[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:
  • 40.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03
Geen matches
Misschien kan je dat beter in Gadget Talk bespreken, daar zitten meer knakkers met een PSP vermoed ik. Geen idee, 'k kom er nooit :P. Jouw laptop heeft net als de mijne Bluetooth, WiFi en Infrarood als draadloze verbindingen. Denk dat ze daar in GT wel raad mee weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 16:39

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:30:
hey ik ben nieuw hier in dit topic en ik had een vraagje:

ik heb dus ook de TU/e laptop van dit jaar en ik heb ook een psp. Nu vroeg ik me af of het op de een of andere manier mogelijk is om mn psp met mn laptop te verbinden zodat ik dan gebruiken kan maken van internet op mn psp via mn laptop. Kan ik niet een of andere verbinding opzetten via het wireless modem ofzo? Vast een hele domme vraag en denk dat het niet kan, maar misschien hebben jullie er meer verstand van? Mn laptop zou dus als een soort hotspot moeten functioneren.
je kan een P2P verbinding opzetten via windows en dan internet connection sharing aanzetten, gewoon wizard draadloos netwerk opzetten volgen en dan bij de eigenschappen van je internet verbinding connection sharing aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Matched: tue
Zijn er ook VPN clients te vinden waarbij alleen het verkeer naar TUE (dus ook tue netwerk enzo) werkelijk over de VPN gaan, en de rest rechtstreeks (dus downloads/internetverkeer)?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Solomon schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:46:
Zijn er ook VPN clients te vinden waarbij alleen het verkeer naar TUE (dus ook tue netwerk enzo) werkelijk over de VPN gaan, en de rest rechtstreeks (dus downloads/internetverkeer)?
Ja, dan moet je van de site van de TU de Cisco VPN client software downloaden.
Daarin zitten drie profielen waarvan één die functie heeft.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
[rml][ TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550[/rml]
Als je dan zoekt op mijn username gateway kom je bij een bericht van xin-evil uit, die vertelt:
XiN-eViL schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:01:
[...]
Bij verbindingsvenster van vpn (dus inlogding) --> properties --> tabblad Networking --> Internet Protocol (TCP/IP) --> Properties --> Advanced --> Use default gateway on remote network uitvinken --> ok totdat je een ons weegt --> verbinden maar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Geen matches
Hoorde van de week dat de laptop van volgend jaar wéér een NEC wordt, maar dan een met naar horen zeggen 'revolutionaire' specs. Het zou om een model gaan dat pas in de winkel verschijnt lang nadat de TU haar bestellingen heeft geplaatst. Nou ja, dat zal allemaal wel. Ik heb als tweedejaars student eigenlijk medelijden met alle huidige én aankomende eerstejaars: ik heb een degelijke IBM in een uitstekende casing, met een behoorlijk scherm en toentertijd een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ik snap echt niet dat de TU bij die slappe NECs blijft hangen.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
Dat was dit jaar ook al, een nieuw model wat nog niet in de winkel lag ten tijde van uitlevering. Revolutionair was het daarentegen niet: Centrino 1.8 met X300 en 1400*1050 was al leverbaar in mei ofzo (goed, radeon 9600, maar die was sneller). 't Blijft bagger, en ik zal de 'groentjes' volgend jaar waarschuwen dat ze eerst eens bij Dell etc moeten kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Geen matches
Update: NEC heeft binnen een week mijn moederbord vervangen, en volgens mij nog gratis ook.
Ding werkt dus weer :D

Alleen het stomme was dat mn linker interne speaker het niet meer deed. Heb het ding voorzichtig uit elkaar gehaald (goed te doen, logisch gebouwd, alles te schroeven), bleek er een stekkertje niet goed aangedrukt te zitten. Aangedrukt, in elkaar geschroefd en tada, werkende speaker. Snap ik gelijk waarom dit jaar deze laptop werd gekozen: goede serviceability..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
Jij denkt serieus dat die gasten bij het NSC ook maar weten wat een schroevendraaier is? :+

Ze hebben gewoon 10 fabrikanten aangeschreven, en gezegd: "Wij willen een student-proof laptop met minimaal [insert specs], die jullie 5 jaar lang onderhouden. Wij geven jullie elke week een stapel laptops mee, en willen die gerepareerd zien binnen x weken. Wat kost dat?"

En door dat ding open te schroeven heb jij waarschijnlijk bij het volgende probleem een probleem extra: hoe ga ik de garantie claimen. Fabrikanten vinden het nooit grappig dat hij open is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:10

Garyu

WW

Geen matches
MBV schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:36:
Jij denkt serieus dat die gasten bij het NSC ook maar weten wat een schroevendraaier is? :+

Ze hebben gewoon 10 fabrikanten aangeschreven, en gezegd: "Wij willen een student-proof laptop met minimaal [insert specs], die jullie 5 jaar lang onderhouden. Wij geven jullie elke week een stapel laptops mee, en willen die gerepareerd zien binnen x weken. Wat kost dat?"

En door dat ding open te schroeven heb jij waarschijnlijk bij het volgende probleem een probleem extra: hoe ga ik de garantie claimen. Fabrikanten vinden het nooit grappig dat hij open is geweest.
Nounou, overdrijven is ook een vak...

Sinds het hele gezeur met de laptops van de 2002 (? uit mijn hoofd).. Toshiba machines, worden die laptops wel degelijk aan allerlei stresstests onderworpen. Resultaat: IBM Thinkpad. Resultaat een jaar later; schitterende spectaculaire NECs :|. Maar in ieder geval, er wordt dus wel getest en gekeken en weet ik veel wat.

Het grote probleem is dat niet elke fabrikant een laptop kan bieden in zulke aantallen met de zeer ruime servicevoorwaarden die de TU eist.. Overigens is zo'n beetje elke machine vanaf generatie '99 prima geschikt om verslagen op te tikken, en kan je met elk apparaat vanaf '01 ongeveer de meestgebruikte software prima draaien. Het vraagt misschien af en toe wat geduld, maar hee, je bent student. Tijd heb je genoeg! ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Garyu op 27-01-2006 15:25 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
Komtie: maat van mij doet Embedded (informatica), en onderdeel daarvan is dat hij een processor moet simuleren. Daar zijn gigabytes aan werkgeheugen voor nodig. Uiteraard is dit een extreem voorbeeld wat op een supercomputer wordt gedaan, maar dat zou je dan veel vaker nodig hebben. Ook voor het compileren van de Linux-kernel met die kleine aanpassing die je hebt gedaan :)

Oh ja, probeer voor de gein eens Poseidon op te starten op een P3 met 256MB ram. Ik kom morgenochtend wel terug :P

Over dat van die schroevendraaier overdrijf ik idd, ben ik heel erg goed in ;). Toch denk ik niet dat ze bij het NSC meer doen dan de HDD overzetten naar de leen-laptop. Je hebt gelijk, ze hebben hogere eisen gesteld dan alleen specs (vandaar 'studentproof'), en daar ook op getest. Kennelijk is daar toch het simpele voorbeeld van notebook + 3 boeken + brooddoos in de bijgeleverde tas vergeten, gezien de rondgestuurde mail. Beetje jammer, volgende keer beter (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Geen matches
MBV schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:36:

K zit iig niet meer bij t NSC (studiestaking). Die gasten kunnen toch echt wel HD's wisselen, maar verder MOGEN ze niet aan die laptops kloten, van de fabrikant. Maar ook voor de huidige reparatie heb ik m open gehad. En net omdat ie zo goed in elkaar zit heb ik daarmee niks gesloopt. Heb wel s n vloeistof gestrooid over t ding, per ongeluk. Gelijk uitgezet, ding uit elkaar, schoonmaken, drogen, niks meer aan de hand. Geen zegels verbroken of niks (niet eens aanwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
@misbehavingman: kijk eens naar mijn post eronder. Sorry, mensen van het NSc hebben zich bij mij niet echt populair gemaakt door niet te weten dat er een kill-switch is voor het draadloos netwerk (je weet wel, fn-f2) bij de uitlevering. Dat zal dan wel een uitzondering zijn geweest :).

Mijn excuses voor de foute opmerking.

bedankt voor de tip over het ontbreken van zegels >:) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 28-01-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solomon schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:46:
die van windows ken dat ook:
eigenschappen>netwerk>TCP/Ip>geadvanceerd>standaard gateway beest uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor alle mannen (en vrouwen ;) ) die wireless problemen hebben met welke TU/e laptop dan ook:

http://ai5.wtb.tue.nl/doc...icedesk/default.php?id=59

Voor vpn geldt meestal dat je router oid maar 1 pptp tunnel ondersteund, gebruik daarom de ipsec client van Cisco.

Persoonlijk vindt ik die P550 maar een hete bak, gaat veels te vaak kapot.
Wat de video performance betreft: De IBM Thinkpad haalde een hogere 3DMARK score dan de P550. Kan er overigens wel aan liggen dat de P550 toen nog pre-produktie was.

dikke_muk is blij met zijn satellite pro 4600, mét onboard WLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
TU/e beest klopt niet, want mijn PC staat standaard niet in domain en heb andere gebruikersnaam als dat zij willen :) Maar wees niet bang, bij mij werk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
Ik heb vandaag (eindelijk) ruzie geschopt met de Fedora-versie die meegeleverd is. Ik denk: "standaard meegeleverd, dus zal wel goed gaan".
Als eerste: rescuecd gebrand, dacht dat hij een ISO van mijn HDD wel zou pikken. Werkt ook zo met Debian. Niet dus... En dan de meest wazige foutmeldingen, en bij poging 2 standaard crashen :/
Vervolgens de DVD gebrand, met nopcmcia opgestart, en de installatie werkt. De 2e keer dan, eerste keer gaat er iets mis met formatteren. Crasht dat ding tijdens het laden van drivers enzo (grafische gedeelte). Goed, interactief opgestart, en het blijkt aan de pcmcia te liggen. Die dus wijselijk overgeslagen, en verder gegaan. Nu kom ik in het welkomstscherm. Blijkt het daar ook fout te gaan met de aansturing van het geluid.

Morgen maar eens proberen met kubuntu :) Maar waarom leveren ze een niet-werkende image mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31
Geen matches
Garyu schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:23:
[...]

Nounou, overdrijven is ook een vak...

Sinds het hele gezeur met de laptops van de 2002 (? uit mijn hoofd).. Toshiba machines, worden die laptops wel degelijk aan allerlei stresstests onderworpen. Resultaat: IBM Thinkpad. Resultaat een jaar later; schitterende spectaculaire NECs :|. Maar in ieder geval, er wordt dus wel getest en gekeken en weet ik veel wat.

Het grote probleem is dat niet elke fabrikant een laptop kan bieden in zulke aantallen met de zeer ruime servicevoorwaarden die de TU eist.. Overigens is zo'n beetje elke machine vanaf generatie '99 prima geschikt om verslagen op te tikken, en kan je met elk apparaat vanaf '01 ongeveer de meestgebruikte software prima draaien. Het vraagt misschien af en toe wat geduld, maar hee, je bent student. Tijd heb je genoeg! ;).
Ik heb ook een IBM en daar ben ik echt wel blij mee, maar ik denk ook dat die gewoon wat te duur waren in vergelijking met voorgaande jaren en de aanbieding van NEC, als je ze bijvoorbeeld in de winkel wilde kopen of bij een of andere winkel speciaal voor studenten, dan waren ze ruim over de 3000 euro in dezelfde configuratie als wij ze kregen. Dat is nogal wat meer dan de winkelprijzen van de NEC.

En ik denk dat MBV wel voor een groot deel gelijk heeft wat betreft de selectie van de laptops, ze doen wel wat stresstesten, maar ze kijken ook duidelijk naar de prijs heb ik het idee.

Overigens zijn de IBM's ook niet helemaal onverwoestbaar, de mijne is ook een keer stuk geweest, mobo-videokaart connectie zat los ofzoiets, nieuw mobo en videokaart erin, binnen 4 dagen terug. Omdat dit bij anderen ook wel eens voorkwam, hebben ze daar inmiddels een betere oplossing voor schijnbaar, waardoor ze dus weer minder vaak stuk gaan.

Ik zie overigens de laatste tijd erg veel eerstejaars lopen met IBM's, dat viel me wel op de laatste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
Geruild met onwetende 2e jaars :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31
Geen matches
Eerder als leenlaptop, omdat alle NEC P550 leenlaptops op waren omdat ze zoveel kapot gaan :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
SneakyViper schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:02:
Eerder als leenlaptop, omdat alle NEC P550 leenlaptops op waren omdat ze zoveel kapot gaan :D :P
Ik zat vandaag in een laptop-hok, waarbij er van de 3 laptops 2 leenlaptops waren :+

Toch maar weer IBM's volgend jaar, TU? :P
edit:
'k zal het niet meer doen, deodupke. Sorry, 'k kon het niet laten. Vandaar --> :X

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 02-02-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Geen matches
MBV schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:09:
[...]

Ik zat vandaag in een laptop-hok, waarbij er van de 3 laptops 2 leenlaptops waren :+

Toch maar weer IBM's volgend jaar, TU? :P
ga er dan eens wat aan doen, door hier te posten zullen ze het ieg niet veranderen, ik zou zeggen, maak wat spanborden, en ga actievoeren, help die nietsvermoedende aankomende tu/e studenten. Ben eens goed voor de samenleving.. ;)

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 22:10
Geen matches
Nou mensen lekker positief over die NEC`s, ik moet er volgend jaar ook nog naartoe :+

Maar even serieus, ik hoop wel dat ze bij de TU/E goed nadenken over wat ze doen en ons geen zooi meegeven. Als ik ergens slecht tegen kan is het wel kapotte PC`s dus daar maakt de geliefde TU mij niet blij mee ;)

Ik las net al in een post dat het volgend jaar waarschijnlijk weer de NEC gaat worden. Kunnen de aanwezige mensen hier van het NSC met een flinke vinger in de pap daar niet ervoo zorgen dat we een IBM of Acer ofzo krijgen, ipv een NEC waar veel problemen mee zijn ?

btw, ik heb er erg veel zin in om volgend jaar te komen en daar kan een laptop geen einde aan maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
Wel een ding wat heel belangrijk is: Waar zijn de aboslute cijfers!
De eerlijk gebied mij te zeggen dat ik op dit moment helemaal niet zo ontevreden ben over dit laptopje. En ook over de kwaliteit: Nec levert dit ding voor zo'n 1700 euro, er zit denk ik toch wel degelijk een stukje kwaliteit in.
Over het scherm heb ik de volgende (best aardige :P) theorie bedacht:
De achterkant is heel makkelijk in te deuken. Ik denk dat deze speling een zekere kreukelzone is om het scherm te beschermen. Niet een heel geslaagde methode kwa gevoel, maar misschien wel doeltreffend. Ook van afdrukken op het scherm heb ik eigenlijk helemaal geen last meer. Natuurlijk moet je een beetje voorzichtig omgaan met zo'n ding. En de kwaliteit van het scherm vind ik persoonlijk erg goed. Het nadeel is de zeer beperkte kijkhoek, maar daartegenover staan een goede helderheid en een behoorlijke kleurechtheid. Ook ghosting e.d. treden (nagenoeg) niet op. Of zit ik dit allemaal te zwetsen en mis ik een aantal punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
Werkt alleen niet: de IBM's hadden géén problemen met een volle tas (identiek aan dit jaar), en de NEC's wel (zelfs een waarschuwingsbrief van NSC gekomen...).

Kleurechtheid? Laat me niet lachen. Alles wat in de buurt komt van huidskleur is zo erg verkleurd, dat ik het geen pretje vind om zelfs maar foto's uit te zoeken. De ubuntu wallpaper is een mooi voorbeeld: het oranje (op mijn Philips 190s5) wordt paarsig :X. Contrast is om te huilen (kijk maar eens een donkere film, bijv een aflevering van Twentyfour). Zoek anders eens voor de gein QuickGamma op. Ik kan hem met geen mogelijkheid zo instellen dat grijs grijs is...
Inkijkhoek is het minste probleem, kleurverschuiving bij 2cm je hoofd omhoog of omlaag wel.

Dit zijn problemen die alle laptops hebben (behalve dan schermafdrukken van het toetsenbord etc). Maar om dat scherm dan goed te noemen vind ik erg ver gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2024
Geen matches
en toen hield mijn adapter er mee op :|

als ik hem aansluit gebeurt er niets, er gaan geen lampjes ofzo branden maar de adapter wordt wel warm.

Ik hoop maar dat het aan mijn adapter ligt, morgen ff langs de service ermee dan maar :(

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
Noob6 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:13:
en toen hield mijn adapter er mee op :|

als ik hem aansluit gebeurt er niets, er gaan geen lampjes ofzo branden maar de adapter wordt wel warm.

Ik hoop maar dat het aan mijn adapter ligt, morgen ff langs de service ermee dan maar :(
Het zal wel niet, maar:
wat doet de batterij indicator? Die geeft ook niet meer aan dat de batterij voller wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
Geen matches
bartvl schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:32:
[...]

Het zal wel niet, maar:
wat doet de batterij indicator? Die geeft ook niet meer aan dat de batterij voller wordt?
De accu van mijn laptop is nu helemaal leeg en als ik de lader aansluit blijven beide lampjes uit en kan ik de laptop ook niet opstarten. De laptop krijgt dus waarschijnlijk helemaal geen voeding.

Ik vind het stekkertje dat je op je laptop moet aansluiten ook erg zwak in elkaar zitten trouwens.

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
Dat valt nog wel mee. Heb je een spanningsmeter of zoiets? Daarmee kan je heel snel zien of er nog spanning is. Het kan namelijk ook het laadcircuit in de laptop zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Adapter van mij was ook kapot, word wel vervangen.
Schijnt fout te zitten in de adapters van de laptop of iets dergelijks (maar dat weet ik niet officieel): tenminste toen ik voorgaande week ging had de NSC muts het er over met een ander, dat het wel vaker voor kwam. Maar goed morgen amar effe ander halen. Licht namelijk waarshcijnlijk aan de adapter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
Geen matches
MBV schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:23:
Dat valt nog wel mee. Heb je een spanningsmeter of zoiets? Daarmee kan je heel snel zien of er nog spanning is. Het kan namelijk ook het laadcircuit in de laptop zijn..
Ik dacht dat ik hier geen meter had maar ik had er toch nog ergens eentje liggen en kreeg al snel antwoord op mijn vraag: dood!

Morgen nieuwe lader eisen dus ;)

Ik zit trouwens op de HS Zuyd, dus ben benieuwd hoe de service daar is :p

[ Voor 19% gewijzigd door Noob6 op 19-02-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Geen matches
Nou, je mag van geluk spreken als t je lader is. Ik had een mobo dat de batterij niet meer wilde opladen omdat het de netspanning niet meer zag. Wel keurig gerepareerd ovgs, en snel. (al eerder gepost)
Overigens zijn veel notebookadapters uitwisselbaar (NEC P520-P550, werkt geloof ik ook met IBM ThinkPads van vorig jaar @ TU/e). Meeste adapters van degelijke notebook-merken zijn de LiteOn PA-1650-0x (19V, 3.42A). Dat ff checken, dan kun je meestal wel eentje lenen van iemand, ook al heeft ie niet helemaal tzelfde notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Misbehavingman: Ja had collega van mij ook, maar daar duurde het dus 6 weken voordat hij nieuw mobo had (opladen was ergens kapot), en toen had ie ze nieuwe systeem, toen was er weer wat anders kapot aan mobo. Weer paar weken kwijt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
Geen matches
misbehavingman schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:42:
Nou, je mag van geluk spreken als t je lader is. Ik had een mobo dat de batterij niet meer wilde opladen omdat het de netspanning niet meer zag. Wel keurig gerepareerd ovgs, en snel. (al eerder gepost)
Overigens zijn veel notebookadapters uitwisselbaar (NEC P520-P550, werkt geloof ik ook met IBM ThinkPads van vorig jaar @ TU/e). Meeste adapters van degelijke notebook-merken zijn de LiteOn PA-1650-0x (19V, 3.42A). Dat ff checken, dan kun je meestal wel eentje lenen van iemand, ook al heeft ie niet helemaal tzelfde notebook.
Wat me in mijn klas is opgevallen is dat ongeveer de helft van de studenten een adapter met zo'n groen indicatorlampje heeft en de andere helft heeft een adapter zonder zo'n indicatorlampje, raar dat daar verschil in zit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
Je kan zoieso een andere lader op je laptop zetten. Bijna alle moderne laptops slurpen wel iets van 3 Ampere, en allemaal doen ze dat tussen de 18 en de 20 volt. Die verschillen in voltage zijn zo klein, dat dat dus totaal niet uitmaakt :)

Helaas heeft elk merk een eigen filosofie qua formaat stekkertje. Vandaar dat ik van het weekend zonder laptop zit: lader vergeten |:( en mijn vaders lader past niet om het pennetje heen :(

[ Voor 29% gewijzigd door MBV op 19-02-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Geen matches
Yay, mijn adapter is ook stuk.

Ik merkte het niet eens, kreeg opeens een waarschuwing dat ik de boel op moest slaan en that was it..

Heb hem even geckeckt met de oude multitester en hij doet inderdaad niet meer wat je zou verwachten.

Wel geeft hij nog hele kleine pulsjes van 15 mA met een freqentie van zo'n 3 Hz. (Voltage is te klein om af te lezen op een schaal van 15V) Nee, ik snap het ook niet.

Heb helaas ook geen adapter om mijn NECje even te testen, de combinatie ~19V en een stekkertje dat in een NEC past schijnt nogal zeldzaam te zijn bij apparaten die ik in huis heb...

Maar goed, het gaat dus gezellig worden morgen mij de NSC. Zwaai je even als je me ziet Noob6? Ik ben die ID-er, je herkent me wel =p

[ Voor 15% gewijzigd door DaSchop op 20-02-2006 01:20 ]

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
Geen matches
DaSchop schreef op maandag 20 februari 2006 @ 01:17:
Yay, mijn adapter is ook stuk.

Ik merkte het niet eens, kreeg opeens een waarschuwing dat ik de boel op moest slaan en that was it..

Heb hem even geckeckt met de oude multitester en hij doet inderdaad niet meer wat je zou verwachten.

Wel geeft hij nog hele kleine pulsjes van 15 mA met een freqentie van zo'n 3 Hz. (Voltage is te klein om af te lezen op een schaal van 15V) Nee, ik snap het ook niet.

Heb helaas ook geen adapter om mijn NECje even te testen, de combinatie ~19V en een stekkertje dat in een NEC past schijnt nogal zeldzaam te zijn bij apparaten die ik in huis heb...

Maar goed, het gaat dus gezellig worden morgen mij de NSC. Zwaai je even als je me ziet Noob6? Ik ben die ID-er, je herkent me wel =p
Ik zit dus op de HS Zuyd zoals ik al zei, en mij werd verteld dat de adapter niet binnen de garantie viel omdat ze niet wisten hoe ik er mee was omgegaan :|

Daar ben ik dus mooi klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 10:28

JeRa

Authentic

Geen matches
Noob6 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:08:
[...]

Ik zit dus op de HS Zuyd zoals ik al zei, en mij werd verteld dat de adapter niet binnen de garantie viel omdat ze niet wisten hoe ik er mee was omgegaan :|

Daar ben ik dus mooi klaar mee.
What the...? Dat kunnen ze bij elk soort garantie wel zeggen :X "ja, dat zou heel goed een fabrieksfout kunnen zijn, maar we weten niet hoe u ermee om bent gaan, dus tja..."

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
Geen matches
JeRa schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:30:
[...]

What the...? Dat kunnen ze bij elk soort garantie wel zeggen :X "ja, dat zou heel goed een fabrieksfout kunnen zijn, maar we weten niet hoe u ermee om bent gaan, dus tja..."
Tja die man die bij ons over de laptops gaat is niet zo slim.

Ik ga contact opnemen met NEC zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Geen matches
Kut voor je man.

Ik ben even bij het NSC binnen gewipt en na de statement: "mijn adapter is stuk" is het apparaat aan een grondige inspectie onderworpen (van héél dichtbij bekeken met de conclusie: "ja, hij doet het inderdaad niet nee." en heb ik een mooi nieuw exemplaar in handen gedrukt gekregen. Ik zat nog net deze maand binnen de garantie maar vreemd genoeg heb ik op de nieuwe nou niet weer een half jaar garantie.

Maar goed, ik zit weer aan de stroom.

Zo'n adapter unit kost hier trouwens ook maar €15, wat mij heel erg mee valt. Ik had wel een paar tientjes meer verwachte eigenlijk.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

MBV schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:52:
Werkt alleen niet: de IBM's hadden géén problemen met een volle tas (identiek aan dit jaar), en de NEC's wel (zelfs een waarschuwingsbrief van NSC gekomen...).
Ik ken genoeg tweede jaars die die problemen dus wel hadden. En tevens zijn er ook genoeg problemen geweest met de IBM's. Dat dat ding zo goed was is ook één groot fabeltje.

For the record, ik ken echt ook genoeg mensen waarbij het apparaat echt perfect werkt en die er helemaal geen problemen mee hebben. Laat dat ook even duidelijk zijn voor de misschien aankomstige TUe'ers. Het apparaat werkt erg goed en je hebt de kracht van het beestje ook wel nodig voor de programma;s die je tijdens je studie nodig hebt. Althans, bij W heb je dat echt wel nodig, zonder laptop kan je zelfs je tentamens niet halen...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen matches
zoals altijd zal je op fora eerder klachten horen dan positieve berichten. Dus even relativeren is altijd handig.

en inderdaad bij mij loopt mijn laptop nog als een zonnetje. Alhoewel hij wel watplastic is hoor, de verf loopt er alweer af en erg stevig voelt hij niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
Geen matches
DaSchop schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:51:
Kut voor je man.

Ik ben even bij het NSC binnen gewipt en na de statement: "mijn adapter is stuk" is het apparaat aan een grondige inspectie onderworpen (van héél dichtbij bekeken met de conclusie: "ja, hij doet het inderdaad niet nee." en heb ik een mooi nieuw exemplaar in handen gedrukt gekregen. Ik zat nog net deze maand binnen de garantie maar vreemd genoeg heb ik op de nieuwe nou niet weer een half jaar garantie.

Maar goed, ik zit weer aan de stroom.

Zo'n adapter unit kost hier trouwens ook maar €15, wat mij heel erg mee valt. Ik had wel een paar tientjes meer verwachte eigenlijk.
Ik heb zelf maar contact met NEC opgenomen en ze sturen me gewoon een nieuwe op, met een beetje geluk nog voor het weekend. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Geen matches
En nu lijkt mijn adapter ook naar zijn mallemoer. Het is nu de tweede keer dat de spanning inzakt van 19V DC naar een wisseling tussen 0 en 0,03V, ongeveer op 0,75 Hz. Had NEC gemaild of ik een ND-6500 kon inbouwen, maar voor een nieuwe adapter ga ik ze morgen wel bellen.
Hopen dat ik binnen garantie een nieuwe krijg, en anders niet te duur, maar s ff garantievoorwaarden checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Geen matches
En ze sturen er gewoon eentje op _/-\o_

(woeps, sry, shoot me, had indd wel mogen editen)

[ Voor 41% gewijzigd door BèR op 27-02-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 09:35
Geen matches
Hooglander1 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 01:30:
[...]

Ik ken genoeg tweede jaars die die problemen dus wel hadden. En tevens zijn er ook genoeg problemen geweest met de IBM's. Dat dat ding zo goed was is ook één groot fabeltje.
Ik ben zo'n 2e jaars (naja, ex-tweedejaars) Op mijn scherm zitten idd een aantal afdrukken die er niet meer uit gaan, precies daar waar bv de trackpoint zit. (Ovrigens de meest geniale uitvinding ooit, die trackpoint.)

beetje jammer, maar je hebt er alleen last van als je hele lichte schermen hebt. En zelfs dan nog niet eens echt heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
Heeft iemand enig idee of met onze integrater bluetooth ook een headset voor de mobiel gebruikt kan worden in skype (en consorten)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
Geen matches
bluetooth is bluetooth lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:50
Geen matches
Er staat een nieuwe BIOS (3A14) op de site van NEC: http://help1.nec-computer...mode=2000&title=Downloads
Je moet het eerst branden op CD en dan tijdens booten CD erin. Zelf net gedaan en merk nog geen grote verandering behalve dat het opstartscherm een hogere resolutie heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
Dat klopt, maar ik geloof dat de drivers e.d. iets moeten ondersteunen waardoor je de headset als geluidsin en output kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
soganta schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:22:
Er staat een nieuwe BIOS (3A14) op de site van NEC: http://help1.nec-computer...mode=2000&title=Downloads
Je moet het eerst branden op CD en dan tijdens booten CD erin. Zelf net gedaan en merk nog geen grote verandering behalve dat het opstartscherm een hogere resolutie heeft :P
1 Update Intel LOGO Pentium and Celeron only,Centrino no change
and Support 1024x768 jpeg logo change.

2 Fix battery LED blink issue.

Importance: Critical

Jaja, dus een hogere resolutie startscherm is kritiek voor het draaien van je systeem :S
Rare jongens die NECcers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
en daarvoor wordt een speciaal iets meegeleverd met de losse dongles, en niet met integrated prut :(. De windows stack kan dat namelijk niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
Geen matches
bartvl schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:29:
[...]
2 Fix battery LED blink issue.

Importance: Critical
Dat is denk het probleem waar ik eerder over postte in dit forum (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
MBV schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:36:
en daarvoor wordt een speciaal iets meegeleverd met de losse dongles, en niet met integrated prut :(. De windows stack kan dat namelijk niet aan...
Dus de integrated bluetooth kan géén bluetooth headsets gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
Bij mijn weten niet. Ga maar na: alle com-poorten etc die mogelijk gebruikt gaan worden via bluetooth laat je device manager zien, maar geen audio-apparaten...
Ik vraag het aan iemand die het wel kan gebruiken met haar dongle, wat zij voor apparaten heeft staan, maar ik verwacht er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
Even nagevraagd: http://www.skypejournal.c...05/02/jon_stanleys_we.php heeft een oplossing. Uiteraard niet zelf getest, maar volgens mij moet je deze link hebben. Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Geen matches
soganta schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:22:
Morgen maar eens proberen. Maar wat een trage kutsite zeg. een script dat gelijk vastloopt enzo. Hadden ze wel wat beter mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt_veerhoek
  • Laatst online: 09:08
Geen matches
bartvl schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:33:
[...]

Dus de integrated bluetooth kan géén bluetooth headsets gebruiken?
Ik heb zelf geen bluetooth headset, maar op de site van NEC (http://help1.nec-computer...&mode=default&source=2007) zijn bluetooth-drivers te downloaden (die dus de standaard windows drivers vervangen). Met deze drivers heb je in ieder geval meer mogelijkheden om connecties met andere apparaten aan te gaan, maar of het met headsets werkt weet ik niet. Het loste bij mij in ieder geval het probleem op dat ik geen connectie met mijn vaste pc kon maken via bluetooth. Hopelijk werkt dit ook met headsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
Jelte schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:04:
[...]

Morgen maar eens proberen. Maar wat een trage kutsite zeg. een script dat gelijk vastloopt enzo. Hadden ze wel wat beter mogen maken.
Je kan beter naar www.nec-computers.nl gaan en dan naar support (bovenaan) en dan notebook en dan zoeken op p550. Dan heb je wel een goeie connectie met die site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Geen matches
Het is niet grappig dat die BIOS update nog vóór het afmaken van het laatste block zonder waarschuwing plotseling reboot :( alles goed en wel, het werkt in ieder geval weer.

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
Die Bluetooth driver werkt best leuk/goed! Het is me in ieder geval gelukt om mijn SDA te koppelen aan mijn laptop, en dan zodanig dat de laptop gebruikt wordt als microfoon en speaker, best een grappig effect :D
Het moet dus mogelijk zijn om nu een bluetooth headset aan te sluiten. (er zit iig een audio gateway in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Noob6 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:58:
[...]

Dat is denk het probleem waar ik eerder over postte in dit forum (y)
Raar sinds vandaag heb ik ook een knipperend ledje als probleem, de laptop draait normaal maar de standby lamp blijft knipperen. Thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
Geen matches
bartvl schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:22:
Die Bluetooth driver werkt best leuk/goed! Het is me in ieder geval gelukt om mijn SDA te koppelen aan mijn laptop, en dan zodanig dat de laptop gebruikt wordt als microfoon en speaker, best een grappig effect :D
Het moet dus mogelijk zijn om nu een bluetooth headset aan te sluiten. (er zit iig een audio gateway in)
Shiney, dan kun je dus voortaan al je telefoongesprekken opnemen als je dat zou willen.
Toch maar es achter zo'n dongeltje aan, want lijkt me wel rexaled om bv gesprekken met de een of de andere vervelende helpdesk op te kunnen nemen. Kun je ze later namelijk precies laten horen wat je al 120 keer gebeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
kingjotte schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:08:
[...]

Shiney, dan kun je dus voortaan al je telefoongesprekken opnemen als je dat zou willen.
Toch maar es achter zo'n dongeltje aan, want lijkt me wel rexaled om bv gesprekken met de een of de andere vervelende helpdesk op te kunnen nemen. Kun je ze later namelijk precies laten horen wat je al 120 keer gebeld hebt.
Heej, daar had ik nog niet over nagedacht :D
Je moet natuurlijk wel een telefoon met bluetooth hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
Geen matches
Ja maar dat heeft die SDA van jou toch, als je 'm al aan je laptop gehangen had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:24:
[...]

Raar sinds vandaag heb ik ook een knipperend ledje als probleem, de laptop draait normaal maar de standby lamp blijft knipperen. Thnx _/-\o_
Ik heb dat probleem al een keer of 5 gehad ...

Als je de laptop uitzet blijft dat lampje nog steeds knipperen he?
(gaat pas weg als de accu helemaal leeg is)

Je ziet niet hoeveel er nog in de accu zit want dat metertje in windows blijft hangen als dat blauwe lampje knippert.

Ik heb de biosupdate nog niet gedaan maar ik ga hem binnenkort ook doen, hopelijk heb ik er dan geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
kingjotte schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:10:
Ja maar dat heeft die SDA van jou toch, als je 'm al aan je laptop gehangen had?
+1 scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Noob6 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:12:
[...]

Ik heb dat probleem al een keer of 5 gehad ...

Als je de laptop uitzet blijft dat lampje nog steeds knipperen he?
(gaat pas weg als de accu helemaal leeg is)

Je ziet niet hoeveel er nog in de accu zit want dat metertje in windows blijft hangen als dat blauwe lampje knippert.

Ik heb de biosupdate nog niet gedaan maar ik ga hem binnenkort ook doen, hopelijk heb ik er dan geen last meer van.
Juist, precies hetzelfde probleem, gelukkig heeft de bios update dit probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 17:21
Geen matches
Ik heb ook de laptop van de TU, maar wordt nu helemaal gek! Bij alles dat ik opstart duurt het bijna 20 seconden voordat hij het gaat starten! Alles uit het startmenu, of de quick launch en dergelijke. processorgebruik van explorer blijft dan op 0% staan totdat hij uiteindelijk begint met laden.

Ik maak wel eens gebruik van Hibernate. Opstarten normaal en vanuit hibernate kan ook ervoor zorgen dat ik het bureaublad 30 seconden blijf zien (dus alleen de achtergrond). Enig idee hoe dit op te lossen is? Frisse installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
Ook als je je VPN-verbinding open hebt? Bij sommige dingen wil windows graag checken of het mag van de server, wat een timeout van 20 sec heeft.
Als je geen VPN wilt opzetten moet je de netwerkstekker er eens uittrekken. Bij mij werkt alles dan even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Geen matches
Vraagje. Als ik een cd brandt op 4x (oude cd) dan wordt de hele laptop onwerkbaar :{ qua CPU-snelheid is het goed te doen, maar alle requests naar de harde schijf kunnen om één of andere reden niet meteen worden uitgevoerd waardoor alles toch enorm traag wordt. Iemand een oplossing?

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
I-King schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:19:
Ik heb ook de laptop van de TU, maar wordt nu helemaal gek! Bij alles dat ik opstart duurt het bijna 20 seconden voordat hij het gaat starten! Alles uit het startmenu, of de quick launch en dergelijke. processorgebruik van explorer blijft dan op 0% staan totdat hij uiteindelijk begint met laden.

Ik maak wel eens gebruik van Hibernate. Opstarten normaal en vanuit hibernate kan ook ervoor zorgen dat ik het bureaublad 30 seconden blijf zien (dus alleen de achtergrond). Enig idee hoe dit op te lossen is? Frisse installatie?
Hier heb ik ook last van, érg handig/uitermate kut. (+1 subtiliteit?) Ik ben bang dat dit aan het domein ligt.
Wat zijn de beperkingen als ik de laptop uit het domein gooi? Kan ik dan op de TU nog wel op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Geen matches
dan heb je waarschijnlijk je wireless aanstaan. Op 1 of andere manier moet hij dan eerst het netwerk zoeken voordat hij verder gaat. Gewoon ff op fn-f2 drukken dan zet jeje wireless uit en gaat hij (bij mij tenminste) gelijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:38:
[...]

Hier heb ik ook last van, érg handig/uitermate kut. (+1 subtiliteit?) Ik ben bang dat dit aan het domein ligt.
Wat zijn de beperkingen als ik de laptop uit het domein gooi? Kan ik dan op de TU nog wel op internet?
Je kan een lokale account aanmaken, dan moet je eenmalig je s nummer + wachtwoord invullen om op het wireless te kunnen (daar vraagt ie zelf om). Verder kan je ook nog gewoon op het domein TUE rondkijken, dus bijvoorbeeld nog gewoon printen op printers die je al geinstalleerd had etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 00:17:
[...]

Je kan een lokale account aanmaken, dan moet je eenmalig je s nummer + wachtwoord invullen om op het wireless te kunnen (daar vraagt ie zelf om). Verder kan je ook nog gewoon op het domein TUE rondkijken, dus bijvoorbeeld nog gewoon printen op printers die je al geinstalleerd had etc.
Oke, en bekabeld?
Jelte schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:50:
dan heb je waarschijnlijk je wireless aanstaan. Op 1 of andere manier moet hij dan eerst het netwerk zoeken voordat hij verder gaat. Gewoon ff op fn-f2 drukken dan zet jeje wireless uit en gaat hij (bij mij tenminste) gelijk verder.
Wireless staat uit.

[ Voor 31% gewijzigd door bartvl op 12-03-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
bartvl schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:21:
[...]

Oke, en bekabeld?

[...]

Wireless staat uit.
Zolang je pc nog als naam je s nummer heeft en hetzelfde mac adress (wat je niet zomaar gaat veranderen neem ik aan) kan je ook nog gewoon inloggen op het lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Geen matches
Ik had ook last dat hij zo traag was met start menu en quick launch enzo.. Ik kan ook geen gebruikers aanmaken :? (weet iemand wrom niet, of hoe je wel een extra gebruiker kunt aanmaken?)

ik zit nu iig altijd onder admin ingelogd. Dan werkt wel alles gewoon op normale snelheid.

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ja dat is heel vaag, je mag op je eigen laptop bijvoorbeeld geen nieuwe gebruikers aanmaken en ook automatische updates niet aanpassen. Dit kan je wel ergens in het register aanpassen, maar ik zou niet weten waar :).

Ik heb een of andere bootcd gebruikt om een nieuwe gebruiker direct toe te voegen aan winxp...maar dat is wel een flinke omweg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
Je kan ook als administrator inloggen, zoek maar eens in dit topic. Ook de 20 sec vertraging bij opstarten is al 5x langsgekomen, met uitleg waardoor het komt.
En branden: tja, download eens Nero en kijk of het niet aan het programma ligt.

Wat irritanter is: ik heb zo'n PCMCIA adapter voor CF kaartjes. Als er een kaartje inzit kan hij niet opstarten, en als er iets met het kaartje gebeurt reageert je processor niet meer |:( Maar ja, ik heb natuurlijk geen zin om een losse adapter mee te slepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Geen matches
Ik heb nu sinds ik de nieuwe bios heb geinstalleerd die ik van de site van Nec heb, dat mijn fans permanent blijven draaien. |:( ipv het aan en uitgaan Ik heb al gekeken met een programma'tje wat de temperatuur van de processor is maar hij blijft ook blazen bij 31 graden celcius....Misschien dat de hardeschijf opeens warm is ofzo want dat kan ik niet meten...Maar het lijkt eerder door het nieuwe bios te komen...
Heeft iemand hier ook last van continu blazende cooling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Geen matches
Ja, was mij ook al opgevallen, maar meestal als t blazen me stoort hibernate/unhibernate ik even, dan is ie weer stil. Toch raar, mgoed, mss even NEC bellen/mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Laatst online: 24-09 08:50
Geen matches
De fan irriteert me ook al sinds de dag dat ik hem heb gekregen, draait nu idd permanent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16

icecreamfarmer

en het is

Geen matches
Ik heb laatst een dvd gebrand erop en dat heeft maar liefst 3 uur geduurt hebben meer mensen daar last van.

ook cd`s gaan niet echt snel.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Geen matches
Ik ben maar s bij de supportdesk van NEC gaan vragen of een ND6500A DVD-brander erin past. Wel handig dat ze bij mij in het gebouw werken. Mgoed, ze konden t me niet vertellen, ga k dus soon maar onderzoeken als ik er een kan kopen met past-niet-geld-terug-garantie. Kzal de bevindingen wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
icecreamfarmer schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:29:
Ik heb laatst een dvd gebrand erop en dat heeft maar liefst 3 uur geduurt hebben meer mensen daar last van.

ook cd`s gaan niet echt snel.
Dvd-tje is een half uurtje (single layer) en dan op 4x geloof ik.
CD is binnen tien minuten gedaan op 16x (het kan op 24 geloof ik) dus dat is een normale prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16

icecreamfarmer

en het is

Geen matches
bartvl schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:49:
[...]

Dvd-tje is een half uurtje (single layer) en dan op 4x geloof ik.
CD is binnen tien minuten gedaan op 16x (het kan op 24 geloof ik) dus dat is een normale prestatie.
mmm ik heb een nieuwe firmware voor de brander geinstalleerd zal een dezer dagen eens kijken of dat scheelt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
icecreamfarmer schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:05:
[...]

mmm ik heb een nieuwe firmware voor de brander geinstalleerd zal een dezer dagen eens kijken of dat scheelt.
Die tijden waren inderdaad met de nieuwe firmware, met de oude heb ik weinig ervaring, toen brandde ik nog niet zo heel veel. Maar ik geloof dat dat bij mij niet veel scheelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Geen matches
Je wil overigens niet als je het nieuwe BIOS hebt geflashed terugflashen naar de oude. Windows zal ws hangen bij t booten, alleen weer op te lossen door t nieuwste BIOS terug te zetten. Moet je weer naar t NSC voor een image.
Heb m maar geformatteerd nu, kon niet om één driver heen, werd in SafeMode geladen na Mup.sys. Mgoed, liever stil dan een iets 'gedetailleerder' post-scherm (qua resolutie). Fan gaat nu zelfs vaker voor 0,5 s aan, maar wel weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Geen matches
Bij mij zijn de brand-tijden ook vrij normaal....

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 22:58
Geen matches
Is er al nieuws over de specs van de volgende laptop (06-07)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Geen matches
misbehavingman schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:59:
Ja, was mij ook al opgevallen, maar meestal als t blazen me stoort hibernate/unhibernate ik even, dan is ie weer stil. Toch raar, mgoed, mss even NEC bellen/mailen?
Hij blaast bij mij heel lang, maar na een uurtje ofzo gaat hij weer over op af en toe blazen...heel vaag...

Ik heb Nec al gemaild maar hij "zou het in de tweede lijn stoppen", heb verder niks gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:27
Geen matches
Ik heb problemen met het branden van DVD's en CD's. Ook na het updaten van de firmware.
Het lezen van dvd's en cd's gaat wel gewoon zonder problemen.

Is het probleem al bekend? Of is er al een oplossing voor? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Geen matches
Oplossing: loop eens langs het NSc, in De Hal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
partypas schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:55:
Ik heb problemen met het branden van DVD's en CD's. Ook na het updaten van de firmware.
Het lezen van dvd's en cd's gaat wel gewoon zonder problemen.

Is het probleem al bekend? Of is er al een oplossing voor? }:O
Al andere software geprobeert dan die meegeleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sourcey schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:21:
Is er al nieuws over de specs van de volgende laptop (06-07)?
Ik hoop niet dat ie heel veel beter wordt, volgend jaar zit ik opnieuw in het 1e jaar bij een andere studie (waarschijnlijk technische scheikunde)...maar met mn oude laptop dus (ga em niet weggeven, vind em liev O+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:27
Geen matches
bartvl schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:05:[...]Al andere software geprobeert dan die meegeleverd is?
Ik gebruik nu nero 7. Heb het ook al geporobeerd met microsoft media player.

Als er nog geen oplossing is gevonden ga ik er van de week mee terug. dit is gewoon echt bout aangezien ik het ding best veel heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Geen matches
Ik weet inmiddels wat het is: Bij mij duurde vanmiddag een dvd branden ook een half uur. Reden:
Ik heb nero een snelheidstest laten doen, daaruit bleek dat de aanvoersnelheid van de data te laag was, waardoor Nero terugging van 8x branden naar 4x branden. Daarbij is een dergelijk lange tijd wel normaal.
Dat de data-aanvoer zo laag was, komt denk ik door de fragmentatie op mijn schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:44:
[...]

Ik hoop niet dat ie heel veel beter wordt, volgend jaar zit ik opnieuw in het 1e jaar bij een andere studie (waarschijnlijk technische scheikunde)...maar met mn oude laptop dus (ga em niet weggeven, vind em liev O+ ).
Ik hoop dat ie wel een heel stuk beter wordt; hoef je tenminste niet meer te wachten bij het NSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tja, ieder zijn voorkeur natuurlijk. Voor jullie komende eerstejaars hoop ik ook dat het een beetje kwaliteitsspul is.

Hoewel ik met mijn laptop nog nooit bij het NSC heb gezeten wegens hardwareproblemen. Alleen een keertje omdat mn account geblokkeerd was wegens het meer dan 3e foutief invoeren van mijn wachtwoord (bij inloggen op het wireless, omdat ik niet op het domein zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Geen matches
Het zou leuk zijn als ze weer voor IBM zouden gaan, dat was kwaliteitsspul waar NEC echt niet tegenop kan (P520 uit 2003 hier). En tegen die tijd moet daar misschien zelfs een Merom in kunnen zitten, met een X1700 ofzo ;)

Of een MacBook Pro :+

Launching containers into space

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste