De Vaio FS serie
Modellen VGN-FS115B, VGN-FS115M, VGN-FS115Z, VGN-FS215B, VGN-FS215E, VGN-FS215S, VGN-FS215Z
De FS serie van Sony is één van de eerste notebooks met de nieuwe Geforce 6200 Go TurboCache aan boord (duurdere modellen).
Deze videokaart bezit een deel eigen dedicated VRAM en gebruikt een deel van het RAM geheugen via de PCI-Express bus, hierdoor is deze oplossing stukken sneller dan Integrated VGA met shared memory.
Naar wat ik op de site van Sony USA heb gelezen is dit de versie met 32MB eigen geheugen (128bit) en 96mb gedeeld systeem geheugen. (Of dit betrouwbaar is weet ik overigens niet)
De GF6200 Go TC-32 presteert iets minder dan de niet-TC en iets beter dan de mobile Radeon X300.
De meeste huidige games kunnen hier nog wel op worden gespeeld op de native resolutie van het TFT, mits je de instellingen niet te gek maakt
Het notebook bestaat in zowel een grijze als een witte versie, naar mijn weten is in Nederland alleen de witte versie verkrijgbaar.
Op de webshops van Vobis en Mycom ben ik het notebook tegengekomen, in andere winkels in NL nog niet. In een groot aantal webwinkels is 'ie iig wel te bestellen. edit: Ook bij BCC
Dit topic
Dit topic is er voor bezitters van dit notebook om hun ervaringen uit te wisselen met andere gebruikers en natuurlijk voor de aanstaande bezitters om hun vragen te stellen.
Zelf heb ik het apparaat nog niet aangeschaft, ik ben van plan 'm spoedig eens in de winkel te gaan bekijken.
Ervaringen waar ik vooral zeer benieuwd naar ben zijn:
• De degelijkheid van de behuizing en scharniering
• De kwaliteit/comfort van het toetsenbord
• De kwaliteit van het scherm
Mocht iemand antwoord hebben op deze vragen...
Specs
Cpu Intel® Pentium® M-processor 7xx, 533-MHz frontside bus, ondersteunt Enhanced Intel® SpeedStep®-technologie of Intel® Celeron M-processor 370
Chipset Sonoma Centrino
Ram PC2700 DDR, 512MB
Videokaart Intel® 915GM geïntegreerde grafische Express-chip met maximaal 128 MB of NVIDIA® GeForce™ Go 6200 met TurboCache™, ondersteuning voor 128 MB
Scherm 15.4inch X-Black WXGA (1280x800) met dubbele lamp
Hardeschijf 60 - 100GB 4200RPM
CD/DVD DVD+-R(W) 4-8x, Dual Layer 2.4x, 24x cd branden
WLAN ingebouwd 802.11b/g
Accu 100 ~ 120min volgens de Sony website
Hoogte 2,5cm (open) 3,5cm (dicht)
Gewicht 2,9kilo incl. accu
Prijs
De adviesprijs van Sony is op dit moment tussen de 1.399 (FS215E) en de 1.899 (FS215Z).
Links
Sony Vaio FS NL
Enkele plaatjes