Fout dus, verschrikkelijk en irritant.
Ik speel dus ook alleen op servers met een camp-o-meter (als je stil zit begint hij te tellen, na een paar sec begint hij te slappen.)
[ Voor 36% gewijzigd door Collaborator op 27-05-2005 10:05 ]
This space is occupied
Verwijderd
Er zit nogal een verschil tussen campen en Campen...
Je kunt campen om iets te verdedigen maar je kan ook 5 min in een donker hoekje gaan zitten wachten tot er iemand voorbij komt. Dit laatste keur ik niet goed.
Je kan campen bij CS maar ook bij Instagib UT2004 ofzo en dan vind ik het eerste beter kunnen dat bij insta..
Probeer je post iets uitgebreider te maken dan discusieer ik wel mee
Maar in de shooters die ik speel, Quake III, UT, vind ik het meestal not done. Alsof je in een echt 1v1 gevecht de ander niet aankunt en het dan maar zo aanpakt...
Ik ben dan ook meer van de "Begin hoog en val em op zn hoofd aan" methode
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Rushen met een sniperrifle is nou eenmaal geen optie in de meeste games.
Als je gedurende de hele map met een assualt rifle ergens in een hoekje in de schaduw gaat zitten en voorbijgangers neermaait dan is het pas campen naar mijn mening.
Idem hier. In Quake heb/had ik er altijd een grondige hekel aan.Pakjebakmeel schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:08:
Ligt er idd wel in wel spel ! In counterstrike een bom plaatsen en dan hard wegrennen om maar niet te campen is niet handig. In Unreal tournament op de hoogste toren gaan zitten (en blijven zitten) met een sniper is daarintegen weer redelijk loos.
In bijv. Battlefield valt het nog te bezien, ja het is lame, maar eens krijg je de sniper wel. Zelf campen doe ik eigenlijk nauwelijks tenzij ik in BF:V een mooie snipeplek heb . In Quake zul je me nimmer zien campen
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Daarnaast vind ik het ook uitmaken of het een clanmatch betreft of gewoon op een openbare server. Met een clanmatch zullen er bv. posities ingenomen worden om een pin-down te creeeren. Dus dan word er gecampt in het kader van een strategisch belang. Dit is over het algemeen ook toegestaan.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
nog nooit een scoutrush gedaan in CS?FallenAngel666 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:13:
Er mag ook wel onderscheidt gemaakt worden tussen campen en snipen.
Rushen met een sniperrifle is nou eenmaal geen optie in de meeste games.
Als je gedurende de hele map met een assualt rifle ergens in een hoekje in de schaduw gaat zitten en voorbijgangers neermaait dan is het pas campen naar mijn mening.
ik vind campers gewoon degoutant, maar aan de andere kant zijn ze voor een goeie rusher een pure sitting duck...
ik heb de hele goeie gewoonte van als ik om een hoek kom altijd eerst de kleine kant te checken en dan pas de wijde kant:
1
2
3
4
5
6
7
| +------------------------------------ | | HIER | DUS +------+ +------------------ | | | | |
vereist wel een goeie muis om mid-air die hoek te checken en tegen dat je op de grond kot al weer 180° gedraaid te zijn en evt al te aimen op een tegenstander die zich aan de andere kant bevond, maar gegarandeerd dat je de camper sneller kan afknallen dan hij jou, en de kans is zelfs groot dat als je het goed aanpakt, je er nog veel HP aan over houdt.
meeste newbie campers aimen op de hoek, maar als iemand daar passeert is zijn reactie tijd veel te kort om ook maar iets tegen je op te kunnen als jij in volle geweld binnen komt springen al knallend...
ook een handige truck is om los door de muur te knallen op camperspots, en te luisteren of je vlees hoort
[ Voor 8% gewijzigd door H!GHGuY op 27-05-2005 10:23 ]
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
ik vind dat je veel te snel voor camper wordt uitgemaakt en daar heb ik een hekel aan. en bij UT echt campen is zo ie zo onzin want dat werkt gewoon niet.
Hangt wederom van het spel af, maar opzettelijk jezelf minutenlang verstoppen om mensen te verrassen is asociaal en ook niet de bedoeling van een spel. Het is eigenlijk een flaw in online gaming waar je weinig tegen kunt doen behalve een server zoeken met mensen die zich wél weten te gedragen. De camp-o-meter van CS vind ik in die zin een hele goede oplossing, en die zou ik graag bij meer spellen zien.Bor de Wollef schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:22:
Campen is ook een taktiek en mag gewoon imho. Daarbij wil ik wel een opmerking maken dat het campen niet echt goed is als je bv met 2 personen op een map over bent en je wilt niet worden gevonden. Maar gewoon in een volle server is het absoluut toegestaan. Ik zie het probleem van het zogenaamde campen eigenlijk niet zo terwijl ik toch dagelijks Battlefield speel. Campers kun je ook gewoon vinden en doden. Het grappige is ook nog dat de meeste campers ook nog eens steeds op dezelfde plek gaan liggen / zitten.
Jawel
In CS kan je met scout of awm prima rushen, maar in games als MoH:AA vind ik dat weer lastiger.
Daarbij zijn die rifles ook niet bedoeld om mee te rushen.
Ik vind zelf gezeur over campen erger dan het campen zelf. Als je iemand aan hoort komen en je stelt jezelf even tactisch op -> "Tyfus camper je heb geen skills, ga buiten spelen bla bla..."
Mensen die overmatig zeiken en flamen zal ik eerder van de server af trappen dan campers (tenzij die het echt te gek maken).
