Sitecom wireless media player wl-124

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 18.634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 16:19
Heeft iemand ervaring met dit apparaat? Het is een wireless media player, dat houdt in dat er dus draadloos films en muziek vanaf de computer op een tv of stereo installatie kan worden afgespeeld.

Heeft iemand zo'n ding al, of zijn er misschien betere producten dan deze?

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 15:00
Het is sitecom, dus er zijn vast wel betere. Ik heb er geen ervaring mee, maar Pinnacle heeft een wireless versie van hun ShowCenter

http://www.pinnaclesys.co...oduct_ID=2656&Langue_ID=7

• RooT
Oke, dat is er nog een :)

Zelf was ik deze ook al tegen gekomen: http://www.d-link.com/products/?pid=318#

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Netgear heeft er ook 1:
http://www.netgear.com/products/details/MP101.php

Die van Dlink ziet er trouwens wel strak uit, tenminste 43cm zodat ie mooi tussen de normale apparatuur past _/-\o_

edit: die Dlink heeft wel een redelijk prijskaartje, 220 eur.... :|

[ Voor 25% gewijzigd door DJSmiley op 06-06-2005 12:55 ]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
zoiets heb ik ook van Philips gezien. Je hebt 2 varianten: 1 voor alleen audio en 1 voor audio / video.

Zie:
http://nl.streamium.com

En dan zijn leuk:
http://nl.streamium.com/products/sl50i
http://nl.streamium.com/products/sl300i
http://nl.streamium.com/products/sl400i

Lijkt mij wel interesant zulk speelgoed :)

[ Voor 7% gewijzigd door -krekel- op 06-06-2005 12:57 ]

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 07:58
Het voordeel van de Sitecom is dat deze afhankelijk is van de codecs die op je pc zijn geinstalleerd ... dus dat geeft wat vrijheid in wat je kan afspelen.

Ik heb ook een leuke computer..

• RooT
Tranzy schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:01:
Het voordeel van de Sitecom is dat deze afhankelijk is van de codecs die op je pc zijn geinstalleerd ... dus dat geeft wat vrijheid in wat je kan afspelen.
Lijkt me toch wel een erg groot voordeel eigenlijk. Maar die sitecom is volgens mij wel niet beveiligd, dat is wel weer een nadeel :{

• Obliterator
  • Laatst online: 23-01 15:00
Volgens mij zijn de meeste van die apparaten afhankelijk van je PC. De Pinnacle en de hauppage MVP in ieder geval wel. Da's lekker makkelijk, het kastje speelt dan maar een MPEG standaard, en je computer is er om de stream te converteren.

Hierdoor blijf je bij met de nieuwste technieken, en hoeft een nieuw formaat niet meteen een nieuwe firmware te betekenen. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Hauppage media MVP, omdat deze te flashen is, en dan als frontend voor MythPC (linux) te gebruiken is.
http://mvpmc.sourceforge.net/

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 07:58
de Sitecom heeft een optische uitgang ... dus kan digitaal. de Hauppauge niet.

Ik heb ook een leuke computer..

Verwijderd

Net eentje gehaald. Heeft als een van de weinige players WPA ondersteuning, zodat ik nog een beetje het idee heb dat m'n WLAN veilig is...

Wat ik wel jammer vind, dat DRM-WMA bestanden (Planet MusicStream in mijn geval) niet af te spelen zijn? Of mis ik iets...

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:11:
Net eentje gehaald. Heeft als een van de weinige players WPA ondersteuning, zodat ik nog een beetje het idee heb dat m'n WLAN veilig is...

Wat ik wel jammer vind, dat DRM-WMA bestanden (Planet MusicStream in mijn geval) niet af te spelen zijn? Of mis ik iets...
Wat zijn je ervaring inmiddels met dit apparaat? kan je inderdaad alle soorten media files afspelen (divx, (ac3)xvid enzo)? En hoe zit het met ondertiteling (srt bestanden)?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:11

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DJSmiley schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:52:
Netgear heeft er ook 1:
http://www.netgear.com/products/details/MP101.php

Die van Dlink ziet er trouwens wel strak uit, tenminste 43cm zodat ie mooi tussen de normale apparatuur past _/-\o_

edit: die Dlink heeft wel een redelijk prijskaartje, 220 eur.... :|
Die heb ik ook, speelt alleen audio in div formaten. Heeft echter DIKKE problemen met WMA 9 en 10, daarbij is de support gewoon bagger. Je moet bellen met een NL nummer maar komt dan in Taiwan uit en daar wordt je niet vrolijk van :'( Ik heb 3 maanden geprobeerd dit probleem opgelost te krijgen maar ben er nu mee gestopt. Mag dan een redelijk goedkoop apparaat zijn, maar als het niet naar behoren werkt.....

• i2Paq
  • Laatst online: 09:11

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:11:

Welke heb jij gehaald dan?

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 05:45
Hallo,

Ik zie dat de Makro die Sitecom WL-124 op dit moment in de aanbieding heeft!

Ik lees in dit topic echter berichten die volgens mij meer betrekking hebben op de alternatieven dan op de Sitecom zelf. Is er iemand die zijn bevindingen kan posten met dit apparaat (de WL-124 dus)??

Edit:
Niemand die hier iets zinnigs over kan vertellen?
Ik zie in de handleiding staan dat je een vrij zware pc nodig hebt. Nu heb ik een Duron 1,2Ghz en alles speelt gewoon goed af via WMP. Kan ik dan ook verwachten dat e.e.a. goed afgespeeld wordt via dit apparaat?

[ Voor 33% gewijzigd door timothee op 04-01-2006 22:44 ]

Verwijderd

Heb afgelopen weekeinde ook dit bakkie gekocht. Werkt verder prima, setup gaat ook redelijk, wordt een beetje vervelend als je je hele netwerk potdicht hebt staan. Jammer dat het MAC adres niet wordt aangeleverd, was wel handig geweest. Ik moest nu eerst alles open zetten om te zien welk MAC adres binnen wilde komen.
Echter mijn probleem is ook het haperen en stoten van het beeld /geluid, erg irritant, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Mijn specs zijn:

- 3Com wireless router.
- WinXp machine op 100Mb wired.
- Sitecom Software is up-to-date ( release-1.2.1.2 _c ) en de wl-124 uiteraard ook.
- Tijdens streamen 3% netwerk utilization op NIC van WinXP machine, dus te verwaarlozen.
- Films spelen foutloos af op de PC mbv Windows Mediaplayer.
- 1 Laag beton tussen router en WL-124.
- Virusscanner uitgezet: geen resultaat.
- WEP encryptie uitgezet: mogelijk een heel klein resultaat, maar omdat ik twijfel zeg ik maar "geen resultaat".

Ik ga dus nog uitzoeken hoe het werkt als de accesspoint en de WL-124 naast elkaar staan. Mijn vermoeden is dat het signaal niet sterk genoeg is om goed door het beton heen te gaan. Ik ga dan uit van het zendvermogen van de wl-124, omdat ik 1 verdieping lager met mijn laptop een signaalsterkte ontvang van mijn accesspoint van ca. 80% dus een erg goede ontvangst.
Als iemand anders nog andere suggesties heeft dan hoor ik het graag....

Groeten, Jack

• timothee
Hoi,

Ik heb inmiddels ook een WL-124 gekocht.

Het afspelen van muziek en het bekijken van foto's gaat probleemloos. Het afspelen van video daarentegen niet. Het beeld en geluid schokt te vaak, met name bij films van hogere kwaliteit.
Ik heb de Sitecom server tool geïnstalleerd op mijn AMD Duron 1,2ghz pc én op mijn Centrino 1,73Ghz laptop en bij beiden wordt max. 65% van de cpu gebruikt tijdens het afspelen. Toch schokt het beeld en geluid nog altijd...zelfs als ik mijn laptop tússen de router én de WL-124 plaats waarbij je toch mag verwachten dat het signaal optimaal is.

Ik ga ervan uit dat mijn pc's niet de bottleneck zijn, dus het moet aan het netwerk liggen. Voor internet is het ruimschoots snel genoeg maar voor het afspelen van films kennelijk niet. Het is een 54mbit WLAN wat theoretisch snel zat zou moeten zijn. Via NetCPS kom ik echter op een gemiddelde MPS van 0.78! Dat is wel errug weinig volgens mij.

Ik heb nog geen idee wat ik er nu aan kan doen om het te verhelpen maar volgens mij is de WL-124 niet de boosdoener.

Overigens...als je de firmware e.d. update dan krijg je bij About in het menu wél je MAC adres te zien (bij mij wordt het niet volledig getoond in de server tool).

Edit:
Ik ben trouwens met de support afdeling van Sitecom aan het mailen hierover. Als dat nog wat nuttigs oplevert, post ik dat uiteraard hier.

Enne...ik heb alleen MAC beveiliging aan staan, dus geen encryptie (kreeg ik niet werkend) wat de zaak kan vertragen.

[ Voor 11% gewijzigd door timothee op 23-01-2006 20:57 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

timothee schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:55:
Hoi,

Ik heb inmiddels ook een WL-124 gekocht.

