[Ervaringen] NEC ND-3540

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:40

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm... heb nou net twee weken de 3540A... dat ding kan 8x DVD+RW aan, maar waar vind ik DVD+RW schijfjes die ook daadwerkelijk op 8x gebrand kunnen worden?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wildfire schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 23:48:
Hmmm... heb nou net twee weken de 3540A... dat ding kan 8x DVD+RW aan, maar waar vind ik DVD+RW schijfjes die ook daadwerkelijk op 8x gebrand kunnen worden?
hier hebben ze Ricoh 8x dvd+rw's, maar ik weet niet of die goed zijn. Zelf gebruik ik al een tijdje 6x dvd-rw's van Verbatim (op een LG brander) en die zijn heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
HOe kan ik me nec 3540 terug flashen naar originele rom, want die igy firwmware de w1.06 heeft er dus mooi voor gezorgt dat me drive niks meer doet leest niks meer en kan hem ook niet meer software matig openen.

daarnaast flashen opnieuw dan geeft hij aan dat hij de drive niet goed genoeg kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

whocarez schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:19:
HOe kan ik me nec 3540 terug flashen naar originele rom, want die igy firwmware de w1.06 heeft er dus mooi voor gezorgt dat me drive niks meer doet leest niks meer en kan hem ook niet meer software matig openen.

daarnaast flashen opnieuw dan geeft hij aan dat hij de drive niet goed genoeg kan vinden
Dan is er bij jou iets goed fout gegaan bij het flashen, die firmware zelf is namelijk niets mis mee.

Het ziet er dus naar uit dat je flash zelf mislukt is. Er zijn, als het goed is, flashprogramma's die gewoon flashen zonder te kijken wat er nu in de drive zit. Er zullen wel GoT'ers zijn die de naam van zo'n proggie kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als 't een OEM-drive is, probeer es 1W7. Die is net uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de NEC3500 met liggy en dee firmware of zoiets. doet het prima enzo, maar nu krijg ik een 1 week oud NEC3540 aangeboden van een goede vriend voor 40 euro (aankoopprijs was 47). ik vroeg me af of het slim is of niets uitmaakt om van 3500 naar 3540 te gaan? en wat is mijn 3500 nog waard btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Of zo'n aanschaf voor jou 'slim' is kun je vrij makkelijk zelf bepalen: vraag je af of de 3540 iets heeft dat de 3500 niet heeft, en waar jij op dit moment concreet behoefte aan hebt. :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames en heren, ik heb een vraagje over deze brander. Dit omdat ik er van plan ben om er een nieuwe DVD-brander aan te schaffen. De keus is op dit moment tussen de Nec 3540 en de Benq 1640 (of mss de plextor-versie daarvan). Voor mij is het op dit moment van belang dat ik de beste brander uitzoek voor de DVD-voorraad die momenteel nog heb liggen, zo'n 80 stuks (Fuji DVD+R's / 4,7Gb / jewelcase / mediacode: RicohJPN02).

Mijn vraag is dus deze:
Of de 3540 op deze DVD+R (RicohJPN02 dus) een goede brandkwaliteit haalt :)

Dit is nl. belangrijk voor mij, omdat mijn DVD-speler nogal kritisch is qua DVD's. En deze DVD spelert wil ik zeker niet weg doen, omdat het een klassieker is (DVD-A10 van Technics :) )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nare man schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:13:
Of zo'n aanschaf voor jou 'slim' is kun je vrij makkelijk zelf bepalen: vraag je af of de 3540 iets heeft dat de 3500 niet heeft, en waar jij op dit moment concreet behoefte aan hebt. :)
bij mijn weten zijn ze het zelfde of heeft de 3540 een snellere brandmethode (DVD r9 = 8 speed of zo?) maar dit geldt ook voor een geflashde 3500 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 08:41:
Ik heb nu de NEC3500 met liggy en dee firmware of zoiets. doet het prima enzo, maar nu krijg ik een 1 week oud NEC3540 aangeboden van een goede vriend voor 40 euro (aankoopprijs was 47). ik vroeg me af of het slim is of niets uitmaakt om van 3500 naar 3540 te gaan? en wat is mijn 3500 nog waard btw?
De 3500 zou nog steeds beter zijn (brand-kwaliteit) dan recentere NEC's.
Als je dan toch een nieuwe NEC wilt hebben zou ik meteen 6 eurotjes meer uitgeven en de ND-4550 kopen. Deze is wat features betreft een enorme verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:37:
[...]

bij mijn weten zijn ze het zelfde of heeft de 3540 een snellere brandmethode (DVD r9 = 8 speed of zo?) maar dit geldt ook voor een geflashde 3500 toch?
Dat weet ik niet, jij hebt hem geflashed ;)

Waar het om gaat is dat jij voor jezelf moet bepalen of die vooruitgang in features een uitgave van vier tientjes en de moeite om je oude brander te verkopen waard is (want kennelijk wil je dat). Vind jij het belangrijk dat je nu R9 kunt branden op achtvoudige snelheid, dan moet je een 3540 of 4450 kopen, vind je dat niet zo belangrijk dan moet je het niet doen :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb ook net een _NEC DVD_RW ND-3540A gekocht ;)
Ik zit alleen even met dat bitsetting verhaal. Als het goed is zou je dat dus kunnen veranderen zodat je DVD films met meer compatibiliteit kunt branden zodat ze in stand alone spelers beter afspelen.

Ik zag op http://liggydee.cdfreaks.com/page/3540/ dat er een firmware voor is, maar er staan er meerdere en ik heb geen idee welke ik zou moeten kiezen, iemand die me kan helpen?

PS: bij nero > recorder > options staat alleen dvd-rom, auto, current, disk depend (ofzo)

[ Voor 10% gewijzigd door iAR op 19-10-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

oZner schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:50:
Ik heb ook net een _NEC DVD_RW ND-3540A gekocht ;)
Ik zit alleen even met dat bitsetting verhaal. Als het goed is zou je dat dus kunnen veranderen zodat je DVD films met meer compatibiliteit kunt branden zodat ze in stand alone spelers beter afspelen.

Ik zag op http://liggydee.cdfreaks.com/page/3540/ dat er een firmware voor is, maar er staan er meerdere en ik heb geen idee welke ik zou moeten kiezen, iemand die me kan helpen?

