Campen, acceptabel of niet?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om iets te verdedigen, moet kunnen.

Maar campen om het campen nee. Je krijgt er totaal geen waardering door, iig iets wat ik niet zou willen doen. Maar het hoort bij het spel. Hoe je het ook kan bekijken is ze doen het voor het team, een echt goede camper zal niet snel gespot worden of bijna niet te doden zijn. Je zal zien dat het vijandige team het een stuk zwaarder zal krijgen. Maar naar mijn idee is het fout en zeer irritant, maar ik accepteer het wel zoals ik al eerder zei het hoort bij het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappuhH schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 22:27:
Je hebt eigenlijk campen: ongeoorlooft ergens zitten om een vijand op te wachten die op goed geluk even langs komt. (niet goed)
en tactisch campen: op een cruciaal punt gaan zitten omdat je weet dat er iemand langs komt (wel goed)
Sorry hoor! (niet tegen jou persoonlijk overigens want heel veel mensen reageren zo)
Ik vind het zo'n gelul!
Je mag wel campen in geval 1 en in geval 2 niet... en als je iemand dan ook nog doodschiet... man, man, dan heb je het gezeik weer....
Campen hoort net zo goed bij de game als rondrennen als een idioot...
En beide zijn even erg en even slecht , zeker als je bedenkt dat 80 a 90% van de mensen helemaal nergens naar kijkt, teamkills (of teamhits) maken, te veel geluid maken, geen dekking geven of kansloos gaan lopen schieten, waardoor de positie verraden wordt... Ik vind dit gasten 10x erger als campers. Maar zoals ik al zei, aangezien dat 80 a 90% van de mensen is en campers maar een klein aantal, raad es over wie het meeste gezeikt wordt en vooral... door wie...
Koekje schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:25:
Ik doe niet anders dan campen in bv Farcry, maar in de wat snellere fps is het imo lame (instagib ctf ut2k4 ?) Zetten ze een of andere noob neer in een donker hoekje met zijn crosshair op de flag. Dat vind ik echt niet kunnen.
Niet tegen de persoon, maar wat gezegd wordt gaat wel weer over de willekeur van de mening van de spelers. Er mag WEL gecampt worden als ik het doe (want ik verdedig tactisch en dat moet je anders zien) als een ander het doet (in dit geval wordt zelfs een n00b genoemd, dus als je je daardoor laat doorschieten zelfs al zit hij te campen, dan ben je gewoon dom en ook nog eens slecht, want bij ctf weet je gewoon waar iedereen staat en als het bij instagib gebeurd beweeg je gewoon slecht) mag het niet, want het voldoet niet aan mijn criteria van "ik mag jou wel doodschieten en jij mij niet"

Nogmaals ik camp normaal gesproken niet, maar ik het er ook geen last van, want ik schiet ze gewoon voor hun donder, maar ondanks dat zijn er nog genoeg mensen die vinden dat ze gewoon niet doodgeschoten mogen worden door een ander als het niet aan hun spelregels voldoet...
Dus hoe je het ook doet, het is nooit goed, of je bent lame, een camper, gebruikt een bot of je cheat door wallhacks of iets dergelijks.

Bij deze wil ik al deze jammerde en zeurende mensen uitnodigen om eerst eens een keer over een spel na te denken en leren fatsoenlijk te lopen en te schieten. Het ligt niet aan een ander dat je doodgeschoten wordt, want het ligt aanjezelf.
Als iemand op me schiet en hij mist, dan weet ik meteen waar hij zit. Door goed te bewegen en te schieten betekent dat in mijn geval dat de ander meestal eerder dood is als ik.
En als hij me wel in 1 keer goed doodschiet, dan druk ik gewoon weer op de knop en speel verder, want dan schoot die persoon goed, of ik bewoog niet goed genoeg.

<AMEN>

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Niet tegen de persoon, maar wat gezegd wordt gaat wel weer over de willekeur van de mening van de spelers. Er mag WEL gecampt worden als ik het doe (want ik verdedig tactisch en dat moet je anders zien) als een ander het doet (in dit geval wordt zelfs een n00b genoemd, dus als je je daardoor laat doorschieten zelfs al zit hij te campen, dan ben je gewoon dom en ook nog eens slecht, want bij ctf weet je gewoon waar iedereen staat en als het bij instagib gebeurd beweeg je gewoon slecht) mag het niet, want het voldoet niet aan mijn criteria van "ik mag jou wel doodschieten en jij mij niet"
Dit is het totaal veranderen van mijn standpunt, ik vind het uiteraad leuk om niet zo vaak gefragged te worden maar als dit op oneerlijke manieren gebeurd ben ik het er niet mee eens, ik vind campen in de hierboven geschetste situatie niet goed omdat het afdoet aan aan de gameplay ervaring van beide spelers. Of is het zo dat iemand er van geniet om stationair iedereen af te knallen die voorbij komt?! (er niet voor niets een loop optie in het spel). Ik kan het ook(vandaar de ongenuanceerde term noob) daar is geen kunst aan, Ik doe het niet omdat ik het niet leuk vind en omdat ik er andere mensen mee zou kunnen ergeren. Als je een potje ut2k4 met elkaar doet ben je niet TEGEN elkaar maar MET elkaar bezig een spelletje te spelen. (afgezien van clanwars)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheelt per spel en per situatie:

Als je CS doet met een volle server, en één van de mensen zit met een sniper-rifle, ik vind dat dat moet kunnen. Iedereen heeft zo z'n eigen speelstijl, en als die figuur niet te vaak het sniperrifle ter handen neemt, moet het allemaal kunnen toch? En zoals al gezegd, als je dan gesniped wordt, heb je nét niet goed genoeg om je heen gekeken.

Maar als het één tegen één is, en eentje gaat zitten campen, dat is inderdaad wel ontzettend lame.

In Battlefield (Desert Combat eigenlijk) vind ik het ook geen bezwaar als iemand snipet, is vaak erg handig om wat coverfire mee te geven, zodat je teammates door kunnen gaan. Ik ben zelf een redelijk skilled sniper, en wordt op die manier ook ingehuurd door m'n clan, maar ik vind het ook niet erg als ik zelf eens neergeknald wordt door een sniper.

Maar op een map als Bridge krijg je ook vaak snipers tegen snipers, dat vind ik dan wel jammer.

Dus het hangt (bij mij althans) af van de situatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
Tja wanneer ben je aan het campen en wanneer is het gewoon dat je weet dat iemand daar gaat komen waar jij zit omdat diegene zo voorspelbaar is. Vandaag tijdens Enemy Territory liep er ook iemand op mij te zeuren omdat ik hem op zat te wachten. Hij was daarvoor al 3 keer omgelopen, dus ja dan is het toch gewoon een kwestie van dat hij voorspelbaar is en maar op een andere route moet zoeken? Als ik daar echt een kwartier zou zitten was het wat anders, maar nu was het gewoon ene kwestie van nog geen minuut wachten totdat hij zou verschijnen. Dat mag van mij wel. Geen enkel probleem mee.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:41:

In Battlefield (Desert Combat eigenlijk) vind ik het ook geen bezwaar als iemand snipet, is vaak erg handig om wat coverfire mee te geven, zodat je teammates door kunnen gaan. Ik ben zelf een redelijk skilled sniper, en wordt op die manier ook ingehuurd door m'n clan, maar ik vind het ook niet erg als ik zelf eens neergeknald wordt door een sniper.

Maar op een map als Bridge krijg je ook vaak snipers tegen snipers, dat vind ik dan wel jammer.

Dus het hangt (bij mij althans) af van de situatie.
DC bridge is dan ook de sniper map natuurlijk. Overigens is snipen en campen totaal wat anders. Een goede sniper blijft niet op dezelfde plek zitten namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:55

Polycom

Poes van goud

In counter strike vind ik het echt super vervelend.. loop je ff pang sniper shot en dood.
offe je loopt een gang door en paf, zit er links een gast achter een barrel die je niet zag.

In unreal tournement is campen vrijzinloos..
in battlefield doe ik het wel is, met een sniper.. is wel super handig om snel een point te veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 13:33
Ach ik vind dat als je niet kan winnen doordat iemand campt dat je gewoon niet weet waar je mee bezig bent. Ik kan begrijpen dat het niet cool is als op een pub een heel team campt maar jij moet jezelf maar daarop aanpassen ikzelf heb daar nooit zon moeite mee. wel is het lullig als mensen tijdens een potje istagib gaan campen maar das ook weer geen tactical shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt er ook sterk aan of je war of pub speelt

pub is het bijna sowieso not done, maar war ga je je gang maar :)

overigens wel een twijfelachtig onderwerp:

http://gathering.tweakers...&select_forum=12#hitstart

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, ik versla campers met gemak.

Ga anders Quake 3 spelen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ook zijn middels als flash en smoke ideaal tegen campers samen met een goeie taktiek

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:45
campen rulezz, bij infiltration en bij elimination.

ik heb echt zo'n enorme hekel aan die gasten die als een kip zonder kop door die map sprinten en op alles schieten wat beweegt. ik speel SOF II en ik zeg niet dat ik zo zeer camp, maar meer voorzichtig rond loop, continue voor en achter in de gaten houden, achter hoekjes staan en rustige kijken waar je iemand ziet lopen / zitten. ik vind die snipe-maps ook heerlijk. lekker vanuit een snipe toren de briefcase in de gaten houden en je team maten in een duel helpen door de tegenstander neer te snipen.

maarja dat doe ik niet alleen, ik ren ook regelamtig als een kip zonder kop door die map, de ene ongerichte nade na de andere.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 13:54
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:05:
Je zou ook kunnen zeggen om welk spel het gaat of wil je het vrij algemeen houden ?

Er zit nogal een verschil tussen campen en Campen...