Het afspelen van muziek en het bekijken van foto's gaat probleemloos. Het afspelen van video daarentegen niet. Het beeld en geluid schokt te vaak, met name bij films van hogere kwaliteit.
Ik heb de Sitecom server tool geïnstalleerd op mijn AMD Duron 1,2ghz pc én op mijn Centrino 1,73Ghz laptop en bij beiden wordt max. 65% van de cpu gebruikt tijdens het afspelen. Toch schokt het beeld en geluid nog altijd...zelfs als ik mijn laptop tússen de router én de WL-124 plaats waarbij je toch mag verwachten dat het signaal optimaal is.

Ik ga ervan uit dat mijn pc's niet de bottleneck zijn, dus het moet aan het netwerk liggen. Voor internet is het ruimschoots snel genoeg maar voor het afspelen van films kennelijk niet. Het is een 54mbit WLAN wat theoretisch snel zat zou moeten zijn. Via NetCPS kom ik echter op een gemiddelde MPS van 0.78! Dat is wel errug weinig volgens mij.

Ik heb nog geen idee wat ik er nu aan kan doen om het te verhelpen maar volgens mij is de WL-124 niet de boosdoener.

Overigens...als je de firmware e.d. update dan krijg je bij About in het menu wél je MAC adres te zien (bij mij wordt het niet volledig getoond in de server tool).

Edit:
Ik ben trouwens met de support afdeling van Sitecom aan het mailen hierover. Als dat nog wat nuttigs oplevert, post ik dat uiteraard hier.

Enne...ik heb alleen MAC beveiliging aan staan, dus geen encryptie (kreeg ik niet werkend) wat de zaak kan vertragen.
Wat voor verbinding heb je, en hoeveel wordt daarvan gebruikt? (kun je zien als je ctrl-alt-del drukt)

• timothee
MikeyMan schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:28:
[...]

Wat voor verbinding heb je, en hoeveel wordt daarvan gebruikt? (kun je zien als je ctrl-alt-del drukt)
Hoe bedoel je wat voor verbinding ik heb?
Ik heb een 54Mbit WLAN bestaande uit een SMC wireless router, een Asus pci wireless kaartje in mijn pc en een Intel wireless nic in mijn laptop. Tijdens het afspelen van films worden de cpu's voor maximaal 65% gebruikt en het percentage van het netwerk zie ik nooit boven de 15% komen als ik bij taakbeheer, Netwerk kijk.
XP zegt altijd dat de signaalsterkte uitstekend is, maar ik vind 15% wel erg weinig (ook bij die Intel nic) al heb ik het ook bij een vast netwerk nog niet vaak hoger gezien in Windows.

Verwijderd

Heb onlangs gehoord van iemand die ook de wl-124 had gekocht dat-ie een sterkere antenne (5dbi) op z'n accesspoint had gezet en daarna werkte het perfect. Ik ook zo'n ding gekocht, past ie niet op m'n access point |:( . Jammer. Heb nog wel een ander channel geprobeerd, dat leek iets te helpen.
TV op de zelfde verdieping als waar het accesspoint staat gaf ook redelijk resultaat.

Overigens gaf die supportman van Sitecom aan dat in het menu bij "network" ook de snelheid staat. Staat ie op 54 dan zou de verbinding goed moeten zijn. En dat staat ie

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 22:30 ]

• timothee
Hmm...dan moet ik misschien maar eens voor zo'n 4 of 6 dbi SMC antenne gaan kijken voor aan mijn router, wellicht dat het dan wel schokloos werkt. Vind het wel vreemd aangezien Windows gewoon aangeeft dat het signaal uitstekend is. Dat kan ook niet anders want ik woon in een flat en e.e.a. staat hooguit 1 kamer van elkaar verwijderd! Als ik zo'n sterkere antenne monteer, dan moet ik mijn netwerk wel echt gaan beveiligen (heb nu alleen MAC beveiliging) anders kan de hele wijk via mijn netwerk gaan internetten...

Verwijderd

Heb wl-124 op ander channel gezet en zo ver mogelijk van andere apparatuur geplaatst. Ontvangst is altijd rond de 85-100% geweest, erg goed dus.
Nu heb ik iets minder problemen. Al met al erg vreemd, schiet mij maar in de kerstboom.... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 22:30 ]

• timothee
Hmm, misschien moet ik hem ook maar eens op een ander kanaal zetten. Ik neem aan dat ik dan het hele netwerk op een ander kanaal moet overschakelen?
Zo ver mogelijk van andere apparatuur? Ik heb mijn WL-124 boven op mijn DVD speler gezet en hij staat pal onder de TV in het bijbehorende kastje.

BTW: lukt het jou op enige manier om DVD's af te spelen via de WL-124?
En heb jij ook problemen met het verwijderen van shared mappen en het verversen van de device list? Als ik het laatste doe, dan krijg ik een javascript error. Bij het proberen verwijderen van mappen "foto's", doet ie gewoon niets. Krijg die shares dus niet meer verwijderd?! Misschien komt dit door de ' in de mapnaam?

[ Voor 43% gewijzigd door timothee op 27-01-2006 20:12 ]

Verwijderd

Het weghalen van de shares is geen probleem, ook niet als ik er extra tekens in zet. Misschien komt het omdat je dan een bestand aan het bekijken bent op de media player?
Wat java betreft misschien ligt het aan je java versie? Ik heb de laatste gedownload vanaf http://www.java.com/nl/download/index.jsp . Heb er verder geen problemen mee.

Ik ga zo weer een filmpje kijken, even kijken of de trend zich voortzet.... 8)

• timothee
Ik krijg de shares ook niet weg als ik de WL-124 uit heb staan, dus er zijn geen bestanden in gebruik. Herinstalleren van de Sitecom software zal wel helpen, maar dat moet niet persé nodig zijn. Die java error kan inderdaad met de geïnstalleerde versie van Java te maken hebben. Dat is op dit moment Java 2 Platform version 1.5.0.

Ik heb net eens wat zitten testen met verschillende kanalen. Had hem eerst op kanaal 6 staan. Net eens op automatisch gezet en toen kwam ie op kanaal 2. Dat was een ramp. Nu handmatig eens op kanaal 10 gezet. Lijkt nog niet heel veel beter te gaan, hoewel ie nu een paar minuten schokvrij loopt.

Ik ben nu muziek (mp3) aan het luisteren...cpu van mijn Duron 1,2Ghz is voor max. 15% in gebruik. Netwerk staat volgens Windows taakbeheer op 54mbps en wordt voor max. 3% benut. Via de tool die bij mijn Asus wireless kaartje zit, zie ik dat de signaalsterkte continu is en schommelt tussen 65 en 75 % Lijkt dus allemaal nogal stabiel én ruimschoots voldoende. Echter, na een paar minuten komt het af en toe voor dat in Windows taakbeheer het netwerk van 3% naar 0% knalt (en het netwerk zakt af en toe naar 48mbps) en dan hapert het geluid op de WL-124 dus...een paar tellen later loopt ie weer door!

Hoe kan dit in hemelsnaam? Het gaat niet bepaald soepel op deze manier :(

Ik gebruik overigens een SMC SMCWBR14-G wireless router en een Asus WL-138G pci kaartje in mijn pc. In mijn laptop zit een Intel Wireless NIC waarvan ik het type niet zo direct weet (zit in een Dell Latitude D810).

Ik kan wel een extra antenne kopen, maar of het daarmee is opgelost? Ik weet wel dat mijn flat volledig van beton en staal is, op zich dus niet ideaal voor een WLAN. Echter, mijn apparatuur is door 1 muurtje van elkaar gescheiden en staat hooguit 5 meter van elkaar vandaan.

Ik denk echter dat ik wel mag concluderen dat het niet aan de WL-124 ligt, maar aan het netwerk of is dat geen terechte conclusie?

[ Voor 13% gewijzigd door timothee op 27-01-2006 21:01 ]

Verwijderd

Heb nog even de laatste codecs gedownload van k-lite (http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm) om zeker te zijn dat ik alles heb.

Met gspot (http://www.headbands.com/gspot/download.html) kun je zien of je alle codecs hebt.
Ik zie wel verschil tussen een dvd-rip en een tv-rip met deze tool, bij "streaming". Wellicht dat het daar mee te maken heeft. DVD rips (avi, xvid) gaan nog steeds matig, de tv-rips (ook avi, xvid) ietsje minder, waarschijnlijk door het verschil dat je ziet met gspot.

Denk echter niet dat het aan het netwerk ligt, maar aan de manier hoe de software of wl-124 werkt/decodeert.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 22:23 ]

• timothee
Denk echter niet dat het aan het netwerk ligt, maar aan de manier hoe de software of wl-124 werkt/decodeert.
Een quote uit een mailtje dat ik van de Sitecom supportdesk kreeg:

In principe gebruikt de WL-124 de aansturing van Windows Media Player die op de computer aanwezig is.
Alle bestanden die door Windows Media Player bekeken kunnen worden daarom ook door de WL-124 afgespeeld worden.

