Philips 32pf9830 met wifi en ambilight II

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In Augustus staat de opvolger van de 32p9986 in de winkel de philips 32PF9830:

* 32" Pixel Plus 2 Flat TV
* Clear LCD
* High definition LCD WXGA display resolution 1366x768p
* 2 channel active ambilight
* PC link, USB and memory card slot
* Wi-Fi
* 2 integrated NXT Monolith speakers
* Matching design stand with motorised swivel included
* Most modern and highest quality HDMI and DVI-I connectivity

Afbeeldingslocatie: http://www.elektro.be/images/Reports/philips42pf9830.jpg

Realistischer tv-kijken met Pixel Plus 2 HD en Ambilight 2.
Philips heeft een update doorgevoerd van zijn veelvuldig bekroonde Pixel Plus 2 beeldverbeteringsoplossing. Pixel Plus 2 HD verbetert de beelden afkomstig van hoge definitie-bronnen (HDTV) op dezelfde manier als Philips eerder deed met gewone televisiesignalen. Ook de verlichtingstechniek voor de achtergrond Ambilight werd gewijzigd.

Afbeeldingslocatie: http://www.elektro.be/images/Reports/philipsambilight2.jpg
Met Ambilight 2 worden nu de achtergrondkleuren aangepast
aan de kleuren links en rechts op het scherm.

Dankzij een verdubbeling van de verwerkingskracht, werkt Pixel Plus 2 nu op het volledige 720p HD-signaal. Dit in tegenstelling tot de vorige techniek die eerst het HD-signaal verkleinde naar 576p vooraleer extra details en verbeteringen aan te brengen.

Even belangrijk in deze digitale tijden is het feit dat Pixel Plus 2 HD meteen het digitale signaal aanpakt, doordat alle nieuwe flat tv's van Philips met Pixel Plus 2 HD uitgerust zijn met een digitale HDMI-aansluiting. Met de oude Pixel Plus 2 techniek moesten zelfs signalen die via DVI binnenkwamen eerst naar analoge signalen worden geconverteerd, waardoor potentieel ruis en andere afwijkingen konden optreden.

Video's en televisieuitzendingen waarin veel bewegingen voorkomen zoals sportwedstrijden, hebben vaak te kampen met artificiële blokjes die vooral bij grotere beeldformaten vervelend zijn. Deze artefacten tovert de nieuwe Pixel Plus 2 HD volledig weg. Kim Gevaert die de 100 meter sprint, of een rondvliegende voetbal tijdens een wedstrijd van de Rode Duivels... vroeger waren dergelijke snelle bewegingen zonder duidelijke contouren zichtbaar. De voetbal werd bijvoorbeeld vertekend weergegeven. Daar wordt nu een mouw aan gepast. Een benjijumper ziet u nu met duidelijke contouren de diepte inspringen, terwijl de achtergrond mooi gestructureerd blijft.

Met Pixel Plus 2 HD wordt elke pixel van het inkomende beeld aangepast om beter aan te sluiten bij de omgevende pixels. De kleurzuiverheid wordt geanalyseerd en verbeterd. Het eindresultaat is een fors scherper en preciezer beeld dat door zijn betere detailweergave en zijn verbeterde kleur en scherpte een aangenamere kijkervaring biedt.

Ambilight 2: meer kijkcomfort
Deze exclusieve Philips technologie verbetert de televisie-ervaring door de achtergrondverlichting die aan de achterkant van de tv is ingebouwd, te projecteren op de muur achter de tv. Dit zorgt voor een meer rustgevende kijkervaring en maakt dat de tv perfect geïntegreerd wordt in het decor van de woonkamer. Ook de beeldkwaliteit wordt beter waargenomen in termen van contrast, kleur en detail.

Ambilight ontstond na een onderzoek bij consumenten naar de manier waarop televisie werd gekeken. De test wees uit dat de verlichting rond het televisiescherm bijdroeg tot een meer rustgevende kijkervaring en een betere perceptie van de beeldkwaliteit in termen van contrast, diepte en levendigheid van de kleuren.

Voortbouwend op de verworvenheden van de oorspronkelijke techniek biedt Ambilight 2 nieuwe bijkomende kijkinstellingen. Zo staat de nieuwe tweekanaalsfunctie in voor een afzonderlijke aanpassing van de kleuren afhankelijk van de kleuren links en rechts op het scherm. De veranderingen in de kleuren en intensiteit zouden nu beter aansluiten bij wat er op het scherm gebeurt.

Ambilight 2 biedt voortaan ook vier actieve kijkprogramma's: Sport, Ontspannen, Actie en Persoonlijk - de vorige generatie beschikte enkel over Dynamisch en Ontspannen. Als het televisietoestel uitgeschakeld is kan Ambilight bovendien gebruikt worden om een unieke sfeer te scheppen in de kamer.

Praktijk
Voor de Europese markt zijn beide technologieën voorzien op drie lcd-televisies (42PF9830, 37PF9830 en 32PF9830) die vanaf september 2005 beschikbaar zullen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Al bekend wat het ongeveer moet gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
waarom heeft dat ding wifi?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:04:
Al bekend wat het ongeveer moet gaan kosten?
Ik heb één prijs in de UK gevonden en die was 1999 pond

http://www.unbeatable.co.uk/CatalogueItem_26999.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Oei, dat is behoorlijk prijzig! Daar de gemiddelde 82cm LCD tv tegenwoordig tussen de 1100 en 2000 euro zit. En deze dus kennelijk iets van 3000 euro gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:09:
Oei, dat is behoorlijk prijzig! Daar de gemiddelde 82cm LCD tv tegenwoordig tussen de 1100 en 2000 euro zit. En deze dus kennelijk iets van 3000 euro gaat kosten.
Ik heb nog nooit een LCD gezien van 32Inch tussen de 1100 en 2000 euro met een mooi beeld!

Het huidige ambilight model van philips in 32inch kost nog steeds: € 2500,- of de sony klv-l32mrx1 vanaf €2995,- hebben net als de Loewe Spheros en Bang&Olufsen een mooi beeld de rest vind ik nog allemaal bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Heb je de nieuwe Streamium serie al gezien van Philips? http://www.streamium.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Nik op 14-06-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:22:
[...]

Heb je de nieuwe Streamium serie al gezien van Philips? http://www.streamium.com/
Inderdaad dat is één van de reden! waarom langdradig doen als het WiFi kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adviesprijs van de 32PF9830 bedraagt € 3499,- (bron: Philips News Site )
Er word hier en daar gespeculeerd dat de marktprijs (iets) onder de huidige 32PF9986 gaat zitten. :P

Op Philips Lighting staat een interessant pdfje over de nieuwe scanning backlight clearLCD aptura technologie.

p.s. kleine typo in het topic. (32pf8030)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekend of er natuurlijk de 50inch versie uitkomt of is dat teveel gevraagt van de techniek/prijs verhouding deze dagen bij philips?
Ik denk namelijk dat deze serie een goede opvolger zal zijn van Philips 42pw plasma scherm.
Zijn er al een soort van pre-reviews op het net gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:05:
Adviesprijs van de 32PF9830 bedraagt € 3499,- (bron: Philips News Site )
Er word hier en daar gespeculeerd dat de marktprijs (iets) onder de huidige 32PF9986 gaat zitten. :P
Dan zal er toch echt 1000 euro van de prijs afmoeten! Ik denk dat dat pas een tijd na de introductie zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik had het vermoeden al dat er weer een nieuwe Philips aan zat te komen omdat op de LG-Philips site de nieuwe pannels al stonden.

Dit is waarschijnlijk dan de LCD pannel waarmee hij werkt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Active Area [mm] - 697.685 x 392.256
Outline Dimension [mm]  - 760.0 x 450.0
Thickness [mm]  - 48
Resolution - 1366 x RGB x 768
Aspect Ratio - 16:9
Pixel Pitch [mm] - 0.51075
Number of Colors - 16.7M(8bit)
Luminance [cd/㎡] - 600
Color Saturation (%) - 72%
Weight [g] - 7,200
Contrast Ratio - 1200:1(dynamic)
Interface - LVDS 1 port
Viewing Angle [˚,U/D/L/R] - 178/178
Color Temperature [K] -9,300
Response Time [ms] - 8 (GTG)
MP Schedule

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img87.echo.cx/img87/1328/42pf983037ftlrhi1un.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Philips maakt tv-kijken op zijn FlatTV’s nog realistischer dankzij de Pixel Plus™ 2 HD en Ambilight™ 2 technologieën
maandag 13 juni 2005

Eindhoven, Nederland – Philips gaat versies van de tweede generatie introduceren van zijn hoogaangeschreven beeldverbeteringsoplossingen en onthult de technologieën Pixel Plus 2 HD en Ambilight 2 in zijn FlatTV™ productlijn.

Philips had al een radicale verandering teweeggebracht in het tv-kijken met de eerste Pixel Plus en Ambilight technologieën. Pixel Plus 2 HD haalt het maximum uit de videoverwerkingstechnologie om beelden met een optimale scherpte, met een natuurlijk detail, heldere kleuren en een ongelooflijke diepte tot stand te brengen. De Ambilight 2 technologie bouwt voort op de baanbrekende omgevingslichttechnologie waarvan Philips in 2004 de consument voor het eerst liet genieten, en voegt een nieuwe dimensie toe aan de kijkervaring.
Opties voor artikelen
Afdrukbare versie
Artikel verzenden

Pixel Plus 2 HD technologie: buitengewone scherpte en resolutie
De Pixel Plus 2 HD technologie koppelt een ongelooflijke scherpte aan een echt natuurlijk detail, een grotere beelddiepte en meer natuurgetrouwe, levendige kleuren vanaf meerdere bronnen, waaronder HD- (hoge definitie) en dvd-content. Pixel Plus 2 HD verdubbelt vrijwel de verwerkingskracht door de HD-signalen te verbeteren. Met Pixel Plus 2 HD wordt elke pixel van het inkomende beeld aangepast om beter aan te sluiten bij de omgevende pixels. De kleurzuiverheid wordt geanalyseerd en verbeterd. Het eindresultaat is een fors scherper en preciezer beeld dat door zijn betere detailweergave en zijn verbeterde kleur en scherpte aan de consument een aangenamere kijkervaring biedt.

Ambilight 2 technologie, voor meer kijkcomfort
De Ambilight technologie is een achtergrondverlichtingssysteem dat de waargenomen beeldkwaliteit verbetert. Tegelijk wordt ook de druk op de ogen van de kijker verminderd. De technologie analyseert real time de inkomende televisiesignalen en produceert een achtergrondverlichting die aangepast is aan wat op het scherm wordt weergegeven.

Ambilight 2 is een verdere evolutie van deze fascinerende technologie, die nieuwe, bijkomende kijkinstellingen biedt. Naast de functies van de eerste Ambilight technologie, heeft deze nieuwe versie een tweekanaalsfunctie voor een afzonderlijke aanpassing van de kleuren afhankelijk van de kleuren links en rechts op het scherm (stereo). De originele Ambient Light Technology daarentegen paste gelijktijdig de kleuren aan beide zijden aan (mono). Met andere woorden, de kijkervaring wordt nog verbeterd omdat de veranderingen in de kleur en in de intensiteit beter aansluiten bij wat er op het scherm gebeurt.

De Philips Ambilight 2 technologie biedt ook een fors hoger lichtrendement, een grotere kleurverzadiging en extra personaliseringsmogelijkheden. Er zijn voortaan vier actieve kijkprogramma’s voorhanden (sport, ontspannen, actie, persoonlijk) tegen twee (dynamisch en ontspannen) met de eerste generatie van Ambilight.

De techniek die schuilgaat achter Ambilight focust op de werking van het menselijk oog dat slecht reageert wanneer het onderworpen wordt aan druk afkomstig van één enkele lichtbron, zoals een televisiescherm in een verduisterde kamer. Door de televisie te voorzien van een degelijke achtergrondverlichting, zonder weerkaatsing, gaat het oog zich ontspannen en kan het beter alle details en kleuren waarnemen.

Voor de Europese markt zijn beide nieuwe technologieën voorzien op drie lcd-tv’s, de 42PF9830 van 42 inch, de 37PF9830 van 37 inch en de 32PF9830 van 32 inch.

De 32PF9830 en de 37PF9830 zijn vanaf eind augustus verkrijgbaar en hebben een marktadviesprijs van respectievelijk € 3499,- en € 3999,-.

De 42PF9830 is vanaf eind september beschikbaar. De marktadviesprijs van dit model is op dit moment nog niet bekend.

Janneke van Herwaarden

Philips Media-relaties Nederland
Tel +31 (0)40 2782903
E-mail Janneke.van.Herwaarden@Philips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik vind hem 1000,- te duur. Wel jammer, even wachten dus.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn goed bezig zichzelf uit de markt te prijzen net als sharp. De nieuwste lcd's van toshiba (in what hifi 5 sterren) kost bij 37 inch slechts 2000 euro via het internet. Samsung komt met een 40 inch lcd die waarschijnlijk maar 2400 euro gaat kosten...en deze schermpjes zijn van prima kwaliteit, dan hoeft ik dat ambilight niet voor die extra duizend euro (en dat is slechts een 32 inch scherm). En dat pixel plus vind ik al helemaal niks, dat zorgt voor heel rare bijwerken zoals digitale artifacts.

