoor.
en de meeste telefoons hebben idd 65.365 kleuren of 4096.
valt me eigenlijk nog best mee 16 bits op zo'n oud ding

[ Voor 6% gewijzigd door Jazzle op 20-06-2005 19:49 ]

Verwijderd

wie weet er hier een goeie linux citrix terminal distro?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Ik weet niet hoe je tegen programeren ed aan kijkt, maar misschien is er een leuk cluster van te maken. Dan kan je hem laten crunchen voor DPC, of een web/ftp/database servertje draaien.

Verwijderd

Jamer dat het geen touch screens zijn.

Had hier eens op GoT gelezen dat er eens iemand met een touchscreen een afstand bediening had gemaakt voor de verlichting in zijn kamer.
Heeft het hele ding ingebouwd in de muur. zag er best mooi uit.

Dus wat ik me nu afvraag. :? :? :?

Kan je zelf van een normaal scherm touchscreen maken.
Werkt een lazer pen of iets soortgelijk op een TFT scherm.

Dit lijkt me leuk voor me nieuwe huis. heb veel ideen maar weinig daden.

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 21:18:
Jamer dat het geen touch screens zijn.

Had hier eens op GoT gelezen dat er eens iemand met een touchscreen een afstand bediening had gemaakt voor de verlichting in zijn kamer.
Heeft het hele ding ingebouwd in de muur. zag er best mooi uit.

Dus wat ik me nu afvraag. :? :? :?

Kan je zelf van een normaal scherm touchscreen maken.
Werkt een lazer pen of iets soortgelijk op een TFT scherm.

Dit lijkt me leuk voor me nieuwe huis. heb veel ideen maar weinig daden.
Volgens mij niet, je kan wel "touch-folie" over het scherm doen (gewoon aan te sluiten met rs232/usb.

[edit] http://www.a1touchsolution.nl/producten.htm touchscreens die je voor je tft zet.

[ Voor 10% gewijzigd door Jazzle op 20-06-2005 22:31 ]

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Touch schermen van maken is wel belachelijk duur, die folierotzooi kost een fortuin, en dat op 20 laptops..., zou gewoon die standaard puntdingmuisgeval in het midden van het toetsenbord ernaast zetten, moowje cursor erbij en dat is ook heel goed te doen.

Laptopscherm in de zijkant duwen en aan vesa is helaas maar 256 kleuren, denk dat je dan beter de laptop een dedicated vnc client van maken en dan een soort van virtuele 2e monitor maken die een vnc server is, zodat je de volledige kleuren kan gebruiken, en dat je nieteens een video poort kwijtraakt.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Zou wel vet zijn als je er 5 als fotolijst zou maken. En dan zo op de trap naar de 2de verdieping ze boven elkaar (in trap vorm dus) ophangen. Al helemaal als je ze weet 'in te metselen'.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

X-G schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 01:52:
Zou wel vet zijn als je er 5 als fotolijst zou maken. En dan zo op de trap naar de 2de verdieping ze boven elkaar (in trap vorm dus) ophangen. Al helemaal als je ze weet 'in te metselen'.
Ooooooh jaaa! En dan gekoppeld qua timing aan elkaar. Dan kan je een soort lichtkrant van foto's maken:

1 - 2 - 3 - 4 - 5

10 seconden later:

5 - 1 - 2 - 3 - 4

Of nieuwe foto's (nummertje 6) de reeks laten doorduwen. Erg koel lijkt me dat.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Verwijderd

jessevl schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:48:
[...]
Dat valt idd mee. Dan kun je er tenminste nog iets mee. Want om nu met 16 of 256 kleuren te gaan werken.. ..dan heb je toch ergens weer een creatieve beperking.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

jessevl schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:48:
Ik kan je ook zeggen dat de meeste TFT's (ook de moderne) toch maar maximaal 18-bits kleur kunnen tonen (3 x 6 bits, aka RGB666). 16-bits (aka RGB655) is ook wel voldoende voor een foto.

Macbook Pro

• Jazzle
  • Niet online
RetepV schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:44:
[...]

Ik kan je ook zeggen dat de meeste TFT's (ook de moderne) toch maar maximaal 18-bits kleur kunnen tonen (3 x 6 bits, aka RGB666). 16-bits (aka RGB655) is ook wel voldoende voor een foto.
Dat wist ik niet, maar wat is dan de reden om een spel te spelen op 32bits op een tft?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-11 17:04
Sinclair schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:20:
Retro game machine ?
Een DOS emulator voor een Sinclair of Commodore machine of zelfs MAME kan je zo draaien denk ik. Natuurlijk zijn er ook hele collecties DOS games te vinden.