Als bovenstaande juist is, kan het dan alsnog aan de decodering door de WL-124 liggen?
Overigens is het ook niet helemaal waar, want DVD's kunnen door WMP afgespeeld worden, maar NIET door de Wl-124.

Inmiddels schokt ie bij mij ook regelmatig tijdens het afspelen van MP3's. Kan me dus haast niet voorstellen dat dit aan dat Sitecom kastje ligt, maar eerder aan een probleem met het netwerk (hoewel ik daar dus tijdens internetten niks van merk).

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 14:30
Bestaat er ook zoiets dmv van gewoon een utp poort?

Heb het niet zo op al die wireless 'rotzooi'.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-02 16:24

Nitai

Live the life you love.

dat vraag ik me ook af Spokje.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:47
Of anders de Squeezebox3 van slimdevices. Zowel wifi als met draadje Erg :9~
www.slimdevices.com

• timothee
C00KW4US schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:55:
Of anders de Squeezebox3 van slimdevices. Zowel wifi als met draadje Erg :9~
www.slimdevices.com
Die is wel veel duurder dan die Sitecom én hij kan alleen audio afspelen.

• timothee
En, JackBauer...doet ie het nu goed bij jou? Zo ja, wat was de oplossing? Bij mij is het nog altijd een ramp...het schokt bij de vleet :(

Verwijderd

Ja daar ben ik weer,
Het kastje doet het nog niet helemaal naar behoren. Het geluid loopt niet synchroon, maar daar kan ik mee leven, dat is maar een heel klein beetje. Ander wireless channel heeft een beetje geholpen, ik heb mijn wireless accesspoint ook wat verschoven, zodat ze nu nog meer loodrecht tegenover elkaar staan. De echte onderbrekingen heb ik niet meer, wel als ik de machine tegelijk laat downloaden en streamen.
Dus alleen maar laten streamen, de disk I/O is dus ook van belang terwijl de disk I/O bij downloaden nihil is. Ik heb het idee dat het eventueel ook in de codecs ligt. Welke codec pack gebruik jij?
Jack

• timothee
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:42:
Ja daar ben ik weer,
Het kastje doet het nog niet helemaal naar behoren. Het geluid loopt niet synchroon, maar daar kan ik mee leven, dat is maar een heel klein beetje. Ander wireless channel heeft een beetje geholpen, ik heb mijn wireless accesspoint ook wat verschoven, zodat ze nu nog meer loodrecht tegenover elkaar staan. De echte onderbrekingen heb ik niet meer, wel als ik de machine tegelijk laat downloaden en streamen.
Dus alleen maar laten streamen, de disk I/O is dus ook van belang terwijl de disk I/O bij downloaden nihil is. Ik heb het idee dat het eventueel ook in de codecs ligt. Welke codec pack gebruik jij?
Jack
Ik weet het niet zeker, ben ook niet thuis om het te controleren, maar volgens mij had ik het K-Lite codec pack geïnstalleerd.
Ik gebruik mijn WL-124 al helemaal niet meer want zelfs streamen van MP3's gaat niet schokloos. Het enige dat goed werkt is het bekijken van foto's, al hapert ie daar ook vaker want soms duurt het lang voordat de volgende foto wordt getoond.

Op deze manier vind ik het echt een bagger apparaat dat totaal niet doet wat het beloofd te doen. Ik heb er dan ook al aan zitten denken om hem te verkopen of bij Sitecom aan te kloppen om mijn geld terug te krijgen.

Verwijderd

Ik gebruik ook de codecd van K-lite. Misschien is dat de boosdoener....

Suggesties voor een andere goede codec pack?

• timothee
Dat zou op zich wel kunnen, maar ik heb het ook getest via mijn Dell Latitude D810 laptop (met 1gb DDR RAM en 1,73ghz Centrino). Dat is de laptop van het werk dus daar heb ik geen K-Lite pack op geïnstalleerd. Ook via de laptop lukt het niet of nauwelijks om schokloos muziek af te spelen. Laat staan films....

• timothee
Weet een van jullie trouwens of dit een geldige reden is om bij Sitecom het geld terug te vragen? Het apparaat lijkt technisch wel te functioneren, maar voldoet totaal niet aan de verwachtingen. Het enige dat enigszins fatsoenlijk werkt is het "streamen" van foto's. Voor het luisteren van muziek of het kijken van films is het apparaat duidelijk niet geschikt terwijl het wel als zodanig verkocht wordt!

Een collega van mij heeft hem een paar dagen voor mij gekocht en zit er inmiddels ook al aan te denken om hem te verkopen omdat het niet fatsoenlijk werkt. Bij verkoop verlies ik echter nogal veel omdat het apparaat dan 2e hands is. Vandaar dat ik eigenlijk het geld terug wil maar de vraag is of dit nog kan na een paar maanden.

Verwijderd

Even een update van mijn kant:

Ik heb hem een maandje geleden aangeschaft en bij mij liep het ook niet geweldig. Verschillende kanalen geprobeerd en heb wel wat minder schokkend beeld.

Heb toen even gemaild naar de klantenservice en die wisten mij te melden dat alle problemen opgelost zouden worden met de volgende firmware up date. Die zou eind mei komen. Tot op vandaag nog niets gezien dus ik heb net even gebeld:

Ze zijn nog bezig met de update te testen, en ze durven nog geen datum te geven wanneer deze uitkomt.Verder raadde de telefonist mij aan ALLE kanalen op mijn wireless router te proberen. Hier valt dus echt winst mee te halen.

Op dit http://www.jeroenthoolen....s-media-player-wl-124.php weblog kun je lezen welke functies de nieuwe firmware zal omvatten, en dat ziet er allemaal veelbelovend uit.

Even afwachten dus en tot die tijd...

• timothee
Hmm...volgens mij moet ik toch maar ff wachten met terug gaan naar de Makro :)

Verwijderd

Ik ben nu alle kanalen doorgelopen van mijn wireless router, wat overigens wel ff een uurtje in beslag heeft genomen. Maar streamen van HQ DIVX gaat nu wel erg goed!

Heeeel erg af en toe.. (gemiddeld 1x per 40min.) schokt het beeld iets. Zeker met de nieuwe opties ben ik achteraf nog erg tevreden :)

• timothee
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:16:
Even een update van mijn kant:

Ik heb hem een maandje geleden aangeschaft en bij mij liep het ook niet geweldig. Verschillende kanalen geprobeerd en heb wel wat minder schokkend beeld.

Heb toen even gemaild naar de klantenservice en die wisten mij te melden dat alle problemen opgelost zouden worden met de volgende firmware up date. Die zou eind mei komen. Tot op vandaag nog niets gezien dus ik heb net even gebeld:

Ze zijn nog bezig met de update te testen, en ze durven nog geen datum te geven wanneer deze uitkomt.Verder raadde de telefonist mij aan ALLE kanalen op mijn wireless router te proberen. Hier valt dus echt winst mee te halen.

Op dit http://www.jeroenthoolen....s-media-player-wl-124.php weblog kun je lezen welke functies de nieuwe firmware zal omvatten, en dat ziet er allemaal veelbelovend uit.

Even afwachten dus en tot die tijd...
Is er al wat meer bekend over die firmware update? Op de Sitecom site zie ik nog niks...

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
Iemand hier ook wat oudere FirmWare beschikbaar ik zit nog op 1.1.1_c
La maar moest SRV nog instaleren deze doet het zelf..

Heb apparaat al paar jaar in de kast liggen..
Nu maar eens uitgepakt. en aangesloten.

Na het installeren van UPNP en de Sitecom server software draaid het als een zonnetje.. Heb 3 hotspots in huis hangen.

Schuur, Woonkamer, Gang 1e verdieping. allemaal Linksys WRT54g v3.1
heb hierdoor op alle locaties perfecte ontvangst geen delay wat ik nu kan vinden betreft video afspelen..

DVD's of mpeg bestanden geen probleem

[ Voor 77% gewijzigd door To_Tall op 03-08-2006 22:26 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Er is een serverside update (V1.5xxxxx), maar als je die doet kan je serversoftware de mediaplayer niet meer vinden.

Sitecom zegt vervolgens dat je ook de client moet updaten.. ja ok... maar daar is nergens een adres van te vinden wat je moet invoeren in het update scherm.

Nouja heb weer gemaild dus ik wacht nog even af..

• timothee
To_Tall schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:44:
Iemand hier ook wat oudere FirmWare beschikbaar ik zit nog op 1.1.1_c
La maar moest SRV nog instaleren deze doet het zelf..

Heb apparaat al paar jaar in de kast liggen..
Nu maar eens uitgepakt. en aangesloten.

Na het installeren van UPNP en de Sitecom server software draaid het als een zonnetje.. Heb 3 hotspots in huis hangen.

Schuur, Woonkamer, Gang 1e verdieping. allemaal Linksys WRT54g v3.1
heb hierdoor op alle locaties perfecte ontvangst geen delay wat ik nu kan vinden betreft video afspelen..

DVD's of mpeg bestanden geen probleem
Goed te lezen dat ie het bij jou goed doet. 3 hotspots in een woonhuis is prima, maar ik zit met 1 router in een flat van 60m2 waarbij TV, PC en router op een paar meter afstand van elkaar staan. En toch werkt het niet fatsoenlijk.
Ik wacht nog altijd op de aangekondigde uitbreiding van de firmware in de hoop dat het dan wel goed gaat werken.

Verwijderd

@ Timothee

Heb je nou al verschillende kanalen geprobeerd op je wirless router.

Probeer minimaal kanaal 1 -5 - 9 , dat zijn discrete kanalen (had ik ergens gelezen).

Dit heeft voor mij alle problemen opgelost zoals schokken enzo. Toch blijft de client nog wel is vastlopen en dit moet dus wel verholpen worden met de update.

Iemand anders al een succesvolle firmware update gedaan, ik heb het adres nog steeds niet :(

Verwijderd

Nou Norton AV bleek hier dus de boosdoener te zijn. Tenminste.... de nieuwe betasoftware wordt door Norton gezien als internetworm, als ik het toesta krijg ik als nog geen verbinding. Gister even op een andere computer de beta geinstalleerd en ik kon meteen de firmware updaten vanuit het client menu.

Vanaf die computer werkt het gewoon, vanaf mijn computer met Norton werkt het alleen als ik de beveiliging voor internetwormen uitzet. Tenminste zo nu en dan...

Wat een gelul zeg. Maja als het eenmaal werkt is het wel :9~

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 09:27
Hello

Ik heb sinds drie weken de firmware upgrade gedaan. Eerst was ik erg positief door de nieuwe look en de streaming media optie......totdat....

Ik mijn oude vertrouwde WWE worstel bestanden voornamelijk in XVID wilde gaan afspelen. Die haperen nu gigantisch en ik baal behoorlijk van de upgrade. Jeroen van Sitecom meldde dat ik waarschijnlijk de codecs moest updaten via hetr CCCP pack maar dit helpt helaas niet.

Weet iemand een manier om weer terug te gaan naar een vorige versie van de firmware???
....het streamen van XVID bestanden is zo ongeveer het enige waar ik het voor gebruik.Thanx

• PaPi36
Ondertussen wat meer zitten proberen. Downgraden door simpelweg een oudere versie van de serversoftware te installeren werkt niet. Reset door meerdere secondes op de reset knop te drukken werkt ook niet voor terug gaan in firmware versie.

Het lijkt er sterk op dat het probleem in de wl124 icm de beta versie ligt (duh zou je zeggen). Ik had het idee dat het wellicht aan mn pc lag maar ik merk nu duidelijk vertraging op de WL124 bv al bij het navigeren door de mappen. Daarbij is geen zware processorload op de pc te meten. Het ene moment gaat dat rap en kan ik een xvid bestand in redelijke snelheid bekijken maar na enige tijd (2 minuten) vertraagd het apparaat en komen blokken, haperingen en geluidsproblemen. Als ik het bestand stop en dan bv weer door de mappen navigeer dan is die heeellll traag. Voor de zekerheid ook maar eens mn internet modem uitgezet en dit leek even te helpen. Maar daarna hetzelfde probleem.

Een onderbuikgevoel zegt me dat het apparaat telkens de streaming media optie aanroept en dat hierdoor het hele apparaat vertraagd.

Weet iemand al hoe ik kan downgraden in firmware???

Verwijderd

Ik heb dat ook eerst geprobeerd, maar je kan alleen terug naar versie 1.0xxx en dat is een kut versie. Erg vaak vastlopers, beeld dat niet synchroon loopt enzo. Versie 1.24 die ik daarvoor had werkte in principe redelijk goed.

Nu bij mij de betasoftware goed geconfigt is loopt eigenlijk alles zoals het hoort. Ook met XVID geen problemen. De laatste CCCP codes update is van 28-07-06 maar ik denk dat je die al hebt.

• PaPi36
Hoe kon je terug naar die versie 1.0......?
Die kan ik dan naar de enalaatste versie wellicht weer upgraden.

Hoe heb je de beta versie geconfigt?

Klinkt hoopval maar dan hoor ik graag hoe je dat gedaan hebt....

Verwijderd

Zoals ik alles geconfigd heb.... tsja.

Eigenlijk niets speciaals...

http://www.sitecom.nl/dri...?groupid=14&productid=317

Download het 2e bestand, dat is gewoon de oude versie van de clientsoftware. Dan ga je terug en zou alles weer moeten werken als vroeger. Alleen zou terug naar 1.2xxxx een betere terugstap zijn geweest.

Druk alleen dus niet op "nieuwe upgrade downloaden" maar dat lijkt me wel logisch ;)

Wat ik wel regelmatig doe is: CTRL - ALT - DEL en dan in de lijst van processen het programma wl-124.exe de hoogste prioriteit geven.

Haal anders ook even eerst alle oude codecs weg dmv software deinstallatie en installeer daarna de nieuwe vanaf het adres wat Sitecom ook aanraad: http://www.cccp-project.net/

• PaPi36
Zojuist dat allemaal geprobeerd. Nu ik in WMP de XVID bestanden af probeer te spelen is het ook slechte kwaliteit. Op de één of andere manier pakt de XVID codec niet meer. Zou best kunnen dat dat dus de oorzaak is waarom het via de mediaplayer ook niet meer goed speelt.

Grote vraag nu is hoe ik XVID weer afspeelbaar krijg. Blijkbaar is alle codecs de-installen en dan de codecpack installen niet voldoende want dan speelt het nog steeds zeer slecht af terwijl de FFD show wel runt in de tray. Iemand een idee?

• PaPi36
Ondertussen weer wat verder....
codecs weer aan de praat gekregen door de nieuwste NVIDIA drivers eraf te halen.
Erg vreemd....

Ondertussen kan ik dus weer alle formaten afspelen en ben ik weer geswitcht van KLITE naar CCCP codec pack. Echter streamt XVID naar de WL-124 nog steeds VOOR GEEN METER!
Ben er achter gekomen dat het niet om alle XVID bestanden gaat. Een aantal met bitverwerkingssnelheid van 125 doen het wel en degene die hoger hebben gaan haperen in beeld en geluid.

Terug gaan naar de eerdere versie door simpelweg de vorige versie vd serversoftware vanaf de site te installeren werkt niet. Ik krijg op de TV niet de optie te zien om te upgraden (downgraden eigenlijk).
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

• PaPi36
Iemand al een idee hoe je de firmware kunt downgraden gezien mijn eerdere opmerkingen????

• PaPi36
Ondertussen reactie gekregen van Sitecom hoe te downgraden. Ik heb dit gedaan met als resultaat dat de sitecom blijft hangen op 1 lampje na de reboot. Na reset en stroom aan uit gaat sitecom ook niet aan (op 2 lampjes). Mooie boel want nu kan ik de sitecom helemaal niet meer gebruiken.

TIP: NIET DOWNGRADEN!
Iemand een tip wat nu te doen (behalve terugzenden dan natuurlijk)?

De werkwijze volgens de sitecom medewerker:
Tijdens de installatie van de Public Beta software is duidelijk vermeld dat het om een Beta-versie ging en of u hiermee accoord ging.
Het beste kunt u weer de oude server-software installeren. Ga hierna in het menu van de WL-124 naar About en vul Filename het volgende in:

http://www.sitecom.com/documents/flash_c-1.0.1.0.bin

• PaPi36
Ondertussen is het behoorlijk stil geworden bij de helpdesk van Sitecom na mijn opmerking dat het kastje nu helemaal nix meer doet. Voel me toch behoorlijk bescheten zo....voer de opmerkingen uit....kastje doet nix meer...helpdesk ineens akelig stil.

Verwijderd

Soms wordt er niet gereageerd als je replied, gebruik gewoon nogmaals het contact formulier op hun website.

• PaPi36
Ondertussen de tip gekregen WL124 terug te brengen naar de winkel. Valt niets meer aan te doen. Drie weken terug dus ook gedaan en volgende week kan ik een nieuwe halen. Goede service vd Dixons (was mn bonnetje al weer kwijt).

Dan wil ik uiteraard de WL124 upgraden naar die versie voor de beta zodat XVID weer ouderwets goed werkt.
Weet iemand de link naar de één na laatste firmware update?

Verwijderd

Heb ook al maanden de Wl 124 in combinatie met de Wl 113. Vanaf het begin af aan problemen met het hele zaakie. Ze kunnen elkaar wel vinden maar vaak kom ik niet verder dan het scherm search for your PC, terwijl hij het wel kan vinden. De ene keer doet hij het gelijk en de andere keer kun je het ding niet aan de praat krijgen...vaag. Via search for network vind hij de PC gewoon. Al diverse malen met de dure helpdesk gebeld maar dan krijg je antwoorden van probeer dit eens of probeer dat eens. En heel vaak vertellen ze dat het aan de firewall ligt of de virusscanner. Ook via de mail geprobeerd maar daar krijg je na een tijdje gewoon geen reactie meer op. Volgens mij weten ze het gewoon niet. Na een update van de firmware, wat hij zelf aangaf om te doen, deed hij het helemaal niet meer. Hij gaf de shared media nier meer aan. De oude firmware er weer opgezet maar nu begin ik gewoon weer voorafaan. Jammer, want ik had er meer van verwacht. Ik sta soms op het punt om dat ding wireless door het raam te mikken.

