Ok, maar even specifiek over deze laptop, ik weet dat de tv+kabel werkt, want op mijn normale pc werkt het perfect. Hoe kan het dan zijn dat bij de display-properties de tv steeds op not connected staat?Mr_gadget schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:38:
tv out werkt meestal niet direct:
De grote tv-out FAQ (niet meer in gebruik)
Maar hoe kom je op de site van de 'computerzutwinkel', ik heb de hele tue site uitgekamt (tenminste, oppervlakkig) en ik kom geen prijslijst tegen...blackangel schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:05:
[...]
Ik zit zelf op de TU/e en ik kan daarbij de prijzen opzoeken van onze computerzutwinkel. Daarin kan ik de prijslijst opvragen, op zoek gaan naar tassen en een "jaargang 2004" tas vinden
[ Voor 4% gewijzigd door bartvl op 04-09-2005 14:30 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Ja vind het ook een beetje vreemd dat die TV-out het niet doet, net bij een vriend met dezelfde laptop geprobeerd en daar werkte het ook niet. Hij bleef maar staan op not connected. Kheb gewoon gedaan wat der bij de Troubleshoot staat:
Op mijn computer (die ook een Radeon X300 heeft) heb ik op precies dezelfde manier (zelfde kabeltjes/tv/menu) wel gewoon beeld op mijn tv gekregen. Daar stond hij gewoon op connected, en kon ik em gewoon aanklikken zodat hij aan ging. Op mijn laptop kan dat dus nietIf you can’t get the display to appear on a TV
Ensure that you have enabled TV display by clicking the enable/disable button on the Displays page. (The button is in the "Enable" position when a desktop image appears on the TV Icon.). Click here to view Display Properties, and click the Displays tab.
You may need to switch your TV to video display. For more information, see the documentation supplied with your TV.

Is met mogelijk om dat icoontje van mysafe weg te halen? Ik vind dat namelijk een klin beetje irritand.
ok heeft iedereen dit probleem? dan ga ik morgen even langs NSC!Barrytje schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:37:
Ja vind het ook een beetje vreemd dat die TV-out het niet doet, net bij een vriend met dezelfde laptop geprobeerd en daar werkte het ook niet. Hij bleef maar staan op not connected. Kheb gewoon gedaan wat der bij de Troubleshoot staat:
[...]
Op mijn computer (die ook een Radeon X300 heeft) heb ik op precies dezelfde manier (zelfde kabeltjes/tv/menu) wel gewoon beeld op mijn tv gekregen. Daar stond hij gewoon op connected, en kon ik em gewoon aanklikken zodat hij aan ging. Op mijn laptop kan dat dus niet
tas kost 57,60. Qua kwaliteit vind ik hem dat niet waard. Bij Paradigit hebben ze de Case Logic Notebook Sport Rugtas voor €59. Ziet er veel mooier en steviger uit, en qua ruimte maakt het volgens mij 0,001 uit. En nee, ik zeg dat niet omdat ik daar werk, maar omdat ik graag die tas had gehad
hey ho, voor alle mensen die dingen willen delen met het thuisnetwerk: Mobile Net Switch is een heel mooi progje dat netwerkdrives kan mappen alsof ie op n ander netwerk zit (dus ook de werkgroep bij jou thuis). dingen ophalen VAN de laptop is wel lastig, maar is evt te verhelpen door n ftp servertje op te zetten en dan in te loggen op de laptop (ftp) via het interne ip adres thuis. leuk progje drvoor is ServU
~Alfa
~Alfa
?? Welke knoppen? Alt+links en Alt+rechts werkt bij mij prima, verder zie ik geen heen/terug knoppen op het toetsenbord. Of bedoel je dat die groene pijltjes niks doen als je erop klikt? Dat zou een vette bug zijn in Firefox. Download de beta zodra hij er is, zou ik zeggen
Ik geloof dat het ook via het touchpad zou moeten werken, maar bij mij is dat ook nog niet gelukt...MBV schreef op maandag 05 september 2005 @ 02:24:
?? Welke knoppen? Alt+links en Alt+rechts werkt bij mij prima, verder zie ik geen heen/terug knoppen op het toetsenbord. Of bedoel je dat die groene pijltjes niks doen als je erop klikt? Dat zou een vette bug zijn in Firefox. Download de beta zodra hij er is, zou ik zeggen
Kijk eens bij mouse settings, en dan bij gestures. Dat bedoelt hij dus. Maar ook als ik iets instel voor die tap zones werkt dat niet op een vage manier.
Ik heb op het moment problemen met mijn Philips brander en Nero 6.6.0.16 (en andere brand-programma's)
Ik kan geen cdees branden, zonder dat de EndTrack niet lukt en de brand-operatie Failed.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Ik kan geen cdees branden, zonder dat de EndTrack niet lukt en de brand-operatie Failed.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060
Edit.
[ Voor 100% gewijzigd door Luke! op 05-09-2005 21:02 ]
Ik heb hem alweer gesloopt hoor. Waar staan de drivers voor die wireless zooi? Dat intell prowireless gedoe?
Gevonden.
Gevonden.
[ Voor 9% gewijzigd door Josh op 05-09-2005 21:47 ]
lichtelijk off-topic:
Mensen Die Technische Informatica doen:
Hoe zit het nu met schakeltechniek morgen? Volgens owinfo pas vanaf 13/9, maar wel komende woensdag (voor groep 1 morgen al) practicum
? Ik heb die docent al gemaild, maar die slaapt vast al ofzo
Hoe zit het nu met schakeltechniek morgen? Volgens owinfo pas vanaf 13/9, maar wel komende woensdag (voor groep 1 morgen al) practicum
off-topicXiN-eViL schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:46:
lichtelijk off-topic:
Hoe zit het nu met schakeltechniek morgen? Volgens owinfo pas vanaf 13/9, maar wel komende woensdag (voor groep 1 morgen al) practicum? Ik heb die docent al gemaild, maar die slaapt vast al ofzo
Is morgen nog niks voor groep 2/3 zover ik weet. In het 1e weeks boekje staat het ook, met datums, dus ik neem aan dat dat klopt...
