Philips 32pf9830 met wifi en ambilight II

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Even gebeld met Mediamarkt Utrecht: ze hebben een 37" als showroommodel en geen 42". Voorraad van de 37 inch modellen is er niet en de 42" wordt volgens de verkoper, die vorige week met Philips contact heeft gehad over de leverbaarheid van de PF9830-serie, pas eind dit jaar of begin volgend jaar leverbaar :/ .

Ik twijfel nu of ik niet beter een 37" kan aanschaffen om die volgend jaar weer te verpatsen als de opvolger van de 42PF9830 op de markt is. Ik wil onderhand mijn woonkamer wel compleet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 09:04

D4Skunk

Kind of Blue

Femme schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:49:
[...]

Ik twijfel nu of ik niet beter een 37" kan aanschaffen om die volgend jaar weer te verpatsen als de opvolger van de 42PF9830 op de markt is. Ik wil onderhand mijn woonkamer wel compleet maken.
Ik denk dat je dan wel veel verlies zal maken, persoonlijk verwacht ik dat plasma/LCD nog zwaar in prijs zal dalen, en dat je hem misschien uiteindelijk maar voor 500€ zal kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
De voorloper van de 9830 serie (typenummer vergeten maar design is hetzelfde) is in een half jaar tijd van adviesprijs 3500 (32") naar 2250 gedaald. Zou het echt niet doen, dat kost bakken met geld.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Even gebeld met Mediamarkt Utrecht: ze hebben een 37" als showroommodel en geen 42". Voorraad van de 37 inch modellen is er niet en de 42" wordt volgens de verkoper, die vorige week met Philips contact heeft gehad over de leverbaarheid van de PF9830-serie, pas eind dit jaar of begin volgend jaar leverbaar :/ .

Als ik 'em over een half jaar tot een jaar van je mag overkopen voor een schappelijke prijs lijkt me dat een zeer reële optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
wat is het nut van wifi/ethernet op een tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Jammer, weinig te krijgen, hoop dat je er snel een vindt.

[ Voor 21% gewijzigd door FirePuma142 op 31-10-2006 23:17 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Dat zijn duidelijk mensen die niet zo veel waarde hechten aan Ambilight dan, wat juist deze schermen vet maakt!

Zou die dat niet hebben, kan je inderdaad net zo goed voor een Sony gaan, maar juist Ambilight onderscheidt dit scherm van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Topicstarter
FirePuma142 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:36:
[...]

Er is inderdaad niet of nauwelijks voorraad bij Philips aanwezig, ik zal morgen even voor je kijken wat ik uit voorraad kan leveren, maar er is weinig hoop. Ik heb al aardig wat klanten het trieste nieuws over hun 42pf7320/5320, die pas in januari uitgeleverd gaan worden, moeten melden, veel klanten stappen overigens over naar de Sony Bravia's, 40" modellen.
Dan hebben ze wel slechte ogen, want het beeld van de sony is duidelijk minder dan dat van de Philips.

Philips heeft, op dit moment, met de PF9830 serie de beste LCD's. De Sony Bravia wordt in het blad "what hifi" zelfs behoorlijk afgekraakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 05-11-2005 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:22
Wanneer worden eigenlijk de opvolgers van de pf9830-serie met de ClearLCD-technoloigie precies verwacht? Ik had begin 2006 begrepen maar dat geeft toch 6 maanden speling en ik weet niet of ik zo lang wil wachten.

Waar ik ook heel benieuwd naar ben is of Philips van plan is om 1080i aan te gaan bieden op het 32"-model. 37" is voor mijn woonkamersituatie denk ik te groot, maar ik wil eigenlijk wel *alle* HD-resoluties. Zo'n TV moet het toch een redelijk aantal jaren uithouden en ik ben bang dat ik met enkel 720p over een paar jaar weer wil/moet gaan upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:06

stefklep

((Stefklepje))

Ja allemaal leuk dat Ambilight maar wat heb je er aan echt niks ik heb er naar gekeken laatst maar ik vind het naar mijn smaak een beetje irritant, Het is misschien een leuke extra maar daar blijft het bij het geeft geen meer waarde aan de tv zelf het beeld wel onder te verstaan het word er niet scherper of beter op.

En ik heb ook naar de sony gekeken maar om dan gelijk af te kraken "Dan hebben ze wel slechte ogen" . Nou ik vond juist echt van niet ik heb die nieuwe V serie zien hangen maar dat ziet er echt heel goed uit. Maarja weer smaak verschil.

En wat mensen al vaker hebben gezegd zo'n test bewijst echt weer helemaal niks want iedereen heeft vaak toch wel ze keuze gemaakt welke het wordt.

Daarom koop dan ook wat jij mooi vind en ga want iedereen vind wel weer iets anders.
Maar ik vond zelf dat die Philips behoorlijk duur zijn en had wat meer verwacht vergelijken wat ik zag hangen in die zaak waren er echt andere tv's die goedkoper waren en veel beter beeld en kwaliteit gaven voor een betere prijs. Want Wifi zal ik denk je zo snel niet gaan gebruiken voor het afspelen van films. Misschien leuk voor foto's maar meer echt niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
stefklep schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:00:
Ja allemaal leuk dat Ambilight maar wat heb je er aan echt niks ik heb er naar gekeken laatst maar ik vind het naar mijn smaak een beetje irritant, Het is misschien een leuke extra maar daar blijft het bij het geeft geen meer waarde aan de tv zelf het beeld wel onder te verstaan het word er niet scherper of beter op.

En ik heb ook naar de sony gekeken maar om dan gelijk af te kraken "Dan hebben ze wel slechte ogen" . Nou ik vond juist echt van niet ik heb die nieuwe V serie zien hangen maar dat ziet er echt heel goed uit. Maarja weer smaak verschil.

En wat mensen al vaker hebben gezegd zo'n test bewijst echt weer helemaal niks want iedereen heeft vaak toch wel ze keuze gemaakt welke het wordt.

Daarom koop dan ook wat jij mooi vind en ga want iedereen vind wel weer iets anders.
Maar ik vond zelf dat die Philips behoorlijk duur zijn en had wat meer verwacht vergelijken wat ik zag hangen in die zaak waren er echt andere tv's die goedkoper waren en veel beter beeld en kwaliteit gaven voor een betere prijs. Want Wifi zal ik denk je zo snel niet gaan gebruiken voor het afspelen van films. Misschien leuk voor foto's maar meer echt niet hoor.
8)7 Misschien kan je voortaan leestekens gebruiken, dat scheelt een stuk in leesbaarheid.

Verder lijkt het me niet geheel correct om meningen van anderen "belachelijk" te vinden, om vervolgens je eigen mening te verkondigen.

