Tachyon schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:50:
Ik draai thuis al een tijdje met unstable/sid. Gaat allemaal prima. Toch zou ik echter wel terug willen naar (de nieuwe) testing. In hoeverre is de oude unstable gelijk aan de nieuwe testing?
Unstable (Sid) blijft Unstable (Sid). De Testing voor de release (Sarge) is bij mijn weten gelijk aan de Testing na de release (Etch).
Omdat Testing frozen was, om tot een release te komen, is Unstable ook vertraagd, omdat alle nieuwe packages voor Testing eerst door Unstable moeten. Nu de Testing tree tot Stable is verklaard zullen er weer (meer) nieuwe packages Unstable in stromen en dan doorstromen tot Testing. Testing zal nu iets achterlopen op Unstable, maar het verschil is nu klein. Bovendien zullen de packages van Unstable allemaal (uiteindelijk) doorstromen naar Testing. De Testing van over een half jaar zal dus recentere packages bevatten dan de Unstable van nu.
Als je naar Testing wil, dan is dit geen slecht moment. Pas gewoon je sources.list aan om Testing te gebruiken, en dan zou het vanzelf goed moeten komen. Je hebt dan nu mogelijk een paar recentere packages dan in Testing zitten, maar daarvan komen straks vanzelf nieuwere versies van in Testing.
Is het uberhaupt wel mogelijk om te 'downgraden'? Of is dan een herinstallatie aan te bevelen.
Downgraden
is mogelijk, maar dat kan niet met een 'apt-get downgrade' of iets dergelijks, dan moet je met de hand een herinstall van alle pakketten forceren. Mogelijk, maar niet aan te raden.
Gewoon Testing in je sources.list zetten, en de doorstroming van packages zijn werk laten doen lijkt me aanzienlijk makkelijker. Dan loop je een tijdje deels voor op Testing, maar dat zou geen probleem moeten zijn.
Zo draai ik nu Postfix 2.2.3 uit unstable en ik zag dat de nieuwe testing nog steeds 2.1.5 heeft.
Dat komt omdat Testing frozen is/was, dan mogen er niet zomaar nieuwe packages in. Sarge is nu de deur uit, dus Testing zal binnenkort wel unfrozen worden (of is dat wellicht al).
Waarom postfix of een andere package Testing niet in mag kun je zien op de
Why is package X not in testing yet? pagina.