K, dus in week 3 5 7 9 11 13 15 en 17 college en in week 2 4 6 8 10 12 14 16 practicum?bitrain schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:58:
[...]
off-topic
Is morgen nog niks voor groep 2/3 zover ik weet. In het 1e weeks boekje staat het ook, met datums, dus ik neem aan dat dat klopt...
In week 2, 4, 6, 8, 10 practicum. Maat op owinfo staat het iets duidelijker, op 7-9, 21-9, 12-10, 26-10 en 9-11 is het practicum.XiN-eViL schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:02:
[...]
K, dus in week 3 5 7 9 11 13 15 en 17 college en in week 2 4 6 8 10 12 14 16 practicum?
In week 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 college (= 8x college)
ontopic:
heeft iemand zijn wireless op de tue onder linux al aan de praat, bij mij thuis werkt het wel alleen op de tue met die vage encryptie nog niet...
is dat niet gewoon WPA? a.k.a. 802.1x? Moet je maar eens op goochelen, heb zelf nog geneens linux geinstalleerd.
Verwijderd
Matched: tue
Ja, maar de TUE gebruikt een specifiek certificaat, Protected EAP (PEAP) via 802.1x met het GTE CyberTrust Global Root certificaat (en natuurlijk je username, ww en MAC).
Misschien dat dit problemen geeft bij het inloggen.
Misschien dat dit problemen geeft bij het inloggen.
Ik kan niet inloggen met fingerprint.....zoals ik al eerder zei
Eerst moet ik bij het booten een fingerprint geven en dan bij het windows inlogscherm nog een keer. Maar dan geeft hij echter aan dat "logon user failed" door "unknown user name or password" en moet ik handmatig het windows password invoeren...
Iemand een oplossing of hetzelfde probleem?

Eerst moet ik bij het booten een fingerprint geven en dan bij het windows inlogscherm nog een keer. Maar dan geeft hij echter aan dat "logon user failed" door "unknown user name or password" en moet ik handmatig het windows password invoeren...
Iemand een oplossing of hetzelfde probleem?
Ghannes schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:54:
[...]
Is er iemand op dit forum die zijn tas voor een (zacht) prijsje weg wil doen? Eventueel ook te ruilen tegen een (bijna) nieuwe eastpak tas, zo'n old-school model, in kleur donkerbruin.
@Mr_gadget: Heb je soms het verkeerde wachtwoord ingesteld voor de fingerprint software? Hij 'typt' namelijk het wachtwoord in zodra je je vinger erover heen haalt. Als hij de verkeerde typt, krijg je dat soort gedrag...
hmm heb je foto? ghannes[apeding]planet[point]nlVerwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:23:
[...]
Ik heb nog een TU/e laptoptas zoals de nu 3e jaars die hebben. Interesse?
Weet er iemand waar je goedkoop een sleeve voor deze tas kunt kopen? ik heb namelijk een prachtige eastpak schoudertas waar hij precies in past alleen ontbreekt nu dus de bescherming? iemand een idee??
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Even voor de mensen die kutten met de TV-out:
Volgens iemand hier, moet je die TV-out dus wel aanzetten. Je moet als je je tv hebt aangesloten op de FN-F3 knop duwen, zodat ie schakelt van beeldscherm. Je kan dan óf beeld op je laptop, óf beeld op je tv, óf op allebei beeld, maar je hebt maar op 1 beeld video overlay, dus dan kan je geen film kijken, als je op je laptop ook beeld hebt. Dat maakte ik iig op uit zijn verhaal. Dus als je met die FN-F3 knop werkt, zou die het wel moeten doen, maar dat heb ik nog niet uit kunnen proberen, kom waarschijnlijk morgen avond pas weer thuis.
Ik had trouwens de NSC gemaild, maar kreeg niet echt een antwoord terug:
Volgens iemand hier, moet je die TV-out dus wel aanzetten. Je moet als je je tv hebt aangesloten op de FN-F3 knop duwen, zodat ie schakelt van beeldscherm. Je kan dan óf beeld op je laptop, óf beeld op je tv, óf op allebei beeld, maar je hebt maar op 1 beeld video overlay, dus dan kan je geen film kijken, als je op je laptop ook beeld hebt. Dat maakte ik iig op uit zijn verhaal. Dus als je met die FN-F3 knop werkt, zou die het wel moeten doen, maar dat heb ik nog niet uit kunnen proberen, kom waarschijnlijk morgen avond pas weer thuis.
Ik had trouwens de NSC gemaild, maar kreeg niet echt een antwoord terug:
Dus kweenie of iemand al getest heeft of dat werkt, want dan hadden ze dat wel even kunnen vermelden bij het NSCVia mail is dit een lastig iets om op te lossen, aan te raden is dan ook om even met notebook bij ons langs te komen zodat wij hem in reparatie kunnen nemen om de reparateur ernaar te laten kijken.
Wel is het zo dat wanneer je een kabel op verschillende manieren geschikt probeert te maken voor een aansluiting de werking daarvan niet gegarandeert kan worden.

ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om langs te gaan bij het NSC, maar mijn tv out doet gewoon helemaal niets. Als ik mijn tv er op aansluit en ik gebruik die FN-F3 knop maakt niets uit. Hij blijft ook gewoon in zijn display properties op not connected staan.
