[Ervaringen] Sony Vaio laptop FS-series

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/foto/Misc/vaio/header.jpg

De Vaio FS serie
Modellen VGN-FS115B, VGN-FS115M, VGN-FS115Z, VGN-FS215B, VGN-FS215E, VGN-FS215S, VGN-FS215Z

De FS serie van Sony is één van de eerste notebooks met de nieuwe Geforce 6200 Go TurboCache aan boord (duurdere modellen).
Deze videokaart bezit een deel eigen dedicated VRAM en gebruikt een deel van het RAM geheugen via de PCI-Express bus, hierdoor is deze oplossing stukken sneller dan Integrated VGA met shared memory.
Naar wat ik op de site van Sony USA heb gelezen is dit de versie met 32MB eigen geheugen (128bit) en 96mb gedeeld systeem geheugen. (Of dit betrouwbaar is weet ik overigens niet)
De GF6200 Go TC-32 presteert iets minder dan de niet-TC en iets beter dan de mobile Radeon X300.
De meeste huidige games kunnen hier nog wel op worden gespeeld op de native resolutie van het TFT, mits je de instellingen niet te gek maakt :)

Het notebook bestaat in zowel een grijze als een witte versie, naar mijn weten is in Nederland alleen de witte versie verkrijgbaar.
Op de webshops van Vobis en Mycom ben ik het notebook tegengekomen, in andere winkels in NL nog niet. In een groot aantal webwinkels is 'ie iig wel te bestellen. edit: Ook bij BCC

Dit topic
Dit topic is er voor bezitters van dit notebook om hun ervaringen uit te wisselen met andere gebruikers en natuurlijk voor de aanstaande bezitters om hun vragen te stellen.

Zelf heb ik het apparaat nog niet aangeschaft, ik ben van plan 'm spoedig eens in de winkel te gaan bekijken.
Ervaringen waar ik vooral zeer benieuwd naar ben zijn:
• De degelijkheid van de behuizing en scharniering
• De kwaliteit/comfort van het toetsenbord
• De kwaliteit van het scherm

Mocht iemand antwoord hebben op deze vragen...

Specs
Cpu Intel® Pentium® M-processor 7xx, 533-MHz frontside bus, ondersteunt Enhanced Intel® SpeedStep®-technologie of Intel® Celeron M-processor 370
Chipset Sonoma Centrino
Ram PC2700 DDR, 512MB
Videokaart Intel® 915GM geïntegreerde grafische Express-chip met maximaal 128 MB of NVIDIA® GeForce™ Go 6200 met TurboCache™, ondersteuning voor 128 MB
Scherm 15.4inch X-Black WXGA (1280x800) met dubbele lamp
Hardeschijf 60 - 100GB 4200RPM
CD/DVD DVD+-R(W) 4-8x, Dual Layer 2.4x, 24x cd branden
WLAN ingebouwd 802.11b/g
Accu 100 ~ 120min volgens de Sony website

Hoogte 2,5cm (open) 3,5cm (dicht)
Gewicht 2,9kilo incl. accu

Prijs
De adviesprijs van Sony is op dit moment tussen de 1.399 (FS215E) en de 1.899 (FS215Z).

Links
Sony Vaio FS NL
Enkele plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ik vind 1900 euro wel erg veel voor deze specs.

Nu weet ik dat sony vaio's ook van goede kwaliteit zijn (ik zou vaio en thinkpad in een zelfde zin durven te noemen) maar toch wel erg duur.
Zeker omdat er maar een 4200rpm hdd in zit. en een WXGA scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
RS_003 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:21:
Ik vind 1900 euro wel erg veel voor deze specs.

Nu weet ik dat sony vaio's ook van goede kwaliteit zijn (ik zou vaio en thinkpad in een zelfde zin durven te noemen) maar toch wel erg duur.
Zeker omdat er maar een 4200rpm hdd in zit. en een WXGA scherm.
Het duurste model van 1900 komt met een soort dockingstation, dat maakt hem zo duur. De 115Z die gelijkwaardige specs heeft is in de meeste webshops voor ongv. 1700-1800 te vinden (blijft natuurlijk veel geld, hoe dan ook),

Ik ben het met je eens dat het WXGA scherm en vooral de 4200RPM HDD een nadeel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ligt ook bij BCC dus ..als je hem ff.tjes wil zien .. kan je ook daar kijken

HIj ziet er btw er vet uit ..alleen de specs zijn een minpuntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk goed naar de bevestiging van het scherm ...heb namelijk wel een gelezen dat die nog wel eens afbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:37:
kijk goed naar de bevestiging van het scherm ...heb namelijk wel een gelezen dat die nog wel eens afbreken
Je bedoelt van Sony? Of van notebooks in het algemeen?

Verder krijg ik de indruk dat niemand deze laptop nog heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
Ik krijg morgen waarschijnlijk de FS295VP versie binnen. Hier draait XP Pro ipv Home op. Zie overige specs @ http://shopping.zdnet.co....20000080,20922762p,00.htm
Ik zal mijn bevindingen wel posten.

[ Voor 16% gewijzigd door salvador4 op 21-06-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de FS215B en ik ben er erg blij mee.
Mooi scherm, wel duur maar goede software en hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand interesse in fotos van deze laptop van binnen ? (moedeboord en dat soort dingen).

Wel snel laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja stuur maar foto's door als je er hebt naar heirweghjonas [at] telenet.be

Ik ben vandaag ook gaan kijken naar deze laptop, het scherm is echt uitermate goed!
Maar de 6200 is wat te traag voor hetgeen ik ermee wil doen( 3D studio max,photoshop, games, enz..)

Nu weet er iemand wanneer sony eindelijk eens met een deftige grafische kaart in hun laptops gaat komen zoals de GO 6800 ultra of de X800 mobility?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:22:
Iemand interesse in fotos van deze laptop van binnen ? (moedeboord en dat soort dingen).

Wel snel laten weten.
Stuur maar naar b.faas [op] edukitty [stippeltje] org
Ik kan ze evt. wel even hosten en hier in het topic posten.

