Het grote DELL Inspiron 9300 en XPS gen 2 Topic !

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 12.608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluesmute. dit is ook de reden waarom ik geen 1990x1200 scherm wou!

spelen zullen veel vlotter draaien door die native resolutie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb totaal geen problemen met mijn WUXGA scherm op 1920x1200 en BF2 demo.
Alles staat op high en alleen FSAA staat op off loopt als een trein bij mij.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacht tot er nog zwaardere spelen uitkomen, er komt een tijd dat je settings zult moeten inleveren om even vlot te draaien op een WXGA+ scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Zijn er hier veel mensen die last hebben van brightness leak aan de onderkant van hun scherm?

Ik zag laatst een inspiron 9300 met 1900x1200 scherm en die had bij donkere beelden een witte waas op de onderste 4cm van zijn beeld. Is dit alleen bij die 1900x1200 true life zo? Of heeft die gewone 1440x900 dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Volumius schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:00:
Zijn er hier veel mensen die last hebben van brightness leak aan de onderkant van hun scherm?

Ik zag laatst een inspiron 9300 met 1900x1200 scherm en die had bij donkere beelden een witte waas op de onderste 4cm van zijn beeld. Is dit alleen bij die 1900x1200 true life zo? Of heeft die gewone 1440x900 dat ook?
Gelijk welk lcd-scherm gaat dat een beetje hebben, daar kan je niet van onder. Da's de backlight, die heeft iedere lcd nodig en zit boven en onderaan je scherm, perfect egaal gaat het dus nooit zijn. Maar zoveel is het niet (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Ik zag laatst een acer 1804 en die had dat ook wel een beetje ja, maar lang niet zo erg als die dell 9300 (1900x1200). Ik zou het trouwens helemaal geweldig vinden als iemand mij de response time kan vertellen van zowel het 1440x900 scherm, als het 1900x1200 scherm.

[ Voor 39% gewijzigd door Volumius op 16-06-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
heb een 9300 en ook beetje light leakage onderaan, maar stoort me niet. (wuxga+). bf2 draait 'redelijk' soepel (met 77.50 drivers) maar ook ik heb soms last van hangende toetsen/stuttering. misschien verkoop ik mijn 9300 binnenkort wel om me een XPS2 aan te schaffen. iemand interesse in een i9300 met AZERTY keyboard (is 1mnd oud, dus prijs zal wel nog rond 1900€ liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Heeft het scherm van die xps2 geen last van light leakage? Of zit er op die xps2 gewoon hetzelfde scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Volumius schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:18:
Heeft het scherm van die xps2 geen last van light leakage? Of zit er op die xps2 gewoon hetzelfde scherm?
De XPS heeft alleen het WUXGA scherm met 1920x1200 pixels mits je hiervoor kiest bij de 9300 is het hetzelfde scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Wat voor 3dmark scores haalt die inspiron (met gf6800) eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Dit is wat ik heb gehaald met 3dmark.
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=868412
dit is wel een XPS met 6800 Go Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
dat is best behoorlijk, en hoe zit het met de inspiron 9300 scores?

@ stevev: hoe bevalt jouw scherm eigenlijk? Geen last van light leakage?

[ Voor 37% gewijzigd door Volumius op 16-06-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
ik haal met een 365/740 overclock (i9300 1.86ghz) iets meer dan 4000 3DMark2005 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
En zonder overklokken? Kben namelijk wel benieuwd wat een 9300 out of the box neerzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Volumius schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:37:
dat is best behoorlijk, en hoe zit het met de inspiron 9300 scores?

@ stevev: hoe bevalt jouw scherm eigenlijk? Geen last van light leakage?
Mijn scherm hmm ik neem aan dat je het echt wilt weten anders vroeg je het niet.
Ondertussen ben ik aan mijn derde scherm en ga ik binnenkort weer bellen voor mijn 4de scherm omdat het onacceptabel is wat ze me steeds toesturen.
http://www.mijnalbum.nl/Album=LTYZ8TYY <-- hier een paar pics van scherm 1 en 2, scherm 3 is net als scherm 2 lijkt wel of ze hem niet eens hebben vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3 weken geleden ook mijn mooie inspiron 9300 binnen gekregen.

maar ik heb toch een vraagje

Zijn er meerdere mensen die een tikkend geluid horen als ze met het apparaat aan de slag zijn? ( wannneer je dus stil aan het werk bent zonder geluid om je heen). Het lijkt wel of hij aan het laden is.

Ik heb dit eigenlijk al van begins af aan.

Nou ik hoor het wel. Het is iig vet irri.

greetz

joram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
SteveV schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:03:
[...]

Mijn scherm hmm ik neem aan dat je het echt wilt weten anders vroeg je het niet.
Ondertussen ben ik aan mijn derde scherm en ga ik binnenkort weer bellen voor mijn 4de scherm omdat het onacceptabel is wat ze me steeds toesturen.
http://www.mijnalbum.nl/Album=LTYZ8TYY <-- hier een paar pics van scherm 1 en 2, scherm 3 is net als scherm 2 lijkt wel of ze hem niet eens hebben vervangen.
Kijk dat bedoel ik nou!!

Die inspiron 9300 van die kennis heeft dat dus ook! Maar het helpt dan toch niet om steeds een ander scherm erop te zetten als dat toch steeds zo eruit ziet? En weet iemand of het scherm van de XPS dat probleem ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Ik ben van plan volgende week een i-9300 te bestellen _/-\o_ , heeft iemand hier al ervaring met het na 3 maanden pas betalen van de laptop?

Koop nu en betaal over 3 maanden!

Waarom wachten? Koop nu en betaal later.

Nu een speciale introductie aanbieding: koop nu en betaal pas over 3 maanden. Gedurende deze 3 maanden betaalt u geen aflossing en rente. Na deze 3 maanden kunt u overgaan in betaling per maand of u kunt het gehele bedrag in één keer aflossen. En dat betekent dus extra financiële speelruimte gedurende deze 3 maanden.

Financiering via Comfort Card. Toetsing en registratie via BKR te Tiel.

Het zou mij wel extra ruimte geven in iedergeval :O

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Ik heb even wat forums doorgespit maar je leest inderdaad veel over screen leakage als je een samsung scherm op je i9300 geleverd krijgt. Hoe zit het in nederland met de klantenservice bij dell. Stel dat ik een scherm krijg wat vergaat van de leakage, kan het dan makkelijk door dell omgeruild worden? Welk garantie pakket moet je dan aanvinken op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
SteveV...............
Nou als dat scherm er zo uit ziet in het echt zoals daar op de foto's!?
Damn!!! :?

Mijn light leakage is echt zwaar minimaal en een heel klein beetje merkbaar aan de onderkant als het beeld zwart is.

Hebben jullie er ook wel eens aangedacht dat die LED's van de backpanel door je scherm heen schijnen?
Jazeker!
Soms zie je letterlijk wat licht van waar de LEDS zitten als hij van resolutie verspringt.
(Als je een game start ofzo.... zeker met de blauwe en groene LED's!)

[ Voor 39% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 17-06-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

@Darkwolf_1982

Dan ben je een van de gelukkige samsung owners :p
Ik kijk het nog even aan want het schijnt minder te worden naar verloop van tijd maar tot nu toe is het nog niets verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
ik verkoop mijn 2x512mb DDR2 533mhz uit mijn i9300 (past ook in XPS2). 50€/stuk (verzending in BELGIE inbegrepen). interesse, mail me! (hans . vdc at pandora dot be)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
lapino schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:41:
ik verkoop mijn 2x512mb DDR2 533mhz uit mijn i9300 (past ook in XPS2). 50€/stuk (verzending in BELGIE inbegrepen). interesse, mail me! (hans . vdc at pandora dot be)
Ik ben zeker geïnteresseerd, mailtje is verzonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10-2024
THE PINMOD!

Het is mij gelukt. Op notebookforums.com stond een post over een mogelijk pinmod voor je Delletje.
Je moest een 1,6ghz 400fsb mhz 2mb Cache zien te bemachtigen. Hiermee kon je de laptop clocken naar 2,13ghz 533fsb mhz. Ik had er een zooi over gelezen en dacht bij mijzelf. Dat wil ik ook!

Zelf had ik 1,86ghz omdat ik 2,13ghz gewoon te duur vond.
Ik heb vervolgens een Gezocht advertentie geplaatst, waar na een week al reactie op kwam.
Gister kwam hij binnen en ik ben vandaag maar aan de slag gegaan. De tutorial van die kerel gevolgd en *plop* laptopje aan! Spanning en sensatie...maar hij deed het gewoon gelukkig (een 1 malige foutmelding dat de hardware niet overeenkwam met bios settings ofz..) Daarna gelijk de bios in en jawel... 2,13GHZ 533fsb mhz 2mb Cache!!! _/-\o_ _/-\o_

Het ging helemaal vlekkeloos en daarnaast is het wel interessant om zo'n laptop van binnen te bekijken. Je harde schijf is gewoon een inschuif dingetje ofz :)

Ik kan deze mod dus ook iedereen aanraden die wat meer power in ze flappy wil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjoerdrog schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:12:
Het is mij gelukt. Op notebookforums.com stond een post over een mogelijk pinmod voor je Delletje.
Je moest een 1,6ghz 400fsb mhz 2mb Cache zien te bemachtigen. Hiermee kon je de laptop clocken naar 2,13ghz 533fsb mhz. Ik had er een zooi over gelezen en dacht bij mijzelf. Dat wil ik ook!
maar die 1.6 Ghz 400fsb kun je niet standaard kopen in je laptopje zeker? Dan denk ik niet dat ik daaraan ga beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
sjoerdrog schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:12:
THE PINMOD!

Zelf had ik 1,86ghz omdat ik 2,13ghz gewoon te duur vond.
Ik heb vervolgens een Gezocht advertentie geplaatst, waar na een week al reactie op kwam.
Gister kwam hij binnen en ik ben vandaag maar aan de slag gegaan. De tutorial van die kerel gevolgd en *plop* laptopje aan! Spanning en sensatie...maar hij deed het gewoon gelukkig (een 1 malige foutmelding dat de hardware niet overeenkwam met bios settings ofz..) Daarna gelijk de bios in en jawel... 2,13GHZ 533fsb mhz 2mb Cache!!! _/-\o_ _/-\o_

Het ging helemaal vlekkeloos en daarnaast is het wel interessant om zo'n laptop van binnen te bekijken. Je harde schijf is gewoon een inschuif dingetje ofz :)

Ik kan deze mod dus ook iedereen aanraden die wat meer power in ze flappy wil hebben...
Hoe zit het met de temperaturen en extra verbruik?
Heb er ook al aan gedacht om het eens te proberen, maar zal iets voor na de vakantie zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
ComBax schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:37:
[...]

Hoe zit het met de temperaturen en extra verbruik?
Heb er ook al aan gedacht om het eens te proberen, maar zal iets voor na de vakantie zijn :)
He Combax...
Over de temperaturen en extra gebruik kan ik nog niet zoveel zeggen. Ik heb nog niet echt getest daarop. Maar aangezien de Dell ook geleverd wordt met 2,13ghz, zal het verbruik wel hetzelfde zijn als een dell met een Echte 2,13ghz...

De temperaturen zal ik wel even gaan bijhouden voor je, maar ik denk dat deze niet dramatisch hoger zijn geworden. Ik heb de oude koelpasta vervangen voor Artic Silver 5. De temperaturen zullen dus niet veranderd zijn denk ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
....Waarom bestaat er eigenlijk nog geen proggie waarbij je de LED's van de XPS 2 koele fades maken en verspringen naar andere kleuren?
Alsof je laptop leeft en ademt?
Snap zowiezo niet waarom DELL daar zelf niet aan gedacht heeft?
Heb wat zitten zoeken op Internet... maarreh.... no go.
...Ben ik dan de enige die daar ooit es aan gedacht heeft als XPS 2 gebruiker!? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
sjoerdrog schreef op zondag 19 juni 2005 @ 01:04:
[...]

He Combax...
Over de temperaturen en extra gebruik kan ik nog niet zoveel zeggen. Ik heb nog niet echt getest daarop. Maar aangezien de Dell ook geleverd wordt met 2,13ghz, zal het verbruik wel hetzelfde zijn als een dell met een Echte 2,13ghz...
Als je laptop geleverd wordt met een echte 2,13ghz is die daar wel op voorzien. Als je een 1,6Ghz erin stopt, dan heb je toch een serieuze overclock naar 2,13ghz (meer dan 30%). Die centrino's hebben wel meer potentieel om over te clocken, maar bij 30% extra lijkt het me toch logisch dat de temperaturen wat hoger liggen ;)
Dat het verbruik in dezelfde buurt ligt, kan'k nog verstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
ComBax schreef op zondag 19 juni 2005 @ 09:22:
[...]

Als je laptop geleverd wordt met een echte 2,13ghz is die daar wel op voorzien. Als je een 1,6Ghz erin stopt, dan heb je toch een serieuze overclock naar 2,13ghz (meer dan 30%). Die centrino's hebben wel meer potentieel om over te clocken, maar bij 30% extra lijkt het me toch logisch dat de temperaturen wat hoger liggen ;)
Dat het verbruik in dezelfde buurt ligt, kan'k nog verstaan :)
Naja.. het is eigelijk niet een echte overclock. Het enige wat je doet is je processor laten denken dat het een 2,13ghz is dmv een pinnetje die ervoor zorgt dat 2 pinnetjes in contact komen met elkaar.

Volgens mij is die 1,6ghz precies hetzelfde als een 2,13ghz. Het enige wat ze in de fabriek doen is bij de 2,13ghz de pinnetjes verbinden met elkaar. Oftewel, bijna geen extra fabricage kosten, maar wel een behoorlijk verschil in prijs! :) Ipv 623 euro, betaal ik er nu rond de 150 voor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Darkwolf_1982 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 02:12:
....Waarom bestaat er eigenlijk nog geen proggie waarbij je de LED's van de XPS 2 koele fades maken en verspringen naar andere kleuren?
Alsof je laptop leeft en ademt?
Snap zowiezo niet waarom DELL daar zelf niet aan gedacht heeft?
Heb wat zitten zoeken op Internet... maarreh.... no go.
...Ben ik dan de enige die daar ooit es aan gedacht heeft als XPS 2 gebruiker!? 8)7
Die app is er wel en word nogsteeds door ontwikkeld.
Zie ook Notebookforums
Ik heb hem ook geprobeerd en werkt aardig maar de leds staan meestal uit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mijn inspiron nu sinds dinsdag en ie doet het al niet meer ):

gisteren per ongeluk een half vol glas over die inspiron gestoot ,er is uiteindelijk niet veel vloeistof over het keyboard gegaan maar wel voldoende om het defect te maken

ik ging der verkeerdelijk vanuit dat een hedendaagse laptop well "spillproof" zou zijn ! niet dus ! klein beetje water over je keyboard en ie is al kapot !

op zich is het niet zo een probleem dat het keyboard het niet doet, heb altijd nog een USB keyboard dat ik gewoon kan aansluiten maar nu doet zich het volgende probleem voor ,voor de een of andere duistere reden is de wireless intel pro kaart uitgezet , de enige manier om die terug aan te zetten is het hulpprogramma op starten en dan op toetsen Fn + F2 drukken !

tot daar geen probleem ware het niet dat er helemaal geen Fn toets op mijn dell USB keyboard is !! iemand enig idee hoe ik nu mijn wireless kaart kan aanzetten zonder die Fn toets ? ?

en ja , weet iemand mischien hoe dell zal reageren als ik met mijn basic verzekering op het keyboard gemorst heb ? gewoon spijtig ? of valt er wel iets te regelen denk je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Probeer hem is in de bios te enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja via de bios ging het zonder probleem natuurlijk ;) beetje dom van me om niet zelf direkt daar te gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Heel maar dan ook heel erg bedankt SteveV!
Daar ga ik eens lekker mee spelen als mevrouw van mijn lappie af is! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
FOK! it... nou vergeet het maar mensen.
De link is nu al dood.
Las iets van server maintenance.

SteveV... heb je die tool nog?
Zou je hem anders kunnen mailen naar mij?
Of kunnen hosten?
(Schiet maar naar darkwolf2002NOSPAM@vodafone.nl!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

Adw

Darkwolf_1982 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 07:20:
De link is nu al dood.

Of kunnen hosten?
Een beetje moeite doen kan geen kwaad ;) Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gemaild naar Dell met de vraag of de "XPS Gen2" ook met WSXGA+ scherm (1680x1050) resolutie mogelijk is.
Hun antwoord:

--------------------------
"Goedemorgen,

Dit is zeker mogelijk.
Belt u mij aub even op om de configuratie na te lopen en om eventuele
andere vragen te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,"
--------------------------

Nu begrijp ik enkel niet waarom ze dat niet op hun site vermelden (ook niet bij de Inspiron 9300: daar staat enkel WXGA+ of WUXGA)...
En wat voor scherm zou die WSXGA+ dan zijn? Samsung? LG? Zou er ook leakage zijn of puntjes...
Suggesties?

Trouwens, zou er eens iemand een screenshot willen maken van zijn desktop en een Word-documentje open om te zien wat er juist allemaal op een WUXGA kan (hoeveel icoontjes zijn dat onder mekaar op je bureaublad?). En een WXGA+ zou ook handig zijn... om te vergelijken?µ

<edit:>
heb voor de zekerheid nog eens gemaild, en deze keer kreeg ik een ander antwoord:

------------------------------
"Op de inspiron XPS is alleen het beste beeld verkrijgbaar de WUXGA (1920
x 1200 pixels)."
-----------------------------

ze kennen er daar blijkbaar ook niet veel van 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:51:

en ja , weet iemand mischien hoe dell zal reageren als ik met mijn basic verzekering op het keyboard gemorst heb ? gewoon spijtig ? of valt er wel iets te regelen denk je ?
Heel erg spijtig voor je maar Dell zal niet veel willen doen, aangezien 9 van de 10 moederborden er ook mee kappen na spillage. Je computer kan nu nog 3 maanden werken en daarna opeens kappen, corrosie enzo. Het gebeurde zo veel dat je tegenwoordig na spillage maar op 1 manier kan laten repareren.

Je krijgt een offerte voor keyboard, moederbord en processor. Die teken je (800 euro ofzo meestal). Het systeem wordt opgehaald, ze kijken of er iets doorgelekt is op moederbord, vervangen alles, systeem komt gerepareerd terug en jij betaalt de onderdelen die gebruikt zijn, minimaal 215 euro, maximaal de prijs waar je voor getekend hebt.

Je moet in ieder geval NU, maar dan ook echt NU je keyboard eruit klikken/schroeven en zorgen dat alle componenten eronder droog zijn en niet plakken. (accu en oplader eruit). Als over 3 maanden je computer nog werkt zou je kunnen bellen voor een nieuw keyboard en dat je hem er zelf in wil zetten, als je pc dan nog werkt zullen ze daar wel mee akkoord willen gaan vaak. Dan kost het je ongeveer 95 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Een beetje moeite doen kan geen kwaad Klik hier
Adw... sorry maar ik ga je toch echt vertellen dat ik wel degelijk mijn huiswerk heb gedaan.
Dat tooltje heb ik al, maar die bedoel ik niet.
Er is een 2de developer (zie de thread link van SteveV naar Notebookforum) die een heuze tool heeft gemaakt.
Dit is slechts een bestandje dat voor 30 seconden een lichtshow geeft en zichzelf vervolgens weer afsluit.

Beide developers hebben uiteindelijk de handen in een geslagen uhh gecode, en dus is het dit linkje waar het om gaat: http://home.wanadoo.nl/p.littlewood/XPSLEDController.zip
Dit is een daadwerkelijke tool waarmee je inderdaad het een en ander kan instellen om een mooie lichtshow te maken die ook echt blijft draaien.
Plus al het goede van de eerste developer waarvan de linkjes het nog doen dus.
(Lichtjes laten reageren op CPU, HDD, nieuwe email, batterij status, ect.)

Er is ook nog geen indicatie wanneer zijn servert weer is gefixed en het dus weer up is.
Tot nu toe heeft Googlen om te kijken of het nog ergens anders gehost staat niks opgeleverd.
Alle sites en fora verwijzen naar de (voor nu) dode link. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

Adw

Okie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Darkwolf_1982 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 07:20:
De link is nu al dood.

Of kunnen hosten?
Jij gaat mail van mij krijgen zo snel ik van me werk thuis ben ok ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Dat zou super zijn SteveV! :)
Alvast heel erg bedankt voor de snelle response! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
SteveV!
Laat maar!
Ik heb hem al!
Wonder boven wonder heb ik hem gekregen van de developer zelf!!!
(Heb hem vandaag nog een PB gestuurt en hij heeft zonet gereageerd!)

Voor de geinteresseerde kan ik hem hosten!
Dit is ook nog eens laatste versie van de developer himself! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 20-06-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ok thx ik wou net het mailtje gaan versturen (stond 26km file op de A12) vandaar dat ik iets later thuis was.
Maar als je die wilt hosten graag je mag hem ook mailen.

xps at tiscali punt nl

[ Voor 8% gewijzigd door SteveV op 20-06-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ik ga vanavond maar eens in ere van en op mijn lappie die mini-site in elkaar draaien.
Vanaf daar zal o.a de tool te downloaden zijn.
Als het te lang gaat duren, zal ik in iedergeval een directe download ter beschikking stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb op notebook forums ook een reply achter gelaten.
Mail me ff voor Dell Media Experience.

Trouwens Dell Media Experience zou bij je laptop moeten zitten.
Ik heb bij de mijne een gratis update gekregen naar de Deluxe versie (Daar zou je mee kunnen branden etc).

[ Voor 48% gewijzigd door SteveV op 21-06-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell Inspiron 9300 afgeleverd door UPS vandaag om 12u56.

17/06 betaald , 21/06 ontvangen => GOEIE LEVERINGS SERVICE
ong. 500€ korting gekregen op offerte _/-\o_

Ik ben alvast zeer tevreden over Dell. M'n pa geeft laptop vanmiddag snel getest, alles ok volgens hem.
Verlang snel tot ik thuis ben, kan ik hem eens grondig checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
En wat zijn je bevindingen tot nu toe??

ben aant wachten op mn salaris zodat ik kan beslissen welke ik neem, de 9300 of de xps :)

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze review wordt het volgende beweerd over het WXGA-schem:

- the screen has a sweet spot of about a 10-degree viewing angle
- lack of screen uniformity, light leakage
- the screen is too dark even at level 7

Vooral het eerste punt zou mij bij de i9300 weghouden. Welke ervaringen hebben i9300-bezitters (Wouke?) met het WXGA-scherm? Klopt de kritiek of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In deze review wordt het volgende beweerd over het WXGA-schem:

Vooral het eerste punt zou mij bij de i9300 weghouden. Welke ervaringen hebben i9300-bezitters (Wouke?) met het WXGA-scherm? Klopt de kritiek of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
northwave4500 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:16:
En wat zijn je bevindingen tot nu toe??

ben aant wachten op mn salaris zodat ik kan beslissen welke ik neem, de 9300 of de xps :)
Beter spaar je door voor de XPS 2 dude! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Darkwolf_1982 heb je Dell Media Experience nog nodig ?

nm ik las het al.

[ Voor 17% gewijzigd door SteveV op 22-06-2005 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:00:
In deze review wordt het volgende beweerd over het WXGA-schem:

Mijn bevindingen zijn tot nu toe SUPER. (Wouke= i9300 bezittertje)

Wat inderdaad wel klopt is dat het scherm (WXGA+) niet duidelijk wordt onder een bepaalde hoek. Je moet echt recht voor het scherm zitten om duidelijk beeld te hebben. Vind ik ook een minpuntje, denk wel dat iedere laptop hier mee te kampen heeft.

Op zich heb ik geen enkele opmerking op m'n scherm (geen dode pixels) misschien één iets kleins
is dat wanneer het scherm zwart wordt er een lichte witte band onderaan verschijnt. Dit stoort mij
niet echt want bvb een volledig zwarte achtergrond op bureaublad is dan wel weer perfect.

De grafische pracht van de geforce go 6800 is verbluffend! Far Cry en Half-Life 2 gedraaid op volledige
settings en loopt enorm (!) vloeiend! Wel zegt halflife telkens bij het starten dat m'n video drivers voor
de geforce niet up-to-date zijn. Wanneer ik op de nvidia site de geforce drivers download krijg ik een
foutje tijdens het installeren dat er geen stuurprogramma's voor mn kaart geinstalleerd kunnen worden. Weet iemand wat ik moet doen? verkeerde drivers? Kan je nergens de specifieke drivers
voor enkel en alleen mijn kaart downloaden?

De batterij heb ik niet direct kunnen testen, denk wel dat die redelijk snel op is (heb 80W accu),
werk meestal voortdurend onder netspanning.

De draagtas die ik aangeschaft heb, is stukken mooier en deftiger dan ik had verwacht! Mooi!!
Ook heb ik zo'n cover bijgekregen, nl. leather. Op forums gelezen dit dit simpelweg een stom
plakaat was met een lederen afbeelding. INCORRECT! voelt echt aan als leer en heeft m'n laptop
een unieke en bovenal professionele look! Aanrader!

Software die voorgeinstalleerd werd door dell = BROL x10. Tijdens het verkennen van dat
media experience gedoe kreeg ik tijdens die configuratie een blauw scherm!!!! Laptop harde reset
en boeltje eraf gezwierd.

Ook vind ik het jammer dat Dell me geen herstelcd heeft meegeleverd, blijkbaar moet je dit aanvragen. Een officiële cd van het besturingssysteem zou ook tof zijn, maar ja....

Nog iets, en hier had ik graag een antwoord op gehad, op m'n laptop staat er rechtsonderaan een
icoontje (weet nu niet meer precies welkeen) die de mogelijkheid biedt om meters zoals
accutijd, scherm helderheid,enz.. in uw balkje te zetten. Wanneer ik nu klik op enable (dus disable
afzet) meter voor scherm helderheid dan komt die gewoonweg niet zichtbaar!!!! iemand enig ID?

Voor de rest denk ik dat ik een goede koop heb gedaan! Gisteren tot 24u 3D studio max getest
en boeltje loopt ongeloofelijk snel en smooth!

i9300 krijgt van mij alsnog een dikke 9/10! Levering 10/10! (in 4 dagen geleverd +weekend ertussen)

Wouke 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 18:14
pfff wat wordt ik moe van die Dell site zeg...

nu hebben ze weer een aanbieding 100,- euro korting + gratis transport + usb key.
heb precies dezelfde config gemaakt als een paar weken terug, hij is nu zelfs duurder????

wel slim van ze hoor om sommige onderdelen duurder te maken om zo de rest weer te compenseren
echt jammer van Dell.

zoals ik in dit topic lees moet je echt bellen om te bestellen kan je echt een hoop geld schelen!!

ik moes dit even kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 18:14
Wouke,

jij zei een paar post terug dat je er 500,- euro vanaf hebt kunnen lullen, wat was je totaal config prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAMI schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:40:
Wouke,

jij zei een paar post terug dat je er 500,- euro vanaf hebt kunnen lullen, wat was je totaal config prijs?
1750€ was m'n opgegeven budget, uiteindelijk werd het 1700€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loont het om te bellen? De prijs online valt me nogal tegen namelijk, een celeron mobile is toch niet echt iets waar ik op zit te wachten voor de prijs die je ervoor moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:36:
Loont het om te bellen? De prijs online valt me nogal tegen namelijk, een celeron mobile is toch niet echt iets waar ik op zit te wachten voor de prijs die je ervoor moet geven.
Zolang je u niet ongewild een systeem doet aansmeren...
beetje gewapend zijn tegen die verkoopspraat,
is het zeker het proberen waard.

Als je met iets niet akkoord bent zeer duidelijk zijn en niet zeggen bvb:
'ik zal er nog eens over nadenken' maar 'neen, dat is buiten m'n budget gerekend'

wat ook effect heeft is zeggen dat je nog andere laptops op het oog hebt (stel HP) en bvb. pluspuntjes
van deze laptop uitspelen tegen deze van Dell...

denk wel dat het afhangt van verkoper tot verkoper...

just give it a try... als het niets wordt probeer dan eens via mail te onderhandelen, mss heb
je daar een betere vis aan de lijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
SteveV schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 01:42:
Darkwolf_1982 heb je Dell Media Experience nog nodig ?

nm ik las het al.
SteveV... thanks mate maar die heb ik zelf van de DELL site weten te plukken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Krijg toch de hik!
Sinds vandaag opeens uit het niets een fel blauwe dode pixel! :X

*Masseer! Masseer!*

What the!?
Met het verder tikken van deze post en dat even geprobeerd te hebben is het nog weg ook! :/

Let's pray it doesn't come back... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag de XPS gen2 kopen (wie niet!). Ik hou me - naast de occasionele Game - wel heel veel bezig met video editing en live vj'ing, en daar lijkt deze machiene me ongelooflijk geschikt voor. Ik heb eigenlijk maar een concern waar ik nergens een antwoord op lees:

Het toestel heeft twee video uitgangen (D-SUB en DVI): is het mogelijk tergelijkertijd twee externe schermen aan te sturen in dual screen: dus 1 screen replicatie van laptop scherm en andere Secondary monitor. Ik heb nl. twee 19" TFT schermen die ik erg graag gebruik voor video editing.

Mocht dit mogelijk zijn (en het lijkt me geen issue maar wil het eerst vragen) dan ben ik volgende week hopelijke trotse xps gen2 bezitter :-)

Met vriendelijke groeten

Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Hallo allemaal!

Ik ben op dit moment in het bezit van (lees: in gebruik van werk) een Inspiron 9200, een 2 Ghz, 1 gig RAM, 60 Gb 7200 rpm, Radeon 9700, DVD-RW, WXGA+ model. Ben hier zeer tevreden over.

Nu moet ik weer twee nieuwe laptops bestellen (ben ICT-er) en jullie begrijpen het al: iemand anders krijgt mijn 9200 O-) en ik heb krijg zo'n lekkere 9300, zelf uitgezocht. :D

Hier de belangrijkste specs:

Intel® Pentium® M Processor 770 (2.13 GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB) _/-\o_
17" WXGA+ LCD Display (Ook op de 9200 nu, perfect scherm, WUXGA is mij te klein native en spiegelt teveel)
1024 MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x 512MB)
256 MB NVIDIA® GeForce™ 6800 Go, PCI-Express x16 8)
100 GB Ultra ATA/100 (7200 rpm) Harde Schijf _/-\o_
8X DVD+/-RW Drive
9-cell accu

Super apparaat wordt dit dus, ben benieuwd of ik ook weer het verschil in power ga merken! 8)

Enige vraag die ik nog heb of er ook een performance verschil is dankzij de 100 gb 7200 toeren schijf. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif JAHRASTAFARI Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Het enigste wat ik weet van die 100 gig 7200 rpm schijf is dat het je levertijd enorm vertraagd.
Dell US bied zelfs al aan om voor de 80 gig te gaan anders komen er weken levertijd bij.
Ik zou dit even goed navragen voordat je de order plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op de site van nvidia nieuwe drivers staan alleen die doen het niet voor de 6800 go ultra mobile, wie kan mij vertellen hoe ik ze kan modden zodat ze wel doen _/-\o_

ik wist wel hoe het moest maar ben het vergeten, ik dacht iets met een inf bestandje ofzo

mzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
iemand interesse in een 2mnd oude i9300? mail me (ga me een XPS2 kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:44:
iemand interesse in een 2mnd oude i9300? mail me (ga me een XPS2 kopen)
welke specs? Vanwaar ben je :)

En je email adres staat niet in je prrofiel ! ;)

Hendrik ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
specs:
[Dell Inspiron 9300
Pentium M 750 1.86ghz
17" WUXGA+ TrueLife
2x512mb 533mhz DDR2 (wordt eind deze week 2x1024mb, maar bij verkoop zal het ofwel 2x512mb ofwel 1x1024mb zijn die er in zit)
60gb 5.400rpm (eventueel 7200rpm, te bespreken)
Sony 8xDVD+/-RW
80watt/hour 9 CELL battery
256mb GeForce 6800GO
Intel ProWireless 2200
1yr NBD

ik woon in Oudenaarde (België). zou er wel nog 1.800€ voor willen, want is écht wel in nieuwstaat, mét draagtas enz, maar dat bespreken we wel in pm indien interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
oja email = hans puntje vdc at pandora puntje be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ik schrik trouwens van de meerprijs van m'n 100 gb 7200 rpm harddisk in de USA:

100GB 7200rpm Hard Drive [add $470 or $12/month1] May delay your Inspiron XPS Gen 2 ship date

En idd kan dit de levertijd vertragen, alhoewel mij dit is niet medegedeeld. Ik bestel altijd via een ICT bedrijfje dat voor mij onderhandeld. Zo heb ik van de totale configuratie met 60 gb 7200 rpm disk nog 180 euro per laptop afgekregen, mét daarbij extra de 100 gb 7200 rpm disk. De 100 gb disk is niet standaard te selecteren via de website op de 9300.

Ben benieuwd wat de levertijd is, ik hou jullie op de hoogte!

Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif JAHRASTAFARI Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:34:
Ik zie op de site van nvidia nieuwe drivers staan alleen die doen het niet voor de 6800 go ultra mobile, wie kan mij vertellen hoe ik ze kan modden zodat ze wel doen _/-\o_

ik wist wel hoe het moest maar ben het vergeten, ik dacht iets met een inf bestandje ofzo

mzl
Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi there, daar komt dan mijn eerste bericht op een forum.

Heb na meerdere DELLs (desktop en laptop) een promedion D470 K gekocht. Na twee maanden met een stofzuiger aan tafel te hebben gezeten (en een opgeblazen moederbord plus tweede oververhittingsprobleem) toch maar snel DELL gebeld voor een 9300.

Heb nou het volgende besteld:

Intel® Pentium® M Processor 750 (1.86 GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)
Windows XP Home
17" WUXGA+ LCD Display true life
256 MB NVIDIA® GeForce™ 6800 Go
100 GB (7200 rpm) Harde Schijf
8X DVD+/-RW Drive
Bluetooth module
9-cell accu
Snap-On LCD Cover - Carbon Fibre
planet 21 rugzak

Op de orderbevestiging stond trouwens: 1*1024 MB en verderop nog een keer: 1024 MB (2*512). Heel misschien interpreteren ze dat in Ierland nog als 2*1024, maar dat is wishfull thinking.

Dit alles voor de prijs van 1740 euro (incl btw en bezorging). Volgens mij geen gekke prijs.

Aan JAHRASTAFARI : mag ik vragen wat jij kwijt was voor jouw configuratie ?

En wat betreft de levertijd ivm de 100 GB HD.; Die is intussen opgelopen naar 4 augustus. Misschien als ik ga zeuren over de lange levertijd en hem wil annuleren dat DELL nog wel iets wil doen ter compensatie. Dat horen jullie dan nog.

Gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan morgen de DELL i9300 te bestellen, todat ik deze aanbieding bij mediamarkt tegen kwam: (Wel duitse mediamarkt maar dat is voor mij geen probleem)

AMILO M3438GM
17'' TFT mit GlareScreen Technologie mit besonders klaren Farben; DVI-Anschluß; Fernbedienung; 2 Festplatten mit RAID-Technologie
Betriebssystem Microsoft® Windows® XP Home Edition
Prozessortyp Intel® Pentium® M Prozessor 740 1,73 GHz
Prozessortechnologie Intel® Centrino™ Mobiltechnologie, Intel® 915 PM Chipsatz
Arbeitsspeicher 2x 512 MB
Festplattengröße 160 GB (2x 80 GB S-ATA mit Raid-Technologie)
Festplatten- geschwindigkeit 5400 U/Min.
Display-Größe 17'' (43,18 cm)
Auflösung intern 1440 x 900 Pixel (WXGA + mit GlareScreen Technologie)
Grafikchip NVIDIA GeForce Go 6800 PCI Express Grafik
Grafikspeicher 256 MB DDR I Video-RAM
Laufwerke DVD Double Layer +/- R/RW Brenner
Wireless LAN Intel® PRO/Wireless 2200 BG bis 54 Mbit/s
Steckplätze Speicherkarten 4in1 Kartenleser (SD/MS/MMC/MSPRO)
Herstellergarantie 24 Monate mit Abholservice

Prijs 1599,-

Dit is toch wel iets goedkoper en waarschijnlijk een beter scherm, shit ;( nu weet ik niet wat ik moet kiezen..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:50:
Hi there, daar komt dan mijn eerste bericht op een forum.

Heb na meerdere DELLs (desktop en laptop) een promedion D470 K gekocht. Na twee maanden met een stofzuiger aan tafel te hebben gezeten (en een opgeblazen moederbord plus tweede oververhittingsprobleem) toch maar snel DELL gebeld voor een 9300.

Heb nou het volgende besteld:

Windows XP Home
8X DVD+/-RW Drive
Bluetooth module
9-cell accu
planet 21 rugzak

Op de orderbevestiging stond trouwens: 1*1024 MB en verderop nog een keer: 1024 MB (2*512). Heel misschien interpreteren ze dat in Ierland nog als 2*1024, maar dat is wishfull thinking.

Dit alles voor de prijs van 1740 euro (incl btw en bezorging). Volgens mij geen gekke prijs.

Aan JAHRASTAFARI : mag ik vragen wat jij kwijt was voor jouw configuratie ?

En wat betreft de levertijd ivm de 100 GB HD.; Die is intussen opgelopen naar 4 augustus. Misschien als ik ga zeuren over de lange levertijd en hem wil annuleren dat DELL nog wel iets wil doen ter compensatie. Dat horen jullie dan nog.

Gegroet
Zeker geen gekke prijs, een heel goede prijs zelfs. 2 maand geleden kostte de mijne met maar 512Mb ram en 60Gb harde schijf nog €1900.
Ik hoop dat je maar 1 jaartje garantie hebt, anders ben'k helemaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
SteveV.... hoe zit het met je scherm situatie ondertussen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:52:
[...]

Zeker geen gekke prijs, een heel goede prijs zelfs. 2 maand geleden kostte de mijne met maar 512Mb ram en 60Gb harde schijf nog €1900.
Ik hoop dat je maar 1 jaartje garantie hebt, anders ben'k helemaal :(
Ik kan je geruststellen ComBax: ik heb idd 1 jaar CAR. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:13:
Ik was van plan morgen de DELL i9300 te bestellen, todat ik deze aanbieding bij mediamarkt tegen kwam: (Wel duitse mediamarkt maar dat is voor mij geen probleem)

AMILO M3438GM
17'' TFT mit GlareScreen Technologie mit besonders klaren Farben; DVI-Anschluß; Fernbedienung; 2 Festplatten mit RAID-Technologie
Betriebssystem Microsoft® Windows® XP Home Edition
Prozessortyp Intel® Pentium® M Prozessor 740 1,73 GHz
Prozessortechnologie Intel® Centrino™ Mobiltechnologie, Intel® 915 PM Chipsatz
Arbeitsspeicher 2x 512 MB
Festplattengröße 160 GB (2x 80 GB S-ATA mit Raid-Technologie)
Festplatten- geschwindigkeit 5400 U/Min.
Display-Größe 17'' (43,18 cm)
Auflösung intern 1440 x 900 Pixel (WXGA + mit GlareScreen Technologie)
Grafikchip NVIDIA GeForce Go 6800 PCI Express Grafik
Grafikspeicher 256 MB DDR I Video-RAM
Laufwerke DVD Double Layer +/- R/RW Brenner
Wireless LAN Intel® PRO/Wireless 2200 BG bis 54 Mbit/s
Steckplätze Speicherkarten 4in1 Kartenleser (SD/MS/MMC/MSPRO)
Herstellergarantie 24 Monate mit Abholservice

Prijs 1599,-

Dit is toch wel iets goedkoper en waarschijnlijk een beter scherm, shit ;( nu weet ik niet wat ik moet kiezen..
Ist auch die Deutsche Tastatur kein problem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Die haal je gewoon ergens in NL vandaan voor een paar tientjes natürlich ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
weet iemand of er eigenlijk een belgisch toetsenbord bestaat voor de i9300 ? heb nu een frans azerty maar zou liever een écht belgisch keyboard hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
lapino schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:04:
weet iemand of er eigenlijk een belgisch toetsenbord bestaat voor de i9300 ? heb nu een frans azerty maar zou liever een écht belgisch keyboard hebben
Daar is niet genoeg ruimte voor op de i9300, aangezien de knoppen dan 2x zo groot moeten dan normaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Darkwolf_1982 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:07:
SteveV.... hoe zit het met je scherm situatie ondertussen? :)
Ik denk dat ik vandeweek maar is ga bellen weer ben nu 2 a 3 weken verder en die lekkage word niks minder.
Maar zeker ben ik er nog niet van of ik uberhaupt wel ga bellen.
Word er een beetje moedeloos van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
sjoerdrog schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:12:
[...]
Daar is niet genoeg ruimte voor op de i9300, aangezien de knoppen dan 2x zo groot moeten dan normaal ;)
*proest* ROLF!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Laatst online: 15-02-2021
sjoerdrog schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:12:
[...]
Whahaha, die opmerking/persoon verdient pas een echte XPS! Prachtig! Van krijg je een 10! :Y)

PS: Kunnen ze bij Dell hem niet zonder leveren XP en al die software! Is een hoop geld, en dat geld gebruik ik liever voor uitbreiding geheugen? Iemand al gevraagd? :Z

[ Voor 22% gewijzigd door Robbertz236 op 27-06-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Robbertz schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:52:
[...]

Whahaha, die opmerking/persoon verdient pas een echte XPS! Prachtig! Van krijg je een 10! :Y)

PS: Kunnen ze bij Dell hem niet zonder leveren XP en al die software! Is een hoop geld, en dat geld gebruik ik liever voor uitbreiding geheugen? Iemand al gevraagd? :Z
Ja, dat willen ze dus niet (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
ComBax schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:00:
[...]

Ja, dat willen ze dus niet (helaas).
Wat een onzin, al die troep, en windows xp erbij. Scheelt hoop geld ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Robbertz schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:09:
[...]

Wat een onzin, al die troep, en windows xp erbij. Scheelt hoop geld ;(
Ik denk dat windows XP niet veel kost voor Dell, net als die andere software. Als het allemaal tesamen €50 kost zal het al veel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
ComBax schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:26:
[...]

Ik denk dat windows XP niet veel kost voor Dell, net als die andere software. Als het allemaal tesamen €50 kost zal het al veel zijn...
Zo weinig? Laat dan maar zitten! :9 (ik dacht dat xp home ook best duur was?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Robbertz schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:32:
[...]

Zo weinig? Laat dan maar zitten! :9 (ik dacht dat xp home ook best duur was?)
Als je die afzonderlijk koopt, wel. Maar Dell heeft zo leuke contractjes met Microsoft ;)
Virusscanner krijgen ze er waarschijnlijk gratis bij (wie weet worden ze er nog voor betaald ook, beperkt abonnement, abonnement verlopen, een deel van de klanten betaalt voor verlenging abonnement dus leverancier van het anti-virus-programma verdient weer goed). etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

lapino schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:04:
er bestaan geen belgische toetsenborden voor de huidige inspiron series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen ik heb een probleem met me XPS-GEN2 :'(

als ik videokaart drivers probeer te installeren dan werkt dat niet omdat ik de volgende eror krijg: Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatie programma gaat nu afsluiten.

Dat krijg ik bij alle drivers dus ook bij 77.50, dus ik snap niet hoe sommige mensen hier die drivers hebben kunnen instaleren op hun XPS of 9300(dat maakt denk ik niet uit).

Ik kan dus alleen de drivers van dell zelf installeren en die stammen al uit april....

please help bf2 draait zo voor geen meter (ja is het schaduwen probleem)... hij draait zelfs op de 6600gt van een friend van me beter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:45:
mensen ik heb een probleem met me XPS-GEN2 :'(

als ik videokaart drivers probeer te installeren dan werkt dat niet omdat ik de volgende eror krijg: Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatie programma gaat nu afsluiten.

Dat krijg ik bij alle drivers dus ook bij 77.50, dus ik snap niet hoe sommige mensen hier die drivers hebben kunnen instaleren op hun XPS of 9300(dat maakt denk ik niet uit).

Ik kan dus alleen de drivers van dell zelf installeren en die stammen al uit april....

please help bf2 draait zo voor geen meter (ja is het schaduwen probleem)... hij draait zelfs op de 6600gt van een friend van me beter :(
Same here!! Ik heb al eerder een post gezien van iemand met hetzelfde probleem. Ik vind het ook erg zonde van mijn videokaart, omdat ik er blijkbaar nog meer uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Download de laatste driver vanaf www.nvidia.com. Download daarna een "modded inf" van www.laptopvideo2go.com van een laatste versie op deze website. Pak daarna de originele driver uit op je harde schijf. Plaats daarna de "modded inf" in de map met de uitgepakte driver, zodat deze het originele inf-bestand overschrijft.

Dit alles gaat op eigen risico!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Inderdaad....
Op eigen risico....

Bij een stress test (Nalu van nVidia op 1920x1200) blijft ze 3 tot 5 minuutjes zwemmen, en daarna bevriesd je XPS 2 compleet.
Ook leek ze iets minder vloeiend te bewegen.
Dit laatste was zeker te merken toen ik zuchtend maar weer de offficieele DELL driver installeerde.

Toch ga ik kijken of een van de nieuwere drivers het wel lekker doen daar ik ook niet goed wordt van al die "blokken" in Battefield 2.
Echt uggly.

Voor de rest draait Battlefield 2 als een zonnetje qua performance, met widescreen support en al!
(Langleve een forum dedicated in het vinden en maken van widescreen tweaks voor games die het niet native ondersteunen of het ondersteunen maar niet per default de optie aanbied! :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Vraagje: De XPS heeft ook bluetooth toch? Dus als ik een muis op bluetooth koop, heb ik nergens een draadje of kaartje wat ik moet insteken? Handig dus! Gewoon een losse muis? Alleen is de verbinding wel een beetje snel? Aangezien je muis toch altijd naast je beeldschem staat! Iemand idee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Als je de XPS besteld inclusief Bluetooth dan zit het er in, het is niet standaard en als je hem mee besteld dan heb je verder niets meer nodig voor je BT muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu weer gratis dubbel geheugen en 100 euro korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijsvergelijk: Dell vs Fujitsu Siemens 29 juni

Model Fujitsu Siemens Amilio M 3438G Dell i9300
CPU 1.86Ghz 1.86Ghz
VGA6800 Go 256MB 6800 Go 256MB
TFT Crystal View WXGA+ (1440*900) WXGA+ (1440 x 900)
HDD 2x 80 GB (5.400 rpm) Raid 80GB (5.400rpm) IDE
MEM 2x 1GB 2x 1GB
DVDR 8X DVD+/-ReWriter DL 8X DVD+/-ReWriter DL
Garantie 2 jaar1 jaar (3 jaar +309,-)
Prijs 1899,- (Mediamarkt) 2368,- (Dell configurator)

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 16:47
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:45:
Zo, dat scheelt nogal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Model Fujitsu Siemens Amilio M 3438G Dell i9300
CPU 1.86Ghz 1.86Ghz
VGA6800 Go 256MB 6800 Go 256MB
TFT Crystal View WXGA+ (1440*900) WXGA+ (1440 x 900)
HDD 2x 80 GB (5.400 rpm) Raid 80GB (5.400rpm) IDE
MEM 2x 1GB 2x 1GB
DVDR 8X DVD+/-ReWriter DL 8X DVD+/-ReWriter DL
Garantie 2 jaar1 jaar (3 jaar +309,-)
Prijs 1899,- (Mediamarkt) 2368,- (Dell configurator)

ik denk dat je hem moet vergelijken met die medion die je heb met een 6800 erin dat is veel meer fair denk ik maar hoe zwaar is dit????
4.5kg ofzo juist die xps is al zwaar maar voor dit heb je een karretje nodig met wielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je een kaal systeem hebt opgebouwd. Het is altijd beter om een "voorgebouwd" systeem van dell als uitgangspunt te nemen ("dell raadt aan"). Dit levert altijd meer hardware voor minder euro's.
Nog beter is het om te bellen. Hiermee krijg je toegang tot onderdelen die niet op de site staan en is het goed mogelijk om kortingen te krijgen ("nee, dat is echt boven mijn budget, dan wordt het toch merk x") Daar kan je genoeg voorbeelden van vinden in deze topic. In mijn geval leverde dat het volgende op:

Windows XP Home
8X DVD+/-RW Drive
Bluetooth module
9-cell accu
planet 21 rugzak

Dit alles voor 1740 euro (incl btw en bezorging).

Mocht je 2 GB RAM willen, dan is het aanzienlijk goedkoper om het zelf te halen in de winkel (Kingston SO-Dimm 1Gb DDR2 PC2-4200 533MHz = 116 euro).

Overigens gaat de levertijd van de 100 GB 7200rpm steeds meer omhoog (is zojuist naar 6 weken gestegen !)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 07:40 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste