Ik durf het bijna niet te posten, maar als je op http://ftp.debian.org/dists/stable/Release kijkt lijkt het zowaar of sarge uit is...
Het moet niet gekker worden!
Verwijderd
Dat is dan ook niet de officiele website van Ubuntu, maar Planet Ubuntu. Zo is de release ook gewoon aangekondigd op Planet Debian hoorVerwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:32:
grappig..., de debian.org site bericht er niet over, de ubuntu site wel
http://planet.ubuntulinux.org/
Ze zijn bij ubuntu met alles iets sneller geloof ik
Verwijderd
ahum...,ja. Ik ga me even in een hoekje zitten schamentomato schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:35:
[...]
Dat is dan ook niet de officiele website van Ubuntu, maar Planet Ubuntu. Zo is de release ook gewoon aangekondigd op Planet Debian hoor
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 21:40 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Z-Dragon op 06-06-2005 21:52 ]
^ Wat hij zegt.
dus nog niet echt gereleased .. da's de 30e pas .. er zijn nogsteeds een waslijst in de rc bug list..The sarge freeze is now official.
The expected timeline for the release is as follows:
3rd May (Today): Freeze time and security support now available for testing
5-8th May: BSP to bring bug count down from ~85 to ~60/70
15th May: Debian installer finalised
27th May: Zarro RC boogs
30th May: Release
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
niet van de officiele debian sources .. maar je kan natuurlijk altijd wel andere sources in je /etc/apt/sources.list mikken.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:50:
Zal je nu eindelijk x.org via apt kunnen instaleren?
We zitten inmiddels in juni hoor...Sjonny schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:52:
[...]
dus nog niet echt gereleased .. da's de 30e pas .. er zijn nogsteeds een waslijst in de rc bug list..
[ Voor 16% gewijzigd door Tachyon op 06-06-2005 22:07 . Reden: URL bijgezet ]
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Dat heeft hier niets mee te maken. Sarge is vanaf nu stable en daar zit x.org niet in.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:50:
Zal je nu eindelijk x.org via apt kunnen instaleren?
of ik keer daarnet heel erg scheel, of hij's echt net nadat ik er keek neer gemiktTachyon schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:04:
[...]
We zitten inmiddels in juni hoor...
Debian GNU/Linux 3.1 released
Het heeft even geduurd, maar eindelijk is het dan zo ver.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:26:
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
[ Voor 37% gewijzigd door Jelmer op 06-06-2005 23:11 ]
[ Voor 48% gewijzigd door deadinspace op 08-06-2005 15:02 . Reden: DVD iso erbij gezet ]
Aha, da's de 'Etch A Sketch':Jelmer schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:11:
Is de naam voor de opvolger van Sarge eigenlijk al bekend?
-edit-
Ja dus! 'etch' (http://www.debian.org/releases/testing/)
[ Voor 53% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-02-2008 01:16 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Eve char: Warock <TEST>
Regeren is vooruitschuiven
Yup, in /etc/apt/sources.list van testing naar stable veranderenT-MOB schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 01:22:
Dus als ik het goed begrijp kan ik nu op de machines die ik op Sarge zou willen houden de apt-sources aanpassen richting stable?
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Okidoki, thxDefiant schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 01:34:
[...]
Yup, in /etc/apt/sources.list van testing naar stable veranderen
Het leuke van Debian is dat je stable/testing/unstable kunt tracken, maar ook */woody/sarge/etch/*.Defiant schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 01:34:
Yup, in /etc/apt/sources.list van testing naar stable veranderen
ik nog niet .. en hoopte dat hier iemand al een successverhaal had gepostit0 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:05:
heeft iemand al apt-get dist-upgrade durven in te tikken.
Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3
Verwijderd
nieuws bericht van debian.org zelfK Desktop Environment 3.3 (KDE), GNOME desktop environment 2.8 en een redelijk up-to-date versie van XFree86 maken deze versie van Debian geschikt voor desktop gebruik, iets wat hard nodig was, omdat de distributie met afsplitsingen als Ubuntu op het desktop terrein nogal wat trouwe aanhangers verloren heeft. Op servergebied kunnen gebruikers gebruik maken van verschillende versies van MySQL (4.0.24 en 4.1.11a), PostgreSQL en Apache 1.3.33 en 2.0.54. Op fileserver-gebied is Debian voorzien van Samba 3.0.14.
MySQL logo nieuwe stijlOp het gebied van programmeer- en scripttalen levert men de GCC-compiler versie 3.3.5, Python 2.3.5 en 2.4.1 en Perl 5.8.4 mee
jij hebt het over 3.0, 3.1 is dus vandaag officeel gereleased.Ik heb mijn servertje thuis nu al meer dan een jaar ofzo op sarge draaien.
werkt perfect ik heb woody geinstalled en toen naar sarge gedistupgrade.
wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik toen nog weinig tot niks geinstalleerd had
Ik heb dat niet durven doen, omdat in de release notes vermeld staat dat een upgrade via aptitude word aan geraden. Die draai ik atm op een test server.it0 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:05:
heeft iemand al apt-get dist-upgrade durven in te tikken.
| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |
"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"
Het versienummer was in de install zelf al een tijdje geleden verhoogd.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:16:
jij hebt het over 3.0, 3.1 is dus vandaag officeel gereleased.
1
2
3
4
5
6
| #deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ sarge main deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ testing main deb-src http://ftp.nl.debian.org/debian/ testing main deb http://security.debian.org/ testing/updates main |
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Nog niet zo lang geleden (maandje ofzo) heb ik middels dist-upgrade geupdate van woody naar sarge. Paar kleinigheidjes, maar geen grote erge dingen.......smoking2000 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:34:
[...]
Ik heb dat niet durven doen, omdat in de release notes vermeld staat dat een upgrade via aptitude word aan geraden. Die draai ik atm op een test server.
Zover mijn kennis reikt danKaassoevlee schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:11:
Ik gebruikte altijd al Sarge (testing), moet ik nu wat aanpassen aan mijn sources.list?
code:
1 2 3 4 5 6 #deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ sarge main deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ stable main deb-src http://ftp.nl.debian.org/debian/ stable main deb http://security.debian.org/ stable/updates main
www.retroforum.nl
Kaassoevlee schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:11:
Ik gebruikte altijd al Sarge (testing), moet ik nu wat aanpassen aan mijn sources.list?
code:
1 2 3 4 5 6 #deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ sarge main deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ testing main deb-src http://ftp.nl.debian.org/debian/ testing main deb http://security.debian.org/ testing/updates main
Dat is niet helemaal waar, er kan best testing blijven staan. Het ligt er aan wat Kaassoevlee wil. Wil hij vanaf nu Etch volgen (die nu begonnen is als snapshot van Sarge) en dus bij testing blijven, of wil hij meegaan met Sarge (dus stable), waarbij je dus geen nieuwe software zal krijgen.Trax_Digitizer schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:18:
Als ik mij niet vergis kun je overal sarge neerzetten ipv testing....... dat vind ik het handigst omdat je dan bij die sarge "blijft" totdat je weer een dist-upgrade gaat doen naar een volgende distributie.
Testing moet nu iig weg, want testing gaat nu "verder" dan Sarge.
Er is nog een derde keuze: sarge vs stable. Deze zal van invloed zijn op het moment dat etch stable wordt.tomato schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:42:
Dat is niet helemaal waar, er kan best testing blijven staan. Het ligt er aan wat Kaassoevlee wil. Wil hij vanaf nu Etch volgen (die nu begonnen is als snapshot van Sarge) en dus bij testing blijven, of wil hij meegaan met Sarge (dus stable), waarbij je dus geen nieuwe software zal krijgen.