Jij vindt Ambilight geen meerwaarde hebben, anderen vinden dat wel. Jij vindt het beeld van de Sony's mooi, ik vind het flets en weinig sprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stefklep schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:00:

Het ambilight kun je naar smaak instellen, op een witte muur is het waarschijnlijk mooier als je het wat minder fel zet.
Verder kun je bij Ambilight2 links en rechts onafhankelijk van elkaar laten werken. In een gewone winkel zal ambilight niet echt veel toevoegen aan de kijkbeleving, maar thuis in de huiskamer heeft het een echt een meerwaarde.

Wat betreft "Dan hebben ze wel slechte ogen", daar wil ik alleen mee zeggen dat de Philips gewoon een supermooi beeld heeft en de Sony een redelijk mooi beeld.
Ik heb de 37PF9830 nu in mijn huiskamer staan, en het is gewoon super! (ik had eerst de 32" variant maar die bleek toch te klein)
En ik kraak de sony Bravia niet af, maar dat doet "What HiFi".

Bij directe vergelijking in de winkel moet je wel de instellingen controleren, want meestal staat bijvoorbeeld het contrast op 100.

Als je alleen maar HD bronnen bekijkt dan is er minder verschil tussen de Sony en de Philips, maar ja de praktijk is nog steeds meer non HD.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 05-11-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Plague schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:07:
[...]

8)7 Misschien kan je voortaan leestekens gebruiken, dat scheelt een stuk in leesbaarheid.

Verder lijkt het me niet geheel correct om meningen van anderen "belachelijk" te vinden, om vervolgens je eigen mening te verkondigen.

Jij vindt Ambilight geen meerwaarde hebben, anderen vinden dat wel. Jij vindt het beeld van de Sony's mooi, ik vind het flets en weinig sprekend.
Naja je zecht het zelf toch al gelijk, dat is smaak verschil en ik vind die mening van andere helemaal niet belachelijk. 8) Ik zeg gewoon wat ik er van vind meer niet. Maar ik heb gewoon gemerkt dat sommige hier gewoon alles naar die philips lopen te verwijzen dat is de beste en meer niet. Terwel er wel meer Lcd zijn dan alleen deze Philips. :X

Maargoed er is ook niks mis met deze tv daar niet van ;) Al vind ik zelf toch de 42 inch de mooiste van allemaal.

[ Voor 12% gewijzigd door stefklep op 05-11-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 30386 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:33:
[...]

Dan hebben ze wel slechte ogen, want het beeld van de sony is duidelijk minder dan dat van de Philips.

Philips heeft, op dit moment, met de PF9830 serie de beste LCD's. De Sony Bravia wordt in het blad "what hifi" zelfs behoorlijk afgekraakt.
Lol, inderdaad, de Philips is wel een heel stuk mooier volgens zo'n beetje elk vakblad dat ik lees. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Philips ook mooier vindt, maar dat ik nooit Philips apparatuur in mijn huis neer zal zetten, ik ben een Panasonic-man.

@butrosgali, natuurlijk komt dat door het prijsverschil.

[ Voor 25% gewijzigd door FirePuma142 op 31-10-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FirePuma142 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:30:
[...]

Lol, inderdaad, de Philips is wel een heel stuk mooier volgens zo'n beetje elk vakblad dat ik lees, in de winkel echter, en zeker in het 32" formaat, vliegen die Bravia's de deur uit, in echt veel (lees tot 4 keer meer), dan de Philipsen.
Dat komt door het prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
FirePuma142 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:30:
De 42PF9830 is overigens leverbaar vanaf 16-11.
Hoe staat het op dit moment met de 32PF9830? Is die wel makkelijk te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ymmv schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:50:
[...]

Hoe staat het op dit moment met de 32PF9830? Is die wel makkelijk te leveren?
Die was afgelopen vrijdag nog uit voorraad leverbaar, ik zal het maandag nog even voor je conrtroleren, dan edit ik nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 17:03

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik snap toch een aantal dingen niet van die 37PF9830 die ik op het oog heb:

Er wordt vermeld dat hij op de DVI en HDMI poort een resolutie van 1920x1080 aankan, maar voor een PC 1024x768? Kan je dus niet een PC aansluiten en met 1920x1080 fotos en film kan kijken?

In wat voor resolutie worden fotos etc vanaf de memorystick/flashcard weergegeven?

Zit er nu op de 37" versie een netwerkaansluiting RJ45 of niet? Hoe zeker is het dat je die na een update ook daadwerkelijk kan gaan gebruiken? Beetje vreemde constructie. Als het al wel werkt op de 42" variant moet dat toch heel snel getransporteerd zijn naar de 37 variant?

[ Voor 21% gewijzigd door superduper op 14-11-2005 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Voor zover ik weet:
Er wordt vermeld dat hij op de DVI en HDMI poort een resolutie van 1920x1080 aankan, maar voor een PC 1024x768? Kan je dus niet een PC aansluiten en met 1920x1080 fotos en film kan kijken?
Dat komt omdat de PC aansluiting, de VGA aansluiting is. Maar tegenwoordig hebben PC's een DVI aansluiting waardoor het wel mogelijk is om in 1920*1080i beelden uit te sturen naar de TV.

Trouwens, zijn er nu 2 topics over deze TV? Lijkt me niet echt de bedoeling. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
superduper schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:57:
Ik snap toch een aantal dingen niet van die 37PF9830 die ik op het oog heb:

In wat voor resolutie worden fotos etc vanaf de memorystick/flashcard weergegeven?

Zit er nu op de 37" versie een netwerkaansluiting RJ45 of niet? Hoe zeker is het dat je die na een update ook daadwerkelijk kan gaan gebruiken? Beetje vreemde constructie. Als het al wel werkt op de 42" variant moet dat toch heel snel getransporteerd zijn naar de 37 variant?
Op mijn 37PF9830 zit geen netwerkaansluiting die zit alleen op de 42PF9830.
Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten : 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz
Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh
Apparatuur aansluiten aan de DVI connector
De DVI connector ondersteunt volgende TV en monitor display modes, via de
vtoets op de afstandsbediening, voor High Definition (HD) en computer (PC)
apparatuur:
HD Standard Definition TV (SDTV) 640x480i
720x480i
720x576i
Enhanced Definition TV (EDTV) 640x480p
720x480p
720x576p
High Definition TV (HDTV) 1920x1080i
1280x720p
PC VGA 640x480
SVGA 800x600
XGA 1024x768
De HDMI connector ondersteunt volgende TV en monitor display modes:
HD Standard Definition TV (SDTV) 640x480i
720x480i
720x576i
Enhanced Definition TV (EDTV) 640x480p
720x480p
720x576p
High Definition TV (HDTV) 1920x1080i
1280x720p
PC VGA 640x480
SVGA 800x600
XGA 1024x768
Opmerkingen:
- Indien nodig kunt u het beeld door middel van de cursortoetsen naar het midden van het scherm verplaatsen.
- Omwille van wettelijke bepalingen is het mogelijk dat voor bepaalde tegen kopiëren beschermde PCM geluidskwaliteiten van randapparaten die
op de HDMI-ingang zijn aangesloten, het DIGITAL AUDIO OUTPUT signaal uitgeschakeld is
- Uw TV-toestel ondersteunt HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection). Dit is een systeem dat DVD-inhoud die via DVI wordt weergegeven
tegen kopiëren beschermt. Het voorziet een veilige digitale link tussen een videobron (DVD, PC, enz.) en uw TV. De inhoud wordt in het
bronapparaat gecodeerd om het maken van ongeoorloofde kopies te vermijden.
- De goede werking is enkel verzekerd bij producten die met de HDMI-standaard werken.
- Het is mogelijk dat digitale randapparaten van verschillende producenten met verschillende standaarden werken. Hierdoor kan het televisietoestel
moeilijkheden ondervinden om beelden goed weer te geven.
- Indien geen signaal van uw HDMI-apparaat wordt gevonden, schakel dan het HDMI-apparaat uit en opnieuw aan.
Voor het beste resultaat is het aan te raden uw DVD-speler in te stellen op een van de volgende standaarden: 1920x1080i, 1280x720p,
720x576i, 720x576p, 720x480i, 720x480p.
Ik heb al op diverse sites gelezen dat SXGA 1280 x 1024 en WUXGA 1920 x 1200 (16:10) geen probleem is.

Maar ik heb hem zelf niet op een pc aangesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 14-11-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Ik had het trouwens al eerder gevraagd maar nog geen antwoord: maakt het nou wat uit of je HDCP op DVI hebt, of HDCP op HDMI? Dit ivm de toekomstige kopieerbeveiliging van Blu-Ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
superduper schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:57:

Overigens is er een softwareupdate voor de philips firmware 37pf9830 beschikbaar waardoor je op de memoryreader ook Mpeg1 , Mpeg2, Mpeg4 , Divx , Xvid en complete DVD-mappen (VIDEO_TS) kan afspelen. (volgens een duits forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudverbiest
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2024
Anoniem: 30386 schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:53:
[...]

Overigens is er een softwareupdate voor de philips firmware 37pf9830 beschikbaar waardoor je op de memoryreader ook Mpeg1 , Mpeg2, Mpeg4 , Divx , Xvid en complete DVD-mappen (VIDEO_TS) kan afspelen. (volgens een duits forum)
Dit is een leuke optie, over welk Duits forum gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72724

ruudverbiest schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:54:
[...]

Dit is een leuke optie, over welk Duits forum gaat het?
Dat zal wel www.hifi-forum.de zijn....
Je kan de update ook gewoon bij philips.nl downloaden.

Ik zie verder weinig verschil behalve dat ik nu avi (xvid+mp3) kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Bedankt voor alle antwoorden. Jammer van die RJ45 poort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Hmmmm.... dilemma. Ik zit er nu heel sterk over te denken om de 32pf8530 te nemen in combinatie met een Denon 9306 AV Receiver.Die Denon lijkt me voor de komende jaren een prima keus met voldoende groeimogelijkheden. Ik weet alleen niet of dat ook geldt voor het LCD-scherm.

Waar ik een beetje mee zit is de toekomstzekerheid van die 1368x768 resolutie. Het is prima voor 720p, maar ik kan 1080i alleen als downconversie bekijken. Het liefst had ik een 32" met 1080i maar die zijn er niet. Je moet dan meteen naar 37" maar dat wordt me te gortig. Ik heb nu nog een 28" CRT, de stap naar een 32" LCD is behoorlijk. De 37pf8530 is gewoonweg veel te groot voor mijn niet al te ruim bemeten woonkamer.

Is 1080i of zelfs 1080p interessant genoeg om nog een half jaartje te wachten of niet?

Anoniem: 148969

Ik heb ook niet zoveel plaats, maar ik heb mij laten leiden door de afmetingen dat een 3/4 beeld heeft. Ik had een tv van 85 cm , en nu heb ik een 37"= 94cm .Het 3/4 beeld is ongeveer evengroot. En veel uitzendingen zijn nog steeds 3X4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33440

Anoniem: 148969 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:31:
Ik heb ook niet zoveel plaats, maar ik heb mij laten leiden door de afmetingen dat een 3/4 beeld heeft. Ik had een tv van 85 cm , en nu heb ik een 37"= 94cm .Het 3/4 beeld is ongeveer evengroot. En veel uitzendingen zijn nog steeds 3X4.
Vanaf hoe ver kijk je naar die 37 inch? want ik ben geïnteresseerd in de 37" versie van de philips 9830, maar vraag me af of je niet te veel pixels ziet bij een kijk afstand van zo'n 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ongeveer 3 meter, en geen enkele opmerking...gewoon prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 148969 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:31:
En bekijk jij die dan ook echt zo? Ik heb mijn Philips 37PF9830 op "autom. format" staan en ik moet zeggen dat het beeld dan perfekt is.

Naast autom. format heb je ook nog "super zoom" "4:3"; "filmformaat 14:9"; "filmformaat 16:9"; "ondertitel zoom" en "breedbeeld" op de 37PF9830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wijnh058/afbeeldingen/philips2.jpg

Vanmiddag een DVD speler van Sony die ook 1920X1080 kan weergeven en een HDMI aansluiting heeft, aangesloten op mijn 37PF9830. Het beeld is super ook al zat mijn dochtertje net een hele oude Assepoester DVD te bekijken.

code:
1
2
3
4
5
TV:                   Philips 37PF9830
Satellietontvanger:   Topfield PVR5010MP met 250 Gig harde schijf
DVD speler:           Sony DVPNS92V black
Voorversterker:       NAD C162
Speakers:             Beolab 8000 met ingebouwde eindversterkers

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 08-04-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hehe....ik dacht al....wanneer komt ie nu eens met een foto. Maar ziet er goed uit Butros! Ik heb hem laatst ook gezien in de Mediamarkt en het is een erg mooi ding, maar het ambilight gebeuren kon je er nog niet zo goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb de 37PF9830 nu twee weken en ik ben er redelijk tevreden over. Ambilight is geweldig, de zwartweergave valt me iets tegen (ik had meer verwacht van het dimming backlight), en Pixelplus 2 heeft mijn inziens weinig toegevoegde waarde. PP2 verscherpt het hele beeld, dus ook die delen die door de filmmaker bewust buiten focus zijn gelaten. Omdat PP2 alles verscherpt ontstaat er een onnatuurlijk effect dat me doet denken aan amateuristische home video's (die hebben meestal een vrijwel onbeperkte scherptediepte).