[ Voor 13% gewijzigd door Kwistnix op 27-05-2005 10:36 ]
Maar....campen bij bijv. UT en UT2k3/2k4 is het weer helemaal niets, je loopt niets vermoedend ergens rond waarna je plots scherp in je rug geschoten wordt van iemand die al 10 minuten in een donker hoekje op zijn slachtoffer zat te wachten.....
Op spelbasis is campen van tijd tot tijd best niet onmogelijk om te doen
Tis maar net hoe je er zelf tegenover staat natuurlijk
Wabbawabbawabbawabba
Verwijderd
Voor mij geldt, als ik het kan zien, dan kan ik het ook raken... Zelf camp ik zelden, omdat ik het rellen in games leuker vind dan stil in een hoekje zit.
Mijn gedachten over campen:
Echte campers zijn meestal geen goede spelers
Campers zijn leuke doelwitten die enige vorm van uitdaging vormen (als ze een beetje kunnen schieten dan)
Campers staan nooit bovenaan
Campers zitten altijd op dezelfde plek, dus als je continue dood wordt geschoten is het je eigen schuld
Mensen die zeuren over campers zijn zelf vaak niet de beste spelers.
Mensen die zeuren over campers zijn vaak whiners en spammen channels waardoor ze zelf irri zijn
Als iedereen campt, dan gaat er niemand meer dood, want dan zitten ze allemaal in hetzelfde hoekje
Mijn conclusie: Campen mag want het is gewoon een andere tactiek als rondlopen
Motivatie:
Iedereen betaald zijn eigen PC, lijn en abonnement, dus mag ermee doen wat hij wil.
Dat iemand het niet leuk vind is zijn probleem en als hij het te erg vind moet hij:
of disconnecten
of naar een andere server gaan
of een ander spel gaan kopen
of leren spelen
of stoppen met zeiken
En als laatste voor gedrag op een server : STFU met spammen en zeiken over campen, een camper kan ik doodschieten, terwijl je aan een whiner je alleen maar irriteert.
Een camper is voor mij nooit reden tot irritatie, maar whiners wel
In wars wordt tactiek vaak verwart met campen.... Wat ik persoonlijk totale supiditeit vind.
Als mensen daarover gaan zeuren dan houd het voor mij een beetje op.
Hetzelfde als spamkillen... GA DAN NIET DOOD (censuur e.d.)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 10:44 ]
Verwijderd
Niet helemaal met je eens. Opzettelijk ergens in een hinderlaag gaan liggen is gewoon taktiek en hoort bij een oorlog (sgame). MITS de server rules het niet verbieden natuurlijk.-ScuL- schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:31:
[...]
Hangt wederom van het spel af, maar opzettelijk jezelf minutenlang verstoppen om mensen te verrassen is asociaal en ook niet de bedoeling van een spel. Het is eigenlijk een flaw in online gaming waar je weinig tegen kunt doen behalve een server zoeken met mensen die zich wél weten te gedragen. De camp-o-meter van CS vind ik in die zin een hele goede oplossing, en die zou ik graag bij meer spellen zien.
In Medal of Honor valt het ook goed te doen met een rifle, speel al vanaf het begin 95% met een rifle. Kwestie van niet midden over de map lopen daar waar juist het veld zo open is dat je gemakkelijk gezien word maar juist dekking zoeken van objecten en gebouwen.FallenAngel666 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:33:
[...]
Jawel
In CS kan je met scout of awm prima rushen, maar in games als MoH:AA vind ik dat weer lastiger.
Daarbij zijn die rifles ook niet bedoeld om mee te rushen.
Ik vind zelf gezeur over campen erger dan het campen zelf. Als je iemand aan hoort komen en je stelt jezelf even tactisch op -> "Tyfus camper je heb geen skills, ga buiten spelen bla bla..."
Mensen die overmatig zeiken en flamen zal ik eerder van de server af trappen dan campers (tenzij die het echt te gek maken).
Over het campen, het is niet mijn sport. Zo af en toe even stil staan omdat je weet dat er iemand de hoek om komt valt niet onder campen. Maar afwachten tot er een keer eentje komt is not done voor mij. Alleen probleem met een sniper is altijd dat je wel moet campen anders bereik je niks.
Verwijderd
Is ie van het type "zit telkens in een ander donker hoekje" dan is het geen campen maar gewoon slim spelen. Dat noemen veel mensen die vinden dat iederen (net als zij) kansloos volgas een map door moet wel campen. Puur uit frustratie dat een ander het totale spel beter beheerst gaan ze zich beroepen op het feit dat je zogenaamd alleen op je reflexen, aimskillz en kruissnelheid afgerekend mag worden. Ongezouten bullshit, noemen we dat: als je de map goed kan navigeren, precies weet waar iemand uit gaat komen als je hem een hoek om ziet schieten en hem daar opwacht om hem af te knallen, ben je gewoon goed aan het spelen. Het is onzin om te zeggen dat de battle gaat om je bewegingssnelheid met je muis: het toaal pakket bepaalt of je goed bent. Voetballers die niet hard kunnen rennen en niet heel hard kunnen schoppen kunnen alsnog geweldige voetballers zijn, als ze maar zuiver gemikt schieten en altijd op de juiste plek weten te staan hoeven ze niet hard te schieten en te rennen.
Verwijderd
Ik heb het probleem nooit... Daarbij heb ik respect voor degene die instaat is mij meerdere keren achter elkaar dood te schieten, want dat betekent dat hij beter is als ik.
De goede spelers hoeven niet te campen, dat ben ik met iedereen eens.
Campers zijn gemiddeld gezien veel slechter, maar als je dus steeds doodgeschoten wordt, dan mag jezelf wel eea gaan afvragen...