Je kunt campen om iets te verdedigen maar je kan ook 5 min in een donker hoekje gaan zitten wachten tot er iemand voorbij komt. Dit laatste keur ik niet goed.

Je kan campen bij CS maar ook bij Instagib UT2004 ofzo en dan vind ik het eerste beter kunnen dat bij insta..

Probeer je post iets uitgebreider te maken dan discusieer ik wel mee :)
Iid.. maar net als in CoD heb je snipers..
En dan.. een sniper rent niet rond :? |:(
Dus als ik gesniped wordt.. hoor je me niet klagen.. ik moet gewoon goed zoeken om hem uit te schakelen.. O-)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Sowieso, als je in CoD gekilled word dan zie je precies waar ze zitten.
Ik speel nu vaak CoD op een public server die toch redelijk strak georganiseerd is. Als we dan bv. CTF doen dan gaan er 3 in een jeep op weg om de flag te halen en ik blijf met kar achter om te voorkomen dat onze flag gejat word. Moet je maar beter uitkijken en de omgeving checken, die flag loopt heus niet weg...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik speel voornamelijk cs only

en campers heb ik eg een scheit hekel aan.

oke als je de bomb covert na het planten.
de bomb covert als ct nadat die op de grond licht dat mag.

maar verder in alles zijn campers skill loze noobies en het betekent free kills ze zijn zo makkelijk te pwne:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 13:33
waarom maakt iedereen ze toch trouwens zo druk over campers als je het toch niet bevalt ga je toch tetris spelen of ga je toch lekker single player spelen. ik snap de ophef niet je speelt iets voor je plezier if you dont like it play something else

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Dr is ook wel een groot verschil tussen een public server en tijdens een war. Tijdens een war mag je alles doen wat legaal is volgens de war-regels, dus waarom niet de bomb verdedigen door te campen, lijkt me slimmer dan de tegenstander tegemoed rushen.. Dán vind ik het dus tactiek.. Maar in een public-gameserver vind ik het ronduit lame, want daar gaat het puur om de fun (ook wel om tacts natuurlijk, maar je snapt (hopelijk) waar ik op doel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

martijnf schreef op zondag 29 mei 2005 @ 01:58:
waarom maakt iedereen ze toch trouwens zo druk over campers als je het toch niet bevalt ga je toch tetris spelen of ga je toch lekker single player spelen. ik snap de ophef niet je speelt iets voor je plezier if you dont like it play something else
CS is ook leuk.. tot je campers (en AWP-lamers, en cheaters for that matter) tegenkomt, dan is de lol er snel van af :/
Een beetje een ander spel gaan spelen omdat andere het voor jou verpesten omdat ze het niet fatsoenlijk kunnen spelen.. het moet niet gekker worden |:(.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
Persoonlijk vind ik het nogal van scores afhangen. Of iemand met 0-6 in een hoekie zit of met 6-1 voor. Dit geldt beide voor team scores en personal scores. Een 'pro' speler op een n00 server met alleen AWP = lame. Houd rekening met scores, als je tegoed bent, zoek een andere server op.

:w Muad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 01:54:
ik speel voornamelijk cs only

en campers heb ik eg een scheit hekel aan.

oke als je de bomb covert na het planten.
de bomb covert als ct nadat die op de grond licht dat mag.

maar verder in alles zijn campers skill loze noobies en het betekent free kills ze zijn zo makkelijk te pwne:D
Ik heb (inmiddels dik jaar geleden voor het laatst maargoed) cs gespeeld, wat mij daar irriteerde waren de cheaters, niet de campers... je weet toch waar ze zitten?? Aangezien ik zelf goed schiet had ik daar nooit zoveel problemen mee.
mbt CS heb ik me voorgenomen nooit meer te spelen, totdat het cheatvrij is. Want het spelconcept is echt goed, alleen is het spel verziekt.
T4F.nl_Muad schreef op zondag 29 mei 2005 @ 02:17:
Persoonlijk vind ik het nogal van scores afhangen. Of iemand met 0-6 in een hoekie zit of met 6-1 voor. Dit geldt beide voor team scores en personal scores. Een 'pro' speler op een n00 server met alleen AWP = lame. Houd rekening met scores, als je tegoed bent, zoek een andere server op.

:w Muad
Voorop gesteld begrijp ik natuurlijk wat je bedoelt. Je moet je afvragen of het voor een skilled iemand leuk is op een public server te spelen waar hij met 20 kills los van de rest staat. Maar wat mij verbaast is dat iemand anders dat lame noemt. WTF? Waar bemoei je je mee 8)7
Nogmaals ik begrijp wel wat je bedoelt, maar iedereen mag toch weten waar hij of zij speelt en op wat voor manier? Ik vind niet eens dat iemand het RECHT heeft om daar iets van te vinden. Het is gewoon jou mening tov die van iemand anders. Ik kan je vertellen dat ik zelf tot ik in een ver verleden de FFA servers gebruikte om even in te schieten, om even de pols en vingers warm te maken... En dan ben ik lame? De rest van de spelers was hooguit slecht, maar daar zou ik toch niets aan kunnen doen? In jou beleving zou ik dan een server moeten uitzoeken die voor mij min of meer gelijke skills had? Nou, los van het feit dat die mensen waarschijnlijk geen FFA meer spelen, kan ik je vertellen dat zo'n server altijd vol zit (met n00bs overigens, want die willen zich met de beteren meten)

Met CS werd bijvoorbeeld gebant omdat ik cheatte, althans dat werd beweerd, omdat ik een ratio gemiddeld had van 1 op 4, 1 op 5 (goede dagen en slechte dagen weggelaten)
Ik heb vast niet op de meeste skilled server gespeeld, maar wel degene met beste ping voor mij.

Mensen kunnen gewoon niet tegen hun verlies en zijn lame jankerts. Want als er iemand beter is als zijn, dan beginnen ze gewoon te whinen.
Dan ben je flauw (want je speelt niet met de wapens waarvan zij willen waar je mee speelt ipv alle wapens in een spel mogen gebruikt worden)
Dan ben je lame (want je scoort veel beter als zij, dus heb je niet het recht ergens te spelen blijkbaar ipv als ik een beetje oplet en luister, kan ik mijn kill ratio iets oprikken, als ik niet dood ben kan ik scoren)
Dan ben je camper (want je zit niet op de plek waar zij vinden dat je moet zijn of je beweegt niet genoeg of je schiet te raakt or whatever ipv ik ben een incompetente idioot die niet instaat is het spel in te schatten of raak te schieten)
Dan ben je een cheater (want het KAN niet dat er iemand beter is als degene die loopt te whinen ipv gewoon raak schieten als je iemand ziet en je kop houden en respect voor elkaar hebben)
Dan ben je wallhacker (want alle schoten zijn onmogelijk, ipv ik ben een olifant die je op 100 meter hoort aankomen, het is gewoon een kwestie van aftellen)

Ik doe er zelf aan mee, dus ik ben zelf geen haar beter.
Maar het feit dat deze topic bestaat betekent al dat het op veel servers niet leuk spelen is... een derde campt (of speelt zoals ze wil) een derde zeikt en een derde speelt of irriteert zich aan het geheel.

Als iedereen nu accepteert dat alles wat binnen de mogelijkheden van het speel ligt geoorlooft is, dan is er geen discussie meer en is het waarschijnlijk weer leuker om te spelen.

Een andere tip, disconnect gewoon als je het er niet mee eens bent, verpest het ook nog niet weer een keer voor anderen met spam en teamkillen omdat je het er niet mee eens bent.
Verbeter de wereld begin bij jezelf.

De grootste grap is dat de mensen die altijd overal over zeiken uiteindelijk hetzelfde doe als waar ze over klagen... als je er naar vraagt wordt er negen van de tien keer gereageerd : MAAR ZIJ DOEN HET OOK !!

jaja, daar gaat je moraal :)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 09:17:
[...]

Ik heb (inmiddels dik jaar geleden voor het laatst maargoed) cs gespeeld, wat mij daar irriteerde waren de cheaters, niet de campers... je weet toch waar ze zitten?? Aangezien ik zelf goed schiet had ik daar nooit zoveel problemen mee.
mbt CS heb ik me voorgenomen nooit meer te spelen, totdat het cheatvrij is. Want het spelconcept is echt goed, alleen is het spel verziekt.
cheatvrij krijg je het nooit... het hangt alleen af of de beheerders van de servers veel moeite doen om ze te bannen. zomaar enkele anti-cheat tooltjes installeren en denken dat je probleem opgelost is, is nonsens. als je onze banlist bekijkt en weet dat dit maar sinds september vorig jaar is (5197 actieve bans atm) dan weet je dat je zelf moeite moet doen...
dit is over een 15tal servers samen moet'k wel zeggen...

verder vind'k het altijd tof als je maar met een 4-6tal op de server bent om te 'wandelen/kruipen' naar je objective... lekker slenteren, je achterkant goed beschermend en lekker tactisch "campen" of opwachten om het hoekje als je iemand hoort komen. (overigens weet je, als je met zo weinig op de server zit, dat na 30 sec (evt om een bepaalde plek te beveililgen) het nutteloos is om te blijven "lopen" :P
Met CS werd bijvoorbeeld gebant omdat ik cheatte, althans dat werd beweerd, omdat ik een ratio gemiddeld had van 1 op 4, 1 op 5 (goede dagen en slechte dagen weggelaten)
wat is nou mis met die score... ik heb ook soms dagen dat'k lekker 20-1 speel of meer... of K/D van 6:1 of zo... (hoewel ik de laatste keer dat'k op een andere server speelde(geen van de onze) ik ook gebanned werd wegens cheaten :o ik molde een cheater met glock en dat maakte mij ook meteen een cheater :P)

mss om het even op onze regels te houden:
cheating = perm ban natuurlijk, maar een admin moet een demo nemen of onze cheat scanner moet aantonen dat de speler bestanden heeft uit cheats. op die manier wordt iedereen fair behandeld: is de demo niet duidelijk genoeg: unban (tot de volgende?)
campen: we hanteren de regels dat iedereen zijn objectives moet naleven, maw Ts basecampen op dust is uit den boze, CTs basecampen op dust mag niet als de bom geplant is bvb. een simpele slap /white textje is dan meestal genoeg om de boel weer in gang te zetten...

[ Voor 29% gewijzigd door H!GHGuY op 29-05-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekje schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:21:
[...]

Dit is het totaal veranderen van mijn standpunt, ik vind het uiteraad leuk om niet zo vaak gefragged te worden maar als dit op oneerlijke manieren gebeurd ben ik het er niet mee eens, ik vind campen in de hierboven geschetste situatie niet goed omdat het afdoet aan aan de gameplay ervaring van beide spelers. Of is het zo dat iemand er van geniet om stationair iedereen af te knallen die voorbij komt?! (er niet voor niets een loop optie in het spel). Ik kan het ook(vandaar de ongenuanceerde term noob) daar is geen kunst aan, Ik doe het niet omdat ik het niet leuk vind en omdat ik er andere mensen mee zou kunnen ergeren. Als je een potje ut2k4 met elkaar doet ben je niet TEGEN elkaar maar MET elkaar bezig een spelletje te spelen. (afgezien van clanwars)
:)
Koekje, je hoeft je niet te verdedigen, het was niet tegen jou bedoelt. En als je het wel zo ervaart, dan sorry daarvoor.

Het ging me om wat je zei, want het is een vrij algemene mening die waarschijnlijk veel mensen met je delen.

vriendjes? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIGHGuY schreef op zondag 29 mei 2005 @ 09:42:
[...]

cheatvrij krijg je het nooit... het hangt alleen af of de beheerders van de servers veel moeite doen om ze te bannen. zomaar enkele anti-cheat tooltjes installeren en denken dat je probleem opgelost is, is nonsens. als je onze banlist bekijkt en weet dat dit maar sinds september vorig jaar is (5197 actieve bans atm) dan weet je dat je zelf moeite moet doen...
dit is over een 15tal servers samen moet'k wel zeggen...

verder vind'k het altijd tof als je maar met een 4-6tal op de server bent om te 'wandelen/kruipen' naar je objective... lekker slenteren, je achterkant goed beschermend en lekker tactisch "campen" of opwachten om het hoekje als je iemand hoort komen. (overigens weet je, als je met zo weinig op de server zit, dat na 30 sec (evt om een bepaalde plek te beveililgen) het nutteloos is om te blijven "lopen" :P
Klopt, cheatvrij krijg je het nooit, maar ik heb het niet over EEN cheater, maar ik heb het over dat ik als ver bovengemiddelde speler in welke shooter dan ook, met inmiddels bijna 10 jaar ervaring, helemaal de tering geschoten wordt (wat in eerste instantie kan omdat ik het destijds voor het eerst speelde) maar vervolgens na een paar weken spelen (en dan heb ik echt wel door hoe het werkt) bij een clan ga omdat ik het leuk vind en 2 maanden later gebant wordt omdat men vind dat ik cheat.

Ik weet natuurlijk niet op welke server je admint, maar ik kan je vertellen dat ik op de server waar ik destijds gebant werd (iets van 1,5 jaar geleden) de volgende dag weer unbant was, omdat toevallig een admin bij mij om de hoek woonde (ik kende hem ook, maarja wat wil je na zolang gegamed te hebben) die wist dat ik altijd orgineel speel, want ik kom (in tegenstelling tot veel andere) wel veel op lans. In mijn quake tijd gingen we zelfs naar Duitsland, zweden en finland om tegen de "goede" clans op lans te spelen en ook andersom. Ik ken games niet anders als "originele models" geen bots ect... Cheaten was niet eens een optie als je op een lan een war zit te spelen met 10 man achter je scherm. Overigens maakte ik zelf altijd demo's omdat wij hieraan de tactics aanpaste e.d.
[...]
wat is nou mis met die score... ik heb ook soms dagen dat'k lekker 20-1 speel of meer... of K/D van 6:1 of zo... (hoewel ik de laatste keer dat'k op een andere server speelde(geen van de onze) ik ook gebanned werd wegens cheaten :o ik molde een cheater met glock en dat maakte mij ook meteen een cheater :P)
Niets volgens mij, maar niet iedereen bleek daar mee eens te zijn :)

oops: ik had de de meldingen wel samen mogen voegen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 08:58

Stewie!

Keen must die!

Je hebt een verschil in campen. Ik neem even CS als voorbeeld:
- campen met een AWP op je eigen spawnpunt => erg lame
- campen in één of andere gang omdat je die moet verdedigen => tactiek

Aan die eerste erger ik me wel. Vanwege die spelers die zich de hele game verstoppen en soms tevoorschijn komen om op de tegenstander te schieten. Vooral de de_dust mappen hebben hier ruime gelegenheid voor. Dan hebben die spelers inderdaad een score van 20-1 en dan gaan ze direct roepen dat ze "high skilled" zijn en als ze commentaar van de admin krijgen (no camping server) "jullie wordten tog ge0wnz0rd vieze kk ******* naab dit is echt lal"

:/

Dan vraag je je toch af of zo'n persoon wel de basisschool heeft afgemaakt. Elke zin bevat "kk" en op elke reactie wilt hij laten weten dat hij "high skilled" zou moeten zijn. Mwah, gok eerder het tegenovergestelde als AWP z'n enige kunstje is. Overigens is CS het enige spel waar dit taalgebruik voorkomt en zowat de enige game waar er een eeuwige camp-discussie is. Desondanks blijft het een zeer leuk spel en als je weet dat er gecamped wordt kan je altijd de flashbang gebruiken, gewoon een fantastische uitvinding in een fps game.

[ Voor 5% gewijzigd door Stewie! op 29-05-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

De grootste campers op aarde zijn niet de noobies, maar de mensen uit de 'hoogste' clans!

Echt waar, maar je wilt gewoon niet weten hoe hard die kunnen campen. Nog wel 10x erger dan een noobie die altijd op dezelfde plek zit.

Vooral bij CW's (clanwars, liever gezegd CAMPwars) campen ze het hardst. Ik zit zelf ook in een grote clan met veel goede spelers maar we winnen bijna nooit een clanwar, simpelweg omdat we te 'braaf' zijn om continu te campen.

Een noobie daarentegen is niet zo erg. Deze zit vaak op dezelfde plek, is niet zo snugger en kan nog niet zo goed schieten.

Ik heb gisteren echt een deel van de avond verpest aan een belacheljke CAMPwar... zonde. :/

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 29-05-2005 10:21 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank_Knopers schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:20:
De grootste campers op aarde zijn niet de noobies, maar de mensen uit de 'hoogste' clans!

Echt waar, maar je wilt gewoon niet weten hoe hard die kunnen campen. Nog wel 10x erger dan een noobie die altijd op dezelfde plek zit.

Vooral bij CW's (clanwars, liever gezegd CAMPwars) campen ze het hardst. Ik zit zelf ook in een grote clan met veel goede spelers maar we winnen bijna nooit een clanwar, simpelweg omdat we te 'braaf' zijn om continu te campen.

Een noobie daarentegen is niet zo erg. Deze zit vaak op dezelfde plek, is niet zo snugger en kan nog niet zo goed schieten.

Ik heb gisteren echt een deel van de avond verpest aan een belacheljke CAMPwar... zonde. :/
Die keuze maak je toch ECHT zelf... Er is niemand die je dwingt om te spelen he ;)
Kan me het gevoel goed voorstellen, maar je speelt toch om te winnen? Braaf zijn (lees doodgeschoten worden) blijkt toch niet helemaal de oplossing te zijn als ik jou zo hoor.
Als het spelen fanatiek wordt of ergens om gaat heb je dat altijd, das ook de reden dat ik alleen nog op maandag avond met vrienden op een private server speel met mensen die ik ken... geen gezeur geen gezeik... als we public spelen, dan winnen we alles maar we hebben zelfs niet eens de behoefte meer om clanwars te spelen, omdat het toch alleen maar uitmond in een overloos gezever over alle onderwerpen die al besproken zijn.

Over dat soort dingen kan ik je de meest prachtige verhalen vertellen, maar ik zal je er verder niet mee vervelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:08:
[...]
Ik weet natuurlijk niet op welke server je admint,...
als je even subtiel het linkje volgt van de banlist kun je het wel vinden ;)

@DaMorpheus
daarom houden wij ook de strikte regels dat objectives moeten nageleefd worden. al betekent het campen. (cs_siege bvb alhoewel die map niet gedraaid wordt afaik, wel cs_1337_assault)

@Frank Knopers
op een war kun je er niet veel aan doen he... de meeste wars draaien na een ronde of 3 uit op een AWP-h**ren-wedstrijd en dan is voor mij de fun er ook af idd... zeker als je maps als aztec speelt bvb.

off-topic @DaMorpheus:
ik heb ondertussen mijn tooltje om onze windows-servers up te houden opnieuw geschreven en dit werkt nu stukken beter dan welke fix dan ook... We plannen zelfs om voor juli met een eerste public release te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik ben dan overgestapt op cs source en valve anti cheat 2 {vac2} is al bijna af en dan is het bye bye cheaters want vac2 gaat wekelijks/dagelijks geupdate worden.

en de gene die zeggen als je 20-0 staat moet je naar andere server is bullshit

wil niet op scheppen ofsow maar ben skilled sta elke server zowat 25-1 50-5 ensow

gewoon loosing team joine en het komt goed:D

cheaters zijn nog erger dan campers/lamers

[ Voor 8% gewijzigd door jorisw86 op 29-05-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Wel grappig dat iedereen hier de campers "owned". Net of hier allemaal top gamers rondlopen :+ Moet nog maar zien of dat ook echt zo is :P
jorisw86 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:32:
ik ben dan overgestapt op cs source en valve anti cheat 2 {vac2} is al bijna af en dan is het bye bye cheaters want vac2 gaat wekelijks/dagelijks geupdate worden.

en de gene die zeggen als je 20-0 staat moet je naar andere server is bullshit

wil niet op scheppen ofsow maar ben skilled sta elke server zowat 25-1 50-5 ensow

gewoon loosing team joine en het komt goed:D

cheaters zijn nog erger dan campers/lamers
Als we jou moeten geloven ben je wel de master in CS. Misschien eens op andere servers dan UK noob servers komen :P En trouwens...doe eens een screenshotje van je ownage! :O

[ Voor 73% gewijzigd door Ebayzo op 29-05-2005 10:37 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

HIGHGuY schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:31:
[...]
off-topic @DaMorpheus:
ik heb ondertussen mijn tooltje om onze windows-servers up te houden opnieuw geschreven en dit werkt nu stukken beter dan welke fix dan ook... We plannen zelfs om voor juli met een eerste public release te komen ;)
Ah, heb je het gevonden in het register? :)
EbAyzo schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:36:
Wel grappig dat iedereen hier de campers "owned". Net of hier allemaal top gamers rondlopen :+ Moet nog maar zien of dat ook echt zo is :P
Typisch CS gamers :)
Die zijn altijd beter :P

Nee effe serieus: wij krijgen elke dag meer dan 30 mails binnen van CS clans die gesponsored willen worden. Vaak gaat het dan om een "associatie" die begin dit jaar is opgericht en over "managers" die met ons nog contact gaan opnemen :D :'( :D
Dat is zooooo erg, gewoon copy/paste sponsor aanvragen :+
En ze zijn allemaal med-high skilled of gewoon high skilled :X

[ Voor 46% gewijzigd door Stewie! op 29-05-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
Zolang het maar geen spawncampen is vind ik het prima :)

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbAyzo schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:36:
[...]
Als we jou moeten geloven ben je wel de master in CS. Misschien eens op andere servers dan UK noob servers komen :P En trouwens...doe eens een screenshotje van je ownage! :O
De discussie gaat niet over of je wel of niet goed bent, maar wat je van campen vind.
Ik heb er geen problemen mee (al doe ik het zelf niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:44:
Waanzinnige discussie: als een camper van het type "woont in donker hoekje" is, is het een kwestie van dat hoekje perforeren en vullen met explosief spul. Dit soort kansloze prutsers herken je vaak aan de ultieme namen (Neo, Morpheus, of iets met een berg leestekens ipv letters) en aan het feit dat de kill/death ratio beroerd is, ongeacht hun score. Die score baseert men vooral op geluk: komt er veel langs of weinig.

Is ie van het type "zit telkens in een ander donker hoekje" dan is het geen campen maar gewoon slim spelen. Dat noemen veel mensen die vinden dat iederen (net als zij) kansloos volgas een map door moet wel campen. Puur uit frustratie dat een ander het totale spel beter beheerst gaan ze zich beroepen op het feit dat je zogenaamd alleen op je reflexen, aimskillz en kruissnelheid afgerekend mag worden. Ongezouten bullshit, noemen we dat: als je de map goed kan navigeren, precies weet waar iemand uit gaat komen als je hem een hoek om ziet schieten en hem daar opwacht om hem af te knallen, ben je gewoon goed aan het spelen. Het is onzin om te zeggen dat de battle gaat om je bewegingssnelheid met je muis: het toaal pakket bepaalt of je goed bent. Voetballers die niet hard kunnen rennen en niet heel hard kunnen schoppen kunnen alsnog geweldige voetballers zijn, als ze maar zuiver gemikt schieten en altijd op de juiste plek weten te staan hoeven ze niet hard te schieten en te rennen.
En hier ben ik het HELEMAAL mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ik speel altijd quake3 threewave mod , met name Capturestrike. Hier wordt ik ook soms uitgemaakt voor camper, doch heb ik er de volgende bemerkingen bij :

-Ik sta nooit geen minuut lang op 1 plaats
-Ik speel altijd defensief, als ik 1-1 kom te staan schiet ik altijd al achteruitlopend
-Sta ik meestal wat betreft score en damage/time bij de besten, doch daar mijn aim met mijn mx500 muis niet meer zo goed is als met mijn dual optical van Logitech, ben ik minder te vinden voor een aanvallend spel...

Dus jah , echt campen doe ik niet , ik speel gewoon defensief O-)

Ik ben van het standpunt : als campen , kan resulteren in winnen, dan waarom niet ?

Net hetzelfde bij een potje Mortal Kombat , soms zie je er bijvoorbeeld met Scorpion constant zo'n speer doen , enz... welnu , het is dan maar aan de tegenstander om uit de herhaalde gameplay het voordeel te halen , en er iets op te vinden !

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 02:13
Campen is ok, denk maar aan het echte leven, ga jij overal rondrennen in een oorlog? Rennen snipers rond? Nee ze zitten ergens, schieten en verplaatsen zich. Het is een normaal is dus acceptable.

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Het spel wat ik speel is 'bijmijnweten' nog niet langs gekomen : Day of Defeat. Het is een ww2 fps shooter. Er zijn per team restricties op de klasses die je gebruikt dus 5 snipers komt niet voor. Daarnaast is er auto-respawn naar 15sec (max). Sterven is minder frusterend.

De enige die kunnen campen zijn MG's ( machine gunners ) maar deze moeten op de grond liggen en nog deployen (tripod zetten) , deze zijn onwaarschijnlijk makkelijk neer te peren als je weet waar ze liggen. Dus dat is niet echt storend. En omdat je ook een geprimede nade erop kan stuiteren zodat hij nogeens de kans krijgt om te vluchten.

En daarnaast nog snipers,over het algemeen hebben ofwel noobies dit wapen of de pros. De pro-sniper speelt trouwens offensief ermee. dwz : oprukken todat je een vijand vind. Wachten (eventueel op smerigspotje) neerperen en naar de volgende gaan. De noobie daarintegen staat op de meest standaard spotjes en vraagt om een backstab sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

DaMorpheus schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:36:
[...]

Ah, heb je het gevonden in het register? :)
nee ik heb mijn programma (dat niet volledig was) herschreven...
en wat die dingen in het register betreft, afaik kan het register geen messagebox tegenhouden.
wat wel afstaat is die crap ivm foutmeldingen aan microsoft wat waarschijnlijk hetgeen is wat jij bedoelt.

dus if you cann't fix it, bypass it...

mijn programma werkt trouwens stukken zekerder dan elk ander omdat et er ook specifiek voor gemaakt is...
jorisw86 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:32:
...en...en...en...
vac2 is op dit moment volgens de laatste geruchten in testfase.
wanneer VAC2 zal geupdate worden is niet bekend (heeft et wel updates nodig?)
vac2 is ook voor regular CS

[ Voor 29% gewijzigd door H!GHGuY op 29-05-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Mr.SiS schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:06:
Het spel wat ik speel is 'bijmijnweten' nog niet langs gekomen : Day of Defeat. Het is een ww2 fps shooter. Er zijn per team restricties op de klasses die je gebruikt dus 5 snipers komt niet voor. Daarnaast is er auto-respawn naar 15sec (max). Sterven is minder frusterend.

De enige die kunnen campen zijn MG's ( machine gunners ) maar deze moeten op de grond liggen en nog deployen (tripod zetten) , deze zijn onwaarschijnlijk makkelijk neer te peren als je weet waar ze liggen. Dus dat is niet echt storend. En omdat je ook een geprimede nade erop kan stuiteren zodat hij nogeens de kans krijgt om te vluchten.

En daarnaast nog snipers,over het algemeen hebben ofwel noobies dit wapen of de pros. De pro-sniper speelt trouwens offensief ermee. dwz : oprukken todat je een vijand vind. Wachten (eventueel op smerigspotje) neerperen en naar de volgende gaan. De noobie daarintegen staat op de meest standaard spotjes en vraagt om een backstab sessie.
ik speel zelf ook day of defeat (leuk te horen dat ik niet de enige ben) en je hebt idd gelijk. Dit spel zit zo goed in elkaar dat als je wilt leven je juist moet bewegen.
nadat je 1x iemand dood ge'camp't heb dan MOET je verplaatsen, want die gozer weet precies waar je zit, en in dit spel is kennis echt een stuk belangrijker dan in de meeste fps.

