Toon posts:

asus cusl2-c en tualatin support?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi
Ik hoorde over een geleakte bios-upgrade voor de asus cusl2-c waarmee de tualatin familie WEL op het i815EP moederbord zou draaien. Weet iemand hier meer over? Ik zoek me een ongeluk op internet en hier tussen de postings, maar kan er nog niks over vinden :?

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:36
mmmmmm. dit klinkt erg interresant, dan zou ik toch nog wat met m'n cusl2-c kunnen doen :P

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
Jaa dat vind ik dus ook enorm interessant, maar ik ben nog niet verder gekomen dan de geruchten dat de tusl2-c en de cusl2-c in feite identiek zijn.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik dacht dat ze idd bijna identiek zijn, op de I815 chipset na, en daar zit volgens mij het probleem. Die van de CUSL2 ondersteund de Tualatin niet.......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Raar, de CUSL2-C heeft toch de i815E (zonder video) en de TUSL2-C heeft de i815EP (met video)?

Of heeft het iets met de voltageregulators te maken?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Op vrijdag 01 maart 2002 10:58 schreef ZeRoC00L het volgende:
Ik dacht dat ze idd bijna identiek zijn, op de I815 chipset na, en daar zit volgens mij het probleem. Die van de CUSL2 ondersteund de Tualatin niet.......
't is inderdaad gewoon een chipset=probleempje.. Als de chipset de tualatin niet ondersteund kun je het gewoon shaken..
(tenzij je met powerleap converters etc. gaat werken natuurlijk :))

• JungleJim
  • Laatst online: 03:15
Op vrijdag 01 maart 2002 11:03 schreef limoentje het volgende:
Raar, de CUSL2-C heeft toch de i815E (zonder video) en de TUSL2-C heeft de i815EP (met video)?
De CUSL2-C en TUSL2-C hebben allebei de i815EP (zonder video dus). De TUSL2-C heeft alleen een nieuwere revisie van die i815EP die de Tualatin ondersteunt.
Of heeft het iets met de voltageregulators te maken?
Ook. De Tualatin heeft gebruikt een andere voltageregulator standaard (VRM8.5 geloof ik). De Tualatin heeft ook een iets ander bus protocol, wat niet ondersteund wordt door de vorige revisie van de i815EP.

Oftewel: je zult nooit een Tualatin op een CUSL2-C kunnen laten draaien, tenzij je een speciale converter gebruikt.

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Op vrijdag 01 maart 2002 11:54 schreef JungleJim het volgende:

Oftewel: je zult nooit een Tualatin op een CUSL2-C kunnen laten draaien, tenzij je een speciale converter gebruikt.
Voor zover ik weet zijn er geen revisies bekend bij de I815EP chip.. En waar kun je dan zo'n converter halen????

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• JungleJim
  • Laatst online: 03:15
Op vrijdag 01 maart 2002 17:11 schreef Carp_Hunter het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn er geen revisies bekend bij de I815EP chip.. En waar kun je dan zo'n converter halen????
Info over de verschillende revisies (steppings) van de 815EP kun je hier vinden. Er zijn twee revisies, A2 en B0. De B0 revisie ondersteunt zowel Coppermine als Tualatin, A2 alleen Coppermine.

Ik geloof dat powerleap een Tualatin -> Coppermine converter heeft. 'k weet niet of ie ook op de powerleap website staat, maar hij schijnt te bestaan (helaas geen link :().

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik ben niet zo'n whizz, maar mij is verteld (door een echte Asus-whizz) dat met een biosaanpassing de bios van de Tusl2-c (die je vervolgens gebruikt op de CUSL2) de Cusl2-c ineens WEL tualatin ondersteunt en dat het in dit specifieke geval om een (marketing?)truuc van ASUS handelt en niet een echte upgrade vanuit technische noodzaak. Als het werkelijk zo is dan ga ik toch eens aan een hele grote klok hangen denk ik.
U hoort nog van me

• Essence
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09-2011
Op vrijdag 01 maart 2002 18:03 schreef JungleJim het volgende:

[..]