PS: bij nero > recorder > options staat alleen dvd-rom, auto, current, disk depend (ofzo)
Gewoon de 1.W7 firmware --> http://liggydee.cdfreaks.com/disclaimer/3540/1W7_rpc1.zip

Met deze firmware is de riplock verwijderd, kun je DVD's rippen op fullspeed. Als je niet ript en wilt dat normale DVD's uit de winkel of videotheek op normale speed afspelen (zodat je drive de DVD niet sneller laat spinnen en meer geluid maakt; geldt niet voor recordable DVD's) dan moet je de slow-versie gebruiken --> http://liggydee.cdfreaks.com/disclaimer/3540/1W7_slow.zip

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 19-10-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik heb vandaag ook een NEC ND-3540A Retail gekocht bij MM. Zal het straks eens uit test of die werkt. Ik probeer eerst maar eens een DVD+RW.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Euhm, ik heb hem geflashed, maar hoe kan ik nu dvd-video branden (met compatibiliteit voor mijn jvc speler)
Zie ook [rml]oZner in "[ DVD Brander] Write & Verify errors"[/rml]
Daar had ik dit probleem ook met mijn vorige brander... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
oZner schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:36:
Euhm, ik heb hem geflashed, maar hoe kan ik nu dvd-video branden (met compatibiliteit voor mijn jvc speler)
Zie ook [rml]oZner in "[ DVD Brander] Write & Verify errors"[/rml]
Daar had ik dit probleem ook met mijn vorige brander... :(
Je zou bijvoorbeeld 2 posts boven je eigen post kunnen kijken.
Het proces wat je zoekt heet bitsetting of het aanpassen van de booktype en je doet dat instellen bijvoorbeeld met de flash-tool van de aangepaste firmware van liggy & Dee.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Heb de 3540 nu al een tijdje, nu met de laatste firmware van liggy ofzo en werkt als een tiet. Heb nu eindelijk wat taiyo yuden dvdtjes gekocht (na een hele hoop goede verhalen gehoord te hebben). Officieel 8x dvd's, maar ik brand ze op 16x en dat gaat als een speer. Dvd klaar in 6 minuten en ze werken als de beste...heerlijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZner schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:36:
[..]
Eventjes terugkomend op mijn post: [rml]G_M_C in "[ Ervaringen] NEC ND-3540"[/rml]

Daarin schreef ik dat ik de brand-kwaliteit op een bepaalde soort DVD+R's wilde weten. En dat doe ik ook niet voor niets, want ik heb een Technics DVD A10. En die is mogelijk nog wel kieskeuriger qua DVD's dan die JVC.

Op mijn speler lopen alleen DVD+R die niet van bitsetting zijn veranderd in bv. DVD-ROM. Want die weigert hij gewoon. Ook wil hij tot op heden geen enkele DVD-R of DVD+/-RW pakken.

Dus mijn advies is: Koop één DVD+R met de mediacode die ik noemde (want die worden wel begrepen door mijn DVD-spelerT). Brand hem rustig op max 4x (ondanks dat ze mss wel sneller gebrand kunnen worden). Set daarbij ook niet het bit naar DVD-ROM, en gebruik de standaard-firmware (want die van iggy is RPC1, oftwel regiocode 1 en de meeste NL DVD-spelers pakken geen andere regio dan 1)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

TD-er schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:43:
Het proces wat je zoekt heet bitsetting of het aanpassen van de booktype en je doet dat instellen bijvoorbeeld met de flash-tool van de aangepaste firmware van liggy & Dee.
Ik weet hoe het proces heet :) En ik heb de L&D flashtool ook. Ik weet alleen niet welke optie ik moet hebben! "dvd-video" staat er nl. niet tussen (welke wel in de bitsetting tool van mijn oude dvd brander zat, maar de brander het niet ondersteunde).
Ik heb het topic doorgelezen, alleen weet ik dus nog niet wat ik precies moet veranderen om DVD's te produceren die in mijn JVC speler afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Mijn eerste DVD -R was zo klaar.

Merk: Platinum DVD -R 4,7GB spindel van 25 stuks
Media ID: CMC MAG AE1 op een site staat dat deze DVD's 4Th Glass media is en garbage is dan weet ik dat ook weer.
Quality: 96
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/unicron1/DVD/DVD-R-1jpg.JPG

Ik heb nog een spindel van 25 DVD+R 4,7GB 2 DVD+RW 4,7GB en 1 DVD+R 8,5GB als van het merk Platinum.

[ Voor 4% gewijzigd door -=unicron=- op 20-10-2005 12:45 ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik snap er niet zoveel van met dat kwaliteitsgedoe enzo :+ maar welk merk DVD+R en DVD+RW kan ik het beste halen om te gaan branden met de NEC-3540.

Dus het merk die het minst problemen levert en waar ik met een hoog snelheid kan branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

lazrambo schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:17:
Ik snap er niet zoveel van met dat kwaliteitsgedoe enzo :+ maar welk merk DVD+R en DVD+RW kan ik het beste halen om te gaan branden met de NEC-3540.

Dus het merk die het minst problemen levert en waar ik met een hoog snelheid kan branden
Volgens mij ben je met Verbatim DVD+R schijfjes goed af, die gebruiken vaak Taiyo-Yuden en da's goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

TD-er schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:43:
Ik weet hoe het proces heet :) En ik heb de L&D flashtool ook. Ik weet alleen niet welke optie ik moet hebben! "dvd-video" staat er nl. niet tussen (welke wel in de bitsetting tool van mijn oude dvd brander zat, maar de brander het niet ondersteunde).
Ik heb het topic doorgelezen, alleen weet ik dus nog niet wat ik precies moet veranderen om DVD's te produceren die in mijn JVC speler afspelen...

Subtiele kick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bitsetting heeft niets met dvd-video te maken. Dvd-video slaat op de inhoud van de dvd, bitsetting slaat op het type dvd. Je kunt bitsetting gebruiken voor DVD+R, voor DVD+RW en voor DVD+R DL, mits je brander en firmware het ondersteunen en je er een geschikte utility of brandprogramma voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

drfruit schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:43:
Bitsetting heeft niets met dvd-video te maken. Dvd-video slaat op de inhoud van de dvd, bitsetting slaat op het type dvd. Je kunt bitsetting gebruiken voor DVD+R, voor DVD+RW en voor DVD+R DL, mits je brander en firmware het ondersteunen en je er een geschikte utility of brandprogramma voor hebt.
Inderdaad. Mijn Nero brandt mijn DVD+RW met DVD-ROM als bitsetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ok. Maar waar slaat het verhaal op dat je de juiste setting moet gebruiken om compatibiliteit met een stand alone dvd speler te vergroten?
Met mijn oude writer speelde mijn JVC speler de film wel af die op een DVD+RW gebrand was, maar gaf hij aan bij dezelfde film op een DVD+R "disk contains no data" aan.

En hoe moet ik hem dan instellen? Sorry, ik volg het even niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

oZner schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:35:
Ok. Maar waar slaat het verhaal op dat je de juiste setting moet gebruiken om compatibiliteit met een stand alone dvd speler te vergroten?
Met mijn oude writer speelde mijn JVC speler de film wel af die op een DVD+RW gebrand was, maar gaf hij aan bij dezelfde film op een DVD+R "disk contains no data" aan.

Bij de recoder-settings in Nero kun je aangeven welk booktype gebruikt moet worden bij branden. Zolang je drive dus een firmware bevat die bitsetting ondersteunt kun je dus in Nero opgeven welke bitsetting standaard gebruikt moet worden bij het branden.