Mijn scherm heeft helaas twee groene stuck pixels en het ding produceert een zoemtoon. Dit ligt wellicht aan storing op het stroomnet, mijn A/V receiver zoemt namelijk ook terwijl hij dat eerder in een ander huis niet deed. Het is me nog niet gelukt om een goed 1080i beeld te krijgen via m'n htpc (GeForce 6150 via DVI). Het opschalen van 720p beeld naar de native resolutie van het panel zorgt (zoals valt te verwachten) voor zichtbaar kwaliteitsverlies, met name bij de weergave van tekst in bijvoorbeeld een browser. 1080i wordt wel weergegeven maar het beeld is niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Femme schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:55:
Ik heb de 37PF9830 nu twee weken en ik ben er redelijk tevreden over. Ambilight is geweldig, de zwartweergave valt me iets tegen (ik had meer verwacht van het dimming backlight), en Pixelplus 2 heeft mijn inziens weinig toegevoegde waarde. PP2 verscherpt het hele beeld, dus ook die delen die door de filmmaker bewust buiten focus zijn gelaten. Omdat PP2 alles verscherpt ontstaat er een onnatuurlijk effect dat me doet denken aan amateuristische home video's (die hebben meestal een vrijwel onbeperkte scherptediepte).

Mijn scherm heeft helaas twee groene stuck pixels en het ding produceert een zoemtoon. Dit ligt wellicht aan storing op het stroomnet, mijn A/V receiver zoemt namelijk ook terwijl hij dat eerder in een ander huis niet deed. Het is me nog niet gelukt om een goed 1080i beeld te krijgen via m'n htpc (GeForce 6150 via DVI). Het opschalen van 720p beeld naar de native resolutie van het panel zorgt (zoals valt te verwachten) voor zichtbaar kwaliteitsverlies, met name bij de weergave van tekst in bijvoorbeeld een browser. 1080i wordt wel weergegeven maar het beeld is niet stabiel.
Hoe hoog het je het contrast staan? Ik heb het op 75 staan.

Mijn ervaring met de 37PF9830 zijn echt heel goed, maar ik kijk wel tv via de schotel. Zo zijn de Duitse zenders door de hogere bandbreedte nog beter van kwaliteit dan de nederlandse.
Met de DVD speler van sony met upscaler op een resolutie 1920X1080 en verbonden met HDMI to HDMI is het beeld zelfs op 50 cm afstand nog prachtig.

Hoe de kwaliteit in verbinding met een PC is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Hey Femme mooi scherm wat je gekocht hebt. Maar kan je er mischien ook een paar foto's van maken het scherm in actie zeg maar en de aansluitingen die er opzitten ? Ben echt wel benieuwd namelijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door stefklep op 23-11-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Omdat PP2 alles verscherpt ontstaat er een onnatuurlijk effect dat me doet denken aan amateuristische home video's (die hebben meestal een vrijwel onbeperkte scherptediepte).
De eerste keer dat ik thuis met Pixel Plus zat te kijken dacht ik dat ze bij CSI op een andere filmtechniek waren overgestapt ;) Het is ff wennen maar ik vind het persoonlijk erg mooi.
Mijn scherm heeft helaas twee groene stuck pixels en het ding produceert een zoemtoon. Dit ligt wellicht aan storing op het stroomnet
Bekend probleem. Is het minder als je contrast op 100 staat ipv een lagere waarde? Zelf heb ik er geen last van maar heel veel mensen met de 9976 en 9986 hebben er last van (gehad). Het heeft te maken met de dimmingselectronica voor de backlight die staat te brommen/zoemen.

(ik zou Philips daar zeker over bellen, en als je last hebt van die pixels zowiezo)

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 22-11-2005 21:48 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159415

De 42" versie lijkt mij een hele mooie aankoop ;)
Ik zit er dan ook echt aan te denken om hem als het mogelijk is vandaag nog te bestellen/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Anoniem: 72724 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:09:
Ik heb zelf de 37pf9830 aangesloten via DVI op een 6600GT output op 1080i (1920x1080)
WMV9 1080p filmpje en je weet niet wat je ziet. :P dit is echt heel mooi
Nu je het over de 1080p hebt overigens: volgens specs zijn de 37" en 42" varianten inderdaad 1080p maar ondersteunen ze maar max. 1080i input. Oftewel die 1080p is marketingspeak voor het feit dat ze 1080i simpelweg met comb filter deinterlacen, of ben ik nu gek?

Voor degenen die mensen kennen die bij Philips werken overigens: in de Personeelswinkel hangen ze alle drie op een rij en was de 37" de laatste keer dat ik er was 3000 euro :)

[ Voor 15% gewijzigd door curry684 op 30-11-2005 15:26 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Ik heb nu een 32PF9830 en een Xbox 360 in mijn bezit (zie onderstaande plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://img482.imageshack.us/img482/9179/small24qt.jpg

Waar ik niet helemaal tevreden over ben is dat de 32pf9830 1280x720p vergroot weergeeft in 1366x768 want ik zie geen randen om het beeld. Ik had echter begrepen dat hij via de componentaansluiting 720p 1:1 zou weergeven. Het beeld is nu dus wel beeldvullend maar minder scherp, en ik geef altijd de voorkeur aan het laatste.

Valt er nog wat aan te doen, of is dit gewoon inherent aan deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:53

Adjo

my first vectrex...

lekker rommelig tv / dvd kijken zeg, met zo'n onrustige achtergrond. Bovendien erg zonde van dat Ambilight, dat werkt voor geen meter met die kast erachter. Of is deze opstelling om je spulletjes te 'showen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Die foto hier boven is pure pimpage :P Ambilight heeft idd als aanbeveling een witte of lichte achtergrond en ook 70 cm vrij aan beide kanten.

Maar je kan in de xbox instellen welke resolutie je weergegeven wil zien. Dan wordt het intern omgezet, dat ziet er prob netter uit dan de upconversion van je TV zelf. Maar zeker weet ik dat niet... Ik denk dat je met een DVI kabel juist 1:1 standaard krijgt, niet met component. Maar wederom is dat een gok :P Maar voor meer info over TVs/monitors & xbox360s, verwijs ik je door naar het xbox 360 topique :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Mijn woonkamer is idd nogal volgestouwd maar dat komt eenvoudig omdat ik te klein behuisd ben en toch al mijn spullen kwijt moet. Die boekenkast is een heel stuk groter dan je op het eerste gezicht denkt: alle planken bevatten een dubbele rij boeken namelijk. 8) Op die foto ziet het er wel een heel stuk volgepropter uit dan in real life overigens.

