DHTML Contest 2005

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:56

crisp

Devver

Pixelated

Clay schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:11:
:P misschien bluf ik maar wat :+ 'k heb alleen nog maar een simpel testje draaien. Al hang ik nog zo'n groots verhaal op, ik moet nog maar zien hoe ik het werkend krijg :X

Over die 1e plaats gesproken, waar blijft crisp eigenlijk? :P
* crisp zwaait :)

nog geen tijd gehad hier echt over na te denken eigenlijk...

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Mwah crisp, het hoeft ook geen Pumpkins te worden. Iets kleiners mag ook wel ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik was ook niet echt van plan om hier weer een paar honderd uur in te gaan stoppen :P
Ik wacht nog op een idee voor iets simpels, yet ultimately stunning :)

Intentionally left blank

Verwijderd

semicon schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:09:
vooruit een update van mijn"bomberman" kloon, naam nog steeds onbekend, hij loopt nu weer iets beter en mag in de lijst op de website aangepast.

http://www.adsoft.nl/Misc/Angelo/wip3/
Dat ziet er al leuk uit! Misschien moet je eens naar path finding algoritmes kijken, daarmee kun je de beestjes die het wormpje achterna zitten wat slimmer laten bewegen. Nu is het namelijk mogelijk de beestjes te laten stoppen :D

Ik ben zelf nog niet veel opgeschoten, ik heb de laatste dagen wat op het strand gelegen en naar muziek zitten luisteren. Al heb ik toch nog wel lag reduction geimplementeerd, want met javascript moet je schijnbaar niet proberen elke 100msec een request te doen 8)7

[edit] waarom sta ik nog niet bij de deelnemers in de eerste bericht?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 21:47 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 17:12
Omdat ik dat vergeten erbij ben te zetten, nu is het in orde :). Als er nog mensen willen inschrijven, meld dan in je post "ik schrijf me in", want ik lees nu gewoon "oh mooi, een WIP" :P.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

coubertin119 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:55:
Omdat ik dat vergeten erbij ben te zetten, nu is het in orde :).
Dank je :)

M'n osama bin laden bomberman:

Afbeeldingslocatie: http://img232.echo.cx/img232/5990/osama9tj.gif

:+

• André

André

Analytics dude

Potverdikkeme, ik ben nu al een tijdje bezig met mijn Volfied clone, maar het algoritme om nieuwe vakken te definieren valt me smerig tegen.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Clay:
Nee dat had een RTS moeten worden :P maar wie weet houd ik er een bruikbare engine aan over dat dat ook ooit nog een keer lukt O-)
offtopic:
Ik heb dat topic nog even door zitten lezen, en er zit eigenlijk best wel heil in dat project. Zouden we eigenlijk stiekem toch nog weer 's op moeten pakken :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Het maken van mensen die goed met bommen kunnen gooien is leuk! :Y)

Hier is saddam hussein:

Afbeeldingslocatie: http://img118.echo.cx/img118/4970/sadam11fv.gif

Het is allemaal wat ongedetailleerd, maar als je weet dat de uiteindelijke versie zo:

Afbeeldingslocatie: http://img118.echo.cx/img118/4718/sadamklein9lp.gif

klein word dan hoeft er helemaal niet zoveel detail bij. Alleen z'n voetjes gaan bewegen en waarschijnlijk waggelt sadam en bin laden ook een beetje.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Ik heb ook graphics 8-) Nouja plaatjes..... nouwja...

Ik denk wel dat wat gezeik krijg met een leverancier van spellen als ik de regels nog wat verder bouw zodat hij heetzelfde werkt... Maar ik heb een leuke wip nu iig. Nog een paar extra dingen inbouwen als einde van het leven en moeilijkheidsgraden maar dan is het actie gedeelte iig zo goed als klaar tot ik weer meer ideen heb.

Maargoed andere mensen nog actie in ideeen wat ze al willen laten zien :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-04 23:06
disjfa schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:30:
Ik heb ook graphics 8-) Nouja plaatjes..... nouwja...

Ik denk wel dat wat gezeik krijg met een leverancier van spellen als ik de regels nog wat verder bouw zodat hij heetzelfde werkt... Maar ik heb een leuke wip nu iig. Nog een paar extra dingen inbouwen als einde van het leven en moeilijkheidsgraden maar dan is het actie gedeelte iig zo goed als klaar tot ik weer meer ideen heb.

Maargoed andere mensen nog actie in ideeen wat ze al willen laten zien :)
Vertel.. wat doet ie precies?

http://hawvie.deviantart.com/

• disjfa

disjfa

be

HawVer schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:19:
[...]
Vertel.. wat doet ie precies?
Als je je muisknop (de linker bijvoorbeeld) ingedrukt houw kan je als je over de blokjes heen gaat de kleur verwisselen. Als je horizontale regels van dezelfde kleur maakt en je haalt je vinger weer van de muisknop af gaan ze weg en krijg je punten :P

Ik moet de handleiding er idd nog bijzetten ;) :)

disjfa.nl

Verwijderd

Mmm, de laatste reply is 3 weken geleden..
Loopt deze wedstrijd nog of is ie een beetje dood? ;(
(misschien door het lekkere weer..)

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 17:38
mjah ben er gisteren toevallig nog mee bezig geweest, maar idd.. heb niet echt veel puf om achter mijn pc ook nog eens voor mijn lol te gaan zitten coden .. :P maar wordt deze week slechter weer toch?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je moet ook 'snachts coden! Prutser! :+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Ik moet bekennen dat ik er ook niet meer veel aan heb gewerkt.

Hier is een screenshot van hoe het er nu uit ziet, inclusief de sadam bomberman:

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/2076/mgam5lp.gif

Zo zag het er 3 weken geleden ook uit. :/

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 17:38
Is ook lekker! Kom je terug van een heerlijke vakantie, denk je.. eerst eens ff lekker coden, blijkt je laptop met alle bestanden erop teruggestuurd te zijn naar de fabriek "Tja, hij moest toch gemaakt worden?" :P Ik ga dus nog maar weer ff snel opnieuw beginnen.

Nog mensen die manieren hebben ontdekt om jezelf te motiveren naar dik een uur debuggen naar een puntkomma te weinig? :P

• disjfa

disjfa

be

r0bert schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:53:
Nog mensen die manieren hebben ontdekt om jezelf te motiveren naar dik een uur debuggen naar een puntkomma te weinig? :P
Jep, goed leren programeren :P

Ik heb verder gewoon een puzzletje staan in mn sig. De action variant moet ik nog ff wat aan bijbouwen. En heb er nog een gemaakt die verder ook te vinden is op mn site maar heb een rpg in de planning staan (die laatste iig niet voor deze contest, de eerdere twee bedenk ik me nog over :))

disjfa.nl

Verwijderd

Twilight Burn schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:15:
... Alleen ik vond het een leuker idee om een programma te schrijven die die dingen oplost:...
Ik probeer nu zelf ook zo'n "Sudoku-solve" programma te schrijven, maar zou je mij eens een schop in de goeie richting kunnen geven?? Ik ben uitgegaan van een multidimensionaal array[9][9] met op de juiste plaatsen de ingevulde waarden. Met jouw voorbeeld dus in het array op plaats [1][4] een 1 en op plaats [1][7] een 7, enz, enz.

Mijn eerste gedachte is eerst per blok van 3 rijen te kijken of een getal 2x voor komt, te beginnen bij het getal 1 en zo verder tot 9. Komt een getal 2x voor dan zijn dus de mogelijke posities in het overgebleven blok bekend. Van dit blok kijk je op dezelfde manier of binnen dit blok van 3 kolommen het getal al voorkomt. Is dit het geval dan is de positie van het getal bekend. Dit zou dan een iteratie zijn.

dus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
//voorbeeld: ik kijk naar getal 2.in de bovenste 3 rijen

---+---+---
001|002|003
060|070|080
802|000|000
---+---+---

//rij en blok van laatste getal 2 bekend: nl. de 2e rij van blok 3;
//kijk nu naar laatste 3 kolommen.

---+---+---
001|002|003
060|070|080
802|000|000
---+---+---
000|000|000
000|000|002
000|000|000
---+---+---
000|000|000
000|000|020
000|000|000

//rij en kolom van laatste getal 2 bekend: nl. array[2][7];
//ga verder met de volgende stap.

ik hoop dat ik een beetje op de goede weg ben, maar als jij het totaal anders (en waarschijnlijk dus sneller) doet, zou je dit met de nieuwsgierigen onder ons willen delen?

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 11:55
Ik gebruik totaal geen slimmigheidjes in mijn programma - ik gebruik gewoon brute force op de volgende manier:

Ik zoek het eerste niet-ingevulde vakje op, daar vul ik dan een '1' in - als de puzzel dan nog geldig is, dan ga ik verder met het volgende vakje en daar doe ik hetzelfde, anders vul ik er een '2' in, enzovoorts. Op het moment dat je alle getallen 1 t/m 9 gehad hebt, en de puzzel is nog steeds ongeldig, dan ga je een vakje terug. Deze methode vind altijd een oplossing, mits de puzzel er eentje heeft.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Woei; DHTML Lemmings as voorbeeld van het werken met sprites en een mooie technische breakdown: http://www.ajaxpatterns.org/Sprite

Overigens heb ik nog geen moment aan deze contest gedacht, en het ziet er ook niet naar uit dat ik daar op korte termijn tijd in kan/wil steken...

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

* André heeft het zo druk in zijn nieuwe baan dat ik 's avonds gewoon geen zin meer heb in intensief computeren. Een beetje surfen gaat nog wel maar scripten niet.

Ik meld me nog niet af maar ik beloof ook niets.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
crisp schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:21:
Woei; DHTML Lemmings as voorbeeld van het werken met sprites en een mooie technische breakdown: http://www.ajaxpatterns.org/Sprite

Overigens heb ik nog geen moment aan deze contest gedacht, en het ziet er ook niet naar uit dat ik daar op korte termijn tijd in kan/wil steken...
Is mooie zaak en was ook een zeer knappe prestatie, maar kan je nu geen problemen krijgen ( want ze linken ook echt naar een lemmings variant met alles erin van jou email enzo ).

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

* Clay haakt helaas af ;(

Heb de laatste maanden hele andere dingen aan mn hoofd gehad die nogal veel tijd en energie kostten.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Ik doe bij voorbaat al niet mee, .. verder dan alert('insert coin') kom ik niet. Te druk om geld op te halen :|

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Aangezien * Woudloper alleen maar aan het lurken is in dit topic, dacht ik laat ik ook maar eens een schop geven wat te status is van de ontwikkelingen van de verschillende deelnemers. Of gaan er nog meer afhakers bijkomen...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 22:07

Bosmonster

*zucht*

Twilight Burn schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:28:
Ik gebruik totaal geen slimmigheidjes in mijn programma - ik gebruik gewoon brute force op de volgende manier:

Ik zoek het eerste niet-ingevulde vakje op, daar vul ik dan een '1' in - als de puzzel dan nog geldig is, dan ga ik verder met het volgende vakje en daar doe ik hetzelfde, anders vul ik er een '2' in, enzovoorts. Op het moment dat je alle getallen 1 t/m 9 gehad hebt, en de puzzel is nog steeds ongeldig, dan ga je een vakje terug. Deze methode vind altijd een oplossing, mits de puzzel er eentje heeft.
Met een unique solve is je computer dan wat? 100 jaar bezig? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 26-08-2005 13:40 ]

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 11:55
Bosmonster schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:40:
[...]

Met een unique solve is je computer dan wat? 100 jaar bezig? :P
Nee hoor, omdat je na het invullen van elk cijfer checked of de puzzle nog wel geldig is, vallen vrijwel alle mogelijkheden binnen een paar "zetten" af. De langzaamste run die ik zelf getest heb was iets van 50ms.

Ik trek me trouwens ook terug uit de competitie, ik heb geen tijd kunnen vinden om mijn idee uit te kunnen werken..

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Oeh mag mijn boter kaas en eieren ook meedoen?

Boter-Kaas-Eieren

Gemaakt in PHP. Je kan het spelen tegen de CPU.
Op dit moment zitten er 2 known bugs (lees: features) in ;)

- Je kan op 1 manier altijd van de CPU winnen.
- De CPU vind in sommige gevallen dwarsbomen toffer dan winnen :(

[ Voor 57% gewijzigd door seamus21 op 14-09-2005 00:40 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Verwijderd

Als je het met nette html en httprequest doet wellicht :P

beter is natuurlijk alles in js :D

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
seamus21 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:37:

Boter-Kaas-Eieren

You won
DRAW game.

nee, ik heb gewoon gewonnen, geen draw.. :+

Verwijderd

illigal move
... :P

Verwijderd

You won,
Doet ie nog een zet,
You lost :X

• seamus21
Ok nou antwoord op de vraag. Kan ik met zoiets meedoen? Dan pas ik het namelijk wel wat aan.

Verwijderd

Lijkt me niet de bedoeling in een "DHTML" contest ;)

• simon
  • Laatst online: 29-04 16:37
seamus21 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:37:

Boter-Kaas-Eieren

Ik krijg alleen maar draw games :X

|>

• seamus21
Simon schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:56:
[...]

Ik krijg alleen maar draw games :X
Het is ook niet de bedoeling dat je iedere keer wint. Maar ik ga hier dus niet mee meedoen. Dit is ook al best oude PHP code van mij.

Pagina: 1 2 Laatste