Waarschijnlijk ga ik er morgen even langs om het na te vragen.
Waarschijnlijk ga ik er morgen even langs om het na te vragen.
Als je thuis ook op het netwerk wil kun je het beste toch een nieuwe gebruiker aanmaken toch? Via admin een nieuwe gebruiker aanmaken en dan de instellingen van je netwerk thuis. En je kon hem dan ook vrijwel overal gebruiken op de tu/e met dat acount of je moet soms je "echte" username en pass invoeren
zoiets was het toch?
nouja ik wou dus ff een nieuwe gebruiker er bij aanmaken maar dat kan ik helemaal niet
niet via admin en niet via me eigen acount??
edit: waarom duurt het trouwens zolang voordat hij een programma uit het quick launch heeft opgestart?
edit 2: als ik trouwens foto's enzo van me foon (moto V525/V620) naar me laptop wil sturen moet ik telkens per bestand "recieve file" selecteren. Kan ik de bleutooth verbinding niet op "continu ontvangen" ofzo zetten zodat hij telkens blijft ontvangen tot ik dat stop zet?
zoiets was het toch?
nouja ik wou dus ff een nieuwe gebruiker er bij aanmaken maar dat kan ik helemaal niet
edit: waarom duurt het trouwens zolang voordat hij een programma uit het quick launch heeft opgestart?
edit 2: als ik trouwens foto's enzo van me foon (moto V525/V620) naar me laptop wil sturen moet ik telkens per bestand "recieve file" selecteren. Kan ik de bleutooth verbinding niet op "continu ontvangen" ofzo zetten zodat hij telkens blijft ontvangen tot ik dat stop zet?
[ Voor 35% gewijzigd door Awkwarding op 07-09-2005 23:34 ]
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Exact zelfde probleem hier, heb wel een S-Video naar composiet stekker ertussen.Rodyman schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:14:
ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om langs te gaan bij het NSC, maar mijn tv out doet gewoon helemaal niets. Als ik mijn tv er op aansluit en ik gebruik die FN-F3 knop maakt niets uit. Hij blijft ook gewoon in zijn display properties op not connected staan.
Me too, maar dat moet ook werken, werkt op mijn gewone pc en op andere (niet tue/nec) laptops wel goed.soganta schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:43:
[...]
Exact zelfde probleem hier, heb wel een S-Video naar composiet stekker ertussen.
[ Voor 3% gewijzigd door Rodyman op 08-09-2005 12:12 ]
Die knop die doet bij mij ook niks. Op mijn gewone pc met ook een X300 en dezelfde kabels enzo, werkt het wel gewoon

Die knop werkt bij mij wel als ik een monitor op mijn laptop aansluit.
Ik krijg dat fingerpint gedoe niet aan de gang ...
In de FAQ staat een regel die je bij uitvoeren/run moet intypen maar dat werkt niet bij mij.
En als ik via de site van NEC de bijbehoorende software download dan is die in het spaans
In de FAQ staat een regel die je bij uitvoeren/run moet intypen maar dat werkt niet bij mij.
En als ik via de site van NEC de bijbehoorende software download dan is die in het spaans
AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU
Ga gewoon naar je C-schijf, dan naar \install\FingerprintSoftware, en dan setup.exeNoob6 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:51:
Ik krijg dat fingerpint gedoe niet aan de gang ...
Dat heb ik ook gelezen eerder in dit topic, maar wij van de HS Zuyd hebben dat dus niet erop staanXiN-eViL schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:00:
[...]
Ga gewoon naar je C-schijf, dan naar \install\FingerprintSoftware, en dan setup.exe![]()
AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU
ok ik vat de hint alNoob6 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:31:
[...]
Dat heb ik ook gelezen eerder in dit topic, maar wij van de HS Zuyd hebben dat dus niet erop staan
http://www.xin-evil.com/fingerprint.exe
dat is dus mijn setup.exe uit die map
[ Voor 7% gewijzigd door XiN-eViL op 09-09-2005 15:01 ]
Verwijderd
Geen matches
owjah, dat klopt. Ik had zelf die setup ook niet zo kunnen starten , maar via google had ik hem tch gevonden. Ook de TV-out werkt hier prima. Ik heb al mijn eerste film gekeken op m'n tv. Even het contrast wat omhoog schroeven, en dan ziet het er ook nog eens mooi uit.
Dank uXiN-eViL schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:01:
[...]
ok ik vat de hint al
http://www.xin-evil.com/fingerprint.exe![]()
dat is dus mijn setup.exe uit die map
Mocht er iets met je vingers gebeuren is het dan eigenlijk toch nog mogelijk een w8woord in te voeren om op je laptop te komen?
yup, je kan met ctrl+alt+del gewoon inloggen. Dit kan alleen _niet_ bij het bios, ik vraag me dan ook af waarom mensen dat gebruiken aangezien een laptopbios resetten niet zo heel makkelijk gaatNoob6 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 07:27:
[...]
Dank u![]()
Mocht er iets met je vingers gebeuren is het dan eigenlijk toch nog mogelijk een w8woord in te voeren om op je laptop te komen?
je bedoelt harddisk, aangezien ik verwacht dat het net zo werkt als de pincode bij opstarten. Wachtwoord wordt in de harddisk opgeslagen, en je kan niet bij je data zonder pincode
Maar waar vul je windows password dan in zodat de fingerprintreader het kan invoeren bij het inlog scherm? Ik heb het geprobeerd bij het password accounts scherm maar dat werkte niet...
Je hebt ook bij het booten de mogelijkheid van een wachtwoord invoeren hoor, dus raak je je vinger kwijt, dan is er echt niks aan de hand. (heb het ff geprobeerd: moet je esc indrukken als ie om je vinger vraagt)blackangel schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:54:
[...]
yup, je kan met ctrl+alt+del gewoon inloggen. Dit kan alleen _niet_ bij het bios, ik vraag me dan ook af waarom mensen dat gebruiken aangezien een laptopbios resetten niet zo heel makkelijk gaat
[ Voor 8% gewijzigd door bartvl op 11-09-2005 16:28 ]
Verwijderd
Geen matches
weet iemand misschien hoe ik die shotcut-knoppen links van de power-knop naar andere sofware kan binden want nu opent dat envelopje outlook en ik zou daar graag mijn webmail willen gebruiken. Url's dus ipv outlook.exe Ik kan namelijk geen bijhorende software vinden!
Voor de mensen die nog steeds zoeken naar een proggie om je laptop fan minder herrie te laten maken, ik wam dit tegen op GoT: Centrino ondervolt topic!
Als hij op de accu gaat (en je stelt in dat ie battery optimized gebruikt), hoor je echt niks, totdat ie ECHT warm wordt
Als hij op de accu gaat (en je stelt in dat ie battery optimized gebruikt), hoor je echt niks, totdat ie ECHT warm wordt
Is er toevallig nog iemand die de Targus rugzak (TU/e) wil overkopen? Hij is 1,5 week gebruikt en dus nog zo goed als nieuw. Mocht je interesse hebben: berendsrob(apending)gmail(punt)com..
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
you've mailRobbieB schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:30:
Is er toevallig nog iemand die de Targus rugzak (TU/e) wil overkopen? Hij is 1,5 week gebruikt en dus nog zo goed als nieuw. Mocht je interesse hebben: berendsrob(apending)gmail(punt)com..
Verwijderd
Geen matches
even iets waar ik erg mee zit
is het bij jullie, andere eigenaren van deze laptop, ook zo dat wanneer je het scherm beweegt of aanraakt wanneer de laptop aanstaat het hele scherm vreemd gaat doen. (shaken, stotteren, stoten, wit worden, geen beeld meer, verticale strepen, dubbelbeeld etc. gewoon alsof de pixels in het beeld alle kanten uitgaan) dit gebeurt namelijk bij mij en lijkt mij echt niet naar behoren.
graag jullie reacties
is het bij jullie, andere eigenaren van deze laptop, ook zo dat wanneer je het scherm beweegt of aanraakt wanneer de laptop aanstaat het hele scherm vreemd gaat doen. (shaken, stotteren, stoten, wit worden, geen beeld meer, verticale strepen, dubbelbeeld etc. gewoon alsof de pixels in het beeld alle kanten uitgaan) dit gebeurt namelijk bij mij en lijkt mij echt niet naar behoren.
graag jullie reacties
Dit is zeker niet normaal. Dit zijn serieuze problemen waar ik zelf meteen naar het NSC mee zou gaan. Als je er geen gekke dingen mee hebt gedaan zullen zij zorgen dat het weer in orde komt (dus ter reparatie opsturen) zonder dat het jou wat kost (je krijgt dan een leen-laptop mee, waar ze je harddisk in zetten).Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:38:
Als je het dan toch over het overzetten van de hd hebt: als je in de bios de securitychip op on zet (of enabled ofzow) kun je dan nog wel de hd verwisselen? (IVM TPM enzo)Cpt_veerhoek schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:51:
[...]
Dit is zeker niet normaal. Dit zijn serieuze problemen waar ik zelf meteen naar het NSC mee zou gaan. Als je er geen gekke dingen mee hebt gedaan zullen zij zorgen dat het weer in orde komt (dus ter reparatie opsturen) zonder dat het jou wat kost (je krijgt dan een leen-laptop mee, waar ze je harddisk in zetten).
denk het wel, anders zouden ze het niet doen
Klinkt als een los contactje ofzo. Gewoon naar NSC gaan. Ik heb dat nog nooit gezien
Die security mogelijkheid is default disabled...MBV schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:21:
denk het wel, anders zouden ze het niet doenKlinkt als een los contactje ofzo. Gewoon naar NSC gaan. Ik heb dat nog nooit gezien
Welke *** gaat dat dan ook aanzetten?
geen idee, vraag het bij het NSC. Die gasten weten alles...
ook dat je wifi aan moet zetten met Fn-F2 voordat dat werkt
(echt dom die gasten)

Dat heb ik af en toe ook. Ik heb vingerafdruk zooi eraf gesmeten. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?Awkwarding schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:23:
mja ik mag volgens mij morgen ook lekker naar het NSC, want ik vind het steeds minder leuk worden. Het lijkt er namelijk op dat mijn laptop zo is ingesteld dat je er GEEN spelletje op mag spelen. heel erg grappig, want iedere keer gaat i gewoon VOLLEDIG uit binnen 5 a 10 minuten dat ik met het spelletje begonnen ben. Heb ik een laptop gekregen die niks 3d ondersteunt?! Pinball mag ik namelijk wel lekker spelen
.
misschien moet je ati powerplay uitzetten bij display config
Hij wordt kennelijk te warm. Powerplay uitzetten helpt dan niet echt 
Ik heb nu iets anders vaags: icoontje voor Wifi van Intel is pleitte. Ding is gewoon doorzichtig en je kan er niet op klikken. Als er iets verandert zie je hem wel
Verder is het erg maf dat Messenger steeds crasht bij uit standby komen. Hangen, 100% cpu usage, terwijl de rest het wel prima doet...
Ik heb nu iets anders vaags: icoontje voor Wifi van Intel is pleitte. Ding is gewoon doorzichtig en je kan er niet op klikken. Als er iets verandert zie je hem wel
Verder is het erg maf dat Messenger steeds crasht bij uit standby komen. Hangen, 100% cpu usage, terwijl de rest het wel prima doet...
