[Ervaringen] Sony Vaio laptop FS-series

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Complimenten FMS, mooie foto's :9~
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:48:
Hoe zit het met dat prachtige toetsenbord. Blijft het zelfs na een (lang) tijdje nog wit of wordt het langzaam zwarter :'( ?
Op mijn huidige (medion) laptop zijn een aantal letters totaal verdwenen (afgesleten). Zou dat bij dit toetsenbord ook het geval zijn, of (dankzij de VEEL betere kwaliteit) niet 8) ?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Hoe zit 't met verkleuren door de zon, heeft iemand daar al ervaringen mee? Altijd als ik iets wits zie is dat het eerste waar ik aan denk :) Geel verkleurde laptop zit ik niet op te wachten :P

En nog 'n klein punt, zitten de letters ín de toetsen, of zijn 't van die losse stickers die erop geplakt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 13:19
Ik heb nu de VGN-FS215E voor 2 maanden, en de letters beginnen al langzaam te vervagen. Vooral de 'a' toets. De letters zitten volgens mij in de toetsen. Voor de rest bevalt deze laptop mij enorm goed. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Lilacrazor op 14-11-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lilacrazor schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:50:
Ik heb nu de VGN-FS215E voor 2 maanden, en de letters beginnen al langzaam te vervagen. Vooral de 'a' toets. De letters zitten volgens mij in de toetsen. Voor de rest bevalt deze laptop mij enorm goed. :)
Hmm.. das wat minder leuk ;( . Ik dacht dat dit bij de 'betere' laptops niet zou gebeuren |:( !! Is er misschien nog iemand die deze ervaring heeft met een Sony van het FS-315 type 8) ? Zou namelijk wel jammer zijn als hij na 4 maandjes typen geen letter meer heeft :? !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik ga zo 512mb extra geheugen voor mijn FS315M bestellen, ik zie dat de Kingston 512MB PC4200 DDR2 even veel kost als de Kingston 512MB PC3200 DDR2. 50 euro ongeveer.

Ik meen dat de FS315 PC3200 DDR2 gebruikt. Maakt het nou wat uit als ik PC4200 neem? (voor de dualchannal oid :?)

[ Voor 6% gewijzigd door FMS op 21-11-2005 15:27 ]

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
FMS schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:21:
Ik ga zo 512mb extra geheugen voor mijn FS315M bestellen, ik zie dat de Kingston 512MB PC4200 DDR2 even veel kost als de Kingston 512MB PC3200 DDR2. 50 euro ongeveer.

Ik meen dat de FS315 PC3200 DDR2 gebruikt. Maakt het nou wat uit als ik PC4200 neem? (voor de dualchannal oid :?)
ik betwijfel of het qua performance veel uit zal maken, weet je wel zeker dat de fs315 pc4200 geheugen slikt (geen timingproblemen oid)?

zorg in ieder geval dat je twee exact dezelfde dimms gebruikt, liefst gematched :)

• FMS
  • Niet online

FMS

litemotiv schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:17:
[...]

ik betwijfel of het qua performance veel uit zal maken, weet je wel zeker dat de fs315 pc4200 geheugen slikt (geen timingproblemen oid)?

zorg in ieder geval dat je twee exact dezelfde dimms gebruikt, liefst gematched :)
Ik vraag me ook af of de sony wel pc4200 aankan.

Nu heb ik 512mb van sony en wil graag nog 512mb erbij hebben, kan iemand mij vertellen wat voor reepje het beste bij mijn huidge reepje past?

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb een poosje terug Kingston gemaild, en die vertelde mij dat hun Valueram niet gebruikt moet worden in Sony laptops, maar dat ze wel een ander type hebben wat ervoor geschikt is.
Bij mijzelf zit er Apacer geheugen in (1x1GB).

• litemotiv
FMS schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:48:
[...]

Ik vraag me ook af of de sony wel pc4200 aankan.

Nu heb ik 512mb van sony en wil graag nog 512mb erbij hebben, kan iemand mij vertellen wat voor reepje het beste bij mijn huidge reepje past?
het beste kan je exact hetzelfde type erbij kopen als er nu in zit; even je laptop openmaken en merk/serie noteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
misschien een leuke tip:
voor 888 euro heb je 29-11 tot 6-12 een sony vaio fs315 bij mediamarkt eindhoven.
pentium M 740 geforce go 6400
dus lijkt me dat het de m is.
het staat nog niet op de mediamarkt site, maar dat zal morgen wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
tijsco schreef op maandag 28 november 2005 @ 09:56:
misschien een leuke tip:
voor 888 euro heb je 29-11 tot 6-12 een sony vaio fs315 bij mediamarkt eindhoven.
pentium M 740 geforce go 6400
dus lijkt me dat het de m is.
het staat nog niet op de mediamarkt site, maar dat zal morgen wel komen.
Wat zijn de complete spec's van deze notebook? CPU, Geheugen, harddisk etc.

-edit-

Dan zal het wel om deze notebook gaan ;) http://www.sallandautomat...fault.php?pid=17333&ref=2 Beschikt deze notebook overgens ook maar over een 4200rpm harddisk? Wat maakt deze notebook (op de grafische kaart na) anders dan de Sony Vaio VGN-FJ1S? Deze heb ik namelijk vrijdag bij de mediamarkt gekocht. Als er totaal geen verschil in zit (op de grafische kaart na dan) dan breng ik m'n Sony Vaio VGN-FJ1S gelijk terug en haal ik natuurlijk een FS315 ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Reb87 op 28-11-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Ozxobez schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:17:
[...]

Wat zijn de complete spec's van deze notebook? CPU, Geheugen, harddisk etc.

-edit-

Dan zal het wel om deze notebook gaan ;) http://www.sallandautomat...fault.php?pid=17333&ref=2 Beschikt deze notebook overgens ook maar over een 4200rpm harddisk? Wat maakt deze notebook (op de grafische kaart na) anders dan de Sony Vaio VGN-FJ1S? Deze heb ik namelijk vrijdag bij de mediamarkt gekocht. Als er totaal geen verschil in zit (op de grafische kaart na dan) dan breng ik m'n Sony Vaio VGN-FJ1S gelijk terug en haal ik natuurlijk een FS315 ;)
als ik het wel heb is de FJ1S kleiner en (een halve kilo) lichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
FS315 heeft een 15.4" scherm, tegen een 14.1" van de FJ1S. Of dat nu een voordeel is zal persoonlijk zijn, het maakt het idd wel zwaarder en een stukje groter.

Verder heeft de FS315 geen ingebouwde webcam/microfoon en géén tv-out (ook niet op dockingstation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Serenity schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:51:
FS315 heeft een 15.4" scherm, tegen een 14.1" van de FJ1S. Of dat nu een voordeel is zal persoonlijk zijn, het maakt het idd wel zwaarder en een stukje groter.

Verder heeft de FS315 geen ingebouwde webcam/microfoon en géén tv-out (ook niet op dockingstation).
Geen tv-out?! Thanks voor het wegnemen van de twijfel ;) ik houd het op me FJ1S 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Heb ook het blaadje van de mediamarkt gelezen en volgens mij moet het ook wel de VGN-FS315M zijn (dit is de enige uit deze serie met de 6400 grafische kaart).

Voor 888,- lijkt me dit dus wel ECHT EEN KOOPJE.
Voor dat geld kun je 'm eigenlijk niet laten liggen (als ie niet gelijk uitverkocht is)...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Hoe zit het nu precies met de krassen op deze notebooks? Ik las eerder al dat notebooks vaak met veel krassen terug kwamen bij de leverancier, en dat ze hier niet meer van opkijken.

Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Serenity schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:13:
Hoe zit het nu precies met de krassen op deze notebooks? Ik las eerder al dat notebooks vaak met veel krassen terug kwamen bij de leverancier, en dat ze hier niet meer van opkijken.

Iemand ervaringen mee?
ik heb hem nu een maand, (nog) geen zichtbare krassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
McLatey schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:47:
Heb ook het blaadje van de mediamarkt gelezen en volgens mij moet het ook wel de VGN-FS315M zijn (dit is de enige uit deze serie met de 6400 grafische kaart).

Voor 888,- lijkt me dit dus wel ECHT EEN KOOPJE.
Voor dat geld kun je 'm eigenlijk niet laten liggen (als ie niet gelijk uitverkocht is)...
Het is dus de fs315E, Celeron M :(
Ben net geweest. Had nog speciaal gebeld van te voren of ze er nog waren, geen probleem we hebben er nog genoeg. Kom ik daar staat er een rectificatie bij, verkeerde type in het foldertje. Dat ze dat dan meteen aan de telefoon vermelden. Kost me weer een uur!
Voor mij voorlopig geen media markt meer :(

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:47:
[...]

Hmm.. das wat minder leuk (de vervaging van de toetsen) ;( . Ik dacht dat dit bij de 'betere' laptops niet zou gebeuren |:( !! Is er misschien nog iemand die deze ervaring heeft met een Sony van het FS-315 type 8) ? Zou namelijk wel jammer zijn als hij na 4 maandjes typen geen letter meer heeft :? !!
Heeft iemand nog zo'n ervaring :'( ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eerst een FS315M besteld, maar kreeg te horen dat deze product niet meer verkrijgbaar is bij bepaalde internetshop's dus heb ik een FS315B genomen.

mijn vraag is, is deze notebook goed genoeg voor:

-designen(photoshop, macromedia etc.)
-music(beats maken)
-gamen(half-life2, WoW)

en later wil ik graag opgraden maar wat is het beste ram dat ik kan nemen?
mensen zeggen hoe meer ram hoe beter, maar het punt is, is het wel nodig?
dus wil ik graag weten welke ram het beste pas bij deze laptop FS315B
deze laptop heeft zelf 512MB.