Op dit moment is de 9986 de beste lcd...maar die prijs is echt belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Ja want de kwaliteit van de schermen worden grotendeels gemaakt door de software die in de tv's zitten. Net als in computerland dat hardware van bv Cisco Switches/Routers. In 1999 waren het gewoon normale 3COM kaarten die in die kasten zaten. Software erop en hoppa voor een hele hoge bedrag over de toonbank.

Maar het blijft leuk heh die dingen. Hebbe hebbe hebbe :)

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software en electronica is inderdaad het belangrijkste, lg en philips hebben gewoon precies hetzelfde scherm, het enige dat zij nog kunnen veranderen is looks en dus de software en electronica. Zal best goed zijn bij philips, maar dit prijsverschil?

Ikke ook hebbe hebbe hebbe, want ze zien er ubergeil uit, maar ik ben arm op dit moment :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:29
titel fixed, het is de 9830 ipv 8030

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:37:
Ze zijn goed bezig zichzelf uit de markt te prijzen net als sharp. De nieuwste lcd's van toshiba (in what hifi 5 sterren) kost bij 37 inch slechts 2000 euro via het internet. Samsung komt met een 40 inch lcd die waarschijnlijk maar 2400 euro gaat kosten...en deze schermpjes zijn van prima kwaliteit, dan hoeft ik dat ambilight niet voor die extra duizend euro (en dat is slechts een 32 inch scherm). En dat pixel plus vind ik al helemaal niks, dat zorgt voor heel rare bijwerken zoals digitale artifacts.

Op dit moment is de 9986 de beste lcd...maar die prijs is echt belachelijk duur.
Man man wat word ik moe van al dat gezeur over die prijzen. Vooral dat men iedere keer weer adviesprijzen van de fabrikant vergelijkt met prijzen van dozenschuivers op het internet. Daar zit al snel 25-30% prijsverschil tussen, en soms zelfs meer.

Er is op zich niets mis met internet winkels, maar vergelijk geen appels met peren (let wel op service en garantie).

Bovendien, in What Hifi komt de Philips het beste uit de test, met grote afstand. Dat is niet alleen op basis van de beeldkwaliteit maar ook gebruiksgemak. Heb je wel eens zo'n Toshiba uitgeprobeerd?

Ik vind persoonlijk alleen de Sharp LC-45GD1E qua beeldkwaliteit vergelijkbaar met de Philips 37pf9986. Ben benieuwd naar deze nieuwe lcds. Jammer alleen dat ze dezelfde grote frames rondom het scherm gebruiken, ik had liever zo'n slim-line uitvoering als de Sharp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:11:
[...]

...

Ik vind persoonlijk alleen de Sharp LC-45GD1E qua beeldkwaliteit vergelijkbaar met de Philips 37pf9986. Ben benieuwd naar deze nieuwe lcds. Jammer alleen dat ze dezelfde grote frames rondom het scherm gebruiken, ik had liever zo'n slim-line uitvoering als de Sharp.
Hoe kan het anders ook, de nieuwste generatie is nog beter... Neem bv de Samsung LE32R51B (mijn huidige favoriet), advies prijs 1599,-. Stukken beter zichtbaar beeldkwaliteit dan de huidige Sharp of Philips.

Deze Philips zal waarschijnlijk ook stukken beter zijn dat de vorige generatie. Maar...

Philips lijkt alleen niet te begrijpen dat de nieuwste generatie LCD TV's ook steeds betaalbaarder worden. Natuurlijk zit er Ambilight op, zal de bouwkwaliteit beter zijn, zitten er meerdere handige functies in (bv.: PIP & PAP) maar rechtvaardigd dat een meerprijs van 1900,- euro EXTRA t.o.v. de Samsung?

Ik wil best wel extra betalen voor Ambilight, bouwkwaliteit en voor de naam Philips, maar niet 1900,- Euro extra. Daarom vind ik hem 1000,- euro te duur. 2500,- is ook een hoop geld, maar dat vind ik deze TV waard, niet 3500,- EURO, (Of voor het geval je het nog niet gerealiseerd hebt: bijna 8000 gulden 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Zit een beetje rond te kijken voor een neiuwe TV en mijn oog is gevallen op de 32pf9986, waarvan dit dus het nieuwe broertje gaat worden. Specs zien er iig leuk uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heb je daar wel plek voor in je nog te vinden kamer?!? :*) Ik ben ook erg benieuwd hoe het er straks allemaal uit zal zien en dan met name de prijs. Weet iemand waar dat WiFi voor dient trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ambilight lijkt me zeker een hele goede feature, maar het design met de te dikken randen staat me niet aan. Ik wil eind dit jaar een nieuwe lcd tv kopen en vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de Sharp LC-45GD1. De speakers hiervan kunnen als center speaker gebruikt worden, wat ik persoonlijk erg handig vind omdat losse speakers vaak erg moeilijk op een subtiele wijze in een interieur te integreren zijn. Dat het geluidstechnisch niet ideaal is om geen matchende center en front speakers te hebben vind ik van secundair belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nadeel van de Sharp LCD's, vind ik, is dat ze het beeld niet netjes oprekken naar breedbeeld. Ik heb laatst eens gekeken in de winkel en vooral bij letters valt het op dat Sharp behoorlijk de mist ingaat, de, de JVC die ernaast stond deed het veel natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi op deze set zal hoogstwaarschijnlijk een (optioneel) usb kastje zijn voor het draadloos bekijken van videobestanden op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit heeft niets met dit topic te maken

[ Voor 97% gewijzigd door JvS op 05-07-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nergens kunnen lezen of de nieuwe aptura-techniek van Philips Lighting (oa variabele backlight) ook al in deze serie wordt toegapast. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Man man wat word ik moe van al dat gezeur over die prijzen. Vooral dat men iedere keer weer adviesprijzen van de fabrikant vergelijkt met prijzen van dozenschuivers op het internet. Daar zit al snel 25-30% prijsverschil tussen, en soms zelfs meer.

Er is op zich niets mis met internet winkels, maar vergelijk geen appels met peren (let wel op service en garantie).

Bovendien, in What Hifi komt de Philips het beste uit de test, met grote afstand. Dat is niet alleen op basis van de beeldkwaliteit maar ook gebruiksgemak. Heb je wel eens zo'n Toshiba uitgeprobeerd?

Wat is dit nou voor onzin? Wat maakt het nou uit of ik de prijzen van internet "dozenschuivers" of van een normale winkel gebruik. De verschillen blijven enorm, en dat was de point. Die philips 9986 is/was de referentie qua lcd en werd door what hifi en bijna alle bladen gezien als eerste lcd scherm dat een even goed en op sommige gebieden zelfs beter beeld dan plasma's gaf.