Als ik mijn laptop via s-video aansluit op de pinacle tv kaart van mijn pc dan zie ik alleen maar de afbeelding die ik op het bureaublad als achtergrond heb. Op mijn laptop verandert niets.
Maar ik wil dus gewoon op mijn pc precies hetzelfde als op mijn laptop...
Wanneer ik de instellingen omwissel en van mijn pc monitor één maak dan is het precies andersom.
Maar ik wil dus gewoon op mijn pc precies hetzelfde als op mijn laptop...
Wanneer ik de instellingen omwissel en van mijn pc monitor één maak dan is het precies andersom.
Iemand al enige vooruitgang met de tv-out, heb hem net ook ff aangesloten zonder resultaat
No worries m8
Bij mij geen probleem: S-video kabel in tv proppen, tv op s-video zetten (heeft hij kennelijk niet vanzelf door...), en gaan met die banaan. best mooi beeld voor foto's/filmpjes, beetje té verzadigd maar verder wel OK.
@Noob6: er is software om een 2e pc als 2e monitor te gebruiken via een netwerk, juist voor laptops. Via s-video krijg je nooit scherp beeld, aangezien de resolutie 7**x5** is, ipv 800x600.
Heeft hier nog iemand zich verbaasd over die brief met de 'collegekaarthouder'? Krijg je een brief met een houdertje, en wordt gesuggereerd dat je nog 2 brieven krijgt met de collegekaart en het betalingsbewijs
. De 15e brief van de TU/e geloof ik. Ik denk dat daar wat te bezuinigen valt...
@Noob6: er is software om een 2e pc als 2e monitor te gebruiken via een netwerk, juist voor laptops. Via s-video krijg je nooit scherp beeld, aangezien de resolutie 7**x5** is, ipv 800x600.
Heeft hier nog iemand zich verbaasd over die brief met de 'collegekaarthouder'? Krijg je een brief met een houdertje, en wordt gesuggereerd dat je nog 2 brieven krijgt met de collegekaart en het betalingsbewijs

Die Tv-out, werkt bij mij ook heel raar. Mijn eigen Tv (een philips) werkt helemaal perfect, de laptop roept dat er gewoon een tv connected is. Maar bij 2 andere tv's (een Panasonic en een Sony) werkt het voor geen meter. VIa geen enkele ingang op de tv's (Scarts en s-video aan de voorkant) Ook werkt het niet via de DVD. De laptop blijft dan vrolijk roepen dat er geen TV connected is. Erg vervelend.
Maar iedereen heeft er hier dus last van. Wat voor merken hebben die?
En ik probeerde vanmiddag een cd'tje te branden (met Nero,recordnow kent geen .cue) , maar tot 2 keer toe gaf hij een brandfout. Terwijl ik al wel 10 DVD's heb gebrand (met recordnow), daar was absoluut geen vuiltje aan de lucht. Iemand meer dit probleem?
En ik probeerde vanmiddag een cd'tje te branden (met Nero,recordnow kent geen .cue) , maar tot 2 keer toe gaf hij een brandfout. Terwijl ik al wel 10 DVD's heb gebrand (met recordnow), daar was absoluut geen vuiltje aan de lucht. Iemand meer dit probleem?
Ik heb hier dus een philips die ik met geen mogelijkheid aan de praat krijg, andere laptop en normale pc, helemaal geen probleem. Maar deze blijft gewoon aangeven, not connectedJelte schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:26:
Die Tv-out, werkt bij mij ook heel raar. Mijn eigen Tv (een philips) werkt helemaal perfect, de laptop roept dat er gewoon een tv connected is. Maar bij 2 andere tv's (een Panasonic en een Sony) werkt het voor geen meter. VIa geen enkele ingang op de tv's (Scarts en s-video aan de voorkant) Ook werkt het niet via de DVD. De laptop blijft dan vrolijk roepen dat er geen TV connected is. Erg vervelend.
No worries m8
bij mij geeft ie op een JVC en een Samsung TV allebei 'not connected'. Heb ze aangesloten via een scart kabel, en een convertertje naar tulp, en de JVC ook rechtstreeks op S-video. Op allebei geen succes.
[ Voor 11% gewijzigd door Rodyman op 18-09-2005 22:35 ]
Als nou eens een paar mensen langs NSC gaan om te laten nakijken of de TV-out daar wel iets doet? Voor het zelfde geld is serienummer X t/m X' met een defecte chip geleverd...
Ik heb vandaag nog een keer op mijn eigen TV (die Philips) gepropeerd, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Terwijl ik toch zeker weet dat die het deed.
Ik ga wel een keer langs het nsc ga, alhoewel ik daar waarschijnlijk deze week weinig tijd voor heb...
Ik ga wel een keer langs het nsc ga, alhoewel ik daar waarschijnlijk deze week weinig tijd voor heb...
Ik heb hier een zes jaar oude sony tv en die doet het perfect, met s-video kabel en een scartplug. De S-video direct in de tv steken gaf geloof ik heel lelijk beeld.
Al negen afleveringen Band of Brothers met plezier op mn tv gekeken
Al negen afleveringen Band of Brothers met plezier op mn tv gekeken
na 45 minuten een kwartier pauze, tijd genoeg!Jelte schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:55:
Ik heb vandaag nog een keer op mijn eigen TV (die Philips) gepropeerd, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Terwijl ik toch zeker weet dat die het deed.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:13:
Alle eerste jaars zijn nu wel makelijker te herkennen
Verwijderd
Geen matches
Correctie: alle eerstejaars die geen eigen tas gebruiken. Ik heb gewoon die schokdempende kussentjes uit mn laptop tas gehaald (zitten met klitteband vast) en in een gewonene eastpak tas gedaan. Past preciesVerwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:13:
Alle eerste jaars zijn nu wel makelijker te herkennen
Maar je gebruikt nog wel altijd de nieuwe NECVerwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:39:
[...]
Correctie: alle eerstejaars die geen eigen tas gebruiken. Ik heb gewoon die schokdempende kussentjes uit mn laptop tas gehaald (zitten met klitteband vast) en in een gewonene eastpak tas gedaan. Past precies.
Verwijderd
Geen matches
Hmja, dat is wel weer zo
. Maar je loopt niet altijd met je laptop rond, en wel met je tas
.
Ik heb een probleem met het branden van DVD's (merk Octron van de Lidl (ja ik weet het, dat is vragen om moeilijkheden)). Na 3 DVD's verkloot te hebben toch maar eens de binnenkant van het hoesje gelezen en daar staat dat de DVD brander 4x speed moet ondersteunen, en dat er anders een nieuwe firmware geinstalleerd moet worden via www.dvdrwservices.com. Allemaal heel leuk en aardig alleen kan ik de firmware van die PHILIPS DVD+-RW SDVD8441 nergens vinden... Heeft iemand hier ervaring mee/oplossing voor?
Daar kom je uiteindelijk ook terecht via www.dvdrwservices.com, en er staan meer dan genoeg modellen, ik heb alleen nog niets kunnen vinden wat er qua naam enigzins op lijkt.Orion84 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:58:
De site van Philips zelf misschien?
hmmm weet je het zeker dat ze alles weten?MBV schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:05:
Welke *** gaat dat dan ook aanzetten?geen idee, vraag het bij het NSC. Die gasten weten alles...
ook dat je wifi aan moet zetten met Fn-F2 voordat dat werkt
(echt dom die gasten)

Volgend jaar toch maar PowerBooks mensen??? Ik loop hier al een anderhalf jaar te 'Appelen' op de TU/e en dan ben ik nog scratch-free, bump-free, loose-contact-free, en vooral: VIRUS-FREE!
[ Voor 22% gewijzigd door Whieee op 22-09-2005 14:51 ]
Launching containers into space
weet iemand toevallig hoe je via wireless bestanden naar elkaar kunt sturen? Heb zelf even gekeken bij "Set up a wireless network for a home or small office" maar is dit de goede manier? Want hij wil niet echt bepaald meewerken..
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
via msn ken ook nog altijdAwkwarding schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:55:
weet iemand toevallig hoe je via wireless bestanden naar elkaar kunt sturen? Heb zelf even gekeken bij "Set up a wireless network for a home or small office" maar is dit de goede manier? Want hij wil niet echt bepaald meewerken..
wel even je bestanden netjes inpakken met winrar, want .exe files wilt hij niet echt verzenden met msn7.5
ik heb zelf een ftpserver draaien (filezilla). Werkt perfect en hardstikke stabiel. Daarnaast gebruik ik hem ook nog voor cross (heel veel gb's) en gewoon via een switch. Thuis gebruik ik hem ook om bestanden naar me workstation (aka fileserverGhannes schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 08:12:
[...]
via msn ken ook nog altijd![]()
wel even je bestanden netjes inpakken met winrar, want .exe files wilt hij niet echt verzenden met msn7.5
Op de TU in Delft zijn alle wissel modellen die bij een defect worden uitgegeven al op. Ik heb in dit ding last van een 'diesel aggregraat' op de CPU, wat een herrie maakt dat ding. Dat kan niet goed zijn. Helaas zal ik moeten wachten, aangezien er geen modellen worden gerepareerd en er al een flinke wachtrij is. Goede service?
Over de s-video uit: bij mij met een LG lcd-tv werkt het wel gewoon (wel blurry beeld) Gebruik toch maar de pc-ingang van mijn tv
Kunnen ze daar wat aan doen dan? Volgens mij heeft iedereen die ik ken met deze laptop dat probleem (en ikzelf zoals al eerder gezegd helaas ook). De enige manier waarop het mij lukt om hem stil te houden is Centrino Hardware Control terwijl je op de accu werkt, op netstroom ben ik verzekerd van een berg herrieST3V3N schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:03:
Op de TU in Delft zijn alle wissel modellen die bij een defect worden uitgegeven al op. Ik heb in dit ding last van een 'diesel aggregraat' op de CPU, wat een herrie maakt dat ding. Dat kan niet goed zijn. Helaas zal ik moeten wachten, aangezien er geen modellen worden gerepareerd en er al een flinke wachtrij is. Goede service?
Verwijderd
Geen matches
Ik zit niet op de TU/e (ik zit op de UT), maar ik heb mijn notebook een beetje afgesteld zodat de fan minder aangaat.
CPU ondervolten met chc (natuurlijk wel testen met bijv prime 95)
CPU locken op 800 mhz zolang meer niet nodig is. (ook op netstroom) (ik merk er weinig van)
Videokaart (X600 in mijn geval) underclocken, op batterij met ati powerplay(moet blijkbaar nog meer besparen dan chc), maar op netstroom met chc omdat ik dat veel sneller uit kan zetten als ik meer grafische power nodig heb(niet vaak))
Als ik nu op het internet browse(daarbij sluit ik slechte flash/cpu vretende flash spul uit) of een beetje aan het typen ben of iets dergelijks dan gaat de koeler weinig aan. (ik gok op 30-40 secs om de 2-3 minuten) (soms ook beduidend minder, maar ik geef het ergste geval) (ik had per ongeluk eerst de schattingen opgegeven voor als hij in de standaard staat als ik er thuis mee moet werken) Hij is bij normaal gebruik beduidend stiller dan dezelfde laptop van een klasgenoot. (die fan hoor ik bij normaal gebruik 80-90% van de tijd lopen en soms zelf in de "tweede versnelling") Wel een kanttekening, ik ben veel gewend van mijn desktop. (samsung schijven, passive nb, passive psu, langzaam lopende nexus fans (alleen 92 en 120mm), passief gekoelde videokaart, etc) In normaal omgevings geluid kan ik met mijn laptop leven, in een stille kamer kan ik hem duidelijk horen, maar ik hoor ook zat gewone computers die (veel) meer herrie maken.