Verwijderd

Ik heb paar dagen geleden ook maar weer is gemaild hoe het er voor staat met een nieuwe firmware versie.

Geen reactie.. Kortom.. het schiet niet op op deze manier.

Heb hem helaas 2ehands gekocht dus terugbrengen is geen optie.

• PaPi36
Hola luitjes

Ondertussen een vervangend exemplaar gekregen en die doet het gelukkig weer.
Aan Sitecom gevraagd welke link ik moet gebruiken om te upgraden naar de laatste officiele versie.
Hiervoor heb ik link deze gekregen:
http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=1962

Dus direct gebruikt en dat blijkt versie: release-1.0.0.1 _c.
Dat is dus volgens mij niet de laatste versie die ik had voordat ik bij mn vorige apparaat de beta upgrade had gedaan.
In deze release werkt slideshow voor foto's bv nog niet dus daardoor ben ik er redelijk zeker van.

Weet iemand toevallig de link voor de laatste officiele firmware versie (van vlak voor de beta)???

bvd

Verwijderd

Versie 1.24xxx volgens mij

of 1.21xxx

• PaPi36
Das snel.....

en heeft iemand ook de serversoftware met juiste link om te downloaden tbv versie 1.2.x.x?

Gracias

ps....helaas werkt de eerdere link aanpassen waarin het bin bestand genoemd staat niet....dan krijg je page not found

Verwijderd

Nee helaas.

Ik heb daar ook al omgevraagd. Maar ze blijven met die oude link komen...

Support is reageert niet meer bij mij op de mail, en ik ga toch echt niet bellen voor zo'n hoog bedrag.

Kortom... Laat dit product lekker liggen..

Verwijderd

Heb eindelijk reactie op mijn mail van 17 oktober jl.

Er is een nieuwe firmware update beschikbaar die verbetering moet geven.

Laat je feedback even hier achter dan stuur ik het geheel wel weer terug naar Sitecom :)

• PaPi36
Ook ik ben erg benieuwd naar de feedback want zoals jullie wel begrijpen ga ik niet weer het risico nemen van een upgrade waarbij XVID ineens niet meer goed werkt wellicht.

Wel nog feedback gekregen van Sitecom waarbij ik een link naar een hogere serversoftware heb gekregen.
http://www.sitecom.com/wl-124/1.2.1.2/WL124server.exe
Helemaal tevreden was ik totdat ik de wl124 wilde upgraden.
Dit doet ie blijkbaar niet wat hij ziet een versie 1.5 op het netwerk. Hierdoor pakt ie niet de upgrade van 1.0 naar 1.2 terwijl de serversoftware wel geupgrade is. Heb nog naar het .bin bestand van dezelfde upgrade gevraagd maar niet gekregen. Melding was dat de wl124 een upgrade optie moet tonen. Helaas dus nog met 1.o firmware aan het streamen maar tenminste doet XVID het wel voldoende daarmee.

• PaPi36
haha zie net dat mijn vele contacten tot een nieuwe FAQ geleid hebben.
Mijn tip is echter....niet doen!
Maar wellicht had ik als één vd weinige pech met de downgrade.

Q Na het installeren van de beta firmware reageert de WL-124 niet meer correct. Hoe kan ik de firmware downgraden?

A Installeer de originele Server software van de meegeleverde cd-rom. Zorg dat de computer met geïnstalleerde Server software een internet verbinding heeft. Zorg ervoor dat uw WL-124 een verbinding heeft met uw computer. Schakel uw tv en WL-124 aan en zorg dat u in het menu van de WL-124 zit. Selecteer in het volgende scherm About. In dit scherm kunt u een File Name opgeven, hier vult u het volgende in: www.sitecom.com/documents/flash_c-1.0.1.0.bin Hierna selecteert u Upgrade Firmware. Zodra deze Upgrade voltooid is zal uw WL-124 voorzien zijn van de originele firmware

Verwijderd

Hallo, heeft iemand ervaring met het volgende probleem: na aansluiten van de wl 124 krijg ik alleen een testbeeld te zien, en niet het gewenste sitecom menu. tevens ook reset geprobeerd, helpt niet..
wie heeft de oplossing? _/-\o_

• timothee
Volgens mij heeft Sitecom van alle ellende maar besloten de WL-124 niet meer te leveren. Op hun site vind ik nu ineens totaal geen productinformatie meer over dit ding :(

Verwijderd

Weet iemand of er een andere fabrikant is die een media player maakt vergelijkbaar met de WL-124:
Dus waarbij de video/audio *op de PC* wordt gedecodeerd en dan in een standaard formaat naar de (wireless) speler wordt verstuurd?

Ik heb de WL-124 zelf ook gehad ca 1 jaar geleden, vind het idee nog steeds erg aantrekkelijk maar blijkbaar voelen andere fabrikanten zich niet geroepen om iets vergelijkbaars te maken of heb ik niet goed gezocht?

Verwijderd

ndanks dat de topic al even stil ligt wil ik toch even wat aanvullen op dit hele verhaal.

sinds 1 week heb ik ook deze sitecom wl-124. ik wist niet beter of deze sitecom ondersteunde geen wpa-aes maar wel wpa. mijn verbazing was dan ook groot dat bij het aansluiten van het geheel de wl-124 aangaf dat ik wèl wpa2-aes kon connecten (had de router nog niet terug gezet op gewoon wpa vandaar) dus w8woord ingegeven voila gelijk contact met de pc boven (had eerst de server software geinstalleerd.

ook geen hinder met happerend beeld, wel kan die de mp3`s op mijn pc niet vinden. ik wil wel toevoegen dat deze mp3`s staan op een externe harde schijf dus misschien dat het daar door komt.

divx speelt die ook fijnloos af! leuke bij komstigheid is uitzending gemist (had ik al vanuit mine ip-tv) daarbij kan je ook terug kijken van talpa (heeft mine niet) alleen de beed kwaliteit is nou niet echt om echt tevreden over te zijn maar je kan het goed volgen.

kortom, ben zeer tevreden mede omdat onverwacht toch wpa2-aes het wel deed op deze sitecom.

dikke 8+.
:)

groet marcel.

• rvdet
  • Laatst online: 05-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:58:
ndanks dat de topic al even stil ligt wil ik toch even wat aanvullen op dit hele verhaal.

sinds 1 week heb ik ook deze sitecom wl-124. ik wist niet beter of deze sitecom ondersteunde geen wpa-aes maar wel wpa. mijn verbazing was dan ook groot dat bij het aansluiten van het geheel de wl-124 aangaf dat ik wèl wpa2-aes kon connecten (had de router nog niet terug gezet op gewoon wpa vandaar) dus w8woord ingegeven voila gelijk contact met de pc boven (had eerst de server software geinstalleerd.

ook geen hinder met happerend beeld, wel kan die de mp3`s op mijn pc niet vinden. ik wil wel toevoegen dat deze mp3`s staan op een externe harde schijf dus misschien dat het daar door komt.

divx speelt die ook fijnloos af! leuke bij komstigheid is uitzending gemist (had ik al vanuit mine ip-tv) daarbij kan je ook terug kijken van talpa (heeft mine niet) alleen de beed kwaliteit is nou niet echt om echt tevreden over te zijn maar je kan het goed volgen.

kortom, ben zeer tevreden mede omdat onverwacht toch wpa2-aes het wel deed op deze sitecom.

dikke 8+.
:)

groet marcel.
ik twijfel of dit apparaast met WPA2 dat codec afhankelijk is OF een apparaat van Marmitek (zender - ontvanger) waarbij de PC de codec bepaald (niet via wLAN).

iemand tips over de kwaliteit verschillen, ik moet door twee betonlagen heen voor mijn PC if één voor mijn draadloze router ?

• ToMaSZ
  • Laatst online: 07-02 18:55
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:14:
Hallo, heeft iemand ervaring met het volgende probleem: na aansluiten van de wl 124 krijg ik alleen een testbeeld te zien, en niet het gewenste sitecom menu. tevens ook reset geprobeerd, helpt niet..
wie heeft de oplossing? _/-\o_
Heb je dit probleem ooit opgelost? Ik heb er vanmiddag ook ééntje gehaald en heb hetzelfde als wat jij beschrijft. testbeeld en een piep. Vervolgens valt het apparaat uit, waarbij alle ledjes uitgaan.

Resetten helpt niet.... Sitecom gemaild, misschien morgen even bellen en anders gaat-ie terug naar de winkel.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Verwijderd

Waar ik achter ben gekomen is dat er maar 1 manier is waarop dit apparaat enigzins redelijk werkt.