Info over de verschillende revisies (steppings) van de 815EP kun je hier vinden. Er zijn twee revisies, A2 en B0. De B0 revisie ondersteunt zowel Coppermine als Tualatin, A2 alleen Coppermine.

Ik geloof dat powerleap een Tualatin -> Coppermine converter heeft. 'k weet niet of ie ook op de powerleap website staat, maar hij schijnt te bestaan (helaas geen link :().
Hoe kan je zien of je A2 of B0 revisie hebt? Kan ik dat ergens in SiSoft Sandra zien, ik kan niets vinden wat er op lijkt, behalve Stepping Mask=cB0 bij Processor gegevens, maar ik neem aan dat dat er dus niets mee te maken heeft (ik heb een cusl-2 met Pentium III 800EB met Award Bios 1003)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Converters... ?, de CUSL2(-C) is een Socket370 bord. denk niet dat daar een Powerleap OID in past...

Concrete Loop Watercooling

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

Op zondag 28 april 2002 17:38 schreef FreeRider het volgende:
Converters... ?, de CUSL2(-C) is een Socket370 bord. denk niet dat daar een Powerleap OID in past...
Theoretisch gezien wel, maar wie gaat er 370 draadjes van een socket naar een slotconverter leggen? >:)

Als ze echt hetzelfde zijn kun je ook gewoon het bios van je cusl flashen met dat van een tusl. Ik voel me niet aansprakelijk voor eventuele schade, want waarschijnlijk is bordje dan dood ;). Als ze echt hetzelfde zijn zou je dan opeens tualatin support kunnen hebben, maar het lijkt me sterk. Dan hadden we er al wel meer over gehoord.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Beaves
  • Laatst online: 06-08 16:27

Beaves

Usque ad Finem

Op zondag 28 april 2002 17:38 schreef FreeRider het volgende:
Die bestaat dus wel, is gewoon een s370>s370 converter :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• FreeRider
Afbeeldingslocatie: http://www.powerleap.com/Products/images/PL-370-T_web.JPG

You're right !

Volgens de site van Powerleap :
Compatible(note: only works in single cpu configuration):
Asus CUV4X
FIC FB 11
SOYO SY-7IWB
Aopen MX3S
Epox EP-3VCA
Super SP-P2BXA ver B
Abit BM6
Abit SE6 ver 2.0 note:On motherboard set SW1-SW2 off, SW8 on, SW3 off, SW4 on
Asus MEW
BioStar Vega M6VCF
Asus CUBX
Asus CUBX-E
Asus CUSL2
Asus CUWE-RM
Abit BX-133
Abit VP6
Abit WX6
Abit ZM6
Asus CUSI-M
Dell Optiplex GX110
ECS P6VXA
FreeTech P6F2095
Matsonic MS738 SGM
MSI MS-6323 V.2.1
MSI MS 6337
PC-Chip ST-694XVAE
Shuttle Hot-661V
Tekram S381-M+
Transcend TS-VsL3/N
Transcend ASL3
Transcend AVE3
Tyan S1854
VIA PL-133
Denk dat het dus wel gaat werken als je die 3 pinnen isoleert en wat brugjes maakt. Vaag trouwens dat de P3B-F er niet bijstaat ... daarop werkt een Tualatin ook.

Verwijderd

Volgens mij is de chipset op de CUSL2-C idd anders can op de TUSL2-C.
Overal staat dat er op de TUSL2-C ook een I815EP chipset zit, maar volgens mij is het de I815EPT chipset!
Die "T" staat dan voor Tualatin support. Deze info staat alleen niet op de ASUS website.