Afbeeldingslocatie: http://wildfire.tweakdsl.nl/GoT/bitsetting.png

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 24-10-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
oZner schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:35:

Het bitsetten gebruik je omdat een hoop spelers de schijf niet herkennen als er iets anders staat dan DVD-rom of DVD-R als booktype.
Als jij een DVD+RW wel kunt afspelen (zonder de booktype aan te passen), zal het loopwerk van je speler DVD+R ook wel herkennen (waarschijnlijk DVD+R9 niet, oftewel duallayer recordable) als booktype, aangezien DVD+RW en DVD+R even oud zijn als standaard.

Wat dan nog kan zijn is dat je speler gewoonweg de recordable zelf niet goed kan lezen. Dan zou je dus die DVD+RW en die DVD+R eens met NERO CD-speed op kwaliteit moeten testen, of een ander merk gebruiken.

Ik ga hierbij dus nog steeds ervanuit dat je gewoon netjes een correcte DVD-video gemaakt hebt. Dus UDF versie 1.02, alleen maar .VOB, .IFO en .BUP files (allemaal met hoofdletters) in de VIDEO_TS dir en dat er een lege AUDIO_TS-dir staat op de schijf.
Tevens ga in ervanuit dat je die DVD+R en DVD+RW dus verder exact gelijk gebrand hebt. (in disc-at-once-mode)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

TD-er schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:52:
Het bitsetten gebruik je omdat een hoop spelers de schijf niet herkennen als er iets anders staat dan DVD-rom of DVD-R als booktype.
Als jij een DVD+RW wel kunt afspelen (zonder de booktype aan te passen), zal het loopwerk van je speler DVD+R ook wel herkennen (waarschijnlijk DVD+R9 niet, oftewel duallayer recordable) als booktype, aangezien DVD+RW en DVD+R even oud zijn als standaard.
Sorry, maar welke booktypes heb je nog meer en waarvoor zou je die gebruiken dan?
Wat dan nog kan zijn is dat je speler gewoonweg de recordable zelf niet goed kan lezen. Dan zou je dus die DVD+RW en die DVD+R eens met NERO CD-speed op kwaliteit moeten testen, of een ander merk gebruiken.
Die DVD is in mijn JVC DVD speler, mijn Philips HDRW speler en een cheap DVD/DivX speler getest. Misschien is de kwaliteit zo slecht, maar nog net goed genoeg voor de PC?!
Ik ga hierbij dus nog steeds ervanuit dat je gewoon netjes een correcte DVD-video gemaakt hebt. Dus UDF versie 1.02, alleen maar .VOB, .IFO en .BUP files (allemaal met hoofdletters) in de VIDEO_TS dir en dat er een lege AUDIO_TS-dir staat op de schijf.
Tevens ga in ervanuit dat je die DVD+R en DVD+RW dus verder exact gelijk gebrand hebt. (in disc-at-once-mode)
Ja, al weet ik die URF versie 1.02 niet... maar ok. Verder wel identiek.

Maar over het algemeen komt het er dus op neer dat het niet aan de brander ligt en dat ik andere schijfjes zou moeten proberen? Iemand een tip voor een JVC XN speler? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
oZner schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:11:
[...]

Sorry, maar welke booktypes heb je nog meer en waarvoor zou je die gebruiken dan?
Even zo uit het hoofd heb je de volgende booktypes:
DVD-rom
DVD-ram
DVD-R
DVD-RW
DVD-R9
DVD+R
DVD+RW
DVD+R9
CD-DA
CD-RW
enz.
Dat is dus hoe de DVD omschreven wordt in het begin van de schijf.
Uiteraard kent elke speler DVD-rom en de meesten kennen het grootste deel uit dat rijtje wel.
Wanneer je speler een bepaald booktype dus niet kent, zal 'ie meestal weigeren 'm af te spelen.
Het meestvoorkomende probleemgeval is DVD+R9 (dual layer DVD+R).
Ik heb hier thuis een duallayer DVDr gebakken, zonder de booktype aan te passen en ik kon 'm nergens anders lezen dan in de NEC brander. Zelfs niet in een speler die ik tegelijk gekocht had met die dual layer DVD-recordable.
Door nu op die DVD te schrijven dat 'ie dus niet een recordable is, maar te doen of 'ie een geperste schijf is, kun je bijna alle spelers wel overhalen 'm te proberen te lezen.
[...]

Die DVD is in mijn JVC DVD speler, mijn Philips HDRW speler en een cheap DVD/DivX speler getest. Misschien is de kwaliteit zo slecht, maar nog net goed genoeg voor de PC?!
Als die DVDr niet af te spelen is in al die spelers (met name ook niet in die DVD/DivX-speler), dan is heel waarschijnlijk de data niet in het juiste formaat op de schijf gezet, maar het is natuurlijk ook mogelijk dat de schijf gewoon bagger gebrand is en dat is dus met NeroCD-speed te testen in je brander. Als de PI-error's boven de 280 komen en/of de PI-failures boven de 28 uitkomen, dan is de schijf heel waarschijnlijk niet goed af te spelen in welke speler dan ook.
Je zou dan de brandsnelheid van dat merk recordables nog kunnen verlagen, of een ander merk proberen.
[...]

Ja, al weet ik die URF versie 1.02 niet... maar ok. Verder wel identiek.

Maar over het algemeen komt het er dus op neer dat het niet aan de brander ligt en dat ik andere schijfjes zou moeten proberen? Iemand een tip voor een JVC XN speler? :)
DVD-films staan op de schijf in een bepaald bestandsformaat, wat UDF heet.
Nero had een tijdje het probleem dat de DVD-film volgens een nieuwere UDF-versie opgemaakt werd.
Een hoop standalone DVD-spelers hadden toen problemen met de films afspelen, omdat ze die versie niet snapten, vandaar dat ik het even aanhaal.
Als je gewoon de nieuwste Nero uit de 6.6-serie gebruikt, zou het geen probleem moeten geven.

Tuurlijk kan het aan je brander liggen, of aan de combinatie van dat merk recordables en jouw brander (of je firmware-versie), of de brandsnelheid en je zou het dus prima met een ander merk schijfjes kunnen testen, maar bekijk gewoon eerst wat Nero CD-speed te zeggen heeft over de recordables die je nu gebruikt.
Als de kwaliteit erg slecht is, probeer dan op 4x te branden en kijk nog eens of het bagger is of niet.
Het zou bijvoorbeeld ook je brander kunnen zijn en dan kun je het aan de onderkant van de recordables zien, doordat je verschillende (meer dan 2) tinten ziet die mooie rondjes beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

TD-er, super bedankt voor de uitleg. Ik heb gelijk weer een poging gedaan...
CD/DVD Speed log:

General Information
Drive: _NEC DVD_RW ND-3540A
Firmware: 1.W7
Disc: DVD+R (MBIPG101 R04)
Selected speed: 8 X
PI errors
Maximum: 42
Average: 6.29
Total: 68982
PI failures
Maximum: 12
Average: 1.17
Total: 14969
PO failures: n/a
Jitter: n/a
Scanning Statistics
Elapsed time: 9:56
Number of samples: 17134
Average scanning interval: 8.00 ECC
Glitches removed: 2

Als ik naar jouw waardes kijken en naar mijn (total) waardes werd ik niet echt blij, maar toch zag ik beeld op mijn JVC speler *phew*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Je moet niet naar de totaal waardes kijken, maar naar de max-waarde
Die liggen dus ruim binnen de specificaties.

Het zegt namelijk iets over hoeveel fouten er per blokje van 8 sectoren optreden.
Dat is van belang omdat je een bepaald aantal fouten nog kunt corrigeren, wanneer ze optreden binnen een bepaald blok data. De speler doet die correctie automatisch bij het afspelen.
Wanneer die waarden -per blok van 8 sectoren- boven een bepaald aantal komen, zijn die fouten niet meer te corrigeren.

De max-waarden die je dus bij dit programma aan moet houden zijn 280 voor de PI-error en 28 voor de PI-failure.
Daar blijft jouw gebrande schijf dus ruimschoots onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Met de NEC kun je ook per 1 ECC blok scannen met CD-DVD Speed (zoals bij LiteOn branders).
Je moet dan wel een registry waarde toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook deze brander, 3 maanden geleden gekocht. Eerste 2 maanden gingen prima. Vervolgens kwam het probleem. Als ik een lege dvd of cd-r in de dvd-brander stop, verandert het dvd-r brander station in een cd-rom station volgens Windows XP.

Als ik dit vervolgens aanklik, dan geeft Windows de melding: Ongeldige functie
Andere config geprobeerd, master/slave, primary/secondary, nieuwere firmware. Niets hielp

Ik heb toen een nieuwe brander (zelfde type) gekregen van EMPC, vandaag nieuwe erin gezet. Weer zelfde probleem, Windows er opnieuw opgezet, nu kan ie alleen cd-r branden.
Nero zit deze recorder uiteraard ook niet.

Ik dacht dat 't aan de brander lag, maar na die nieuwe ben ik er niet zo zeker meer van. Bij 2 verschillende exemplaren dezelfde fout. Geen idee waar 't aan ligt.

Suggesties zijn meer dan welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de nec 3540. Ik had al een dvd speler, maar heb deze brander er bij gekocht. Nu wil ik de brander er bij steken, maar dan herkent hij beide spelers niet meer, ik zie hem gewoon niet meer. Weet iemand waar het aan kan liggen?

thnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:44:
Ik heb een probleem met de nec 3540. Ik had al een dvd speler, maar heb deze brander er bij gekocht. Nu wil ik de brander er bij steken, maar dan herkent hij beide spelers niet meer, ik zie hem gewoon niet meer. Weet iemand waar het aan kan liggen?

thnx..
EDIT:
Ook heb ik nog de dvd speler met een ander merk aangesloten, en dan werkt het ook. Alleen met deze nec werkt het (nog) niet. Weet iemand waar het aan kan liggen?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:50:
[...]

EDIT:
Ook heb ik nog de dvd speler met een ander merk aangesloten, en dan werkt het ook. Alleen met deze nec werkt het (nog) niet. Weet iemand waar het aan kan liggen?

thnx
Sommige drives kunnen niet goed overweg met cable select, of wanneer je geen jumper plaatst.
Dus je moet beide drives op de oude manier correct jumperen en ook nog eens rekening mee houden wanneer je bijvoorbeeld een ATA66 kabel gebruikt.
Dan is blauw mainboard, zwart master en grijs slave en dus de drives ook zo jumperen.

Ik had min of meer hetzelfde probleem toen ik mijn Pioneer A05 vervangen had voor deze NEC 3540A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Hoe zijn de prestaties van deze brander met cd-r's?
Ik heb hier nog een klein stapeltje imation cd-r's liggen en deze wil ik eerst opmaken.
Omdat m'n liteon cd brander (ltr-48125s) de geest heeft gegeven wil ik nu overgaan op een dvdbrander en nu had ik deze, de nec nd-3540, op het oog.

[ Voor 6% gewijzigd door In Search of Sunrise op 31-10-2005 02:03 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2021
Oke,

ik heb dus ook een NEC ND-3540 en wil DVD+R gaan kopen, ik heb dit topic gelezen en daar kwam verbatim goed naar voren.
ik heb zelf ook wat rondgeneust in de pricewatch en daar kwamen 6 Verschillende in aanmerking voor een koop:

Arita DVD+R 4,7GB 8x, 25 stuks (Spindel) € 8,95

Platinum DVD+R 4,7GB 8x, 25 stuks (Cakebox) € 8,99

Philips DVD+R 4,7GB 8x, 25 Stuks (Spindel) € 9

Platinum DVD+R 4,7GB 8x, 50 stuks (Cakebox) € 17,90

Philips DVD+R 4,7GB 8x, 50 stuks (Spindel) € 19,50

Verbatim DVD+R 4,7GB 16x, 25 stuks (Spindle) € 12,95

Die Verbatim schijfjes zijn prijzige dingetjes, als ik het zo vergelijk. Daar krijg je dan ook wel 16x voor terug, maar het boeit mij vrij weinig of ik een DVD brand in 5 of 10 minuten.
Zijn er mensen met ervaringen met deze schijfjes en mij enkelen van bovenstaande 6 kunnen aan- of afraden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zeker met DVD-media kun je stellen dat goedkoop, duurkoop is.
Bij CDr's zijn zelfs de allergoedkoopsten vaak nog wel leesbaar, maar bij DVDr's komt dat toch net even wat nauwkeuriger, zeker als je de boel langer wilt kunnen bewaren.

Ikzelf heb nogal heel erg wisselende ervaringen met Platinum en Philips, dus het is vrijwel onmogelijk om op basis van het "merk" (Platinum zijn stickerplakkers en Philips wat betreft schijfjes ook) te zeggen of het goed zal werken of niet.

Met verbatim heb ik eigenlijk op de NEC nog geen problemen gezien, ook niet bij anderen.
Arita is echt een budget merk, dat was het vroeger met CDr's ook al en laatst had ik nog wat recordables van anderen in handen gehad en die waren vrij slecht leesbaar. (of die mogelijk te snel gebrand waren weet ik natuurlijk niet, daar ik ze niet zelf gebakken had).

Kortom ga niet alleen op het merk af, maar ook zeker op de media-code, aangezien die veel meer zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makavelibrox2
Oke, ik ben even op zoek geweest naar de bijbehorende mediacode's.

Arita DVD+R 4,7GB 8x, 25 stuks (Spindel) € 8,95
Mediacode RITEK R03

Platinum DVD+R 4,7GB 8x, 25 stuks (Cakebox) € 8,99
Platinum DVD+R 4,7GB 8x, 50 stuks (Cakebox) € 17,90
Mediacode RICOHJPNR02 /Ritek R03 / CMC MAG E01

Philips DVD+R 4,7GB 8x, 25 Stuks (Spindel) € 9
Philips DVD+R 4,7GB 8x, 50 stuks (Spindel) € 19,50
Mediacode MBIPG101 R04

Verbatim DVD+R 4,7GB 16x, 25 stuks (Spindle) € 12,95
Mediacode MCC 004

vervolgens ben ik even wezen kijken bij de Nec-site en deze DVD's werden aanbevolen voor mijn dvd-rewriter:
http://www.sw.nec.co.jp/p...A/3540Amedia_list_101.htm

probleempje...geen van mijn lijstje staat daarin vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ricoh, CMC en dergelijke zie ik er gewoon tussenstaan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makavelibrox2
Ow, je moet dus naar de Mediacode's kijken, weet ik ook vanaf nu :+
Bij nader inzien lijkt me dit wel een mooi pakketje:

http://www.ddvd.info/cgi-...NR&c=phdpr8box&t=temartic

Merk: Philips en die mediacode's worden ondersteund door mijn NEC-ND3540.
Iemand die toevallig dit pakketje heeft? Of er over gehoord heeft?
op de foto is een beetje moeilijk te zien, wat het voor DVD-dozen zijn, maar zijn dit nu "gewone" DVD-Boxen? Wat zien jullie erin? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Makavelibrox2 schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:59:

Iemand die toevallig dit pakketje heeft? Of er over gehoord heeft?
op de foto is een beetje moeilijk te zien, wat het voor DVD-dozen zijn, maar zijn dit nu "gewone" DVD-Boxen? Wat zien jullie erin? }:O
Volgens mij zijn dit gewone DVD-doosjes, aangezien het schijfje in die doos op de achtergrond een stuk kleiner is dan het doosje zelf.
Normaal kosten 100 van die doosjes zo'n 13 - 15 euro, dus is die voorraad van 100 stuks 35 euro, oftewel vergelijkbaar met 8,75 per spindel van 25.

Niet extreem goedkoop (meestal tussen de 9 en de 11 euro), maar toch een leuke aanbieding.
Hier staat die spindel van 100 stuks voor 39 euro.
en de hoesjes staan hier (14,50 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik heb vorige week de NEC ND-3550 gekocht + 3 Platinum Double Layer 8.5 GB schijfjes (Norrod).
Nu wou ik gelijk die 8.5 GB voldumpen maar tot mijn verbazing gaf Nero (en andere progs) aan dat er maar 8.152mb op kon. :? Mis ik iets? moet ik de NEC flashen ofzo of light het aan de schijfjes oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 21:15

Pinobigbird

doesn't share food!

Makavelibrox2 schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:59:

[...]
Dat het merk Philips is, zegt nog niks over de mediacode.
Ik heb hier een spindel 25 stuks Philips DVD+R 8 speed met mediacode INFOME R20.
Geen problemen met NEC ND-3540, Dee's 1.W7 firmware op 8x.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:32:
Mensen, ik heb vorige week de NEC ND-3550 gekocht + 3 Platinum Double Layer 8.5 GB schijfjes (Norrod).
Nu wou ik gelijk die 8.5 GB voldumpen maar tot mijn verbazing gaf Nero (en andere progs) aan dat er maar 8.152mb op kon. :? Mis ik iets? moet ik de NEC flashen ofzo of light het aan de schijfjes oid?
Volgens mij mis je niet echt iets.
Een 4.7 GB schijf heeft ook maar 4489 MB ruimte. Het eeuwenoude idee van 1000 vs 1024 voor 1k.
Of wil je zeggen dat er maar 8 MB (en een beetje) ruimte is op de schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:32:
Das zeer normaal... in principe heb je dan zelfs kunnen overburnen...

Zoals hierboven al is gepost rekenen de fabricanten van de schijfjes niet met 1024 maar met 1000.

De werkelijke grootte van zo'n 8.5 schijfje is dus:

8,5 x 1000^3 : 1024^3 = 7,9162 GB of 8106 MB...

Hetzelfde heb je dus met harde schijven... Voor een HD van 20 gig scheelt dat niet zoveel... Maar op een HD van 300 gig scheelt dat +/- 21 GB. Je koopt dus werkelijk "slechts" 279 GB

[ Voor 3% gewijzigd door deleenheir op 06-11-2005 23:51 ]

"If it works, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ dank voor de uitleg. Wel lekker verneukeratief voor de noobs maar goed.. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makavelibrox2
Ik vond nog meer van die 100 dvd+r 8x en 100 dvd dozen.

Memorex € 40
Traxdata € 50
Arita € 44
Philips € 50
Platinum €47

Ja, ik weet, het ligt niet aan het merk, maar aan de mediacode. Die staan er helaas niet bij vermeld.
Om het verschil in prijs hoef ik het ook niet te doen, want met die paar euro's veeg je ook je reet af.
Ik ben opzoek naar de DVD's uit dat rijtje die het best samengaan met NEC-ND3540. Puur in het algemeen gezien dus.
Traxdata schijnt heel slecht te zijn, heb ik al meerdere malen gelezen op GoT.
Kan iemand mij helpen.
Owja, 40 euro voor 100 DVD+R en dozen, dat is dus 40 cent per stuk, is dat niet TE goedkoop voor een DVD+R 8x en een doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Makavelibrox2 schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:43:
[...]
Owja, 40 euro voor 100 DVD+R en dozen, dat is dus 40 cent per stuk, is dat niet TE goedkoop voor een DVD+R 8x en een doos?
TD-er schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:15:
[...]
Normaal kosten 100 van die doosjes zo'n 13 - 15 euro, dus is die voorraad van 100 stuks 35 euro, oftewel vergelijkbaar met 8,75 per spindel van 25.

Niet extreem goedkoop (meestal tussen de 9 en de 11 euro), maar toch een leuke aanbieding.
Hier staat die spindel van 100 stuks voor 39 euro.
en de hoesjes staan hier (14,50 euro)
50 euro voor zo'n setje is dus niet extreem goedkoop, 40 euro is wel behoorlijk goedkoop, maar vermoedelijk dus te goedkoop (lees: bagger kwaliteit)
Ik zou dus persoonlijk gaan voor de meer gerenomeerde merken, zoals MaM of Verbatim en dan betaal je voor 100 stuks dus een tientje meer (60 euro incl hoesjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makavelibrox2
Klint logisch, voel ik ook wel wat voor.

Van MaM eb ik nog nooit gehoord en kan ook niks vinden daarvan.

Wel van Verbatim:
http://www.ddvd.info/cgi-...rbdvpr8c25%26t%3Dtemartic
12,50 voor 25. 16x heb ik dan daarvoor. (8x 11,25)

En doosjes:
http://www.ddvd.info/cgi-...vdbx1zw100%26t%3Dtemartic
12 voor 100.

Maar wat raden jullie aan?
Eerst 25 DVD's kopen van Verbatim, kijken of het werkt en daarna weer 75 (of 0, als het niet werkt) kopen.
Of gewoon: Verbatim is zo goed en je brander is ook zo goed, die 2 matchen perfect!
Ik laat ze verzenden, dus van 2x verendkosten wordt ik niet echt happy van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verbatim is prima.
De 16x heb ik zelf nog niet getest, maar die zijn onderweg :)

MaM is Mitsui Advanced Media en er is best wel wat over te vinden hoor

Maar goed, Verbatim is dus prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makavelibrox2
Kan ik het risico nemen met verbatim 16x, door 4x25 DVD's te kopen.
Ik laat ze verzenden, dus het scheelt dan flink in de verzendkosten.
Of zal ik op safe spelen en eerst 1 pakje bestellen en daarna de rest, en dus 2x verzendkosten betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:09

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

met verbatim loop je geen risico
de meeste 8x schijven hebben mediacode MCC003 en die branden het best op mijn nec 3540 tot nu toe (beter dan Yuden T02)

de 16x schijven zijn MCC004 en die zijn praktisch even goed als de 8x variant, de echte kwaliteit neukerds branden de 16x schijfjes soms liever op 12x omdat dit minder dan een minuut scheelt met 16x en betere scores geeft bij de kwaliteitstesten.

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makavelibrox2
Oke bedankt, 4x25 dus.

ik zal na een maandje mijn ervaringen hier zeker posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 17-09 10:32
Ik wil 100 Verbatim Taio Yuden schijfjes...

Maar als ik bij cdfreaks kijk staat er bij: - Verbatim MCC 003 STAMPERCODE !!!!

MCC 003 mediacode, is dat taio yuden?

Heb het topic beetje door zitten lezen, daarbij komt verbatim steeds als goed terug, maar er wordt ook gezegd dat je op de media code moet letten. Welke site heeft de verbatims liggen met die taio yuden media code en ook nog een goede prijs..? Dank alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door Damocles.NL op 25-11-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist deze brander geïstalleerd. De firmwareversie is 1.01. Ik heb versie 1.03 van internet geplukt en wil die installeren. In de handleiding staat het volgende:
Connect drive to secondary IDE channel as Master
Disconnect all slave hardware from IDE secondary Master
Use standard UDMA-2 IDE cable
Update in Windows "Safe Mode"

Is dit echt allemaal nodig?

Van Internet heb ik ook LiggyDee 1W7 gehaald. Wat is raadzaam? De Nec-firmware of de versie van LiggyDee installeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Damocles.NL schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 00:03:
MCC 003 mediacode, is dat taio yuden?
MCC = Mitsubishi Chemical Corporation = Verbatim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:46:
Ik heb zojuist deze brander geïstalleerd. De firmwareversie is 1.01. Ik heb versie 1.03 van internet geplukt en wil die installeren. In de handleiding staat het volgende:
Connect drive to secondary IDE channel as Master
Disconnect all slave hardware from IDE secondary Master
Use standard UDMA-2 IDE cable
Update in Windows "Safe Mode"

Is dit echt allemaal nodig?
Dat lijkt me toch allemaal sterk overdreven. Ik heb nog nooit een update in safe mode uitgevoerd.
Gewoon het schijfje uit de drive halen en updaten.
Van Internet heb ik ook LiggyDee 1W7 gehaald. Wat is raadzaam? De Nec-firmware of de versie van LiggyDee installeren?
Als je kwaliteitsschijfjes gebruikt zal dit wellicht weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
Twister336 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:15:

Dat lijkt me toch allemaal sterk overdreven. Ik heb nog nooit een update in safe mode uitgevoerd.
Ik heb zelfs al firmware geupdate met een schijfje erin en van die toestanden... Allemaal niks aan...

"If it works, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
[...]

Nou een aantal Mitsui schijfjes worden met de NEC-firmware op 2x gebrand, terwijl het toch echt 4x schijfjes zijn en zo zullen er wel meer bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Ik begrijp dat ik bij de firmware van LiggyDee bij +R schrijfjes Boot Type kan wijzigen (bij de standaard firmware alleen bij +R dl), waardoor de comptabiliteit met standalone-dvdspelers verbeterd wordt. Heeft iemand ervaring met de Pioneer DV-444? Zo ja, welke instellingen gebruik je?
In de handleiding van de Pioneer DV-444 staat vermeld dat DVD-rom niet wordt ondersteund. Op Videohelp.com (http://www.videohelp.com/...3&Search=Search&#comments) zie ik dat +r wel compatible is met de DV-444. Enig idee welke instellingen dan worden gebruik bij het branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makavelibrox2 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:54:
Oke bedankt, 4x25 dus.

ik zal na een maandje mijn ervaringen hier zeker posten!
Heb je dit artikel al eens gelezen: http://www.cdfreaks.com/article/214/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 17-09 10:32
Ok,

Maar welke online winkel kan ik dan het beste 100 DVD's voor me NEC ND-3540 bestellen?

Gewoon goede kwaliteit en een goede prijs. Wil niet 100 dvd's bestellen en vervolgens slechte kwaliteit hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:13
Ik heb net m'n brander geupdate met de nieuwste firmware van L&D (1.W8), en nu had ik gehoop dat ik m'n Platinum schijfjes (Ritek R03) nu wel op 8 speed kon branden, maar nee ;(

Ook booktype op dvd-rom gezet, maar het helpt allemaal niets, op ongeveer 50% van de disc kan zowel m'n brander als de dvd speler ze niet meer lezen.

Dusja, brakke rotzooi. Levert platinum al lang Ritek's?

Volgende bestelling betaal ik wel een paar centen meer voor betere schijfjes :P

[ Voor 4% gewijzigd door spokje op 14-12-2005 15:58 ]

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 17:42
spokje schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:19:
Ik heb net m'n brander geupdate met de nieuwste firmware van L&D (1.W8), en nu had ik gehoop dat ik m'n Platinum schijfjes (Ritek R03) nu wel op 8 speed kon branden, maar nee ;(

Ook booktype op dvd-rom gezet, maar het helpt allemaal niets, op ongeveer 50% van de disc kan zowel m'n brander als de dvd speler ze niet meer lezen.

Dusja, brakke rotzooi. Levert platinum al lang Ritek's?

Volgende bestelling betaal ik wel een paar centen meer voor betere schijfjes :P
Ik heb er ook veel van weggebrand van die Riteks van Platinum.
Ze spelen voor de rest wel goed af als ze langzaam gebrand zijn.
Maar de laatste partij Platinums die ik onlangs gekocht heb waren CMC MAGE01.
Die zijn aanzienlijk beter en branden zelfs op 12 X prima.
Ik zal er eens een kwaliteits scannetje van maken binnenkort

Hier een scannetje van een 12 speed burn van de Platinum met de CMC code:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/CMCMAGE01@1W7@12X.PNG
Zelfde disc gescanned met m'n BenQ:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/CMCMAGE01@1W7@12XNeroScan.png

[ Voor 16% gewijzigd door N_e_0 op 15-12-2005 21:05 ]

• spokje
Klopt. Als je ze op 4 speed brand werken ze idd prima. Gister even getest met het nero tooltje en er zaten niet veel rare dingen in, kwaliteit kwam uit op 94.

Maar ok, branden duurt te lang. Bij volgende bestelling kijk ik eerst naar de mediacode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Opus zie ik nu ook een aanbieding staan: Mirror DVD+R 8x in 100-pack Cakebox voor 28.95.
Nu ken ik dit merk niet en is het volgens mij ook niet 1 van de top merken, maar de media code van deze schijfjes is MMC03 en als ik het een beetje goed begrijp is de mediacode belangrijker als het merk. Zou dit dus een goede koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Laatst online: 15-09 17:42
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:31:
Op Opus zie ik nu ook een aanbieding staan: Mirror DVD+R 8x in 100-pack Cakebox voor 28.95.
Nu ken ik dit merk niet en is het volgens mij ook niet 1 van de top merken, maar de media code van deze schijfjes is MMC03 en als ik het een beetje goed begrijp is de mediacode belangrijker als het merk. Zou dit dus een goede koop zijn?
Is moeilijk te zeggen, het zijn waarschijnlijk zogenaamde "overprints". Dit zijn discs die vanwege een drukfoutje niet meer gebruikt kunnen worden voor de verkoop van een A-Brand en krijgen een B-Brand overprintlaag. Ook wordt de B-Grade vaak onder de B-Brand naam verkocht. Dus kan A-grade media zijn als je geluk hebt, je moet af en toe een gokje wagen met dit soort merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik heb sinds ik de nieuwste firmware van L&D erop gezet heb een probleempje; normale dvd's worden niet meer afgespeeld in windvd, hij zegt dat de regio niet goed is. De dvd's zijn legale dvd's regio 2 en de speler zelf staat ook op regio 2 ingesteld.

Maar nog wil ie niet afspelen, heeft iemand een suggestie? :)

edit: Ze doen het wel in wmp :?

[ Voor 9% gewijzigd door spokje op 26-12-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

Ik koop zelf bij de opus vaak datasafe 8x, die hebben MCC003 als mediacode (dus zelfde als verbatim 8x) maar kosten iets minder

Misschien dat de batch van verbatim zelf nog betere resultaten geeft maar deze zijn in mijn ogen al top.
Eerder in dit topic heb ik nog wat scans staan met kwaliteitscores van 99%
(of kijk anders op het cdfreaks forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Laatst online: 13-09 20:27
hallo,

Mijn vriendin heeft de 3540 in haar pc zitten, maar ze zegt dat ze geen cd's kan branden.
Ze brandt vrijwel dagelijks een dvd, die we ook gewoon op onze dvd-recorder in de woonkamer kunnen afspelen.
Ze gebruikt Nero 6 als brandprogramma. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Al CD's van een ander merk geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Laatst online: 13-09 20:27
RAMeijer schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:56:
Al CD's van een ander merk geprobeerd? :)
uiteraard! Maar hij blijft foutmeldingen geven. Is het niet een bepaalde instelling die ik over het hoofd zie ofzo?

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

aMaZeR schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:48:
[...]

uiteraard! Maar hij blijft foutmeldingen geven. Is het niet een bepaalde instelling die ik over het hoofd zie ofzo?
Probeer eens op een lagere snelheid te branden. Kan ze nog wel cd's lezen ?
Mijn 1300A had moeite met lezen en schrijven van cd's. Toen kon ik nog op 8x branden ipv 16x (ja, oude writer I know), maar nu kan ik dus echt niets meer qua cd's. Dvd's gaan nog perfect.
Binnenkort dus een nieuwe NEC kopen, maar het ziet er naar uit dat dit misschien wel een bekende NEC-klacht gaat worden. op www.kieskeurig.nl klagen ook redelijk wat mensen er over dat ze OF geen cd's OF geen dvd's meer kunnen lezen/schrijven.

Ik ben alleen bang omdat je vriendin dit nu heeft, dat meer NEC's hier last van hebben en weet ik niet zeker of ik dus wel een NEC moet kopen... maargoed voor 2.5 jaar heeft ie perfect gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mksoftware
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:29
Ik begrijp er helemaal niks van. Ik heb deze brander gekocht en hij verpest al mijn DVD's (cd's brand hij wel goed). Met welk programma ik ook brand ik blijf problemen houden. Elk programma zegt de DVD goed gebrand te hebben maar als ik de schijfjes in een computer of DVD speler stop flipt als het ware de apparatuur, heel af en toe weet hij er wel een leesbare DVD uit te halen. Is hier een oplossing voor of heb ik te maken met een misproductie?

Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:02

Nitai

Live the life you love.

Het ligt waarschijnlijk aan de media waar je op brandt. Check het met andere merk dvd+rtjes, en verdiep je in de mediacode van een dvd.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nitai schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:52:
Het ligt waarschijnlijk aan de media waar je op brandt. Check het met andere merk dvd+rtjes, en verdiep je in de mediacode van een dvd.
Onzin... lijkt me heel erg sterk dat echt elke DVD verpest wordt, tenzij de brander gewoon kaduuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik probeer windows xp van een dvd te installeren via de 3540. Helaas lukt me dat niet, wegens alke keer een fout melding dat sommige bestanden niet gelezen kunnen worden ,blue screens etc. Nu heb ik problemen met die 3540 met het lezen van sommige movie dvds, errors etc. Is de 3540 niet echt geschikt als lezer? Install vanaf een cd in een cdwriter gaat probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sander815 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:30:
ik probeer windows xp van een dvd te installeren via de 3540. Helaas lukt me dat niet, wegens alke keer een fout melding dat sommige bestanden niet gelezen kunnen worden ,blue screens etc. Nu heb ik problemen met die 3540 met het lezen van sommige movie dvds, errors etc. Is de 3540 niet echt geschikt als lezer? Install vanaf een cd in een cdwriter gaat probleemloos
Die 3540 is dus gewoon kaduuk als er niets met het schijfje mis is. Of de lens is misschien vuil, maar dan zou je ook brandproblemen hebben waarschijnlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 19-02-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

dat moet gewoon normaal kunnen dan? Ik heb het op bedide 3540s die ik in mijn 2 comps heb zitten
Normaal install ik vn een dvdreader, maar die heb ik nu niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sander815 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:43:
dat moet gewoon normaal kunnen dan? Ik heb het op bedide 3540s die ik in mijn 2 comps heb zitten
Normaal install ik vn een dvdreader, maar die heb ik nu niet hier
Mijn 3540 vreet alle schijfjes die ik 'm voer. Dat is maar normaal ook, DVD-writers moeten ook gewoon CDtjes en DVDtjes kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Mijn Benq DW 1620 heeft het onlangs begeven (althans daar ga ik vanuit aangezien hij alleen nog maar write errors geeft sinds 3 weken ofzo... :Z ).
Dus ik ben opzoek naar een nieuwe brander. De NEC 3540, 3550 of 4550 leek me wel wat. Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de 3540 en de 3550? Van de 4550 lees ik dat ie ook DVD-RAM aan kan (wat is dat?), maar dat is met gewoon DVD+R iets minder goed is dan de 3540... Welke is nou de beste koop op dit moment? (prijs maakt overigens niet erg veel uit, die BenQ was redelijk goedkoop (en ook nog eens de beste, volgens de computer totaal), maarja die ging dus na 400 dvd's branden kaduuk... dus ik koop liever een wat duurdere/degelijkere die iets langer mee gaat :))

