@Rufus-Seal
Die score is niet geldig. De drivers die je gebruikt zijn niet door Futuremark goedgekeurd en voeden dus
3D mark niet zo uit als
het zou moeten (cheaten is misschien een groot woord maar in zekere zin komt
het daar wel op neer) Ook opvalend is
het dat je bij de vertex en pixel shaders 2a gebruikt in plaats van
3. Je mist hier door bewerkingen op de shaders. De shaders zijn hier door eenvoudinger om te verwerken en dat gaat dus ook sneller.
Hier even m'n 6K met FM approved drivers en alle shaders aan. Sneller kan
het dus wel zonder truukjes. Bij mij is ook de rek er nog niet uit. Probeer dat maar eens met een iets gebruikelijker setje drivers en instellingen. Met jou settings haal ik de 6,5K ook wel.
Snelste AMD XP op mofoc bij
3Dmark 2005. en in de top 5 van alle
6800GT's daar die niet in SLI draaien.
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=973841
@Dukemaster
Je ziet geen artie's of rare dingen dus je kaart is niet defect in de zin van dat er vaag beeld uit komt. Ik zou de oorzaak eerder zoeken in de richting van drivers of dat je kaart gaat throttelen. Dat throttelen kan door 2 dingen komen op je kaart is gaar of je kaart krij
gt te weinig spanning (spanning is te laag). Doe eens driver cleaner en zet daana je videokaart drivers er opnieuw op. Als je probleem niet weg gaat ga je gewoon verder proberen. Maarje weet dan in iedergeval dat
het geen driver probleem is.
Installeer daarna rivatuner, zet aan dat ie en log moet bijhouden in kijk of je corespeed af en toe inzakt tijdens
het draaien van
3D mark. Als dat
het geval is throttelt je kaart. Kijk dan eens naar de voltagen van je voeding hoe die zijn onder load.
Grote afwijkingen naar beneden op de 5 en 12 volt lijn kunnen
het trottelen ook veroorzaken. Hoge temperatuur ook maar meestal krijg je dan eerst artifacs.Maar om dat uit te sluiten kan je ook de temperatuur nog even bekijken.
Als
het daar allemaal niet aan li
gt zijn de meest voor de hand liggende factoren uitgesloten en is
het het meest waarschijnlijk dat
het aan je kaart li
gt.
[
Voor 45% gewijzigd door
martijn_tje op 30-06-2005 20:50
]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320