Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:09:
Ja.. fastwrites uitzetten heeft gewerkt. In ieder geval voor in de games!!!! Bij
3dmark05 blijft
het probleem zich voordoen

. Geen idee waar
het aan li
gt
Maar heel erg bedankt voor de reacties!!!!!
Het heeft inprincipe geholpen, behalve voor de benchmarks!!!
Misschien dat
het toch een power probleem is. Ik heb op 440Mhz (core) ook een vergelijkbaar probleem gehad. Ik kon wel
3Dmark 2001 draaien zonder te throttelen maar bij 0
3 of 05 bogon
het throttelen. Van de snelheid die ik draaide weet ik dat
het erg op
het randje is van wat er zo'n beetje met 1,
3 volt mogelijk is. De temperatuur blijft goed (onder de 65) dus moet
het wel een power gerelateerd probleem zijn.
Bij mij was een oplossing force constant performance leven aanzetten in rivatuner. Maar voor dagelijks gebruik wil je dat eigenlijk niet. Je kaart throtteld dan ook niet meer als die bijvoobleeld oververhit raakt of niks te doen heeft. Voor dagelijks gebruik heb ik
het dus ook uit staan en draai ik op 400/1100.
Wat je nog wel kan proberen s om
het agp voltage een tiende volt te verhogen en om drivers e.d opnieuw te installeren. Je 12 volt lijn is wel vrij laag. Maar ik denk niet dat die problemen geeft tenzij die nog iets verder zakt tijdens
3Dmark.
6800GT's houden best wel van een stevige 12 volt lijn: van 12 naar 12,4 volt heeft bij mij 15Mhz extra opgeleverd. Vandaar dat ik denk dat een erg lage 12 volt lijn problemen kan geven.
GoldenSample schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:46:
hoe disenable je ook alweer terug clocken? als de temperatuur iets stij
gt clocked hij al terug, als hij dan weer heel even daald en dan weer veel meer stij
gt niet, en ja ik weet dat
het link ik maar hoe doe je
het? wil even de max weten met
3D mark op deze drivers (77.72)
force constant performance level in rivatuner. Maar dat moet je eerst vrijgeven in
het poweruser tab.
Maar hoe warm wordt je kaart dan? Boven de 75 dan zou ik
het niet doen. Tijdens benchen heb ik
het ook aan staan. Bij mij levert
het net een beetje extra stabiliteit op (niet meer terug clocken). Maar veel verder kom ik niet. Voor dagelijks gebruik heb ik
het uit staan om m'n kaart niet al te veel te belasten, 400/1100 voor als
het echt nodig is is al snel zat.
[
Voor 25% gewijzigd door
martijn_tje op 13-07-2005 10:54
]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320