PC -------bedraad------- router - - - -wireless- - - - Sitecom WMP

Wanneer je het volgende doet:

PC - - - -wireless- - - - router - - - -wireless- - - - Sitecom WMP

werkt het af en toe, maar schokt het beeld regelmatig tijdens het afspelen van divx en xvid.
Zaken als uitzending gemist e.d. werken helemaal belabberd.

Dit zal voor velen van jullie geen verrassing zijn, toch ben ik blij dat na redelijk wat instellen en proberen het nu dan redelijk werkt.

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:51:
Waar ik achter ben gekomen is dat er maar 1 manier is waarop dit apparaat enigzins redelijk werkt.

PC -------bedraad------- router - - - -wireless- - - - Sitecom WMP

Wanneer je het volgende doet:

PC - - - -wireless- - - - router - - - -wireless- - - - Sitecom WMP

werkt het af en toe, maar schokt het beeld regelmatig tijdens het afspelen van divx en xvid.
Zaken als uitzending gemist e.d. werken helemaal belabberd.

Dit zal voor velen van jullie geen verrassing zijn, toch ben ik blij dat na redelijk wat instellen en proberen het nu dan redelijk werkt.
Dat vermoeden had ik al, hoewel ik goede dingen had gelezen over de laatste FW. Mijn PC is van armoede maar bedraad, aangezien ik ook Vista draai en wireless dan met een linksys kaartje en de vista zeroconfig niet vooruit te branden is (elke 30sec pings van 2000+ msec).

Sitecom reageerde overigens vanmorgen direct op mijn mail over het testbeeld en vertelde dat het een defect apparaat betreft. Na het werk nog maar even langs de MM rijden dus.

Het apparaat is daar overigens in de aanbieding voor 49,95. Veruit de goedkoopste optie voor media streamen die ik heb gezien. Vandaar ook de aanschaf. Leuk speeltje voor weinig geld. :)

• ToMaSZ
Zodan! Lekkere spullen hebben ze bij de MM in amsterdam geloof ik. gisteren de defecte mediaspeler geruild voor een andere. Na openen kreeg ik het gevoel dat deze al open was geweest en opnieuw gesealed. (Snoertjes in de doos niet meer in plastic zakjes, zakje om apparaat niet gesealed, maar met plakband....)

Aangesloten en jawel! Beeld. Niet lang overigens. Zo gauw er "Searching for PC's" in beeld kwam viel het apparaat uit, om vervolgens niets meer te doen. Geen beeld, geen geluid. Reset geeft even een tikje in het beeld, daarna niets meer.

Ik geef het vandaag nog 1 kans. Ruil deze om voor een derde exemplaar (iets met scheepsrecht?) en kijken wat ie dan doet...

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-02 00:22

The Adder

Happy racing from Holland

Mijn ervaringen (tot nu toe):
Twee weken geleden, toevallig, bij MM gezien dat de WL-124 voor 39 euro in de vakken lag, dus (na wat research op internet...) gelijk gekocht en aangesloten.

Daar ik zag dat er nieuwe server software en firmware aanwezig was gelijk alles geupdated naar de laatste stand en begonnen met testen (Server 1.5.2.0 en firmware 1.5.0.0)

PC - - - -wireless- - - - router D-Link - - - -wireless- - - - Sitecom WMP

1. Al snel bleek dat FLV en XVid nu af te spelen waren :-( en dat de server bij DivX de stream goed kon decoderen (grote blokken).
2. De stream regelmatig (om de 10 min) vast liep, enkel opnieuw verbinding maken met de server en stream opnieuw opstarten en ff naar de plek des onheils om verder te kijken was de oplossing.
3.Regelmatig 'hiks' in het geluid/beeld voorkwamen.

Hierna aan het experimenteren gegaan:
1. Een oudere server versie geïnstalleerd 1.2.1.2 (zie link op dit forum) en deze speelt WEL XVid en FLV steams!!!!! en tevens de DivX zonder decoder problemen!!!! echter deze heeft server heeft geen internet streaming in zich. Ik heb nu 2 server versie naast elkaar lopen (1 voor movie streams, 1 voor internetstreams)
2. De priority van WL-124 op realtime gezet (d.m.v. een batchfile: start "Media" /REALTIME "C:/Program Files/Sitecom/WL-124/WL-124.exe") -> iets verbetering maar maar de vastlopers nog steeds daar.......
3. Een 7 Dbi antenne geplaatst op de router -> minder 'hiks' maar de vastlopers nog steeds daar...
4. 1 Gb DDR2 Ram toegevoegd aan mijn P4 3.2 Mhz Dell computer, nu dus 1.5 Gb -> geen hiks maar de vastlopers zijn nog daar....

Door de vastlopers van mening dat het apparaat niet goed was en de WL-124 bij MM omgeruild voor een andere en met bovenstaande "optimalisaties" weer gaan testen dit echter ZONDER een firmware update uit te voeren (dus de originele firmware 1.1.0.1)

Het resultaat was een 'hikt' vrije weergave die niet meer vast loopt!!!! Tevens, met de serverversie 1.2.1.2 een optimale weergave, super!!
- Verder optimalistie: in ffdshow het geluid nog een 130ms delay gegeven om geluid en beeld nu 100% synchroon te hebben :-)))

Doordat de firmware niet up-to-date was, was het niet mogelijk gebruik te maken van de nieuwste mogelijkheden van de beta server: internetstreaming...
Dus nadat alles goed functioneerde toch een firmware update uitgevoerd naar 1.5.0.0 (wat gemakkelijk ging) en weer aan het testen geslagen. Internetstreaming ging eigenlijk heel goed, zelfs de VK.TV stream liepen lekker, echter na een 20 min. de eerste 'hik' en na 30 min. een vastlopper :-((( Ook bij de moviestream waren weer 'hiks' aanwezig en de vastlopers waren ook weer terug ....
Het lijkt er dus op dat firmware versie 1.5.0.0. de 'hiks' en vastlopers veroorzaakt!

Ik heb nog even geprobeerd een andere firmware (in de beta-server is nog een bestand firmware_c2.bin) in de Wl-124 te schieten echter dat had resultaat een testbeeld en niet meer benaderbare WL-124 box....

Dus weer naar de MM gegaan, en zonder problemen een nieuwe WL-124 gekregen (de 2e dus) en deze loopt nu (zonder firmware update) perfect, geen 'hiks' geen vastlopers (tot nu toe). Echter de optie van internetstreaming is nu niet helaas mogelijk.

Ga ik nu de firmware updaten naar de beta-versie en kijken of de vastlopers weer terug komen en zo ja kan ik dan nog terug naar versie 1.1.0.1 (welke ik niet als firmware.bin file heb) ?
In de server versie 1.2.1.2 ligt ook nog een firmware versie 1.2.0.3 echter of deze goed werkt en/of deze internetstreaming ondersteund weet ik ook niet? Heeft iemand ervaring met deze versie?

Het is dus heel goed mogelijk met de juiste software (firmware 1.1.0.1 en server 1.2.1.2) goed stabiel beeld te krijgen i.c.m. met een WLAN verbinden. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft....

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 85000km, [juni 2023->]

• The Adder

The Adder

Hier het vervolg...

De ookzaak van de 'vastlopers' lag geheel aan mijn kant, IP nummer conflict :o

Ik heb ondertussen toch de laatste versie firmware geupload (1.5.0.0 dus) na een lange tijd getest te hebben met de originele firmware. De originele liep zonder problemen en wat blijkt, versie 1.5.0.0 nu ook _/-\o_

Al met al heb ik nu een goed (ja je leest het goed!) goed werkend systeem en dat alles over WLAN.

Ik heb op de PC echter twee servers geinstalleerd:

1. serverversie 1.2.1.2 voor speelfilms in alle formaten (DivX, XVid, FLV) d.m.v. ffdshow encoder
2. serverversie 1.5.2.0 voor internetstreaming (uitzending gemist, NL4 etc. en ben nu bezig met eigen streaming te implementeren voor b.v. RTL4 gemist)

Op beide servers kan ik zonder problemen foto's en MP3 afspelen :)

Note: Bij de internetstreaming op hoge bitrates (b.v. 1500) merkt ik wel dat de WLAN verbinding tussen PC naar Router (standaard 54 Mb/s) een bottleneck begint te vormen. Maak ik een directe LAN verbinding tussen PC en router dan kan ik zelfs deze HiRes 1500 internet bitrates binnenhalen, en dat alles zonders hiks of vastlopers.

Al met al een zeer tevreden WL-124 gebruiker, echter echt vanzelf is het niet gegaan maar dat houdt het ook weer spannend ;)

P.S. Nu nog een universele afstandsbediening erbij zodat ik niet 4 afstandbedieningen nodig heb om over te schakelen tussen TV en WL-124

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 85000km, [juni 2023->]

Verwijderd

Rommelen met je wireless channels wil ook nog wel is helpen. ;)

Maar er is dus nieuwe software. Zal het is gaan uitproberen!

• The Adder

The Adder

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:19:
Maar er is dus nieuwe software. Zal het is gaan uitproberen!
Maar pas wel op dat je met de 'nieuwe' software GEEN XVid, FLV formaten kan alspelen en dat DivX ZEER slecht decodeerd! Dus zeker GEEN aanrader als je movies wil bekijken. Zie voorgaande post!

P.S. Vandaag eens kijken of ik zelf internet streams kan toevoegen, en dus niet meer afhankelijk ben van sitecom. YouTube op WL-124......

Verwijderd

Sinds gister de Wl-124 aangeschaft. Netjes het stappenplan gevolgd en wat blijkt, de pc kan de WL-124 niet vinden, terwijl de WL-124 deze wel onder "network" laat zien. Voor de zekerheid virusscanner & firewall en WEP er helemaal afgehaald maar nog niets.

Goed, ze staan een meter of 15 uit elkaar, maar zelfs naast elkaar kan het serverprogrammaatje de WL-124 gewoon niet vinden.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb de laatste update op de pc geinstalleerd.

Bedankt

joost

Verwijderd

Je Sitecom aan laten staan en even je pc-server applicatie opnieuw starten wil nog wel is helpen.

Mijn apparaat is er helemaal mee opgehouden... Stekker heeft er 3 weken ingezeten, maar niet het apparaat niet gebruikt. Lampje is nu uit hij reageert helemaal nergens meer op. Wat een ROMMEL!

• PaPi36
Kleine noot van een hardcore gebruiker....alle tijd sinds dat de vorige defect ging het apparaat gebruikt en alles werkt uitstekend. Ik kan dan ook nog steeds aanraden om de firmware vooral niet te upgraden als je alleen maar divx xvid ed wil streamen. Dan maar geen programma gemist ed.

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 10:59
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:23:
Sinds gister de Wl-124 aangeschaft. Netjes het stappenplan gevolgd en wat blijkt, de pc kan de WL-124 niet vinden, terwijl de WL-124 deze wel onder "network" laat zien. Voor de zekerheid virusscanner & firewall en WEP er helemaal afgehaald maar nog niets.

Goed, ze staan een meter of 15 uit elkaar, maar zelfs naast elkaar kan het serverprogrammaatje de WL-124 gewoon niet vinden.
Controleer op je WindowsXP of de uPnP related services draaien (administrative tools, services). De namen van deze services zijn volgens mij Windows Media Connect Service en Universal Plug&Play Device Host. Ik ben r niet zeker van of deze moeten draaien, maar probeer het even.

Na de toevoeging van de uPnP feature in XP krijg je een extra Control Panel optie. Het lijkt er op dat je deze niet nodig hebt, maar controleer dit voor de zekerheid nog even.

• DJF3
The Adder schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 10:58:
[...]

Maar pas wel op dat je met de 'nieuwe' software GEEN XVid, FLV formaten kan alspelen en dat DivX ZEER slecht decodeerd! Dus zeker GEEN aanrader als je movies wil bekijken. Zie voorgaande post!

P.S. Vandaag eens kijken of ik zelf internet streams kan toevoegen, en dus niet meer afhankelijk ben van sitecom. YouTube op WL-124......
Hoe kan je andere streams toevoegen? Zat er aan te denken om met een sniffer te kijken wat de WL-124 doet als je door de menus loopt (en of dat om te bouwen is naar een 'eigen' service met daarin ook YouTube en RTL4 gemist).

Heeft iemand dit al voor elkaar? (iets anders dan uitzending gemist?)

Heb de speler net. 't viel me op dat alles onder Talpa hetzelfde is als de 'normale' uitzending gemist.

Verwijderd

Hoi allen,

Ik heb ook een wl-124 en heb hetzelfde probleem als JoostUS schreef zonder beveiliging(WEP sleutel) wordt de server door de mediaplayer gevonden met naam kanaalnummer snelheid en ip nummer maar er wordt geen PC gevonden.
In het serverprogramma zie je ook dat het divice is gevonden met ip nummer.
Werk met Win XP UPNP op XP en Belkin router zijn geactiveerd.
Wie weet er een oplossing,staat er een instelling in XP verkeerd???
Firewall op pc en router uitgezet geen effect.

Hoor graag tips

• The Adder

The Adder

DJF3 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:37:
[...]

Hoe kan je andere streams toevoegen? Zat er aan te denken om met een sniffer te kijken wat de WL-124 doet als je door de menus loopt (en of dat om te bouwen is naar een 'eigen' service met daarin ook YouTube en RTL4 gemist).

Heeft iemand dit al voor elkaar? (iets anders dan uitzending gemist?)

Heb de speler net. 't viel me op dat alles onder Talpa hetzelfde is als de 'normale' uitzending gemist.
Ja!

Om streaming media toe te voegen moeten een aantal XML files worden veranderd en je moet toegang hebben tot een webserver. Dat laatste heb ik gedaan door lokaal in mijn Internet Information Server een 'sitecom' site aan de maken (maar kan ook d.m.v. een andere local webserver).

In de content.xml file heb ik een container toegevoegd (als je je shared media via de server aanpast zal deze aanpassing weer verloren gaan :-(

<container id="0/http://localhost/Sitecom/main.xml" parentID="0" searchable="1" restricted="1">
<dc:title>My Streaming Media</dc:title>
<upnp:class>object.container</upnp:class>
</container>

die weer naar mijn lokale XML wijst (main.xml)

In deze main.xml kunnen weer containers naar andere XML file staan (RTL, NL etc of direct een link naar een stream zoals hieronder)

<DIDL-Lite xmlns="urn:schemas-upnp-org:metadata-1-0/DIDL-Lite/" xmlns:dc="0/http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:upnp="urn:schemas-upnp-org:metadata-1-0/upnp/">
<item id="0/http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/wmlive?bnn101tv-sb.asx" parentID="0/http://localhost/sitecom/main.xml" searchable="1" restricted="1">
<upnp:class>object.item.videoItem.movie</upnp:class>
<dc:title>bnn101</dc:title>
<dc:publisher>(2007)</dc:publisher>
<dc:description></dc:description>
<dc:date>1970-01-01</dc:date>
<dc:type>NEWS</dc:type>
<dc:creator>onbekend</dc:creator>
<dc:format>video/x-ms-asx</dc:format>
<dc:relation></dc:relation>
<dc:subject>http://pics.portal.omroep.nl/gxp/ZkoshgoHwuE.gif</dc:subject>
<dc:rights>Publieke Omroep</dc:rights>
</item>
</DIDL-Lite>

Het is een zeer sumiere beschrijving, ik weet het, maar ik hoop dat dit helpt en het is een goed idee om te 'kijken' hoe avinity/sitecom dit oplossen via de link (deze staat ook in content.xml):

http://sitecomportal.avin...QueryServlet2?status=main

Verwijderd

Hallo,

Ook heb problemen met het connecten van de WL-124. Ik draai op Windows Xp, heb een wireless router van Linksys WRT54G. Ik gebruik de goede netwerksleutel, maar de mediaplayer wil maar geen connectie maken met mijn computer. Ik heb alles volgens het boekje ingesteld, en snap daardoor ook niet wat ik fout doe.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de verbinding voor mekaar krijg?
Alvast bedankt.
groet, Suus

• The Adder

The Adder

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:00:
maar de mediaplayer wil maar geen connectie maken met mijn computer
Tip: De Server software (dus op de PC) moet opgestart wordt NADAT de mediaplayer is opgestart (dus staat te wachten op een verbinding)

Verwijderd

Ook ik heb net als suuske26 hetzelde probleem.

Met WEP of WPS vesleuteling geen verbinding tussen router en PC mogelijk.
Met alle beveiligingen uit ziet de mediaplayer de server wel(er komt een naam+ip nummer en snelheid.

Als ik dan het server progje opstart blijft de melding pc wordt gezocht staan tot de mediaplayer na ongeveer 10 minuten ermee ophoudt.

Misschien heeft iemand nog tips????

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:56:
Ook ik heb net als suuske26 hetzelde probleem.

Met WEP of WPS vesleuteling geen verbinding tussen router en PC mogelijk.
Met alle beveiligingen uit ziet de mediaplayer de server wel(er komt een naam+ip nummer en snelheid.
Hij ziet niet de server, hij ziet dan het AP. Heb je soms SSID op hidden staan in je AP, in dat geval gaat het niet werken.
Als ik dan het server progje opstart blijft de melding pc wordt gezocht staan tot de mediaplayer na ongeveer 10 minuten ermee ophoudt.

Misschien heeft iemand nog tips????
Vista?
Zo ja, MS Virtual PC of VMWare scoren en XP draaien in een VM. Is de enige manier waarop ik het voor elkaar kreeg. In xp geen problemen, in vista niet aan te slingeren, terwijl nu juist Vista het ding herkent als upnp device om media te delen, wat dan weer niet lukt.

