[discussie] Betekent Doom 4 het einde van de game-industrie?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grappige is dat ik sinds korte tijd het gebrek aan inovativiteit in games zelf ook begin te merken. Ik graag een game spelen en kijk dan wat er te koop is. Dat zit ik vaak van: en racegame, nee ik wil even iets anders. Een adventure game, nee ik wil iets anders. Een shooter? Nee ik wil echt even iets anders. Ik wil dus gewoon graag een soort game spelen dat er niet is omdat ik de huidige genre's gewoon heb gezien. En ik merk ook dat ik steeds minder lol beleef aan het spelen van games en dat ik ze maar zelden nog uitspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:17:
Het grappige is dat ik sinds korte tijd het gebrek aan inovativiteit in games zelf ook begin te merken. Ik graag een game spelen en kijk dan wat er te koop is. Dat zit ik vaak van: en racegame, nee ik wil even iets anders. Een adventure game, nee ik wil iets anders. Een shooter? Nee ik wil echt even iets anders. Ik wil dus gewoon graag een soort game spelen dat er niet is omdat ik de huidige genre's gewoon heb gezien. En ik merk ook dat ik steeds minder lol beleef aan het spelen van games en dat ik ze maar zelden nog uitspeel.
Daar ben ik het wel mee eens, niet dat ik wel een nieuw genre zou kunnen verzinnen, maar daar zijn andere mensen voor :) . Je zou eens een lijst met spellen moeten opschrijven die allemaal een andere naam hebben, maar eigenlijk nagenoeg hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 16:53

hayate666

zwaardfetisjist

Ik zie de eentonigheid in games meer als eentonigheid in de inhoud van de games dan dat het aan de genres ligt. Hoeveel first person shooters gaan er niet over WW2? Je krijgt vanzelf een "been there, done that" gevoel als je voor de 20e keer de stranden van Normandie bestormt.

Als je de vergelijking wil doortrekken naar het boek, film of muziekgenre: het is meer dat je het gevoel krijgt steeds hetzelfde boek te lezen, maar met andere namen voor de hoofdpersonen.

Wat verder ook vaak eentonig is, zijn de weinig originele multiplayer modes en het accent op graphics tegenover gameplay. Bij welke shooter is er bijvoorbeeld tegenwoordig nog een fatsoenlijke (ouderwetse) co-op mode? Wat maakt mij het uit dat ik diegene die ik neerschiet anatomisch kan ontleden, als ze te stom zijn om dekking te zoeken als ik ze beschiet?

Dit zijn zaken die mij het meest irriteren in games.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Opzich kan ik het wel begrijpen dat developers steeds meer aandacht besteden aan de graphics van een game. De winst zou toch van de mainstream moeten komen en laat dat net de doelgroep zijn die over het algemeen alleen maar naar de graphics kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik in deze discussie nogal mis, dat is het fenomeen onafhankelijke ontwikkelaars. Ik speel op het moment regelmatig Mount & Blade en ook al is dit een betaprodukt wat door 2 personen wordt gemaakt is dit het soort gevecht wat ik Morrowind of andere spellen zou willen zien.

Anders gesteld, buiten de gevestigde orde van AAA-titels gebeurt er van alles, daar is innovatie te vinden, daar zijn spellen voor niche markten te vinden.

Doordat de spellenindustrie zich richt op bepaalde doelgroepen of door middel van intensieve reclame of hype spellen verkoopt vallen veel liefhebbers van bepaalde genres of van wat meer diepgang buiten de boot.

Dat is de ontwikkeling die Dvorak enigzins probeert aan te geven volgens mij. Typische aspecten zijn de sequelitis en de nadruk op graphics. Ik ben het alleen niet met hem eens dat de gameindustrie op zijn bek gaat; ik verwacht dat meer mensen de independants gaan ontdekken.

Waarom zou je voor 50+ euro een AAA-titel kopen die tegenvalt, buggy is en slecht wordt ondersteund, terwijl je voor minder geld iets afwijkends/verfrissends hebt wat wel stabiel is en goed wordt ondersteund?

Kijk anders eens naar het spel Fate, het is een Diablo kloon (met heel veel Darkstone elementen), maar het is door 1 persoon gemaakt en lat zien dat het niet onderdoet voor de grote ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Er komen toch ook al steeds meer goede games uit onverwachte hoek?
Neem bv. de Oostblok landen, komen laatste tijd steeds vaker goede games vandaan en blijken daar heel creatieve mensen te zitten.

Bovendien vind ik dat verhaal uit de startpost ook een kwestie van persoonlijke smaak; ikzelf hou erg van shooters en RPG's. Zolang deze blijven komen met steeds mooiere graphics en goede verhalen, ben ik tevreden. Ik zit echt niet te wachten op allerlei nieuwe gimmicks als bongo controllers etc. Kan wel leuk zijn voor even, maar afgezien van de mensen die steeds iets nieuws willen, zijn er ook mensen die een bepaald genre een warm hart toedragen en het dus niet erg vinden als er steeds games in dat genre uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Als u wilt zien hoe idioot dat is, huur dan eens het bijzonder slechte Starship Troopers van Paul Verhoeven.
Hij heeft al geen verstand van films, dus verwacht ik dat ie ook weinig verstand heeft van games.

Verder lijkt ie me gewoon te oud worden als die de games van tegenwoordig niet kan waarderen. Het is een beetje naief om te denken dat alleen vernieuwing goed is. Op een gegeven moment is de rek eruit en draait het voornamelijk nog om verhaal en speelbaarheid. Net als in films.

Net zoals Starship Troopers een geweldige film is. Niet in z'n originaliteit, maar juist in z'n absurdistische non-originaliteit en stereotypering van de verenigde staten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
* Syntagma is het met bosmonster eens! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
cardinal808 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:36:
[...]

Ik vind het een opmerking van niets. Kijk eens rond hoeveel clones er worden gemaakt. Veel spellen waar je het zelfde moet doen. alleen een andere flinterdunne verhaallijn.

Kijk je naar auto's dan is er veel veranderd. Kijk maar eens naar de auto's van 10, 20, 30, 40 jaar geleden. Je zal toch verschillen ontdekken. Design is anders en de beklding is ook van deze tijd. Daarnaast zijn er steeds meer mogelijkheden door middel van randapparatuur. Auto's zijn niet zuiniger geworden, mede door alle apparatuur die erin wordt geplaatst.

Als het alleen om de buitenkant van een auto gaat, dan moet je toch maar eens gaan zoeken/kijken naar concept cars. hoezo niet innovatief 8)7
Je snapt me punt dus ook helemaal niet :/

Ik ging juist precies op de manier van de schrijver van het artikel denken en gaf precies zo'n voorbeeld om te laten zien hoe dom en kortzichtig het is....blijkbaar is begrijpend lezen nogal moeilijk.

En jij doet nu precies hetzelfde. Je zegt dat er niks veranderd is bij games, maar alleen clones.
Ik kan begrijpen dat mensen zien dat alle spellen van een origineel afstammen, de eerste in het genre, maar daarna is het alleen maar uitgediept of zijn de graphics verbeterd (bij autos: bekleding anders, randapperatuur erbij).
Ik vind dat auto's hartstikke vernieuwend zijn (en ja....ik kijk naar concepts als jij dat zo graag wil weten. Ik weet meer van auto's dan je waarschijnlijk denkt) en ik vind ook zeker dat games vernieuwend zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door armageddon_2k1 op 04-07-2005 14:17 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk naar de nintendo DS, daar zit toch wel wat innovatie in. In de games zelf kan je weinig nieuwe meer doen. Je kan zorgen dat je goede gfx, gameplay en een verhaal heb maar ik denk dat er eigelijk nog alleen maar vernieuwing zit in de manier waarop je een game speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik Boiling Point voor de PC toch echt wel een origineel spel vind (ondanks het slechte programeerwerk). Het is een mooie combi van first person shooter en RPG. Waarbij je zelfs in de gaten moet houden dat je genoeg slaapt en benzine in je auto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doom 6 betekent het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Innovatie, vernieuwing, verbetering? Het zijn allemaal niet de begrippen waar de gameindustrie het van moet hebben. Waarom niet? Omdat er geen behoefte aan is. Disney brengt elke zeven jaar een van zijn bekende oude sprookjes opnieuw uit. Gewoon omdat er dan nieuwe kinderen zijn.
Wat de gameindustrie wel als uitdaging zou kunnen oppakken is de AI, die is in de afgelopen 10 jaar nauwelijks beter geworden. Als ze dat hebben gedaan kunnen ze alle spellen opnieuw uitbrengen en iedereen zal ze weer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:33:
Ik moet zeggen dat ik Boiling Point voor de PC toch echt wel een origineel spel vind (ondanks het slechte programeerwerk). Het is een mooie combi van first person shooter en RPG. Waarbij je zelfs in de gaten moet houden dat je genoeg slaapt en benzine in je auto hebt.
Dit is nou precies een spel welke de theorie van de TS bevestigd. Er komt niets nieuws in voor. In het begin lijkt het zo maar al snel na het begin wordt het duidelijk: het is elke keer hetzelfde.
Voorbeeldje: hadden ze nou echt niet de moeite kunnen doen om de verkopers van wapens bij die standjes in de jungle een ander gezicht/andere tekst te geven. En zo kan ik je nog talloze voorbeelden uit dat spel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er nog heel veel in de gamesindustrie voor verbetering vatbaar is, het is de laatste jaren een beetje een race geworden van wie maakt de mooiste 3D graphics. Allemaal mooi en aardig voor diegene die een high end gamesmachine hebben. Neem BF 2 als voorbeeld, het is toch te gek voor woorden dat je minimaal een nieuwe videokaart moet aanschaffen als je pech hebt. Maar wat nog een punt van zwakte is, is de AI in games daar valt nog heel veel werk op te verrichten. In Doom 3 rennen de monsters nog steeds als blinde kippen op je af ten spijt van de superieure graphics. In Half-Life 2 gaat dat al een stuk beter, maar toch heb ik het gevoel dat het in het orgineel allemaal wat beter was verzorgt. Als ik even terug denk aan die mariniers, menigmaal ben ik al door ze verrast. En het geluid is gewoon dik in orde in de meeste games :) Alleen wat ik wel jammer vind, is dat kleine gamedeveloppers bijna geen kans krijgen om hun produkt te presenteren of te verwezelijken. :/ Want uit die hoek wil nog wel eens wat vernieuwends komen :) Ook grote gameontwikkelaars als Blizzard, ID Software, Westwood, Maxis, EA, Lionhead Studios etc... zijn ooit is klein begonnen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tigertje schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:45:
Innovatie, vernieuwing, verbetering? Het zijn allemaal niet de begrippen waar de gameindustrie het van moet hebben. Waarom niet? Omdat er geen behoefte aan is. Disney brengt elke zeven jaar een van zijn bekende oude sprookjes opnieuw uit. Gewoon omdat er dan nieuwe kinderen zijn.
Wat de gameindustrie wel als uitdaging zou kunnen oppakken is de AI, die is in de afgelopen 10 jaar nauwelijks beter geworden. Als ze dat hebben gedaan kunnen ze alle spellen opnieuw uitbrengen en iedereen zal ze weer spelen.
Misschien heb jij er geen behoefte aan maar ik wel.