Verwijderd

Zie madion voor het topic, het is vrij simpel te doen zoals de tualatin mod voor de BX chipset. gewoon doen dus

• Abbadon
  • Laatst online: 00:46
Op zondag 28 april 2002 18:10 schreef FreeRider het volgende:
..... Vaag trouwens dat de P3B-F er niet bijstaat ... daarop werkt een Tualatin ook.
Misschien omdat ze daar al een Slot 1 -> Socket 370 adapter voor hebben en alles in dit lijstje Socket 370 is? (iets zegt me dat je nu denkt: Duh! :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-07 08:18

McBoom

Broem

Op zondag 28 april 2002 18:10 schreef FreeRider het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.powerleap.com/Products/images/PL-370-T_web.JPG
Wordt dit niet een beetje te hoog om er nog een koeler op te plaatsen? :?

Hier staat een guide om je niet-Tualatin S370 aan te passen zodat er wel een Tualatin op kan. :) Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, Ben nog niet aan een Tualatin toe. ;)

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Ik heb hier een tusl2-c maar geen tualatin :+
Ik heb nog niet genoeg geld. Maar ik heb volgens mij de I815EP chipset. Dus die is hetzelfde.

• FreeRider
Op zondag 28 april 2002 20:02 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Misschien omdat ze daar al een Slot 1 -> Socket 370 adapter voor hebben en alles in dit lijstje Socket 370 is? (iets zegt me dat je nu denkt: Duh! :+ )
Jah .... tis een zwaar weekend geweest :P

* FreeRider says : DUH :Y)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 10:01 schreef Duco het volgende:
Hi
Ik hoorde over een geleakte bios-upgrade voor de asus cusl2-c waarmee de tualatin familie WEL op het i815EP moederbord zou draaien. Weet iemand hier meer over? Ik zoek me een ongeluk op internet en hier tussen de postings, maar kan er nog niks over vinden :?
Heeee dat is toevallig dat ik dit tegen kom.
Ik heb toevallig het moederbord van Asus TUSL2-C en jij vroeg of deze ondersteuning geeft voor de Tualatin proc.
Nou ik zal je vertellen dat op de doos die ik hier heb staan
dat ie ondersteuning geeft aan de Tualatin tot 1.2Ghz of dit het zelfde moederbord is die jij heb weet ik niet.
Maar ik weet wel dat ie bij mij erop kan :) :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zondag 23 juni 2002 19:49 schreef autorec het volgende:

[..]

Heeee dat is toevallig dat ik dit tegen kom.
Ik heb toevallig het moederbord van Asus TUSL2-C en jij vroeg of deze ondersteuning geeft voor de Tualatin proc.
Nou ik zal je vertellen dat op de doos die ik hier heb staan
dat ie ondersteuning geeft aan de Tualatin tot 1.2Ghz of dit het zelfde moederbord is die jij heb weet ik niet.
Maar ik weet wel dat ie bij mij erop kan :) :)
tja de TUSL2-C is nu eenmaal gemaakt om met Tualatins te werken (B revisie van de 815 chipset zit erop welke tualatins ondersteund

maw: dit is niet echt nieuws...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 19:51 schreef zwelgje het volgende:

[..]

tja de TUSL2-C is nu eenmaal gemaakt om met Tualatins te werken (B revisie van de 815 chipset zit erop welke tualatins ondersteund

maw: dit is niet echt nieuws...
Oke ben niet echt bij de tijd zie ik,:? :? Het ging om de cusl2-c en niet tusl2-c. Zal eens kijken of ik wat kan vinden hierover.

Verwijderd

Als een CUSL2-c eenvoudig door een bios update aan te passen was voor een Tualatin cpu dan had ASUS nooit de TUSL2-c uitgebracht denk ik.Maar met wat mod truuks krijg je het wel werkend.Die zijn een maandje terug uitgbreid aan de orde geweest hier.

Verwijderd

Niks bios, wel laatste versie updaten.

Powerleap sucks, zoveel goed voor dat ding?

TUALATIN MOD RULEZ, ik heb een Abit BH6 (ouwe BX-bord) gemod en dat rulez.
[topic=446021/7/25]
Pagina: 1