P3 1.13 ghz op Cusl2-c mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Hallo,

Ik heb hier een Asus CUSL2-C Rev 1.02 moederbord en een Pentium III 1.13 ghz (256kb/133mhz/1,475v), verder heb ik 2x 128mb noname geheugen, 256mb twinmos, een 10gb harde schijf, een 250watt no-name voeding (ik kan er iig geen naam op vinden...) en een Hercules geforce II GTS Pro 64 mb. Het geheugen, de hdd, de voeding en de videokaart werken allemaal, dit is allemaal getest. Maar als ik de boel wil aanzetten gebeurt er niks. Alles gaat draaien, hdd ratelt ff, maar dan niks. Ook heb ik de dipswitches ingesteld op 133mhz fsb en 66mhz agp en een keer zonder de dipswitches, dat je het dus in de bios moet instellen, maar het had allemaal geen nut. Wat betreft search zit ik een beetje vast, want ik kan niks meer vinden. Ik kon wel vinden dat er een mobo was genaamd TUSL2 die er speciaal voor tualatin cpu's was, maar ik weet niet wat voor cpu mijn P3 is en of dat wat uitmaakt. Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen. Alvast bedankt...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:32
Een 1,13 GHz is een Tualatin, geen coppermine, hier is dus de TUSL2-C voor gemaakt

Verwijderd

P3 1.13 GHz = een Tualatin processor, en die werkt alleen op de TUSL2 (Of TUV4X en andere Tualatin-compatible moederborden)

Zet er een P3 tot 1 GHz in, en je computer zal waarschijnlijk wel werken, mits er verder niets defect is :+

• Jilvoos
mad-dog schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:52:
Een 1,13 GHz is een Tualatin, geen coppermine, hier is dus de TUSL2-C voor gemaakt
Dat kon ik dus nergens vinden... :r Ben ik mooi klaar mee :'(

iig bedankt 8)

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
tzal wel tegen de regels van het forum zijn dus bij voorbaat m'n excuses voor deze post maar ik kan geen emailadres of andere manier vinden om jilvoos een berichtje te sturen, dus bij deze:

jilvoos, ik ben net m'n pc aan't upgraden en heb een 966Mhz p3 voor je over (komt ook van een cusl2-c bord af)... ik woon in de buurt dus als je interesse hebt kan je'm voor een klein prijsje af komen halen. mijn emailadres is isis <@> radioaktief.nl

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
Er bestaat wel een 1.13GHz Coppermine. Wil je zekerheid dat het niet werkt omdat het een Tualatin is check dan even de sSpec op je cpu (SL5QK is Coppermine, rest is Tualatin). Waarschijnlijk is het een Tualatin maar je wilt in dit soort gevallen 100% zekerheid om zodoende andere factoren uit te sluiten :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41

Thandor

SilverStreak

Abbadon schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:10:
Er bestaat wel een 1.13GHz Coppermine. Wil je zekerheid dat het niet werkt omdat het een Tualatin is check dan even de sSpec op je cpu (SL5QK is Coppermine, rest is Tualatin). Waarschijnlijk is het een Tualatin maar je wilt in dit soort gevallen 100% zekerheid om zodoende andere factoren uit te sluiten :)
Een Tualatin heeft toch altijd een heatspreader :?
Dan is het toch makkelijker om te kijken of er een heatspreader op zit :? ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Jilvoos
Het is een SL5GQ MET heatspreader. Ik heb gewoon weer stomme pech. Maar iig allemaal weer bedankt voor de supersnelle reacties... Helemaal goed!!

En nodog, ik denk er nog ff overna... Maar je hoeft hem niet achter te houden ofzo (ik weet niet of er veel vraag naar is)

[ Voor 33% gewijzigd door Jilvoos op 12-06-2005 23:37 ]

• nodog
ik heb 'm momenteel nog in m'n pc zitten... volgende week zet ik'm wel bij vraag en aanbod ofzo, maar als je me in de tussentijd ff mailt heb je natuurlijk meer kans (hoewel ik me afvraag hoeveel vraag er nog naar pentium3 spul is :9 )

Verwijderd

nodog schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:03:
tzal wel tegen de regels van het forum zijn dus bij voorbaat m'n excuses voor deze post maar ik kan geen emailadres of andere manier vinden om jilvoos een berichtje te sturen, dus bij deze:

jilvoos, ik ben net m'n pc aan't upgraden en heb een 966Mhz p3 voor je over (komt ook van een cusl2-c bord af)... ik woon in de buurt dus als je interesse hebt kan je'm voor een klein prijsje af komen halen. mijn emailadres is isis <@> radioaktief.nl
966 P3? wat voor multiplier gebruik je daarvoor Nodog?

ik ken alleen de 933 en 1000 MHz als P3, multiplier 7 resp. 7.5. :*)

Multiplier 7.25? FSB 133? ziet er onlogisch uit naar mijn idee :+
Thandor: Een Tualatin heeft toch altijd een heatspreader
Ehmz... ik heb een P3 1GHz (niet Tualatin!) met heatspreader!
Dus, dat is geen regel... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 20:38 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:36:
[...]