Zojuist twee webservertjes omgezet. Geen noemenswaardige problemen (afkloppen).Sjonny schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:38:
[...]
ik nog niet .. en hoopte dat hier iemand al een successverhaal had gepost
heb het lef om apt-get update in te typen nog niet eens gehad
Tochtomato schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:42:
[...]
[...]
Dat is niet helemaal waar, er kan best testing blijven staan. Het ligt er aan wat Kaassoevlee wil. Wil hij vanaf nu Etch Sid volgen (die nu begonnen is als snapshot van Sarge) en dus bij testing blijven, of wil hij meegaan met Sarge (dus stable), waarbij je dus geen nieuwe software zal krijgen.
Je had die keuze al lang kunnen maken, want in je sources.list kun je in plaats van 'stable' of 'testing' ook 'sarge', 'woody', 'sid', of 'etch' opnemen. Er zijn denk ik toch wel veel mensen die gewoon op testing blijven en dus naar Etch Sid gaan. Ik doe het allebei (op verschillende machines natuurlijk).
[ Voor 15% gewijzigd door Paul op 07-06-2005 13:08 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Nee, sid blijft unstable en niet alles schuift 1 op, zie http://www.debian.org/releases/testing/ , net als bij de vorige releases.Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:06:
[...]
TochEtch is toch de nieuwe unstable, de oude unstable (Sid) wordt testing, en de oude testing (Sarge) is nu stable, dus alles schuift 1 op?
[ Voor 14% gewijzigd door tomato op 07-06-2005 13:10 ]
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Het is de bedoeling dat Woody aka oldstable nog 12 maanden gesupport word door het security team.decramy schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:16:
Weet iemand ook tot waneer woody wordt ondersteund door het security team?
Ik heb hier een paar servers nog op woody draaien, en zomaar overstappen op sarge is me iets te riskant.
Tevens gaan we servers vervangen in de zomer, lijkt me mooier het dan meteen te doen...
| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |
woody wordt nog een jaar lang supported voor security updatesdecramy schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:16:
Weet iemand ook tot waneer woody wordt ondersteund door het security team?
Ik heb hier een paar servers nog op woody draaien, en zomaar overstappen op sarge is me iets te riskant.
Tevens gaan we servers vervangen in de zomer, lijkt me mooier het dan meteen te doen...
It seemed like a good idea at the time
Stop de persen!In the
meantime, CD vendors should delay pressing CDs or DVDs of Debian 3.1.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, of het downgraden mogelijk is...Tachyon schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:50:
Ik draai thuis al een tijdje met unstable/sid. Gaat allemaal prima. Toch zou ik echter wel terug willen naar (de nieuwe) testing. In hoeverre is de oude unstable gelijk aan de nieuwe testing?
Is het uberhaupt wel mogelijk om te 'downgraden'? Of is dan een herinstallatie aan te bevelen.
Zo draai ik nu Postfix 2.2.3 uit unstable en ik zag dat de nieuwe testing nog steeds 2.1.5 heeft.
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Je vertelt er niet bij waarmee je begon, wat er eerste in je sources.list stond en waar je dat in veranderd hebt. Dan is het moeilijk gokken wat je nu eigenlijk gedaan hebtborgdavile schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:48:
ik heb vanmorgen eerste een: apt-get update && apt-get upgrade uitgevoerd
[ Voor 8% gewijzigd door tomato op 07-06-2005 15:57 ]
juwel er staat dat ik testing heb veranderd in stable, dus dan begon ik testing! Ik weet alleen niet wat er vanochtend is gebeurt toen ik nog een normale upgrade heb uitgevoerd terwijl er nog testing in sources.list stond .tomato schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:56:
[...]
Je vertelt er niet bij waarmee je begon, wat er eerste in je sources.list stond en waar je dat in veranderd hebt. Dan is het moeilijk gokken wat je nu eigenlijk gedaan hebt
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Heb je toevallig 'non-US' in je sources.list staan? Dat zit nl. vanaf nu gewoon in 'main'.Die update gaf allemaal foutmelding dat ie servers niet kon vinden e.d..
