Sitecom wireless media player wl-124

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 18.634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:01
Correctie:

Sitecom heeft gereageerd. Wellicht is er toch nog een vorm van support?
Mijn vraag was:

Wordt de WL-124 nog actief vanuit Sitecom ge-support? De serversoftware
ziet geen firmware updates terwijl deze wel beschikbaar zouden moeten
zijn.
Waar kan ik firmware updates (inclusief beta versies) downloaden?

Na 11 dagen (!) bedenktijd is het antwoord van de Sitecom helpdesk:

OP dit moment zijn er geen updates voor dit apparaat online. Het is niet bekend of deze nog online komt.

Na een tijdje zoeken via Google komt uiteindelijk deze link boven waar nog een paar software/firmware versies te krijgen zijn.

http://rapidshare.com/fil.../WL124-Firmwares.zip.html

Als er nog mensen zijn die andere versies hebben graag een reaktie. Ik wil eea best via een webpagina beschikbaar maken voor mede WL-124 eigenaren (als Sitecom het niet meer wil supporten moeten we het zelf maar doen!).

[ Voor 14% gewijzigd door Leader98 op 14-03-2008 09:38 ]

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:01
Inmiddels is ook de pagina http://mondriaanlaan.homelinux.net/WL-124/ in de lucht waar voor de liefhebbers de beschikbare Sitecom WL-124 firmwares en andere handigheidjes staan.

Mijn WL-124 loopt nu als een zonnetje.
Het probleem van "hikken" in divx afspelen bleek veroorzaakt te worden door het kanaal dat ik gekozen had op het wireless accesspoint.
De kwaliteit van de video verschilt enorm als je een ander kanaal kiest!
Kanaal 4 en 6 zijn tot nu toe de beste (ben niet verder dan 6 gegaan omdat het nu goed loopt).
Eea hangt natuurlijk af van de gebruikte kanalen van de accesspoints in de directe omgeving.

Ik gebruik nu de nieuwste software en firmware, waarmee naast bestanden op de host pc dus ook toegang is tot Uitzendinggemist.nl ea.

[ Voor 121% gewijzigd door Leader98 op 31-05-2010 10:30 ]

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 10:59
Ik was mijn afstandbediening toch kwijt? Een belletje naar de Sitecom helpdesk en ze vroegen direct om mijn adres. 2 dagen later had ik een nieuwe afstandbediening. Top service van Sitecom!

PS. Nu nog RTL gemist en ik kan niet meer zonder ;-)

Verwijderd

ik heb geprobeerd dit ding aan te sluiten en ik heb een vista computer.

Het kastje aansluiten gaat goed, hij herkent op de tv wel de router.

maar als ik de server software op de vista pc start dan vind hij geen devices als ik daar naar zoek. ik heb al heel veel gezocht op internet, maar het vervelende is dat het bijna overal voor xp beschreven staat.

Heeft iemand een idee waarom hij de devise niet herkent op mn pc en wat ik hier in vista aan kan doen?

alvast bedankt

Verwijderd

Heeft iemand nog een wl-124, waar ie niets meer mee doet. Ik zou hem graag willen overnemen. De mijne is overleden

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:18:
Heeft iemand nog een wl-124, waar ie niets meer mee doet. Ik zou hem graag willen overnemen. De mijne is overleden
Hoi,

Ik heb er één te koop voor je.
Hij is helemaal oké maar sinds ik vista heb krijgt hij geen contact meer met PC.

Laat me maar weten als je interesse hebt.

Michael

• Epafroditus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-11-2025
Laatst kreeg ik van iemand zo'n apparaat. Via de link in dit topic heb ik net de update gedownload. De nieuwste versie 1,5enz krijg ik niet werkend. In het server programma kan ik wel media toevoegen; maar ik zie niets over streaming media!
Het apparaat zelf maakt wel verbinding met mijn computer, maar geeft de mediamappen niet weer.

Versie 1.2enz echter, doet het wel goed.
Is afleveringgemist.nl nu iets wat jullie zelf ergens ingevoerd hebben, in een xml bestand oid of hoort dit in de nieuwste versie van de software ergens te vinden te zijn?
ik ben benieuwd naar een reactie.

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-02 00:22

The Adder

Happy racing from Holland

Epafroditus schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:18:
Het apparaat zelf maakt wel verbinding met mijn computer, maar geeft de mediamappen niet weer.

Versie 1.2enz echter, doet het wel goed.
Het lijkt erop dat de installatie niet geheel goed gegaan is. Deïnstalleerd 1.5 nogmaals en zonodig ook de resten van 1.2 en installeerd daarna 1.5 nogmaals op de server. Welke versie gebruik je op de client, misschien is hier een conflict tussen client/server, kijk eens in vorige threads?
Epafroditus schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:18:
Is afleveringgemist.nl nu iets wat jullie zelf ergens ingevoerd hebben, in een xml bestand oid of hoort dit in de nieuwste versie van de software ergens te vinden te zijn?
ik ben benieuwd naar een reactie.
Steaming zit alleen in de 'nieuwe' beta versie 1.5 en komt er automatisch bij (mits je natuulijk mappen op de client kan zien)

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 85000km, [juni 2023->]

• Epafroditus
Inmiddels heb ik het gedeïnstalleerd en opnieuw geprobeerd. Ik gebruikte de software uit de rapidshare-link hierboven. Op mijn pc staat Server software version release-1.5.2.0 _c.