Daarbij is een game om lol te maken en niets anders!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 10:49 ]
Jep maar je ziet het in perspectief van BF/MoH/COD..Bor de Wollef schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:39:
[...]
Niet helemaal met je eens. Opzettelijk ergens in een hinderlaag gaan liggen is gewoon taktiek en hoort bij een oorlog (sgame). MITS de server rules het niet verbieden natuurlijk.
Als je een echte FPS hebt als Quake dan is het mateloos irritant en eigenlijk ook vrij zinloos, zeker in een 1v1 duel
Verwijderd
Oke... Ik heb jarenlang Quake1 gespeeld en het eerste jaar Quake3.-ScuL- schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:48:
[...]
Jep maar je ziet het in perspectief van BF/MoH/COD..
Als je een echte FPS hebt als Quake dan is het mateloos irritant en eigenlijk ook vrij zinloos, zeker in een 1v1 duel
In 1v1 had je vet nadeel als je de eerste keer dood ging, dus je deed alles omdat te voorkomen. In 1v1 KAN je niet eens campen... Het doel van 1v1 is juist om te winnen, daarom speel je het. Als je dat niet begrijpt moet je niet gaan spelen en zeker geen 1v1.
Winnen of beter zijn als een ander is niet voorwaardelijk, dus woorden als "flauw, campen, spawnkillen" of whatever zijn woorden die mensen gebruiken die niet tegen hun verlies kunnen.
1v1 is niet mijn favorite speltype, maar het is een skill opzich
Als je goed genoeg bent win je gewoon alles vet of de ander campt of niet.
Totaal eens. Dat is het punt juist. Veel mensen die je ingame hoort klagen doen dat alleen maar omdat die ander een betere score heeft. En dat is waar mensen naar kijken he.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:48:
In 99% van de gevallen is campen een kreet van mensen die niet durven te zeggen dat ze niet goed genoeg zijn om een ander dood te schieten.
in wars staat dit hier natuurlijk geheel los van.
en over dat campen het irritantste is in online games, er zijn 2 dingen irritanter, spawnkillen en het aller irritantst zijn wallhackers/aimbotters/wambotters/sharkers en andere cheaters als je in een andere server zit en je ze dus niet kan bannen...
Mja het is ook niet mijn favoriete type maar het is in Quake goed mogelijk om in een 1v1 match van 10 minuten terwijl de stand op 6-5 staan de laatste minuut jezelf te verstoppen. En dat dan in de hoop dat je dan wint of de tegenstander nog even kunt verrassen. Dat getuigt niet echt van skills en zeker niet van fairplay. Als je namelijk echt terecht kunt winnen dan durf je de confrontatie ook wel aan te gaan lijkt meVerwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:56:
[...]
Oke... Ik heb jarenlang Quake1 gespeeld en het eerste jaar Quake3.
In 1v1 had je vet nadeel als je de eerste keer dood ging, dus je deed alles omdat te voorkomen. In 1v1 KAN je niet eens campen... Het doel van 1v1 is juist om te winnen, daarom speel je het. Als je dat niet begrijpt moet je niet gaan spelen en zeker geen 1v1.
Winnen of beter zijn als een ander is niet voorwaardelijk, dus woorden als "flauw, campen, spawnkillen" of whatever zijn woorden die mensen gebruiken die niet tegen hun verlies kunnen.
1v1 is niet mijn favorite speltype, maar het is een skill opzich
Als je goed genoeg bent win je gewoon alles vet of de ander campt of niet.
Even een TDM voorbeeld. In een FFA match in een hoekje op een ledge gaan zitten met een grenadelauncher en zo 10 kills per minuut te halen is ook niet echt fairplay
[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 27-05-2005 11:04 ]
Verwijderd
Ach Bor... Ik heb weer een ander probleem... In de games die ik speel sta ik meestal strak bovenaan en ik camp helemaal niet, omdat ik een veel te bloeddorstige flikker ben. Mij kunnen ze nooit beschuldigen van campen.. De andere oplossing is om mij te bannen omdat ik zou "cheaten" dus dat is de volgende stap...Bor de Wollef schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:59:
[...]
Totaal eens. Dat is het punt juist. Veel mensen die je ingame hoort klagen doen dat alleen maar omdat die ander een betere score heeft. En dat is waar mensen naar kijken he.
Verwijderd

de rode spots zijn de camp spots. en zoals je ziet kan je er meestal gewoon niks tegen doen ,omdat er 2 kanten zijn waar ze kunnen zitten. dus je moet altijd maar hopen dat je de goede op schiet en kijkt
Ik vind meer dan 3 tot 5 seconde stilzitten / wachten op die rode spots gewoon '"not done"
This space is occupied
Ik speel zelf Americas Army - en als ik een paar uur aan een stuk door gerushed heb (wel of niet succesvol) dan hangt het me even de nek uit, herhaling maakt immers alles saai. Dus trek ik me een uurtje terug op wat smerige camp-spots. Rustig wat noobs neerschieten die op "foute plaatsen" de kop opsteken - en rustig een peukje kunnen roken.
Campen op zijn tijd zorgt bij mij voor de afwisseling die het spel leuk maakt. Ongeacht welke game het is. Altijd dezelfde stijl onderhouden schiet ook niet op. Of dat nou campen/rushen/team-orientated gameplay is..