Ik ben naar twee dingen trouwens nog erg benieuwd:
Er is een witte en een grijze versie van, volgens sony USA. In de Nederlandse winkels wordt hier geen woord over gerept waaruit ik opmaak dat er in NL maar één versie wordt verkocht. Weet iemand ook welke?
Verder bestaat de GF 6200-TC in drie varianten (althans, de desktop versie): 16mb 128bit, 32mb 128bit en 64mb 64bit.
Dit is dus de onboard VRAM, welke wordt aangevuld met systeem geheugen tot 128MB.
Weet iemand welke versie van die kaart in de FS zit? Ik _vermoed_ dat het de 32mb is maar ik ben er niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
115.4"90 WXGA TFT with NVIDIA® GeForce™ Go 6200 128MB TurboCache™
dat staat er op sonystyle.com

en dit ook
Gray exterior - Only at Sony Style

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Ik heb de fs295vp binnen. Erg mooi scherm zeeer scherp kleuren zien er fantastich uit maar das ook de reden dat ik hem heb gekocht. Hijs lekker dun, design is strak en erg stil je hoort hem niet, de schijf ook niet verder degelijk enz. De kleur van dit ding is grijs en dus niet wit. Er zit een geforce 6200 go in met 128MB. Niet dat deze hierdoor echt snel is maar ik speel er toch geen spelletjes op. Eerste indruk is goed, wel wat ik er van verwacht had.

[ Voor 12% gewijzigd door salvador4 op 22-06-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met het batterijverbruik in de praktijk. Haalt hij de 120min. of is dat alleen als je alleen maar gaat surfen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
de 120 min haal je wel bij normaal werk bv een keertje rebooten, proggies installeren surfen enz. ik heb verder nog geen negatieve dingen ondekt het scherm blijft elke keer weer een genot om naar (haarscherp, helder kan niet vaak genoeg gezegt worden) te kijken hoewel de spiegeling soms een beetje irritant is met een raam achter je ofzo maar met een gewoon scherm heb je daar ook last van.

wat ze wel anders hadden mogen doen zijn de usb aansluitingen, die zitten rechts eveneens als de power, en netwerk ingang zit links met als gevolg dat aan beide kanten kabels komen. had van mij wel aan de achterkant gemogen wat gebruikelijk is.

[ Voor 74% gewijzigd door salvador4 op 30-06-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Hoi,
Ik heb toevallig gisteren de Sony Vaio FS215S bestelt bij computerpirates,
en dan met 2x512 ipv 2x256, ik wacht met smart af en zal meningen
erover later nog posten :)
Oh.. er viel me trouwens op, dat er ineens een actie van sony is speciaal voor
fs-serie laptops.. coupon in de doos erbij voor een sony fototoestelletje.. dan kost
ie maar 50 euro.. zal hem zowiezo wel opsturen denk ik.. kzie nog wel...
staat iig op :
http://www.sony.nl/view/S...9396892910&site=odw_nl_NL
Tot soon :)
H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand mij zeggen hoe deze laptopjes presteren bij grafische applicaties zoals Photoshop, Illustrator,... en is ook de schermresolutie groot genoeg om fatsoenlijk met deze programma's te werken?

Ik ben van plan een laptop te kopen voor mijn grafische studies volgend schooljaar, maar momenteel twijfel ik héél hard tussen de HP nx8220 (die een lekker grote schermresolutie heeft, maar waarvan de backlight niet super goed verdeeld is) en Vaio FSxxxxx (die een lagere schermresolutie heeft, maar wel super kwaliteit). Ook de trage harde schijf die in de Vaio zit schrikt mij af... (4200rpm <> 5400rpm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
[b][message=23817087,noline]Ook de trage harde schijf die in de Vaio zit schrikt mij af... (4200rpm <> 5400rpm)
Heb mijnes nog niet binnen, maar daar zat ik ook aan te denken..
is toch wel weer 25% sneller ofzo ;)
maar ja, ik moet gewoon dit juweeltje hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:15:
Kan er iemand mij zeggen hoe deze laptopjes presteren bij grafische applicaties zoals Photoshop, Illustrator,... en is ook de schermresolutie groot genoeg om fatsoenlijk met deze programma's te werken?

Ik ben van plan een laptop te kopen voor mijn grafische studies volgend schooljaar, maar momenteel twijfel ik héél hard tussen de HP nx8220 (die een lekker grote schermresolutie heeft, maar waarvan de backlight niet super goed verdeeld is) en Vaio FSxxxxx (die een lagere schermresolutie heeft, maar wel super kwaliteit). Ook de trage harde schijf die in de Vaio zit schrikt mij af... (4200rpm <> 5400rpm)
De resolutie is nauwelijks hoger dan XGA, waar opzich aardig op te photoshoppen valt.
Als je echter heel frequent photosoept, vooral met andere dingen dan familie kiekjes, is een hogere reso best aan te raden.
Ik heb zelf ook aan die HP zitten denken maar heb daar uiteindelijk vanaf gezien vanwege het minder heldere scherm. Ook is de reso van die HP zo hoog dat ik de lettertjes niet meer kan lezen :P
Kijk voor de grap eens naar de Thinkpad R52, 'slechts' 1400 euri bij Centralpoint.nl en komt met een degelijke videokaart en een SXGA+ scherm (1400x1050).
[rml][ Ervaringen] Lenovo/IBM Thinkpad R52[/rml]
http://prf.icecat.biz/ind...=product;shopname=central; (specs)
Helaas (naar mijn weten) geen 5400rpm HDD, maar met z'n prijs blijft er, afhankelijk van je budget, nog wel geld over voor een 7200rpm HDD :)

Maja, de Sony is mooier ;)

[ Voor 3% gewijzigd door phaas op 20-07-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 4 dagen een VGN-FS215S. Ik heb heb geen ervaring met andere laptops, maar FS215S is een super laptop. Ziet er echt super mooi eruit, lekker handig plat en weegt onder de 3 kg.

Een minpunt is dat er veel demo software zich met Win Home installeren, maar dat is dan binnen no time weer te deinstalleren.

In een woord: Super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig de FS295VP gekocht? Vind ik wel een mooi ding, want er zit XP Professional op.

Er schijnt ook een Sony Vaio FS295XP te zijn met betere processor (1.86 GHz) en vaste schijf (100gb). Heeft iemand deze ergens voorbij zien komen?

Is die camera nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De VGN-FS215E is te koop bij mediamarkt voor 999 euro.

