Ik heb van de week de 32" versie opgehaald. Ik heb hem bij BCC gekocht in combinatie met een PHILIPS DVP5900 DVD speler. Het beeld is erg mooi via de HDMI connector, en krijg het mooiste beeld in 720p Upsampling mode.
Enthousiast heb m'n PC aangesloten middels een DVI kabel. Volgens mij is het zo'n Full Option kabel, want aan beide kanten zijn van alle pinnen voorzien.
Ik krijg alleen het beeld niet strak. Er is welliswaar beeld, echter niet strak zoals ik van LCD paneel had verwacht.
Dit is mijn configuratie/instellingen en mijn bevindingen:
(MSI-RX700pro) / ATi Catalyst 5.13 final /MS SP2
32"PF9830
DVI-I Kabel
800x600@60 Hz Beeld, maar erg groot
1024x768@60 Hz Beeld, goed maar auto-stretched (kan alleen breedbeeld als andere optie kiezen)
Voor de volgende resoluties krijg ik wel beeld, maar deze is niet stabiel op twee punten:
- OF het beeld is wel aanwezig, maar staat niet strak of stil zoals ik had verwacht van een LCD paneel.
- OF het beeld wordt wel opgebouwd en is zoals boven beschreven, maar valt wel weg als je de TV uitzet, of de computer herstart. Dit gebeurt ook als je PiP gebruikt of zapt tussen verschillende inputs.
1360x768 @60 Hz De windows en tekst trillen, en staan niet vast op het scherm.
1280x720p @60 Hz De windows en tekst trillen, en staan niet vast op het scherm.
1920x1080i@ 30 Hz Erg fijnmazig beeld, tekst is onleesbaar, vensters trillen dat je het idee hebt dat je een s-video signaal via een 30 meter kabel van 10 euro naar een CRT stuurt.
Overige resoluties zijn mij niet gelukt. Via ATI kun je nog optimized resolutions for HDTV support sturen, maar.... Dit heb ik alleen werkend gekregen door op de andere connector TFT monitor te hangen en ATI te vertellen dat we de displays clonen. Verder heb ik vanalles aan/uit gezet om een goed beeldrestaat te krijgen / DNR / PP&PP-HD (aan uit) Contrast meer minder etc etc
WMV-HD Video
De demo's van microsoft HD content zien er perfect uit, niets dan lof over de kwaliteit, ik ben alleen nog opszoek naar betere samples want het scherm laat duidelijk de compressie sterkte zien in 1080i samples
DVD
Superbit DVD van BadBoys II geladen, 720p, super beeld!