DHTML Contest 2005

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 17:12
Ik was eerst van plan om een 2nd person (van opzij, à la Dave) RPG-achtig iets te maken, maar bij nader inzien gooi ik de animatie maar weg en ga ik voor een plat zicht van boven (heeft dat een naam?).

Atgast, hulde!

Skat! Skat! Skat!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 14:20

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Bij deze ook mijn inschrijving :)

Mijn eerste doel is soort advance wars type spel, weet niet wat de orginele naam hiervan is maar goed.
eerste wip

En RPG van boven Coubertin, topdown view ofzo gewoon? :P

[ Voor 255% gewijzigd door Koetjeboe op 07-06-2005 11:05 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Ik was ook een beetje met mousetracks aan het kijken

Daar gaat nog veel meer van komen, had ik ook een iets kleinere versie van gemaakt en even derder over na gaan denken aangezien de eerste versie een overkill is in IE. Zo heb ik in deel 3 een oprobleem wat ik maar niet op kan lossen dus ga ik er ook niet meer naar zoeken aangezien dat niet de gedachte is waar ik naar wou gaan :)

Toen had ik alleen ff een gedachte over een leuk spelletje wat ik nog ga uitdenken maar zeker niet voor deze contest ga doen. Dan voel ik alleen maar een spuit 11 aangezien dat soort spelletjes al sinds jaar en dag gemaakt worden :) Wel leuk om een keer te doen maar nu ff niet ;)

En reken me ook maar niet in voor de contest. Ik weet zowizo wel dat ik niets afkrijg aan het eind aangezien ik de laatste 2 contest ook al heb laten hangen met spellen die nog steeds niet afzijn :)

Dit is ook alleen maar een loze kick ;) :9

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
disjfa schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 00:53:
Ik was ook een beetje met mousetracks aan het kijken

En reken me ook maar niet in voor de contest.
Waarom doe je niet mee met iets om die mousetracks heengebouwd? Is imo het leukste wat ik hier tot nog toe aan WIPs heb zien langskomen...

• André
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Mijn eerste WIP, slimme mensen zouden snel moeten kunnen zien waar ik mee bezig ben ;)

WIP

• Koetjeboe
  • Laatst online: 29-04 14:20

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

André schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:59:
Mijn eerste WIP, slimme mensen zouden snel moeten kunnen zien waar ik mee bezig ben ;)

WIP
Iets met een schip? O-)

• André

André

Analytics dude

Tis een redelijk bekend spelletje uit 1990 geloof ik ;)

• TwoR
  • Laatst online: 24-04 13:45

TwoR

Gekleurde stippen

André schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:03:
Tis een redelijk bekend spelletje uit 1990 geloof ik ;)
is het toevallig dat spelletje dat je een X aantal % van het veld in moet kleuren en niet geraakt mag worden door de vliegende opbjecten ?

• André

André

Analytics dude

TwoR schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:17:
[...]

is het toevallig dat spelletje dat je een X aantal % van het veld in moet kleuren en niet geraakt mag worden door de vliegende opbjecten ?
We have a winner :P

• mosymuis
  • Laatst online: 07-01 19:39
Maar dat is wel een geweldige game! *D Had er vroeger een strip-versie van, vandaar mn enthousiastme. ;)

• André

André

Analytics dude

Het spelletje heette Volfied of Qix op de Amiga :) Ik weet nog niet of het me wel gaat lukken, de collision detection is denk ik wel te doen al kan het wel eens zeer cpu-intensief worden.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je hebt toch alleen maar te maken met rechte lijnen in dat spelletje? Dan is collision detection een fluitje van een cent.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• André

André

Analytics dude

drm schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:24:
Je hebt toch alleen maar te maken met rechte lijnen in dat spelletje? Dan is collision detection een fluitje van een cent.
Het volgen van de lijnen wel ja, en het botsen van de enemies met de lijnen ook. Het maken van een vak is moeilijker, op het moment dat er een vak klaar is moet er gekeken worden in welke van de 2 de meeste enemies zitten zodat de andere ingekleurd kan worden. Daar komt bij dat vakjes niet perse een rechthoek hoeven te zijn wat het geheel een stuk moeilijker maakt.

/Edit:
Dat heeft idd niets met collision detection te maken, dus wat dat betreft heb je wel gelijk: de collision detection is een fluitje van en cent.

[ Voor 12% gewijzigd door André op 07-06-2005 17:36 ]

• drm

drm

f0pc0dert

André:
Het volgen van de lijnen wel ja, en het botsen van de enemies met de lijnen ook. Het maken van een vak is moeilijker, op het moment dat er een vak klaar is moet er gekeken worden in welke van de 2 de meeste enemies zitten zodat de andere ingekleurd kan worden. Daar komt bij dat vakjes niet perse een rechthoek hoeven te zijn wat het geheel een stuk moeilijker maakt.
Ik ben benieuwd hoe efficient je 't gaat oplossen :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• André

André

Analytics dude

Om eerlijk te zijn: ik ook :X

• Genoil
André schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:32:
[...]
Daar komt bij dat vakjes niet perse een rechthoek hoeven te zijn wat het geheel een stuk moeilijker maakt.
Maar die niet-rechthoekige vakjes zijn wel altijd opgebouwd uit rechthoeken. Doet wel een beetje aan BSP denken...

