Heb hier een oude laptop van een Collega:
HP Omnibook 6100
PhoenixBIOS 4.0 Release 6.0
HP OmniBook 6100 EB BIOS Version EB.M2.10
CPU = Mobile Intel (R ) Pentium (R ) III Processor-M 933 MHZ
De laptop is geformatteerd, en wou Windows XP erop zetten. Maar er zit geen cd-rom drive in. Alleen diskette. Heb wel een externe cd-rom drive die je alleen aan kan sluiten op de LPT poort. De bios kan ik niet in, want heb dat wachtwoord niet (collega weet hem niet), en het is beveiligd. Heb backdoors wachtwoorden geprobeerd, maar nix hielp.
Toen dacht ik de oplossing gevonden te hebben:
- Start de setup van Windows XP op door middel van de 6 opstart diskettes.
- Tijdens het eerste setup scherm druk ik F6 om externe apparaten te kunnen installeren.
- Ik installeer de drivers voor de externe cd-rom drive.
- Hij pakt hem, en doet de Windows setup!
Dacht echt dat ik er toen was.... maar na dat hij me schijf nogmaals heeft geformatteerd krijg ik een melding:
De volgende waarde in het .SIF-bestand dat Setup gebruikt, is beschadigd of ontbreekt:
De waarde 0 op de regel met de sleutel SP2.cab in de selectie [SourceDisksFiles]
Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om Setup te beëindigen.
Heb zowel Windows XP Home als Pro geprobeerd, maar krijg dezelfde fout melding, en dan kan ik alleen maar setup afsluiten.
Ik hoop echt dat iemand me verder kan helpen, ben nu al een paar dagen tot die in de nacht bezig... Maar ben wel een Newbie op dit gebied!
Heb al veel dingen gezocht, hier op tweakers.net, google, om voor mij doen alle mogelijkheden.
Bedankt alvast.
HP Omnibook 6100
PhoenixBIOS 4.0 Release 6.0
HP OmniBook 6100 EB BIOS Version EB.M2.10
CPU = Mobile Intel (R ) Pentium (R ) III Processor-M 933 MHZ
De laptop is geformatteerd, en wou Windows XP erop zetten. Maar er zit geen cd-rom drive in. Alleen diskette. Heb wel een externe cd-rom drive die je alleen aan kan sluiten op de LPT poort. De bios kan ik niet in, want heb dat wachtwoord niet (collega weet hem niet), en het is beveiligd. Heb backdoors wachtwoorden geprobeerd, maar nix hielp.
Toen dacht ik de oplossing gevonden te hebben:
- Start de setup van Windows XP op door middel van de 6 opstart diskettes.
- Tijdens het eerste setup scherm druk ik F6 om externe apparaten te kunnen installeren.
- Ik installeer de drivers voor de externe cd-rom drive.
- Hij pakt hem, en doet de Windows setup!
Dacht echt dat ik er toen was.... maar na dat hij me schijf nogmaals heeft geformatteerd krijg ik een melding:
De volgende waarde in het .SIF-bestand dat Setup gebruikt, is beschadigd of ontbreekt:
De waarde 0 op de regel met de sleutel SP2.cab in de selectie [SourceDisksFiles]
Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om Setup te beëindigen.
Heb zowel Windows XP Home als Pro geprobeerd, maar krijg dezelfde fout melding, en dan kan ik alleen maar setup afsluiten.
Ik hoop echt dat iemand me verder kan helpen, ben nu al een paar dagen tot die in de nacht bezig... Maar ben wel een Newbie op dit gebied!
Bedankt alvast.