Wat denk je van een complete centrale controler zoals op de seriele poort (of IR) een IR ontvanger en dat je daarmee dingen kunt schakelen via de printerpoort.

MP3 zal misschien krapjes worden maar er zijn schakelingen te vinden van een externe hardwarematige MP3 decoder met bijbehorende software. Leuk kastje van maken.....
mp3 spelen werkt op een 486, ik heb het ook gedaan op een 486dx/2 66mhz

Out of the box? What box? There is no box.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

een laptop in je systeem kast of iets als dat, dat je aan de enekant het scherm ziet en aan de andere kant het toetsen bord, of het toetsenbord gewoon los

of aan bijde kanten 'gewoon' een schermpje voor filmpjes speceficaties, temperaturen, tv noem maar op

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Ik heb ook mp3 geprobeerd op een 486 met win95, maar dat werkte dus niet, hapert als de pest, misschien gaat het beter met linux of dos, nooit getest.

Idd, 5 van die dingen naast elkaar die op elkaar reageren is zeer relaxed, maar dan moet je ze toch zien te koppelen, ben zelf wel 's bezig geweest met een chain idee, dat je een stapel pc's als een ketting aan elkaar hangt en dat ze dan op elkaar reageren in een ketting.

Was niet met plaatjes, maar met simpele berichten, maar het idee is hetzelfde.

Was voor school in en echte prut programmeertaal en was "zogenaamd" real-time maarjah.

edit:
Wat ook kan:
Je pakt die pc's en een grote main server met die laptops als video clients, dan kan je zelfs nog animaties draaien over een hele stapel laptops ;)

[ Voor 15% gewijzigd door SA007 op 21-06-2005 21:50 ]

• Jazzle
  • Niet online
Raar ik kon op een 90mhz (8mb-ram) winamp op 120% (met een plugin) draaien.
geen gehaper of wat dan ook, dat kwam pas boven de 120%. dan zou je met 75mhz toch ook wel mp3 kunnen luisteren? (als je gewoon licht programma gebruikt zonder plugins ed)

Edit: zou het niet helpen de mp3 buffer te vergroten? aangezien die dingen 32 hele mb's aan geheugen hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Jazzle op 21-06-2005 21:53 ]

• Brent
  • Laatst online: 09:45
Een Pentium 90 is wel wat anders dan een 486 75.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Jazzle
  • Niet online
Breepee schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:58:
Een Pentium 90 is wel wat anders dan een 486 75.
Maar winamp vreet op die dingen ook al extra, het verschil tussen standaard wmp en winamp 2.x is op die dingen al best groot.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Het werkte in ieder geval niet ;)

Ik denk dat het wel mogelijk is maar sindsdien niet meer geprobeerd.

offtopic:
@jessevl, je moet echt meer frames in je icon duwen :P

• j86
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Toevallig, ik heb eergisteren nog zon laptop gekocht!
Ik lig alleen nu nog te prutsen met laplink om er een OS op te zetten (win95 die ik had was corrupt)!
Ik weet dat hier al een topic van is (eeuwigheid terug) en het is niet netjes om het hier te vragen, maar als ik van deze laptop een internet+msnbak wil maken, welk OS is dan het best?

En als ik 20 van deze laptops had, zou ik ze verkopen, kijk maar ns rond op marktplaats en dergelijke wat mensen hiervoor krijgen! Bedragen tot de 60 Euro is geen uitzondering!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Zou zelf linux kiezen, maar 60 euro voor een 486? wat de hel :P

Kreeg die dingen 5 jaar geleden al gratis mee...

Laatst nog voor 39 euro een mac gekocht die nog 4x zo snel is ook....

• j86

j86

Ik stond er zelf ook van te kijken!
Voor de desktops krijg je natuurlijk niet zoveel meer, maar de laptops zijn nog aardig wat waard!