Stond in de Release NotesMcCloud schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:26:
@Tachyon: Waar heb jij die info gevonden dat de non-US packages in Main komen te staan. Kan het namelijk op de Debian site niet vinden.
Dat kan dus niet, staat ook in de wiki van DebianTachyon schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:50:
Ik draai thuis al een tijdje met unstable/sid. Gaat allemaal prima. Toch zou ik echter wel terug willen naar (de nieuwe) testing. In hoeverre is de oude unstable gelijk aan de nieuwe testing?
Is het uberhaupt wel mogelijk om te 'downgraden'? Of is dan een herinstallatie aan te bevelen.
Zo draai ik nu Postfix 2.2.3 uit unstable en ik zag dat de nieuwe testing nog steeds 2.1.5 heeft.
Waarschijnlijk niets ergs. Je zat toen even op Etch (de nieuwe testing), maar aangezien die begint als fork van Sarge en er in die paar uur (en de komende dagen) echt nog niets nieuws binnen is gekomen in Etch maakte dit dus niets uit. Je update is zo gegaan als hij gewoonlijk gegaan was.borgdavile schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:02:
juwel er staat dat ik testing heb veranderd in stable, dus dan begon ik testing! Ik weet alleen niet wat er vanochtend is gebeurt toen ik nog een normale upgrade heb uitgevoerd terwijl er nog testing in sources.list stond .
Unstable (Sid) blijft Unstable (Sid). De Testing voor de release (Sarge) is bij mijn weten gelijk aan de Testing na de release (Etch).Tachyon schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:50:
Downgraden is mogelijk, maar dat kan niet met een 'apt-get downgrade' of iets dergelijks, dan moet je met de hand een herinstall van alle pakketten forceren. Mogelijk, maar niet aan te raden.Is het uberhaupt wel mogelijk om te 'downgraden'? Of is dan een herinstallatie aan te bevelen.
Dat komt omdat Testing frozen is/was, dan mogen er niet zomaar nieuwe packages in. Sarge is nu de deur uit, dus Testing zal binnenkort wel unfrozen worden (of is dat wellicht al).Zo draai ik nu Postfix 2.2.3 uit unstable en ik zag dat de nieuwe testing nog steeds 2.1.5 heeft.
[ Voor 27% gewijzigd door RTBravo op 07-06-2005 20:59 ]
Tja vanalles
Rhàshan - Aditu Sunlock
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)
zless? mc?Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:24:
Hoe bekijk je makkelijk een .gz? De helft van de documentatie op zo'n bak is .gz... Ik heb nu zcat gebruikt en toen omhoog gescrolled in Putty. Achteraf gezien had ik die output kunnen pipen naar less of zo
misschien kan je zless gebruiken.Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:24:
Hoe bekijk je makkelijk een .gz? De helft van de documentatie op zo'n bak is .gz... Ik heb nu zcat gebruikt en toen omhoog gescrolled in Putty. Achteraf gezien had ik die output kunnen pipen naar less of zo
[ Voor 4% gewijzigd door raswic op 08-06-2005 09:55 ]
omdat in testing funcionaliteit van een package kan veranderen.BacardiBreezer schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 02:51:
Waarom draaien zo weinig mensen hier Testing voor een webserver ? Testing is prima bijgewerkt binnen 2 dagen en zoveel bugs zijn er niet mee..... iig alleen bij de improvements en niet bij de standaard functies.
Je kunt dus als je dit al draait gewoon testing laten staan
Aan de andere kant is het zo dat nieuwere scripts vaak niet werken doordat het gewoon een stukje ouder is dan....Sjonny schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:10:
[...]
omdat in testing funcionaliteit van een package kan veranderen.
als je een fijne website hebt met vette php scripts, en door een upgrade gaat jou script aan gort omdat ze in upstream php iets veranderd hebben aan de api, mag jij uitzoeken waarom het niet meer werkt. en dat is iets waar je geen zin in hebt.