Ook al is je laptop snel gerepareerd, dan zou ik hem toch gaan afstellen. (beter voor accu en levensduur laptop)
Ik hoop dat de problemen snel opgelost zijn.
Zijn er zoveel problemen met de laptops of krijg ik hier een verkeerd beeld?
CPU ondervolten met chc (natuurlijk wel testen met bijv prime 95)
CPU locken op 800 mhz zolang meer niet nodig is. (ook op netstroom) (ik merk er weinig van)
Videokaart (X600 in mijn geval) underclocken, op batterij met ati powerplay(moet blijkbaar nog meer besparen dan chc), maar op netstroom met chc omdat ik dat veel sneller uit kan zetten als ik meer grafische power nodig heb(niet vaak))
Als ik nu op het internet browse(daarbij sluit ik slechte flash/cpu vretende flash spul uit) of een beetje aan het typen ben of iets dergelijks dan gaat de koeler weinig aan. (ik gok op 30-40 secs om de 2-3 minuten) (soms ook beduidend minder, maar ik geef het ergste geval) (ik had per ongeluk eerst de schattingen opgegeven voor als hij in de standaard staat als ik er thuis mee moet werken) Hij is bij normaal gebruik beduidend stiller dan dezelfde laptop van een klasgenoot. (die fan hoor ik bij normaal gebruik 80-90% van de tijd lopen en soms zelf in de "tweede versnelling") Wel een kanttekening, ik ben veel gewend van mijn desktop. (samsung schijven, passive nb, passive psu, langzaam lopende nexus fans (alleen 92 en 120mm), passief gekoelde videokaart, etc) In normaal omgevings geluid kan ik met mijn laptop leven, in een stille kamer kan ik hem duidelijk horen, maar ik hoor ook zat gewone computers die (veel) meer herrie maken.
Ook al is je laptop snel gerepareerd, dan zou ik hem toch gaan afstellen. (beter voor accu en levensduur laptop)
Ik hoop dat de problemen snel opgelost zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 15:06 ]
Volgens mij valt het best aardig mee.Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:37:
Het probleem van de video-uit is behoorlijk aanwezig, maar van overbodig (Veel) geluid heb ik eigenlijk nog niks meegekregen. (behalve in de pauze tijdens notebookcolleges, die aso lui die keihard K*t muziek draaien, maar dat terzijde)
Overige problemen heb ik nog niet echt meegekregen (op problemen van de wireless-instellingen na)
Vandaag ff bij het NSC geweest vanwege een scherm met wat speling op het scharnier.
Leek mij wel zo verstandig om te melden. Het NSC meldde vervolgens dat er wel meer notebooks rondlopen met dit "euvel". Wie hebben dit allemaal, en wie niet en iwe verachten er problemen mee?
(nadere uitleg: je kan het scherm een klein stukje naar voren/achteren bewegen zoder al te veel weerstand, daarna komt pas de weerstand van de scharnieren en kun je het scherm daadwerkelijk sluiten/openen. Hieruit volgt mijns inziens dat er klote scharnier gebruikt zijn.)
Leek mij wel zo verstandig om te melden. Het NSC meldde vervolgens dat er wel meer notebooks rondlopen met dit "euvel". Wie hebben dit allemaal, en wie niet en iwe verachten er problemen mee?
(nadere uitleg: je kan het scherm een klein stukje naar voren/achteren bewegen zoder al te veel weerstand, daarna komt pas de weerstand van de scharnieren en kun je het scherm daadwerkelijk sluiten/openen. Hieruit volgt mijns inziens dat er klote scharnier gebruikt zijn.)
Dat is een serieus euvel: bij een compaq-notebook is daardoor de plastic kap aan de buitenkant helemaal kapot gescheurd. Bij intensief gebruik is dat echt helemaal verrot voor je van de TU af bent, dus maak je geen zorgen 
Ik heb trouwens 0 mm speling: alleen de gebruikelijke verbuiging van het scherm (<1 cm bovenaan) voordat het scharnier draait.
Ik heb trouwens 0 mm speling: alleen de gebruikelijke verbuiging van het scherm (<1 cm bovenaan) voordat het scharnier draait.
Heb ik ook. Ik ben helaas wel bang voor problemen ermee, misschien nog niet nu, maar loszittend spul is nooit goed.bartvl schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:47:
Vandaag ff bij het NSC geweest vanwege een scherm met wat speling op het scharnier.
Al bij het NSC langsgeweest?bitrain schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:55:
[...]
Heb ik ook. Ik ben helaas wel bang voor problemen ermee, misschien nog niet nu, maar loszittend spul is nooit goed.
Zo nee, wel ff doen dan. Wordt ook meteen genoteerd namelijk. Weet je in ieder geval dat zij het ook weten mocht er iets mis gaan. En daarbij is het mooi een "klacht" extra.
Iemand ook problemen met de ontvangst van draadloze netwerken? Ik heb op de TUD vaak last van dat de verbinding even wegvalt of dat verbinding raar doet en ik "repair" moet gebruiken....
Het schijnt een bug in de driver te zijn, dat hij het powermanagement terugzet ook al is dat gedisabled.....
Thuis heb ik beneden goede ontvangst maar boven even contact maar daarna duurt het opnieuw inloggen te lang...
Het schijnt een bug in de driver te zijn, dat hij het powermanagement terugzet ook al is dat gedisabled.....
Thuis heb ik beneden goede ontvangst maar boven even contact maar daarna duurt het opnieuw inloggen te lang...
Verwijderd
Geen matches
Ik had (met een andere laptop) (niet TU/d) ook draadloze problemen, totdat ik de laatste drivers geinstalleerd had.
Kijk hier eens: http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/CS-010623.htm
De drivers voor 2915abg kaartje dateren augustus 2005. Ik had er drivers uit 2004 op staan. Probeer het eens zou ik zeggen.
Kijk hier eens: http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/CS-010623.htm
De drivers voor 2915abg kaartje dateren augustus 2005. Ik had er drivers uit 2004 op staan. Probeer het eens zou ik zeggen.
Mijn oplossing daarvoor: fn+f2 totdat windows doorheeft dat er geen verbinding meer is, en dan nog een keer om weer op te bouwen. klaar 
De driver is idd van 10-2004, dus een update kon wel eens helpen. Misschien ook een oplossing voor het doorzichtige intel-icoontje
De driver is idd van 10-2004, dus een update kon wel eens helpen. Misschien ook een oplossing voor het doorzichtige intel-icoontje
Nieuwe catalyst drivers uitgekomen: mobility versie
Met optie: force tv detection.
Oplossing voor mensen met TV-out problemen???
Met optie: force tv detection.
Oplossing voor mensen met TV-out problemen???
en? ik moet ff wachten tot ik weer op mijn kamer ben....
No worries m8
Nou je kan idd force tv detection doen. En dan kan je ook vrolijk dingen voor de TV instellen. Maar beeld op je TV kan ik vergeten. Dat is me nog niet gelukt....
Via mijn eigen PC werkt het nog steeds naar behoren, dus aan de tv/kabel ligt het niet.
Probeer het zelf iig ook eens, misschien doe ik iets verkeerd (als zou ik niet weten wat, want ik heb alle opties alweer doorgelopen)
Via mijn eigen PC werkt het nog steeds naar behoren, dus aan de tv/kabel ligt het niet.
Probeer het zelf iig ook eens, misschien doe ik iets verkeerd (als zou ik niet weten wat, want ik heb alle opties alweer doorgelopen)
Beeld hier blijft ook zwart, en vind het maar een irritant scherm wat ati heeft gemaakt
No worries m8
Ik heb net het topic even doorzocht met wat typische zoekwoorden voor mijn probleem maar het lijkt echt nog niet beantwoord te zijn (behalve 1 post waarin ik zie dat iemand het zelfde probleem heeft) dus vandaar hier toch mijn vraag:
Ik kan op deze laptop echt geen enkel spel spelen, de spellen starten allemaal probleemloos op en ze draaien zelfs best soepel maar na een bepaalde tijd, varierend van 5 minuten tot een half uur, valt de laptop uit. Ik vermoedde zelf een warmteprobleem maar de fan draait gewoon als ik ga gamen en de luchtafvoer lijkt in orde. Daarna maar besloten om eens langs het laptop service centrum te gaan maar daar was de reactie vrij bot 'tja hij is ook niet gemaakt om spellen op te spelen'...
Nu weet ik ook wel dat deze mensen gelijk hebben maar ik zie toch genoeg mensen om mij heen wel spellen kunnen spelen op deze laptop en ik heb dus toch het vermoeden dat er mijn laptop iets is. Heeft iemand nog suggesties of tips?
Ik kan op deze laptop echt geen enkel spel spelen, de spellen starten allemaal probleemloos op en ze draaien zelfs best soepel maar na een bepaalde tijd, varierend van 5 minuten tot een half uur, valt de laptop uit. Ik vermoedde zelf een warmteprobleem maar de fan draait gewoon als ik ga gamen en de luchtafvoer lijkt in orde. Daarna maar besloten om eens langs het laptop service centrum te gaan maar daar was de reactie vrij bot 'tja hij is ook niet gemaakt om spellen op te spelen'...
Nu weet ik ook wel dat deze mensen gelijk hebben maar ik zie toch genoeg mensen om mij heen wel spellen kunnen spelen op deze laptop en ik heb dus toch het vermoeden dat er mijn laptop iets is. Heeft iemand nog suggesties of tips?
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Ik heb deze laptop zelf niet maar ik zal toch even reageren.
Het is de grootst mogelijke onzin wat die mensen zeggen. Als jij op een laptop wilt gamen dan doe je dat lekker en daar moet die gewoon tegen kunnen. De laptop moet ten alle tijde de warmte af kunnen voeren (tenzij je gaat overclocken ed). Jij staat dus volledig in je recht. Kijk als een spel hakkelt enzo dan zouden ze kunnen zeggen: de videokaart is niet snel genoeg om mee te gamen. In dat opzicht hebben ze dan gelijk maar nu sta jij in je recht.
Ik zou dus teruggaan en hem maar lekker laten repareren.
Het is de grootst mogelijke onzin wat die mensen zeggen. Als jij op een laptop wilt gamen dan doe je dat lekker en daar moet die gewoon tegen kunnen. De laptop moet ten alle tijde de warmte af kunnen voeren (tenzij je gaat overclocken ed). Jij staat dus volledig in je recht. Kijk als een spel hakkelt enzo dan zouden ze kunnen zeggen: de videokaart is niet snel genoeg om mee te gamen. In dat opzicht hebben ze dan gelijk maar nu sta jij in je recht.
Ik zou dus teruggaan en hem maar lekker laten repareren.