Oja en bedankt voor de tip, ik zal ns kijken of ik DamnSmallLinux erop kan krijgen!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11 16:22
Via deze site (eerst gegoogled mja) kwam ik op WinPlay (806K) tegen om mp3's af te spelen... Zou moeten werken op minimaal 486DX-66 met win3.1, maar werkt ook op windows xp :+ :Y)

• Eisenhower
  • Laatst online: 11-10 10:48
allo mede tweakers,

ik weet dat dit er eigenlijk niet bij de topic hoort, maar dit was het meest recente laptop casemodding topic :)

ik heb al een lange tijd een laptop waarik niets meer mee doet, dus ik wou al enige tijd het scherm eraf monteren en het eventueel in de zijkant van me server zetten ( in de zijplaat gedremeld dan, net zoiets als plexi )

nu ben ik tot zover gekomen dat ik mijn laptop uit elkaar heb en dat ik ook het scherm eraf heb, ik heb al wat gezocht over de connector van het scherm op GoT , maar daar is vrijweinig uitgekomen.

Afbeeldingslocatie: http://img72.echo.cx/img72/9331/img100022pj.th.jpg

hier heb ik het scherm even neergelegd dus kan je ook zien hoe de connector eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://img72.echo.cx/img72/9655/img100033la.th.jpg

en hier zie je connector van de laptop..

is er enige mogelijk om dit Scherm werkend te krijgen op een VGA aansluiting?

Verwijderd

Eisenhower schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:46:
allo mede tweakers,

ik weet dat dit er eigenlijk niet bij de topic hoort, maar dit was het meest recente laptop casemodding topic :)

ik heb al een lange tijd een laptop waarik niets meer mee doet, dus ik wou al enige tijd het scherm eraf monteren en het eventueel in de zijkant van me server zetten ( in de zijplaat gedremeld dan, net zoiets als plexi )

nu ben ik tot zover gekomen dat ik mijn laptop uit elkaar heb en dat ik ook het scherm eraf heb, ik heb al wat gezocht over de connector van het scherm op GoT , maar daar is vrijweinig uitgekomen.

[afbeelding]

hier heb ik het scherm even neergelegd dus kan je ook zien hoe de connector eruit ziet.

[afbeelding]

en hier zie je connector van de laptop..

is er enige mogelijk om dit Scherm werkend te krijgen op een VGA aansluiting?
Effe searchen en dan vind je dit: Laptop LCD aan VGA-kaart

Je zult de VGA aansluiting niet kunnen gebruiken hiervoor maar wel de VESA.

• j86

j86

Ff een offtopic vraagje, vind het niet de moeite waard om een heel nieuw topic aan te maken:

Welke messenger kan ik het beste op mn 486 gebruiken? Gaim wil niet werken, en ook geeneen versie van msn (krijg je dat gezeik dat ie perse moet updaten, en als ie ge-update is, werkt msn niet meer :D )
Waarmee kan ik het beste browsen? IE (die standaard op win95 zit) gaat het nog redelijk soepel, maar ondersteund onderhand geen enkele website!

Ik heb de search al gebruikt, maar er kwamen vooral topics uit 2001 uit, die tips werken nu niet echt meer :P

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 21:11

Cyphax

Moderator LNX
Jostheking schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:04:
Welke messenger kan ik het beste op mn 486 gebruiken? Gaim wil niet werken, en ook geeneen versie van msn (krijg je dat gezeik dat ie perse moet updaten, en als ie ge-update is, werkt msn niet meer :D )
Je kunt aMSN proberen. http://amsn.sourceforge.net
Waarmee kan ik het beste browsen? IE (die standaard op win95 zit) gaat het nog redelijk soepel, maar ondersteund onderhand geen enkele website!

Ik heb de search al gebruikt, maar er kwamen vooral topics uit 2001 uit, die tips werken nu niet echt meer :P
Tja, da's lastig. Misschien de lichtste browser die de meeste pagina's redelijk zou moeten renderen is IE5.. kun je proberen. Of een hele oude versie van Firefox (0.1 bijvoorbeeld), die zijn vrij stabiel, redelijk up-to-date nog en stukken lichter dan de nieuwere versies.

Saved by the buoyancy of citrus

• martieadams
Firefox installeren is idd goed idee want FF is goed te tweaken qua instellingen.

Gevonden via google in tweakers meuktracker;
Gepost door EdSchouten - zaterdag 26 maart 2005 - 09:22 Score: 2 (Behulpzaam)
Als je op een 486 machine probeert te MSN'en kan je beter wat lichtere applicaties gebruiken.

Probeer eens een heel erg minimale Linux install met Irssi in combinatie met Bitlbee. Dat is als het goed is wel vooruit te branden. Ik draai bij mij thuis ook Irssi op een Pentium 166 MMX met FreeBSD en dat is zelfs al overkill.