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
Ik speel geen CS - maar ga me niet vertellen dat je ook 50% van de keren verliest als ze aan het campen zijn buiten zon deurpost. Als je weet dat ze daar zitten kan je er toch minimaal op inspelen?? Teammates? Truucs? Reactievermogen? Uitlokken?de rode spots zijn de camp spots. en zoals je ziet kan je er meestal gewoon niks tegen doen ,omdat er 2 kanten zijn waar ze kunnen zitten. dus je moet altijd maar hopen dat je de goede op schiet en kijkt
Ik vind meer dan 3 tot 5 seconde stilzitten / wachten op die rode spots gewoon '"not done"
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
de_dustTheEvilCuber schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:36:
Ik heb even een voorbeeldje gemaakt in paint (1337!!oneone) hoe het in CS is
[afbeelding]
de rode spots zijn de camp spots. en zoals je ziet kan je er meestal gewoon niks tegen doen ,omdat er 2 kanten zijn waar ze kunnen zitten. dus je moet altijd maar hopen dat je de goede op schiet en kijkt
Stinkmap...
Dat soort mensen doen niks anders dan snipen en proberen verder niet om de de vlag te halen oid, dat soort mensen zijn alleen maar mateloos irritant en dan vinden ze het nog raar ook dat ik soms de server beeindig... Okay ik snipe soms ook wel eens op een riggeltje, maar mijn doel is dan wel om de vlag te halen en als m'n kogels op zijn dan ga ik niet eerst weer terug naar de basis om nieuwe te halen...
Wat ik een ongelofelijk camp spel vind? Call of Duty....wat is dat soms vreselijk irritant
Iemand die 10min ergens afgelegen wat zit te snipen, of om een hoekje blijft wachten...
Storender vind ik mensen die bijvoorbeeld S&D spelen maar puur uit zijn op hun eigen kills. Ga dan een andere variant spelen.
Ik speel veel MoHaa+Realism mod. Iedereen die daarin wel eens serieus een war gespeeld heeft weet dat campen vaak gewoon het verstandigste is. Het maakt een aanval veel meer een puzzel (afleiden, faken, etc) en dat is erg leuk. Niet zo fast-paced als rondhollen op public servers, en daarom gaan mensen dan piepen. Maar die spelen in wezen dus een ander spel, vind ik.
Wat het 1337 paint-voorbeeld uit CS hierboven betreft
En nu mis je nog heeeeeel veel campspots. Boven de underpass bijvoorbeeld. Op de bombspots... noem maar op! Zitten echt ziek veel campspots in dustTheEvilCuber schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:36:
Ik heb even een voorbeeldje gemaakt in paint (1337!!oneone) hoe het in CS is
[afbeelding]

Default blanke hetero
blup
Echter als ik geen sniper heb dan pak ik de AK-47 en loop ik gewoon door hun basis heen. Ik ben van mening dat als je campt dat je iemand de kans moet geven je neer te laten schieten. In het begin ging ik ook maar gewoon overal en nergens liggen, maar nu loop ik gewoon rond en geef ik ze eerst altijd de kans me te zien en daarna ga pas knallen. Ook aan spawn-kills doe ik niet meer. Ik vindt het zelf best irritant ook dus daar ben ik dus ook mee gestopt. Ook het binnenrijden van een vijandige basis met een Tank vindt ik Lamme. Het heeft wel effect maar niemand kan zich er tegen verweren als hij/zij met een pistool klaarstaat
Meestal win je ook wel als iemand met een granade launcher op je afkomt... 9 van de 10 gasten zijn dan gewoon dood
Echte spawn-kills vindt ik dus niet goed, maar opzich het campen vindt ik niet echt een probleem...
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Kijk, in publics is het gewoon mateloos irritant, je wil immers pwnen en dat kan niet als je de hele tijd rondjes om je as moet draaien of je ammunitie al op is omdat je op elke hoek schiet.
Verder verscheelt het per spel ofcourse.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
This is the Way.
(Overduidelijk?) Voorbeeldje van nutteloos campen: Counter Strike, cs_italy. CTs gaan basecampen.
In dit geval wordt het spel niet echt gespeeld. Het doel van de CTs in cs_italy is namelijk de hostages redden en dat doe je niet door op je gat te gaan zitten.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
This is the Way.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Idd met je eens.. Dat is dus spawn-killing. Dat is idd lamme.DaWaN schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:45:
Basecampen is té lame IMO, ik speelde wel eens BF en toen zat het halve legen in het enige camp dat wij nog hadden, zodra je spawnde knalde ze je af, dan was er geen spelen meer aan, dat is lame, maar af en toe campen voor tactiek lijkt mij geen probleem
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| +------------------------------------ | | HIER(=======) BOOM! | DUS | +------+ | +------------------ | | | | | | * ZAP |
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Bij een game als Joint Ops, ben je als sniper ook een camper. Maar dit mag ook, want dat is hetgeen wat een sniper doet, anders had je net zogoed het wapen eruit kunnen doen. Wel grote verschil bij deze game is dat de mappen erg groot zijn, iets wat bij CS niet is.
En hoe kleiner de map hoe minder leuk het voor andere is als je gaat campen. Trouwens, in een game met grote mappen gaat bijna niemand campen omdat het geen nut meer heeft
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
Ik heb in quake 3 wel een leuke playerskin gehad: een tentje. En als je dan vreugdekreet deed dat kwam er een hand uit met opgestoken middelvinger. Die was echt lache.
Wat ik wel vreselijk irritantte spelbederf vind is spawncampen/killen. Je krijgt gewoon geen fair chance om te beginnen. Zeker niet als er na 30 sec w88 ineens 10 man spawnen dan met grof geschut op de spawn mikken. Ik vind dus wel dat mensen erop aanspreekbaar moeten zijn. Als iedereen zegt van "ga eens wat nuttigs doen joh!" dan moet je niet blijven zitten zieken. Voor dat soort luitjes ga ik rustig ff kant wisselen en dan een tijdje hem teamkillen totdat ie het snapt.
Je ziet dat sommige mensen, voornamelijk in CS:S steeds hetzelfde "rondje" door het level heen lopen. Op dat moment kan je ze opwachten, in een hoekje of van een afstandje... Je wordt dan zelf uitgemaakt voor camper op dat je die ander opwacht, maar als diegene 4 keer langs hetzelfde punt loopt, 4 keer wordt neergeknald en hij doet dat vervolgens ook nog is een 5de keer en scheld je dan uit voor camper, wie heeft het spelletje dan niet begrepen???
Verwijderd
Jammer dan, volgende ronde beter. Kijk als het iemand is die de bom / hostages protect, dan heb ik er absoluut geen moeite mee, want dat is het doel van het spel. Ik doe het dan zelf ook in die situatie.
Maar als ik op 1 van onze servers speel, en ik zie iemand nutteloos ergens campen omdat hij anders iedere keer afgemaakt wordt, dan is het 2 keer waarschuwen en anders een kick. Dan doe je het volgende potje maar weer mee.
EDIT:
Daar hebben wij dus vaak een admin voor aanwezig, en dan kan je het daar kenbaar maken. Gaan mensen dit zelf doen (terwijl er een admin aanwezig is hé!!! don't get me wrong), dan liggen ze er per direct uit, en dan krijgen ze van mij ook nog een tijdelijke ban mee ook. En ja, dat heb ik nu al 3x moeten doen.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:35:
Ik vind dus wel dat mensen erop aanspreekbaar moeten zijn. Als iedereen zegt van "ga eens wat nuttigs doen joh!" dan moet je niet blijven zitten zieken. Voor dat soort luitjes ga ik rustig ff kant wisselen en dan een tijdje hem teamkillen totdat ie het snapt.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 14:56 . Reden: Nog even iets extra in de post zetten ]
Verwijderd
Maar dan moet je maar eens black hawk down spelen, mijn favoriete spel.
Waar is de tijd, sniper rifle kiezen (barret of crt300 meestal) ergens gaan liggen (en genoeg varieren natuurlijk) en snipers staan altijd hoog in de ranking... Ik toch, 10 kills voor 1 keer dood of zo... 2 shots per kill, bovenaan qua aantal kills. Prachtig gewoon. Snipen is niet per se campen, ik zie mij niet met een sniper een street battle afhaspelen (lukt soms). Nee, gewoon ergens op een gebouw of op de straat achter een wagen gaan liggen en maar snipen, en dan is het zaak om je niet te laten afknallen als een konijn natuurlijk.
Wie bhd te oud vindt, probeer joint ops, zelfde principe. 50% heeft daar een sniper, minstens. En zonder snipers is het spel onspeelbaar. En zonder te campen kan je niet snipen. En dan zie je het verschil tussen de goede en de mindere goden, de goede kiezen hun plekjes uitstekend en laten zich niet zomaar pakken.
En als je zwaar hinder ondervindt van een verdekt opgestelde vijandelijke sniper... Niets houdt de snipers uit je eigen team tegen om die op te sporen en neer te leggen he ... Als hij jou kan zien, kan jij ook hem zien. Gewoon goed uitkijken, schoten uitlokken, de bergflanken in de gaten houden, alle likely sniper spots afspeuren (hutjes, rotsen, bergkammen, of iets onder de bergkammen, bomen en zo...
Gewoonweg zalig. Uiteindelijk draait het in de laatste fase dan uit op een one on one battle met de vijandelijke sniper, en dan: skills win... De lastigste zijn die die in een bos liggen met middelhoge begroeiing.
Het ligt natuurlijk aan het spel he... In quake is het ook minder plezant, maar als je daar campt (en snipet van op een afstand bvb met de railgun) wordt je toch meteen uitgeschakeld , dus who cares anyway, tis niet dat ze daar zoveel damage doen he.
EDIT: ik lees het ook net, bij het herlezen van de replies, bij joint ops is campen idd ok, anders kon je de sniper idd gewoon uit het spel weglaten. En omdat de map zo groot is zijn de snipers de enige die zullen 'campen' (uiteraard: een goede sniper wisselt wel af en toe van plaats als het te heet onder de voeten wordt) Maar in joint ops zul je nooit iemand met snelvuur wapens zijn kampen. Het bereik is te kort en de map veel te groot. Kan je daar effe zitten voor je iemand tegenkomt. Kan je maar best zelf op zoek gaan naar je kills. Echt, joint ops als spel ontmoedigt campen met gewone wapens, zou gewoon te saai zijn. Met short range wapens ga je gewoon op onderzoek in de bossen om al die snipers eruit te jagen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 14:58 ]
Verwijderd
Mensen die huilen om campers zijn gewoon slecht in een level en botvieren het door ze af te zeiken.
Zou deze discussie ook plaatsvinden bij voetbalgames, omdat iemand een Italiaanse speelstijl hanteert en niet het Nederlands 4-3-3 en wij Nederlanders dat niet waarderen?
Emos
Daar gaat het mij niet om ik vind de map gewoon dodelijk saai.eendje schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:38:
[...]
als je als CT je laat verassen door een camper op 9 van die 10 rode punten ben je gewoon te traag... beetje doorlopen en je hebt de T's vast gepinned aan hun kant van de gang..
Meestal weet je wel waar ze zitten, afhankelijk van de plek waar je bent neergeknald.
Veel vervelender is spawnrape, wat vooral gebeurt met CoD.
