Hoe ver gaan jullie dit forum nog laten aftakelen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nee dit is niet het opstarten van een flamewar..hoop het niet..

Ik verbaas mij er iedere keer over wat voor topics en geopend worden/geopend kunnen worden en wat voor volk zich de laatste tijd hier registreert. 3/4 van de laatste regristratie's zijn mensen die totaal niets van de hardware willen weten maar puur komen om offtopic te posten.. ja voor jullie is het leuk .. meer users..trots *D.. maar ga es in hardware algemeen kijken hoeveel totaal onzinnige antwoorden er worden gegeven op normale vragen. Verdorie het lijkt wel of het nou een en al onzin aan het worden is.

Zien jullie dit niet ? knijpen jullie oogje dicht ? WTF is going on ??

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
ik wordt er idd soms ook een beetje ziek van. ik kom hier puur voor de computer related items (en soms wat voor auto's..)

en als je ziet wat voor een antwoorden er tegenwoordig op sommige vragen gegeven worden (mensen snauwen elkaar gewoon af, of geven reacties die nergens op slaan.. het is heel triest soms)

maarja. ik snap ook wel dat dar weinig aan te doen is natuurlijk..

toch is het jammer en een verplichte cursus "posten op GoT voor beginners" zou misschien een goed plan zijn ! ;)

Have a wheelie good weekend!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Jullie hebben gelijk hoor. Niveau in webdev is bijvoorbeeld de laatste maanden ook langzaam naar beneden gegaan eigenlijk... OTF mag van mij wel weg.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 09:30 schreef Tom het volgende:
Jullie hebben gelijk hoor. Niveau in webdev is bijvoorbeeld de laatste maanden ook langzaam naar beneden gegaan eigenlijk... OTF mag van mij wel weg.
100% mee eens...

Eigenlijk is alle ellende begonnen met het Onzin Forum, dat trekt de verkeerde soort mensen aan... een groot gedeelte van hen is wel blijven hangen ;(

• FragDaddy
jep. OTF mag wel weg..

maar is het ook mogelijk om reply's te verwijderen uit topics ipv de topic meteen te sluiten.. ??

dat zou misschien ook een oplossing zijn als een admin een onzinnige reply leest in een wel-zinnig-topic..

zitten volgens mij wel een paar nadeeltjes aan.

-kost tijd.
-hoe weet je wat er wel/niet weg mag.
-gaan er weer veel mensen zeuren....

maw. als er iemand nog goeie ideeen heeft om het niveau weer wat te 'boosten'.. :)

• Capo
  • Niet online
Ja gelukkig. Eindelijk een moddergooier ;) die reageerd.

Als jullie allemaal nou eens reageren en dan es gaan overleggen onderling en met Femme want zo gaat het naar de klote.

En als GoT net zo'n kindje is voor Femme als Fok! voor Danny dan denk ik dat er toch wel iets moet gebeuren.

• FragDaddy
ben alleen bang dat OTF weg gaat dat de 'serieuze' fora wel overspoeld gaan worden met zooi.. maargoed..

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 12 januari 2001 09:35 schreef FragDaddy het volgende:
maar is het ook mogelijk om reply's te verwijderen uit topics ipv de topic meteen te sluiten.. ??
Het kan wel, maar kost veel tijd (mensen die erop reageren enz.). En het probleem blijft toch wel...

Verwijderd

Ben hier gekomen voor de DPC en post tegenwoordig ook in andere fora:?
Ik vind sommige topics in otp wel geinig maar over het algemeen ver beneden peil, wat je ook in SG tegen komt, maar vooral bij OTF is dat de opstarter van het topic serieus is maar dat er dan een aantal lolbroeken gaan kloten en verevolgens dwaalt het topic af naar een bedenkelijk niveau.

• Tom
  • Niet online

Tom

Opzich vind ik het niveau van OTF wel gaan, momenteel vind ik het weer te laag trouwens, maar daar valt wel wat aan te doen. Wat ik erger vind is dat _jullie_ er last van hebben. Liever 10 goede users dan 100 OTF-posters.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 12 januari 2001 09:45 schreef Tom het volgende:
Opzich vind ik het niveau van OTF wel gaan, momenteel vind ik het weer te laag trouwens, maar daar valt wel wat aan te doen. Wat ik erger vind is dat _jullie_ er last van hebben. Liever 10 goede users dan 100 OTF-posters.
Tja.

Deze discussie is toch al een keer gehouden ?

Is het uberhaupt een optie om de Fora waarin de kans op laag niveau behoorlijk hoog is (OTF, SG) te closen ?

Ik kan me voorstellen dat sommige mods er zo over denken, maar denkt bijvoorbeeld Femme er ook zo over ?

Tegen het overstromen van Fora door OTF'ers als OTF dicht is, is er natuurlijk nog de waarschuwing-en-ban methode.

Aannames zijn fataal.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 12 januari 2001 09:50 schreef GaMeOvEr het volgende:
Is het uberhaupt een optie om de Fora waarin de kans op laag niveau behoorlijk hoog is (OTF, SG) te closen ?
SG gaat wel lukken...
Ik kan me voorstellen dat sommige mods er zo over denken, maar denkt bijvoorbeeld Femme er ook zo over ?
:? weet niet
Tegen het overstromen van Fora door OTF'ers als OTF dicht is, is er natuurlijk nog de waarschuwing-en-ban methode.
Die zullen vrij snel weg zijn denk ik.

Maarehm ik weet niet hoe andere mods hierover denken...

• FragDaddy
nou maar hopen dat ik dan tot de 'goede users' gerekend mag worden :P en er niet uitgeschopt wordt.. ;)

nee ff serieus. een goeie optie zou misschien zijn om OTF en SG dicht te gooien.. dan wachten totdat iedereen die daarin poste naar FOK of een ander forum is verhuisd. en de mensen die echt computer-related bezig zijn overblijven.

dan kan na een tijdje SG misschien weer open om toch nog weer dingen te bespreken die niet direct met computers te maken hebben..?

(zonder dat er meteen weer 10.000 onzin threads in staan)

maar of Femme en de crew het ook zo zien ? tja. het zal dan (hopelijk) wel een stukkie rustiger worden op het forum. en of dat goed is voor de omzet/bekendheid van tweakers.net ??

Verwijderd

Dit is niet de eerste discussie.
Er zijn een hoop GoT'er die van die onzin gasten af willen. Dit zijn dus degene die er lang zijn of echt komen voor de serieuze zaken.

Het niveau is echt heeeeel hard gedaald. OTF mag best weg. En SG moet blijven. Maar dan beter modden in SG. Gewoon onzin gelijk weg halen.

/me stemt voor sluiten OTF, N,S en TV!!

• FragDaddy
Maar strenger modereren blijkt toch erg moeilijk.. en

* FragDaddy is bang dat de OTF'ers dan SG onveilig gaan maken ipv dat ze 'weg' gaan..

Verwijderd

Ok Ik ben het wel eens met het niveau op GoT...
Er komen mij teveel mensen die niks met compu's hebben...
Maar OTF hoeft van mij zeker niet dicht! (Gaat me mijn baantje kosten :'(:P)

Ook mensen die veel om compu's geven hebben recht om afentoe ff lekker off-topic te gaan, dat is niet alleen weggelegd voor tmf-chatters... En ik denk dat de behoefte er ook zeker is...

Alleen komen er idd veel mensen - zoals ik al gezegd heb - die qua computers een te laag niveua hebben... Kijk als je wilt leren ok, maar deze mensen interesseerd het gewoon weinig...
Ik snap dan ook niet wat ze op GoT doen... Ga dan naar tmf of Fok... Daar kan je de dagelijkse chitchat hebben, dit Forum is gewoon voornamelijk voor mensen bedoeld, die een affectie hebben met compu's en erover willen leren en/of praten...