Intel Celeron M 370 (1.50 Ghz)
X-Black Dual lamp LCD 15.4" TFT
Intel 915GM Express Chipset Integrated Graphics 128 MB Shared Max
60 Gb IDE HD
DVD +_ RW Dual Double layer
2x USB
10/100 Mbps netwerk
WLAN 802.11b/g
512 Mb DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:25:
De VGN-FS215E is te koop bij mediamarkt voor 999 euro.

Intel Celeron M 370 (1.50 Ghz)
X-Black Dual lamp LCD 15.4" TFT
Intel 915GM Express Chipset Integrated Graphics 128 MB Shared Max
60 Gb IDE HD
DVD +_ RW Dual Double layer
2x USB
10/100 Mbps netwerk
WLAN 802.11b/g
512 Mb DDR
Zag het ook bij mediamarkt

Is deze notebook wat?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Als die prijs excl. BTW is, dan kun je hem beter bij www.computerpirates.com kopen. (let wel ff op de garantie! ik vermoed dat de MediaMarkt dan toch goedkoper is...)

Bedenk wel dat het de "butget" FS is; Celeron en een mindere videokaart. Maar voor die prijs toch een aardige Sony. :)

[ Voor 20% gewijzigd door bgever op 09-08-2005 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:39:
Heeft iemand toevallig de FS295VP gekocht? Vind ik wel een mooi ding, want er zit XP Professional op.

Er schijnt ook een Sony Vaio FS295XP te zijn met betere processor (1.86 GHz) en vaste schijf (100gb). Heeft iemand deze ergens voorbij zien komen?

Is die camera nog wat?
FS295VP is grijs geloof ik, ik vindt wit mooier. De A-series zijn ook grijs, dus FS295VP lijkt meer op de A-serie maar dan kleiner en lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

oikoyama schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 01:48:
Als die prijs excl. BTW is, dan kun je hem beter bij www.computerpirates.com kopen. (let wel ff op de garantie! ik vermoed dat de MediaMarkt dan toch goedkoper is...)

Bedenk wel dat het de "butget" FS is; Celeron en een mindere videokaart. Maar voor die prijs toch een aardige Sony. :)
is incl BTW

Prijs vind ik wel ok

Is meer voor internet/office en af en toe wat games (geen echt 3d games)

Zal dit voor mij eisen genoeg zijn?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
jazeker, enige wat jammer is aan de celeron is dat ie zich niet kan onderklokken. Dus je batterijtijd zal wel achteruitgaan i.v.m. een Pentium M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met de model numerering van europese modellen en amerikaanse modellen. Want in Amerika verkopen ze vrijwel alleen FS 6xx series en hier in nederland is het nieuwste model een FS 295x ... Kan iemand hierbij wat helderheid scheppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:25
ik ben op zoek naar een laptop en ben stiekem al verliefd geworden op de FS serie van sony...
Nu weet ik wel dat je voor hetzelfde geld bij andere merken betere specs krijgt, maar deze laptop zou voornamelijk voor het werk gebruikt worden.
De zwaarste applicaties die erop zou draaien zou waarschijnlijk flash en photoshop zijn..
moet denk ik wel lukken.

Bovendien is het scherm wel zo gruwelijk mooi dat dat in ieder geval een deel van de hogere prijs wel kan verantwoorden voor mij.

Wat ik me echter wel nog afvraag...
Lees ik het nou goed dat de vaio's geen s-video uitgang hebben? oftewel..kan ik het beestje niet aansluiten op een tv? voor het geval ik toch eens ergens een dvd-tje wil kijken ermee?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adeleege
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:47
Heb zelf sinds begin mei een FS-series laptop, toen een FS115Z . Laptop bevalt prima op 1 dingetje na... De laptop zoemt (inverter in voeding van het scherm) bij een brightness van minder dan 100%. Dit probleem is erkend door sony en heb van hen een vervangend toestel gekregen, een FS215Z.

Volgens sony is bij de FS215 serie het zoemen verholpen maar mijn laptop zoemt nog steeds (identiek aan FS115Z). Laptop gaat dus maandag weer terug naar sony. Zijn er mensen met een FS215 laptop welke niet zoemt? Zoem is goed hoorbaar in een stille ruimte bij een brightness <100%

Alvast bedankt,

Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Misschien niet het antwoord wat je zoekt maar misschien kan je in windows via je videokaart-instellingen de kleur(sterkte) aanpassen?

Ik heb zelf geen FS-laptop dus ik kan je er verder ook niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adeleege
Er is idd een work around: Zet scherm op 100% brightness en regel de brightness softwarematig, de zoem is dan verdwenen.
Dit heeft twee nadelen:

1. cursor blijft fel
2. batterijduur blijft niks meer van over

Ik wacht gewoon rustig af wat sony heeft te zeggen over mijn zoemende FS215. Ze hebben me tot nu toe keurig geholpen dus het komt wel goed.

@sanderb: er is geen s-video out op de FS-serie, zelfs niet via het FS215Z media docking station

Arjen

[ Voor 13% gewijzigd door adeleege op 20-08-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de Sony Vaio VGN-FS215Z besteld en wordt vrijdag geleverd icm Windows XP Pro en 1024 Mb geheugen. Ik heb er hoge verwachtingen van omdat het toch een flinke investering is. Ik zal mijn ervaring hier wel vertellen.

Groetjes,

Patrick van de Riet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adeleege schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:53:
Heb zelf sinds begin mei een FS-series laptop, toen een FS115Z . Laptop bevalt prima op 1 dingetje na... De laptop zoemt (inverter in voeding van het scherm) bij een brightness van minder dan 100%. Dit probleem is erkend door sony en heb van hen een vervangend toestel gekregen, een FS215Z.

Volgens sony is bij de FS215 serie het zoemen verholpen maar mijn laptop zoemt nog steeds (identiek aan FS115Z). Laptop gaat dus maandag weer terug naar sony. Zijn er mensen met een FS215 laptop welke niet zoemt? Zoem is goed hoorbaar in een stille ruimte bij een brightness <100%

Alvast bedankt,

Arjen
Hello,
Ik ben meteen gaan kijken of 't bij mij ook doet. Helaas wel, dat 't mij eerder niet opgevallen is :| Ik heb hem sinds 8 aug. Kan ik hem dan zonder problemen terugsturen naar Sony? Ik heb 't via Internet gekocht, dus niet via Sony maar heeft wel 1 jaar garantie.