AI nauwelijks beter in 10 jaar? nou dan moet je far cry eens gaan spelen, die ventjes daar zijn toch best slim. Ze lopen om, waarschuwen en helpen elkaar en ze verbergen zich ook. Daarbij is een AI programmeren die van zichzelf al heel slim is gewoon enorm moeilijk en het kost ook enorm veel rekenkracht.

En alleen door een betere AI ga ik een game niet opnieuw spelen. Trouwens, een super AI in een oude game stoppen gaat ook niet echt werken aangezien de maps daar ook niet voor gebouwd zijn en je dus in onmogelijke situaties terecht kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedeeltelijk mee eens. Het is zeker zo dat consepten van spellen veel meer uitgemolken worden dan vroeger. Aan de andere kant zie je wel een hoop spellen die het concept voldoende uitbreiden, gewoon door veelzijdiger te zijn:Halflife2, battlefield2, GTA, splintercell, fifa, etc

Het concept blijft hetzelfde, maar de spellen zijn veelzijdiger in hun genre gemaakt.
Neem als voorbeeld battlefield. Inderdaad die shooters zijn zo oud als de weg naar rome, maar sinds hoe lang is het nou mogelijk om een goeie oorlog te voeren door alle voertuigen te besturen?

Ik denk trouwens dat een console zich veel meer leent voor adventures als een pc. Schieten is toch wel iets waar een pc in uitblinkt, gewoon door die muis.
Een console heeft naar mijn mening ook veel minder last van uitgemolken games dan een pc, omdat hier schietspellen of spellen waar je de muis voor nodig hebt veel minder in trek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

·°|(V)ayDay|°· schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:07:
Gedeeltelijk mee eens. Het is zeker zo dat consepten van spellen veel meer uitgemolken worden dan vroeger. Aan de andere kant zie je wel een hoop spellen die het concept voldoende uitbreiden, gewoon door veelzijdiger te zijn:Halflife2, battlefield2, GTA, splintercell, fifa, etc

Het concept blijft hetzelfde, maar de spellen zijn veelzijdiger in hun genre gemaakt.
Neem als voorbeeld battlefield. Inderdaad die shooters zijn zo oud als de weg naar rome, maar sinds hoe lang is het nou mogelijk om een goeie oorlog te voeren door alle voertuigen te besturen?

Ik denk trouwens dat een console zich veel meer leent voor adventures als een pc. Schieten is toch wel iets waar een pc in uitblinkt, gewoon door die muis.
Een console heeft naar mijn mening ook veel minder last van uitgemolken games dan een pc, omdat hier schietspellen of spellen waar je de muis voor nodig hebt veel minder in trek zijn.
Nou de genres op de console worden ook aardig uitgemolken hoor, daar zie je ook steeds meer sequels die nauwelijks iets toevoegen, maar ook zat spellen die juist wel wat toevoegen zoals er ook RTS en FPS games zijn die zeker iets toevoegen. Dat je FIFA in je lijstje zet snap ik niet trouwens, daar is in 10 jaar tijd zo weinig aan veranderd...alleen toen PES ook eindelijk voor de PC uit kwam moesten ze in Canada weer een beetje gaan nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:57:
[...]

Misschien heb jij er geen behoefte aan maar ik wel.

AI nauwelijks beter in 10 jaar? nou dan moet je far cry eens gaan spelen, die ventjes daar zijn toch best slim. Ze lopen om, waarschuwen en helpen elkaar en ze verbergen zich ook. Daarbij is een AI programmeren die van zichzelf al heel slim is gewoon enorm moeilijk en het kost ook enorm veel rekenkracht.

En alleen door een betere AI ga ik een game niet opnieuw spelen. Trouwens, een super AI in een oude game stoppen gaat ook niet echt werken aangezien de maps daar ook niet voor gebouwd zijn en je dus in onmogelijke situaties terecht kan komen.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil wel degelijk dat spellen vernieuwen. Ik zeg alleen dat markttechnisch daar geen waarde aan wordt gehecht omdat het kennelijk zo ook kan.
En wat die AI betreft: vind je de dingen die je in Far Cry zag nou zo fantastisch? Goed, het is beter dan Wolfenstein maar de progressie is niet zo denderend. Ze blijven nog steeds ongelofelijk domme dingen doen. En natuurlijk is het moeilijk maar dat rechtvaardigt niet de matige progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het MMORPG concept wordt nu ook uitgemolken als de neten.. niets vernieuwends.. uren spenderen aan je poppetje lvl'en nieuw equipment kopen wat skills leren beetje tegen elkaar knokken, en dat was het..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben een oude gamer (ron de 40) en kan me wel enigzins in het artikel vinden.
Natuurlijk speelt leeftijd een grote rol in hoe je zaken als gaming ziet.

Je bent nu eenmaal een stuk minder genuanceerd in je uitingen en gedachten als je
rond de 16 bent dan met een jaar of 40. Je vind alles "cool" of het is "crap".
Terwijl het meerendeel van de zaken die je kan kopen, inclusief games, slechts van
middelmatige kwaliteit is.

Het is ontzettend jammer om te zien dat de innovatie die je vroeger nog in games had wel erg
op zijn retour is. Zelf wacht ik al jaren op een goede flightsim. Zoals je vroeger had in de
"Janes" serie, vooral longbow2 was een technisch/gaming hoogtepunt.

Doordat gaming zich veelmeer op de grootste gemene deler is gaan richten, de man/jongen van 12-25 jaar oud, is de diepgang en de afwisseling helaas ver te zoeken.

Waar is de tijd dat je een ringband met 200 pagina's moest doornemen om de game een beetje te begrijpen ? Tegenwoordig kan je alle FPS/RTS zonder handboek direct uitspelen. Echte simulaties zijn er ook niet meer. Tis allemaal WASD en schieten maar.

75% van de pc games zijn FPS/RTS met steeds andere achtergrondjes, het is helaas waar.
Natuurlijk worden de graphics steeds beter, en dat is leuk, maar daar zijn ook de grote stappen zo langzamerhand wel gedaan. Het merendeel van de PC bezitters kan nu eenmaal niet elk jaar 5-600 euro aan een nieuwe grafische kaart uitgeven.

Op het moment speel ik BF2, leuk spel hoor daar niet van maar geheel niets nieuws. Overigens vol met bugs en het grootste nadeel bij online shooters is het aantal pubers wat niet eens de 5 pagina handleiding doorleest om te zien wat hij kan doen. Om over teamplay maar te zwijgen.

Wat is nog echt vernieuwend ? De Mmorpg's zoals b.v. EVE en WOW. Met wow heb ik geen ervaring maar met Eve wel. Erg leuk tot je je bewust wordt van het feit dat je in mmorpg's uren achtereen hetzelfde trucje moet uithalen om een level hoger te komen.

Na 1 week gemined te hebben in Eve (eve spelers weten hoe interessant dat is...) heb ik mijn abbo maar weer opgezegd.

Tuurlijk speelt de leeftijd een rol, "alles al eerder gezien" en begrijp ik best dat als je 14 bent BF2 een geschenk van boven kan lijken.

Maar... wacht maar tot je ook 40 bent en BF8 speelt en in slaap valt van verveling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah... denk dat de wat innovatievere games ook niet in europa te krijgen zijn. Op tv & inet zie je wel eens japanse games die heel cool lijken maar die worden hier toch niet uitgebracht omdat er schijnbaar word gedacht dat hier alleen fifa games enzo worden gespeeld (wat helaas voor een groot deel nog waar is ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]loona35 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:59:
Wat een onzin... muziek is nooit meer vernieuwd.. boeken en films ook niet. Vind dit echt een kansloos betoog :)

quote]

Totaal mee eens!!

Je hebt ook films die 5 delen hetzelfde vertonen en toch elke keer weer leuk kan zijn...ok behalve police acedemy...pfffff...wanneer zal deel 50 in de winkels liggen?
Maar James Bond bijvoorbeeld, altijd dezelfde formule en toch kaskrakers.

Als je het over vernieuwing wilt hebben in de games wereld...dan zijn er onbegrensde mogelijkheden wat mij betreft.

Ik zie het al voor me, fotorealistich battlefield spelen, online met al je maten.
Het is sociaal, houd je van straat, leert je in teamverband te werken en nog leuk ook nog.
(ik zie toch graag dat ik mijn beste maat neerknal en realistisch zijn ingewanden over het scherm spatten, hem daarna uitbrul over de headset en me indenk hoe hij thuis zit te balen, dat is iets waar ik 15 jaar geleden over droomde, als iemand me toen vertelde dat dat tot de mogelijkheden zou behoren had ik ze uitgelachen)

Binnenkort is die nieuwe techniek ook beschikbaar waardoor je zonder 3d bril in je scherm kan kijken..ja hoe leg ik het uit...een 3d film...daar zie je dus een beetje diepte in als het ware en er komen dingen uit het beeld.
Met die nieuwe techniek kun je echt 3d in je beeldscherm kijken en echt een andere ervaring hebben met het spelen van games....je bijvoorbeeld kapotschrikken van dat standaard monster wat ineens uit je beeldscherm komt springen.(krijg je wel van die waarschuwingsstickers voor mensen met zwak hart e.d.)
Dan mag er wat mij betreft een nieuwe remake komen van Doom.

Ik persoonlijk denk dat de gamesmarkt over 15 jaar domineert...zowel de muziekindustrie als film industrie.
Dit kun je al herleiden uit het feit dat er al meer game-dvd's worden verkocht als gewone film dvd's...it has already begun!!( en kom niet aan met het feit dat films gekopieerd worden en dat daarom er minder DVD's verkocht worden...met spellen gebeurd hetzelfde :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:20:

Als je het over vernieuwing wilt hebben in de games wereld...dan zijn er onbegrensde mogelijkheden wat mij betreft.

Ik zie het al voor me, fotorealistich battlefield spelen, online met al je maten.
Het is sociaal, houd je van straat, leert je in teamverband te werken en nog leuk ook nog.
(ik zie toch graag dat ik mijn beste maat neerknal en realistisch zijn ingewanden over het scherm spatten, hem daarna uitbrul over de headset en me indenk hoe hij thuis zit te balen, dat is iets waar ik 15 jaar geleden over droomde, als iemand me toen vertelde dat dat tot de mogelijkheden zou behoren had ik ze uitgelachen)

Binnenkort is die nieuwe techniek ook beschikbaar waardoor je zonder 3d bril in je scherm kan kijken..ja hoe leg ik het uit...een 3d film...daar zie je dus een beetje diepte in als het ware en er komen dingen uit het beeld.
Met die nieuwe techniek kun je echt 3d in je beeldscherm kijken en echt een andere ervaring hebben met het spelen van games....je bijvoorbeeld kapotschrikken van dat standaard monster wat ineens uit je beeldscherm komt springen.(krijg je wel van die waarschuwingsstickers voor mensen met zwak hart e.d.)
Dan mag er wat mij betreft een nieuwe remake komen van Doom.
Qua vernieuwing onbegrensde mogelijkheden, en vervolgens noem je absoluut niets vernieuwends...ja technische vernieuwing, maar dat is nooit opgehouden. Dat alleen daar naar gekeken wordt is nu juist het hele eieren eten. Dus denk nog maar eens na over de zin 'vernieuwing heeft onbegrensde mogelijkheden' en noem dan voorbeelden die op games slaan, niet op techniek.
Pagina: 1 2 Laatste