Maar om die mensen te weren, dat wordt weer een soort discriminatie... En hoe te weren???

Ik denk dat dit een zaak is voor hogere hand...

Btw, ik heb zelf ook gemerkt dat er weer de laatste tijd een hele stroom onervaren nieuwelingen komen, en er zijn er maar weinig waarvan ik zoiets heb, jah die zijn echt serieus!
Dat vindt ik eerlijk gezegd wel een beetje jammer...

Dit probleem bestaat al langer... En ik denk dat het komt doordat het te toegankelijk wordt gemaakt door SG en OTF, alleen deze fora te sluiten is ook geen goede oplossing, je weert namelijk niet alleen niet een groep mensen, je doet ook de vaste serieuze bezoekers onrecht aan...

Mensen moeten gewoon eerst nadenken of ze hier wel thuishoren...

Het is en blijft een heel moeilijk probleem, en zal lang niet door iedereen als probleem beschouwen worden...

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 12 januari 2001 10:15 schreef Llewella het volgende:Maar OTF hoeft van mij zeker niet dicht! (Gaat me mijn baantje kosten :'(:P)
Hehe als dat gebeurd mag je SG wel modden :P
Ook mensen die veel om compu's geven hebben recht om afentoe ff lekker off-topic te gaan, dat is niet alleen weggelegd voor tmf-chatters... En ik denk dat de behoefte er ook zeker is...
Ja, maar daar is SG eigenlijk voor. Daar kan alleen niet alles gepost worden... dat is wel jammer.
Maar om die mensen te weren, dat wordt weer een soort discriminatie... En hoe te weren???
Zorgen dat GoT onaantrekkelijk voor ze is.
Btw, ik heb zelf ook gemerkt dat er weer de laatste tijd een hele stroom onervaren nieuwelingen komen, en er zijn er maar weinig waarvan ik zoiets heb, jah die zijn echt serieus!
Hetzelfde zie ik in webdev... :( . Teveel kleine kindjes met webdesignbedrijfjes en RTFM vraagjes.
Dat vindt ik eerlijk gezegd wel een beetje jammer...
* Tom too [img=15,15]i/s/cry.gif[/img]
alleen deze fora te sluiten is ook geen goede oplossing, je weert namelijk niet alleen niet een groep mensen, je doet ook de vaste serieuze bezoekers onrecht aan...
Een andere oplossing is er niet geloof ik.

Verwijderd

Van mij mag OTF ook dicht.. Het is hier niet gezellig meer

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Op vrijdag 12 januari 2001 10:27 schreef DKasemier het volgende:
Van mij mag OTF ook dicht.. Het is hier niet gezellig meer
Wat is dit nou!? OTF dicht? No way, niet omdat het ff wat minder gaat! Ik geef toe dat het de laatste tijd een beetje een zootje is maar er is een 'harde kern' aanwezig die alles netjes houdt en ook de users aanpakt die over de schreef gaan. Ik heb op het OTF een (serieuze ;)) topic geopend met suggesties hoe we het een beetje schoner en netter kunnen houden, hopen dat daar wat uitkomt.

Ik ben het er ieder geval niet mee eens dat het OTF maar dicht moet omdat daar de meeste gerotzooi van komt, lekker makkelijk jongens!

Whats next!?

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-02 21:44
conclusie: hier en daar mogen de regels nog strakker gehandteerd worden en dat de crew dan moet leren omgaan met tegengas krijgen is dan maar zo.

• FragDaddy
precies. we moeten GoT onaantrekkelijker maken (wow. nooit gedacht dat ik dat zou zeggen) voor mensen die nix met compu's te maken hebben..

• Harmen
  • Laatst online: 10:29

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op vrijdag 12 januari 2001 08:48 schreef Capoeiristas het volgende:
Nee dit is niet het opstarten van een flamewar..hoop het niet..

Ik verbaas mij er iedere keer over wat voor topics en geopend worden/geopend kunnen worden en wat voor volk zich de laatste tijd hier registreert. 3/4 van de laatste regristratie's zijn mensen die totaal niets van de hardware willen weten maar puur komen om offtopic te posten.. ja voor jullie is het leuk .. meer users..trots *D.. maar ga es in hardware algemeen kijken hoeveel totaal onzinnige antwoorden er worden gegeven op normale vragen. Verdorie het lijkt wel of het nou een en al onzin aan het worden is.

Zien jullie dit niet ? knijpen jullie oogje dicht ? WTF is going on ??
Ik ben het helemaal eens met Capoeiristas! :)

Er staat gewoon veelste veel onzin in het OT forum.. :'(

* Harmen is voor om OTF te sluiten.

Toen OTF/Trashcan er nog niet was was het veel gezelliger hiero. Misschien is een user stop een goed iedee......! :7

Whatever.

• FragDaddy
murphy.. dit forum was oorspronkelijk voor de mensen de tweakers. dat is nu aardig uit de klauw aan het lopen. en daar ergeren de echte tweakers zich aan..

jullie kunnen met ze allen toch wel naar een ander forum verkassen

Desnoods wil ik wel ergens een forum gaan hosten waarnaar alle OTF gasten mogen verkassen..

hebben we op got teminste weer rust.

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 10:50 schreef FragDaddy het volgende:
murphy.. dit forum was oorspronkelijk voor de mensen de tweakers. dat is nu aardig uit de klauw aan het lopen. en daar ergeren de echte tweakers zich aan..

jullie kunnen met ze allen toch wel naar een ander forum verkassen

Desnoods wil ik wel ergens een forum gaan hosten waarnaar alle OTF gasten mogen verkassen..

hebben we op got teminste weer rust.
Dus eerst onzinforum.nl en .com? en dan nu off-topic.nl en .com?
Die oplossing was er dus al, daar gaat het ook niet om, en ik moet zeggen dat forumpje van dissi ziet er lekker en goed uit, dus daar ligt het ook niet aan... mensen zijn gewoon verslaafd aan GoT, ze zijn hier gewend, kennen hier mensen, hier voelen ze zich thuis en veilig... dat is het probleem... anders waren ze wel allang weg...

Verwijderd

En ga nou niet met zijn alleen stennis schoppen zoals met onzinforum ging, daar worden we allemaal ook niet vrolijker van...
Een discussie mag, maar tegen de "anti"-otf-ers, ga het er niet inwrijven, en tegen de otf-ers ga er geen hetze van maken, en geen acties oprichten, dat topic op otf is al meer dan genoeg...

Ik heb al een preek gehouden in otf, dat we ipv hoog van de daken te krijsen, we ons gewoon beter moeten gedragen...
(en dan niet voor tijdelijk!)

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 12 januari 2001 11:02 schreef Llewella het volgende:
En ga nou niet met zijn alleen stennis schoppen zoals met onzinforum ging, daar worden we allemaal ook niet vrolijker van...
Een discussie mag, maar tegen de "anti"-otf-ers, ga het er niet inwrijven, en tegen de otf-ers ga er geen hetze van maken, en geen acties oprichten, dat topic op otf is al meer dan genoeg...
Yep klopt, hierover een discussie starten kan altijd en is soms erg nuttig :) Topics als 'OTF in gevaar' is zwaar overdreven.

• Timmey
  • Niet online
Ik ben er ook voor om van de tweaker weer een geek te maken, en geen ouwehoer die de hele computerzooi niet interesseert.

De oplossing is dus om OTF dicht te gooien, en op SG alleen nog maar topics toe te staan die ook werkelijk ergens over gaan.

Het onzin forum was eigenlijk begonnen toen op SG teveel "wat doet de tweaker als" enzo topics werde geopend, dat moet dus voorkomen worden.

Als GoT weer net zo zou worden als een jaar terug zou dat toppie zijn :7

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 22:18

Floor-is

5.2

Sjah ik ben ook maar net aan het werk en dan kom je gelijk zo'n discussie tegen, dat is even slikken. Eerlijk gezegd heeft het ook al een paar keer door mijn hoofd gespookt om nog harder te gaan modereren en ben ik ook aan het denken geweest naar een oplossing hoe we newbies en "lastige mensen" beter kunnen aanpakken. Dat is niet makkelijk, ik kan moeilijk de hele "harde kern" lite-modje maken en de huidige 4 lite-mods upgraden naar modje. Dan zitten we dadelijk met 15 lite-mods en 6 of 7 mods in 1 forum.

Zulke maatregelen moeten gewoon niet nodig zijn, in andere fora is het immers ook niet nodig. Je kan me niet wijsmaken dat er een forum is waar wel zoveel toezicht nodig is. Als dat wel het geval is, ja dan denk ik eerlijk gezegd ook dat het maar dichtmoet.

Llewella gaf IMO al een aantal hele goede dingen, ik zal ff quoten:
1.Ga niet zeuren om een slotje, als jij denkt dat het gesloten moet worden... meld het dan eventueel in stoute usertjes als het echt zo erg is als je denkt.
Dit verziekt een topic namelijk echt compleet, en er had misschien nog een leuk topic uit voort kunnen komen...
(Als je als topicstarter iets van 5 keer "Slotje!!" in je topic ziet staan word je er behoorlijk ziek van.)

2. Ook al heet dit offtopic forum, verziek een topic niet... zoals iemand anders al zei, een topic begint vaak wel leuk, maar wordt daarna compleet vergalt door onzin... (Als je niks zinnigs te melden hebt, iemand ff voor lul wilt zetten of iets dergelijks, doe dat lekker via ICQ, maar houd het forum leefbaar)

Heb respect voor elkaar, en flame niet, tel eerst even tot 10 etc.

Ik kan het hier heel goed mee eens zijn, het is echter nog niet alles, maar ik weet ook niet zo goed hoe ik het dan wel aan zou moeten vullen.

Bericht hierboven

• Timmey
  • Niet online
Wat ik me afvraag is hoeveel mensen zich daar wat van aantrekken als je regels opstelt van "wees vriendelijk naar elkaar".

Dat heeft gewoon geen zin, het is een Off Topic forum dus veel mensen denken dat ze gewoon hun gang kunnen gaan, en dat kunnen ze vaak ook.

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Ok, de topic 'OTF in gevaar' is misschien wat overdreven.

Het is echter alleen maar mijn bedoeling geweest om iedereen in het OTF even met de neus op de feiten te drukken en ze te laten merken dat het moest verbeteren. Ik wou dus ook suggesties zien voor verbeteringen, het ging helaas de discussiekant op. Jammer.

Helaas kun je topictitels niet veranderen >:)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Het blijft natuurlijk lastig, want je wilt hier zoveel mogelijk "blije" gebruikers hebben.

Er zien zat mensen die veel posten, en soms in OTF rondhangen, en het daar leuk vinden, ff lekker van zich af te blaten (niet negatief bedoelt !) en dan zijn er de mensen die zich alleen maar reggen om bagger te posten, en amper weten hoe een muis eruit ziet.

Het is heel lastig om de baggerposters weg te houden, zonder het aanlokmiddel voor die posters (OTF, SG) te verwijderen. Als je OTF verwijderd, zijn die mensen die wel netjes bezig zijn weer hun forum kwijt.

Ik denk dat er een nog harder beleid moet komen in de "twijfelachtige" Fora, om de ettertjes weg te houden.

Je moet op de een of andere manier de "vervaging" van GoT tegen zien te gaan.

Het is natuurlijk een PC-related forum, en als je straks 10.000 users hebt in fora waar de PC ver te zoeken is, en die ook nooit eregens anders komen, is denk het eind ver te zoeken.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 11:22 schreef klmurphy het volgende:
Ok, de topic 'OTF in gevaar' is misschien wat overdreven.

Het is echter alleen maar mijn bedoeling geweest om iedereen in het OTF even met de neus op de feiten te drukken en ze te laten merken dat het moest verbeteren. Ik wou dus ook suggesties zien voor verbeteringen, het ging helaas de discussiekant op. Jammer.

Helaas kun je topictitels niet veranderen >:)
Waarin moet het verandert worden? Een mogenlijke dreiging voor otf? of zoiets als lees en leer?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Er zullen altijd wel mensen zijn die lak aan de regeltjes hebben... daar moet je gewoon hard tegen optreden en dan niet in de vorm van woorden, want die 'taal' spreken ze toch niet. Elke keer dat erop ingegaan wordt, hebben ze lol. Gewoon ban, die lui heb je toch niks aan.
Net als dat er iemand bij mij de godganse dag aan de bel trekt en dan gauw om de hoek gaat staan als ik open doe... die lui luisteren ook niet naar 'ouwe-opa-praat', maar moet je es kijken hoe goed een flinke emmer water werkt, niet vaak meer gezien die gasten ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Floor-is

Floor-is

5.2

klmurphy: Ik kan wel namen aanpassen, dus geef ff een gil, dan pas ik het wel aan. (Dit doe ik niet regelmatig, dus neem je kans) :P

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik ben btw bereid om harder te modden, meer overleg onderling etc...
misschien dat er een litemodjes forum kan komen zodat de communicatie onderling geoptimaliseerd kan worden voor een betere voortgang van het forum...

• Capo
  • Niet online
Tja het is misschien wel even slikken ja. Maar ik zeg ook jullie doen goed werkt etc. maar het kan veel beter. Maar hoe ?

Leden stop ? Veel mensen gaan bannen ? er zijn genoeg mogelijkheden maar of ze allemaal zo goed zijn .. nee absoluut niet.

[nieuwe signe mode]
Het GoT is net als Nederland aan het worden. Het wordt steeds slechter en straks barst de bom.
[/nieuwe signe mode]

Is toch zonde. Misschien sneller bannen,waarschuwingen,etc. En een boel mensen al bij voorbaat bannen zodat je van een berg onzinnners af bent.

[edit]
Oja.. kijk als die mensen dan gebanned worden en anderen zijn het er niet mee eens..mooi ook vertrekken zijn wevan het gezeik af.

Ga geen waarschuwende agent uithangen of een prekende pastoor...... gewoon waarschuwing 1.ban oprotten!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik ben altijd een voorstander geweest van het behouden van het Onzinforum/OTF

Echter, na de laatste puinruimactie hebben we besloten dat we het nog één keer wilden proberen...en dat zou dan ook meteen de laatste kans zijn. Nu is het op dit moment nog niet zo erg dat we aan sluiting hoeven te denken: er staat af en toe wel wat rommel maar heb blijft nog redelijk binnen de perken (vooral dankzij de litemods)

Met meer litemods en nog wat hardere actie is de boel nog wel wat verder op te schonen.

Je moet je (zoals Floris terecht opmerkt) gaan afvragen of je wel een forum wilt houden dat je zo streng onder controle moet houden. Als je voor 1 forum net zo veel 'politie' nodig hebt als voor alle andere bij elkaar moet je je toch eens gaan afvragen of het nog wel zinvol is.

Dit even los van de algemene achteruitgang van de sfeer. Men wordt lomper, ongeduldiger en aggresiever, en dat zie je in alle forums. Ik vraag me af of je dat oplost door het OTF te sluiten...het is bekend dat het overgrote deel van de OTF-users ook alleen maar in het OFT post.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 12 januari 2001 11:19 schreef T het volgende:
Wat ik me afvraag is hoeveel mensen zich daar wat van aantrekken als je regels opstelt van "wees vriendelijk naar elkaar".

Dat heeft gewoon geen zin, het is een Off Topic forum dus veel mensen denken dat ze gewoon hun gang kunnen gaan, en dat kunnen ze vaak ook.
en daar ben ik het wel mee eens. Hoe vaak hebben we ze niet een kans gegeven? Eerst zou het onzinforum definitief dicht gaat, wij gaven ze nog één kans, maar het gaat alweer de foute kant op. Dus hoeveel waarschuwingen moet je nog geven? Die topics van 'rustig allemaal' zijn natuurlijk heel goed bedoelt, maar het helpt maar een weekje.

• Timmey
  • Niet online
Ik denk dat we toch ook moeten kijken naar de oorspronkelijke bedoeling van GoT, en dat is een hardware forum.

De onzinnige dingen moeten dus wijken voor de dingen waar het forum wel voor is.

Tenzij de modjes voortaan een ouwehoer forum willen en dat ze schijt hebben aan heel de computerzooi, maar dat lijkt me totaal geen oplossing.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op vrijdag 12 januari 2001 11:33 schreef T het volgende:
Ik denk dat we toch ook moeten kijken naar de oorspronkelijke bedoeling van GoT, en dat is een hardware forum.
Je kan hier ook voor software terecht ;)
Maar je hebt in essentie wel gelijk.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Timmey
  • Niet online
Owja, misschien nog een mooi voorbeeld van de Tweaker anno 2001:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/104304

In bovenstaand topic word er gevraagd waarom er zoveel tweakers zijn met een meervoud aan computers.

Op deze vraag word redelijk gereageerd, maar na een aantal reply's loopt het hele topic de soep in, tweakers lezen niet meer waarom maar wat hebben de tweakers aan computers thuis staan |:(

En zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden opnoemen van de achteruitgang op GoT :'(

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
<snip>OTF mag van mij wel weg.
Ben eens benieuwd wat dat aan bannerinkomsten scheelt :)
Denkt Femme er ook zo over?

• witchdoc
Op vrijdag 12 januari 2001 09:45 schreef Tom het volgende:
Geef mij toch maar die inkomsten van 100 users hoor.. hoe gaat femme anders voor ze 30 ... :P

• Timmey
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 11:40 schreef poohbeer het volgende:

[..]
Ben eens benieuwd wat dat aan bannerinkomsten scheelt :)
Denkt Femme er ook zo over?
Ik dacht dat het bij Femme en de rest van de leiding toch altijd wel zo was dat T.net niet om de inkomsten ging.

Tenzij ook dat verandert is...

• Floor-is

Floor-is

5.2

Sjah dat kan je bijna niet tegengaan, mensen willen graag laten zien wat ze hebben, dat is mens-eigen, helaas zelfs met name mannen eigen. De dames interesseert het over het algemeen wat minder, maar omdat hier 98% mannen komt, is zo iets niet echt te voorkomen. Ik zal wel even een kleine waarschuwing geven trouwens :)

Bericht hierboven

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Poohbeer heeft duidelijk niet echt een idee hoe de bannering werkt ;);)

OTF zorgt dan wel voor een flinke stapel pageviews (zo'n 20% van het GoT totaal schat ik) maar omdat er gewoon niet op geadverteerd wordt levert het qua $$ niks extra op

Geld is dus in ieder geval geen reden om het OTF te houden

(en damn, wat gaat dit topic hard :))

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 11:30 schreef Daniel Kegel het volgende:
Ik ben altijd een voorstander geweest van het behouden van het Onzinforum/OTF

Echter, na de laatste puinruimactie hebben we besloten dat we het nog één keer wilden proberen...en dat zou dan ook meteen de laatste kans zijn. Nu is het op dit moment nog niet zo erg dat we aan sluiting hoeven te denken: er staat af en toe wel wat rommel maar heb blijft nog redelijk binnen de perken (vooral dankzij de litemods)

Met meer litemods en nog wat hardere actie is de boel nog wel wat verder op te schonen.

Je moet je (zoals Floris terecht opmerkt) gaan afvragen of je wel een forum wilt houden dat je zo streng onder controle moet houden. Als je voor 1 forum net zo veel 'politie' nodig hebt als voor alle andere bij elkaar moet je je toch eens gaan afvragen of het nog wel zinvol is.

Dit even los van de algemene achteruitgang van de sfeer. Men wordt lomper, ongeduldiger en aggresiever, en dat zie je in alle forums. Ik vraag me af of je dat oplost door het OTF te sluiten...het is bekend dat het overgrote deel van de OTF-users ook alleen maar in het OFT post.
Ik ben het wel met je eens, maar ik denk dat meer lite-mods geen zin heeft, want je gaat elkaar dan echt voor de voeten lopen! (Gebeurd nu al soms, dan proberen we met zijn 3-en een topic te sluiten en dat werkt niet :P maar het komt al minder vaak voor al zeg ik hetzelf...)

Ik denk dat de communicatie onderling verbetert moet worden door een lite-modjes forum...

Ook zit ik met een probleem:

Het is weleens voorgekomen dat het een zooitje is en ik alle moeite heb een herrieschopper te stoppen die het hele otf volspemt met onzin, enigste oplossing is dan een ban, maar het kan voorkomen dat er op dat moment geen modje aanwezig is die kan bannen, nu sugereer ik niet dat lite-modjes moeten kunnen bannen want dat is niet aan hen, maar het is wel een klein probleempje heb ik zelf ondervonden...

• Timmey
  • Niet online
Ik denk dat het er op dit moment even om gaat hoe we de kwaliteit weer terug krijgen.

Betere organisatie bij de modjes en banner inkomsten horen denk ik niet in deze discussie thuis.

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 11:47 schreef Floris_Diemel het volgende:
Sjah dat kan je bijna niet tegengaan, mensen willen graag laten zien wat ze hebben, dat is mens-eigen, helaas zelfs met name mannen eigen. De dames interesseert het over het algemeen wat minder, maar omdat hier 98% mannen komt, is zo iets niet echt te voorkomen. Ik zal wel even een kleine waarschuwing geven trouwens :)
We moeten er gewoon een vrouwen forum van maken >:)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Die bannerinkomsten zijn niet zo belangrijk als je misschien denkt. Natuurlijk zijn er inkomsten nodig om de kosten te dekken en om Femme en mij te laten eten enzo, maar dat is niet zo afhankelijk van het OTF.

Ik kan wel een klein tipje van de sluier lichten: De CPM (opbrengst per 1000 views) op het forum is ongeveer 3x zo laag als op t.net zelf. De dekking op het forum is over het algemeen lager dan op t.net, dus op zich is het forum ongeveer 4x minder belangrijk qua aantal views dan t.net.
Volgende puntje is dat wij veeel meer views hebben dan elke bannerboer kan dekken, dus ach wat inkomsten betreft hoef je je niet druk te maken :)

Bericht hierboven

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

IWriteCode

Less = more

Ik ben hier op het Forum nog maar een broekie, maar ik heb hier hier altijd goed naar mn zin.

Ik zit hier niet voor het off-topic / SG forum, maar ik beleef er wel veel lol aan.
Ik zou het dan ook bijzonder jammer vinden als het off-topic / SG forum zouden verdwijnen, maar ik kom hier toch het meest voor Devschuur en de Harde waren.

Less = more

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Niet offtopic gaan he Floris...de financien lijken me totaal niet interessant in deze discussie

Geld zal nooit een rol spelen bij het al dan niet sluiten van een forum

• Floor-is

Floor-is

5.2

Euh shit verkeerde forum :)

Bericht hierboven

• McVirusS
  • Laatst online: 16-01 10:51
Shit, heb me weer verslapen en ben weer te laat met reageren, alle nuttige dingen zijn al gezegd (Tom haalt me altijd de woorden uit de mond, of andersom :)).

Ik weet niet of ik echt veel heb toe te voegen in deze discussie maar ik zal toch even mijn visie geven. Op dit moment komen bijna alle problemen van OTF en de meeste threads in LA gaan ook over dit forum. Je kan dus met een gerust hart zeggen dat OTF 1 van de zorgenkindjes van GoT is, andere forum gaan wel goed (SG wordt ook steeds meer vervuilt met topics die eigenlijk in OTF horen.). Veel mensen zien OTF als een soort alternatief-onzin forum daarom gaat het denk ik nog mis, ik denk dat nog harder modden een oplossing is....maar daar komt ook weer een hoop gezeik van denk ik, maar is op de langere termijn een goede oplossing omdat de mensen die alleen voor de onzin komen dan naar andere fora gaan (Fok!, Scholieren.com etc.). Dus lite-modjes, begin maar met het kweken van een dikke huid, zodra de modpolicy is verzwaart zal je nog veel meer klachten krijgen.

Kortom: Keiharde policy (heb ik al in sitechecks :P), dan verdwijnen de lamers vanzelf en wordt het weer wat rustiger.

IMHO, moet je dingen zoals SG, TV en OTF niet sluiten, ik vind het af en toe harstikke leuk om het eens over andere dingen te hebben dan computers, maar dan wel met mensen met ongeveer dezelfde intresses (computers dus). Dacht trouwens ook dat dat de eerste opzet van GoT was (niet-computer zooi werd geclosed op webwereld forum right?).

Wat Llewella voorstelt over een lite-mod forum lijkt me een goed idee, je kan natuurlijk ook de lite-mods toegang geven tot het Crew forum oid. Volgens mij kan je lite-mods ook beter de rechten geven om topics te deleten, scheelt weer een hoop rotzooi (slotjes vervuilen).

Sorry voor de enigzins onsamenhangende post :).

• Mior
  • Laatst online: 17-02 18:52
Op vrijdag 12 januari 2001 12:31 schreef McVirusS het volgende:
[..]
(Tom haalt me altijd de woorden uit de mond, of andersom :)).
[..]
je mond haalt de woorden uit tom ?

:) sorry.. ja, ik ga weer aan het werk..

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
LOL...wel een cheape grap Phantom :):)

• McVirusS
Op vrijdag 12 januari 2001 12:33 schreef Phantom_ het volgende:

[..]
je mond haalt de woorden uit tom ?

:) sorry.. ja, ik ga weer aan het werk..
Hè gatver, nee, uhm...ik wist dat er iets (een hoop) niet klopte aan die posting :). Ik bedoelde dus dat Tom en ik het vrijwel altijd eens zijn.

• witchdoc
Op vrijdag 12 januari 2001 10:48 schreef meendering het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal eens met Capoeiristas! :)

Er staat gewoon veelste veel onzin in het OT forum.. :'(

* witchdoc is voor om OTF te sluiten.

Toen OTF/Trashcan er nog niet was was het veel gezelliger hiero. Misschien is een user stop een goed iedee......! :7
denk effe wat verder na..
toen was er geen dergelijk forum nee, maar hoeveel users waren er toen? (i dunno, was er toen niet) :)onzin is gecreëerd uit de nood aan een uitlaatklep (zo zie ik't toch) dus de nood was er zeker wel..
gewoon sluiten brengt je heus niet terug naar de oude situatie hoor

• Capo
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 12:38 schreef poohbeer het volgende:

[..]
denk effe wat verder na..
toen was er geen dergelijk forum nee, maar hoeveel users waren er toen? (i dunno, was er toen niet) :)onzin is gecreëerd uit de nood aan een uitlaatklep (zo zie ik't toch) dus de nood was er zeker wel..
gewoon sluiten brengt je heus niet terug naar de oude situatie hoor
Nee klopt haal je het niet mee terug maar met een hoop bans uitdelen en mensen die vrijwillig opzouten wordt het al stuk gezelliger.

Van mij part maken jullie van mij de zondebok mod ofzo.

Zero tolerance beleid :)

• witchdoc
Op vrijdag 12 januari 2001 11:16 schreef Floris_Diemel het volgende:
Sjah ik ben ook maar net aan het werk en dan kom je gelijk zo'n discussie tegen, dat is even slikken. Eerlijk gezegd heeft het ook al een paar keer door mijn hoofd gespookt om nog harder te gaan modereren en ben ik ook aan het denken geweest naar een oplossing hoe we newbies en "lastige mensen" beter kunnen aanpakken. Dat is niet makkelijk, ik kan moeilijk de hele "harde kern" lite-modje maken en de huidige 4 lite-mods upgraden naar modje. Dan zitten we dadelijk met 15 lite-mods en 6 of 7 mods in 1 forum.
en waarom niet? Als je die 22 mensen vertrouwd?
Waarom die lite-modjes trouwens.. je hebt mensen nodig om te modereren.. maak ze dan ook gewoon MOD ipv dat halfpakken irritant lite-gedoe.. nu halen ze enorme frustraties op hun nek omdat ze iets sluiten dat eigenlijk gemoved zou moeten worden

Je hebt al een paar keer gedacht aan harder modereren.. al eens gedacht om eens fatsoenlijk te omschrijven wat jullie van die specifieke fora verwachten (SG en OTF) want nu zie'k ECHT geen verschil hoor.
Heb ook al VAAK gevraagd wat jullie er nou precies van verwachten en nog steeds heb'k geen antwoord.. veel onduidelijkheid dus.. en niet enkel bij mij! Denk je ook niet dat het VEEL makkerlijk modden is als je een redelijke grens hebt van wat kan en wat niet?
Mja, 't is misschien wat makkelijker vanaf de de zijlijn maar kom.. dit had je nu toch echt wel kunnen verwachten he?!
Zulke maatregelen moeten gewoon niet nodig zijn, in andere fora is het immers ook niet nodig. Je kan me niet wijsmaken dat er een forum is waar wel zoveel toezicht nodig is. Als dat wel het geval is, ja dan denk ik eerlijk gezegd ook dat het maar dichtmoet.
Tuurlijk wel.. wat een percentage users vs modjes heb je hier niet?!
Er is zelfs niet altijd een mod aanwezig! Maja, macht delen is meoilijk he? Of heeft het toch een andere reden?

Llewella gaf IMO al een aantal hele goede dingen, ik zal ff quoten:
1.Ga niet zeuren om een slotje, als jij denkt dat het gesloten moet worden... meld het dan eventueel in stoute usertjes als het echt zo erg is als je denkt.
Dit verziekt een topic namelijk echt compleet, en er had misschien nog een leuk topic uit voort kunnen komen...
(Als je als topicstarter iets van 5 keer "Slotje!!" in je topic ziet staan word je er behoorlijk ziek van.)

En die puntjes van llewella kan elk fatsoenlijk GoT'er wel verzinnen denk'k.. maar ze negeren is ook niet moeilijk..
Zet't dus i de faq ofzo (houd die basis faq KLEIN en niet dat gedrocht van nu) zodat je users erheen kan wijzen.. en is er dan toch nog een stout usertje.. gebruik dan je engelengeduld (x 10³³³³³³³) en leg hen uit waarom ze een slotje/waarschhwuing/ban krijgen, leg het ook nog eens uit aan ze collega's die je proberen aan te vallen, maar stel wel grenzen die je aangeeft voordat je hen erover laat gaan.

• witchdoc
Op vrijdag 12 januari 2001 11:28 schreef Llewella het volgende:
Ik ben btw bereid om harder te modden, meer overleg onderling etc...
misschien dat er een litemodjes forum kan komen zodat de communicatie onderling geoptimaliseerd kan worden voor een betere voortgang van het forum...
*ZUCHT*
Jullie zijn echt wel gewoon modjes hoor.. jullie modereren en laat dat nou zijn wat een modje is.
Die lite is gewoon onzin (sorry) :) waarom moigen jullie bijvoorbeeld niete naar andere fora moven? Men mag toch wel aannemen dat jullie het besef hebben wat kan en waar wat kan hoop'k?

edit: pfft.. 'k ben weer bij, maar kunnen jullie misschien IETSJE trager gaan? * witchdoc moet nog werken ook enzow he [img=15,15]i&#047;s&#047;wink.gif[/img]

• Floor-is

Floor-is

5.2

Zero tolerance spreekt me wel aan, maar het probleem is dan dat er een waterdichte policy moet zijn en die is er nooit.

Het eerste dat ik iig wil doen is een naamsverandering, daarna een forum voor de litemodjes aanmaken. Dan de huidige litemods omtoveren naar mod en nog 2 litemodjes erbij. Dan hebben we er 6 in totaal, lijkt me wel genoeg.

Daarnaast is het inderdaad zaak dat er een nieuwe policy komt ipv het huidige apparaat waar zelfs ik nauwelijks nog naar kijken durf.

Bericht hierboven

• witchdoc
Sorry dat ik me NOG maar eens meng.. maar euhh.. waarom in hemelsnaam LITE-modjes?!
Je hebt echt wel gewoon MODS nodig hoor

Kan iemand dat AUB uitleggen? Anders blijf'k er me blind op staren vrees'k

• witchdoc
Op vrijdag 12 januari 2001 12:58 schreef Floris_Diemel het volgende:
Zero tolerance spreekt me wel aan, maar het probleem is dan dat er een waterdichte policy moet zijn en die is er nooit.
Een Zero-tolerance aanpak heeft niet noodzakelijk een waterdichte policy nodig hoor.. een goeie wel, maar blij twijfel kan je nog altijd zeggen sorry jongens.. geen risico's.. als je dat in je policy opneemt zullen de meeste daar niet echt problemen uit maken denk'k

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Poohbeer:
Op vrijdag 12 januari 2001 12:58 schreef Floris_Diemel het volgende:

...Dan de huidige litemods omtoveren naar mod en nog 2 litemodjes erbij. Dan hebben we er 6 in totaal, lijkt me wel genoeg.
Toch?

• Floor-is

Floor-is

5.2

lite-mods omdat je niet 6 mods nodig hebt die alles kunnen, zoals je nu hebt gezien kunnen lite-mods het meeste ondervangen. Daarbij is het volgens mij echt zwaar overdreven om er 6 mods neer te zetten, dan kunnen we het beter sluiten. Zoals Daniel mij al samenvatte:
Ik denk niet dat danm nog zinvol is, het zou absoluut belachelijk zijn om er zelfs 6 mods neer te zetten, waarbij de andere mods en adjes ook nog rondhobbelen. OTF is echt niet zo druk als SG+3 andere fora naar keuze en dan heb je nog minder modjes in totaal. OTF is ook weer niet dermate belangrijk dat je er zo veel moeite in moet steken.

Ik moet ook toegeven dat juist jouw posts (Poohbeer) mij nogal zwaarmoedig stemmen... (a.k.a. jezus wat ben jij lastig zeg!) ;)

Bericht hierboven

• Tom
  • Niet online

Tom

Ben ik het niet mee eens, door een andere naam, een nieuwe FAQ en een strakkere moderatie haal je die kleuters niet weg.

Wat is het doel? Kleuters, die een 'Windows voor Dummy's' boek naast hun bed hebben liggen, wegwerken uit andere fora en zorgen dat het in OTF goed gaat (en dat loopt nu weer uit de hand).

Die uitlaatklep mag van mij weer een SG met strenge moderatie worden, daar hoeft niet over computers te worden gelult en de huidige OTF topics mogen van GoT af. Een forum waar je losser kunt lullen is niet mogelijk op GoT (hebben we al een paar keer geprobeerd, en het gaat elke keer fout). Maar een forum waar je gewoon over andere dingen kunt lullen kan wel, gewoon in SG. Dan is het toch goed?

• witchdoc
klmurphy: not all the mods in the world can keep order without a good policy! >:)
maar ik bedoel dus eigenlijk dat lite-modjes vaak door hun machtloosheid (om te moven bijvoorbeeld) meer frustraties losmaken dan wat anders.

• witchdoc
Floris: die 6 modjes zijn niet altijd online he.. 6 tegelijk is misschien meer dan nodig, maar nog steeds niet TEVEEL he!

Tom: als je streng mod en elk topic dat niet 'kan' sluit en bij herhaling ban's van een week ofwzo gaat uitdelen gaat de lol er ook wel af voor hen hoor.. dan verhuizen ze wel naar andere fora
IPV waarschuwing is ban van een half uur ofzo misschien ook een idee. Dan is dat topic weer verder enzo.. (wel veel kritiek in LA dan denk'k)
Misschien ook ban per forum opstellen.. bannen van SG en OTF.. denk je dat de onzinners nog blijven komen?
zijn maar een aantal ideetjes, maar zit toch wel wat bruikbaars tussen denk'k

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 13:02 schreef poohbeer het volgende:
Sorry dat ik me NOG maar eens meng.. maar euhh.. waarom in hemelsnaam LITE-modjes?!
Je hebt echt wel gewoon MODS nodig hoor

Kan iemand dat AUB uitleggen? Anders blijf'k er me blind op staren vrees'k
Iemand meteen mod maken lijkt me zinloos, ik denk dat er in iedergeval eerst een leer periode zal moeten zijn, een soort stage zeg maar... Ik heb zelf gemerkt dat het modden zwaar is, als lite-modje al, en als modje zal dat alleen nog maar zwaarder worden...

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 13:14 schreef poohbeer het volgende:
Floris: die 6 modjes zijn niet altijd online he.. 6 tegelijk is misschien meer dan nodig, maar nog steeds niet TEVEEL he!

Tom: als je streng mod en elk topic dat niet 'kan' sluit en bij herhaling ban's van een week ofwzo gaat uitdelen gaat de lol er ook wel af voor hen hoor.. dan verhuizen ze wel naar andere fora
IPV waarschuwing is ban van een half uur ofzo misschien ook een idee. Dan is dat topic weer verder enzo.. (wel veel kritiek in LA dan denk'k)
Misschien ook ban per forum opstellen.. bannen van SG en OTF.. denk je dat de onzinners nog blijven komen?
zijn maar een aantal ideetjes, maar zit toch wel wat bruikbaars tussen denk'k
Ik denk dat het idee van tijdelijke bans wel een goed idee is, om voortaan te hanteren...

• witchdoc
Op vrijdag 12 januari 2001 13:17 schreef Llewella het volgende:
Iemand meteen mod maken lijkt me zinloos, ik denk dat er in iedergeval eerst een leer periode zal moeten zijn, een soort stage zeg maar... Ik heb zelf gemerkt dat het modden zwaar is, als lite-modje al, en als modje zal dat alleen nog maar zwaarder worden...
enige verschil lijkt mij het prestige en het kunnen moven eigenlijk hoor llewella..
Vergis je global mod niet met mod?

Dat moven kan je ook als je kan sluiten en ietwat tweaker bent toch?
En sja.. ***reacties die blijf je houden hoor.. da's nu eenmaal eigen aan gezag.. dat neem je erbij.. of niet

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Ik wou ook wat zeggen maar ben alweer te laat :(

Typ niet zo snel!!! >:);)

De ideen van van Pooh spreken mij wel aan, niet gelijk zo radicaal als wat Tom zegt, no offence Tom!

• Timmey
  • Niet online
Tom, ik ben het deze keer volledig met jouw eens *D

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 12 januari 2001 13:14 schreef poohbeer het volgende:
We hadden het onzinforum, dat is 3 keer geclosed omdat het uit de hand liep. Daar zijn genoeg 'slachtoffers' van bans gevallen, we zijn daar nooit echt flauw geweest qua bannen. Toen vonden we het genoeg, het onzinforum zou definitief dichtgaan. Maar ze beloofden dat het toen wel goed zou gaan, wij geven ze een alternatief forum met strakkere policy, strengere moderatie en lite-mods. Nu gaat het weer fout (het trekt de verkeerde mensen aan)... moeten we nu weer toegeven aan een forum wat niets met computers te maken heeft?

• McVirusS
Op vrijdag 12 januari 2001 13:09 schreef poohbeer het volgende:
klmurphy: not all the mods in the world can keep order without a good policy! >:)
maar ik bedoel dus eigenlijk dat lite-modjes vaak door hun machtloosheid (om te moven bijvoorbeeld) meer frustraties losmaken dan wat anders.
Ben ik het mee eens,v olgens mij is het makkelijker om lite-modschap op te heffen en gewoon alle lite-modjes moderator te maken, het verschil is namenlijk zo verschrikkelijk klein, en topics sluiten die eigenlijk verplaatst moeten worden schiet ook niet echt op (een topic list met allemaal slotjes roept niet echt goede sfeer op). Echte onzin-threads kunnen dan ook gewoon getrashed worden, zero-tolerance werkt denk ik het beste, als het dan nog niet werkt kan je altijd nog het OTF-forum sluiten.

Een nog duidelijkere omschrijving in de FAQ is misschien beter, SG wordt nogal eens verward met OTF.

Llewella: een Moderator kan als extra alleen deleten en moven, een Global Mod kan dat in alle fora.

Shit, wat ligt het tempo hier hoog :), het lijkt wel een chat.

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Tom: het gaat helemaal niet zo 'fout'als je suggereert. Het is momenteel een beetje een opgeblazen en overdreven zootje en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is. Het is iig IMHO lang zo erg niet als het met het toenmalige OF was...voordat het bovendien zover komt heeft de harde kern echt allang ingegrepen hoor! Probeer eerst even ideen in de richting van die van Poohbeer, voordat je gelijk definitief de deur dichtdoet omdat er wat ophef is.

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Shit, wat ligt het tempo hier hoog :), het lijkt wel een chat.
Dat vind ik nou ook! En dat op vrijdag, tis bijna weekend! :z

• witchdoc
Op vrijdag 12 januari 2001 13:21 schreef Tom het volgende:

[..]
We hadden het onzinforum, dat is 3 keer geclosed omdat het uit de hand liep. Daar zijn genoeg 'slachtoffers' van bans gevallen, we zijn daar nooit echt flauw geweest qua bannen. Toen vonden we het genoeg, het onzinforum zou definitief dichtgaan.
Tom: a mod's life is a hard life (leuk quotes vandaag) ;)
Je moet gewoon consequent blijven bannen.. is iemand irri.. BAN
en jah, 't is vermoeiend voor de modjes maar daarom ook dat je nooit teveel modjes hebt (6 modjes in OTF = procentueel hoeveel?)
De vraag is volgens mij dus gewoon of je genoeg modjes hebt/vind die effectief hun tijd erin willen steken.
Maar ze beloofden dat het toen wel goed zou gaan, wij geven ze een alternatief forum met strakkere policy, strengere moderatie en lite-mods. Nu gaat het weer fout (het trekt de verkeerde mensen aan)... moeten we nu weer toegeven aan een forum wat niets met computers te maken heeft?
Sorry hoor Tom, maar oe vaak heb ik om een policy gevraagd.. uiteindelijk zelfs gesmeekt? Nog steeds kan'k dat ding nergens lezen hoor.
Ik denk zelf te weten wat mag en niet (grotendeels toch) maar er zijn hopen mensen die de grenzen uittesten en zonder fatsoenlijke policy is't moeilijk die lijn te handhaven.

Nee, ik ben echt niet voor sluiting ('k zou me gaan vervelen met het beperkte aantal hardware postings in networking & troubles) dus ik ga niet met je akkoord..

Gun ons users die wel braaf proberen te zijn ons forumpje.. please?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op vrijdag 12 januari 2001 12:51 schreef poohbeer het volgende:

- knip -

Je hebt al een paar keer gedacht aan harder modereren.. al eens gedacht om eens fatsoenlijk te omschrijven wat jullie van die specifieke fora verwachten (SG en OTF) want nu zie'k ECHT geen verschil hoor.
Heb ook al VAAK gevraagd wat jullie er nou precies van verwachten en nog steeds heb'k geen antwoord.. veel onduidelijkheid dus.. en niet enkel bij mij! Denk je ook niet dat het VEEL makkerlijk modden is als je een redelijke grens hebt van wat kan en wat niet?
Ik meen dat we al aardig vaak hebben getracht uit te leggen wat we wel en niet willen in het OTF. Zie het OTF als een soort stamkroeg: gezellig, bekende mensen en zonder ranzigheden. Je moet wel behoorlijke oogkleppen ophebben om je geen voorstelling te kunnen maken bij ranzigheden denk ik...

SG kun je zien als een krant: vooral serieuze dingen maar ook af en toe een vrolijke noot. Het is echter niet zo'n community-forum als het OTF

Ik weet het, het onderscheid is moeilijk, zeker als je nieuw bent. Maar als je van goede wil bent leer je het wel :)

BDW, die policy is het bericht bovenaan het OTF. Floris is er alleen nooit aan toegekomen om dat ding uit te breiden

• Capo
  • Niet online
Uhm... wait a minute..

Kleuters weghalen die met windows voor dummy boek hebben liggen ?

DUS NIET HE! kijk die komen om te leren etc. No problems with that

Maar die afgezaagde figuren , nee noem nog steeds geen namen, met topics : wat denken jullie hiervan , de mooiste , etc. etc. etc.
Opzouten daar is het hier niet voor. C-O-M-P-U-T-E-R forum remember ?
anders ga je maar naar fok! maar lig hier niet zo te fucken.

Newbie's best maar niet van die onzinners.

Verwijderd

Het gaat over het OTF en het tempo ligt idd weer waanzinnig hoog :)

De discussie lijkt weer behoorlijk op die na het sluiten van het OF. Wat doen "we" eraan, en dan oplossingen tussen sluiten aan de ene kant en streng modereren aan de andere kant.

Ik denk dat een general forum, of het nou 'serieus' als SG is of minder serieus als het OTF, altijd een zorgenkindje blijft van een computerforum, zeker als deze zo druk bezocht wordt als GoT.

Volgens mij is kunnen moven en kunnen verwijderen door de huidige 4 lite-mods een begin van een oplossing, omdat je dan dat gebrul ná een als onterecht ervaren slotje kwijt bent: user opzoeken op ICQ en daar verder bespreken.

Een 'eigen' lite-mod forum zou ook erg handig zijn voor onderling overleg, zeker omdat niet iedereen icq/irc op zijn/haar werk heeft (en wel mod vanaf het werk :P)

Als 3e extra oplossing zie ik idd een iets duidelijker omschrijving van wat in SG hoort en in OTF, en wat er óók niet in het OTF hoort. Vooral voor nieuwe users (van ná het OF) zou dit een stuk duidelijkheid kunnen creëren.

OTF sluiten vind ik géén oplossing :)

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 12 januari 2001 13:26 schreef klmurphy het volgende:
Tom: het gaat helemaal niet zo 'fout'als je suggereert.
Ik zit veel in webdev, en als ik zie wat voor vragen daar af en toe gepost worden: :'( echt behoorlijk triest soms. En ook de vaste bezoekers hebben er last van, ik heb liever 1 user die goede antwoorden geeft in webdev dan 5 die leuk replyen in OTF.

• witchdoc
Op vrijdag 12 januari 2001 13:26 schreef klmurphy het volgende:
Tom: het gaat helemaal niet zo 'fout'als je suggereert. Het is momenteel een beetje een opgeblazen en overdreven zootje en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is. Het is iig IMHO lang zo erg niet als het met het toenmalige OF was...voordat het bovendien zover komt heeft de harde kern echt allang ingegrepen hoor! Probeer eerst even ideen in de richting van die van Poohbeer, voordat je gelijk definitief de deur dichtdoet omdat er wat ophef is.
klmurphy: ik begrijp Tom wel hoor. 'k Ga niet akkoord maar ik begrijp echt w<el dat het enorm irritant wordt om elke 2 minuten weer eens van je werk (GoT lezen) gehaald wordt om nog maar eens een irritant user te bannen. En dan 5 minuten later krijg je ook nog eens 30 andere users op je dak die vinden dat je totaal verkeerd was..
't Is ECHT niet zo makkelijk hoor.

Eneuhhm.. zowieso niks definitiefs pls..

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Op vrijdag 12 januari 2001 13:37 schreef poohbeer het volgende:

[..]
klmurphy: ik begrijp Tom wel hoor. 'k Ga niet akkoord maar ik begrijp echt w<el dat het enorm irritant wordt om elke 2 minuten weer eens van je werk (GoT lezen) gehaald wordt om nog maar eens een irritant user te bannen. En dan 5 minuten later krijg je ook nog eens 30 andere users op je dak die vinden dat je totaal verkeerd was..
't Is ECHT niet zo makkelijk hoor.

Eneuhhm.. zowieso niks definitiefs pls..
Zit wat in. ok.

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Op vrijdag 12 januari 2001 13:31 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]
Zie het OTF als een soort stamkroeg: gezellig, bekende mensen en zonder ranzigheden.

SG kun je zien als een krant: vooral serieuze dingen maar ook af en toe een vrolijke noot. Het is echter niet zo'n community-forum als het OTF

Ik weet het, het onderscheid is moeilijk, zeker als je nieuw bent. Maar als je van goede wil bent leer je het wel :)
[..]
Dit vind ik een hele mooie beschrijving, ik sta er ook voor 100% achter.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Okee, de naam is nu gewijzigd. Ik heb de 4 lite-modjes ondertussen ook full-mod gemaakt.

Ik ga zodadelijk proberen een nieuwe lap tekst te maken die boven in de topiclist komt.

De 2 lite-modjes die ik nog wil aanstellen ga ik eens goed over nadenken, maar dat komt vast ook wel goed :)

Aanschouw de nieuwe naam van het OTF, het is misschien niet het beste dat er is, maar volgens mij wel treffend :P

Verder nog iets?

Bericht hierboven

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

hahahaha GoT-kroeg lol

De modjes van het OTF (oh nee de kroeg, uitsmijters dus:P) en de harde kern van de kroeg (stamgasten:D) (ik dus ook) hebben vanavond als het goed is ff een gesprekje over het hele zootje vandaag...ik denk wel dat daar wat goed uit komt.

• witchdoc
Op vrijdag 12 januari 2001 13:47 schreef Floris_Diemel het volgende:
Verder nog iets?
Je vraagt erom he! >:)

Probeer toekomstige veranderingen eerst in de groep te gooien.. krijg je een soort taskforce en die zijn meestal wel beter om foutjes uit een eigen ontwerp te halen.
Anders gezegd: laat die policy nalezen door een groep mensen eer je'm effectief gebruikt.

Lite-modjes? Wil je aub m'n ramblings van hierboven eventjes opnieuw lezen floris? Als je dan nog een reden hebt wrom niet direkt echte modjes dan zwijg'k er minstens 1 week over :)

owjah, nooit vergeten: Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien. ;)

• Snuffel
  • Laatst online: 09:48

Snuffel

Vroem!

[zeikmode]

Onzin Forum, Off-Topic Forum, de Kroeg.....

What's in a name, het is en blijft een beerput.....

Draai die zooi gewoon de nek om....

[/zeikmode]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 12 januari 2001 14:11 schreef Snuffel het volgende:
[zeikmode]

Onzin Forum, Off-Topic Forum, de Kroeg.....

What's in a name, het is en blijft een beerput.....

Draai die zooi gewoon de nek om....

[/zeikmode]
Je wat boeit die naam nou. Dat ze zich niet aan een policy kunnen houden is ook wel duidelijk en dat er verkeerde mensen op af komen ook. Maarja luisteren is moeilijk.

• Timmey
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 13:47 schreef Floris_Diemel het volgende:
Verder nog iets?
Ja, wat zijn we er mee opgeschoten?

• Snuffel
  • Laatst online: 09:48

Snuffel

Vroem!

Mee opgeschoten? Niets!

Ik blijf erbij: kill die handel.

Je zal ongeveer een maand last hebben van gasten die lopen te kloten in andere fora.
Door hardnekkig slotjes te blijven zetten roei je ook deze club binnen no-time uit.

En is het forum meteen weer daar waar het voor bedoeld is: hardware (en een heel klein beetje W&L).

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 12 januari 2001 14:16 schreef T het volgende:

[..]
Niets :)

• Tom
  • Niet online

Tom

Zie de reacties hier, ze denken weer dat ze in het onzinforum zitten:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/104589

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op vrijdag 12 januari 2001 14:13 schreef Tom het volgende:

[..]
Je wat boeit die naam nou. Dat ze zich niet aan een policy kunnen houden is ook wel duidelijk en dat er verkeerde mensen op af komen ook. Maarja luisteren is moeilijk.
Tja, sommige mensen zijn nu eenmaal bereid zich wat meer in te zetten in plaats van meteen de botte bijl methode te hanteren

• Gman
  • Laatst online: 06-01 12:02
Op vrijdag 12 januari 2001 14:16 schreef T het volgende:

[..]
Ben ik ook benieuwd naar.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Waarom stel je het niet voor aan Femme????

Vond het wel beter zo, toen het onzin forumn weg was, en deze er nog niet was.

Oke post er wel af en toe(een thread), maar omdat 'ie er toch is.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Die naamsverandering zal weinig uitmaken. Sommigen zullen zeggen dat ze in de kroeg juist racistische grappen vertellen enzo.

Maar de richtlijnen die Floris bovenaan het forum heeft geplaatst zijn wel goed. Dat zal hopelijk iets meer indruk maken.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 12 januari 2001 14:23 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]
Tja, sommige mensen zijn nu eenmaal bereid zich wat meer in te zetten in plaats van meteen de botte bijl methode te hanteren
meteen :?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.