Figuren die meteen gaan lopen blaten dat je een camper bent als je ze neerschiet vanuit een donker hoekje schaar ik onder dezelfde cry-babies die zeuren over n00b-gedrag. Daar let ik niet eens op
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Spawnkilling in de axis spawn in railgun is idd lame, maar het hoort erbij. Als axis is het de kunst om erdoor te slaan. Dat lukt goed als het team tactisch samenwerkt. Door een muur van artillery en airstrikes naar voor te duwen en vooral niet in je eigen artillery/airstrikes lopen. Zo krijg je de spawn secure, dan ervoor zorgen dat je een mortier en artillery hebt om de vijandelijke aanvalsroutes onder vuur te houden. De massarush met vooral genoeg medics kan beginnen, het treintje escorten en proberen vooruit te krijgen. Vooral dat escorten van dat treintje wordt op publics niet goed gedaan.
Zo lang je weet waar je ze kan verwachten kan je ze met explosieve wapens 'wegblazen', en als je verder niets hoort (voetstap van persoon die weer terug naar zijn kampeerplek gaat) is het veilig.
Daarom ook lang de campplaatsen lopen, dan horen ze je niet aankomen en is het verrassingseffect groter.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
Dan ga ik automatisch campen, want ik schiet die kneus 30x dood, wordt ik gekicked, blablabla..
dus niet ff 3 sec wachten op iemand die eraan komt ofzo maar dus echt minuten op 1 plek zitten en dan meestal ook nog achter een kistje ofzo, ik speel veel counter strike en moet echt altijd op ieder plekje kijken of er niet iemand zit, en soms word je gefraged door iemand die er aan komt lopen als je net ff kijkt achter een kistje of er iemand zit te campen
doe het zelf soms wel hoor maar dan is het als ik iemand hoor aankomen, maar ga dus zeker niet lopen spawncampen ofzo, vind campers altijd maar erg lame

Dat is lekker vaag.Resistor schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:00:
Daarom ook lang de campplaatsen lopen, dan horen ze je niet aankomen en is het verrassingseffect groter.
Nederlands | Vlaams | |
traag bewegen | lopen | stappen/wandelen |
snel bewegen | rennen | lopen |
In CS zijn campers wat irritanter dan in ET, vooral als er op de map 2 campers overblijven en je moet op time-up gaan wachten.
[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 27-05-2005 17:17 ]
Verwijderd
Ook hier ben ik het niet mee eens... Als je geen slachtoffer wilt worden van zoiets, moet je dood niet dood gaan.IJnte schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:55:
[...]
Idd met je eens.. Dat is dus spawn-killing. Dat is idd lamme.
Aangezien de meeste games redelijk realistich zijn en het de doelstelling heeft om de ander ongenadig af te slachten snap ik het nooit zo...
Verder vind ik het raar dat wij ook niet in werkelijk oorlog situaties klagen over campers en spawnkillers.... Dat de VS bijvoorbeeld Saddam aanklaagt voor cheaten, campen of spawnkillen
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 17:36 ]
Misschien niet geweldige optie zo, maar het houdt het spel vaak leuker en spannender, en zo put je de echte vaardigheden uit mensen. Ik speel spellen om mijn beste spel tegen die van een ander te zien. En als je dan bijv zwaar verliest omdat er iemand staat te campen vind ik dat altijd bijzonder irritant.
Dat er inderdaad van die mensen zijn die gaan campen om de hoogste score te gaan halen, hebben vaak ook mindere vaardigheden in het spel dan de anderen. Vroeger deed ik ook zo nu en dan wel eens campen, maar sinds ik die irritatie zelf ondervonden heb ben ik er ook een groot tegenstander van geworden
Ik vind campen (sniper-modus) acceptabel, maar wel mega-irritant als je er het slachtoffer van wordt... ter verdediging van een fortificatie of zo is het vaak noodzaak.Erasmo schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:01:
Wat vind jij van campen? Doe je het wel is en waarom(niet)? Wanneer vind jij dat je mag campen? En als je een eigen server hebt, wat voor maatregelen heb je tegen campen?
Zelf vind ik het alleen acceptabel als je een objective moet bewaken, bv. een bom die je hebt geplant. Moet de tegenstander maar de omgeving checken voor ie gaat defusen.
De bots doen het ook... (RTW_ET) en tegen bots doe ik het zelf ook.
Nou game ik al een tijd niet meer, maar ook in Ghost Recon, The Sum Of All Fears en andere oorlogs/commando-FPS games is het schering en inslag. Sterven en nog een keer doen komt dan vaak voor...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Als een game 10 minuten duurt (1 ronde) dan vind ik campen langer dan 2 minuten ook niet acceptabel! en 'nurse camping' (achter een burger of ander persoon campen) keur ik helemaal af!
Ieder zijn stijl denk ik maar, al hebben de echte strijders gewoon meer skillz
Zelf ben ik voor het brute actiegeweld maarja je doet waar je goed in bent toch?
Doe je ook irl in my opinion.
Ik geef wel toe, word ik een aantal keer gekilled door een camper dan switch ik vol-automatisch in camper-s&d mode
edit: en zoals eerder gezegd, campen op een heel rustige server is not-done.
[ Voor 24% gewijzigd door I Am Weasel op 27-05-2005 17:55 ]
mjah, campers op assault zijn echt te lame... die gaan alleen voor de kills en de honour. Als def hoort campen er gewoon bij, dat is de enige manier om te winnen. Alhoewel 3 rondes campen en dan rushen ook wel erg plesant isKappuhH schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:49:
Ik speel zelf veel Americas Army (echt een topspel trouwens en nog gratis ook!). Ik vindt campen acceptabel als je tot 'defense' behoord. Je moet dus een object bewaken. Als je tot 'assault' gehoord dan vind ik je je object moet bereiken en niet ergens gaan zitten en wachten tot er toevallig een vijand langs komt.