Bitlbee is een soort van IRC-naar-{MSN,Jabber,Yahoo} gateway. Je connect via IRC met een Bitlbee server en joint een kanaal waar alle mensen uit je contact list inzitten. Heeft alleen geen fancy plaatjes en filetransfers, maar als je gewoon met mensen wil kletsen, werkt het goed zat.

Learn to forget...

• MasterNL23
  • Laatst online: 22-11 17:15

MasterNL23

alias Japie

Jostheking schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:04:
Ff een offtopic vraagje, vind het niet de moeite waard om een heel nieuw topic aan te maken:

miranda-im is ook een lichte messenger

http://www.miranda-im.org/

• RadioAir
  • Laatst online: 21-11 20:29
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:38:
zo hebk ook nog een Compaq aero 25 mhz laptop liggen, alleen is de pcmcia slot kapot. Heeft iemand hier een idee voor hoe ik iets kan installeren op de schijf?
Zoek ff naar een schema voor een seriële Null-Modem kabel, dan kan je met bijvoorbeeld FastLynx, Laplink of Microsoft InterLnk/InterSVR data naar die schijf pompen

Ik neem tenminste aan dat dat ding nog wel een 2,5 inch floppy drive heeft :)

Mocht je nog vragen hebben mail me dan ff @ stunter911 AT gmail . com want het is niet echt ontopic hiero

Verwijderd

wat dacht je van een matrix-style cockpit? gewoon de allersimpelste matrix screensaver halen en die dingen mooi op de muur plakken:D:D:D

(ehm ja ik ben een beetje doorgeslagen matrix fan)

• j86

j86

Het is hier al een tijdje stil, heb je al iets met je laptop gedaan?
Ik gebruik de mijn als 'afstandbediening' voor mijn hoofd-pc via VNC :D

• joopv
  • Niet online
Jostheking schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:55:
Het is hier al een tijdje stil, heb je al iets met je laptop gedaan?
Ik gebruik de mijn als 'afstandbediening' voor mijn hoofd-pc via VNC :D
Nee nog niet, het 640*480 scherm maakt het niet erg geschikt voor VNC achtige zaken.

Ik heb wel een hoop ideeen opgedaan in dit topic (iedereen bedankt!), maar de stapel laptops ligt hier nog.

• j86

j86

Klopt inderdaad, maar ik noem het 'minder geschikt' :P
Als je echt niet weet wat je ermee moet doen, kan ik je aanraden de laptops te verkopen op marktplaats oid, er is nog genoeg vraag naar zover ik weet!

En ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar ik ben zelf ook wel geinteresseerd :P

• blorf
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 16:22
Je zou ze misschien aan je router kunnen hangen met een linuxje erop. Je kunt ze dan tegen een vergoeding beschikbaar stellen aan mensen die graag een remote machientje willen hebben om hun servers te testen op afstand. Je provider mag dat natuurlijk niet weten, aangezien je je bandbreedte meestal niet officieel mag doorverkopen, maar onder het motto van hobbyproject kun je het wel doen lijkt me.

Het zou leuk zijn als mensen naar je router kunnen telnetten en in een menuutje 'hun' computertje booten mbv wake on lan, en via ssh de computer configgen.

[ Voor 6% gewijzigd door blorf op 22-08-2005 00:22 ]

You are in a maze of little twisting passages, all different.

Verwijderd

Waarom deze schop?
Ik denk dat de TS nu wel weet wat ie wilt. ;-)

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

joswillems86 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:04:

offtopic:
Ergens bij meuktracker staat een link naar de NL (full-)versie van IE 5.5 SP2, dit is de meest recente versie geschikt voor 95. Als je bij setup 'browser aanpassen' kiest, staat in de lijst ook MSN Messenger, dan word er een oudere versie geinstalleerd die met Win 95 werkt.
At you service

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mja, een videowall zou nog het origineelst zijn, maar lastig te maken denk ik. 16 videoaansluitingen = 8 videokaarten als je al het geluk hebt er 2 vinden met 2 aansluitingen, en dan nog een (server)moederbord waar je 8 videokaarten in kwijt kan :D

Dat zou de enige manier zijn om 16 verschillende beelden te genereren vanaf een tuner oid.

Probeer de pinlayout te vinden, en de signalen te onderscheiden. Trust en andere merken verkochten vroeger van die break-out boxjes waarmee je een vga aansluiting kon opsplitsen in vga+scart/tulp of dergelijke uitgang. Of soms zelfs 2xvga. Als je een dergelijke box kan bemachtigen en een beetje modden (signaalversterkertje, wat isolatie) dan zou je meerdere van die schermpjes hetzelfde beeld kunnen laten zien. Lachen om op meerdere plekken in huis tv te hebben van 1 en dezelfde bron. (als je bekabeling het trekt over die afstand)

• mmax91
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08-2020

mmax91

alles is moeilijk

Is dit niet iets leuk???

http://www.tomshardware.com/howto/20041113/

Ik weet niet of dit ook met een laptop lcd scherm kan.

Als het niet moeilijk is, dan zal het wel makkelijk zijn

Verwijderd

@mmax: dat is inderdaad iets leuk
Iemand een oud lcd scherm voor mij?^-^

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
HTT-Thalan schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:19:
Mja, een videowall zou nog het origineelst zijn, maar lastig te maken denk ik. 16 videoaansluitingen = 8 videokaarten als je al het geluk hebt er 2 vinden met 2 aansluitingen, en dan nog een (server)moederbord waar je 8 videokaarten in kwijt kan :D

Dat zou de enige manier zijn om 16 verschillende beelden te genereren vanaf een tuner oid.

Probeer de pinlayout te vinden, en de signalen te onderscheiden. Trust en andere merken verkochten vroeger van die break-out boxjes waarmee je een vga aansluiting kon opsplitsen in vga+scart/tulp of dergelijke uitgang. Of soms zelfs 2xvga. Als je een dergelijke box kan bemachtigen en een beetje modden (signaalversterkertje, wat isolatie) dan zou je meerdere van die schermpjes hetzelfde beeld kunnen laten zien. Lachen om op meerdere plekken in huis tv te hebben van 1 en dezelfde bron. (als je bekabeling het trekt over die afstand)
Waarom ga je kloten met videokaarten, die laptops hebben een videokaart hoor, scherm losmaken, omdraaien en allemaal massaal ana het netwerk gooien.

En anders zijn er ook kaarten met 4 aanslutiingen (heb er hier 2 liggen), wel lastig aan te komen tho'

Verwijderd

Damn, toch m'n bejaarde laptop maar weer eens uit de kast halen.
Om te kijken wat ik er nog mee kan zal ik eens op zoek gaan naar wat er allemaal inzit. Zover heb ik nog niet eens gekeken. Windows staat niet geinstallerd. Alleen een of andere demo versie van 1.1 waar je niks mee kan :S. Iemand een idee hoe ik daar achter kan komen. Ben niet zo into hard/soft ware dus.

En weer op zoek naar oude laptops

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 20:06 ]

• Zwelgje_76
joopv schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:05:
Ondertussen heb ik 1 van de accupacks open gewurmt om de interne bedrading te bekijken, en daarna het pack op een externe voeding aangesloten om te laden. Het ziet er naar uit dat het NiMh pack weer tot leven komt. :) Na 5 jaar stilstand was de spanning waarschijnlijk te laag geworden om het laden in de laptop te starten.
Ik was stiekem door deze post toch wel nieuwsgierig geworden of er sowieso een accu in mijn T2130CT zat en waar ik die zou kunnen vinden. Na een handleiding van de laptop gevonden te hebben heb ik ook de accu gelocaliseerd. :*) Maar, hij doet het bij mij ook niet meer. :|

Kortom, hoe heb jij je accu precies aan de praat gekregen? (als het al gelukt is)
Moet ik die accu openmaken en dan wat draadjes aan een voeding verbinden of heb je de voeding ergens aan de buitenkant aangesloten? En wat voor een voeding heb je gebruikt?

Verwijderd

Tja, als je echt niet weet wat met 20 oude laptops te doen? Hou er 1 of 2 of 3 zelf om mee te klooien en schenk de rest aan een goed doel voor 1 of ander primitief land ofzo? Als je ze persé zelf wilt houden adviseer ik een interactief tuinpad.

• joopv
  • Niet online
Zwelgje_76 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:14:
[...] Kortom, hoe heb jij je accu precies aan de praat gekregen? (als het al gelukt is)
Moet ik die accu openmaken en dan wat draadjes aan een voeding verbinden of heb je de voeding ergens aan de buitenkant aangesloten? En wat voor een voeding heb je gebruikt?
Je hebt een lader nodig die 10 in serie geschakelde 2.6Ah NiMh cellen kan opladen.
Dat betekent een stroombron van ca 300 mA 16 uur aangesloten laten staan. Die stroombron moet 15V kunnen leveren.

