Ik denk dat games pas nieuw leven word ingeblazen als de hardware evolueert. Hiermee doel ik op mulit core processors, zowel cpu als gpu. Hierdoor kunnen games realistischer worden en naar een hogere trede worden geheveld.
Ook de nieuwe ontwikkeling van 3d-schermen zonder bril, waar Philips met de ontwikkeling al klaar is en ze snel in produktie zal gaan nemen, vind ik pas vernieuwend voor gamen. Meer multi cores straks houd in dat ze dan veel meer kunnen bereiken in een 3d wereld qua detail. Alees hangt hier natuurlijk mede vanaf hoe de coders hierop kunnen inspelen, goeie SDK's zijn dan ook een must, iets waarvan ik denk dat MS al bezig is om sterk te verbeteren.
Ik ben ooit begonnen met een pong machine, 2 staafjes, wit stipje, en dat was al heel wat en heeft veel leuke speeluren bezorgd. Sinds de eerste shooters, Wolfenstein en Duke Nukem werd er een nieuwe weg ingeslagen, alles daarna werd steeds meer ala cinematics, wat erg leuk is. Daarna kwam het echte online gamen, eigenlijk pas goed geopend met HL1. Wedstrijden en clans waren geboren waardoor gamen een andere dimensie kreeg. Ook online voice progamma's maakten het allemaal leuker en interessanter. Het enige wat mij opvalt me de laatste 2 jaar is dat men alles wat teveel wil uitmelken. Als er een goeie titel was verschenen dan kreeg je een slap vervolg, vaak zelfs slechter, of een bepaald genre zag je terug in 30 verschillende games. WW2 games zijn hiervan een goed voorbeeld, maar allemaal flink snel de deur uitgepushed met als gevolg, half afgewerkte games.
Daar waar de gamer veeleisender word, blijft de industrie achter. Na Sims 1 heb je het allemaal wel gezien, alles blijft nagenoeg hetzelfde, MoHaa 1 tm 99..... en zo zijn er meer. Kleine goeie studio's werden opgeslokt door monopolisten waardoor vernieuwing, over het algemeen, uitbleef.
Verder vind ik hedentendaags het gedrag online in servers sterk verminderd. Teamplay is haast niet meer mogelijk en de woordjes noob en wanker zijn vrijwel nog de enige conversatie's mogelijk. Ook de kwaliteit van co located servers draagt hier niet aan bij. Teveel jongelui denken het licht uitgevonden te hebben en geven niets omtrend gedrag en kwaliteit servers. Gelukkig zijn er ook goeie providers, maar die staan onder druk door de "naabjes"
Maar gamen is niet alleen hetgeen wat opzichzelf veranderd. De hele wereld veranderd op het moment en mensen krijgen steeds meer besef van kwaliteit en word hierdoor ook veel kritischer, gelukkig maar. Dus het is aan de industrie het meest aangelegen om goed te luisteren naar de eisen van de gamers/consument, iets wat de platen maatschappijen dus vertikken en dus al zolang onnodig strijd leveren. Doet men dit niet dan zal men zeker weer naar alternatieven zoeken. Veelal zie je steeds meer de bordgames terugkeren op tafel, hapje en drankje erbij met een good old houten dobbelsteen

Zo heeft alles dus zijn charme's en zal het altijd repeterend blijven, alles word altijd opnieuw beleefd
Het leven is divers en veel mensen hebben veel alternatieven. Dus het is zaak van welke industrie dan ook, om je consumenten op je gefocused te houden. En dat gebeurt nu eenmaal niet als je Sims 33 uitbrengt

Ik heb vele hobby's, kom niks te kort, hou van gamen, met name dan online, maar heb zo ook mijn vrienden om mee te kaarten, te biljarten, te gaan stappen etc. Alles kost zijn geld dus mijn budget word daarover verdeeld. En als een bepaald onderdeel voor het moment leuk is, dan gaat daar het geld naartoe, hardware, software, keu's, kaartendecks en kaartafels and so on.
Maar gamen uitsterven ? Neeeh, denk het niet, denk dat het meer met prioriteiten stellen te maken heeft. En de wereld is en blijft in beweging, zo ook mensen. Wat wel grappig was wat ikzelf meemaakte met men dochter, hield tot haar 9de veel van commerciele muziek, Spice Girls, Britney etc etc. Totdat ze meer ontdekte in het leven, op school en via internet. Sloeg van de 1 op de andere dag over op licht Gothic style met de daarbij behorende muziek zoals Marilyn Manson, Rammstein, Slipknot etc etc wat voormij even wennen was

Maar ze heeft plezier, en daar gaat het om. Was ook gek van de sims

maar bezoekt nu veel concerten en de bioscoop. Nu gaat ze zich helemaal conentreren op haar studie dus, grafimedia, en dus was soft/hardware voor haar weer belangrijk.
Maar goed, ik blijf gamen denk ik tot aan mijn kistje, omdat ik persoonlijk kan genieten van grafische ontwikkelingen, dure hobby btw. Online heb ik m'n game vrienden, komen uit heel europa, en lokaal mijn gabbers. Maar het gamen blijft, want de fun die we hebben is maximaal, en ik denk dat het daar het meeste om draait : Fun hebben, maar liever niet met MoHaa deel 99

En met zijn alle ouderwets samen een weekendje Duke Nukem spelen is voor ons nu al retro, maar zeker niet minder plezierig