Trouwens heb ik ook veel counter-strike gespeeld, en ik vond die campers juist altijd grappig :D
Wanneer er op een beetje niveau clan matches gespeeld worden dan heb je geen flikker aan campen.

je speelt als team, en alles is toegestaan. als jij als heel team langs een dood hoekje loopt en de derde persoon gaat eens kijken of er iemand zit, dan zit je gewoon in een slecht team, en verdien je het om dood te gaan.
90% van de camp plekken kan je makkelijk overmeesteren zonder dat er iemand van je team dood gaat.

dit kan door:
dekkend silent opschuiven dus zorgen dat elk team member een opening dekt, aangezien campers altijd (99%) in korte hoeken zitten, zitten zij dicht bij het obstakel, en jij er ver af. Dit zorgt dat jij hun eerder kunt zien dan hun jouw. (je gun steekt uit enzo)
rushen gevaarlijk, en een hele kunst als je het goed wilt doen. Als team moet je dan op elkaar ingesteld zijn. Het gaat in princiepe hetzelfde als wat ik hierboven heb staan, maar dan met geluid en 10x zo snel. ook gooit de 2de man flashes op goede plekken, zodat jouw team er geen last van heeft, maar de tegenstander wel.

op pubs is het een heel ander verhaal, daar camp ik zelf ook, en als je dit goed doet, dan kan je rustig in je uppie 10 man doodknallen (als het niveau van de pub niet te hoog is)

met campen bedoel ik dan niet 10 man lang achter hetzelfde kistje zitten, maar silent lopen, en zodra je wat hoord de persoon opwachten.
zorgen dat niemand weet waar jij zit, maar dat jij weet waar iedereen zit. Dit is gewoon een kunst. Je zou het kunnen vergelijken met de gemiddelde rambo film

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

BasieP schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:41:
op pubs is het een heel ander verhaal, daar camp ik zelf ook, en als je dit goed doet, dan kan je rustig in je uppie 10 man doodknallen (als het niveau van de pub niet te hoog is)

met campen bedoel ik dan niet 10 man lang achter hetzelfde kistje zitten, maar silent lopen, en zodra je wat hoord de persoon opwachten.
zorgen dat niemand weet waar jij zit, maar dat jij weet waar iedereen zit. Dit is gewoon een kunst. Je zou het kunnen vergelijken met de gemiddelde rambo film
dit is nou net ook wat'k zei, en dit gaat lekker als er neit veel mensen op de server zijn (mss nog met 8vs8) maar op onze 32player servers kun je dit niet doen tijdens de eerste minuten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
campen hoort gewoon niet en iemand die stil stata afschieten is makkelijk

zie maar:D

http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/

zie de screens

Ik ben Destroyer btw:P

[ Voor 9% gewijzigd door jorisw86 op 29-05-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja men verdient het gewoon als je wordt afgeknalt door een (spawn)camper. Kun je van alles zeggen en/of denken maar op dat moment zuig jij (en eventueel je team) gewoon :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

jorisw86 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:01:

zie de screens

Ik zie missende deaths en score tegen bots? :?
Maar wat voor nut heeft jouw post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:38:
Campen....het gaafste wat er is!!!!.... Ik speel erg veel On-line op Unreal Tournament servers, Sniper servers. Deze zijn zo danig ingesteld dat je wel moet campen.. Re-spawn killing is b.v. niet toegestaan, dat resulteerd direct tot je eigen dood. Zo zijn er ook servers ingericht waar je niet kan "Run And Gun". Dus je kan niet rennen en schieten tegelijk. Pesoonlijk vind ik dit soort servers geweldig. Je bent dan ongeveer een half uur met 1 level bezig.. lekker donker.. goed plekje zoeken, en dan maar kijken of je iemand kan vinden. Super grote level, en gemodde sniper rifle zodat je extra ver kan inzoemen. Helemaal TOPPIE!!!
Same here, De server van ZSZ lijkt heel erg op jouw beschrijving... Ik zit al 3 jaar lang op die server (steeds met pauzes van 6 maand er tussen, dat wel :P)
Heerlijk, lekker campen.

Voor de rest vind ik dat je op gewone DM servers niet moet campen. Als je geen "skills" hebt, ga dan tetris spelen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Gumball schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:09:
[...]

Same here, De server van ZSZ lijkt heel erg op jouw beschrijving... Ik zit al 3 jaar lang op die server (steeds met pauzes van 6 maand er tussen, dat wel :P)
Heerlijk, lekker campen.

Voor de rest vind ik dat je op gewone DM servers niet moet campen. Als je geen "skills" hebt, ga dan tetris spelen ofzo.
daar wil ik even tegenin gaan.
Veel spelers denken dat mensen alleen maar skills hebben als ze door het level rennen, en een goed reactie vermogen hebben.
persoonlijk vind ik reactievermogen een skill, maar door het level rennen is juist het tegenovergestelde, en heft de reactievermogen-skill weer op.
Want wees eerlijk. Zou jij in het echt ook door het level rennen, en vertrouwen dat de vijand dat ook doet, en de eerste kogel mist?

verder moet ik nu toch echt verwijzen naar top clans.
ga allemaal eens demo's bekijken van ECHTE goede counter-strike clans (www.hltv.org)
deze mensen staan 90% van de ronde stil, of lopen langzaam. De momenten van actie zijn kort, en gecontroleerd. Er word geen hoekje over geslagen, en reken maar dat ze geen meter teveel maken.

Slim zijn zorgt dat je rondes wint, ook al ben je in je uppie tegen 5 man.
Dom zijn zorgt dat je rondes verliest, zelfs met 5 man tegen 1

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:04:
Ach ja men verdient het gewoon als je wordt afgeknalt door een (spawn)camper. Kun je van alles zeggen en/of denken maar op dat moment zuig jij (en eventueel je team) gewoon :o
Ook door een spawncamper? Knappje jongen als je iemand weet neer te schieten die je van achteren in je hoofd knalt zodra je spawned ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 15-09 00:14
niet zeuren, gewoon spelen..

campen, rushen,snipen.. zolang als dat het mogelijk is in het spel zelf (excl cheats natuurlijk) hoort het er allemaal bij en ben je pas zwak als je daar over gaat zeuren!

een rusher die een camper niet aankan gaat dan maar klagen dat campen en snipen lame is. Kom op zeg, dan moet je maar rekening houden met campers.

Persoonlijk vind ik het zielig om te zeuren over tactieken van anderen, tuurlijk kan je een spel winnen als de anderen allemaal volgens jouw tactieken spelen. Het maakt het pas uitdagend als dat NIET gebeurd en ieder zijn eigen style er op nahoudt.

Het gaat niet zozeer om skills, maar om wat je leuk vindt. Als jij wilt rennen en raggen, fijn , wil de ander campen, fijn. wil jij niet spelen met campers? bouw je eigen server en houd je bek ik andere servers die NIET specifiek voor die styles zijn.

gezeik ook altijd over de speel stijlen van iedereen, hebben we eindelijk een medium waar weinig regels/wetten gelden en wat doet men, gaat men WEER regels neerleggen :(

(tk'ers uitgezonderd, die moeten sterven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 15-09 00:14
Switch schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:23:
[...]

Ook door een spawncamper? Knappje jongen als je iemand weet neer te schieten die je van achteren in je hoofd knalt zodra je spawned ;)
eens, spawncampen is lame, omdat dit eigelijk onder de groep "cheats" valt. Jij kan er immers NIETS tegen doen en de ander heeft 100% succes = cheat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51
Switch schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:23:
Je moet ook opletten als je gespawnt bent (in de spellen die ik ken ben je in ieder geval een tijdje imuun). Als er permanent gespawncampt wordt, dan is het gewoon tijd om de teams opnieuw te balanceren.

Met gelijkwaardige teams is permanent spawncampen niet mogelijk en dan is het gewoon een leuke tactiek om als aanvaller een paar extra kills te maken ten koste van mensen die onoplettend rondrennen; die verdienen ook gewoon te sterven. :P
Tasma schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:29:
eens, spawncampen is lame, omdat dit eigelijk onder de groep "cheats" valt. Jij kan er immers NIETS tegen doen en de ander heeft 100% succes = cheat.
Als dat het geval is (100% succes) dan is dat eigenlijk een fout in het spel en ik kan me voorstellen dat je daar een huisregel tegen maakt, maar dat is meer een uitzondering; in veel spellen garandeert spawnkilling je geen 100% succes en is het heel goed mogelijk om je spawn point te beveiligen tegen spawnkillers (als je dat niet doet is het ook weer je eigen schuld).

[ Voor 36% gewijzigd door Soultaker op 29-05-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Misschien is het slim voor de TS om een Poll aan te maken ;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ook spawncampen. Ten eerste je eigen schuld dat jij (en je team) het tot zover heeft laten komen en ten tweede is de server dan blijkbaar van een te hoog niveau. Zoek een andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Met campen is niks mis, zolang je het maar op een camping doet... in spellen vind ik het niet kunnen.
Maar om iemand te verbieden het te doen vind ik ook weer ver gaan, ookal bederft hij dan het plezier van andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soultaker schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:36:
[...]

Je moet ook opletten als je gespawnt bent (in de spellen die ik ken ben je in ieder geval een tijdje imuun). Als er permanent gespawncampt wordt, dan is het gewoon tijd om de teams opnieuw te balanceren.

Met gelijkwaardige teams is permanent spawncampen niet mogelijk en dan is het gewoon een leuke tactiek om als aanvaller een paar extra kills te maken ten koste van mensen die onoplettend rondrennen; die verdienen ook gewoon te sterven. :P
Weet je wat lame is? Iemand die begint te schieten die jij niet kan doden omdat hij net gespawned is. Normaal gesproken is spawnkillen bij gelijkwaardige teams best moeilijk. En als de teams dusdanig NIET gelijkwaardig zijn, dan was het sowieso in die contrext al niet eerlijk
[...]

Als dat het geval is (100% succes) dan is dat eigenlijk een fout in het spel en ik kan me voorstellen dat je daar een huisregel tegen maakt, maar dat is meer een uitzondering; in veel spellen garandeert spawnkilling je geen 100% succes en is het heel goed mogelijk om je spawn point te beveiligen tegen spawnkillers (als je dat niet doet is het ook weer je eigen schuld).
Spawnkillen is niet leuk als je 20 minuten afgeschoten wordt, maar laten we wel eerlijk zijn, als je niet doodgeschoten wordt, kan je ook niet gespawnkilled worden. Maw als je alleen maar rushed (wat best leuk is trouwens) dan loop je ook het risico compleet afgeslacht te worden.

Net als in het echte leven moet je nadenken voor je wat doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:44

rapture

Zelfs daar netwerken?

Spawncamping is erg, maar nog erger is in ET gespawn worden in een artillery/airstrike/mortieren-regen, dan kan je pas echt niks doen.
Ja ook spawncampen. Ten eerste je eigen schuld dat jij (en je team) het tot zover heeft laten komen
Ik vind ook dat mijn team niet tot zover moet laten komen, dat onze spawn gebombardeerd word. En als onze spawn in zo'n "regen" zit, dan probeer ik erdoor te slaan en dat lukt ook nog. Dan moeten we wel goed samenwerken en onze artillery/airstrikes strategisch gebruiken ipv in de wilde weg smijten. Dat houd de vijand op afstand, zodat onze spawn terug clean word. Dan mortieren neerzetten om de vijandelijke aanvalsroutes te bombarderen en rushen om de vijand terug te duwen.

