[CM] Verwijderen van Popnagels en vervanging daarvan

Pagina: 1
Acties:
  • 7.591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115039

Topicstarter
Makkers,

Ik wil graag het interieur van mn case (drivebays en de rest van het 'skelet' zeg maar) gaan modden maar nu is het probleem dat het allemaal bij elkaar gehouden wordt door ontzettend veel popnagels in de case.

Nu was mijn vraag: Als ik deze popnagels uitboor, kan ik dan nadat ik alles gemod dezelfde popnagels weer gewoon bevestigen? Of kan ik dan beter schroeven gebruiken? En hoe bevestig je nieuwe popnagels (tang, of met de hand)?

Ik heb nl nog nooit met popnagels gewerkt, en ik d8 ik vraag het maar omdat ik geen zin heb om mijn kast te verklooien.

Bedankt

Jean Pop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dezelfde popnagels kun je niet meer gebruiken... Je zult er nieuwe in moeten zetten... Daar is een tang voor nodig (evt elektrisch...) Schroeven is, als je van plan bent een tang te kopen, natuurlijk een stuk goedkoper... Popnagels zijn makkelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065

De oude gebruiken lukt niet, je zult dus nieuwe popnagels moeten kopen en deze met een pop-tang moeten zetten. Popnagels zijn niet zo duur, tang ook niet volgens mij.

Let met uitboren wel op dat de gaten heel blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107484

Spuit 11

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 107484 op 27-05-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115039

Topicstarter
Bedankt voor de info jongens.

Dankzij jullie reply kan een Batz zoals ik nog wat van een ander leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41002

Neem een boortje die een 1-2mm groter is dan het gat, maar wel iets kleiner is dan het kopje van de popnagel. daarna rustig boren en op een gegeven moment valt de achterkant eraf. De voorkant is dan uiteraard ook los en kun je gaan modden.

Tip: koop bij de gamma zo'n simpel pop-nagel setje. Die liggen op de gereedschapsafdeling op de grond in die bakken. Die zijn een stuk goedkoper en incl een zooi popnagels. Ben je max 15 eur kwijt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:23
Gebruik bij het uitboren een grotere boor iets van 8mm ofzo en boor alleen de kop er af. Helemaal uitboren met 3mm (de dikte van de meest gebruikte popnagels in pckasten) levert na afloop meestal erg ruime gaten op in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Candymirror schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:55:
Gebruik bij het uitboren een grotere boor iets van 8mm ofzo en boor alleen de kop er af. Helemaal uitboren met 3mm (de dikte van de meest gebruikte popnagels in pckasten) levert na afloop meestal erg ruime gaten op in je kast.
Valt mee, je moet een boortje nemen van 2,5mm en het een beetje ronddraaien in de popnagel tot ie er uit is.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als je een grote boor gebruikt, dan raakt de kop op een gegeven moment los, zonder dat je al in je kast aan het boren bent.
Daarnaast moet je popnagels met beleid uitboren. Ze zijn vaak van aluminium en daardoor erg zacht. Met een beetje teveel druk, boor je erdoor voor je het door hebt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48

WeirdEye

Eindbaas

Ik bezorg folders en ook de Lidl folder en daar staat vanaf donderdag 2 Juni een popnageltangset in voor €3,99 met 100 blindnagels.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Heb gister de bovenkant van mijn (ms-tech :r ) case gehaald, ongeveer 10 popnagels. Heb ze gewoon doorboord, en haal je ze er zo af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117562

Ik vindt de grote boor ook beter werken. Bij gebruik met beleid is de kop er al af voordat je de kast raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145259

je popnagels uitboren. Niewe kopen en die erin steken. Zo'n tang ziet er zo uit. (klik hier)
Je kan natuurlijk ook lijmen als dit mogelijk is.

edit: zo'n tang kan tot zo'n 85 € kosten. Maar voor 20 - 30 € zou je er ook al een moete kunne vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 145259 op 27-05-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139274

Aero Cool schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:44:
Ik bezorg folders en ook de Lidl folder en daar staat vanaf donderdag 2 Juni een popnageltangset in voor €3,99 met 100 blindnagels.....
Morgen dan maar even halen, heb je gezien og het wel een beetje kwaliteit is? Heb het foldertje nog niet en het staat niet op de achterkant van de telegraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:55

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

gewoon doorboren met boor van 4mm

ik werk elke dag met alu op het werk... en moet dus geregeld popnagels uitboren :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
Hij zegt toch dat het foldertje pas 2 juni verspreid wordt...Deze aanbiedingen gaan dan niet een week van te voren al in!

Steam: maartenverheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Het gaat hier over http://www.lidl.nl/nl/ind...02.p.Blindpopnageltangset deze, speitig genoeg weer in nederland, hier in belgie kom je zoiets bijna nooit tegen in de lidl.... :'( Hij ziet er in ieder geval stevig uit.
Pagina: 1