Toon posts:

Is dit een goed high-end gamesysteem?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem morgen eindelijk bestellen :) . Nog even een update van wat ik nu heb. Paar kleine veranderingen.
Behuizing:
Thermaltake VA8000BWS Aluminium, Zwart, Window

Voeding:
CoolerMaster Real Power 450 Watt

Case-Mod:
Sunbeam Case Chassis Blauw

DVD-RW:
NEC ND-3540 Zwart

Geheugen:
Kingston ValueRam 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 3, Kit Of 2

Geluidskaart+Boxen:
Mijn Terratec Aureon 5.1 Fun
Mijn Creative Insipre 5.1 Boxen
Even besparen op mijn geluidskaart en de nieuwe Geforce kan erin :). Deze geluidskaart is goed genoeg als ik toch geen 7.1 boxen koop. En het scheelt 60 euro.

Hard-Disks:
Western Digital Raptor 74 GB, 10.000 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150
Maxtor Diamond Max Plus 9 80 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150

Moederbord:
Asus A8N-SLI
Toch maar SLI, omdat er nu een Nvidia kaart inzit.

Processor:
AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed

Videokaart:
MSI NX7800GTX VT2D256E 256 MB
De nieuwe Geforce 7800 GTX :D. Reviews waren goed en ik heb geen zin om te wachten op de ATI kaart, want de vakantie is begonnen en ik wil eindelijk weer een werkende computer. Dus tenzij de ATI kaart binnen een paar dagen in de shop ligt dan ga ik voor deze Geforce van MSI.

MP3 Speler + Data Opslag:
Sweex Pacific MP3 Player 512 MB

Muis:
Razer Diamondblack Plasma Retail

Toetsenbord:
Logitech Deluxe Keyboard PS/2

Monitor:
BenQ FP937S+ Zilver
Deze heeft wél DVI. Bij de Samsung 913N waarbij ik Splinter Cell 3 er gratis bij krijg neem ik toch maar niet, om de volgende reden. Ik las dit op Tomshardware:
"The dual card system only runs DVI connectors, so if you have stuck in the analog VGA era then you might as well bite that bullet."
Blijkbaar moet je bij een SLI systeem een DVI monitor hebben :/ .

Morgen eindelijk bestellen. Waarschijnlijk wordt dit het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi mooi
vet systeempje
de combinatie van 2gig ram in dual channel + dual core cpu + die 7800GTX
->daar zal je geen spijt van hebben tijdens het gamen!!! ook niet voor toekomstige games die multithreaded gebruiken(*jaloers, jaloers*)
en nu heb je nog de keus om binnen een jaar ofzo een 2de 7800GTX bij te steken, of gewoon te vervangen door een geforce 8 ofzo...

"want de vakantie is begonnen en ik wil eindelijk weer een werkende computer"
->ik zou zeggen: geniet ervan, zorg ervoor dat het zijn geld waard zal wezen!!! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dit ook gequote.

quote:
Je computer zal nu niet voelbaar sneller doen met 2GB tov 1GB.

Let vooral op NU, binnenkort komen games zoals Battlefield 2 uit die volgens de doos al 1GB geheugen vreten, dus het zal nog meer ram nodig hebben. Daarom zit ik latjes van 1GB aan te raden en zulke grote latjes om geheugenbankjes vrij te houden voor toekomstige upgrades (als die nog komen). Liefst 2 zulke latjes in dual channel zodat de TS z'n dualcore op volle kracht kan laten draaien door dual channel en 2GB ram heeft voor de komende geheugenvretende games.
Men vergeet de systemcache. 1024 MB intern is genoeg voor 95% van alle gebruikers inclusief gamers. Dat zal ik niet ontkennen. Ik heb de extra modules omgeruild zodat ik nu 2048 MB heb. Met spellen zoals UT2007 in het vooruitzicht wil ik bewapend zijn tot mijn tanden. Met het dubbele van wat nu de norm is voelt het systeem zich toch lekkerder. Ik merk het met alles en de harddisk is vele malen stiller.
Als TS er 2048 MB (2x1GB) instopt is er voorlopig geen redenen meer om je nog zorgen te maken. Als je upgraded doe het dan ook meteen goed zodat je er lang plezier van hebt. Niets is frustrerender en trager dan iets geheugen te kort komen. Kijk maar naar BF2 en all the following games.

Het spijt me, maar 1 gig intern klinkt niet stoer meer :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel heeft ie je gekost?? (met en zonder btw please)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe boostah
het is me al opgevallen dat we blijkbaar in veel dezelfde topics zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:13
Ik vind het schitterend, zulke mooie cadeaus krijg ik niet als ik slaag :)

Maar wat wil je nou bereiken? je hebt zo ziekelijk veel rondgekeken dat ik geen idee heb wat je hier doet.

jij zal uiteindelijk de afweging moeten maken, en als ik de TS zie zal je dat wel goed afgaan!

Suc6 ermee!

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem net besteld. Had het vanochtend moeten doen >_<. De prijs van de dual-core is een paar uur geleden 75 euro omhoog gegaan AAAAAAAARGH. Ik heb ze gesmeekt hem toch nog voor de prijs van een paar uur daarvoor te leveren... nu maar hopen.
Ik heb de case-mod nog laten vallen en de pasta(Artic Silver 5) erbij gedaan, want die was ik eerst vergeten. totaalprijs is nu:
2040,33 excl BTW
2436,44 incl BTW
Hier gaat nog +/- 10 euro af vanwege de Splinter Cell: Pandora Tomorrow die ik in het mandje heb geplaats. Je krijgt hem als het goed is gratis bij een bestelling van meer dan 1000 euro.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Sjezus wat een geluid geld. Wel een leuk systeem. :)

Gelukkig dat je die extra fans hebt laten zitten, dat is echt overbodig omdat de behuizing al een goede airflow heeft en niet warmer wordt dan andere systemen. Ondanks de goede specs.

We verwachten hier echter wel enkele tests. :)

3d mark 05,
3d mark 03
Pc mark 04
Pi-fast etc. :)

[ Voor 2% gewijzigd door endless op 24-06-2005 21:58 . Reden: de warmte doet rare dingen met me.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alsk hem binnenkrijg(half-juli krijgen ze de dual-core als het goed is) dan zal ik die cker draaien :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
En, al nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem gister binnengekregen :D.

Hier zijn de resultaten van de tests:

PCMark 04:
http://service.futuremark.com/compare?pcm04=3026290
Score: 6102 PCMarks

PCMark 05:
http://service.futuremark.com/compare?pcm05=39282
Score: 1373 PCMarks

3DMark 01 SE:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8650007
Score: 17732 3DMarks

3DMark 03:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=4116685
Score: 15451 3DMarks/994 CPUMarks

3DMark 05:
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1030658
Score: 7466 3DMarks/4962 CPUMarks

Ik weet niet echt wat hoog is op al die tests behalve de 3DMark 05 test waarvan ik weet dat 7466 3DMarks erg hoog is :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje laat, maar het verbaast me dat niemand dit gezegd heeft. Waarom een 4200? Een 4400 kost 50/60 euro meer, maar dan heb je 1MB cache. Je mhzen kun je altijd overklokken, maar de cache niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had alleen geen 50/60 euro meer....
Pagina: 1 2 Laatste