Het zou trouwens jammer zijn als alleen DVI 1:1 wordt weergegeven want op dit moment is component de enige kabel voor de Xbox 360 die 720p aankan. Ik kan wel een VGA-kabel kopen maar de 32pf9830 kan op die input maximaal 1024x768 aan en da's niet goed genoeg. Ik denk dat ik maar wacht tot ik mijn nieuwe receiver heb, want daarmee kan ik het component-signaal naar HDMI converteren en heb ik wel mijn doel bereikt.

[ Voor 38% gewijzigd door ymmv op 03-12-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157540

Wat ik een beetje mis in de discussie is het feit dat alle LCD's af-fabriek (bewust) slecht afgesteld zijn cq zo ingesteld zijn om te verkopen op de eerste indruk van het kijkerspubliek.
Heeft iemand van de 9830-gebruikers ooit overwogen om een ISFcalibratie toe te passen? Des temeer ben ik geinteresseerd omdat ik in het verleden mijn Philips tv's (CRT's) zelf heb gecalibreerd ; het gevolg was dat het Philips-blauw (en zweem) weggeregeld werden en er een neutraler beeld ontstond.
Vragen:
- Weet iemand hoe je de kleurbalans van de LCD kunt instellen (in de basisinstellingen ontbreekt deze optie)
- Heeft iemand, of een service manual of weet iemand hoe je via de service-poort de kleurbalans-instellingen kunt aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151018

Ik heb deze 2 dagen in het bezit, maar ik vind het beeld nogal korrelig i.c.m. digitale tv van Essent (Tv Home). Ik heb de decoder aangesloten op de dvdrecorder met scart en deze zit met scart op ext-2. Kan het aan de beeldinstellingen liggen? Zo ja wat zijn de beste instellingen? (voor degene die deze tv heeft)
En hoe weet ik of mijn binnenkomend signaal goed genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:03

ranzige pad

kwaaak kwaak

Anoniem: 151018 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:55:
Ik heb deze 2 dagen in het bezit, maar ik vind het beeld nogal korrelig i.c.m. digitale tv van Essent (Tv Home). Ik heb de decoder aangesloten op de dvdrecorder met scart en deze zit met scart op ext-2. Kan het aan de beeldinstellingen liggen? Zo ja wat zijn de beste instellingen? (voor degene die deze tv heeft)
En hoe weet ik of mijn binnenkomend signaal goed genoeg is?
Mijn ouders hebbenhet zelfde "probleem" met de voorloper van dit toestel. Volgens mij ligt het aan Essent. DVDkwaliteit bieden ze dus echt niet via tvhome, wat ze wel beweren met hun marketing praatjes.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151018

Ik heb nu al beter beeld, door een andere coax kabel.

Hoe kan ik mijn dvd recorder er het beste op aansluiten? Ik heb hem nu gewoon via scart-scart op ext-2 aangesloten. Is dat goed, of kan ik hem beter met scart-YPbPr aansluiten?
Ik weet niet goed wat YPbPr is.
Kan iemand mij dat uitleggen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:32

jjust

Het leven is een strijd

Wat betreft de zoemtoon. Soms helpt het om de stekker om te draaien.
Wat betreft de pixels. Als hij in de winkel gekocht is wil deze het toestel nog wel eens omruilen voor een ander exemplaar. Tevens zijn er al juridische uitspraken dat dode pixels onder garantie horen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131347

Heb je mijn mailtje over het moederbord ontvangen? En heb je het al voor elkaar om een goed 1080 beeld te krijgen? Dit omdat wij binnenkort de 32PF9830 in ontvangst mogen nemen en deze wil ik dus ook gaan aansluiten op de GeForce 6150 via DVI (of HDMI). Heb je nog tips voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Er is trouwens weer een firmware-update bij Philips gesignaleerd voor de 32PF9830. Hij is al weer een paar weken oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ymmv schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:56:
Er is trouwens weer een firmware-update bij Philips gesignaleerd voor de 32PF9830. Hij is al weer een paar weken oud.
Niet alleen voor de 32 inch, maar geldt voor alle drie de versies. Ik heb hem vandaag geinstalleerd (versie 1.7.1.0) op de 37 inch variant.

Topicstarter
Anoniem: 30386 schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:50:
[...]

Niet alleen voor de 32 inch, maar geldt voor alle drie de versies. Ik heb hem vandaag geinstalleerd (versie 1.7.1.0) op de 37 inch variant.
Ik weet niet of het zo is, maar het lijkt of het beeld na de update nog beter is

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 29-12-2005 12:14 ]

Anoniem: 19649

Zijn er nu al mensen die via een HTPC een goed 1080i/p signaal op deze tv's gekregen hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132585

Anoniem: 148969 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 08:53:
ik kocht een "37pf9830" aan 3155€ , zelf afhalen. zelfde prijs als bij MIEPKNIEP, maar dan in oost-vlaanderen. :*) :*) :*)
In welke winkel was dit dan wel? Ik woon namelijk ook niet zo ver van Oost-Vlaanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.fransdesmet.be/ , je moet zelf je prijs voorstellen, en momenteel is deze tv al goedkoper te vinden. Succes. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132585

Anoniem: 148969 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:47:
http://www.fransdesmet.be/ , je moet zelf je prijs voorstellen, en momenteel is deze tv al goedkoper te vinden. Succes. :) :) :)
Als je nog goedkopere winkels kent in West-Vlaander/Oost-Vlaandere mag je me ze altijd meedelen. ;) Heb hem vanmiddag in Brugge eens gaan bekijken, maar in die winkel kostte hij natuurlijk € 4000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:51
Tjeuses wat een prijzen allemaal..

Wij hebben geluk bij een ongeluk, wij hebben deze tv voor €2000,- kunnen krijgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door voil op 03-01-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozejas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 16:59
Zou het technuisch mogelijk zijn om via een update tog 1080p te spelen?

animus maximum donatum atque maximum punium est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozejas
Zit nbet de handlieiding te lezen en dit ding is echt uber vooral 42"' kan dus gewoon vanaf je computer muziek en video en foto's streamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133816

Bij http://www.progress.nl is de 32PF9830/10 versie in de aanbieding voor € 2395.00 (Inc. BTW)-verzend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-07 18:58

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

voil schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:27:
Tjeuses wat een prijzen allemaal..

Wij hebben geluk bij een ongeluk, wij hebben deze tv voor €2000,- kunnen krijgen :)
Voor de 37 inch? Zou je met ons willen delen waar dat mogelijk is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gratis_vodka schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 08:59:
[...]

Voor de 37 inch? Zou je met ons willen delen waar dat mogelijk is? ;)
Voor dat geld (€2000,-) kun je hem niet eens inkopen!

Ja tweedehands: EBAY

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 04-01-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Nee zoals ik al zei hadden we een erg groot geluk bij een ongeluk.

Wij hadden een ouder philips model gekocht, de 32PF9956 en af en toe knalde hij uit.

Dus wij de winkel gebeld en kregen we een nummer van een reparatiebedrijfje. En daarmee contact gehad en daar hebben wij een afspraak mee gemaakt om het te laten repareren.

We hebben hem 4/5 keer op laten halen en steeds bleef hetzelfde probleem dat hij uit bleef vallen.

We hadden hem inmiddels 2 maanden gekocht en 1 maand stond hij bij ons thuis en 1 maand ter reparatie.

Dus na de zoveelste reparatie die niet gelukt was hebben wij gezegt dat we een nieuwe wouden. En aangezien dit een ouder model was is deze niet meer te krijgen. Wij kregen de 32PF9966 aangeboden maar deze heeft geen geheugen kaart lezer erop. Dus wij brief terug gestuurd dat we er eentje wouden die dat wel heeft. En die 32pf9830 is het enigste nieuwe model dat dat heeft.

Dus wij boften :)

Prima ding overigens alleen vind ik de afstandsbediening niet echt lekker werken. Je moet erg goed drukken en richten.

Wij hebben de 81cm versie.

[ Voor 3% gewijzigd door voil op 04-01-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Nieuwe Philips serie al gezien? Afbeeldingslocatie: http://techdigestuk.typepad.com/photos/uncategorized/ambilight3_lr.JPG

:9~

Nu de specs en prijs nog...

[ Voor 6% gewijzigd door Arx op 05-01-2006 13:43 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozejas
Arx schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:42:
Nieuwe Philips serie al gezien? [afbeelding]

:9~

Nu de specs en prijs nog...
hoe kom je hier aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Beetje surfen he. ;) Klik: http://www.techdigest.tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozejas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Erg interessant, maar dat resizen wat JvS voorstelt lijkt me geen slecht idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
curry684 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:57:
[...]

Erg interessant, maar dat resizen wat JvS voorstelt lijkt me geen slecht idee :+
Had ik geen tijd meer voor! Helaas. Misschien morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Die thread is alweer gesloten. Op http://media.gear.ign.com/articles/679/679384/imgs_1.html vind je in ieder geval nog wat foto's, waaronder eentje van de nieuwe LCD-tvs met daarop in grote letters "ClearLCD".Ook interessant is dit artikel over de Miravision-LCD-TVs: http://gear.ign.com/articles/679/679347p1.html

[ Voor 23% gewijzigd door ymmv op 06-01-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130707

Ik heb van de week de 32" versie opgehaald. Ik heb hem bij BCC gekocht in combinatie met een PHILIPS DVP5900 DVD speler. Het beeld is erg mooi via de HDMI connector, en krijg het mooiste beeld in 720p Upsampling mode. :)

Enthousiast heb m'n PC aangesloten middels een DVI kabel. Volgens mij is het zo'n Full Option kabel, want aan beide kanten zijn van alle pinnen voorzien.
Ik krijg alleen het beeld niet strak. Er is welliswaar beeld, echter niet strak zoals ik van LCD paneel had verwacht.

Dit is mijn configuratie/instellingen en mijn bevindingen:
(MSI-RX700pro) / ATi Catalyst 5.13 final /MS SP2
32"PF9830
DVI-I Kabel

800x600@60 Hz Beeld, maar erg groot
1024x768@60 Hz Beeld, goed maar auto-stretched (kan alleen breedbeeld als andere optie kiezen)

Voor de volgende resoluties krijg ik wel beeld, maar deze is niet stabiel op twee punten:
- OF het beeld is wel aanwezig, maar staat niet strak of stil zoals ik had verwacht van een LCD paneel.
- OF het beeld wordt wel opgebouwd en is zoals boven beschreven, maar valt wel weg als je de TV uitzet, of de computer herstart. Dit gebeurt ook als je PiP gebruikt of zapt tussen verschillende inputs.

1360x768 @60 Hz De windows en tekst trillen, en staan niet vast op het scherm.
1280x720p @60 Hz De windows en tekst trillen, en staan niet vast op het scherm.
1920x1080i@ 30 Hz Erg fijnmazig beeld, tekst is onleesbaar, vensters trillen dat je het idee hebt dat je een s-video signaal via een 30 meter kabel van 10 euro naar een CRT stuurt.

Overige resoluties zijn mij niet gelukt. Via ATI kun je nog optimized resolutions for HDTV support sturen, maar.... Dit heb ik alleen werkend gekregen door op de andere connector TFT monitor te hangen en ATI te vertellen dat we de displays clonen. Verder heb ik vanalles aan/uit gezet om een goed beeldrestaat te krijgen / DNR / PP&PP-HD (aan uit) Contrast meer minder etc etc

WMV-HD Video
De demo's van microsoft HD content zien er perfect uit, niets dan lof over de kwaliteit, ik ben alleen nog opszoek naar betere samples want het scherm laat duidelijk de compressie sterkte zien in 1080i samples :P

DVD
Superbit DVD van BadBoys II geladen, 720p, super beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19649

probeer eens 1280x768p @ 60 Hz (kan zeker met powerstrip) deze werkt het best op mijn Samsung Lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19649 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 03:01:
probeer eens 1280x768p @ 60 Hz (kan zeker met powerstrip) deze werkt het best op mijn Samsung Lcd
Heb ik geprobeerd, werkt ook wel, maar kan iemand mij vertellen waarom dat beeld niet super strak en trillings vrij is? (zoals op mijn TFT monitor?) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 20:42
Anoniem: 130707 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:32:
Ik heb van de week de 32" versie opgehaald. Ik heb hem bij BCC gekocht in combinatie met een PHILIPS DVP5900 DVD speler.
Hoeveel heb je nou voor deze configuratie betaald bij BCC?

Heb helaas geen BCC winkel in de buurt, anders ging ik namelijk wel even kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R-Adioactive schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:54:
[...]

Hoeveel heb je nou voor deze configuratie betaald bij BCC?

Heb helaas geen BCC winkel in de buurt, anders ging ik namelijk wel even kijken ;)
Met een beetje onderhandelen voor 2700 Euro met 5 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:57
Ben je er al uit hoe je hem op je pc aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Ik kreeg hem ook niet echt mooi aan de praat met een dvi naar dvi kabel. Met de Philips 32pf9830 en een laptop met een x700.

Dezelfde kuren als wat eerder beschreven word.

Trillende tekst enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Voor de geinteresseerden: 32PF9830 bij Progress in de aanbieding voor 2395 euro, binnen enkele dagen weer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
curry684 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:34:
Voor de geinteresseerden: 32PF9830 bij Progress in de aanbieding voor 2395 euro, binnen enkele dagen weer op voorraad.
Die link gaat naar de nog mooiere 37 inch :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RonXP schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:26:
Ben je er al uit hoe je hem op je pc aansluit?
Nee niet helemaal... Ik kan pas verder op het moment dat ik weet hoe Philips dat signaal verwerkt. Ik bedoel, als de native resolutie 1366x768 is, dan verwacht je dat je dit beeld minimaal strak kan neerzetten. Ik heb altijd begrepen (correct me whem i'm wrong) dat TFT alleen de pixels veranderd als het aanbod ook veranderd, in tegenstelling tot CRT's die bij een bepaalde frequentie alle lijnen opnieuw schrijven.

Als ik hier van uitga en ik plaats mijn windows scherm op mijn DFP in native resolutie en er hoeft geen PixelPlus, interpolatie, extrapolatie of wat voor beeldbewerking plaats te vinden, dan "verwacht ik een strak scherm te zien, zoals je dat ziet op een regulier TFT scherm.

Dus wat gebeurt er met mijn input signaal.. wordt dat "ergens" doorheen gehaald en interlaced weergegeven, of wordt het toch direct doorgegeven. Zoals ik al eerder zei, ik zie het alleen maar met stilstaande beelden niet met WM-HD video.

Still searching... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

curry684 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:34:
Anoniem: 133816 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:27:
Bij http://www.progress.nl is de 32PF9830/10 versie in de aanbieding voor € 2395.00 (Inc. BTW)-verzend
Die had ik ook aan de mensen hiero aangeboden 2 weken terug, toen hadden ze ernog zat.

aangezien jij voor de 37` versie aan het kijken was gelinkt via kelkoo :) hiero de link naar de 32` versie voor de mensen die ff langs willen hoppen ;)32PF9830 bij Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Anoniem: 133816 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:25:
[...]

Die had ik ook aan de mensen hiero aangeboden 2 weken terug, toen hadden ze ernog zat.

aangezien jij voor de 37` versie aan het kijken was gelinkt via kelkoo :)
Dubbel betrapt O-)

Ik zit te wachten tot Philips een 37" onder de 2500 laat droppen eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is weer een nieuwe software versie voor de PF9830 serie: versie 1.8.0.0 van januari 2006

te downloaden op de Philips site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Oke cool!

Hopen dat nu het 1080i signaal van me laptop naar de tv verbeterd is :)

edit:

Na die update merk ik wel dat de afstandbediening stukken beter reageert \o/

[ Voor 35% gewijzigd door voil op 26-01-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha,mooi te horen dat ze het software goed ondersteunen.

Zelf wacht ik al 4weken nu op mijn 37PF9830 weet echt niet waarom het zolang duurd, ze zeggen dat een groote te kort aan is. :'(

Ben zelf aan het snuffelen nu naar een shop deze wel heeft tot nu toe niks...
intussen heb ik me Xdoos al wel ontvangen deze week en dan baal ik dubble. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Anoniem: 133816 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:40:
Aha,mooi te horen dat ze het software goed ondersteunen.

Zelf wacht ik al 4weken nu op mijn 37PF9830 weet echt niet waarom het zolang duurd, ze zeggen dat een groote te kort aan is. :'(

Ben zelf aan het snuffelen nu naar een shop deze wel heeft tot nu toe niks...
intussen heb ik me Xdoos al wel ontvangen deze week en dan baal ik dubble. ;(
Die is inderdaad met geen vergrootglas te vinden. Er komen er maar mondjes maar binnen, en die zijn al maanden op voorhand verkocht. Een shop die ik in de gaten houdt, heeft er 40 op bestelling verkocht, en kreeg deze maand er maar 4 binnen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Van de nieuwe serie heb ik wel erg veel interesse in de 42PF9731D, een ClearLCD/Aptura 42" LCD met Ambilight Surround en 1080p. Bij de specs staat echter ook nog dat ie integrated digitale TV via CableCARD zal doen in de VS. Iemand een idee of dit ook zal werken voor mijn UPC digitale TV zodat ik die lelijke settop met bagger-AB eruit kan kieperen?

[edit]

Ik zocht dus deze specs, met daarin:
• High-Definition Image Quality
• Built-in ATSC tuner receives HD programming over the air with an antenna.
• CableCARD enabled to receive high-value, HD cable programming without a cable box.

[ Voor 34% gewijzigd door curry684 op 07-02-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-07 05:10
Dat zijn de Amerikaanse modellen.
De Nederlandse modellen verschillen altijd heel erg hiervan.
Hier in Nederland word de 32" het meest verkocht dus ik denk dat die hier wel met de beste opties word verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:13

aex351

I am the one

2300 euro voor een 32Inch televisie is behoorlijk prijzig |:(

< dit stukje webruimte is te huur >

Anoniem: 13138

Bij Mediamarkt staat de 32" vandaag in de aanbieding (19% btw eraf) voor 2176 euro. Helaas moet hij wel besteld worden. dus je hebt minimaal een paar weken levertijd.

Anoniem: 165002

Anoniem: 13138 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 08:47:
Bij Mediamarkt staat de 32" vandaag in de aanbieding (19% btw eraf) voor 2176 euro. Helaas moet hij wel besteld worden. dus je hebt minimaal een paar weken levertijd.
Ik zit ook al een tijdje te loeren naar deze beauty.
Eigenlijk wil ik hem nu nog aan de muur hebben hangen..., echter denk ik dat ie nog wel wat lager kan qua prijs. Met de WK in aantocht moeten er toch leuke acties komen lijkt me

Bij mediamarkt Amsterdam koste ie bijna 2800 afgelopen zaterdag. (daar hadden ze hem volop op voorraad) als ik die korting dr af doe komt ie nog rond de 2350. Schiet niet op

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 165002 op 16-02-2006 09:44 ]

• jOzh
  • Laatst online: 13:12

jOzh

Sweet dude!

Langzaamaan gaan de prijzen dus ergens op lijken. Ik denk eraan te wachten tot het nieuwe model er is en dan de 37pf9830 te halen. Hopelijk voor onder de 2500, maar dat zal nog wel ff duren...

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Weet iemand hoe je 1280x720p 1:1 kunt weergeven op de 32PF9830? Op component en DVI wordt het beeld automatisch naar 1366x768 geschaald. Op zich geeft dat een goed beeld maar ik wil ook de mogelijkheid hebben om dit te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Er is trouwens ook weer een nieuwe firmware uit: http://www.p4c.philips.co...0/32pf9830_10_fus_eng.zip

JX21E-1.9.0.0 01141
Following problems are resolved:
• Improved support for long HDMI cables
• Fixed error where set not always saves personal settings properly

[ Voor 82% gewijzigd door ymmv op 17-02-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
Anoniem: 13138 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 08:47:
Natuurlijk moet je hem bestellen! Bij de MM hebben ze als er dit soort aanbiedingen zijn nooit spullen op voorraad. Zou wilde ik een Canon EOS350D daar kopen, toen de BTW eraf ging, maar hij was er niet! Ook al ging vlak na openingstijd op de dag dat de actie inging! Ik was één van de eerste klanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ymmv schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:07:
Er is trouwens ook weer een nieuwe firmware uit: http://www.p4c.philips.co...0/32pf9830_10_fus_eng.zip

JX21E-1.9.0.0 01141
Following problems are resolved:
• Improved support for long HDMI cables
• Fixed error where set not always saves personal settings properly
Ik had inderdaad soms problemen met mijn HDMI kabel (2m), na de 1.9 software niet meer. Ik moest wel de HDMI kabel even eruit en erin doen om weer beeld te krijgen, via mijn High Def. DVD speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
masser120 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:01:
[...]

Natuurlijk moet je hem bestellen! Bij de MM hebben ze als er dit soort aanbiedingen zijn nooit spullen op voorraad. Zou wilde ik een Canon EOS350D daar kopen, toen de BTW eraf ging, maar hij was er niet! Ook al ging vlak na openingstijd op de dag dat de actie inging! Ik was één van de eerste klanten!
Maar je kreeg hem wel voor die prijs? Of geldt het alleen voor aanwezige voorraad? Zou wel krom zijn.
(Kom sowieso nooit bij de Mediamarkt, maar ga altijd naar speciaalzaken, daar valt de prijs meestal ook wel mee.)

Sterker nog Mediamarkt e.d. zijn zelfs vaak duurder:
Der billige Schein - Media Markt und Saturn oft teuer
Stichprobeneinkauf belegt hohe Preise in beiden Elektronikmärkten

Stichproben haben nach Recherchen der Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung ergeben, dass die Mehrzahl der bei den beiden Elektronikkaufhäusern Media Markt oder Saturn angebotenen Artikel teurer sind als bei der Konkurrenz. Die zu einem Handelskonzern gehörenden Häuser Media Markt und Saturn vermitteln in ihren aggressiven Werbekampagnen jedoch den Eindruck, als seien sie besonders preiswert, was offenbar selbst der Geschäftsführer der Media-Saturn-Holding glaubt.

Mit dem Jahresbeginn 2006 haben sowohl Media Markt als auch Saturn abermals eine aggressive Werbekampagne geschaltet, um dem Verbraucher das Gefühl zu vermitteln, er würde bei beiden Elektronikkaufhäusern günstige Angebote erhalten. Schon seit Jahren fährt das hinter Media Markt und Saturn steckende und zum Metro-Konzern gehörende Unternehmen Media Saturn Holding die Taktik, durch Werbeaussagen so wahrgenommen zu werden, als würden beide Elektronikmärkte besonders günstige Preise bieten.

Die Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) hat Werbeaussagen der zum Metro-Konzern gehörenden Elektronikmärkte durch einen Stichprobeneinkauf überprüft und kam zu dem Ergebnis, dass in München 70 Prozent der ausgewählten Artikel bei der Konkurrenz für weniger Geld zu haben sind. In Berlin waren es immer noch 50 Prozent der Produkte, die bei Media Markt und Saturn teurer waren als bei Konkurrenten. Dabei wurden örtliche Händler wie Kaufhof, Karstadt, Medimax oder Schaulandt mit Media Markt und Saturn verglichen.

In einem Gespräch mit der Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung (FAS) versicherte der Media-Saturn-Geschäftsführer Utho Creusen im Dezember 2005: "Wir sind lokal die Günstigsten - über das gesamte Sortiment und über jedes Einzelprodukt." Dieses Selbstbildnis von Media Markt und Saturn hat der Stichprobeneinkauf der Zeitung eindeutig widerlegt.

Erst kürzlich rückte Media Markt in das Visier der Verbraucherschützer, denn der Elektronikmarkt bewarb Anfang 2006 einen DVD-Player für 19,- Euro, der allerdings schon nach wenigen Stunden ausverkauft war. Damit verstößt Media Markt nach Ansicht des Bundesverbands der Verbraucherzentrale gegen das Gesetz gegen den unlauteren Wettbewerb, wie die FAS berichtet. Über rechtliche Schritte gegen die Media-Saturn-Holding werde in den nächsten Tagen entschieden. Bereits vor fast genau einem Jahr handelten sich die Elektronikkaufhäuser Abmahnungen wegen deutlich erhöhter Preise ein. (ip)
http://www.golem.de/0601/42606.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76010

Nadat ik mn keuze eigenlijk al had gemaakt voor dit schrem zat ik al een paar weken al elke dag opletten de prijzen in de gaten te houden.

Ik werd vrijdag al blij toen in een dag de prijs met 40 euro zakte..., maar vandaag klapte mn kaak op mn tobo :P

http://www.budgetwinkel.n...es.asp?tn=32pf9830&sid=kk

WAANZINNIGE WEEKEND actieprijs geldig t/m zondag 19-02-2006 € 1719,- !!!!! _/-\o_
Scheelt bijna 600 euro met de andere winkels via internet (bij BCC/MM is ie 1000 euro duurder!)

Heb hem direct besteld 8) 8)
Binnenkort mn bevindingen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 76010 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:50:
Nadat ik mn keuze eigenlijk al had gemaakt voor dit schrem zat ik al een paar weken al elke dag opletten de prijzen in de gaten te houden.

Ik werd vrijdag al blij toen in een dag de prijs met 40 euro zakte..., maar vandaag klapte mn kaak op mn tobo :P

http://www.budgetwinkel.n...es.asp?tn=32pf9830&sid=kk

WAANZINNIGE WEEKEND actieprijs geldig t/m zondag 19-02-2006 € 1719,- !!!!! _/-\o_
Scheelt bijna 600 euro met de andere winkels via internet (bij BCC/MM is ie 1000 euro duurder!)

Heb hem direct besteld 8) 8)
Binnenkort mn bevindingen hier
Weet je het zeker?:
Sorry, maar uw zoek actie naar 32pf9830
heeft geen resultaten opgeleverd.
Pagina: 1 2 3 Laatste