[ Voor 85% gewijzigd door rapture op 29-05-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

campen..in een spel als Battlefield of Unreal met Onslought vind ik het wel acceptabel. Als je die "taak" krijgt zeg maar bij het verdedigen van een van je punten. Dan vind ik het wel kunnen.
Maar anders in Deatchmatch ofzo..nee dan is het gewoon hoogt irritant!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien is Chasing ook wel toe te voegen :)

Een chaser achtervolgt je en knalt je in je rug af , dat is zo zwak gewoon... Vooral in UT CTF , je loopt een hoekje om en mist of ziet je opponent niet, Hij loopt achter je aan en knalt je af. Dat is chasing. Ik vindt maar ruk om zo je score te verbeteren.

En verder camping mja knal ze meestal wel direct af ;)

en idd respawnkillers, heb je zat in ut :X Is gewoon niet leuk meer zo, en meestal dan ook lekker afkafferen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:44:
Dat is toch lachen? In CS is het de kunst om de tegenstander dan zo leuk mogelijk af te maken, met een mes bijvoorbeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Zo, dit topic gaat hard. Ik denk dat voor elke FPS geldt dat zodra je op een echt competitief niveau in teamverband begint te spelen, campen gewoon noodzakelijke tactiek is. Het heeft echter altijd een doel dan. Meestal gaat het om het verdedigen van een zone in de map, om te zorgen dat jouw team een powerup (quad damage bijvoorbeeld) krijgt of je wacht op versterking op een bepaalde plek om aan te vallen met CTF. Zelfs bij hardcore games zoals Quake 3 wordt heel veel gecamped door serieuzere spelers; als je het niet doet dan ben je vaak gewoon dom bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tasma schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:28:
niet zeuren, gewoon spelen..

campen, rushen,snipen.. zolang als dat het mogelijk is in het spel zelf (excl cheats natuurlijk) hoort het er allemaal bij en ben je pas zwak als je daar over gaat zeuren!

een rusher die een camper niet aankan gaat dan maar klagen dat campen en snipen lame is. Kom op zeg, dan moet je maar rekening houden met campers.

Persoonlijk vind ik het zielig om te zeuren over tactieken van anderen, tuurlijk kan je een spel winnen als de anderen allemaal volgens jouw tactieken spelen. Het maakt het pas uitdagend als dat NIET gebeurd en ieder zijn eigen style er op nahoudt.

Het gaat niet zozeer om skills, maar om wat je leuk vindt. Als jij wilt rennen en raggen, fijn , wil de ander campen, fijn. wil jij niet spelen met campers? bouw je eigen server en houd je bek ik andere servers die NIET specifiek voor die styles zijn.

gezeik ook altijd over de speel stijlen van iedereen, hebben we eindelijk een medium waar weinig regels/wetten gelden en wat doet men, gaat men WEER regels neerleggen :(

(tk'ers uitgezonderd, die moeten sterven)
Eindelijk is iemand die het snapt :) Game, map en medespelers bepalen toch mijn tactiek. Ene keer is rushen een stuk effectiever en andere keer kies ik de voorkeur om vanaf paar strategische plekken te snipen. Een beetje gamer moet met het afschieten van een sniper toch geen problemen hebben. Irriteer me dan ook mateloos aan al het gejank om snipers, it is all in the game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, zo is het gewoon, als die sniper jou kan zien, kan jij die sniper ook vinden. Is dat niet het geval, hulde aan de sniper (goede dekking, goede camouflage, zuinig met zijn shots: niet als een dwaas beginnen te schieten vanuit zijn dekking, maar wachten op de kill, ofwel goede verplaatsingen)

Als die sniper slechte skills heeft dan vind je die wel, en anders, pech voor jou, oefenen maar.

(vlug nog effe de demo van bhd installeren met alle patches, those were the good old days :) , ik ga ben effe gaan spelen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

jorisw86 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:01:

zie de screens

Zo jij mag trots zijn! "Hoge" scores op je eigen clanserver tegen een stel n00bs in winning team. Ik kan van mijn honderden screenshots ook wel een aantal 30-3 scores tevoorschijn halen :+

Maar ja...laten we in dit topic maar ophouden met zeggen hoe goed we wel niet zijn :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

DaMorpheus schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:00:
[...]

Dat is toch lachen? In CS is het de kunst om de tegenstander dan zo leuk mogelijk af te maken, met een mes bijvoorbeeld :D
g0t kn!f3d ?? :P
Veel spelers denken dat mensen alleen maar skills hebben als ze door het level rennen, en een goed reactie vermogen hebben.
persoonlijk vind ik reactievermogen een skill, maar door het level rennen is juist het tegenovergestelde, en heft de reactievermogen-skill weer op.
Want wees eerlijk. Zou jij in het echt ook door het level rennen, en vertrouwen dat de vijand dat ook doet, en de eerste kogel mist?

verder moet ik nu toch echt verwijzen naar top clans.
ga allemaal eens demo's bekijken van ECHTE goede counter-strike clans (www.hltv.org)
deze mensen staan 90% van de ronde stil, of lopen langzaam. De momenten van actie zijn kort, en gecontroleerd. Er word geen hoekje over geslagen, en reken maar dat ze geen meter teveel maken.

Slim zijn zorgt dat je rondes wint, ook al ben je in je uppie tegen 5 man.
Dom zijn zorgt dat je rondes verliest, zelfs met 5 man tegen 1
wat kun je op een public anders doen? bijna geen teamplay mogelijk, blockers en campers her en der... dan vind'k er veel meer skillz aan om ongehavend met een groepje door de lvl te rennen en alles af te knallen wat je tegen komt dan ergens in een hoekje zitten wachten tot iemand langskomt...

als je dan ook nog es op een FF server speelt kun je soms nog duidelijker verschil maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7 pagina's over campen? :> wow jullie hebben echt niets te doen :7

Nou zal mijn steentje ook ff bijdragen,
ik vind het persoonlijk geen skill, het kan soms ( :X ) wel eens irritant zijn. Maar om iemand nou helemaal verrot te schelden als diegene camped... nee

Ik speel zelf veel Medal of Honor (allied assault versie) en als je hier het campen weglaat (vooral de clip bugs) blijft er niet veel meer over. Bij sommige games hoort het, andere niet.

Liever camp dan xiit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:25

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:13:
7 pagina's over campen? :> wow jullie hebben echt niets te doen :7
^^ Avec stupide :+

OT: Campen hoort er gewoon bij, tenminste bij objective gamen. Mensen die bij CS, ET ect. janken over campen moeten lekker een deathmatch gaan spelen.

Campen is nodig om een objective te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erazzzer schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:18:
[...]

^^ Avec stupide :+

OT: Campen hoort er gewoon bij, tenminste bij objective gamen. Mensen die bij CS, ET ect. janken over campen moeten lekker een deathmatch gaan spelen.

Campen is nodig om een objective te halen...
Wat is er mis met deathmatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:25

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:56:
[...]

Wat is er mis met deathmatch?
Zeg ik dat daar iets mis mee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat campen kan je zo ontzettend lang door ouwehoeren, ieder heeft toch zijn eigen mening.
Ik vind wel irritant ( bij CoD en CoD:UO ) :
-In een deatmatch
-In een grote map
-Als je een spraywapen hebt
-En dan het ergste van het ergste, TELKENS DEZELFDE PLEK, aarrgh
Niet irritant:
-In een war, want daar doe je alles om te winnen
-Als je de verdedigende partij bent
Weet je wat ik veel irritanter vind? Als iemand als een sprayende gek rondloopt, en dan heel zn geweer op je leegschiet, en dan alles mist, behalve het laatste schot, dat dan toevallig door je harses gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Laatst online: 12-09 15:08

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:08:

Weet je wat ik veel irritanter vind? Als iemand als een sprayende gek rondloopt, en dan heel zn geweer op je leegschiet, en dan alles mist, behalve het laatste schot, dat dan toevallig door je harses gaat. :P
PPSH @ MP harbor \o/

Persoonlijk heb ik niks tegen campers. gewoon tactisch oplossen. Het kan wel irritant zijn maar meestal heb ik dan zelf gewoon een beetje slaapgebrek ;)

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 20-09 08:27
Het is al eerder gezegd in dit topic, maar wat mij ook opvalt is dat de echte campers nooit bovenaan staan. Ofwel omdat er niemand langs komt, of omdat ze altijd op dezelfde plek zitten en na 3 seconden kannonenvoer voor de rest zijn. Wat mij betreft blijven ze lekker zitten waar ze zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:44

rapture

Zelfs daar netwerken?

Sh0ckTr00per schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:26:
Het is al eerder gezegd in dit topic, maar wat mij ook opvalt is dat de echte campers nooit bovenaan staan. Ofwel omdat er niemand langs komt, of omdat ze altijd op dezelfde plek zitten en na 3 seconden kannonenvoer voor de rest zijn. Wat mij betreft blijven ze lekker zitten waar ze zitten..
Een gepaste riflenade onder hun poten werkt goed in ET, vooral als je die dingen op de meest onmogelijke plekken kan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:56:
[...]

Oke... Ik heb jarenlang Quake1 gespeeld en het eerste jaar Quake3.

In 1v1 had je vet nadeel als je de eerste keer dood ging, dus je deed alles omdat te voorkomen. In 1v1 KAN je niet eens campen... Het doel van 1v1 is juist om te winnen, daarom speel je het. Als je dat niet begrijpt moet je niet gaan spelen en zeker geen 1v1.