Ik kan je echter wel één ding vertellen, de philips is inmiddels bijgehaald door samsung en jvc (en binnenkort komen de nieuwe lg's eraan die ook erg goed schijnen te zijn). De samsung is vooral een enorm goedkoop apparaat voor wat het kan, zelf heb ik de nieuwste generatie jvc genomen, en ik kan alleen maar zeggen dat dat beeld onwaarschijnlijk mooi is, minstens even goed als die philips, echter wel zo'n 1500 euro goedkoper. Philips moet wel een belachelijk grote stap vooruit maken met de nieuwe lcd's om weer dat prijsverschil waard te zijn....en als ik kijk naar hoe goed mijn jvc is dan moeten ze wel iets heel bijzonders doen (echt een enorme vooruitgang in zwartwaardes, verder valt er niet eens zo heel veel meer te halen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Laatst online: 13-12-2024
Philips heeft ook de goedkopere modelletjes hoor voor de prijsmiepies hier onder ons :)

De 32PW7320 en de 37PW7320

Beiden Pixel+ technologie, en HDTV ondersteuning van 1080i
Prijs van de 37PW7320 ligt rond de 2000 euro!!

Dus mensen die zeuren dat philips zich veels te duur prijst is onzin, ze hebben zeker goedkopere modellen, maar je vlagschip mag wat kosten natuurlijk. Vlagschepen van Sharp, Sony, Pioneer enz. kosten je ook echt teveel.

Prijs qualiteit verhouding ligt bij de 7320 tov de 9830 voor mijn gevoel veel hoger, al heb ik natuurlijk de 9830 nog niet in werking gezien. (dus dat kan altijd nog veranderen!!)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips 32pf9830 zou met enkele "maanden" vertraging te maken hebben. Zijn er mensen die daar iets over weten?
Ik kijk uit naar een nieuw toestel en dit zou een kanshebber kunnen zijn. Daarom.
Mvgr

. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

answer_man schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:05:
Philips heeft ook de goedkopere modelletjes hoor voor de prijsmiepies hier onder ons :)

De 32PW7320 en de 37PW7320

Beiden Pixel+ technologie, en HDTV ondersteuning van 1080i
Prijs van de 37PW7320 ligt rond de 2000 euro!!

Dus mensen die zeuren dat philips zich veels te duur prijst is onzin, ze hebben zeker goedkopere modellen, maar je vlagschip mag wat kosten natuurlijk. Vlagschepen van Sharp, Sony, Pioneer enz. kosten je ook echt teveel.

Prijs qualiteit verhouding ligt bij de 7320 tov de 9830 voor mijn gevoel veel hoger, al heb ik natuurlijk de 9830 nog niet in werking gezien. (dus dat kan altijd nog veranderen!!)
Grapjas ;) Bij het schrijven van de bovenstaande posts waren deze modellen nog niet uit.

Anyway: er zit gewoon Pixelplus op, geen pixelplus2. Contrast is 600:1 -> Oude generatie pannels, aangezien nieuwe 1200:1 contrast hebben. Maar nou heb ik alleen de 37PF7320 bekenen omdat ik niets over de 37PW7320 kan vinden. Is dit een typefout van jou? Prijs is inderdaad erg interresant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:24:
[...]

Grapjas ;) Bij het schrijven van de bovenstaande posts waren deze modellen nog niet uit.

Anyway: er zit gewoon Pixelplus op, geen pixelplus2. Contrast is 600:1 -> Oude generatie pannels, aangezien nieuwe 1200:1 contrast hebben. Maar nou heb ik alleen de 37PF7320 bekenen omdat ik niets over de 37PW7320 kan vinden. Is dit een typefout van jou? Prijs is inderdaad erg interresant
Gewoon op de philips site en kieskeurig te vinden!!

Een erg goedkoop scherm inderdaad, 1834 via het internet voor een 37 inch lcd, ik denk dat plasma echt steeds meer moet gaan oppassen...echt een heel nette prijs. Het enige dat ik me afvraag is hoe dit scherm qua kwaliteit is, de reactiesnelheid lijkt erg laag (Responstijd : 16 ms ), maar hier kun je vaak maar weinig oordeel over geven...wel gewoon een dvi ingang, dus hd-ready :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zag net trouwens de Philips 32 PF 9966 staan ook met Ambi-Light en Pixelplus 2 voor €1913,- Dat is alweer een stuk betaalbaarder en misschien ook een goede optie?
Was trouwens op www.pick2pay.nl

De tv staat nog niet op de Philips site, maar hier is een datasheet:
http://www.azone.ch/pdf/Philips-32PF9966.pdf

Ik vind hem er heel erg mooi uitzien en zoals ik al zei die prijs is ook een stuk beter dan van de 32pf9830. Ik vraag me af wat het grote verschil zal zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 24-07-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:39:
Zag net trouwens de Philips 32 PF 9966 staan ook met Ambi-Light en Pixelplus 2 voor €1913,- Dat is alweer een stuk betaalbaarder en misschien ook een goede optie?
Was trouwens op www.pick2pay.nl

De tv staat nog niet op de Philips site, maar hier is een datasheet:
http://www.azone.ch/pdf/Philips-32PF9966.pdf

Ik vind hem er heel erg mooi uitzien en zoals ik al zei die prijs is ook een stuk beter dan van de 32pf9830. Ik vraag me af wat het grote verschil zal zijn.
Apart namen en confusing van philips. Hetzelfde nummer als hun plasma, en ze hebben al goedkopere merken...wat ze hier nu weer me willen?? Zal verder prima zijn trouwens hoor, leuk alternatief!!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Even voor de duidelijkheid ... dit scherm heeft geen WIFI en ook geen LAN. Alleen de 42PF9830 heeft een Ethernet aansluiting.

Jammer want dit was ondermeer de reden voor mij om op dit ding te wachten ... kom er net achter. Ik neem denk ik de 32PF9986 ..die heeft prima beeld.

32" ZONDER LAN... http://www2.philips.de/ifa/leaflets/32PF9830_eng.pdf

Connectivity
• Ext 1 Scart: Audio L/R, CVBS In/Out, RGB
• Ext 2 Scart: Audio L/R, CVBS In/Out, RGB, Y/C
• Ext 3 Scart: Audio L/R, CVBS in, CVBS In/Out
• Ext 4: S/PDIF digital coaxial, YPbPr
• Ext 5: DVI with HDCP, YPbPr
• Ext 6: HDMI
• Other connections: Analog audio Left/Right out,
SP-DIF in (coaxial), SP-DIF out (coaxial)
• Front / Side connections: 2x USB 2.0, Audio left/
right in, CVBS in, Headphone out, Multi-slot
memory card reader, S-video in

42" met LAN .. http://www2.philips.de/ifa/leaflets/42PF9830_eng.pdf

Connectivity
• Ext 1 Scart: Audio L/R, CVBS In/Out, RGB
• Ext 2 Scart: Audio L/R, CVBS In/Out, RGB, Y/C
• Ext 3 Scart: Audio L/R, CVBS in, CVBS In/Out
• Ext 4: S/PDIF digital coaxial, YPbPr
• Ext 5: DVI with HDCP, YPbPr
• Ext 6: HDMI
• Ext 7: Ethernet RJ45
• Other connections: Analog audio Left/Right out,
SP-DIF in (coaxial), SP-DIF out (coaxial)

