Mijn ervaringen (tot nu toe):
Twee weken geleden, toevallig, bij MM gezien dat de WL-124 voor 39 euro in de vakken lag, dus (na wat research op internet...) gelijk gekocht en aangesloten.
Daar ik zag dat er nieuwe server software en firmware aanwezig was gelijk alles geupdated naar de laatste stand en begonnen met testen (Server 1.5.2.0 en firmware 1.5.0.0)
PC - - - -wireless- - - - router D-Link - - - -wireless- - - - Sitecom WMP
1. Al snel bleek dat FLV en XVid nu af te spelen waren

en dat de server bij DivX de stream goed kon decoderen (grote blokken).
2. De stream regelmatig (om de 10 min) vast liep, enkel opnieuw verbinding maken met de server en stream opnieuw opstarten en ff naar de plek des onheils om verder te kijken was de oplossing.
3.Regelmatig 'hiks' in het geluid/beeld voorkwamen.
Hierna aan het experimenteren gegaan:
1. Een oudere server versie geïnstalleerd 1.2.1.2 (zie link op dit forum) en deze speelt WEL XVid en FLV steams!!!!! en tevens de DivX zonder decoder problemen!!!! echter deze heeft server heeft geen internet streaming in zich. Ik heb nu 2 server versie naast elkaar lopen (1 voor movie streams, 1 voor internetstreams)
2. De priority van WL-124 op realtime gezet (d.m.v. een batchfile: start "Media" /REALTIME "C:/Program Files/Sitecom/WL-124/WL-124.exe") -> iets verbetering maar maar de vastlopers nog steeds daar.......
3. Een 7 Dbi antenne geplaatst op de router -> minder 'hiks' maar de vastlopers nog steeds daar...
4. 1 Gb DDR2 Ram toegevoegd aan mijn P4 3.2 Mhz Dell computer, nu dus 1.5 Gb -> geen hiks maar de vastlopers zijn nog daar....
Door de vastlopers van mening dat het apparaat niet goed was en de WL-124 bij MM omgeruild voor een andere en met bovenstaande "optimalisaties" weer gaan testen dit echter ZONDER een firmware update uit te voeren (dus de originele firmware 1.1.0.1)
Het resultaat was een 'hikt' vrije weergave die niet meer vast loopt!!!! Tevens, met de serverversie 1.2.1.2 een optimale weergave, super!!
- Verder optimalistie: in ffdshow het geluid nog een 130ms delay gegeven om geluid en beeld nu 100% synchroon te hebben :-)))
Doordat de firmware niet up-to-date was, was het niet mogelijk gebruik te maken van de nieuwste mogelijkheden van de beta server: internetstreaming...
Dus nadat alles goed functioneerde toch een firmware update uitgevoerd naar 1.5.0.0 (wat gemakkelijk ging) en weer aan het testen geslagen. Internetstreaming ging eigenlijk heel goed, zelfs de VK.TV stream liepen lekker, echter na een 20 min. de eerste 'hik' en na 30 min. een vastlopper :-((( Ook bij de moviestream waren weer 'hiks' aanwezig en de vastlopers waren ook weer terug ....
Het lijkt er dus op dat firmware versie 1.5.0.0. de 'hiks' en vastlopers veroorzaakt!
Ik heb nog even geprobeerd een andere firmware (in de beta-server is nog een bestand firmware_c2.bin) in de Wl-124 te schieten echter dat had resultaat een testbeeld en niet meer benaderbare WL-124 box....
Dus weer naar de MM gegaan, en zonder problemen een nieuwe WL-124 gekregen (de 2e dus) en deze loopt nu (zonder firmware update) perfect, geen 'hiks' geen vastlopers (tot nu toe). Echter de optie van internetstreaming is nu niet helaas mogelijk.
Ga ik nu de firmware updaten naar de beta-versie en kijken of de vastlopers weer terug komen en zo ja kan ik dan nog terug naar versie 1.1.0.1 (welke ik niet als firmware.bin file heb) ?
In de server versie 1.2.1.2 ligt ook nog een firmware versie 1.2.0.3 echter of deze goed werkt en/of deze internetstreaming ondersteund weet ik ook niet? Heeft iemand ervaring met deze versie?
Het is dus heel goed mogelijk met de juiste software (firmware 1.1.0.1 en server 1.2.1.2) goed stabiel beeld te krijgen i.c.m. met een WLAN verbinden. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft....
1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 85000km, [juni 2023->]