Winnen of beter zijn als een ander is niet voorwaardelijk, dus woorden als "flauw, campen, spawnkillen" of whatever zijn woorden die mensen gebruiken die niet tegen hun verlies kunnen.

1v1 is niet mijn favorite speltype, maar het is een skill opzich
Als je goed genoeg bent win je gewoon alles vet of de ander campt of niet.
Het ligt er idd aan welk spel je speelt..
Ik heb ook heel lang qw gespeeld, en daar was het idd erg dom om te gaan campen :) Je moet als eerste de shaft/RL en de RA zien te pakken, dan heb je een groot voordeel.

Ik speel laatste tijd veel CS, en daar mag van mij een part wel gecampt worden. Mensen die campen zijn in het nadeel, als je tenminste een beetje wegwijs bent in de levels. Ik ben zelf geen fan van campen, maar als ik iemand zie agressief doen tegen een camper zeg ik meestal dat hij Quake moet gaan spelen als hij niet van campen houdt.
Bij CS is het ook vaak zo dat de Counter-Terrors iets moeten bewaken; hossies of een bombspot oid. Als je die loopt te bewaken, ben je dan ook een (base)camper? Vind ikzelf nogal onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mij er ook maar eens in mengen.
De helft van de mensen hier die meteen maar moeten laten zien hoe goed ze wel niet op hun eigen clanserver zijn hebben het niet helemaal begrepen.

Maar ff ontopic.

Campen en snipen is denk ik een erg groot verschil.
Ik zie het zelf zo. De makers hebben de mogelijkheid in de game gedaan en games worden vaak erg goed getest.
Waarom zou er een sniperrifle inzitten als je niet op je gemak ergens mag gaan zitten/liggen ook in een map als de_dust in cs.
Een game als america army ops en bf is natuurlijk een uitstekende game om te gaan liggen snipen.

In mijn ogen hoort het er allemaal bij. Anders hadden de makers er wel wat tegen verzonnen of de sniper rifle's eruit gehaald. En mensen die zich ergeren aan iemand die om een hoekje verstopt zit. Had je maar in dat hoekje moeten kijken of een flash smoke of grenade naar binnen moeten mikken.
Het hoort er nou eenmaal bij net als in het eggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Een chaser achtervolgt je en knalt je in je rug af , dat is zo zwak gewoon... Vooral in UT CTF , je loopt een hoekje om en mist of ziet je opponent niet, Hij loopt achter je aan en knalt je af. Dat is chasing. Ik vindt maar ruk om zo je score te verbeteren.

en idd respawnkillers, heb je zat in ut :X Is gewoon niet leuk meer zo, en meestal dan ook lekker afkafferen
Chasen is leuk, gewoon net zolang achter ze aanlopen/sluipen totdat ze bijna zijn waar ze moeten zijn (vlag, basis whatever) en dan met een melee killen. })

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als het om realistische shooters gaat is campen gewoon een deel van een spel.. In een oorlog ga je ook niet lopen roepen tegen je vijand: "Ey wtf?! waarom camp je zo, grafnaaaabbb?"

Campen in quake lijkt me trouwens ook al onmogelijk en na 1 kill weet je hem meestal wel te zitten en let je vaak beter op.

Mij maakt het niet zoveel uit..

@hieronder: /bijdehand *uche* AA is ook gebaseerd op unreal

[ Voor 15% gewijzigd door flashin op 30-05-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dit vind ik een beetje onzin, ik speel Americas Army (en niet van die sneu unreal spelletjes mar oke dat is jullie keuze) en als je in het echt een vijand in de rug ziet schiet je hem/haar toch ook neer en ga je niet wachten tot hij jou gezien heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

KappuhH schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:02:
[...]

Dit vind ik een beetje onzin, ik speel Americas Army (en niet van die sneu unreal spelletjes mar oke dat is jullie keuze) en als je in het echt een vijand in de rug ziet schiet je hem/haar toch ook neer en ga je niet wachten tot hij jou gezien heeft!
Sneu spelletje? AA is wel gebaseerd op de UnrealTournament engine....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

campen=taktiek

ole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Public is het een beetje kinderachtig, maar in wars is het natuurlijk van essentiëel belang. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Laatst online: 01-09 18:47
DaMorpheus schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:16:
[...]

Sneu spelletje? AA is wel gebaseerd op de UnrealTournament engine....
En dat heeft te maken met de gameplay?
lism schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:44:
Uhm beetje raar gelul dit, zegt meer over je eigen speel kwaliteiten. Je bent er zeker ook zo een die gelijk gaat schreeuwen "OMG n00b!"

[ Voor 51% gewijzigd door TomSmit82 op 31-05-2005 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

TomSmit82 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:03:
[...]

En dat heeft te maken met de gameplay?

[...]

Uhm beetje raar gelul dit, zegt meer over je eigen speel kwaliteiten. Je bent er zeker ook zo een die gelijk gaat schreeuwen "OMG n00b!"
Veel, de eninge bepaald mede de gameplay.
Zonder UT was AA een heel ander spel geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:08:
Over dat campen kan je zo ontzettend lang door ouwehoeren, ieder heeft toch zijn eigen mening.
Ik vind wel irritant ( bij CoD en CoD:UO ) :
-En dan het ergste van het ergste, TELKENS DEZELFDE PLEK, aarrgh
Als je weet waar camper zit, is het toch des te makkelijker om hem af te maken. Gewoon even die plekken zorgvuldig controleren voor je verder loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Laatst online: 01-09 18:47
DaMorpheus schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:54:
[...]
Veel, de eninge bepaald mede de gameplay.
Zonder UT was AA een heel ander spel geworden
Ik heb zelf nooit AA gespeelt maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar rennend en rocket jumped door het speel veld gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 19-06 07:47
Kheb paar jaar lang UT instagib gespeeld en speelde op gegeven moment constant in de top3 clans die op clanbase staan genoteerd. Het trieste was dat ondanks hun skills juist het "top-niveau" zich veelvuldig schuldig maakte aan campen.

Bij instagib is campen echt enorm frustrerend. Het is er immers te gemakkelijk :) Bij bepaalde maps zijn er plekken waar je alleen als "thuis-team" kunt komen, dus je rug zit gedekt. En je tegenstander wil die vlag pakken dus die komt altijd wel over dat plekje heen waar jou kruisje op gericht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Veel mensen weten het verschil niet tussen campen en dekking zoeken.

vb:
Bij CS map de_Dust is de tunnel de bottleneck. Als CT rush je dan zo snel mogelijk ernaartoe.
Eenmaal in de tunnel kan je dekking zoeken achter de muur.
Natuurlijk zijn er T's die ook rushen en de eerste die in de tunnel komt is natuurlijk dood.
Je raadt het al: camper dit, camper dat.

Alsof je geen dekking mag zoeken en in het midden van de tunnel open en bloot moet gaan staan.
muurtjes, kisten, deuren zijn er om dekking te zoeken, maar dekking zoeken is niet gelijk aan campen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel zelf MOH:AA ..en zit nu in een clan waar het niveau behoorlijk is. ( 1st op 2on2 Benelux, 20ste op 5on5 Europe ofzo).

Campen is denk ik tot een bepaald niveau een goede tactiek. Maar als je op een bepaald niveau komt dan word je zo mal weggespeeld dat je er vanzelf achterkomt dat het niet doeltreffend is.

Campen is meer voor beginners en mensen die graag veel kills halen zonder veel skill .. ( veel kills halen lukt vrijwel altijd in publics op die wijze ).. Maar ik vind het niet erg ofzo.. Iedereen zijn ding.. :)

Cya On the battelfield :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Met mohaa camp ik wel eens
Hierin zitten vaak gebouwen en dergelijk waar je woon een goede pov hebt en dat rustig kunt schieten. Echter weet ik wel waar alle "camp" plekken zitten en deze dus ook snel gevonden heb.
Verder speel ik altijd dat snipers en raket werper niet gebruikt mogen worden. Ik ik speel zelf altijd met een rifle.
Met een level ala southern france is het niet echt aan te raden om te campen; je kan beter een loden gordijn bouwen ;)

Campen met UT (2004), quake echter is geen optie en kansloos. Campen met battlefield, mohaa en tacticals is echter wel zinvol. Bij de eerste zal ik het ook zeker afkeuren en bij de 2de niet

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Ik speel veel UT99/UT2k4 en ik moet zeggen dat campers het spel er niet echt leuker op maken.
Maar met een gewone camper kan ik wel leven, die weet je wel te vinden nadat je een paar keer door diegene bent afgeknalt.

Een assrunner of chaser of hoe je zo iemand ook wilt noemen vind ik geen prob. Je bent gewoon zelf stom dat je niet ff een keer over je schouder kijkt. Als je iemand je basis in ziet lopen mag je die niet killen en moet je die natuurlijk gewoon de flag laten pakken enzo ... ?

Maar wat ik dus wel ontzettend lame vind is Spawnkillen, want daar kun je helemaal niets tegen beginnen. Gelukkig hebben de meeste servers dan ook een anti-spawn mod draaien zodat je daar dan ook geen last meer van hebt :)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een spel worden de regels gesteld door de grenzen van het spel zelf.
Als campen een probleem is moet het worden aangepakt door het spel aan te passen. Op competatief niveau moet je schijt hebben aan wat men wel of niet lame vindt (zolang je niet cheat natuurlijk hè!)

In Quake 3 (CPMA of OSP) 1v1 kan je niet spreken van campen, eerder van opwachten. meestal weet je namelijk wel waar je tegenstander zit (geluid), en zou je dus moeten weten uit ervaring ook of de tegenstander misschien om een hoekje staat te wachten. Verder is het nadeel van te lang wachten dat de armors blijven respawnen en je daarmee dus je controle over de map kan verliezen.

UT1v1 zelfde verhaal.

Team deathmatch zelfde verhaal.

Spellen waar wapens random schieten, het beeld als een idioot gaat trillen en headshots eerder geluk zijn speel ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Ik speel cod(uo), maar ik vind dat campen wel acceptabel is, CAMPEN niet.

campen omdat je een vermoede hebt dat ze zo het hoekje omkomen is gewoon tactiek.
5min in een hoekje gaan zitten keur ik echter af.

Los van een Sniper dan, die kan niet veel anders, en als ie wel lang blijft zitten, is hij dood.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 23:26
Vind campen in elke vorm gewoon kunnen. Het is niet iets wat verboden is in de gameplay, dus als je niet kan winnen omdat iemand campt moet je zelf je tactiek aanpassen vind ik. Zelf camp ik nooit, omdat ik anders niet aan genoeg kills kom en actief zoeken/uitlokken veel leuker is. Campers zijn verder ideaal; mensen die stil zitten zijn makkelijk te raken, vooral als je het level goedkent :)

[ Voor 7% gewijzigd door Terror op 31-05-2005 18:16 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Wat ik zelf een belachelijke regel vindt is backtracken ofzo. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar ik kreeg het met HL: TFC ineens om de oren gegooid :? Volgens mij was het zo; als ik naar enemy base ren om op zoek te gaan naar de flag, mag ik geen tegenspeler die naar je eigen basis rent afknallen. Of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

ah gut.. campertjes met hun tentjes..

in mijn quakeworld / quake 2 jaren (kuch...) hadden we ook campertjes (quake 2 waren ze echt in opmars)..

nooit last van gehad. meestal missen ze mij ( ik ben dus een doorgedraaide strafejumpende railgun maniak in quake 2. mij raken is was gewoon moeilijk, maar ik kon mikken als de beste ).. tja.. not hitting me = their death..

en als er toch nog een exceptionele mikkende camper was. tja.. en ik werd doodgeschoten door zo'n gast ging ik niet whinen.. want... wat doet een camper?? juist ja.. campen.. dus die gast gaat echt niet van die plek af.. en wat deed ik dan.. respawnen, zware wapen pakken (RL) en dat plekkie bestoken vanaf een plek waar hij mij niet kan zien. don't worry.. be happy :+

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Campers zijn meestal n00bs, die een trage reactiesnelheid hebben, en gewoon helemaal geen aim hebben. Ze kunnen je alleen maar killen door middel van te backstabben, zo naaierig. Maarja, campen is allowed wanneer je een boms site moet defenden, dan is het jusit tactisch , maarja .... als je public speelt, speel je voor de fun, en en dan ehb je dat bijna niet, maar tis echt gewoon fuckin irritan als van noobies ergens in een hoekje gaan zitten, bij voor keur in een donker hoekje. Zijn ze alstig te zien , en daar blijven ze gewoon zitten totdat er iemand voorbij loopt, en dan nog blijven ze gewoon zitten, Campen eht zou verboden meoten worden , maar helaas er is weinig aan te doen. Je hebt servers (bij cs) dat je neit langer dan 5 secondeon kan stil zitten , maarja .. dat shier ook niet echt op, want als je aan sniperen bent, sta je eig ook stil, anders kun je niet aimen , dus tsja, dan is het weer irritant, dus eig kun je er helemaal nix aan doen :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Ik snap niet waarom al die mensen die beweren zoveel "1337 sk!llz" te hebben zoveel last hebben van n00bcampers. Als je dan zo goed bent, dan wéét je toch waar ze hun tentje op hebben gezet en vermijdt je die plekken, of donder er een nade op ofzo :z

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nIghtorius schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:53:
ah gut.. campertjes met hun tentjes..

in mijn quakeworld / quake 2 jaren (kuch...) hadden we ook campertjes (quake 2 waren ze echt in opmars)..

nooit last van gehad. meestal missen ze mij ( ik ben dus een doorgedraaide strafejumpende railgun maniak in quake 2. mij raken is was gewoon moeilijk, maar ik kon mikken als de beste ).. tja.. not hitting me = their death..

en als er toch nog een exceptionele mikkende camper was. tja.. en ik werd doodgeschoten door zo'n gast ging ik niet whinen.. want... wat doet een camper?? juist ja.. campen.. dus die gast gaat echt niet van die plek af.. en wat deed ik dan.. respawnen, zware wapen pakken (RL) en dat plekkie bestoken vanaf een plek waar hij mij niet kan zien. don't worry.. be happy :+
Juist.. zoals jij zegt als het een goede mikker is.. Bij MOH:AA in objective is het zo. Als je dood bent dat je moet wachten tot de ronde is afgelopen. Dit duurd gemiddeld 4 minuten. Dus als je 1 keer word afgeschoten en je wilt um daarna pakken zit in het hoekje er tegenover schiet ie je weer neer en de 3e ronde ook met geluk. Dan ben je 12 minuten niks aan het doen en dat word door de meeste gamers wel geclassifeerd als irritant logischerwijs. En daardoor krijg je gescheld enzo over en weer...

En nee, je kan niet 48 hoekjes per map naden want je hebt er maar 3...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Campen' is gewoon tactiek en is naar mijn idee altijd toegestaan....

Als (goeie) sniper zul moet je na ieder schot wel moeten verplaatsen anders weet iedereen je toch wel snel te vinden.

Ik kan me wel voorstellen dat het wel uitmaakt wel type spel je speelt (zoals al eerder opgemerkt).
Zelf speel ik bijna alleen BF/CoD/CS en daar is het geen probleem, kan me wel voorstellen dat het in Quake of UT al sneirritant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Op pubs vind ik het echt teringlame en sneu. In wars is het wel geoorloofd.

Ik camp slechts heel zelden, als ik echt 100% zeker weet dat er iemand komt en ik hem op die manier kan hebben, of als ik alleen over ben ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al vaker gezegd maar ... *zucht*

Ik speel UT CTF (en dan meestal instagib) en assrunning wordt vaak gebruikt om iemand uit te kafferen en als n00b te bestempelen (ik ben ook vaak het mikpunt hiervan maar ik kan er alleen maar om lachen en zet ze in de zeik).

a) het is een FPS waarin het de bedoeling is om je tegenstander te verslaan.
b) in CTF is het de bedoeling om te zorgen dat de tegenstander je vlag niet te pakken krijgt.

tel deze twee punten bij elkaar op en geef me dan 1 goede onderbouwde reden waarom ik me niet moet omdraaien en iemand moet neerknallen die langs me rent en mij niet neerknalt. Je kunt in een FPS om je heen kijken voor een reden.

met campen heb ik alleen een probleem als ik geen instagib speel omdat er dan figuren zijn die op 1 plek gaan zitten en constant shockcombo's/rockets/flak spammen op 1 punt. maar in het algemeen als je iemand beschuldigd van campen dan

a) zit hij er al langer
b) heeft hij je meerdere keren afgeknald terwijl je wist dat hij daar zat

maw je bent een domme rukker die als een blinde op hem afrent. Benader hem van een andere kant of spam een paar rockets zijn kant op voordat hij je kan zien.

dan is er natuurlijk nog de verwarring bij sommige mensen die campen verwarren met defense spelen. Blijkbaar verwachten ze dat de tegenstander ze een vrije baan geven naar de vlag ofzo.

even ter duidelijk, dit heeft alleen betrekking op UT, niet op andere FPS aangezien ik die niet speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In CS is campen onderdeel van het spel en derhalve acceptabel, imo. Een al dan niet gelegde bom bewaken of gewoon een te actieve (en/of stampende) tegenstander afstraffen hoort gewoon bij het spel. Er zit niet voor niks een timer op, dus die gestelde tijd mag je zelf indelen. Dat sommigen niet tegen hun verlies kunnen en daarom maar gaan schelden is niet mijn probleem lijkt me :)

De meeste campers zijn ook nog eens beginners, dus als je weet dat ze steeds op dezelfde plekken zitten, wat is het probleem dan? Het wordt lastiger als iemand al jaren speelt en er dan ook nog eens een tactische speelwijze ('campen' voor de verliezer) op na houdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
BasieP schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:19:
[...]

Het hangt er maar helemaal vanaf wat voor spel je speelt. In games zoals Quake is een van de grootste skills juist de behendigheid en snelheid die je moet hebben. Aim moet daar uiteraard mee samengaan. Afhankelijk van de gametype is campen/versterking geven/opwachten een vereiste tactiek, anders verspil je je tijd en is de kans groter dat je in de armen van de vijand loopt. In spellen waar items (wapens+ammo), armor+health en powerups (quad damage e.d.) cruciaal zijn is snelheid natuurlijk ook van belang, en campen soms tegelijkertijd ook (belangrijke powerups verdedigen zodat ze beschikbaar zijn voor je team).

Wat betreft je laatste opmerking "Want wees eerlijk. Zou jij in het echt ook door het level rennen [...]": bij lang niet alle spellen gaat het om realisme. Ik ben persoonlijk helemaal geen fan van realistische spellen maar meer van games zoals Q3. Wat je in het echt zou doen is dus meestal helemaal niet van belang. Erop vertrouwen dat je vijand de eerste kogel mist is trouwens een goed werkende tactiek in sommige gevallen; als je zelf de tijd neemt om er zeker van te zijn dat je schot raak wordt, heeft een tegenstander vaak al geschoten en gemist. :)

Over het 'chasen' wat genoemd werd; flauw kan ik het niet noemen. Als je in je eentje de vijandelijke basis binnendringt en een tegenstander ziet je en jij hem niet (je let dus niet op), dan is het normaal dat hij je uitschakelt. Of het slim van de chaser is hangt er vanaf wat zijn rol is in zijn team; als het een aanvaller is die druk moet uitoefenen op de vijand, is het natuurlijk dom, aangezien hij het verdedigen aan de verdedigers moet overlaten.

[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 15-06-2005 15:49 ]

Pagina: 1 2 Laatste