De aansluitingen zijn op het pack aangegeven met + en -. De 2 horizontale contacten aan de bovenkant van het pack (text=onderkant) zijn 2 veiligheidscontacten die je moet doorverbinden.

Na 16 uur moet je ca 14,5V meten op het pack (zonder de lader).

Bij mij werkte het niet helaas, het ene pack wat ik geprobeerd heb te laden bleek 1 defecte cel te hebben (interne sluiting). De packs van de andere machines heb ik niet verder getest.

• Zwelgje_76
OK, dank voor je uitleg, ik ga eens kijken wat ik nog aan laders heb liggen, anders eens bij mijn vader langs. Ik zag dat je voor een nieuwe accu zo'n 70 euro kwijt bent, beetje jammer voor een laptop die misschien 5 euro waard is. ;)

Brandt bij jouw laptop trouwens wel het batterijlampje vooraan of blijft die ook donker. In de handleiding staat dat het lampje groen moet knipperen als de accu opgeladen wordt en oranje wordt als de spanning laag is maar dat gebeurt bij mij dus niet.

Verwijderd

Je maakt overal een tablet achtige pc van, en zet ze allemaal tegen de muur, zodat je 1 grote videowall krijgt.

Daarna installeer je over "Desktop Rover" op, zodat je het met 1 muis en keyboard alles kunt bedienen, exact als bij een dual screen setup.

Dan kun je op de eerste laptop een MySQL server draaien, op de ander Apache, op een andere een FTP-server, op de andere een firewall, op de andere een shoutcast radio enz. :)

• joopv
  • Niet online
Zwelgje_76 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:51: [....]Brandt bij jouw laptop trouwens wel het batterijlampje vooraan of blijft die ook donker. In de handleiding staat dat het lampje groen moet knipperen als de accu opgeladen wordt en oranje wordt als de spanning laag is maar dat gebeurt bij mij dus niet.
Nee, de spanning is zo laag geworden dat het laden uberhaubt niet begint. De elektronica in de laptop begint er nog niet eens aan dus. Vandaar het laden met een externe lader.

• Zwelgje_76
Juist. Ik heb hier nog even wat op het forum rondgekeken en zag dat een accu 24 uur in de vriezer leggen nog wel eens wil helpen om hem weer aan de praat te krijgen. Zelf heb ik geen lader zoals jij geprobeerd hebt maar wellicht dat ik op deze manier net een beetje spanning weet los te pulken waardoor het laden wil beginnen. Anders moet ik even bij mijn ouders langs om jouw methode te proberen.

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Een navigatiesysteem voor in je auto? >:)

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

Go3s1m4n schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:29:
Een navigatiesysteem voor in je auto? >:)
"U had 3 straten terug links gemoeten"

Ik denk dat een 486 daar te traag voor is ;)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

SA007 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:45:
[...]

Waarom ga je kloten met videokaarten, die laptops hebben een videokaart hoor, scherm losmaken, omdraaien en allemaal massaal ana het netwerk gooien.

En anders zijn er ook kaarten met 4 aanslutiingen (heb er hier 2 liggen), wel lastig aan te komen tho'
Ja maar ik denk dat het softwaregedeelde nog wel het lastigst gaat zijn. Stel je hebt 4 van die kaarten in je systeem, met welke (gratis/zelfgeschreven) software ga je die beelden op 16 tft's onderverdelen?

Een lange tijd terug is in Breda de 3 gezusters afgebrand. Ik vond het geen geweldige tent (veel te druk en schel) maar ze hadden echt overal tft'tjes in de pilaren zitten, en dat zag er heel vet uit. Ik denk dat het tft'tje van een 486 best wel in staat is tv weer te geven, en dan hoef je maar 1 en hetzelfde beeld over de 16 tft's te verspreiden. Dan ben je met een "simpele" (note the quote) splitter/versterker klaar en heb je geen systeem nodig om 16 verschillende outputs te genereren.

Dan heb je dus overal in huis (slaapkamer/badkamer/keuken) een tft'tje in de muur met daarop mtv ofzo, of cnn, whatever catches your fancy :P

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:51
Lan kaartjes kopen en Duke 3D, Doom, Shadow Warrior etc via het netwerk spelen :9~

Verwijderd

ja idd, maak een lan-van voor retro games :D

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

ik heb zelf ook nog 2 toshiba's t2130ct liggen. Zelf zit ik met hetzelfde probleem en zo kwam ik hier terecht.

