Intentionally left blank
Ik wacht nog op een idee voor iets simpels, yet ultimately stunning
Intentionally left blank
Verwijderd
Dat ziet er al leuk uit! Misschien moet je eens naar path finding algoritmes kijken, daarmee kun je de beestjes die het wormpje achterna zitten wat slimmer laten bewegen. Nu is het namelijk mogelijk de beestjes te laten stoppensemicon schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:09:
vooruit een update van mijn"bomberman" kloon, naam nog steeds onbekend, hij loopt nu weer iets beter en mag in de lijst op de website aangepast.
http://www.adsoft.nl/Misc/Angelo/wip3/
Ik ben zelf nog niet veel opgeschoten, ik heb de laatste dagen wat op het strand gelegen en naar muziek zitten luisteren. Al heb ik toch nog wel lag reduction geimplementeerd, want met javascript moet je schijnbaar niet proberen elke 100msec een request te doen
[edit] waarom sta ik nog niet bij de deelnemers in de eerste bericht?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 21:47 ]
Skat! Skat! Skat!
Verwijderd
Dank jecoubertin119 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:55:
Omdat ik dat vergeten erbij ben te zetten, nu is het in orde.
M'n osama bin laden bomberman:

Clay:
Nee dat had een RTS moeten wordenmaar wie weet houd ik er een bruikbare engine aan over dat dat ook ooit nog een keer lukt
Ik heb dat topic nog even door zitten lezen, en er zit eigenlijk best wel heil in dat project. Zouden we eigenlijk stiekem toch nog weer 's op moeten pakken
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Hier is saddam hussein:

Het is allemaal wat ongedetailleerd, maar als je weet dat de uiteindelijke versie zo:

klein word dan hoeft er helemaal niet zoveel detail bij. Alleen z'n voetjes gaan bewegen en waarschijnlijk waggelt sadam en bin laden ook een beetje.
Ik denk wel dat wat gezeik krijg met een leverancier van spellen als ik de regels nog wat verder bouw zodat hij heetzelfde werkt... Maar ik heb een leuke wip nu iig. Nog een paar extra dingen inbouwen als einde van het leven en moeilijkheidsgraden maar dan is het actie gedeelte iig zo goed als klaar tot ik weer meer ideen heb.
Maargoed andere mensen nog actie in ideeen wat ze al willen laten zien
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Vertel.. wat doet ie precies?disjfa schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:30:
Ik heb ook graphicsNouja plaatjes..... nouwja...
Ik denk wel dat wat gezeik krijg met een leverancier van spellen als ik de regels nog wat verder bouw zodat hij heetzelfde werkt... Maar ik heb een leuke wip nu iig. Nog een paar extra dingen inbouwen als einde van het leven en moeilijkheidsgraden maar dan is het actie gedeelte iig zo goed als klaar tot ik weer meer ideen heb.
Maargoed andere mensen nog actie in ideeen wat ze al willen laten zien
http://hawvie.deviantart.com/
Als je je muisknop (de linker bijvoorbeeld) ingedrukt houw kan je als je over de blokjes heen gaat de kleur verwisselen. Als je horizontale regels van dezelfde kleur maakt en je haalt je vinger weer van de muisknop af gaan ze weg en krijg je punten
Ik moet de handleiding er idd nog bijzetten
disjfa.nl
Verwijderd
Loopt deze wedstrijd nog of is ie een beetje dood?
(misschien door het lekkere weer..)
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Hier is een screenshot van hoe het er nu uit ziet, inclusief de sadam bomberman:

Zo zag het er 3 weken geleden ook uit.
Nog mensen die manieren hebben ontdekt om jezelf te motiveren naar dik een uur debuggen naar een puntkomma te weinig?
Jep, goed leren programerenr0bert schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:53:
Nog mensen die manieren hebben ontdekt om jezelf te motiveren naar dik een uur debuggen naar een puntkomma te weinig?
Ik heb verder gewoon een puzzletje staan in mn sig. De action variant moet ik nog ff wat aan bijbouwen. En heb er nog een gemaakt die verder ook te vinden is op mn site maar heb een rpg in de planning staan (die laatste iig niet voor deze contest, de eerdere twee bedenk ik me nog over
disjfa.nl
Verwijderd
Ik probeer nu zelf ook zo'n "Sudoku-solve" programma te schrijven, maar zou je mij eens een schop in de goeie richting kunnen geven?? Ik ben uitgegaan van een multidimensionaal array[9][9] met op de juiste plaatsen de ingevulde waarden. Met jouw voorbeeld dus in het array op plaats [1][4] een 1 en op plaats [1][7] een 7, enz, enz.Twilight Burn schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:15:
... Alleen ik vond het een leuker idee om een programma te schrijven die die dingen oplost:...
Mijn eerste gedachte is eerst per blok van 3 rijen te kijken of een getal 2x voor komt, te beginnen bij het getal 1 en zo verder tot 9. Komt een getal 2x voor dan zijn dus de mogelijke posities in het overgebleven blok bekend. Van dit blok kijk je op dezelfde manier of binnen dit blok van 3 kolommen het getal al voorkomt. Is dit het geval dan is de positie van het getal bekend. Dit zou dan een iteratie zijn.
dus:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| //voorbeeld: ik kijk naar getal 2.in de bovenste 3 rijen ---+---+--- 001|002|003 060|070|080 802|000|000 ---+---+--- //rij en blok van laatste getal 2 bekend: nl. de 2e rij van blok 3; //kijk nu naar laatste 3 kolommen. ---+---+--- 001|002|003 060|070|080 802|000|000 ---+---+--- 000|000|000 000|000|002 000|000|000 ---+---+--- 000|000|000 000|000|020 000|000|000 //rij en kolom van laatste getal 2 bekend: nl. array[2][7]; //ga verder met de volgende stap. |
ik hoop dat ik een beetje op de goede weg ben, maar als jij het totaal anders (en waarschijnlijk dus sneller) doet, zou je dit met de nieuwsgierigen onder ons willen delen?
Ik zoek het eerste niet-ingevulde vakje op, daar vul ik dan een '1' in - als de puzzel dan nog geldig is, dan ga ik verder met het volgende vakje en daar doe ik hetzelfde, anders vul ik er een '2' in, enzovoorts. Op het moment dat je alle getallen 1 t/m 9 gehad hebt, en de puzzel is nog steeds ongeldig, dan ga je een vakje terug. Deze methode vind altijd een oplossing, mits de puzzel er eentje heeft.
Overigens heb ik nog geen moment aan deze contest gedacht, en het ziet er ook niet naar uit dat ik daar op korte termijn tijd in kan/wil steken...
Intentionally left blank
Ik meld me nog niet af maar ik beloof ook niets.
Is mooie zaak en was ook een zeer knappe prestatie, maar kan je nu geen problemen krijgen ( want ze linken ook echt naar een lemmings variant met alles erin van jou email enzo ).crisp schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:21:
Woei; DHTML Lemmings as voorbeeld van het werken met sprites en een mooie technische breakdown: http://www.ajaxpatterns.org/Sprite
Overigens heb ik nog geen moment aan deze contest gedacht, en het ziet er ook niet naar uit dat ik daar op korte termijn tijd in kan/wil steken...
Verwijderd
Met een unique solve is je computer dan wat? 100 jaar bezig?Twilight Burn schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:28:
Ik gebruik totaal geen slimmigheidjes in mijn programma - ik gebruik gewoon brute force op de volgende manier:
Ik zoek het eerste niet-ingevulde vakje op, daar vul ik dan een '1' in - als de puzzel dan nog geldig is, dan ga ik verder met het volgende vakje en daar doe ik hetzelfde, anders vul ik er een '2' in, enzovoorts. Op het moment dat je alle getallen 1 t/m 9 gehad hebt, en de puzzel is nog steeds ongeldig, dan ga je een vakje terug. Deze methode vind altijd een oplossing, mits de puzzel er eentje heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 26-08-2005 13:40 ]
Nee hoor, omdat je na het invullen van elk cijfer checked of de puzzle nog wel geldig is, vallen vrijwel alle mogelijkheden binnen een paar "zetten" af. De langzaamste run die ik zelf getest heb was iets van 50ms.Bosmonster schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:40:
[...]
Met een unique solve is je computer dan wat? 100 jaar bezig?
Ik trek me trouwens ook terug uit de competitie, ik heb geen tijd kunnen vinden om mijn idee uit te kunnen werken..
Boter-Kaas-Eieren
Gemaakt in PHP. Je kan het spelen tegen de CPU.
Op dit moment zitten er 2 known bugs (lees: features) in
- Je kan op 1 manier altijd van de CPU winnen.
- De CPU vind in sommige gevallen dwarsbomen toffer dan winnen
[ Voor 57% gewijzigd door seamus21 op 14-09-2005 00:40 ]
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
You wonseamus21 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:37:
Oeh mag mijn boter kaas en eieren ook meedoen?
Boter-Kaas-Eieren
Op dit moment zitten er 2 known bugs (lees: features) in![]()
DRAW game.
nee, ik heb gewoon gewonnen, geen draw..
Ik krijg alleen maar draw gamesseamus21 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:37:
Oeh mag mijn boter kaas en eieren ook meedoen?
Boter-Kaas-Eieren
Op dit moment zitten er 2 known bugs (lees: features) in![]()
|>
Het is ook niet de bedoeling dat je iedere keer wint. Maar ik ga hier dus niet mee meedoen. Dit is ook al best oude PHP code van mij.