Als een game 10 minuten duurt (1 ronde) dan vind ik campen langer dan 2 minuten ook niet acceptabel! en 'nurse camping' (achter een burger of ander persoon campen) keur ik helemaal af!
Over het algemeen: campen in games als UT, Quake e.d. is voor mij not-done. Het is gewoon niet in de geest van het spel (rennen, schieten, andrenaline e.d.). BIj spellen als Battlefield, AA en CS hoort het er gewoon bij, zo gaat het in het echte leven ook...
doet niet aan icons, usertitels of signatures
en tactisch campen: op een cruciaal punt gaan zitten omdat je weet dat er iemand langs komt (wel goed)
Zie het te vaak in 1 zin genoemd worden hier.. Als je fatsoenlijk sniped, verplaats je je na elke kill, of elke 2 kills
Dan heb je het inderdaad over tactisch een positie kiezen zoals gakkethijs al zei! Valt dus niet meer onder de catogorie campen!!!Schuey schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 10:14:
mag ik nog eens benadrukken dat snipen absoluut geen campen is
Zie het te vaak in 1 zin genoemd worden hier.. Als je fatsoenlijk sniped, verplaats je je na elke kill, of elke 2 kills
Digital Media Junkie
CT`s MOETEN campen, om de bomb spots te verdedigen natuurlijk! Het is een plant/defuse spel of een Hostage rescue.
Bij 99.9% van de Clanwars gespeeld door de betere clans word er als CT gecampt , zo hoort het gewoon. Met tactics spelen, je zult uiteraard niet op A blijven campen als de Terrors op B geplant hebben
Als de Terrors eenmaal geplant hebben dan campen zij om hun bomb te verdedigen.
Jammer genoeg zijn er teveel 12-15 jarigen daarbuiten die het simpel weg niet snappen en dan iedereen uitmaakt voor Camper, hax0r en Lamers. Mijn tip ? NIet tegen spelen
MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X
Verwijderd
en ik camp soms ook wel eens.(ja en dan)
vooral bij een level van swat 4 komen ze binnen met zn drieen en dan hoor ik ze al door mn kop telefoon,
En dan knal ik eentje dan zie je de andere kijken knal je nog eentje is ie nog niet dood
gaat ie in het rond vuren en knalt ie zn eigen maatje dood vanwege zn sproei in het rond aanval.
dan kan je mij weg dragen,en dan loop ik weer verder dus ja campen als je ze hoort aan komen mag de een let er meer op wat voor geluid ie hoort dan de andere
hoor al een geluidje dan ben ik weg gedoken en krijgt ie de volle laag.
dat is het spel toch.JIJ of IK
Bommen en dynamites (ET) verdedigen, dat zijn de enige momenten dat je echt mag door campen. Er zijn weinig CS-bommen die meer dan 30 seconden (servers wijzigen de default 50 seconden) moet liggen voordat ze doorknallen.
ipv campen kan de ct op een bomb map rushen en het front verdedigen. Paar man op de bekende awp plek dat naar de tunnel kijkt in dust, alle uitgangen van die gangen bewaken.
Lines houden op het front ET is iets anders, deze moet je continue houden, de vijanden spawnen regelmatig. Zodat je team kan aanvallen en terugtrekken naar de medics en fieldopsen. De volgende verse squads kunnen veilig naar het front gaan ipv onderweg al geslacht worden.
[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 28-05-2005 13:30 ]
Maar omdat er bij cs:s geen medkits zijn, vinden jullie het dan wel acceptabel als mensen met weinig hp, 1-10 ofzo, gaan campen?
Verwijderd
Ook bij spellen als Battlefield ervaar ik het niet als irritant.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Verwijderd
Verwijderd
Maar campen om het campen nee. Je krijgt er totaal geen waardering door, iig iets wat ik niet zou willen doen. Maar het hoort bij het spel. Hoe je het ook kan bekijken is ze doen het voor het team, een echt goede camper zal niet snel gespot worden of bijna niet te doden zijn. Je zal zien dat het vijandige team het een stuk zwaarder zal krijgen. Maar naar mijn idee is het fout en zeer irritant, maar ik accepteer het wel zoals ik al eerder zei het hoort bij het spel.
Verwijderd
Sorry hoor! (niet tegen jou persoonlijk overigens want heel veel mensen reageren zo)KappuhH schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 22:27:
Je hebt eigenlijk campen: ongeoorlooft ergens zitten om een vijand op te wachten die op goed geluk even langs komt. (niet goed)
en tactisch campen: op een cruciaal punt gaan zitten omdat je weet dat er iemand langs komt (wel goed)
Ik vind het zo'n gelul!
Je mag wel campen in geval 1 en in geval 2 niet... en als je iemand dan ook nog doodschiet... man, man, dan heb je het gezeik weer....
Campen hoort net zo goed bij de game als rondrennen als een idioot...
En beide zijn even erg en even slecht , zeker als je bedenkt dat 80 a 90% van de mensen helemaal nergens naar kijkt, teamkills (of teamhits) maken, te veel geluid maken, geen dekking geven of kansloos gaan lopen schieten, waardoor de positie verraden wordt... Ik vind dit gasten 10x erger als campers. Maar zoals ik al zei, aangezien dat 80 a 90% van de mensen is en campers maar een klein aantal, raad es over wie het meeste gezeikt wordt en vooral... door wie...