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
De ND-3550 brandt DVD-R DL aan 6x ipv. 4x
Als je niet weet wat DVD-RAM is zul je het ook niet missen ;)

Ik heb de Nec ND-4550 (gepromoveerd tot een ND-4551 :P ) en die doet zijn werk wel goed.
Het is een slechtere lezer dan de BenQ DW1620 maar branden doet hij heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

NEC heeft net een nieuwe: de ND 4570 met DVD-RAM en -R DL @8x (en er komt ook een 4571 met labelflash)
de eerste resultaten zijn veelbelovend en het blijkt ook een veel betere scanner te zijn dan de 4550 en 3550. Ik zou voor deze gaan

(Benq 1650 en 1655 (met lightscribe) zijn ook erg goede branders hoor, denk niet dat ze bang hoeft te zijn dat ze er binnen een jaar mee ophouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Heb nu de NEC 3550 besteld, die kon ik namelijk goedkoop krijgen bij de shop waar ik net nieuwe dvd's ging bestellen, verder hadden ze ook niet zoveel keus. En ik had op cdfreaks forum best wel goede dingen erover gelezen. Benieuwd hoe ie het doet icm de platinum spindle die ik erbij heb genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Zo, eerste DVD gebrand @ 8x (platinum dvd+r 8x):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/GoT/scan1-platinum-8x.png
Gescant met de BenQ DW1620

Best netjes als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Ik heb laatst Memorex DVD+R 16x gekocht maar deze brand hij alleen maar op 8 speed. Ook al zet ik de snelheid op maximum. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik probeer hier 722 MB op 1 CD (80 min CD) te zetten met de overburn optie aan in Nero. Heb CD getest met Nero CD-speed en hij heeft aan dat dat er ruimschoots op moet passen.
Toch wil Nero de CD niet afsluiten, dan geeft ie een write-error, dat ie end-of-disc niet kan uitvoeren.
Hoe kan dat nou? Zou dat liggen aan het merk CD? Ik kom er even niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:26
El Reino schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:27:
Ik probeer hier 722 MB op 1 CD (80 min CD) te zetten met de overburn optie aan in Nero. Heb CD getest met Nero CD-speed en hij heeft aan dat dat er ruimschoots op moet passen.
Toch wil Nero de CD niet afsluiten, dan geeft ie een write-error, dat ie end-of-disc niet kan uitvoeren.
Hoe kan dat nou? Zou dat liggen aan het merk CD? Ik kom er even niet uit...
Waarschijnlijk kan je toch niet overburnen. Het is wel 22MB wat je probeert extra erop te stouwen. Doet hij het wel als je minder overburnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ricardo87 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:29:
[...]

Waarschijnlijk kan je toch niet overburnen. Het is wel 22MB wat je probeert extra erop te stouwen. Doet hij het wel als je minder overburnt?
Ik denk dat de CD zelf prima leesbaar is, alleen het finalisen is niet helemaal gelukt.
Dit is ook gelijk de reden dat overburnen in een disc-at-once mode moet, omdat het brandproces mogelijk afgebroken kan worden tijdens het branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Laatst online: 26-11-2024
CD kan ik niet lezen. En ik brand hem wel gewoon in disc-at-once mode (ik had me even wat ingelezen over overburnen).

Over dat CD niet lezen: met veel moeite geeft de verkenner wel aan welke bestanden erop staan, de eerste bestanden kan ik ook lezen (kleine filmpjes), laatste bestand kan hij niet lezen, dan loopt de bende vast. Ook niet verwonderlijk dat het niet goed gaat, want op een of andere manier heeft hij dus toch geen ruimte om CD te finalizen hoewel de CDspeed-test aangeeft van wel... (volgens dat CD-speed kan ik tot 82:21.15 branden, 722 MB is ong 82:12.03.... :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Het finalisen neemt ook zo'n 30 "seconden" van je cd in aan ruimte.
Maar het beste kun je dat overburnen alleen doen met muziek-cd's, aangezien de spelers toch niet het eind van de schijf lezen als ze beginnen met spelen.
Je computer-speler wil dat wel doen.

Wat je ook nog kunt doen is wisselen tussen mode-1 en mode-2 (default is mode2 meen ik), maar let er wel op dat je dan effectief minder error-correctie op de schijf gebruikt en dat het dus sneller kan optreden dat de file niet goed leesbaar is.

Anders gewoon 90 minuten CD's gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om zelf een andere kleur frontje op de nec 3540A te zetten? Ik heb geprobeerd het frontje eraf te halen, maar dit is me niet gelukt. Ik durf ook niet echt veel kracht te zetten, ben bang dat het ding afbreekt. Iemand anders die dit geprobeerd heeft?

Edit: het is me al gelukt. Je moet blijkbaar eerst de drive openen voordat je het frontje eraf kunt halen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er gewoon 1 jaar garantie op de nec 3540? Kan er op internet niets over vinden. De mijne is kapot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 08:25:
Zit er gewoon 1 jaar garantie op de nec 3540? Kan er op internet niets over vinden. De mijne is kapot..
Je hebt altijd sowieso 1 jaar garantie als je iets koopt, volgens mij zelfs twee tegenwoordig. Dus gewoon garantie aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam bij Nierle deze dvd's tegen. Mediacode is MCC 003, dat zou normaal gesproken dus goed moeten zijn. Het lijkt me echter om een B-merk te gaan, is het verstandig om deze dvd's te kopen of is de kans te groot dat het troep blijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:58:
Ik kwam bij Nierle deze dvd's tegen. Mediacode is MCC 003, dat zou normaal gesproken dus goed moeten zijn. Het lijkt me echter om een B-merk te gaan, is het verstandig om deze dvd's te kopen of is de kans te groot dat het troep blijkt te zijn?
Let op, ze garanderen niet dat het de juiste mediacode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:58:
De kans is groot dat het waardeloze rotzooi is.
Ik heb vorig jaar een spindle van Datawrite DVD+R's gekocht die ook de medicode MCC003 hadden.
Ik heb ze allemaal kunnen weggooien.
Pagina: 1 2 3 Laatste