Het grote probleem is dat er geen cd-speler in zit.
Zou het lukken om de HD draad nog een uitgang aan te gangen en daar dan zo'n kopelstuk insteken die van laptopHD naar gewone HD gaat, waaraan ik dan mijn CD-speler kan gangen?
Zelf schat ik de kans slecht in maar anders kan ik er niets mee doen. :P

of iemand een ander gedacht die NIET te maken heeft met:
- een server (want mag geen internet in mijn kamer :( )
- niet met scherm want vind het te jammer voor ze kapot te helpen want ze functioneren nog erg goed
- inbouwen in muren (klein detail ik ben 15 jaar en denk niet dat dat zou mogen)

iemand een id?

Verwijderd

Wouter7 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:48:
ik heb zelf ook nog 2 toshiba's t2130ct liggen. Zelf zit ik met hetzelfde probleem en zo kwam ik hier terecht.

Het grote probleem is dat er geen cd-speler in zit.
Zou het lukken om de HD draad nog een uitgang aan te gangen en daar dan zo'n kopelstuk insteken die van laptopHD naar gewone HD gaat, waaraan ik dan mijn CD-speler kan gangen?
Zelf schat ik de kans slecht in maar anders kan ik er niets mee doen. :P

of iemand een ander gedacht die NIET te maken heeft met:
- een server (want mag geen internet in mijn kamer :( )
- niet met scherm want vind het te jammer voor ze kapot te helpen want ze functioneren nog erg goed
- inbouwen in muren (klein detail ik ben 15 jaar en denk niet dat dat zou mogen)

iemand een id?
Vertel is iets over de specificaties. qua aansluiting en andere optie's (als die er zijn) :+

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

staat al in maar ok:

pentium 486
32 Ram (8+16)
VGA,
2 PMCIA,
serieel,
paralel,
ps2,
batterij :9
ingebouwde muis in toetsenbord (wel tof engemaakelijk)

ik wou een beter processor insteken want heb nog een paar 'goede' liggen maar gelaas is socket 1

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

BarôZZa schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:37:
Lan kaartjes kopen en Duke 3D, Doom, Shadow Warrior etc via het netwerk spelen :9~
Lan kaartjes kan ook, maar ik geloof dat het met een speciale paralel of serieele kabel ook wel ging lukken, is toch stukken goedkoper ook. (ben ff de naam van zo'n kabel kwijt, soort van oer-cross cable)

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Die PC heb ik eerst gebruikt om de seriele en paralelle poort te gebruiken om ledjes en schakelaartjes te besturen met Qbasic :*) .

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 21:17
jup null modemen gaat prima met die spellen :)

Repareren doe je zo.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:30

Koppensneller

winterrrrrr

Eeeeehm..?

psssst... 8+16=24 ;)

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

heb al een nullmodemkabel (zelf gemaakt :*) ,
ik heb zo verleden jaar Win95 op de andere toshiba gezet, ja wat wil je anders zonder CD-rom

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 11:45
20 laptops......+ een zooitje 10/100 mbit lan kaartjes pcmcia (16 bits-5v versies) Dat zijn degene zonder gouden stripjes. Zet er een leuk klein OS op...uitgeklede win98 bijvoorbeeld en Maxivista...daarmee kan je alle schermen overnemen, dus wat ik bedoel:

Server/hoofdcomputer met fotolijstprogramma of video en maxivista server
laptop 1 t/m 4: draait niets anders dan win98 en maxivista client (kloont op alle vier scherm van hoofdcomputer, client programma is heel klein 700 kb ofzo)
laptop 5 t/m 9 maxivista server +client die het beeld kloont van computer 4.
(maxivista ondersteunt tot 4 of 5 beeldschermen maar je kan het wel tot in het oneindige klonen zeg maar.)
etc etc.

Geen moeilijk gedoe, installeren, client kopieren, set video resolutie en that's it.

Geen gesoldeer en wat bekende wegen bewandelen en je hebt een prachtige (goedkope) videowall.
Desnoods een IR hack (software) zodat je met je afstandsbediening de zooi kan aansturen. Helaas zijn de bekende wegen (nog) niet genoeg om Uice lange tijd te laten draaien.

Verwijderd

De meeste van de laptop batterijen die zo oud zijn, zijn nimh batterijen, deze kan je gewoon open halen, de oude cellen eruit halen, naar de aldi wandelen en daar goedkope oplaadbare batterijen kopen en die op de plek van de oude cellen solderen. Ik heb hier een oude toshiba laptop met li-ion batterijen, die had ik ook vervangen door 18 :P batterijen van de aldi, het werkte wel, het is niet aan te bevelen en 3 week later kreeg ik van iemand nieuwe originele batterij, maar het was wel gelukt. Die 20 batterijen kostten mij 5*2,30= 11,50 euro. Daar kan je nog wel een keer een oude laptop batterij voor reviseren.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 21:32

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

mikenl schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:56:
[...]

Lan kaartjes kan ook, maar ik geloof dat het met een speciale paralel of serieele kabel ook wel ging lukken, is toch stukken goedkoper ook. (ben ff de naam van zo'n kabel kwijt, soort van oer-cross cable)
Fastlynx heet dat en kan je dmv. Lantastic over die kabel gewoon een TCP/IP netwerk opzetten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Wie kan ik blij maken met een parallele Fastlynx-kabel?

Mijn mailadres staat in mijn profiel.

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 11:45
neem dan een null-modem parallele kabel (zoek op google voor pinouts, niet moeilijk, makkelijk zelf te maken van een oude printerkabel) Ach wat, http://www.infonewsindia.com/pinout/#7A Gaat veeeeeeeel sneller dan serieel. Dan kan je redelijke snelheden halen (50kb/s oid)
Niet moeilijk, ik werk vaak met die oude zooi. In windows 2000 kun je gewoon kiezen voor parallelle verbinding. (Direct Connection communication, iig de afkorting is DCC)
Als je dan een gratis proxy neemt (proxy+ bijvoorbeeld) heb je het zo voor elkaar (ICS vind ik gewoon niet lekker werken)

[ Voor 36% gewijzigd door Ierlandfan op 02-12-2005 00:08 ]

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 23:31
Of kocht op de HCC een van die parralel/lan stekkertjes... Ik kan nu zonder moeite elke PC met printerpoort aan mijn netwerkje hangen... Ideale dingen voor 1 euro :)

Misschien dat iemand ze ergens te koop aanbiedt?

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

-Met die seriele poorten kan je makkelijk een home automation systeem op aansluiten. Dan kan je je huis bedienen vanaf een pc.
-plak touchscreen folie over de schermen, en hang ze op als terminals zodat je je huis kan bedienen vanaf een 10" LCD touchscreen.
-Een aantal laptopjes slauit je aan als logger, server ed. Dan weet je precies hoeveel stroom welk apparaat gebruikt, wanneer de lampen aan staan en hoe laat er iemand je huis binnen komt. Kan erg nuttige info opleveren ivm stroombesparing.
-maak ook een beveiligingsserver. Hier sluit je alle raam/deur/brand/etc sensoren op aan. Uiteraard redundant uitgevoerd. Mooie is dat je nog een werkende accupack hebt, heb je direct een UPS. Kunnen ze je systeem ook niet onderuit halen door de strrom af te sluiten.
-Sluit verwarmingsmodules aan op een laptop (die de toevoer van warm water naar een radiator beinvloeden). Zo kan je het huis alléén op díé plekken verwarmen waar het echt nodig is. Scheelt weer in de energie.
-Uiteraard een laptopje gebruiken die de status van het hele systeem weergeeft.

TweakBlog

Verwijderd

Het oogpunt van energiebesparing is wel erg mooi, maar als ik tel kom ik al tegen de 5 laptops aan die 24/7 moeten draaien. Denk je, dat die ene lamp vergeten uit te doen (als je de laptop niet zou hebben), meer energie kost dan de laptops? Als het nu 5 lampen a 30 watt zijn kan het trouwens best :? . Pak dan 1 laptop waarmee je zowel de verwarming regelt als een programma laat draaien waarmee je registeerd waar en wanneer hoeveel energie wordt verbruikt!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Denk je, dat die ene lamp vergeten uit te doen (als je de laptop niet zou hebben), meer energie kost dan de laptops?
't kost inderdaad energie. Maar die 486jes slurpen niet zo gek veel, dacht een wattje of 10. Hd hoeft niet in alle (terminals zeker niet) en het scherm kan ook uit, wat ook al 33% aan energie scheelt.

TweakBlog

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Ik geloof best dat er mensen zijn die ook wel zo'n laptop willen hebben, maar dat hoef je hier niet neer te zetten.