[Ervaringen] NEC ND-3540

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 17:42
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:31:
Op Opus zie ik nu ook een aanbieding staan: Mirror DVD+R 8x in 100-pack Cakebox voor 28.95.
Nu ken ik dit merk niet en is het volgens mij ook niet 1 van de top merken, maar de media code van deze schijfjes is MMC03 en als ik het een beetje goed begrijp is de mediacode belangrijker als het merk. Zou dit dus een goede koop zijn?
Is moeilijk te zeggen, het zijn waarschijnlijk zogenaamde "overprints". Dit zijn discs die vanwege een drukfoutje niet meer gebruikt kunnen worden voor de verkoop van een A-Brand en krijgen een B-Brand overprintlaag. Ook wordt de B-Grade vaak onder de B-Brand naam verkocht. Dus kan A-grade media zijn als je geluk hebt, je moet af en toe een gokje wagen met dit soort merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik heb sinds ik de nieuwste firmware van L&D erop gezet heb een probleempje; normale dvd's worden niet meer afgespeeld in windvd, hij zegt dat de regio niet goed is. De dvd's zijn legale dvd's regio 2 en de speler zelf staat ook op regio 2 ingesteld.

Maar nog wil ie niet afspelen, heeft iemand een suggestie? :)

edit: Ze doen het wel in wmp :?

[ Voor 9% gewijzigd door spokje op 26-12-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:54

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Ik koop zelf bij de opus vaak datasafe 8x, die hebben MCC003 als mediacode (dus zelfde als verbatim 8x) maar kosten iets minder

Misschien dat de batch van verbatim zelf nog betere resultaten geeft maar deze zijn in mijn ogen al top.
Eerder in dit topic heb ik nog wat scans staan met kwaliteitscores van 99%
(of kijk anders op het cdfreaks forum)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Laatst online: 13-09 20:27
hallo,

Mijn vriendin heeft de 3540 in haar pc zitten, maar ze zegt dat ze geen cd's kan branden.
Ze brandt vrijwel dagelijks een dvd, die we ook gewoon op onze dvd-recorder in de woonkamer kunnen afspelen.
Ze gebruikt Nero 6 als brandprogramma. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Al CD's van een ander merk geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Laatst online: 13-09 20:27
RAMeijer schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:56:
Al CD's van een ander merk geprobeerd? :)
uiteraard! Maar hij blijft foutmeldingen geven. Is het niet een bepaalde instelling die ik over het hoofd zie ofzo?

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

aMaZeR schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:48:
[...]

uiteraard! Maar hij blijft foutmeldingen geven. Is het niet een bepaalde instelling die ik over het hoofd zie ofzo?
Probeer eens op een lagere snelheid te branden. Kan ze nog wel cd's lezen ?
Mijn 1300A had moeite met lezen en schrijven van cd's. Toen kon ik nog op 8x branden ipv 16x (ja, oude writer I know), maar nu kan ik dus echt niets meer qua cd's. Dvd's gaan nog perfect.
Binnenkort dus een nieuwe NEC kopen, maar het ziet er naar uit dat dit misschien wel een bekende NEC-klacht gaat worden. op www.kieskeurig.nl klagen ook redelijk wat mensen er over dat ze OF geen cd's OF geen dvd's meer kunnen lezen/schrijven.

Ik ben alleen bang omdat je vriendin dit nu heeft, dat meer NEC's hier last van hebben en weet ik niet zeker of ik dus wel een NEC moet kopen... maargoed voor 2.5 jaar heeft ie perfect gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mksoftware
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:13
Ik begrijp er helemaal niks van. Ik heb deze brander gekocht en hij verpest al mijn DVD's (cd's brand hij wel goed). Met welk programma ik ook brand ik blijf problemen houden. Elk programma zegt de DVD goed gebrand te hebben maar als ik de schijfjes in een computer of DVD speler stop flipt als het ware de apparatuur, heel af en toe weet hij er wel een leesbare DVD uit te halen. Is hier een oplossing voor of heb ik te maken met een misproductie?

Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:04

Nitai

Live the life you love.

Het ligt waarschijnlijk aan de media waar je op brandt. Check het met andere merk dvd+rtjes, en verdiep je in de mediacode van een dvd.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34

Wildfire

Joy to the world!