[ Voor 93% gewijzigd door Tranzy op 18-08-2005 22:12 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Verwijderd

Het is weer allemaal lekker de philips way, eerst een hoop aankondigen (clearlcd, de 37" zou ook divx en netwerk hebben) en dan de hele boel omgooien.
Lekker laten hangen deze reeks en in het 1e halfjaar van volgend jaar voor minder geld een scherm met een nieuwere backlight (clearlcd) techniek kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-04 09:27
De 37PF9830 lijkt ook ethernet te hebben (wireless optioneel): http://www2.philips.de/ifa/leaflets/37PF9830_eng.pdf

Weet iemand hoeveel centimer muur je links en rechts nodig hebt voor Ambilight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ik moet zeggen dat het wel heel interessant eruit ziet. Maar met de ethernet en wifi (virutele) aansluitingen zul je vrij weinig kunnen, of zijn daar al programma's voor om het naar de tv te streamen?

daarbij ben ik wel enigszins teleurgesteld dat deze geen 1080p ondersteund (zoals de sharp aquos die ik laatst heb mogen aanschouwen, geweldig schermpje)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 13:16
ralphh schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:48:
De 37PF9830 lijkt ook ethernet te hebben (wireless optioneel): http://www2.philips.de/ifa/leaflets/37PF9830_eng.pdf

Weet iemand hoeveel centimer muur je links en rechts nodig hebt voor Ambilight?
voor een mooi effect minimaal 30 cm per kant op een lichte muur (liefst wit)

[ Voor 5% gewijzigd door MarZ_E op 22-08-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij 37pf9830 is ethernet en wifi optioneel. Hoe moet men zich dat voorstellen?
Moeten die mogelijkheden dan achteraf ingebouwd worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.idealo.de/prei..._-32-pf-9830-philips.html

In Duitsland (internationale verzending) al voor € 2200,- te koop (32pf9830)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kocht een "37pf9830" aan 3155€ , zelf afhalen. zelfde prijs als bij MIEPKNIEP, maar dan in oost-vlaanderen. :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 08:53:
ik kocht een "37pf9830" aan 3155€ , zelf afhalen. zelfde prijs als bij MIEPKNIEP, maar dan in oost-vlaanderen. :*) :*) :*)
Ik heb de 32inch versie gekocht en krijg hem volgende week, ik vind de 37 inch variant te groot.

Hoe bevalt die???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:28
Het grootste voordeel bij deze serie van de 37" versie is dat deze 1080i ondersteunt en ook echt een native resolutie van 1920x1080 heeft. Dus als ik al een TV uit deze serie zou kopen zou het zeker de 37" zijn, ik vind het het extra geld toch wel waard om alvast full-HDTV te hebben nu UPC daar ook mee begonnen is (weet niet zeker of UPC nou 720p zend of 1080i).

[ Voor 12% gewijzigd door brada op 15-10-2005 10:53 ]

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er even niets van, ik lees in een site in Duitsland
Bildschirmdiagonale: 80 cm / Bildschirmformat: 16:9 / Auflösung: 1366 x 768 Pixel / Kontrastverhältnis: 6000:1 cm / Helligkeit: 600 cd/m² / Abmessungen: 1000 x 605 x 96 mm / Gewicht: 20 kg

Wat betekent dan de "native 1080i" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:16:
Ik snap er even niets van, ik lees in een site in Duitsland
Bildschirmdiagonale: 80 cm / Bildschirmformat: 16:9 / Auflösung: 1366 x 768 Pixel / Kontrastverhältnis: 6000:1 cm / Helligkeit: 600 cd/m² / Abmessungen: 1000 x 605 x 96 mm / Gewicht: 20 kg

De 32" 9830 heeft als native resolutie 1366*768, maar de 37" & 42" hebben als native resolutie 1920*1080 :) De 80cm die in jouw quote genoemd wordt komt ongeveer overeen met 32" ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Okyah op 15-10-2005 20:20 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:16:
Native zou betekenen dat ie een panelresolutie van 1920x1080 heeft, wat ik betwijfel.

Overigens verwacht ik dat UPC 'gewoon' met 720p komt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:19:
[...]
De 32" 9830 heeft als native resolutie 1366*768, maar de 37" & 42" hebben als native resolutie 1920*1080 :) De 80cm die in jouw quote genoemd wordt komt ongeveer overeen met 32" ;)
Dat wilde ik weten, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag de LCD vandaag bij BCC, maar je snapt het niet, zij hebben geen fatsoenlijke koppeling met of de kabel of een satellietontvanger zodat je de kwaliteit niet goed kan beoordelen....ben met name benieuwd naar het beeld van Nederlandse zenders op de kabel en de canaldigitaal.

Is er al een "officiele review" uit een vakblad beschikbaar? Zo ja, zou iemand die mij willen opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 18:31

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:27:
Ik zag de LCD vandaag bij BCC, maar je snapt het niet, zij hebben geen fatsoenlijke koppeling met of de kabel of een satellietontvanger zodat je de kwaliteit niet goed kan beoordelen....ben met name benieuwd naar het beeld van Nederlandse zenders op de kabel en de canaldigitaal.

Is er al een "officiele review" uit een vakblad beschikbaar? Zo ja, zou iemand die mij willen opsturen?
verwacht je dat een winkel alle apparaten appart heeft aangesloten op een sateliet? 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee een lekkere ruis en echo op een HDTV, dat verkoopt lekker .....

Graag een antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daklem schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:49:
[...]

verwacht je dat een winkel alle apparaten appart heeft aangesloten op een sateliet? 8)7.
Bij een goede zaak kunnen ze het gewenste toestel op een aparte aansluiting zetten! maar ja als je naar de goedkoopste zaken gaat zal dat er niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mwah, hoewel ik me absoluut niet bij een Mediamarkt of BCC zou laten voorlichten (beetje tweaker weet 10x zoveel als zo'n verkoper :+) zou ik niet raar opkijken als ze op een rustig moment wel wat moeite voor je willen doen hoor. Desnoods halen ze een laptop van de computerafdeling om het paneel ff aan te sturen, alles beter dan met z'n 100-en op dezelfde kabelaansluiting :)

* Grrrrrene begreep dat ook nooit als MM verkoper. Er waren gewoon TV's tussen die 0,0 ontvangst hadden, dat verkoopt natuurlijk voor geen meter.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de 37pf9830 aangesloten via DVI op een 6600GT output op 1080i (1920x1080)
WMV9 1080p filmpje en je weet niet wat je ziet. :P dit is echt heel mooi