731.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 07:12:
ik heb eerst een FS315M besteld, maar kreeg te horen dat deze product niet meer verkrijgbaar is bij bepaalde internetshop's dus heb ik een FS315B genomen.

mijn vraag is, is deze notebook goed genoeg voor:

-designen(photoshop, macromedia etc.)
-music(beats maken)
-gamen(half-life2, WoW)

en later wil ik graag opgraden maar wat is het beste ram dat ik kan nemen?
mensen zeggen hoe meer ram hoe beter, maar het punt is, is het wel nodig?
dus wil ik graag weten welke ram het beste pas bij deze laptop FS315B
deze laptop heeft zelf 512MB.

731.
Photoshop ect werken wel goed op de 315 (heb zelf de M maar zal niet veel verschil zijn).
Games als WOW en half life 2 durf ik niet te zeggen (heb zelf alleen battlefield 1942 erop staan) en dat kan niet alles in de hoogste resolutie ect aan. Dus ik denk dat het niet zal gaan of je moet alle beeldinstellingen omlaag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Bijltje voor je reply,

ik heb net een link gevonden van intel die gesupport is met bepaalde games:
http://www.intel.com/supp...ntel915g/sb/CS-011967.htm

best interessant

731.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog een idee welke ram, ik moet nemen?

731.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 08:01:
iemand nog een idee welke ram, ik moet nemen?

731.
Ik heb zelf nu sinds gisteren de 315E gekocht :) ... Ik zou ook wel graag willen weten welk ram geheugen ik moet nemen... 512 is toch wat krapjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mister-t

ik heb al gevonden welke ram ik moet nemen door op site's te checken.
ga naar http://www.kingston.com/nlroot/
memory search:SONY and kies het modelnaam van je laptop

part number:M6464E40 (512MB DDR2 Module)
part number:M12864E40 (1GB DDR2 Module)

deze geheugen zijn geschikt voor je laptop volgens het kingston's site.
ik heb gewoon het part number gecopy en gepaste op google.com en ik zie dat je
bij www.interngeheugen.com kan bestellen.

731.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of bij www.sallandautomatisering.nl ;)

Zelf zit ik min of meer in dezelfde situatie, ik heb nu sinds een paar dagen een fs315M, maar merk met name bij het Photoshoppen dat ik wel wat geheugen erbij kan gebruiken.

Heeft er iemand ervaring met bovenstaande geheugenmodule van 1GB in combinatie met de 512MB die er nu in zit. Ik wil graag een combinatie van beide gebruiken, maar ik weet niet of dat verlies in prestaties of compatabiliteitsproblemen op gaat leveren. Dit omdat er vaak gezegd wordt dat voor een optimale prestatie je 2 identieke reepjes moet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe serie uit van vaio, de FE-serie...het is volgens mij de vervanger van de FS. Ik ben erg nieuwsgierig wat voor een videokaart in zit en met hoeveel geheugen. Kan iemand daarachter komen?!

Ik zoek namelijk al heel lang een mooie laptop (geen apple) en het belangrijkste is dat er een goede videokaart in zit met veel geheugen. Dit omdat ik een laptop zoek voor zware programma's als Photoshop, 3D VIZ, AutoCAD.

Heeft iemand anders nog andere mooie laptops die mijn programma's makkelijk aan kunnen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja...is 128 mb videokaart geheugen voldoende bij photoshop of is het toch aan te raden om een 256mb videokaart te nemen. Heb nu een super sloom ding...5 jaar oud...dus ik wil nu echt een supersnelle laptop zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:55:
Er is een nieuwe serie uit van vaio, de FE-serie...het is volgens mij de vervanger van de FS. Ik ben erg nieuwsgierig wat voor een videokaart in zit en met hoeveel geheugen. Kan iemand daarachter komen?!

Ik zoek namelijk al heel lang een mooie laptop (geen apple) en het belangrijkste is dat er een goede videokaart in zit met veel geheugen. Dit omdat ik een laptop zoek voor zware programma's als Photoshop, 3D VIZ, AutoCAD.

Heeft iemand anders nog andere mooie laptops die mijn programma's makkelijk aan kunnen?!
Gamers will be equally interested in the muscular presence of the new PCI Express® based NVIDIA® GeForce™ Go 7400 graphics engine, capable of delivering fluid 3D action and impressively realistic visual effects.

bron : http://products.sony.co.uk/vaio_fe_series.asp

Anyway, ik werk zelf ook vaak met 'zware' programma's zoals photoshop en ik vond die Sony FS90 echt goede specs hebben maar die zie ik nergens in NL.
Zie alleen de low-end van de FS serie in winkels en webshops.
Die FE serie ziet er wel interessant uit, maar wil er niet meer dan 900 voor uitgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:18:
oja...is 128 mb videokaart geheugen voldoende bij photoshop of is het toch aan te raden om een 256mb videokaart te nemen. Heb nu een super sloom ding...5 jaar oud...dus ik wil nu echt een supersnelle laptop zonder problemen!
Volgens mij heeft het aantal MB van je videokaart nauwelijks tot helemaal geen invloed op je photoshop prestaties? Dus 128MB is goed zat.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Photoshop is geen applicatie die veel genruikt maakt van je GPU je moeet wel veel geheugen hebben wil je het een beetje goed kunnen draaien ,zeker met hoge resoluties.
Photoshop CS2 wilt niet echt draaien op mijn fs215B ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dus gewoon zonder problemen photoshop, 3Dviz, autocad e.d. draaien met de videokaart wat in de Sony laptops zit...Nvidea 6400 (als ik me niet vergis) met 128 mb en is een X600 ook goed (zit namelijk in de Asus W2, ook een mooie laptop)

Maar wanneer is het dan handig om 256 mb in je videokaart te hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 23:18:
Ik kan dus gewoon zonder problemen photoshop, 3Dviz, autocad e.d. draaien met de videokaart wat in de Sony laptops zit...Nvidea 6400 (als ik me niet vergis) met 128 mb en is een X600 ook goed (zit namelijk in de Asus W2, ook een mooie laptop)

Maar wanneer is het dan handig om 256 mb in je videokaart te hebben?!
Ik gebruik autocad en photoshop op de FS 315m (geen idee wat voor videokaart erin zit) en het gaat allemaal prima.
Heb TIFF afbeeldingen van 72mb en natuurlijk gaat het niet supersnel maar hij kan het wel gewoon aan. De prestaties liggen daarbij ook meer aan de hoeveelheid werkgeheugen. Heb er zelf 512 inzitten maar om het allemaal iets vlotter te maken wil ik binnekort overschakelen naar 1 gig.
Cad gaat helemaal goed. Had een tekening van 14mb en alleen wanneer je zoom/ all doet heeft die even de tijd nodig. Maar de meeste tekeningen zullen niet tot 14mb komen dus kan het makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt er nog steeds 512MB inzitten, je hebt de laptop toch al weer een tijdje?

Extra geheugen is i.i.g een hele vooruitgang, ik heb er 1Gig bij in gedaan zoals in een post hier ergens boven werd aangegeven (part number:M12864E40 (1GB DDR2 Module)).

Alles draait nu een stuk beter,.
Met name bij grote foto's e.d. werd de laptop door het swoppen een stuk trager, nu heb je meestal alleen aan het RAM geheugen genoeg en dat merk je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:36:
Je hebt er nog steeds 512MB inzitten, je hebt de laptop toch al weer een tijdje?

Extra geheugen is i.i.g een hele vooruitgang, ik heb er 1Gig bij in gedaan zoals in een post hier ergens boven werd aangegeven (part number:M12864E40 (1GB DDR2 Module)).

Met name bij grote foto's e.d. werd de laptop door het swoppen een stuk trager, nu heb je meestal alleen aan het RAM geheugen genoeg en dat merk je. :)
Ja heb er nog steeds 512 inzitten. Ik ga er ook zeker eens wat extra geheugen bijstoppen maar heb tot nu toe nog niet echt de behoefte daarvoor gehad. Die extra tijd die het kost om een photoshop actie af te spelen kom ik wel overheen. Bedankt voor de naam, stuk makkelijker zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

video kwaliteit van mijn vaio fs315m

is het bij jullie ook opgevallen dat de laptop een lage video kwaliteit heeft. Volgens mij is dit zuiver software-matig. het beeld heeft een lage resolutie.
Op het club-vaio forum is er ook een topic gestart over dit probleem, maar ze geven geen oplossing.Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem en heb je een oplossing laat het me even weten

http://www.club-vaio.com/...read=29290&pager.offset=0

Alvast bedankt
kris

een vaio laptop vind ik toch nog altijd de top een echt prachtig machientje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:36:

Dus je hebt nu een reep van 512 en een van 1gig in je laptop zitten? :?

Ik heb net gekeken wat voor soort geheugen in mijn FS zit, het is een Infinion 512mb 2RX16 PC3200S. Met nog een serrie nummer van: HYS64T64020HDL-S-A.

Ik kan op pricewacht geen PC3200 reepjes van Infinion vinden... (wil namelijk wel dat de twee reepjes matchen)

Weet iemand hoe ik nu naar 1gig kan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Hoe zit het met zo'n laptop en eventuele upgrades? Is het gemakkelijk (en niet al te prijzig) om zo'n ding een kleine upgrade te geven?