Thnx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 13:19
Heb nu een tijdje de FS215E en ik heb geen last van het zoomgeluid. Verder bevalt hij perfect, en met een volle accu doe ik denk +/- 100 minuten. Mocht je nog wat willen weten, dan zie ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adeleege
Hey,

Allebei bedankt voor de reactie, zijn dus toch FS215x laptops die niet zoemen.

@ A.M.J - Ondanks dat je laptop niet via Sony hebt gekocht heb je recht op de service van Sony (valt onder de garantie). Gewoon contact opnemen met Sony, nummer staat op http://www.vaio-link.com. Het probleem is bekend bij sony, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Mijn laptop ligt nu bij Sony in Frankrijk, hou je wel op de hoogte

Arjen

Verwijderd

welke snelheid heeft de harde schijf van de fs 215s?

Verwijderd

Ik heb erg getwijfeld aan de FS215B, maar deze was net iets te duur voor de mindere specs!
De acer 1692Wlmi is niet meer leverbaar in België, en ik heb nu net de Toshiba M40X-250 gekocht!

Sony heeft één heel groot voordeel: het scherm!!!!!!
dat is onvergelijkbaar met de anceren, eigenlijk geen concurrentie!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:00:
Ik heb erg getwijfeld aan de FS215B, maar deze was net iets te duur voor de mindere specs!
De acer 1692Wlmi is niet meer leverbaar in België, en ik heb nu net de Toshiba M40X-250 gekocht!

Sony heeft één heel groot voordeel: het scherm!!!!!!
dat is onvergelijkbaar met de anceren, eigenlijk geen concurrentie!
Ik vindt persoonlijk de glare-schermen van Toshiba even mooi, maar goed... :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 07:34
Ik zit er aan te denken om de Sony Vaio FS215s te kopen. Alleen zit ik met een paar vragen:
  • Hoe zit het met de batterijduur. Op de website staat 103 minuten. Dit lijkt me echt verschikkelijk kort, ik hoop dat dit wel wat langer is.
  • Zit er tv/out op (composiet of s-vhs)? Kan het namelijk nergens vinden
  • Zit er digitale geluidsuitgang op (coaxial of optical)?
  • Hoe bevalt die qua degelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbert;
ik sta ook op t punt een fs215s te kopen (€ 1475 bij ons, op internet wat goedkoper)
hoe zit het met de snelheid van d eharde schijf?
hoe zit het met de garantie? 2de jaar garantie enkel als je in het eerste jaar stukken had???

cu

Verwijderd

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede laptop voor schoolwerk.
Dit is vooral Photoshop, illustrator, autoCAD en Maya.

Heb (voor het scherm en de look) het liefst een sony FS. Alleen kom gewoon niet meer uit alle namen en specs. Zo staat er op de sony site de FS 215b maar op internet vond ik ook de FS 285b.
Weten jullie wat het nieuwste model FS is en waar je ze goedkoop (en natuurlijk betrouwbaar) kan kopen.
Minimale specs zijn:
512 mb werkgeheugen
Pentium M
60 gig schijf
DVD brander

Alvast bedankt

Verwijderd

Robert,

Ben ook nog steeds op zoek naar de juiste laptop en ook heel erg gecharmeerd van de sony(vanwege het scherm voor fotobewerking, zou het liefst de 13,3 inch hebben maar die is te duur voor mij. Sony komt binnenkort met een nieuw type de fs315 (bijvoorbeeld bij www.computerpirates.nl). Verdere info over die machine heb ik ook nog niet gevonden op de sony site..
succes met je zoektocht verder...

groeten,

Mathijs

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:24:
Robert,

Ben ook nog steeds op zoek naar de juiste laptop en ook heel erg gecharmeerd van de sony(vanwege het scherm voor fotobewerking, zou het liefst de 13,3 inch hebben maar die is te duur voor mij. Sony komt binnenkort met een nieuw type de fs315 (bijvoorbeeld bij www.computerpirates.nl). Verdere info over die machine heb ik ook nog niet gevonden op de sony site..
succes met je zoektocht verder...

groeten,

Mathijs
Ze hebben de sony site blijkbaar net upgedate. De 315 staat er nu ook op. Weer stukje goedkoper dan de 215 serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Heeft inmiddels al iemand de schijf vervangen voor een 7200RPM exemplaar? ik zat te denken aan een hitachi travelstar 7K100, 80GB 7200rpm, ATA100, 8MB. Ik begin me toch te storen aan die slome schijf. Tijdens een cd branden of iets uitpakken kun je haast niks anders meer doen. ook (zware) paketten starten naar mijn mening te traag op. zou een 7200rpm schijfje echt veel uitmaken ?? zijn laptop schijven trager dan een grotere broertjes op de zelfde snelheid? verschil met mijn desktop is enorm namelijk.

Verwijderd

salvador4 schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:58:
Heeft inmiddels al iemand de schijf vervangen voor een 7200RPM exemplaar? ik zat te denken aan een hitachi travelstar 7K100, 80GB 7200rpm, ATA100, 8MB. Ik begin me toch te storen aan die slome schijf. Tijdens een cd branden of iets uitpakken kun je haast niks anders meer doen. ook (zware) paketten starten naar mijn mening te traag op. zou een 7200rpm schijfje echt veel uitmaken ?? zijn laptop schijven trager dan een grotere broertjes op de zelfde snelheid? verschil met mijn desktop is enorm namelijk.
Om meteen even mee te vragen, kan je in die FS makkelijk een harde schijf vervangen en extra werkgeheugen toevoegen?
Los kaartje lijkt me goedkoper dan het door sony laten doen.

• salvador4
Dat stelt niets voor, schroefje aan de onderkant los draaien zoals gebruikelijk is bij laptops. Over het vervangen van de hd, ik heb verschillende reacties gelezen dat het gewoon kan, kon ook bijna niet anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salvador4 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:10:
Dat stelt niets voor, schroefje aan de onderkant los draaien zoals gebruikelijk is bij laptops. Over het vervangen van de hd, ik heb verschillende reacties gelezen dat het gewoon kan, kon ook bijna niet anders :P
Das dan mooi :)
Harde schijf is nog niet nodig maar de 512mb werkgeheugen is toch best krapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:36:

Ze hebben de sony site blijkbaar net upgedate. De 315 staat er nu ook op. Weer stukje goedkoper dan de 215 serie :)
de 315 heeft ook een zuinige mobile celeron (batterijduur 50% verbeterd) en als het goed is een tv-out :)

edit: en 80gb op de instapmodellen, ddr2

[ Voor 31% gewijzigd door litemotiv op 24-10-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adeleege schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:18:
Hey,

Allebei bedankt voor de reactie, zijn dus toch FS215x laptops die niet zoemen.

@ A.M.J - Ondanks dat je laptop niet via Sony hebt gekocht heb je recht op de service van Sony (valt onder de garantie). Gewoon contact opnemen met Sony, nummer staat op http://www.vaio-link.com. Het probleem is bekend bij sony, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Mijn laptop ligt nu bij Sony in Frankrijk, hou je wel op de hoogte

Arjen
Hey,

Hoe is 't verlopen? De Vaio 315* model is uit, lijkt me wel top als zij mijn 215s zouden vervangen voor een nieuwer model, wegens zoemen bij 215s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adeleege
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:31:
[...]

Hey,

Hoe is 't verlopen? De Vaio 315* model is uit, lijkt me wel top als zij mijn 215s zouden vervangen voor een nieuwer model, wegens zoemen bij 215s.
Oops was het topic een beetje vergeten, maar hier de afloop:
Bij laptop in Frankrijk is weer de zoem vastgesteld en Sony heeft toen de volgende dag via Sony Style een nieuwe FS-215Z laten komen, je kan het wel raden weer met een zoem... Wat mij niet verbaasde, serienummer was 100 hoger...

Weer contact opgenomen met Sony Vaio-Link, deze wilde het probleem nu echt oplossen en hebben me toen andere laptop aangeboden. Eerste bod was een A497XP, top machine qua specs en design alleen niet wat ik zocht, te log en zwaar. Heb toen om mobieler model gevraagd en later op de dag belde ze me over de mogelijkheden; een S4XP of T2XP. Heb toen voor de S4XP gekozen welke ook weer in no-time door Sony Style werd geleverd. Ben zeer tevreden over S4XP, jammer dat ze zo duur zijn zou hem daarom zelf niet aanschaffen.

Tot slot, ondanks het vele omruilen kan ik niet anders zeggen dan dat Sony (en dan vooral Vaio-Link) het keurig heeft opgelost!! Aldus Sony is het probleem met het zoemen verholpen, maar dat gold toen zeker niet voor de FS laptops die ze op dat moment leverde. Hopelijk is dat nu wel het geval want de FS is echt een super laptop!

PS. De S4XP heeft geen last van zoemen.

[ Voor 3% gewijzigd door adeleege op 30-10-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
adeleege schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:14:

Oops was het topic een beetje vergeten, maar hier de afloop
bedoel je dat je kosteloos een laptop van ruim 600 euro meer ter vervanging hebt gekregen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adeleege schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:14:
[...]

Oops was het topic een beetje vergeten, maar hier de afloop:
Bij laptop in Frankrijk is weer de zoem vastgesteld en Sony heeft toen de volgende dag via Sony Style een nieuwe FS-215Z laten komen, je kan het wel raden weer met een zoem... Wat mij niet verbaasde, serienummer was 100 hoger...

Weer contact opgenomen met Sony Vaio-Link, deze wilde het probleem nu echt oplossen en hebben me toen andere laptop aangeboden. Eerste bod was een A497XP, top machine qua specs en design alleen niet wat ik zocht, te log en zwaar. Heb toen om mobieler model gevraagd en later op de dag belde ze me over de mogelijkheden; een S4XP of T2XP. Heb toen voor de S4XP gekozen welke ook weer in no-time door Sony Style werd geleverd. Ben zeer tevreden over S4XP, jammer dat ze zo duur zijn zou hem daarom zelf niet aanschaffen.

Tot slot, ondanks het vele omruilen kan ik niet anders zeggen dan dat Sony (en dan vooral Vaio-Link) het keurig heeft opgelost!! Aldus Sony is het probleem met het zoemen verholpen, maar dat gold toen zeker niet voor de FS laptops die ze op dat moment leverde. Hopelijk is dat nu verholpen want de FS is echt een super laptop!
Nou dat heb je goed voor elkaar gekregen :)
Heb hier (gelukkig en ook een beetje jammer ;) ) geen vevelende zoem uit de FS. Wel appart dat ze niet gewoon een FS konden sturen zonder FS. Ze zijn er dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adeleege
litemotiv schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:19:
[...]

bedoel je dat je kosteloos een laptop van ruim 600 euro meer ter vervanging hebt gekregen..?
Dat is idd het geval geweest, iets meer nog eigenlijk. Merk daarbij wel even de volgende dingen op:
- Totaal 4-5 maanden met Sony bezig ben geweest met dit probleem.
- Inmiddels 5 laptops verder ben (4x FS 115/215Z, 1xS4XP)
- In totaal iets meer dan een maand zonder laptop heb gezeten
- Het mij behoorlijk wat tijd heeft gekost (installeren, contact sony, verzenden DHL, UPS enz..)

Ondanks dit alles vind ik dat Sony erg goed voor mij is geweest!

@Bijltje Zie dat je een FS315M hebt, nieuwe serie dus, Sony Japan heeft altijd volgehouden dat de zoem was verholpen maar dit was bij de laptops die ik heb gehad niet het geval. Alle laptops die ik heb gehad zijn onderzocht door Sony in Frankrijk of Amsterdam en hadden allen last van zoemen. Hebben ook nog FS125S in huis welke ook zoemt, alleen vader hoort het niet dus....
Arjen

[ Voor 40% gewijzigd door adeleege op 30-10-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@adeleege, bedankt voor je reactie.

Ik ga ze maandag gelijk bellen, dit is 'm toch 020- 346 93 03 te Amsterdam?
btw, wie betaalt de verzenkosten?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adeleege
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:42:
@adeleege, bedankt voor je reactie.

Ik ga ze maandag gelijk bellen, dit is 'm toch 020- 346 93 03 te Amsterdam?
btw, wie betaalt de verzenkosten?

:)
Nummer klopt en verzendkosten zijn voor rekening van Sony. Verwacht een omruil met een 215S of een gelijkwaardig/beetje beter model uit 315 serie. Maar gaan niet over tot omruilen totdat probleem door Sony zelf is vastgesteld. Als je laptop naar Frankrijk gaat, gaat verzending met DHL en binnen NL met Excel. Vervangende laptop ontvang je of via DHL (uit voorraad Frankrijk) of via UPS (via SonyStyle), gaat in beide gevallen zeer snel.

Succes,

Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 315 heeft er ook last van of is dat uitzonderlijk voor de exemplaar die ik in handen heb gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:35:
De 315 heeft er ook last van of is dat uitzonderlijk voor de exemplaar die ik in handen heb gehad?
ik heb net een 315 gekocht en die heeft er in ieder geval geen last van.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:48:
[...]

ik heb net een 315 gekocht en die heeft er in ieder geval geen last van.. :)
Hier dezelfde ervaring. Was een oude compaq en m'n dell PC gewent en vind de fs315 erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke FS315 precies? Even voor de duidelijkheid, met de knop "Fn" + "F5" en/of "F6" kan je de helderheid instellen. Zolang de hele balk vol staat is er niets aan de hand. Ga je dan met "Fn" + "F5" lager dan begint het gezoem.
Als je dan wisselt tussen max en 1 lager kan je het heel duidelijk het verschil horen. En jullie hebben daar geen last van?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 08:09:
Welke FS315 precies? Even voor de duidelijkheid, met de knop "Fn" + "F5" en/of "F6" kan je de helderheid instellen. Zolang de hele balk vol staat is er niets aan de hand. Ga je dan met "Fn" + "F5" lager dan begint het gezoem.
Als je dan wisselt tussen max en 1 lager kan je het heel duidelijk het verschil horen. En jullie hebben daar geen last van?
hmm ik hoor hem wel heel zacht ruisen als ik van max brightness naar 90% ga, maar dat is nauwelijks te horen met (normaal) omgevingsgeluid. misschien is het storender als het volledig stil in de kamer is, maar dat is hier in ieder geval niet na te bootsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 08:09:
Heb de FS315m
Alleen als ik met m'n oor op het toetsenborg ga liggen hoor ik verschil tussen de helderheid op 100% en alles daaronder. Niet noemenswaardig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik ben ook van plan om de FS te kopen. De Celeron versie die nu ondertussen voor iets meer dan 900 tekoop staat.

Maar even voor de duidelijkheid, ik ga de laptop enkel voor school en internet gebruiken. Ik wil er divx op kunnen afspelen en af en toe klein beetje photoshoppen. Ik neem aan dat het prima moet lukken?

Ik hoor graag meer ervaringen van mensen die de celeron m versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
FMS schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:57:
Ik ben ook van plan om de FS te kopen. De Celeron versie die nu ondertussen voor iets meer dan 900 tekoop staat.

Maar even voor de duidelijkheid, ik ga de laptop enkel voor school en internet gebruiken. Ik wil er divx op kunnen afspelen en af en toe klein beetje photoshoppen. Ik neem aan dat het prima moet lukken?

Ik hoor graag meer ervaringen van mensen die de celeron m versie hebben.
ik heb hem (celeron) voor dezelfde doeleinden gekocht; meer dan genoeg power om lekker te kunnen werken. 512mb is ook prima voor het huis-tuin-en-keuken photoshop werk. divx loopt goed, zolang je een beetje 'normale' resoluties gebruikt (voor hdtv is een celeron net een beetje te zwak). :)

[ Voor 4% gewijzigd door litemotiv op 07-11-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:10:
[...]

ik heb hem (celeron) voor dezelfde doeleinden gekocht; meer dan genoeg power om lekker te kunnen werken. 512mb is ook prima voor het huis-tuin-en-keuken photoshop werk. divx loopt goed, zolang je een beetje 'normale' resoluties gebruikt (voor hdtv is een celeron net een beetje te zwak). :)
Waarom zou je HD tv op een laptop willen kijken? En kan dat dan al??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:37:

Waarom zou je HD tv op een laptop willen kijken? En kan dat dan al??
nou je zou bijvoorbeeld 720p (1280x720) films willen kijken op je xbrite scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Na lang twijfelen toch voor Sony gegaan ipv Dell. De Sony ziet er gewoon enorm veel mooier uit :)
Dus zojuist een FS315B met 1GB geheugen besteld. Hopelijk kunnen ze snel leveren, ik kan niet wachten :)

[ Voor 36% gewijzigd door Rene59 op 08-11-2005 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Rene59 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:02:
Na lang twijfelen toch voor Sony gegaan ipv Dell. De Sony ziet er gewoon enorm veel mooier uit :)
Dus zojuist een FS315B met 1GB geheugen besteld. Hopelijk kunnen ze snel leveren, ik kan niet wachten :)
die Dells zijn ook echt een beetje proletenlaptops vergeleken met een Vaio ;)

[/elitair]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Hahaha precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik zou nog jullie mening over het volgende willen:

Ik twijfel nu tussen de FS315M en de FS315B (toch maar besloten om de E links te laten liggen...). Het verschil tussen de twee modelen is de GPU, de M heeft een nVidia GeForce Go 6400 en de B een Intel 915GM.

Het is niet dat ik games op de laptop ga spelen maar ik vraag me af of het de +-80 euro verschil waard is? Voor dat geld heb je namelijk 512mb extra erbij.

Ik zie net ook dat de M (met de GeForce Go) tot 02:55 uur mee kan. En de B (met de intel GPU) tot 03:39 uur.

Best een verschil dan.

[ Voor 15% gewijzigd door FMS op 08-11-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met dat prachtige toetsenbord. Blijft het zelfs na een (lang) tijdje nog wit of wordt het langzaam zwarter :'( ?
Op mijn huidige (medion) laptop zijn een aantal letters totaal verdwenen (afgesleten). Zou dat bij dit toetsenbord ook het geval zijn, of (dankzij de VEEL betere kwaliteit) niet 8) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
@FMS: ik heb zelf voor de B gekozen, omdat ik de Geforce Go overbodig vind. In plaats daarvan heb ik dus 1GB geheugen genomen (1 dimm van 1024, dus nog uit te breiden). Maar ik ga er dan ook helemaal niet mee gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Rene59 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:57:
@FMS: ik heb zelf voor de B gekozen, omdat ik de Geforce Go overbodig vind. In plaats daarvan heb ik dus 1GB geheugen genomen (1 dimm van 1024, dus nog uit te breiden). Maar ik ga er dan ook helemaal niet mee gamen.
1 dimm nemen is wel erg zonde, aangezien het systeem is ingericht op de snelheidswinst van een dual channel setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Is dat zo? Hmm, dan moet ik dus 2GB nemen. Balen... :P

edit: Merk je daar eigenlijk veel van dan?

[ Voor 31% gewijzigd door Rene59 op 08-11-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:06:
Ik zou nog jullie mening over het volgende willen:

Ik twijfel nu tussen de FS315M en de FS315B (toch maar besloten om de E links te laten liggen...). Het verschil tussen de twee modelen is de GPU, de M heeft een nVidia GeForce Go 6400 en de B een Intel 915GM.

Het is niet dat ik games op de laptop ga spelen maar ik vraag me af of het de +-80 euro verschil waard is? Voor dat geld heb je namelijk 512mb extra erbij.

Ik zie net ook dat de M (met de GeForce Go) tot 02:55 uur mee kan. En de B (met de intel GPU) tot 03:39 uur.

Best een verschil dan.
Of je de Geforce zou missen kan ik natuurlijk niet zeggen. Ikzelf heb toch de M maar genomen omdat ik later niet spijt wil krijgen die 80 euro utgespaard te hebben. Op het totaalbedrag is het namelijk bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:40:
[...]

Of je de Geforce zou missen kan ik natuurlijk niet zeggen. Ikzelf heb toch de M maar genomen omdat ik later niet spijt wil krijgen die 80 euro utgespaard te hebben. Op het totaalbedrag is het namelijk bijna niets.
Ik begin ook tegen de kant van de M te leunen.

De GeForce Go 6400 schijnt nog niet eens zo matig te zijn, na het lezen van een paar reviews net.

De M zou volgens de reviews ongeveer gelijk moeten staan als mijn desktop pc. (P4 2.8, 512ddr R9700p) Zou wel fijn zijn, want dan kan ik er toch wel een beetje opgamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Rene59 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:02:
Is dat zo? Hmm, dan moet ik dus 2GB nemen. Balen... :P

edit: Merk je daar eigenlijk veel van dan?
het is een beetje vergelijkbaar met 2 harde schijven in raid 0 gebruiken tegenover 1 losse schijf; de bandbreedte van je geheugen kan (afhankelijk van de applicatie) wel zo'n 70-80% toenemen doordat beiden geheugenmodules tegelijkertijd kunnen worden aangesproken. vooral voor geheugen-intensieve programma's is de winst dus aanzienlijk. om het potentieel goed te benutten moet je wel 2 bij elkaar 'matchende' dimms gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Heb ik die extra bandbreedte wel nodig dan? Ik ga er niet mee gamen en echt zware applicaties gebruik ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Rene59 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 06:50:
Heb ik die extra bandbreedte wel nodig dan? Ik ga er niet mee gamen en echt zware applicaties gebruik ik ook niet.
waarom heb je er uberhaupt een gig inzitten dan? de 512mb dual channel die er standaard inzit zou immers ook ruim genoeg zijn als je geen zware applicaties draait, en is sneller dan 1 losse dimm.

[ Voor 21% gewijzigd door litemotiv op 09-11-2005 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Omdat ik een enorm verschil in snelheid merk tussen systemen met 512MB of 1GB. Da's waarschijnlijk persoonlijk, en die discussie zoek ik ook niet.
Misschien dat je antwoord hebt op m'n vraag over die extra bandbreedte? :) Ik lees namelijk hier en daar dat het er vrij weinig toe doet als je geen games speelt.

[ Voor 19% gewijzigd door Rene59 op 09-11-2005 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Rene59 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 08:56:
Omdat ik een enorm verschil in snelheid merk tussen systemen met 512MB of 1GB. Da's waarschijnlijk persoonlijk, en die discussie zoek ik ook niet.
Misschien dat je antwoord hebt op m'n vraag over die extra bandbreedte? :) Ik lees namelijk hier en daar dat het er vrij weinig toe doet als je geen games speelt.
zoals ik al zei, het scheelt vooral bij geheugenintensieve programma's (dus games, maar bijvoorbeeld ook foto-/video-/geluidsbewerking). in normaal windows gebruik zal het misschien zo'n 5% schelen.

een standaard windows setup met 1 gig is trouwens echt geen cent sneller dan met 512 hoor. pas als je systeem moet gaan swappen (wanneer het geheugen vol zit) wordt uberhaupt het extra geheugen benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Duidelijk :)
Wat betreft 512/1GB, mijn ervaring is nou eenmaal dat ik een stuk prettiger werk als er 1GB in een systeem zit ipv 512MB. Wellicht komt dat ook, omdat ik altijd veel applicaties tegelijk open heb staan.
Momenteel heb ik zelfs 2GB in mijn systeem zitten en ben daar erg blij mee. Daarom dat ik nu ook gekozen heb voor 1 dimm, zodat ik hem nog uit kan breiden naar 2GB, mocht ik onverhoopt die 1GB toch te weinig gaan vinden.
Het zal wel niet helemaal rationeel zijn of theoretisch te onderbouwen, maar goed, het gaat me erom dat ik prettig kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Welke laptoptas gebruiken jullie voor je FS sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:41:
Welke laptoptas gebruiken jullie voor je FS sony?
Ik gewoon een simpele eastpack. Reis vaak 's avonds en 's nachts met de trein en heb geen zin met zo'n duidelijke laptoptas rond te lopen.
Als bescherming heb ik nu nog de foam/ plastic zak waarin de laptop verpakt zit in de verpakking. Het is de bedoeling daar snel een hoes van te maken.
Helaas kan ik de hoes van sony niet vinden op sonystyle en paste hij niet in de hoezen in de winkel. waren allemaal niet geschikt voor breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met eventuele pixelgarantie bij Sony?? Ik heb gezocht op de site van Sony maar ben niet veel wijzer geworden !! Voor zo'n schitterend scherm zou het hartstikke jammer zijn als er een dode (of sub)pixel in zit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:53
Heeft er al iemand ervaringen met de FS315S? Ik zie deze niet op de site van Sony staan, maar bij computerpirates wordt deze al wel aangeboden. Zit er namelijk sterk over te denken hier een van aan te schaffen.

Lijkt me een compleet model, 2*512 aan boord en een GForceGo. Niet dat ik er extreem op ga gamen, maar toch soms een game moet wel redelijk te doen zijn.

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Ik heb 'm gisteren opgehaald, echt een schitterend apparaat :D
Alleen eerst formatteren, want je krijgt me er toch een berg voorgeinstalleerde zooi bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Rene59 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:08:
Ik heb 'm gisteren opgehaald, echt een schitterend apparaat :D
Alleen eerst formatteren, want je krijgt me er toch een berg voorgeinstalleerde zooi bij...
Foto's posten! :)

Ik ga hem (hopelijk) morgen ophalen. De FS315M.

Kun je gewoon een XP boot cd gebruiken en installeren? Wordt die 7gb hidden partition dan zichtbaar en kun je er gebruik van maken?

Hoe bevalt het qua snelheid?

Heb je dooie pixels?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Foto's zal ik straks wel even maken.

Ik heb er geen cd's bij gehad. Die hidden partitie kun je wel zien in het schijfbeheer, maar je kan er geen driveletter aan toewijzen...
Ik ben nu met mijn eigen XP Pro cd aan het installeren (er staat standaard Home op) en ga daarna proberen om toegang te krijgen tot die verborgen partitie.

Qua snelheid helemaal goed, ik heb er nog niet heel veel mee gedaan nog, maar eerste indruk was goed. Ook geen dooie pixels, maar het bedrijf waar ik 'm gekocht heb (De Greef) heeft dat volgens mij ook gecontroleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

woei, ik heb hem ook. Watissiemoooi O+

:P

edit:

paar uur verder en me = blij.

Ik zal morgen fotos maken en posten.

Weet iemand alleen hoe je dat geluidje wanneer de laptop opstart uit kan zetten?

[ Voor 65% gewijzigd door FMS op 12-11-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Fotos :)
Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b98/maximilian002/Sony_VAIO_FS315M/PICT0013.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b98/maximilian002/Sony_VAIO_FS315M/PICT0020.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b98/maximilian002/Sony_VAIO_FS315M/PICT0008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b98/maximilian002/Sony_VAIO_FS315M/PICT0023.jpg

Rest

Er is absoluut niets dat me niet bevalt over deze laptop, behalve het feit dat mijn toetsenboard duitse tekens heeft :( De layout is gewoon normaal maar volgende week wil ik hem ruilen voor een engelse versie.

Moet er trouwns wel even bij vertellen dat deze laptop onwijs degelijk in elkaar is gezet. Hij voelt aanzienlijk robuster dan asus, acer en hp laptops.

[ Voor 12% gewijzigd door FMS op 13-11-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ziet er schitterend uit :9~ !!! Ik kan niet wachten totdat ik hem ga kopen (kerst ;) ). Ik weet alleen niet zeker of ik extra garantie moet bijkopen. Heeft daar iemand een reactie op.. ik vind 250-300 euries best prijzig voor 2 jaartjes extra garantie :'( ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:15:
Fotos :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Rest

Er is absoluut niets dat me niet bevalt over deze laptop, behalve het feit dat mijn toetsenboard duitse tekens heeft :( De layout is gewoon normaal maar volgende week wil ik hem ruilen voor een engelse versie.

Moet er trouwns wel even bij vertellen dat deze laptop onwijs degelijk in elkaar is gezet. Hij voelt aanzienlijk robuster dan asus, acer en hp laptops.
Wat voor programma heb je gebruikt om zo'n startbalk/ knop van windows te krijgen?
Waar heb je hem gekocht dat je een duits toetsenbord hebt gekregen?
Foto's zien er goed uit. Lijkt soms zelfs wel een soort parelmoer effect :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:04:
[...]

Wat voor programma heb je gebruikt om zo'n startbalk/ knop van windows te krijgen?
Waar heb je hem gekocht dat je een duits toetsenbord hebt gekregen?
Foto's zien er goed uit. Lijkt soms zelfs wel een soort parelmoer effect :)
Dat is een custom Aston shell. Ik heb hem bij Wil Verhagen Laptops en Computerhandel gekocht. Maar ik twijvel nu of ik hem wil ruilen, straks zit ik 2 weken zonder laptop en ik ben er nu al aangewend. Ik kijk toch niet naar de toetsen als ik type. :P

Weet iemand trouwns waar je bij Sony je laptop kan reigsteren? Op MySony.com kun je alleen registeren als je in amerika woont.

[ Voor 11% gewijzigd door FMS op 13-11-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:24:
[...]

Dat is een custom Aston shell. Ik heb hem bij Wil Verhagen Laptops en Computerhandel gekocht. Maar ik twijvel nu of ik hem wil ruilen, straks zit ik 2 weken zonder laptop en ik ben er nu al aangewend. Ik kijk toch niet naar de toetsen als ik type. :P

Weet iemand trouwns waar je bij Sony je laptop kan reigsteren? Op MySony.com kun je alleen registeren als je in amerika woont.
eehm, was geristreren niet op de Sony style website? Volgens mij (beetje vergeten) was dat de enige plek waar ik hem heb geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
FMS schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:13:
Weet iemand alleen hoe je dat geluidje wanneer de laptop opstart uit kan zetten?
In het Bios (met F2).

Registreren kon ik direct toen ik 'm voor het eerst opstartte, ging via eoa Sony programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilacrazor
Ik heb dus ook een FS serie, ben er zekers wel tevreden mee. Sinds laatst heb ik echter een vaag probleem. Heb er ff een topic over geopend.

[rml][ Vaio FS215E] Modem/audio werkt niet?[/rml]

Misschien iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

thanks.

Lilacrazor, heb je wel eerst de UAA High Definition Audio Class drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilacrazor
FMS schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:00:
[...]

thanks.

Lilacrazor, heb je wel eerst de UAA High Definition Audio Class drivers geinstalleerd?
Die van de VAIO site / Realtek heb ik geinstalleerd.. :?

[ edit]
Jaja! ideaal, dat was ik vergeten. Kwam na f googlen op de volgende site uit:

http://www.howtofixcomputers.com/bb/sutra421673.html

Wat vage packard bell drivers geinstalleerd, et voila... Thanx a lot FMS!
[ /edit]

[ Voor 31% gewijzigd door Lilacrazor op 14-11-2005 00:55 ]

Pagina: 1 2 Laatste