Overigens omdat het beeld zo scherp is krijg je als je bron slecht is een ruk beeld maar met een goede digitale bron is het echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:09:
Ik heb zelf de 37pf9830 aangesloten via DVI op een 6600GT output op 1080i (1920x1080)
WMV9 1080p filmpje en je weet niet wat je ziet. :P dit is echt heel mooi

Overigens omdat het beeld zo scherp is krijg je als je bron slecht is een ruk beeld maar met een goede digitale bron is het echt top.
* Plague jaloers is... Dit scherm is echt verreweg het mooiste scherm wat er op de markt is (met ambilight etc). Ik wou dat ik 1000 euro meer te besteden had, dan had het erin gezeten... Misschien toch nog maar even wachten met de aanschaf - misschien daalt de prijs nog 500 euro, dan is het het overwegen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een 42PF9830 besteld dus ik ben benieuwd :) . Levertijd zal helaas wel een paar weken zijn (ik ben al sinds halverwege september de kat uit de boom aan het kijken maar er lijkt weinig beweging in te zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 04:05:
Ik heb een 42PF9830 besteld dus ik ben benieuwd :) . Levertijd zal helaas wel een paar weken zijn (ik ben al sinds halverwege september de kat uit de boom aan het kijken maar er lijkt weinig beweging in te zitten).
Is dat niet erg groot 42 inch? Ik heb zelf de 32 inch versie besteld, mijn woonkamer is 60 M², en vind 32 inch meer dan voldoende. Maar goed natuurlijk ook een kwestie van smaak. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

met dit scherm heeft Philips weer mijn interesse. Een 42 inch is redelijk huge maar ik denk dat dat toch het scherm wordt waar ik t.z.t. voor ga.

Femme, we horen graag je ervaringen als je 'm hebt!

Ik begreep alleen dat er nog wat onduidelijkheid is m.b.t. de HD input; de 37 en 42 inch versies zouden dus alle varianten aankunnen, zowel materiaal via PC afgespeeld als via toekomstige consoles, HD/Blue-ray spelers, etc? Ik ben een beetje op de hoogte maar niet zogoed als sommige mensen hier; als ik een dergelijke tv koop dan moet 'ie wel echt future-proof zijn qua functionaliteit (dat het beeld van LCD's over bijv. 2 jaar weer beter is, neem ik dan op de koop toe). Vandaar ook liever een groot scherm, ik verwacht toch wel eens te kunnen verhuizen naar een wat grotere woning...

Ps: tip voor als je geld tekort komt, koop een pakketje aandelen Philips ;)

[ Voor 14% gewijzigd door gratis_vodka op 17-10-2005 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Hoewel ik het wel prijstechnisch een dure tv vind, is het wel een leuk ding :) om in het echt te zien en naar mijn mening 1 van de betere LCD TV's. Trouwens, in de Mediamarkt Rijswijk draaid ie met een Philips HDTV demo en dat ziet er heel gaaf uit, alleen komen er in die demo geen donkere scenes in voor. Wat vooral opvalt aan die schermen is dat ie geen waas heeft bij snelle beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:48:
[...]

Is dat niet erg groot 42 inch? Ik heb zelf de 32 inch versie besteld, mijn woonkamer is 60 M², en vind 32 inch meer dan voldoende. Maar goed natuurlijk ook een kwestie van smaak. 8)
Ik heb nu een 30" Medion apparaat en die maakt in mijn nieuwe woonkamer toch een beetje een zielige indruk. Het beeld is niet te klein maar de ruimte kan wel een grotere tv hebben. Hij komt aan een muur te hangen van zeven meter breed en de ruimte zelf heeft een inhoud van ongeveer 49 m^2 exclusief keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:18:
[...]

Ik heb nu een 30" Medion apparaat en die maakt in mijn nieuwe woonkamer toch een beetje een zielige indruk. Het beeld is niet te klein maar de ruimte kan wel een grotere tv hebben. Hij komt aan een muur te hangen van zeven meter breed en de ruimte zelf heeft een inhoud van ongeveer 115 m^3 exclusief keuken.
Zoals ik zei: Een kwestie van smaak.

Er van uitgaande dat je plafond 2,60 hoog is heb je dus een woonkamer van 44M² zonder keuken.
Dat is 16M² minder dan bij mij, en ik vond de 32" tijdens de testsesssie thuis al zo groot.

je krijgt dus letterlijk je eigen bioscoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Ik zou graag willen weten wat de functie van de ethernetaansluiting is.
- Het aantal DVI en HDMI ingangen lijkt me wat beperkt er vanuit gaande dat je later een DVD een SAT-ontvanger,
- idem de Dolby 5.1 ingangen

Of zie ik dat verkeerd? Kan iemand mij trouwens de handleiding emailen dan kan mogelijk alle antwoorden zelf vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:28:
- Ik zou graag willen weten wat de functie van de ethernetaansluiting is.
- Het aantal DVI en HDMI ingangen lijkt me wat beperkt er vanuit gaande dat je later een DVD een SAT-ontvanger,
- idem de Dolby 5.1 ingangen

Of zie ik dat verkeerd? Kan iemand mij trouwens de handleiding emailen dan kan mogelijk alle antwoorden zelf vinden?
Handleiding

De ethernet aansluiting kan alleen nog maar bij de 42 inch versie gebruikt worden, maar zal waarschijnlijk door nieuwe software ook op de 32 en 37" beschikbaar komen.

Zie handleiding 42 inch versie.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

perfect! bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in de handleiding dat dit type geen aansluiting heeft voor ethernet.....

Misschien toch handiger om een HTPC aan te schaffen?
Zie http://www.press.ce.philips.com/apps/c_dir/e3379701.nsf/0/7D66986646D9CCBFC125705900433D79?OpenDocument

Is de LCD van Philips ook zonder tuner etc aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:25

OKA

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:33:
[...]
De ethernet aansluiting kan alleen nog maar bij de 42 inch versie gebruikt worden, maar zal waarschijnlijk door nieuwe software ook op de 32 en 37" beschikbaar komen.
Waar baseer je dit op? Gaat dat echt gebeuren, of hoop je dat dat gebeurt??? Bron?
Ik zou heel graag de 37 willen kopen, maar wil ook graag de netwerkmogelijkheden, maar vind de 42 toch te duur daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OKA schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 02:55:
[...]

Waar baseer je dit op? Gaat dat echt gebeuren, of hoop je dat dat gebeurt??? Bron?
Ik zou heel graag de 37 willen kopen, maar wil ook graag de netwerkmogelijkheden, maar vind de 42 toch te duur daarvoor.
Omdat er al een ethernet aansluiting op de 32 en 37" modellen zit, alleen kun je die dus nog niet gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wijnh058/afbeeldingen/32aansluitingen.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Zit die LAN-aansluiting nu wel of niet op de 32PF9830? In de specs van de PDF-folder staat hij niet genoemd, maar wel is die aansluiting op het plaatje met de achter-aansluitingen te zien.

