Toon posts:

[ms-dos 6.2] maakt te kleine partitie!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Ik heb hier een laptop staan (HP Omnibook 6100). Daar wil ik dus Windows XP op installeren wat niet helemaal lukt omdat er geen cd-rom drive is zit (lees ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1043955).
Maar nu heb ik wel de diskettes voor ms-dos 6.2 maar als ik die installeer maakt hij een C: paritie aan van maar ongeveer 2 gb. En heb een harddisk van 10 Gb erinzitten. Ik kan dus wel als ik dos heb geinstalleerd Windows 98 installeren, maar dan wil hij daarna op een of andere manier Windows XP daar niet overheen zetten omdat het niet pas zegt ie (snap ik al niet).
En wil het liefste ook gewoon 1 partitie, en geen 2 losse.

Weet iemand welk bestand ik op de diskkette moet veranderen (en wat dan precies) zodat hij gewoon ms dos maakt op de hele harddisk?

B.V.D.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

DOS 6.2 ondersteunt geen harddisks groter dan 2 gigabyte :)

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens mij kan je geen grotere partities aanmaken, maar vanaf het moment dat je XP gaat installeren kan je tijdens de installatie je partie voorkeuren aangeven, wijzigen,...

EDIT:
pfff weer ni snel genoeg ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sjoerd op 11-06-2005 15:19 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-03 11:50

r0b

Je kán Windows98 installeren en dan PartitionMagic gebruiken om de schijf te resizen.
Dit is zo even het eerste wat in me opkomt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 11-06-2005 15:20 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fdisk pakken en hiermee een partitie aanmaken, kun je zo groot gaan als je zelf wilt (van de week mijn 200GBer ermee geformat, gaat op zich prima).

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zoals ook in het Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?-kopje in de OM FAQ staat:
1) Met FAT16 kun je partities van maximaal 2GB aanmaken.
Even FDISK draaien dus ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 11-06-2005 15:22 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me handiger om in je andere topic verder te gaan.
Wat dit betreft is het idd wat Elevator zegt: DOS 6.2 ondersteunt geen harddisks groter dan 2 gigabyte. Dus met die bootdisks kun je het schudden. Misschien kun je met w98se bootdisks wet iets, zie www.bootdisk.com. In dit geval maakt het niet uit of je de NL of UK versies pakt btw; die ga je later toch overschrijven :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Kun je van usb starten?
Dan is dit misschien een stap in de goede richting:
- Start je computer met een linux op een usb stick
- Maak een nfts / fat32 partitie met bestandssysteem op je hd
- Kopieer (via een andere usb stick of netwerk) de installatie cd naar de hd
- Start de windows installatie vanaf floppy.
- Gebruik je harde schijf als installatie medium

Off topic:
Maar als je toch bezig bent kun je beter linux op je hd zetten, dat kan makkelijk met een floppy en een netwerkaansluiting.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
NOS > WOS

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maak een opstartdiskette aan met w98 .. deze fdisk versie is goed in staat >2gb te alloceren

Iperf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sir Isaac schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 15:32:
Off topic:
Maar als je toch bezig bent kun je beter linux op je hd zetten, dat kan makkelijk met een floppy en een netwerkaansluiting.
een 6100 heeft (meen ik) een intel Pro100VE netwerkkaart die ook PXE doet.

desnoods doe je een netwerk install met een netwerk bootflop en de XP installatiefiles op een share.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1