Ik vind die FS en FE's namelijk behoorlijk mooi maar ik denk dat de grafische kaart in no-time niet meer voldoet (ik wil namelijk nog wel eens Splinter Cell 3 en dat soort spellen spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey

ik heb mijn vaio ook geupgrade, ik heb bijkomend ram-geheugen geplaatst. Na het lezen op het vaio-club forum heb ik goei commentaren gelezen over crucial. www.crucial.com
op de site kan je door stap voor stap een paar gegevens in te geven, het geheugen selecteren dat bij u past vb via merk-soort computer-type-reeks.

hopelijk hebben jullie hier iets aan

krisU2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FMS idd een reepje van 512MB en van 1GB naast elkaar.
Ik weet niet in hoeverre het feit dat de twee reepjes niet identiek zijn nadelig is voor de prestaties, maar het is zo in ieder geval veel sneller dan 'alleen maar' 512MB.
Misschien ga ik binnenkort nog wel wat testen met alleen het geheugen van 1GB, maar ik denk niet dat dat zoveel sneller zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn oog laten vallen op het nieuwe FS415E model van Sony, met de volgende specs:
* Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800 X-black
* Processor: Mobile Intel Celeron 390 (1.70GHz)
* Geheugen: 512MB DDR2 PC4300 (max 1GB)
* Harddisk: 80GB
* Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Hij is voor ongeveer 935 euro te krijgen bij 4launch.nl
Maar kan iemand me vertellen of de WLAN die hier op zit een echt Intel kaartje is? (IPW2200 liefst?)
En weet iemand misschien waar deze laptop in België te verkrijgen is (met een AZERTY keyboard dus) voor rond de 950 euro?
Want zelfs in Nederland is hij erg zeldzaam, in België is het totaal hopeloos! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Ik weet niet of je wel voor een Celeron zou moeten gaan, die hebben geen speedstep, dus als je dat belangrijk vindt zou ik voor een Pentium M gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar de versie met "echte" pentium-M kost dan weer 200 ~ 300 euro meer, en dat heb ik er niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:07:
Ja maar de versie met "echte" pentium-M kost dan weer 200 ~ 300 euro meer, en dat heb ik er niet voor over.
Klopt. Diezelfde overweging heb ik ook gemaakt. Ik heb uiteindelijk voor de FS315-E (ook celeron) gekozen. Bevalt prima, geen snelheidsmonster ;) ... maar toch komt hij aardig mee ! Die 200 - 300 euro kun je beter aan andere dingen uitgeven imho :P, behalve als hij echt veel prestaties moet gaan leveren zou ik toch kiezen voor de pentium-M !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53
Volgens mij is Pentium M echt heilig voor jullie of niet :/ ...

De performance is bijna hetzelfde op dezelfde kloksnelheden 8)7 ...

En weetje wanneer een pentium M pas echt nuttig is?

-Als je veel op accu werkt..
-Als je een 2.13 ghz Pentium M processor haalt..

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:36:
[...]

Klopt. Diezelfde overweging heb ik ook gemaakt. Ik heb uiteindelijk voor de FS315-E (ook celeron) gekozen. Bevalt prima, geen snelheidsmonster ;) ... maar toch komt hij aardig mee ! Die 200 - 300 euro kun je beter aan andere dingen uitgeven imho :P, behalve als hij echt veel prestaties moet gaan leveren zou ik toch kiezen voor de pentium-M !
Het grappige is dat qua prestaties de Celeron-M en Pentium-M nagenoeg identiek zijn aan elkaar.
Ze hebben gelijke bus-snelheid (buiten die nieuwe met 533mhz dan) en gelijke hoeveelheid cache geheugen.
Het grote verschil zit hem in de speed-step functionaliteit, die mist de Celeron namelijk.
Wat als resultaat heeft dat je batterij wat minder lang meegaat.
Maar dat mijn batterij 3u meegaat ipv 2u ofzo, dat vind ik geen 300 € waard :) (studentje hier :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Nouja, ik ben ook een student en als je op school zit is het toch wel handig als je 4,5 uur zonder stroom kan ipv 2 uur. Bovendien kan je met Notebook Hardware Control de Pentium M wat verder tweaken zodat je er nog een uurtje extra mee kan.

Maar om hem heilig te noemen, nee dat niet maar die extra batterijtijd vind ik persoonlijk toch wel fijn. Maargoed zelf weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Zal ik nog wat leukers vertellen meestal ligt het ook nog aan de accu die in een bepaalde laptop zit...

Mijn vader heeft zelf een pentium M, en die haalde vanaf het begin maar 2.5 uur met de accu...
Dit is met een 6 cell accu...

Ik heb zelf een Celeron M en haal ook bijna rond hetzelfde mischien net 2 uur en 15 min.
En dit is ook een 6 cell accu.

En ik zie niet veel laptops die standaard al direct 4.5 uur op 1 accu lading halen :/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:37:
Zal ik nog wat leukers vertellen meestal ligt het ook nog aan de accu die in een bepaalde laptop zit...

Mijn vader heeft zelf een pentium M, en die haalde vanaf het begin maar 2.5 uur met de accu...
Dit is met een 6 cell accu...

Ik heb zelf een Celeron M en haal ook bijna rond hetzelfde mischien net 2 uur en 15 min.
En dit is ook een 6 cell accu.

En ik zie niet veel laptops die standaard al direct 4.5 uur op 1 accu lading halen :/ ...
Idd, als je zou denken dat je met een Pentium-M plots 2 uur extra accutijd haalt, dat kan je wel mooi vergeten.
Er zijn laptop-onderdelen die veel meer power gebruiken dan de CPU hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of in die FS315E/FS415E een echte Intel-WiFi kaart zit?
Of is het van een minder bekend merk?
Ik gebruik namelijk Linux, en dan zou het een groot voordeel zijn als er een Intel kaartje in zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Centrino platform =

-Intel Wlan kaartje.
-Intel Cpu.
-Intel Chipset (852, 910).

Dus ja er zit een intel kaartje in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat wist, ik maar uit ervaring weet ik dat ze nogal kwistig omspringen met die centrino-term.
De meeste fabrikanten plakken er al een centrino-naam op van de moment dat er een Intel cpu in zit.
En op de sony site kon ik niks vinden over het type van WIFI kaartje...
Maar toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:55

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe laptop en zie dat de vaio fs415b nu wel goed betaalbaar is.
Ik ben nu een beetje aan het twijfelen tussen deze laptop of een acer/asus.

Mijn vragen zijn:
Hoe stevig is de laptop?
Zitten er bij jouw al scheuren in?

En bevalt de resolutie van het scherm een beetje, Ik heb nu een laptop met een 15,1" op 1400x1050 en dat bevalt me eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:08

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik heb zelf een de VGN-FS742/W in amerika gekocht en ben eer zeer tevreden mee. Het geheugen heb ik al uitgebreid naar 2048Mb (533Mhz) en de hitachi 7k100 komt vandaag binnen.

Het enige minpunt van deze laptop vind ik de videokaart. Als ik deze kon vervangen had ik het direct gedaan, maar helaas. De harde schijf was ook een misser maar die wordt dus vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:37:
kijk goed naar de bevestiging van het scherm ...heb namelijk wel een gelezen dat die nog wel eens afbreken
Klopt na enkele jaren is bij mijn Vaio ook het scharnierpunt afgebroken, dit komt omdat het vet droog wordt en daardoor het scharnier erg zwaar gaat en er zware krachten komen op het frame van je scherm en dat frame breekt dan.

Je kan er slecht bijkomen om te repareren, het kunstof is op geen enkele wijze te lijmen, een nieuw scherm kost mij teveel geld, dus heb ik door het frame 2 kleine gaatjes geboord en met kleine boutjes vastgezet middels een metalen beugeltje op het scharnier.
Het ziet er niet echt prachtig uit, maar het functioneerd iig weer.

Verder alleen maar lof over de Vaio laptop, nooit 1 probleem gehad, wel is het zo dat de Accu niet een lang leven is beschoren, helaas.

gr A-freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Bigg Balls schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:51:
Ik heb zelf een de VGN-FS742/W in amerika gekocht en ben eer zeer tevreden mee. Het geheugen heb ik al uitgebreid naar 2048Mb (533Mhz) en de hitachi 7k100 komt vandaag binnen.

Het enige minpunt van deze laptop vind ik de videokaart. Als ik deze kon vervangen had ik het direct gedaan, maar helaas. De harde schijf was ook een misser maar die wordt dus vervangen.
Ik heb nu de 7k100 erin gezet en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is. Het is nu net een gewone pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende. Volgend jaar ga ik studeren en heb net als vele andere studenten een laptop nodig. Nou heb ik een beetje rond gekeken naar leuke laptops en zo kwam ik onderanderen op de VAIO VGN-FS515B niet alleen omdat hij zo mooi is maar ook omdat hij licht en dun en redelijk krachtig is.

Dit zijn de spec's:
CPU-sectie
Volledige naam van microprocessorIntel® Pentium® M Processor 740, 533-MHz FSB, ondersteunt Enhanced Intel® SpeedStep®-technologie

Besturingssysteem
Microsoft® Windows® XP Home Edition

Beeldscherm
Diagonale grootte (inch)15.4SchermtypeX-black LCDIndeling resolutie1280 x 800

Geheugen
Grootte geheugen (MB)1024.0

Drives
Capaciteit harddisk (GB)80Type optisch stationDVD±RW-station voor dubbellaagse schijven

Weergavegegevens
Volledige naam videokaartIntel® Graphics Media Accelerator 900 met max. 128 MB dynamisch videogeheugen gedeeld met hoofdgeheugen.

Connectiviteit
Type draadloos LAN802.11b/g

Prijs
€ 966,97
Ik ben niet echt een zware gamer. Dat doe ik liever op een console. Maar ik zou wel gewoon leuke spellen spelen zoals civilizations en Sim City van dat soort spellen en misschien Farcry zo nu en dan. Is dat mogelijk met deze laptop of, omdat hij geen echte 3d kaart heeft, zal hij dergelijke spellen niet aan kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me even helpen. Zoveel slimme koppen op een forum en niemand geeft antwoord. En als ik zodirect een topic open wordt hij gesloten. Zo gaat het hier ten slotte altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Civilization 4 is een twijfelgeval dat durf ik niet te zeggen, maar civ 3 en lager draait ie wel (duh) en sim city ook. Far Cry zou ik niet op rekenen dat je die goed kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:36:
Kan iemand me even helpen. Zoveel slimme koppen op een forum en niemand geeft antwoord. En als ik zodirect een topic open wordt hij gesloten. Zo gaat het hier ten slotte altijd.
De laptop die jij voor ogen hebt heb ik ook. Die van mij heeft welliswaar een ander typennummer maar dat komt doordat ik hem in Amerika heb gekocht.

De laptop werkt erg prettig en is redelijk snel. Ik heb echter wel een paar aanpassingen gemaakt zoals het geheugen uitegebreidt naar 2gig en een 7200 rpm harde schijf erin gezet. De 2gig is waarschijnlijk wat overkill (1gig was ook genoeg geweest achteraf) maar de harde schijf was echt een wereld van verschil. Wat misschien ook jammer is is dat er geen betere videokaart inzit met oog op windows vista (mocht je dat er zometeen op willen)

Als ik jou was zou ik voor een andere laptop gaan puur vanwege het feit dat intel nu de duo core processors heeft. Dus neem lekker een sony met duo core want die zijn gewoon sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Morgen eens een nieuwe VAIO FS515E bekijken en wat software etc erop zetten.
Het is er 1 met celeron 390, winXP home.

Ik reken erop dat er op een tweede partitie de windows staat.
Is het mogelijk met NLite en de bijgeeverde CD's deze windows uit te kleden en zelf een startup CD te maken zodat al die demo sh*t waar ik in dit topic over las er niet meer in komt en ook een heleboel andere windows rommel er gewoon niet op komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
K we zijn wat verder.
Er is een verborgen partitie met windows XP home SP2 en al de extra rommel waarvandaan men een recovery kan doen.
Ik heb via een bijgeleverd Sony tooltje een DVD gemaakt met deze files.

Voor ik verder ga...
Kan ik dit met NLite bewerken?
En als ik dat dan op de vaio zet, gebruikt hij dan die verborgen partitie als C (in Partitionmagic ziet hij hem "voor" de C schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Silent7 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:25:
K we zijn wat verder.
Er is een verborgen partitie met windows XP home SP2 en al de extra rommel waarvandaan men een recovery kan doen.
Ik heb via een bijgeleverd Sony tooltje een DVD gemaakt met deze files.

Voor ik verder ga...
Kan ik dit met NLite bewerken?
En als ik dat dan op de vaio zet, gebruikt hij dan die verborgen partitie als C (in Partitionmagic ziet hij hem "voor" de C schijf)
Een vraagje over de recovery van een vaio, ik heb het een beetje van je gelezen en ook op de sony site. Nu heb ik de Laptop ook aangeschaft en deze komt een maandag binnen. Nu is mijn vraag, als ik gelijk de Recover DVD's maakt, kan ik dan die herstelzooi in de verborgen partitie wissen en wat als je geen DVD heb gemaakt en je HD crached buiten de garantie, ben je dan je orginele windows kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Nog een vraagje aan een FS eigenaar, hoe/waar kan ik mijn geheugen van mijn grafische kaart verlagen? In de Bios kan ik er iig geen instellingen voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers

Ik heb de FS415B in mijn bezit. Graag had ik 7.1 of 5.2 surround setje aangeschaft. Welke zijn compatible met deze?

grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Misschien intresant voor de mensen in bezit van een sony laptop. Een tijdje terug ging de sound-out plug van mijn FS kappot, eerst had ik geluid enkel uit de linker speaker en vervolgens helemaal niet.

Een maand terug ongeveer heb ik de laptop opgestuurd, of ja, ze kwamen het ophalen. 2 weken later kreeg ik een mailtje waarin stond dat ik 281 euro moest gaan dokken aangezien de LCD behuizing ook kappot was en deze vervangen moest worden.... right. Er was niets kappot aan de behuizing toen ik de laptop nog in mijn handen had. Dus uiteraard ging ik er acherna bellen, na wat telefoon en mail contact bleek dat het probleem bij Exel lag, couriers bedrijf.

Vandaag was het dan eindelijk zover, ik kreeg bericht dat de laptop gerepareerd is en zo snel mogelijk terug zal worden gestuurd.

De volgende onderdelen zijn vervangenen, en voor de duidelijkheid, het ging eigelijk alleen om een kappotte sound plug, de groene:

* MS03 PWA ALL (FOR HIGH)(W) De Moederboard
* MS01 SUBASSY LCD BEZEL Onderdeel van de LCD behuizing
* MS01 SUBASSY LCD HOUSING (WHITE) LCD behuizing zelf
* MS02 ASSY LCD (HC-WXGA-WLAN )(W) LCD scherm!

In totaal zo'n 800 dollar aan onderdelen alleen. 8)7

Het is natuurlijk heel goed dat ze dit allemaal doen maar het had eigelijk niet moeten gebeuren om te beginnen. All in all, goeie service bij sony viao-link.

Edit: Jonges van sony hadden ook een foto gemaakt om te laten ziet wat er precies kappot was gegaan: Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/8601/432213170clarifycase19850011986000case198513020068171qg6.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door FMS op 22-08-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
willy83 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:58:
[...]

Een vraagje over de recovery van een vaio, ik heb het een beetje van je gelezen en ook op de sony site. Nu heb ik de Laptop ook aangeschaft en deze komt een maandag binnen. Nu is mijn vraag, als ik gelijk de Recover DVD's maakt, kan ik dan die herstelzooi in de verborgen partitie wissen en wat als je geen DVD heb gemaakt en je HD crached buiten de garantie, ben je dan je orginele windows kwijt?
DVD gemaakt en alles opnieuw gepartitioneerd. (C voor swap (1.25 GB / 1 GB als swap) D voor windows en proggies en de rest in twee delen voor de data. (op het tweede deel komt de image van de windows/proggies partitie en die is ongeveer even groot.))

Als je de DVD gebruikt staat alles daar op en geeft ie de keus alles weer terug te zetten hoe het was.
Dan heb je dus ook je verborgen partitie weer en je data en eigen partitionering ben je kwijt.

Ik heb een andere windowsXP (prof Eng SP2 erop gezet, die wat uitgekleed en het draaide als een speer. Eindelijk, want met die standaard windows die erbij zat, vol programma's die je niet nodig hebt (wel mediapack gebruiken want anders heb je geen DVD play functie) was het erg traag en stroperig en voelde het hee nieuwe systeem als een oude bak die opnieuw en install nodig had, verschrikkelijk.

Zondag krijg ik de vaio weer te zien die het zoals ik het hoor goed gedaan heeft.
Ik ga dan even defragmenteren en een copy van de partitie met OS en proggies maken.
Dan is die DVD niet meer nodig en kan de eigenaar in no time alles weer hebben hoe ze wil.

Sorry dat ik nu pas antwoord zag niet eerder je reply en vraag.)

En de BIOS is erg beperkt, alleen de opstartvolgorde is te veranderen meen ik.
Geheugen van video in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik moet ook windows opnieuw instaleren op mijn FS-315M
Nou heb ik die bijgeleverde recovery CD,of welke dan ook, niet meer in bezit.
Kan ik gewoon windows installen en alle drivers van de sony site halen? En hoe zit t met de grafische kaart drivers? Wat moet ik vooral niet vergeten?

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:29:
Beste tweakers

Ik heb de FS415B in mijn bezit. Graag had ik 7.1 of 5.2 surround setje aangeschaft. Welke zijn compatible met deze?

grz
Pfff, graag had ik een setje ATi X1950 in mijn AR11B, welke zijn compatible?
How'bout geeneen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
likkepot schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:54:
Kan ik gewoon windows installen en alle drivers van de sony site halen? En hoe zit t met de grafische kaart drivers? Wat moet ik vooral niet vergeten?
ja dat kan; er is een compleet driverpakket (iets van 70mb meen ik) dat je van een sony supportsite kan halen. als je er niet uitkomt kan ik ook even mijn backup voor je online zetten.

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik heb mn laptop weer aan de praat en veel drivers inmiddels gevonden op de vaio support site.
Nu kan ik alleen nergens mijn keyboard drivers vinden. Heel vervelend want ik kan nu niet met de Fn toets mijn brightness en volume etc. regelen.
Het gaat om een vaio FS 315M.

litemotiv, heb jij ook een 315?

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
likkepot schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:43:
Ik heb mn laptop weer aan de praat en veel drivers inmiddels gevonden op de vaio support site.
Nu kan ik alleen nergens mijn keyboard drivers vinden. Heel vervelend want ik kan nu niet met de Fn toets mijn brightness en volume etc. regelen.
Het gaat om een vaio FS 315M.

litemotiv, heb jij ook een 315?
ja ik heb ook een 315 ;)

misschien heb je hier wat aan:
Use this link to download Sony Hotkey Utility and install it. You should not have the problem after that.
ftp://download.sony.com/pc/HKY2107XP.EXE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel usb poorten heeft de VGN-FS515B? Overal staat 2, maar op de foto's zie ik er 3 :s
Pagina: 1 2 Laatste