Wat ik me trouwens ook afvraag is hoe het zit met HDCP ivm Blu-Ray/HD-DVD in de zeer naaste toekomst. Ik dacht dat die spelers HDMI + HDCP hebben als je HD-beelden wil afspelen. Maakt het nog wat uit dat deze tv DVI + HDCP heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ymmv schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:33:
Zit die LAN-aansluiting nu wel of niet op de 32PF9830? In de specs van de PDF-folder staat hij niet genoemd, maar wel is die aansluiting op het plaatje met de achter-aansluitingen te zien.

Wat ik me trouwens ook afvraag is hoe het zit met HDCP ivm Blu-Ray/HD-DVD in de zeer naaste toekomst. Ik dacht dat die spelers HDMI + HDCP hebben als je HD-beelden wil afspelen. Maakt het nog wat uit dat deze tv DVI + HDCP heeft?
Ik heb hem vandaag binnengekregen en: Er zit GEEN LAN-aansluiting op de 32 inch versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:51:
[...]

Ik heb hem vandaag binnengekregen en: Er zit GEEN LAN-aansluiting op de 32 inch versie!
En, bevalt ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet je eerlijk bekennen dat hij in de kamer staat, maar nog niet aangesloten is. We hebben pas een huis gekocht, en dinsdag wordt de schotel geinstalleerd (kabel is hier niet beschikbaar) en dan ga ik alles aansluiten.
Maar hij ziet er wel mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het zover is laat het me svp weten. Ik kom nog nergens reviews tegen in professionele bladen. In Computer totaal was deze maand een test van lcd'd tot 1000 Euro; van de resultaten werd ik niet gelukkig...

Ik hoop dat het met jouw scherm beter gesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

volgens berichten op avforums.com is de 32PF9830 tot beste LCD van 2005 gekozen door What Hi-Fi: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=254443

edit: en bij computer totaal! zijn het een stel azijnpissers ;) Ik weet niet wat zij lopen te miepen over LCD's, maar ik zag gister een LCD aangesloten op een goede Denon DVD speler met HDMI en ik heb zelden zo'n mooi beeld gezien. Wellicht dat analoog kabel beeld er niet zo goed vanaf komt bij LCD's, maar dat is imo omdat ze iedere imperfectie laten zien.

De 37 inch versie is er 1 die ik in de gaten hou, hoewel de nieuwe Samsung 40 inch en de nieuwe LG's en Toshiba's ook interessant zijn imo.

[ Voor 77% gewijzigd door gratis_vodka op 23-10-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
[...]
Jammer alleen dat ze dezelfde grote frames rondom het scherm gebruiken, ik had liever zo'n slim-line uitvoering als de Sharp.
Mee eens. Het Ambilight moet de sfeer wat verhogen, maar er zitten wel 3 randen tussen, wat ik niet mooi vind! Ik vind de vorm van die buitenste 2 randen trouwens maar raar, dat halfronde, maar goed, smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gratis_vodka schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:08:
volgens berichten op avforums.com is de 32PF9830 tot beste LCD van 2005 gekozen door What Hi-Fi: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=254443
Klopt zie HIER de complete lijst!

Het gerenommeerde blad WhatHifi heeft de Philips 32PF9830 zelfs tot 'Product of the year 2005' gekozen.

Afbeeldingslocatie: http://techdigestuk.typepad.com/./photos/uncategorized/whathifi.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

off-topic: Overigens, staar je niet al te blind op What Hi Fi. Ze hebben zeg maar een sterke voorkeur voor britse producten...zo is bij de speakers de KEF iQ5 beste product geworden, nou ik vertel je die dingen heb ik gehoord en no f*cking way dat die dingen echt zo goed zijn! Maar ja, over smaak..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:18:
[...]

Ik heb nu een 30" Medion apparaat en die maakt in mijn nieuwe woonkamer toch een beetje een zielige indruk. Het beeld is niet te klein maar de ruimte kan wel een grotere tv hebben. Hij komt aan een muur te hangen van zeven meter breed en de ruimte zelf heeft een inhoud van ongeveer 49 m^2 exclusief keuken.
Ik moet je toch gelijk geven! Gelukkig kan ik mijn 32PF9830 omruilen voor de 37PF9830. Maar wat een prachtig beeld geeft deze nieuwe PF9830/10 serie van Phlips. Vooral het DIMMEND BACKLIGHT maakt zwart ook echt zwart. Het is echt de beste LCD van dit moment.

DIMMEND BACKLIGHT DEMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Na het zien van het 42" scherm in real life, ben ik om en spaar ik wel door voor een van deze schatjes ;)

Man wat een mooi beeld... Blows away the competition again :)
Mag ik vragen wat jullie hebben betaald voor de 37" variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Plague schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:10:
Na het zien van het 42" scherm in real life, ben ik om en spaar ik wel door voor een van deze schatjes ;)

Ik heb hem bij een hifi speciaalzaak gekocht, en dus meer betaald (€ 3700,-) dan je op kieskeurig ziet staan. Maar daarvoor wordt hij wel bij mij afgeleverd, geinstalleerd, gecalibrieerd en mag ik het toestel binnen drie weken omruilen, voor elk ander toestel, als hij niet bevalt.

Als je hem online besteld heb je hem al voor < € 3200,- (als ze tenminste kunnen leveren, schijnt nogal een probleem te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:58:
[...]

Ik heb hem bij een hifi speciaalzaak gekocht, en dus meer betaald (€ 3700,-) dan je op kieskeurig ziet staan. Maar daarvoor wordt hij wel bij mij afgeleverd, geinstalleerd, gecalibrieerd en mag ik het toestel binnen drie weken omruilen, voor elk ander toestel, als hij niet bevalt.

Als je hem online besteld heb je hem al voor < € 3200,- (als ze tenminste kunnen leveren, schijnt nogal een probleem te zijn)
€ 500 meer voor die service vind ik eerlijk gezegd nogal wat, toegegeven je krijgt wel veel extra service maar toch...Ach, als jij het ervoor over hebt mooi voor jou :)
Hoop dat alles goed gaat..

[ Voor 6% gewijzigd door Occy74 op 02-11-2005 12:17 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Plague schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:10:

Waar heb je de 42PF9830 gezien?

Ik heb het ding al sinds halverwege september in bestelling maar tot nu wordt er helemaal niets geleverd :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:27:
[...]

Ik heb het ding al sinds halverwege september in bestelling maar tot nu wordt er helemaal niets geleverd :/ .
In Duitsland geven sommige winkels een leverdatum van 22 december 2005 aan!