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Genoil schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:29:
[...]

Maar die niet-rechthoekige vakjes zijn wel altijd opgebouwd uit rechthoeken. Doet wel een beetje aan BSP denken...
Ja, maar dat zijn wel heeeeel veel rechthoeken :+
ik kan het weten, want ik heb recentelijk een site gemaakt waarbij ik niet rechthoekige divjes nodig had.
Tis gelukt, maar daar ga je geen bewegende beelden mee krijgen :P

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• drm

drm

f0pc0dert

Genoil:
Maar die niet-rechthoekige vakjes zijn wel altijd opgebouwd uit rechthoeken.
Nou moet je 't niet verklappen :X :P

~ Gottfried Leibniz

• André

André

Analytics dude

drm schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:30:
[...]
Nou moet je 't niet verklappen :X :P
Mwah, zo ver was ik ook al ;)

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 11:55
Ik weet nog niet wat ik precies ga maken, maar ik doe ook mee :)

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 17:38
Humz ja.. Wel leuk voor een volgende contest.. Een probleem voorleggen en dan kijken wie het probleem het efficients/slimst/creatiefst/.. oplost :P Lijkt me best leuk. Mja volgende zal nog wel een héél eind weg zijn.

Ik ben ff wat nieuws aan het verzinnen, vorige idee was niet echt haalbaar.

Nog iets. Ik zie dat iedereen hun wips toch al op eigen urls heeft staan, zullen we dat dan maar zo laten? Dan zal ik op die pagina wel gewoon overzichtje bijhouden van alle wips van iedereen (adressen) :?

• André

André

Analytics dude

Voor de wips lijkt me dat wel het makkelijkste, en voor de finals kunnen we dan jouw site gebruiken :)

• r0bert
Lijkt me ook inderdaad het handigst.. Scheelt mijzelf ook weer werk ;) Kan ik die in andere dingen steken, zoals zelf eens een wip produceren :P

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
http://www.adsoft.nl/Misc/Angelo/wip3/

3e wip, maar nu werkend :P in ff en ie

puntjes
- je gaat dood van je eigen bommen
- player loopt altijd even snel doordat je met een interval naar ander hok verplaats
- je krijgt punten van een bot killen :P
- multi skin support, kan andere level map van maken, bijv ijs.
- eh? idk.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

semicon schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:27:

3e wip, maar nu werkend :P in ff en ie

puntjes
- je gaat dood van je eigen bommen
- player loopt altijd even snel doordat je met een interval naar ander hok verplaats
- je krijgt punten van een bot killen :P
- multi skin support, kan andere level map van maken, bijv ijs.
- eh? idk.
Ik haat spellen waarbij in de source moet kijken hoe ik moet besturen :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• r0bert
Bij mij knipperen de images heel snel en af en toe als ik langer dan een seconde beweeg ofzo, zijn alle bewegende units soms weg.. (IE 6). In FF heb ik dat niet.

Als ik dood ga, blijft mijn vorige worm gewoon staan :9 En ik heb nu zo'n schildpad die geraakt was door mijn bom, die kost steeds weer terug (steeds weer verkolend) :?

Verder werkt het volgens mij wel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door r0bert op 08-06-2005 13:04 ]

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

dat geknipper is denk ik die bug in IE dat die bg images van elementen reloadt als je ze verplaatst. 'k weet ff niet hoe veel je cache instelling daar tegen hielp...

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Genoil
Clay schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:09:
'k weet ff niet hoe veel je cache instelling daar tegen hielp...
veel :)

gewoon img gebruiken voor sprites is natuurlijk ook niks mis mee. zelfs semantisch correcter B)

[ Voor 24% gewijzigd door Genoil op 08-06-2005 13:36 ]

• semicon
r0bert schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:03:
Bij mij knipperen de images heel snel en af en toe als ik langer dan een seconde beweeg ofzo, zijn alle bewegende units soms weg.. (IE 6). In FF heb ik dat niet.

Als ik dood ga, blijft mijn vorige worm gewoon staan :9 En ik heb nu zo'n schildpad die geraakt was door mijn bom, die kost steeds weer terug (steeds weer verkolend) :?

Verder werkt het volgens mij wel ;)
er werkt ook maar 1 level :P

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

http://www2.hku.nl/~arjan0/GOT%20DHTML/baantest.html

zo, met deze physics ga ik het spel maken, ik ga beginnen met een 2d, side view tennis game en als die niet uitdagend genoeg is ga ik een pseudo derde dimensie toevoegen :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

ik kwam vandaag dit spel in de 'Spits' tegen (stond op de voorpagina!)

dus ik vond het wel een goed idee om het even na te bouwen, alleen nog een manier zien te vinden om die dingen random te laten genereren...
http://www.dexus.nl/dump/got_contest_2005/sudoku.html :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 17:42 . Reden: link verandert ]

• Twilight Burn
Die had ik vandaag ook gezien in de spits. Alleen ik vond het een leuker idee om een programma te schrijven die die dingen oplost:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Initial Doku:
 0 0 0 | 1 0 0 | 7 4 0
 0 5 0 | 0 9 0 | 0 3 2
 0 0 6 | 7 0 0 | 9 5 0
-------+-------+-------
 4 0 0 | 8 0 0 | 0 0 0
 0 2 0 | 0 0 0 | 0 1 0
 0 0 0 | 0 0 9 | 0 0 5
-------+-------+-------
 0 0 4 | 0 0 7 | 3 0 0
 7 3 0 | 0 2 0 | 0 6 0
 0 6 5 | 0 0 4 | 0 0 0
Press enter to start solving

Solution found in 46ms and 35705 iterations:
 3 9 2 | 1 8 5 | 7 4 6
 8 5 7 | 4 9 6 | 1 3 2
 1 4 6 | 7 3 2 | 9 5 8
-------+-------+-------
 4 7 9 | 8 5 1 | 6 2 3
 5 2 8 | 6 7 3 | 4 1 9
 6 1 3 | 2 4 9 | 8 7 5
-------+-------+-------
 2 8 4 | 5 6 7 | 3 9 1
 7 3 1 | 9 2 8 | 5 6 4
 9 6 5 | 3 1 4 | 2 8 7

Ik kan het wel omzetten naar JS, maar het is geen game dus voor de contest telt het dan niet :+

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

En voor wie, net als ik, de Spits niet gelezen heeft...
http://hirespdf.spitsnet.nl/2005-06-08/SPI20050608.pdf

Verwijderd

@twilight burn:
ja is natuurlijk wel zwaar makkelijk om te testen,
als ik een puzel zou kunnen laten genereren, ben ik eerst een halfuur bezig om te kijken of die wel oplosbaar is :r

Maar dat wordt nog een hoop puzzelwerk om zo'n puzzelbouwer te kunnen maken |:(

@SillyJW:
ow wist niet dat de spits ook online te krijgen was...
wat mij trouwens opviel is dat je er een dagprijs mee kan winnen maar dat er niet bij staat wat die dagprijs eigelijk is :P

• r0bert
Twilight Burn schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:15:
Die had ik vandaag ook gezien in de spits. Alleen ik vond het een leuker idee om een programma te schrijven die die dingen oplost:
code:
1
..

Ik kan het wel omzetten naar JS, maar het is geen game dus voor de contest telt het dan niet :+
Ik denk dat het schrijven van de game en een programma om de oplossing te krijgen voor een deel wel hetzelfde zullen zijn eigenlijk :?

e: pagina 8 btw van pdf

[ Voor 40% gewijzigd door r0bert op 09-06-2005 00:23 ]

• Clay

Clay

cookie erbij?

Denk dat ik eruit ben :)
* Clay gaat een soort adventure maken.

De setting wordt futuristisch, unreal style, k ga namelijk de unreal editor gebruiken om mn wall en floor tiles te designen. Een soort Unreal 2D dus, objective based. Het wordt in isometrisch perspectief, maar dat was al wel duidelijk denk ik :) Misschien gaat het wat lijken op die indoor starcraft levels :P

• Genoil
Clay schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:02:

De setting wordt futuristisch, unreal style, k ga namelijk de unreal editor gebruiken om mn wall en floor tiles te designen. Een soort Unreal 2D dus, objective based. Het wordt in isometrisch perspectief, maar dat was al wel duidelijk denk ik :) Misschien gaat het wat lijken op die indoor starcraft levels :P
Aan de rest van de deelnemers: De 2e plaats is ook heel eervol ;)

• r0bert
Voor de eerste plaats strijden is ook eervol hoor ;)

• Clay

Clay

cookie erbij?

:P misschien bluf ik maar wat :+ 'k heb alleen nog maar een simpel testje draaien. Al hang ik nog zo'n groots verhaal op, ik moet nog maar zien hoe ik het werkend krijg :X

Over die 1e plaats gesproken, waar blijft crisp eigenlijk? :P

• coubertin119
Het is Sudoku, niet Sadoku, en ik was al even bezig geweest ermee (in België is de rage een week vroeger begonnen). Het zou leuk zijn om het Sudoku-algoritme voor het creëren van puzzels na te maken, maar het oplossen is gewoon een hoop mogelijkheden afgaan. Ik vond het in elk geval godsgruwelijk oninteressant om het automagisch te laten doen :P

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

automagisch en automatisch zijn beide idd zwaar saai.
maar wel handig om te testen, heb inmiddels een tutorialtje over het maken van sudoku's, ga een beetje bekijken hoe het werkt en hoever ik kan komen.

offtopic:
heb de naam ook even verbetert.

ik kan trouwens bijna niet wachten op de eerste WIP van clay, wil wel is zien hoe het eruit ziet om unreal en starcraft samen te voegen met javascript ;)

• drm

drm

f0pc0dert

Clay:

Hoe ga je het noemen? Snowstorm? :+ ;)

~ Gottfried Leibniz

• Clay

Clay

cookie erbij?

Nee dat had een RTS moeten worden :P maar wie weet houd ik er een bruikbare engine aan over dat dat ook ooit nog een keer lukt O-)

• André

André

Analytics dude

En, nog nieuws?

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik ben aan het twijfelen hoe ik m'n collision detection ga doen. Momenteel heb ik het tile-based gedaan, de kaart zelf is gewoon een plaatje maar de collision detection is gebaseerd op 32x32 tiles. Ik heb dus een matrix met 0-en en 1-en waarmee bepaald wordt of je door een tile heen kunt lopen of niet. Werkt prima!

Nu wilde ik eigenlijk wat geavanceerdere collision detection met polygonen zodat ik ook schuine muren kan maken en niet meer vast zit aan die 32x32, alleen loop ik tegen wat probleempjes aan (die ik nu even niet specifiek kan uitleggen omdat ik m'n source hier niet bij de hand heb).

Verder twijfel ik ook nog een beetje of ik een RPG ala Final Fantasy ga klonen, of dat ik een Zelda 3 kloon ga maken. In het laatste geval heb ik dus zeker een geavanceerdere collision detection nodig (je kunt bijvoorbeeld 'doorlopen' langs de muur als je tegen een schuine muur aanloopt).

Wat werkt er nu wel:
- Areas, creatures en dialogs lezen uit XML.
- Lopen door een area met collision detection en 'meebewegende camera'.
- Areas bevatten nu creatures, containers en overlays (om bijvoorbeeld onder een brug door te lopen).
- Er kan een dialog gestart en doorlopen worden met een creature. Dialogs moeten alleen nog wel wat aan gedaan worden, keuzeopties geven etc.

Problemen:
- Tijd
- Zin om verder te gaan (als ik die collision detection eenmaal heb zoals ik wil, zal de zin wel weer toenemen)
- Graphics: de maps, sprites etc. Tot nu toe rip ik maar de Zelda 3 tiles. :P

Ik zal vanavond nog wel even posten wat m'n precieze problemen zijn, misschien kunnen jullie me wat helpen. Nog veel te doen dus! :)

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-04 23:06
Eerst school afmaken.. Volgende week ga ik er mee bezig. En ik heb besloten om space invaders te maken. Ik heb hem al eens voor de telefoon gemaakt.. Ff kieken of het me lukt om in js te maken.

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Begin vorig jaar was ik begonnen met een JavaScript Chess maar hard vastgelopen op performance problemen. Als ik de AI meer dan 2 stappen vooruit liet denken duurde het veeeel te lang.

Misschien dat ik dat eens ga verbeteren. Ik zou natuurlijk ook de AI eruit kunnen slopen en het op multiplayer kunnen gooien...

Verwijderd

Even een vraagje:
Ik heb niet veel zin om netjes te coderen en alles te documenteren. Mag ik dan nog steeds mee doen?

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:09:
Even een vraagje:
Ik heb niet veel zin om netjes te coderen en alles te documenteren. Mag ik dan nog steeds mee doen?
Ja :)

Je hoeft helemaal niet netjes te coden en documentatie doen we niet aan. Zolang je maar een mooi spel neerzet ala een GTA San Andreas clone ofzo :+

Verwijderd

Dat is mooi, dan kan ik me ook eens verdiepen in dhtml.
Ik doe mee :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:04:
Begin vorig jaar was ik begonnen met een JavaScript Chess maar hard vastgelopen op performance problemen. Als ik de AI meer dan 2 stappen vooruit liet denken duurde het veeeel te lang.

Misschien dat ik dat eens ga verbeteren. Ik zou natuurlijk ook de AI eruit kunnen slopen en het op multiplayer kunnen gooien...
erg slim is ie ook niet :P
Afbeeldingslocatie: http://members.webdeveloping.nl/~dev/schaak.jpg

in 5-6 zetten

• r0bert
van mijn kant, laatste weekje werken, daarna kan ik eindelijk hopelijk (als het weer een beetje tegenzit ;)) een goed begin maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door r0bert op 16-06-2005 19:09 ]

Verwijderd

Ik begin al meteen met een vraagje :D

Ik heb momenteel een veld met daarop een klein rood blokje (stelt een speler voor) wat je kan bewegen met het toetsenbord. Nu wil ik als er een nieuwe speler zich aanmeld een nieuw rood blokje op het veld word geplaatst. Dat doe ik door een div element te creeren:
code:
1
2
3
4
5
6
var oDiv = document.createElement("div");       
oDiv.style.position = "absolute";
oDiv.style.left=400;
oDiv.style.top=200;                 
oDiv.style.backgroundColor="#00FF00";
document.body.appendChild(oDiv);

Maar wat is nu het geval, de div zie ik nergens verschijnen. De bovenstaande code geeft geen errors en warnings (in firefox). Weet iemand wat ik verkeerd doe?

[edit]
Terwijl ik dit bericht typte kwam ik op het idee dat het misschien wel handig is om een width en height te definieren. Net geprobeerd en het werkt :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 19:18 ]

• coubertin119
Je moet een eenheid opgeven bij je getallen. <code>oDiv.style.left = 400 + "px";</code>

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

coubertin119 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:17:
Je moet een eenheid opgeven bij je getallen. <code>oDiv.style.left = 400 + "px";</code>
Dank je, firefox vind strings ook goed. Maar getallen is inderdaad wat netter, scheelt me later een hoop vervang werk als ik alles werkend moet krijgen onder andere browsers.

• coubertin119
Die getallen is vooral omdat ik er van uit ga dat je het geheel dynamisch gaat maken, het ding wordt toch als een String erin gezet, want je Float werkte niet zoals je al had gemerkt :P

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

coubertin119 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:16:
Die getallen is vooral omdat ik er van uit ga dat je het geheel dynamisch gaat maken, het ding wordt toch als een String erin gezet, want je Float werkte niet zoals je al had gemerkt :P
Ik snap hem ;-)

Nu ben ik bezig met m'n server, maar nu heb ik een erg vreemd probleem:
M'n gameserver draait op localhost:4040
M'n apache draait op localhost:80
M'n gameserver genereerd een javascript bestandje die een frame probeert te benaderen die op de apache server staat. Als ze allebei op "localhost" staan zou je geen cross-site problemen verwachten. Maar wat blijkt nu: het javascript bestandje van de gameserver mag de frame op de apache server niet benaderen (permission denied).

Met internet explorer krijg ik deze melding niet, alleen met firefox. Firefox schijnt naar het poort nummer te kijken als hij moet beslissen of javascript een bepaald object in een ander frame mag benaderen. Is dat een bug?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 21:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:42:
Met internet explorer krijg ik deze melding niet, alleen met firefox. Firefox schijnt naar het poort nummer te kijken als hij moet beslissen of javascript een bepaald object in een ander frame mag benaderen. Is dat een bug?
// For security reasons, Mozilla does not allow connections to
// certain ports. To override this on a per-port basis, add a comma-separated
// list of ports to default/all.js (in your mozilla installation directory).
// For example, to unblock ports 1, 3, and 7, set the following pref:
pref("network.security.ports.banned.override", "1,3,7");
Geen bug maar een feature.
http://www.mozilla.org/re...1.7/known-issues.html#psm

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 23:27 ]

• disjfa

disjfa

be

Het is een beetje jammer dat het makkelijk is om vierkante mannetjes te maken en thus een simpel vierkant divje te creeren. Als ik daar niet overheen kom wat ik denk dat ik wel kan :P Dan kan ik best een grappig spelletje maken.

Ik moet alleen nog even wat bedenken kwa levels maar voor een simpel speletje gaat deze wel koel worden. (Als je wilt weten wat. Ik prog alleen online dus een nummer toevoegen helpt ;))

disjfa.nl

Verwijderd

Ik ben bang dat dat het niet is, het gaat hier om welk object javascript mag benaderen. Maar ik heb het al opgelost: m'n gameserver heeft nu een kleine http server en geeft de game html gewoon aan de client, dus ik heb apache helemaal niet meer nodig en nu werkt het ook in firefox.

De tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://img300.echo.cx/img300/8922/mgam1rf.gif
Dat rode blokje stelt client1 voor het groene blokje client 2. Als beide spelers bewegen ziet men elkaars blokjes bewegen.
M'n server moet nog wat geoptimaliseerd worden want die maakt voor elke request een thread aan, dus de garbage collector maakt over uren :P Ik denk dat ik aan de threadpooling moet.

Het is overigens jammer dat je niet goed processen niet kunt synchroniseren in javascript, al heb ik nog geen deadlock mee gemaakt, maar afkloppen.. :/

[edit]
Ik weet wat ik ga maken: een multiplayer bomberman kloon :Y)
Afbeeldingslocatie: http://img298.echo.cx/img298/8673/bb5gq.gif

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 15:24 ]

• semicon
vooruit een update van mijn"bomberman" kloon, naam nog steeds onbekend, hij loopt nu weer iets beter en mag in de lijst op de website aangepast.

• r0bert
Pff.. had een goed idee, maar dat wordt een beetje groot (weet zeker dat ik het dan niet af ga krijgen dit weekend). Wou een soort sim van schuinbovenaf maken, maar dat wordt teveel werk.

Iemand tips om leuke en originele ideeën op te doen? :) DosGames enzo heb ik al geprobeerd :P

• Ma_rK
  • Laatst online: 12-07-2025
semicon schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:09:
vooruit een update van mijn"bomberman" kloon, naam nog steeds onbekend, hij loopt nu weer iets beter en mag in de lijst op de website aangepast.

Erg vermakelijk. Mooi werk allemaal. Die schaak AI is echt geweldig. Kan ik toch nog een keer van de PC winnen en andre, ik vlieg nu ergens boven Afrika volgens mij :D

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:56

crisp

Devver

Pixelated

Clay schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:11:
:P misschien bluf ik maar wat :+ 'k heb alleen nog maar een simpel testje draaien. Al hang ik nog zo'n groots verhaal op, ik moet nog maar zien hoe ik het werkend krijg :X

Over die 1e plaats gesproken, waar blijft crisp eigenlijk? :P
* crisp zwaait :)

nog geen tijd gehad hier echt over na te denken eigenlijk...

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

Mwah crisp, het hoeft ook geen Pumpkins te worden. Iets kleiners mag ook wel ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik was ook niet echt van plan om hier weer een paar honderd uur in te gaan stoppen :P
Ik wacht nog op een idee voor iets simpels, yet ultimately stunning :)

Intentionally left blank

Verwijderd

semicon schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:09:

Dat ziet er al leuk uit! Misschien moet je eens naar path finding algoritmes kijken, daarmee kun je de beestjes die het wormpje achterna zitten wat slimmer laten bewegen. Nu is het namelijk mogelijk de beestjes te laten stoppen :D

Ik ben zelf nog niet veel opgeschoten, ik heb de laatste dagen wat op het strand gelegen en naar muziek zitten luisteren. Al heb ik toch nog wel lag reduction geimplementeerd, want met javascript moet je schijnbaar niet proberen elke 100msec een request te doen 8)7

[edit] waarom sta ik nog niet bij de deelnemers in de eerste bericht?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 21:47 ]

• coubertin119
Omdat ik dat vergeten erbij ben te zetten, nu is het in orde :). Als er nog mensen willen inschrijven, meld dan in je post "ik schrijf me in", want ik lees nu gewoon "oh mooi, een WIP" :P.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

coubertin119 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:55:
Omdat ik dat vergeten erbij ben te zetten, nu is het in orde :).
Dank je :)

M'n osama bin laden bomberman:

Afbeeldingslocatie: http://img232.echo.cx/img232/5990/osama9tj.gif

:+

• André

André

Analytics dude

Potverdikkeme, ik ben nu al een tijdje bezig met mijn Volfied clone, maar het algoritme om nieuwe vakken te definieren valt me smerig tegen.

• drm

drm

f0pc0dert

Clay:
Nee dat had een RTS moeten worden :P maar wie weet houd ik er een bruikbare engine aan over dat dat ook ooit nog een keer lukt O-)
offtopic:
Ik heb dat topic nog even door zitten lezen, en er zit eigenlijk best wel heil in dat project. Zouden we eigenlijk stiekem toch nog weer 's op moeten pakken :)

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Het maken van mensen die goed met bommen kunnen gooien is leuk! :Y)

Hier is saddam hussein:

Afbeeldingslocatie: http://img118.echo.cx/img118/4970/sadam11fv.gif

Het is allemaal wat ongedetailleerd, maar als je weet dat de uiteindelijke versie zo:

Afbeeldingslocatie: http://img118.echo.cx/img118/4718/sadamklein9lp.gif

klein word dan hoeft er helemaal niet zoveel detail bij. Alleen z'n voetjes gaan bewegen en waarschijnlijk waggelt sadam en bin laden ook een beetje.

• disjfa

disjfa

be

Ik heb ook graphics 8-) Nouja plaatjes..... nouwja...

Ik denk wel dat wat gezeik krijg met een leverancier van spellen als ik de regels nog wat verder bouw zodat hij heetzelfde werkt... Maar ik heb een leuke wip nu iig. Nog een paar extra dingen inbouwen als einde van het leven en moeilijkheidsgraden maar dan is het actie gedeelte iig zo goed als klaar tot ik weer meer ideen heb.

Maargoed andere mensen nog actie in ideeen wat ze al willen laten zien :)

disjfa.nl

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-04 23:06
disjfa schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:30:
Ik heb ook graphics 8-) Nouja plaatjes..... nouwja...

Ik denk wel dat wat gezeik krijg met een leverancier van spellen als ik de regels nog wat verder bouw zodat hij heetzelfde werkt... Maar ik heb een leuke wip nu iig. Nog een paar extra dingen inbouwen als einde van het leven en moeilijkheidsgraden maar dan is het actie gedeelte iig zo goed als klaar tot ik weer meer ideen heb.

Maargoed andere mensen nog actie in ideeen wat ze al willen laten zien :)
Vertel.. wat doet ie precies?

http://hawvie.deviantart.com/

• disjfa

disjfa

be

HawVer schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:19:
[...]
Vertel.. wat doet ie precies?
Als je je muisknop (de linker bijvoorbeeld) ingedrukt houw kan je als je over de blokjes heen gaat de kleur verwisselen. Als je horizontale regels van dezelfde kleur maakt en je haalt je vinger weer van de muisknop af gaan ze weg en krijg je punten :P

Ik moet de handleiding er idd nog bijzetten ;) :)

disjfa.nl

Verwijderd

Mmm, de laatste reply is 3 weken geleden..
Loopt deze wedstrijd nog of is ie een beetje dood? ;(
(misschien door het lekkere weer..)

• r0bert
mjah ben er gisteren toevallig nog mee bezig geweest, maar idd.. heb niet echt veel puf om achter mijn pc ook nog eens voor mijn lol te gaan zitten coden .. :P maar wordt deze week slechter weer toch?

• drm

drm

f0pc0dert

Je moet ook 'snachts coden! Prutser! :+

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Ik moet bekennen dat ik er ook niet meer veel aan heb gewerkt.

Hier is een screenshot van hoe het er nu uit ziet, inclusief de sadam bomberman:

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/2076/mgam5lp.gif

Zo zag het er 3 weken geleden ook uit. :/

• r0bert
Is ook lekker! Kom je terug van een heerlijke vakantie, denk je.. eerst eens ff lekker coden, blijkt je laptop met alle bestanden erop teruggestuurd te zijn naar de fabriek "Tja, hij moest toch gemaakt worden?" :P Ik ga dus nog maar weer ff snel opnieuw beginnen.

Nog mensen die manieren hebben ontdekt om jezelf te motiveren naar dik een uur debuggen naar een puntkomma te weinig? :P

• disjfa

disjfa

be

r0bert schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:53:
Nog mensen die manieren hebben ontdekt om jezelf te motiveren naar dik een uur debuggen naar een puntkomma te weinig? :P
Jep, goed leren programeren :P

Ik heb verder gewoon een puzzletje staan in mn sig. De action variant moet ik nog ff wat aan bijbouwen. En heb er nog een gemaakt die verder ook te vinden is op mn site maar heb een rpg in de planning staan (die laatste iig niet voor deze contest, de eerdere twee bedenk ik me nog over :))

disjfa.nl

Verwijderd

Twilight Burn schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:15:
... Alleen ik vond het een leuker idee om een programma te schrijven die die dingen oplost:...
Ik probeer nu zelf ook zo'n "Sudoku-solve" programma te schrijven, maar zou je mij eens een schop in de goeie richting kunnen geven?? Ik ben uitgegaan van een multidimensionaal array[9][9] met op de juiste plaatsen de ingevulde waarden. Met jouw voorbeeld dus in het array op plaats [1][4] een 1 en op plaats [1][7] een 7, enz, enz.

Mijn eerste gedachte is eerst per blok van 3 rijen te kijken of een getal 2x voor komt, te beginnen bij het getal 1 en zo verder tot 9. Komt een getal 2x voor dan zijn dus de mogelijke posities in het overgebleven blok bekend. Van dit blok kijk je op dezelfde manier of binnen dit blok van 3 kolommen het getal al voorkomt. Is dit het geval dan is de positie van het getal bekend. Dit zou dan een iteratie zijn.

dus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
//voorbeeld: ik kijk naar getal 2.in de bovenste 3 rijen

---+---+---
001|002|003
060|070|080
802|000|000
---+---+---

//rij en blok van laatste getal 2 bekend: nl. de 2e rij van blok 3;
//kijk nu naar laatste 3 kolommen.

---+---+---
001|002|003
060|070|080
802|000|000
---+---+---
000|000|000
000|000|002
000|000|000
---+---+---
000|000|000
000|000|020
000|000|000

//rij en kolom van laatste getal 2 bekend: nl. array[2][7];
//ga verder met de volgende stap.

ik hoop dat ik een beetje op de goede weg ben, maar als jij het totaal anders (en waarschijnlijk dus sneller) doet, zou je dit met de nieuwsgierigen onder ons willen delen?

• Twilight Burn
Ik gebruik totaal geen slimmigheidjes in mijn programma - ik gebruik gewoon brute force op de volgende manier:

Ik zoek het eerste niet-ingevulde vakje op, daar vul ik dan een '1' in - als de puzzel dan nog geldig is, dan ga ik verder met het volgende vakje en daar doe ik hetzelfde, anders vul ik er een '2' in, enzovoorts. Op het moment dat je alle getallen 1 t/m 9 gehad hebt, en de puzzel is nog steeds ongeldig, dan ga je een vakje terug. Deze methode vind altijd een oplossing, mits de puzzel er eentje heeft.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Woei; DHTML Lemmings as voorbeeld van het werken met sprites en een mooie technische breakdown: http://www.ajaxpatterns.org/Sprite

Overigens heb ik nog geen moment aan deze contest gedacht, en het ziet er ook niet naar uit dat ik daar op korte termijn tijd in kan/wil steken...

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

* André heeft het zo druk in zijn nieuwe baan dat ik 's avonds gewoon geen zin meer heb in intensief computeren. Een beetje surfen gaat nog wel maar scripten niet.

Ik meld me nog niet af maar ik beloof ook niets.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
crisp schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:21:
Woei; DHTML Lemmings as voorbeeld van het werken met sprites en een mooie technische breakdown: http://www.ajaxpatterns.org/Sprite

Overigens heb ik nog geen moment aan deze contest gedacht, en het ziet er ook niet naar uit dat ik daar op korte termijn tijd in kan/wil steken...
Is mooie zaak en was ook een zeer knappe prestatie, maar kan je nu geen problemen krijgen ( want ze linken ook echt naar een lemmings variant met alles erin van jou email enzo ).

• Clay

Clay

cookie erbij?

* Clay haakt helaas af ;(

Heb de laatste maanden hele andere dingen aan mn hoofd gehad die nogal veel tijd en energie kostten.

Verwijderd

Ik doe bij voorbaat al niet mee, .. verder dan alert('insert coin') kom ik niet. Te druk om geld op te halen :|

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Aangezien * Woudloper alleen maar aan het lurken is in dit topic, dacht ik laat ik ook maar eens een schop geven wat te status is van de ontwikkelingen van de verschillende deelnemers. Of gaan er nog meer afhakers bijkomen...

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-04 22:07

Bosmonster

*zucht*

Twilight Burn schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:28:
Ik gebruik totaal geen slimmigheidjes in mijn programma - ik gebruik gewoon brute force op de volgende manier:

Ik zoek het eerste niet-ingevulde vakje op, daar vul ik dan een '1' in - als de puzzel dan nog geldig is, dan ga ik verder met het volgende vakje en daar doe ik hetzelfde, anders vul ik er een '2' in, enzovoorts. Op het moment dat je alle getallen 1 t/m 9 gehad hebt, en de puzzel is nog steeds ongeldig, dan ga je een vakje terug. Deze methode vind altijd een oplossing, mits de puzzel er eentje heeft.
Met een unique solve is je computer dan wat? 100 jaar bezig? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 26-08-2005 13:40 ]

• Twilight Burn
Bosmonster schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:40:
[...]

Met een unique solve is je computer dan wat? 100 jaar bezig? :P
Nee hoor, omdat je na het invullen van elk cijfer checked of de puzzle nog wel geldig is, vallen vrijwel alle mogelijkheden binnen een paar "zetten" af. De langzaamste run die ik zelf getest heb was iets van 50ms.

Ik trek me trouwens ook terug uit de competitie, ik heb geen tijd kunnen vinden om mijn idee uit te kunnen werken..

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Oeh mag mijn boter kaas en eieren ook meedoen?

Boter-Kaas-Eieren

Gemaakt in PHP. Je kan het spelen tegen de CPU.
Op dit moment zitten er 2 known bugs (lees: features) in ;)

- Je kan op 1 manier altijd van de CPU winnen.
- De CPU vind in sommige gevallen dwarsbomen toffer dan winnen :(

[ Voor 57% gewijzigd door seamus21 op 14-09-2005 00:40 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Verwijderd

Als je het met nette html en httprequest doet wellicht :P

beter is natuurlijk alles in js :D

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
seamus21 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:37:

Boter-Kaas-Eieren

You won
DRAW game.

nee, ik heb gewoon gewonnen, geen draw.. :+

Verwijderd

illigal move
... :P

Verwijderd

You won,
Doet ie nog een zet,
You lost :X

• seamus21
Ok nou antwoord op de vraag. Kan ik met zoiets meedoen? Dan pas ik het namelijk wel wat aan.

Verwijderd

Lijkt me niet de bedoeling in een "DHTML" contest ;)

• simon
  • Laatst online: 29-04 16:37
seamus21 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:37:

Boter-Kaas-Eieren

Ik krijg alleen maar draw games :X

|>

• seamus21
Simon schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:56:
[...]

Ik krijg alleen maar draw games :X
Het is ook niet de bedoeling dat je iedere keer wint. Maar ik ga hier dus niet mee meedoen. Dit is ook al best oude PHP code van mij.

Pagina: 1 2 Laatste