[ Voor 8% gewijzigd door ToMaSZ op 06-12-2007 12:11 ]

Verwijderd

Sorry, wat bedoelen jullie met AP? Ik denk dat ik inderdaad de SSID op hidden heb staan. Kan ik dat uitschakelen op de een of andere manier? Ik heb Windows XP.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 16:17 ]

• The Adder

The Adder

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:50:
Sorry, wat bedoelen jullie met AP?
AP = Access Point -> In de meeste gevallen dus je draadloze router/modem die je van de internet provider 'krijgt'
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:50:
Ik denk dat ik inderdaad de SSID op hidden heb staan. Kan ik dat uitschakelen op de een of andere manier?
'SSID Hidden' uitschakelen moet je in je AP/router doen (meestal een IP adres van 192.168.1.1 of 192.168.100.1 o.i.d.) Dit moet je nakijken in de informatie die je van je internetprovider gekregen heb.

• DJF3
The Adder schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:21:
[...]

Ja!

Om streaming media toe te voegen moeten een aantal XML files worden veranderd en je moet toegang hebben tot een webserver. Dat laatste heb ik gedaan door lokaal in mijn Internet Information Server een 'sitecom' site aan de maken (maar kan ook d.m.v. een andere local webserver).

In de content.xml file heb ik een container toegevoegd (als je je shared media via de server aanpast zal deze aanpassing weer verloren gaan :-(

<container id="0/http://localhost/Sitecom/main.xml" parentID="0" searchable="1" restricted="1">
<dc:title>My Streaming Media</dc:title>
<upnp:class>object.container</upnp:class>
</container>

die weer naar mijn lokale XML wijst (main.xml)

In deze main.xml kunnen weer containers naar andere XML file staan (RTL, NL etc of direct een link naar een stream zoals hieronder)

<DIDL-Lite xmlns="urn:schemas-upnp-org:metadata-1-0/DIDL-Lite/" xmlns:dc="0/http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:upnp="urn:schemas-upnp-org:metadata-1-0/upnp/">
<item id="0/http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/wmlive?bnn101tv-sb.asx" parentID="0/http://localhost/sitecom/main.xml" searchable="1" restricted="1">
<upnp:class>object.item.videoItem.movie</upnp:class>
<dc:title>bnn101</dc:title>
<dc:publisher>(2007)</dc:publisher>
<dc:description></dc:description>
<dc:date>1970-01-01</dc:date>
<dc:type>NEWS</dc:type>
<dc:creator>onbekend</dc:creator>
<dc:format>video/x-ms-asx</dc:format>
<dc:relation></dc:relation>
<dc:subject>http://pics.portal.omroep.nl/gxp/ZkoshgoHwuE.gif</dc:subject>
<dc:rights>Publieke Omroep</dc:rights>
</item>
</DIDL-Lite>

Het is een zeer sumiere beschrijving, ik weet het, maar ik hoop dat dit helpt en het is een goed idee om te 'kijken' hoe avinity/sitecom dit oplossen via de link (deze staat ook in content.xml):

http://sitecomportal.avin...QueryServlet2?status=main
Adder, het is jou dus gelukt om RTL uitzending gemist en andere bronnen toe te voegen? Zou jij een sample/copy van je XML files kunnen posten/mailen?

Thanks!
DJ

• DJF3
Een vraag:
Ben de afstandsbediening van mijn WL-124 kwijt :'(
Heb wel nog een universele afstandbediening waarin ik een device-code kan programmeren. (iPaq met Nevo)

Q: Weet iemand wat de device-code van de WL-124 a/b is?

PS. Over de WL-124
-Heb slechte ervaringen met afspelen van Media (AVI,DivX,XviD,etc). Gebruik hiervoor een andere player (bijv. KiSS).
-Uitzending gemist integratie: geweldig!!
-WPA2/AES: krijg ik niet aan de praat. Heeft iemand nog tips? Gebruik een Cisco 1131 AP.

[ Voor 9% gewijzigd door DJF3 op 13-02-2008 09:04 ]

Verwijderd

Nou eindelijk hoor. Het heeft me wel wat dagen gekost voornamelijk zweet, tranen en ergenis tot aan frustratie en grijze haren aan toe om het uit te vogelen, maar mijn sitecom mediaplayer WL 124 werkt via een linksys router WRT54GC en ook nogeens op WAP beveiligd netwerk met internet via de Livebox van Orange dit alles met een VISTA laptop. Het was niet makkelijk.

Om nog mensen gelukkig te maken een korte uitleg van deze hobby knutselaar:

Allereerst moet je erachterkomen waar dat resetknopje op je router zit. Waren ze dat nou eens vergeten bij Linksys om dat ergens te vermelden. Wel zo handig en belangrijker dan alles wat ze aan rotzooi erbij sturen. Op je router zit namelijk een grijs rubber plaatje. die moet je draaien en dan verschijnt er een gaatje. Ja de resetknop. Heb nu geleerd dat resetten van je router, mede met hulp van een jongen van de computerzaak ,dat dat dus standaard moet worden gedaan. Dus ik hem resetten en wederom proberen te installeren. Maar dan ben je er nog niet.

Je sluit dan nog niets aan op je router. Eerst een draadloze verbinding instellen met je computer of laptop via wifi. Eeenmaal gedaan... haal je de netwerkkabel uit je PC....Nu start je internet explorer op....als het goed is krijg je geen verbinding. Nu typ je in het adresbalkje 192.168.1.1 waar je normaliter www. adressen intypt voor websites. Als het goed is vraag hij een gebruikersnaam en wachtwoord. enkel het wachtwoord invullen "admin" . Nu zit je in de setup van je router. Het eerste wat je ziet is IP adres router, dhcp enable. etc bij de setup tabblad. Verander de laatste cijfer van het IP adres in 2 en stel DHCP op disable en save de settings onderaan. ga naar tabblad wireless en klik optie wireless security even optie WAP instellen. pak pen en papier en schrijf je wachtwoord op die je invult bij de key of wachtwoord die je gaat invoeren die heb je later nodig het is je wachtwoord van je netwerk .save settings. ga naar tabblad administration verander je password van je router en schrijf die ook op dat is nu je password om deze setup de volgende keer te benaderen waar je natuurlijk naar surft via het nieuwe ip adres van je router. save settings. sluit je internet explorer. Sluit je bijgeleverde netwerkkabel in 1 van de 4 ethernetaansluitingen. dat is dus niet de internet aansluiting zoals dat in de handleiding staat. let op geel gemarkeerde aansluitingen op router. RESET de livebox en wacht een minuut en haal de netwerkkabel eruit.Sluit de andere kant van de netwerkkabel die in je router zit op de ethernet aansluiting van je livebox. Nu moet je internetverbinding hebben en een netwerk die lynksys heet.

Kijk bij de start button van vista dus start-netwerk-optie netwerkcentrum hoe je bestanden worden gedeeld. Alsvolgd heb ik ingeschakeld: netwerkdetectie en media delen al het andere staat uitgeschakeld ter beveiliging.
alles ook zo instellen. klaar?

Sluit nu je mediaplayer aan je tv zet hem aan en volg de beschrijving van de handleiding van de sitecom. Als het goed is moet je ook met een cd rom software installeren op je pc of laptop. KIES NOOIT VOOR EEN UPGRADE VAN SITECOM SOFTWARE. loopt niet en het geeft problemen met het verwijderen ervan in VISTA. Gewoon de versie gebruiken die erbij geleverd wordt. derest is plug and play. Er zulen wat filmpjes zijn die niet af te spelen zijn, maar er zijn zat movie en media converters die alle typen movies converteerd naar WMV en dan kan het wel. Ik hou het daar maar bij. Ik waag het niet nogeens te upgraden naar een nieuwe firmware van sitecom. Dat koste me een heel gedoe om die eraf te krijgen.

Dat was het dan succes ermee :*)

• ToMaSZ
DJF3 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:03:
Een vraag:
Ben de afstandsbediening van mijn WL-124 kwijt :'(
Heb wel nog een universele afstandbediening waarin ik een device-code kan programmeren. (iPaq met Nevo)

Q: Weet iemand wat de device-code van de WL-124 a/b is?
Ik heb er 2. Eentje is bij mij achtergebleven met garantie en oruilperikelen. Je kan hem extragratis oppikken in Amsterdam ZO of eventueel Bilthoven.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:01
Ik lees dat er firmware updates beschikbaar zouden zijn.
Weet iemand waar deze te vinden zijn? Bij Sitecom op de site staan ze niet (of ik kijk er enorm overheen...)

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Dus om ff samen te vatten:
- Firmware kan gewoon geupdate worden.
- Originele server voor xvid enzo nieuwe voor streaming.

Waar is dit apparaat nu eigenlijk zoal verkrijgbaar? Heb alleen deze site kunnen vinden.
http://www.yagoda.nl/site...4ec7c123fbb873480d495f42b

Is iemand trouwens nog alternatieven tegen gekomen in dezelfde prijsklasse?

[ Voor 10% gewijzigd door endemion op 10-03-2008 00:12 ]

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:01
Support vanuit Sitecom is traag. Ze reageren langzaam op mijn e-mail verzoek om andere software versies.
Inmiddels heb ik die wel gevonden. Zal de link straks even posten.

[ Voor 40% gewijzigd door Leader98 op 13-05-2008 11:17 ]

Pagina: 1 2 Laatste