Ik vind overigens het uiterlijk van de Amerikaanse PF9830 serie NOG mooier

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/42/42PF9830A_37_webImageFullSize.jpg

42PF9830A/37

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:57:
[...]

In Duitsland geven sommige winkels een leverdatum van 22 december 2005 aan!

Ik vind overigens het uiterlijk van de Amerikaanse PF9830 serie NOG mooier

[afbeelding]

42PF9830A/37
ken je de 32pf7320 / 32pf7520d al?

zien er precies hetzelfde uit (alleen wat kleiner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nimm2 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:01:
[...]

ken je de 32pf7320 / 32pf7520d al?

zien er precies hetzelfde uit (alleen wat kleiner)
Ja maar de specs zijn heel anders, dan deze amerikaanse "collega"

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 21:24
Kan je de 32pf9830 als centre speaker gebruiken in een surround setup (dus een kabel tussen de centre speaker uitgang van mijn receiver en een audio in op deTV)? Werkt dat dan ook wanneer de TV uit staat (normaal heeft een speaker geen externe voeding nodig).

Ik heb ergens gelezen dat dat mogelijk moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Hoe mooi die nieuwe 9830's ook zijn, ik vind een 42" LCD op dit moment onzinnig. Er is nog geen HDTV en DVD's zien er gewoon niet uit, je moet er vele meters vanaf gaan zitten.

Tegen de tijd dat HDTV gemeengoed is (alle huidige zenders in hoge resolutie) zijn er allang SED schermen en die zijn veel interessanter dan LCD... Beter contrast, zwarting en snelheid (a la plasma).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Captain Pervert schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:45:
Tegen de tijd dat HDTV gemeengoed is (alle huidige zenders in hoge resolutie) zijn er allang SED schermen en die zijn veel interessanter dan LCD... Beter contrast, zwarting en snelheid (a la plasma).
Ik denk dat SED inderdaad best een serieuze concurrent voor OLED kan worden. Het is in bijna alle opzichten ideaal, en hopelijk kunnen ze snel voor een redelijke prijs geproduceerd worden. Op dit moment wordt er nog hoog ingezet op de ontwikkeling van OLED.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Captain Pervert schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:45:
Hoe mooi die nieuwe 9830's ook zijn, ik vind een 42" LCD op dit moment onzinnig. Er is nog geen HDTV en DVD's zien er gewoon niet uit, je moet er vele meters vanaf gaan zitten.

Ligt eraan hoe groot je woonkamer is! Ik dacht eerst ook dat ik genoeg had aan 32", maar met een kijkafstand van 4,5m is dat toch te klein. Dus gelukkig kon ik hem omruilen voor een 37"

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wijnh058/afbeeldingen/philips.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:20:
[...]

Ligt eraan hoe groot je woonkamer is! Ik dacht eerst ook dat ik genoeg had aan 32", maar met een kijkafstand van 4,5m is dat toch te klein. Dus gelukkig kon ik hem omruilen voor een 37"

[afbeelding]
Volgens mij heeft meer dan 99% nu een te kleine TV :p. Het is gewoon een letterlijk verkoopplaatje.
De grootte van het beeld is zeer persoonlijk. Ik vind zelf , hoe groter hoe beter. Ik denk zelf dat dat plaatje laat zien wat je als maximaal maar moet nemen zonder je hoofd te hoeven draaien.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
emiel1984 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:41:
[...]

Volgens mij heeft meer dan 99% nu een te kleine TV :p. Het is gewoon een letterlijk verkoopplaatje.
De grootte van het beeld is zeer persoonlijk. Ik vind zelf , hoe groter hoe beter. Ik denk zelf dat dat plaatje laat zien wat je als maximaal maar moet nemen zonder je hoofd te hoeven draaien.
Ik zeg toch ook dat ik mijn 32" heb omgeruild voor een 37"! 8)7 En het is geen verkoopplaatje, maar het zit in de verpakking bij de installatiespullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb al geaccepteerd dat de kwaliteit van PAL-materiaal niet geweldig is, dus ik maak mij er niet meer druk om dat de resolutie van dergelijke beelden matig is. Desondands vind ik een grotere tv toch meerwaarde hebben. Er zijn lieden die dvd films op een beamer bekijken en ondanks het feit dat zij bijna pixels kunnen zellen zijn deze mensen toch blij met hun grote beeld. Omdat ik een beamer niet praktisch vind maar ik wel een groot beeld wil, gaat mijn keuze naar 42" lcd tv waar ik zo'n 3,5 meter vanaf ga zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Nou ja, een beamer met scherm is een fractie van de prijs van zo'n 42" LCD. En je kan met de lens spelen zodat je bijna geen pixels ziet.

Hoe het ook zij, je pikt in elk geval wel de beste LCD TV eruit die ik ooit heb gezien (ik werk in een winkel).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

Pro :
- !! high definition !! :9
- hoog gadgetgehalte
- design

Contra :
- snufjes zullen waarschijnlijk enkel gebruikt worden om te patsen, en werken misschien eerder storend bij dagelijks gebruik
- prijs

Verder ben ik wel benieuwd hoe die dynamic backlighting irl er uit ziet. Ik heb al meer dan een jaar 42'' plasma, en vind tot nu toe toch nog steeds dat de contrastwaarden superieur zijn tov de standaard huis-, tuin- & keuken-LCD. Maakt dit echt zo'n verschil als ze op de site willen laten geloven ?

Wat betreft de afstand tov je tv : 3x je diagonaal is het absolute minimum, anders moet je echt je scherm gaan 'scannen', en op die manier tv kijken is vermoeiend.
Meer dan 5 keer je schermdiagonaal is geen enkel probleem, maar het tv-kijken wordt er minder 'immersive' door.
offtopic:
Wanneer je zoveel geld uitgeeft aan beeld, mag je ook het geluid niet vergeten. Atm ben ik ff aan het kijken naar een goede & relatief goedkope htib : de samsung ht P1200, maar ik kan geen deftige review vinden :(

[ Voor 6% gewijzigd door D4Skunk op 03-11-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Een beetje goede plasma is qua zwartwaarden nog altijd beter dan deze LCD. Maar LCD heeft ook voordelen, er is meer uit te halen aan resolutie. Het is een moeilijke keuze op dit moment vooral omdat er druk wordt gewerkt aan nieuwe technologieën. Momenteel heeft plasma mijn voorkeur (ben filmfanaat), maar als ik veel met consoles zou doen (HD ondersteuning op PS3 en Xbox 360) ging ik denk ik wel voor LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Femme schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:27:
[...]

Mediamarkt Utrecht.

Maar nu je het zo in twijfel trekt begin ik zelf te twijfelen of het niet de 37" was... Ik zal kijken of ik morgen in de buurt ben en nog ff binnen lopen.
Ik ben er echter redelijk zeker van dat het de 42" was.
Pagina: 1 2 3 Laatste