Niet tegen de persoon, maar wat gezegd wordt gaat wel weer over de willekeur van de mening van de spelers. Er mag WEL gecampt worden als ik het doe (want ik verdedig tactisch en dat moet je anders zien) als een ander het doet (in dit geval wordt zelfs een n00b genoemd, dus als je je daardoor laat doorschieten zelfs al zit hij te campen, dan ben je gewoon dom en ook nog eens slecht, want bij ctf weet je gewoon waar iedereen staat en als het bij instagib gebeurd beweeg je gewoon slecht) mag het niet, want het voldoet niet aan mijn criteria van "ik mag jou wel doodschieten en jij mij niet"Koekje schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:25:
Ik doe niet anders dan campen in bv Farcry, maar in de wat snellere fps is het imo lame (instagib ctf ut2k4 ?) Zetten ze een of andere noob neer in een donker hoekje met zijn crosshair op de flag. Dat vind ik echt niet kunnen.
Nogmaals ik camp normaal gesproken niet, maar ik het er ook geen last van, want ik schiet ze gewoon voor hun donder, maar ondanks dat zijn er nog genoeg mensen die vinden dat ze gewoon niet doodgeschoten mogen worden door een ander als het niet aan hun spelregels voldoet...
Dus hoe je het ook doet, het is nooit goed, of je bent lame, een camper, gebruikt een bot of je cheat door wallhacks of iets dergelijks.
Bij deze wil ik al deze jammerde en zeurende mensen uitnodigen om eerst eens een keer over een spel na te denken en leren fatsoenlijk te lopen en te schieten. Het ligt niet aan een ander dat je doodgeschoten wordt, want het ligt aanjezelf.
Als iemand op me schiet en hij mist, dan weet ik meteen waar hij zit. Door goed te bewegen en te schieten betekent dat in mijn geval dat de ander meestal eerder dood is als ik.
En als hij me wel in 1 keer goed doodschiet, dan druk ik gewoon weer op de knop en speel verder, want dan schoot die persoon goed, of ik bewoog niet goed genoeg.
<AMEN>
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 16:10 ]
Dit is het totaal veranderen van mijn standpunt, ik vind het uiteraad leuk om niet zo vaak gefragged te worden maar als dit op oneerlijke manieren gebeurd ben ik het er niet mee eens, ik vind campen in de hierboven geschetste situatie niet goed omdat het afdoet aan aan de gameplay ervaring van beide spelers. Of is het zo dat iemand er van geniet om stationair iedereen af te knallen die voorbij komt?! (er niet voor niets een loop optie in het spel). Ik kan het ook(vandaar de ongenuanceerde term noob) daar is geen kunst aan, Ik doe het niet omdat ik het niet leuk vind en omdat ik er andere mensen mee zou kunnen ergeren. Als je een potje ut2k4 met elkaar doet ben je niet TEGEN elkaar maar MET elkaar bezig een spelletje te spelen. (afgezien van clanwars)Niet tegen de persoon, maar wat gezegd wordt gaat wel weer over de willekeur van de mening van de spelers. Er mag WEL gecampt worden als ik het doe (want ik verdedig tactisch en dat moet je anders zien) als een ander het doet (in dit geval wordt zelfs een n00b genoemd, dus als je je daardoor laat doorschieten zelfs al zit hij te campen, dan ben je gewoon dom en ook nog eens slecht, want bij ctf weet je gewoon waar iedereen staat en als het bij instagib gebeurd beweeg je gewoon slecht) mag het niet, want het voldoet niet aan mijn criteria van "ik mag jou wel doodschieten en jij mij niet"
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Verwijderd
Als je CS doet met een volle server, en één van de mensen zit met een sniper-rifle, ik vind dat dat moet kunnen. Iedereen heeft zo z'n eigen speelstijl, en als die figuur niet te vaak het sniperrifle ter handen neemt, moet het allemaal kunnen toch? En zoals al gezegd, als je dan gesniped wordt, heb je nét niet goed genoeg om je heen gekeken.
Maar als het één tegen één is, en eentje gaat zitten campen, dat is inderdaad wel ontzettend lame.
In Battlefield (Desert Combat eigenlijk) vind ik het ook geen bezwaar als iemand snipet, is vaak erg handig om wat coverfire mee te geven, zodat je teammates door kunnen gaan. Ik ben zelf een redelijk skilled sniper, en wordt op die manier ook ingehuurd door m'n clan, maar ik vind het ook niet erg als ik zelf eens neergeknald wordt door een sniper.
Maar op een map als Bridge krijg je ook vaak snipers tegen snipers, dat vind ik dan wel jammer.
Dus het hangt (bij mij althans) af van de situatie.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 17:42 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
DC bridge is dan ook de sniper map natuurlijk. Overigens is snipen en campen totaal wat anders. Een goede sniper blijft niet op dezelfde plek zitten namelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:41:
In Battlefield (Desert Combat eigenlijk) vind ik het ook geen bezwaar als iemand snipet, is vaak erg handig om wat coverfire mee te geven, zodat je teammates door kunnen gaan. Ik ben zelf een redelijk skilled sniper, en wordt op die manier ook ingehuurd door m'n clan, maar ik vind het ook niet erg als ik zelf eens neergeknald wordt door een sniper.
Maar op een map als Bridge krijg je ook vaak snipers tegen snipers, dat vind ik dan wel jammer.
Dus het hangt (bij mij althans) af van de situatie.
offe je loopt een gang door en paf, zit er links een gast achter een barrel die je niet zag.
In unreal tournement is campen vrijzinloos..
in battlefield doe ik het wel is, met een sniper.. is wel super handig om snel een point te veroveren.
Verwijderd
pub is het bijna sowieso not done, maar war ga je je gang maar
overigens wel een twijfelachtig onderwerp:
http://gathering.tweakers...&select_forum=12#hitstart
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 20:12 ]