[...]

Ehmz... ik heb een P3 1GHz (niet Tualatin!) met heatspreader!
Dus, dat is geen regel... ;)
Hmm, weer wat geleerd ;).
Verder ziet 'ie er gewoon uit als een Tualatin met heatspreader ?

• nodog
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:36:

multiplier 7
FSB 133 inderdaad

vond het zelf ook lichtelijk onlogisch toen ik'm kocht maar toendertijd was dat nou eenmaal de beste prijs/kwaliteit (1Ghz was stukken duurder)
deze configuratie heeft trouwens altijd prima gewerkt dus tsja... dan maakt het mij niks uit of het er onlogisch of logisch uitziet. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

7x133MHz=933MHz. Dus ja, dan lijkt 966MHz een beetje vreemd. Of beter gezegd, een beetje overclocked...

Oslik blyat! Oslik!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

dion_b schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:04:
7x133MHz=933MHz. Dus ja, dan lijkt 966MHz een beetje vreemd. Of beter gezegd, een beetje overclocked...
Of een tiepvaud :z

• nodog
neenee... geen typfout... ik zie ook wel in dat het niet helemaal klopt... technisch gezien heb ik'm eigenlijk "underclocked", maar voor zover ik me kan herinneren was dit de "begin"stand waartie meteen stabiel op draaide...
ik moet er direkt bijzeggen dat ik nogal een noob ben op tweakgebied... ik gebruik m'n pc voornamelijk om muziek mee te maken, niet als hobby om te overklokken etc. ;-)

voor de volledigheid, dit zijn de standen in m'n bios:

multiply: 7 x
freq: 133:133:33
mhz 138:138:34

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De 1,13GHz Coppermine CPU's zul je overigens bijna niet vinden, dat zijn *nogal* schaarse cpu's, omdat ze al na de eerste run ofzo uit productie zijn gehaald omdat ze te warm werden. Verder zijn inderdaad ook alle "latere" coppermines met de aan de tualatin gelijke heatspeader uitgerust, dus daar zul je echt op de sSpec moeten gaan letten.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Volgens mij waren er 1133MHz CPU's teruggenomen omdat ze fouten maakten bij het compilen van een Linux Kernel. (stond ook op THG dacht ik).

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Thandor schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 01:39:
Volgens mij waren er 1133MHz CPU's teruggenomen omdat ze fouten maakten bij het compilen van een Linux Kernel. (stond ook op THG dacht ik).
Compaq heeft deze toen toch vervangen door de 1266's ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ontopic:
Er heeft hier op GoT ooit een topic gelopen over een Tualatin-mod op een Asus CU-SL2(C).

Edit:
Tualatin op 440BX/815E mod werkt!
asus cusl2-c en tualatin support?

[ Voor 55% gewijzigd door Henk007 op 14-06-2005 14:15 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

KneoK

Not in a million lightyears

nvrmnd...

[ Voor 97% gewijzigd door KneoK op 14-06-2005 14:07 ]

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Tualatin.....die vcore heb ik zelf bij een coppermine nog nooit gezien...maar dat kan aan mijn eigen interne geheugen liggen :P.

Mocht die MOD voor je mobo nog terug te vinden zijn...zou ik daar lekker voor gaan. Anders opzoek naar een mobo voor je cpu.

reserveringshouder Tesla Model 3

• procyon
  • Laatst online: 05-08 21:53
Ik heb hier een tualatin 1300Mhz lopen op een ASUS p2b.
Erg lekker systeem voor een server, met 3 hardeschijven van 250GB en 3x 256MB geheugen verbruikt hij nog steeds maar 55 watt idle :)

Maar dit is dus een BX moederbord en de processor zit hierin met zo'n converter van slot 1 naar socket1

Windows hetkent hem als een celeron, het is een Tualatin met 256kb l2 cache en 100Mhz bus.

Voor een tualatin processor heb je dus niet per se een TUSL2 nodig ;)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Cheese_man schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:12:
Tualatin.....die vcore heb ik zelf bij een coppermine nog nooit gezien...maar dat kan aan mijn eigen interne geheugen liggen :P.

Mocht die MOD voor je mobo nog terug te vinden zijn...zou ik daar lekker voor gaan. Anders opzoek naar een mobo voor je cpu.
Dat klopt, de Coppermine 1133MHz had een vCore van 1,75V :)

• Abbadon
  • Laatst online: 00:46
Thandor schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 01:39:
Dat klopt, maar dat was de slot 1 versie, de zogenaamde 'Pabster'. Meer dan een jaar later kwam de S370 versie uit op deze snelheid en had geen last van genoemde problemen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1