Media heb ik geshared. De mediaplayer geeft echter opnieuw geen media weer op mijn tv: boven in het scherm staat 'shared media on 'computernaam''.

Uitzendinggemist zie ik ook niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Epafroditus op 23-10-2008 01:14 ]

• Epafroditus
Het was een leuk apparaat en het werkt prima, maar ik heb 'm net toch maar op marktplaats gezet... Check marktplaats als je belangstelling hebt...
Binnenkort krijg ik hier een FULLHD tv met bijbehorende FULLHD player. Vandaar.

• telocho
  • Laatst online: 05-02 17:09
Die zou ik dus wel eens gekocht kunnen hebben....Kaasstad?

Mijn ervaringen:

-Kale PC met XP gepakt, die had ik nog staan. P4-3Ghz, SP3, Windows Media player 11, verder (nog) niets. Bedraad, media staat op een NDAS netwerkschijf.
Moest wel mijn wireless router van mixed N/G op B/G zetten maar dat is een routerprobleempje.

- Ik nam de laatste beta uit bovenstaande link van rapidshare (1.5.2.0 voor de server en bijbehorend 1.5.0.0 voor de client), na server installatie, op de client niet via setup-Upgrade Firmware (want dan moet je een url ingeven) maar gewoon via de media browser (there is new fw available) komt automatisch. Geen problemen bij het flashen.

- xvid, divx, in tegenstelling tot eerdere posts geen probleem. vob files ook geen probleem na installatie cccp-pack, en dat verstoorde de andere palybacks niet.
P.S. kan ik in VOB files (dus DVD) op een of andere manier de audiostream en subtitlestream kiezen? Hoe doe ik dat?

-wpa2 beveiliging geen probleem, player staat op de slaapkamer en verbinding is ongeveer 36 Mbit (g) en goed genoeg, geen onderbrekingen gedurende de films of streams, kwaliteit zit ergens tussen ouderwetse videoband en DVD in. Ik kijk op een normale beeldbuis 44 cm. Bij wisselingen in de wifi (dus iemand loopt door het signaalpad of zo) even een paar blocking artifacts of verminderde resolutie zonder geluid, maar dat herstelt zich na 3 seconden. De stream stopt niet, loopt netjes door.

-Een aantal streams uit uitzending gemist en zo zijn inmiddels broken, zoals 101tv en journaal24. De serverkant (bij Avinity.net) update deze niet meer denk ik. Ook lijkt het overzicht van uitzending gemist wat verouderd, de laatste uitzendingen zo van net na de zomer 2008.

-Maar: je kunt streams toevoegen, zonder met de XML files te spelen! Gewoon de asx bestanden op je schijf zetten bij je media en selecteren in de media player.

Bijvoorbeeld: journaal24 doet het niet meer. Eerst de asx aanmaken: Via de PC naar www.nederland4.nl, ga naar de journaal24 site, en als deze dan na wat klikken speelt in je browser rechts-klik je op deze stream en bij properties selecteer je de text die eindigt op .asx
Die plak je vervolgens in een ander browservenster, en dan komt een pop-up scherm "opslaan, open met, annuleer" (of soortgelijk in het engels) en dan kiezen voor "opslaan" in je shared media directory.
Daarna dus met de player deze asx file selecteren en voilla de stream werkt! Veel kijkplezier.

Zo kun je in de toekomst gewoon bijblijven.
Dit zal vast ook wel werken voor uitzending gemist, alleen is daar wel veel werk mee gemoeid omdat je ieder programma afzonderlijk moet gaan bewaren.
Kent iemand een methode waar via een script de asx bestanden te vinden zijn, zoals via kanalenkiezer.nl of zo?

• DJF3
Als ik op mijn Sitecom WL-124 "Streaming media" selecteer, dan krijg ik een leeg scherm.. Media vanaf het locale netwerk afspelen gaat wel. IP settings zijn in orde (DNS, IP, Subnet, Default router, etc.)

Enige optie op het scherm: "Parent Folder"

Werkt uitzending-gemist bij jullie nog wel op de WL-124?

Groeten
DJ

• DJF3
Helaas het is voorbij.

Geen uitzending gemist voor de WL-124 meer:

Officiele antwoord van Sitecom:
"Sinds kort is de portal voor uitzending gemist uit de lucht gehaald, in
verband met de leeftijd van dit product is de ondersteuning hiervoor
beeindigd.
De Beta is om dezelfde reden (leeftijd product/ achterhaalde techniek)
gestaakt."
Als iemand een workaround heeft dan hoor ik het graag.

Groeten
DJ
Pagina: 1 2 Laatste