Gewoon ACPI enabelenRTBravo schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:10:
Ook zou ik graag gebruik maken van ACPI, dus probeerde ik apt-get install acpid, maar die installeert em wel, maar zegt dat mijn kernel geen ACPI ondersteund en als ACPI gecompileerd moet wordenHeeft iemand een handleiding hoe ik voor Sarge de nieuwste kernel compileer met ACPI?
Maar je weet dus niet waarom het fout gaat? Dat is toch geen reden voor anderen om de CDs te vermijden?RTBravo schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:10:
Inmiddels draait de hele boel als een zonnetje. Ik raad iedereen aan de netinstall via floppies te doen en niet via de netinst ISO. Tis wel klooien omdat ik letterlijk 20 floppies moest maken voordat alle 3 (boot, root en network-drivers) het deden zonder sector errors, maar daarna download hij als een trein. Om een of andere reden gaat het via de CD-install fout wanneer hij moet downloaden bij mij.
Heb je een 2.4 of 2.6 kernel? Ik dacht dat in 2.6 ACPI standaard zat.Ook zou ik graag gebruik maken van ACPI, dus probeerde ik apt-get install acpid, maar die installeert em wel, maar zegt dat mijn kernel geen ACPI ondersteund en als ACPI gecompileerd moet wordenHeeft iemand een handleiding hoe ik voor Sarge de nieuwste kernel compileer met ACPI?
YepOlafvdSpek schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:29:
[...]
Heb je een 2.4 of 2.6 kernel? Ik dacht dat in 2.6 ACPI standaard zat.
Verwijderd
Inderdaad. Zelfs nadat ik de docs had gelezen dacht ik dat dat alleen maar nodig was om de installer met een 2.6 kernel te laten booten en niet om 2.6 ook echt te installeren.BacardiBreezer schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:31:
YepMaar volgens mij weten niet zoveel mensen dat je gewoon kan booten met linux26 ipv op de enter te rammen
Ik heb de 2.4 kernel, die wordt standaard door Sarge geinstalleerd. Moest ik bij de boot van de installatie linux26 intypen dan? damn, kan ik weer opnieuw installenBacardiBreezer schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:31:
[...]
YepMaar volgens mij weten niet zoveel mensen dat je gewoon kan booten met linux26 ipv op de enter te rammen
Yeah rightIk raad iedereen aan de netinstall via floppies te doen en niet via de netinst ISO. Tis wel klooien omdat ik letterlijk 20 floppies moest maken
Gewoon een 2.6 kernel compileren......RTBravo schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:47:
[...]
Ik heb de 2.4 kernel, die wordt standaard door Sarge geinstalleerd. Moest ik bij de boot van de installatie linux26 intypen dan? damn, kan ik weer opnieuw installenOf is het mogelijk om 2.6 over 2.4 heen te installeren? zo ja, bestaat daar een handleiding voor?
Nouja, je hebt er maar 3 nodig, maar voordat je 3 werkende hebt zonder errors ben je wel ff bezig (staat zelfs in de manual) hahahausr-local-dick schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:03:
[...]
Yeah right, die netinst iso werkt prima, alleen helaas bij jou niet.
Daarom ga jij hier iedereen aanraden om dan maar 20 floppen te maken
[ Voor 13% gewijzigd door RTBravo op 08-06-2005 13:10 ]
Verwijderd
Yup, ik heb ook gewoon de net-install cd gebruikt. Helemaal nix aan het handje. Daarna alleen ff een 2.6 kernel geinstalleerd en voila.. een werkende debian 3.1 setup.usr-local-dick schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:03:
[...]
Yeah right, die netinst iso werkt prima, alleen helaas bij jou niet.
Daarom ga jij hier iedereen aanraden om dan maar 20 floppen te maken
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 13:12 ]
Of is het mogelijk om 2.6 over 2.4 heen te installeren? zo ja, bestaat daar een handleiding voor?
1
| apt-get install kernel-image-2.6.<versienummer en architectuur> |
1
| apt-cache search kernel-image-2.6 |
Is eigenlijk tegenwoordig niet meer nodig, tenzij je echt specifieke dingen in je kernel wilt hebben of andere, dringende redenen hebt. Maar dat is een andere discussie...Gewoon een 2.6 kernel compileren......
[ Voor 1% gewijzigd door Tachyon op 08-06-2005 13:14 . Reden: te laat.... ]
Was niet nodig blijkbaar, want hijs ge-reboot en ik kan er weer vanaf hier bijkomen (werk remote met SSH) en uname-a geeft : Linux server 2.6.8-2-686 #1 Thu May 19 17:53:30 JST 2005 i686 GNU/LinuxVerwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:10:
[...]
@RTBravo
Heb je er wel aan gedacht op de "initrd=initrd.img" toe te voegen aan je lilo.conf ? Anders gaattie nieh meer booten
Verwijderd
Verwijderd
Ooh, das gunstig. Waarschijnlijk had je hiervoor al een 2.6 kernel op dezelfde doos draaien ? Dan stond het natuurlijk al in je lilo.conf.RTBravo schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:15:
[...]
Was niet nodig blijkbaar, want hijs ge-reboot en ik kan er weer vanaf hier bijkomen (werk remote met SSH) en uname-a geeft : Linux server 2.6.8-2-686 #1 Thu May 19 17:53:30 JST 2005 i686 GNU/Linux
Dit kan ook als je automatisch de nieuweste kernel wil hebben:Tachyon schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:13:
code:
1 apt-get install kernel-image-2.6.<versienummer en architectuur>
1
| apt-get install kernel-image-2.6.<architectuur> |
Een initrd-image is niet inherent aan een 2.6 kernel hoorVerwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:17:
[...]
Ooh, das gunstig. Waarschijnlijk had je hiervoor al een 2.6 kernel op dezelfde doos draaien ? Dan stond het natuurlijk al in je lilo.conf.
1
2
3
4
5
6
7
| # This could be improved to ask MySQL directly if xfers exists # if it does, nuke it before re-creating if ($existing_tables =~ m/xfers\,/) { $existing_tables =~ s/xfers\,//; $query = "DROP TABLE xfers"; $result = &doQuery($query); } |
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Ah ! Weer wat geleerdPaul Nieuwkamp schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:07:
[...]
Een initrd-image is niet inherent aan een 2.6 kernel hoorIk draai hier ook een 2.6 kernel maar dan zonder zo'n ramdrive. Ik heb de benodigde items (scsi-controller, md en raid1) niet als module maar vast in de kernel zitten
Die ramdrive is alleen bedoeld voor mensen die drivers als module willen laden maar die modules wel nodig hebben om mee te kunnen booten.
De reden dat ik er zelf een gecompileerd heb is de raidcontroller, Areca wordt standaard (nog) niet ondersteund afaik
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 14:14 . Reden: Verkeerd quotje :) ]
Okee, dat was de simpele
Hoeveel geheugen het inneemt en hoe lang dat duurt durf ik niet te zeggenVerwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:13:
[...]
Ah ! Weer wat geleerdThanx voor de info, ik dacht dat dat dus wel inherent aan een 2.6 kernel was. Hmm, ik gebruik verder eigenlijk weinig modules, behalve voor de realtek kaart (8139too). Maar die is niet nodig om van te booten, dus eigenlijk zou ik die ramdrive eruit kunnen slopen ? Scheelt me dat ook geheugen tijdens het gebruik van linux, of alleen tijdens de boot ?
Rhàshan - Aditu Sunlock
Nu vraag ik mij af:OlafvdSpek schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:20:
[...]
Dit kan ook als je automatisch de nieuweste kernel wil hebben:
code:
1 apt-get install kernel-image-2.6.<architectuur>
"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 16:17 ]
[ Voor 45% gewijzigd door BacardiBreezer op 08-06-2005 18:38 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq