Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2de leven van oude 486 laptop?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.985 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

ja idd, maak een lan-van voor retro games :D

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

ik heb zelf ook nog 2 toshiba's t2130ct liggen. Zelf zit ik met hetzelfde probleem en zo kwam ik hier terecht.

Het grote probleem is dat er geen cd-speler in zit.
Zou het lukken om de HD draad nog een uitgang aan te gangen en daar dan zo'n kopelstuk insteken die van laptopHD naar gewone HD gaat, waaraan ik dan mijn CD-speler kan gangen?
Zelf schat ik de kans slecht in maar anders kan ik er niets mee doen. :P

of iemand een ander gedacht die NIET te maken heeft met:
- een server (want mag geen internet in mijn kamer :( )
- niet met scherm want vind het te jammer voor ze kapot te helpen want ze functioneren nog erg goed
- inbouwen in muren (klein detail ik ben 15 jaar en denk niet dat dat zou mogen)

iemand een id?

Verwijderd

Wouter7 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:48:
ik heb zelf ook nog 2 toshiba's t2130ct liggen. Zelf zit ik met hetzelfde probleem en zo kwam ik hier terecht.

Het grote probleem is dat er geen cd-speler in zit.
Zou het lukken om de HD draad nog een uitgang aan te gangen en daar dan zo'n kopelstuk insteken die van laptopHD naar gewone HD gaat, waaraan ik dan mijn CD-speler kan gangen?
Zelf schat ik de kans slecht in maar anders kan ik er niets mee doen. :P

of iemand een ander gedacht die NIET te maken heeft met:
- een server (want mag geen internet in mijn kamer :( )
- niet met scherm want vind het te jammer voor ze kapot te helpen want ze functioneren nog erg goed
- inbouwen in muren (klein detail ik ben 15 jaar en denk niet dat dat zou mogen)

iemand een id?
Vertel is iets over de specificaties. qua aansluiting en andere optie's (als die er zijn) :+

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

staat al in maar ok:

pentium 486
32 Ram (8+16)
VGA,
2 PMCIA,
serieel,
paralel,
ps2,
batterij :9
ingebouwde muis in toetsenbord (wel tof engemaakelijk)

ik wou een beter processor insteken want heb nog een paar 'goede' liggen maar gelaas is socket 1

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

BarôZZa schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:37:
Lan kaartjes kopen en Duke 3D, Doom, Shadow Warrior etc via het netwerk spelen :9~
Lan kaartjes kan ook, maar ik geloof dat het met een speciale paralel of serieele kabel ook wel ging lukken, is toch stukken goedkoper ook. (ben ff de naam van zo'n kabel kwijt, soort van oer-cross cable)

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Die PC heb ik eerst gebruikt om de seriele en paralelle poort te gebruiken om ledjes en schakelaartjes te besturen met Qbasic :*) .

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 21:17
jup null modemen gaat prima met die spellen :)

Repareren doe je zo.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:30

Koppensneller

winterrrrrr

Eeeeehm..?

psssst... 8+16=24 ;)

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

heb al een nullmodemkabel (zelf gemaakt :*) ,
ik heb zo verleden jaar Win95 op de andere toshiba gezet, ja wat wil je anders zonder CD-rom

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 11:45
20 laptops......+ een zooitje 10/100 mbit lan kaartjes pcmcia (16 bits-5v versies) Dat zijn degene zonder gouden stripjes. Zet er een leuk klein OS op...uitgeklede win98 bijvoorbeeld en Maxivista...daarmee kan je alle schermen overnemen, dus wat ik bedoel:

Server/hoofdcomputer met fotolijstprogramma of video en maxivista server
laptop 1 t/m 4: draait niets anders dan win98 en maxivista client (kloont op alle vier scherm van hoofdcomputer, client programma is heel klein 700 kb ofzo)
laptop 5 t/m 9 maxivista server +client die het beeld kloont van computer 4.
(maxivista ondersteunt tot 4 of 5 beeldschermen maar je kan het wel tot in het oneindige klonen zeg maar.)
etc etc.

Geen moeilijk gedoe, installeren, client kopieren, set video resolutie en that's it.

Geen gesoldeer en wat bekende wegen bewandelen en je hebt een prachtige (goedkope) videowall.
Desnoods een IR hack (software) zodat je met je afstandsbediening de zooi kan aansturen. Helaas zijn de bekende wegen (nog) niet genoeg om Uice lange tijd te laten draaien.

Verwijderd

De meeste van de laptop batterijen die zo oud zijn, zijn nimh batterijen, deze kan je gewoon open halen, de oude cellen eruit halen, naar de aldi wandelen en daar goedkope oplaadbare batterijen kopen en die op de plek van de oude cellen solderen. Ik heb hier een oude toshiba laptop met li-ion batterijen, die had ik ook vervangen door 18 :P batterijen van de aldi, het werkte wel, het is niet aan te bevelen en 3 week later kreeg ik van iemand nieuwe originele batterij, maar het was wel gelukt. Die 20 batterijen kostten mij 5*2,30= 11,50 euro. Daar kan je nog wel een keer een oude laptop batterij voor reviseren.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 21:32

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

mikenl schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:56:
[...]

Lan kaartjes kan ook, maar ik geloof dat het met een speciale paralel of serieele kabel ook wel ging lukken, is toch stukken goedkoper ook. (ben ff de naam van zo'n kabel kwijt, soort van oer-cross cable)
Fastlynx heet dat en kan je dmv. Lantastic over die kabel gewoon een TCP/IP netwerk opzetten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Wie kan ik blij maken met een parallele Fastlynx-kabel?

Mijn mailadres staat in mijn profiel.

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 11:45
neem dan een null-modem parallele kabel (zoek op google voor pinouts, niet moeilijk, makkelijk zelf te maken van een oude printerkabel) Ach wat, http://www.infonewsindia.com/pinout/#7A Gaat veeeeeeeel sneller dan serieel. Dan kan je redelijke snelheden halen (50kb/s oid)
Niet moeilijk, ik werk vaak met die oude zooi. In windows 2000 kun je gewoon kiezen voor parallelle verbinding. (Direct Connection communication, iig de afkorting is DCC)
Als je dan een gratis proxy neemt (proxy+ bijvoorbeeld) heb je het zo voor elkaar (ICS vind ik gewoon niet lekker werken)

[ Voor 36% gewijzigd door Ierlandfan op 02-12-2005 00:08 ]

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 23:31
Of kocht op de HCC een van die parralel/lan stekkertjes... Ik kan nu zonder moeite elke PC met printerpoort aan mijn netwerkje hangen... Ideale dingen voor 1 euro :)

Misschien dat iemand ze ergens te koop aanbiedt?

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

-Met die seriele poorten kan je makkelijk een home automation systeem op aansluiten. Dan kan je je huis bedienen vanaf een pc.
-plak touchscreen folie over de schermen, en hang ze op als terminals zodat je je huis kan bedienen vanaf een 10" LCD touchscreen.
-Een aantal laptopjes slauit je aan als logger, server ed. Dan weet je precies hoeveel stroom welk apparaat gebruikt, wanneer de lampen aan staan en hoe laat er iemand je huis binnen komt. Kan erg nuttige info opleveren ivm stroombesparing.
-maak ook een beveiligingsserver. Hier sluit je alle raam/deur/brand/etc sensoren op aan. Uiteraard redundant uitgevoerd. Mooie is dat je nog een werkende accupack hebt, heb je direct een UPS. Kunnen ze je systeem ook niet onderuit halen door de strrom af te sluiten.
-Sluit verwarmingsmodules aan op een laptop (die de toevoer van warm water naar een radiator beinvloeden). Zo kan je het huis alléén op díé plekken verwarmen waar het echt nodig is. Scheelt weer in de energie.
-Uiteraard een laptopje gebruiken die de status van het hele systeem weergeeft.

TweakBlog

Verwijderd

Het oogpunt van energiebesparing is wel erg mooi, maar als ik tel kom ik al tegen de 5 laptops aan die 24/7 moeten draaien. Denk je, dat die ene lamp vergeten uit te doen (als je de laptop niet zou hebben), meer energie kost dan de laptops? Als het nu 5 lampen a 30 watt zijn kan het trouwens best :? . Pak dan 1 laptop waarmee je zowel de verwarming regelt als een programma laat draaien waarmee je registeerd waar en wanneer hoeveel energie wordt verbruikt!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Denk je, dat die ene lamp vergeten uit te doen (als je de laptop niet zou hebben), meer energie kost dan de laptops?
't kost inderdaad energie. Maar die 486jes slurpen niet zo gek veel, dacht een wattje of 10. Hd hoeft niet in alle (terminals zeker niet) en het scherm kan ook uit, wat ook al 33% aan energie scheelt.

TweakBlog

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Ik geloof best dat er mensen zijn die ook wel zo'n laptop willen hebben, maar dat hoef je hier niet neer te zetten.