Nitai schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:52:
Het ligt waarschijnlijk aan de media waar je op brandt. Check het met andere merk dvd+rtjes, en verdiep je in de mediacode van een dvd.
Onzin... lijkt me heel erg sterk dat echt elke DVD verpest wordt, tenzij de brander gewoon kaduuk is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik probeer windows xp van een dvd te installeren via de 3540. Helaas lukt me dat niet, wegens alke keer een fout melding dat sommige bestanden niet gelezen kunnen worden ,blue screens etc. Nu heb ik problemen met die 3540 met het lezen van sommige movie dvds, errors etc. Is de 3540 niet echt geschikt als lezer? Install vanaf een cd in een cdwriter gaat probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sander815 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:30:
ik probeer windows xp van een dvd te installeren via de 3540. Helaas lukt me dat niet, wegens alke keer een fout melding dat sommige bestanden niet gelezen kunnen worden ,blue screens etc. Nu heb ik problemen met die 3540 met het lezen van sommige movie dvds, errors etc. Is de 3540 niet echt geschikt als lezer? Install vanaf een cd in een cdwriter gaat probleemloos
Die 3540 is dus gewoon kaduuk als er niets met het schijfje mis is. Of de lens is misschien vuil, maar dan zou je ook brandproblemen hebben waarschijnlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 19-02-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

dat moet gewoon normaal kunnen dan? Ik heb het op bedide 3540s die ik in mijn 2 comps heb zitten
Normaal install ik vn een dvdreader, maar die heb ik nu niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sander815 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:43:
dat moet gewoon normaal kunnen dan? Ik heb het op bedide 3540s die ik in mijn 2 comps heb zitten
Normaal install ik vn een dvdreader, maar die heb ik nu niet hier
Mijn 3540 vreet alle schijfjes die ik 'm voer. Dat is maar normaal ook, DVD-writers moeten ook gewoon CDtjes en DVDtjes kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Mijn Benq DW 1620 heeft het onlangs begeven (althans daar ga ik vanuit aangezien hij alleen nog maar write errors geeft sinds 3 weken ofzo... :Z ).
Dus ik ben opzoek naar een nieuwe brander. De NEC 3540, 3550 of 4550 leek me wel wat. Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de 3540 en de 3550? Van de 4550 lees ik dat ie ook DVD-RAM aan kan (wat is dat?), maar dat is met gewoon DVD+R iets minder goed is dan de 3540... Welke is nou de beste koop op dit moment? (prijs maakt overigens niet erg veel uit, die BenQ was redelijk goedkoop (en ook nog eens de beste, volgens de computer totaal), maarja die ging dus na 400 dvd's branden kaduuk... dus ik koop liever een wat duurdere/degelijkere die iets langer mee gaat :))

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De ND-3550 brandt DVD-R DL aan 6x ipv. 4x
Als je niet weet wat DVD-RAM is zul je het ook niet missen ;)

Ik heb de Nec ND-4550 (gepromoveerd tot een ND-4551 :P ) en die doet zijn werk wel goed.
Het is een slechtere lezer dan de BenQ DW1620 maar branden doet hij heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:54

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

NEC heeft net een nieuwe: de ND 4570 met DVD-RAM en -R DL @8x (en er komt ook een 4571 met labelflash)
de eerste resultaten zijn veelbelovend en het blijkt ook een veel betere scanner te zijn dan de 4550 en 3550. Ik zou voor deze gaan

(Benq 1650 en 1655 (met lightscribe) zijn ook erg goede branders hoor, denk niet dat ze bang hoeft te zijn dat ze er binnen een jaar mee ophouden)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Heb nu de NEC 3550 besteld, die kon ik namelijk goedkoop krijgen bij de shop waar ik net nieuwe dvd's ging bestellen, verder hadden ze ook niet zoveel keus. En ik had op cdfreaks forum best wel goede dingen erover gelezen. Benieuwd hoe ie het doet icm de platinum spindle die ik erbij heb genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Zo, eerste DVD gebrand @ 8x (platinum dvd+r 8x):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/GoT/scan1-platinum-8x.png
Gescant met de BenQ DW1620

Best netjes als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Ik heb laatst Memorex DVD+R 16x gekocht maar deze brand hij alleen maar op 8 speed. Ook al zet ik de snelheid op maximum. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik probeer hier 722 MB op 1 CD (80 min CD) te zetten met de overburn optie aan in Nero. Heb CD getest met Nero CD-speed en hij heeft aan dat dat er ruimschoots op moet passen.
Toch wil Nero de CD niet afsluiten, dan geeft ie een write-error, dat ie end-of-disc niet kan uitvoeren.
Hoe kan dat nou? Zou dat liggen aan het merk CD? Ik kom er even niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:26
El Reino schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:27:
Ik probeer hier 722 MB op 1 CD (80 min CD) te zetten met de overburn optie aan in Nero. Heb CD getest met Nero CD-speed en hij heeft aan dat dat er ruimschoots op moet passen.
Toch wil Nero de CD niet afsluiten, dan geeft ie een write-error, dat ie end-of-disc niet kan uitvoeren.
Hoe kan dat nou? Zou dat liggen aan het merk CD? Ik kom er even niet uit...
Waarschijnlijk kan je toch niet overburnen. Het is wel 22MB wat je probeert extra erop te stouwen. Doet hij het wel als je minder overburnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Ricardo87 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:29:
[...]

Waarschijnlijk kan je toch niet overburnen. Het is wel 22MB wat je probeert extra erop te stouwen. Doet hij het wel als je minder overburnt?
Ik denk dat de CD zelf prima leesbaar is, alleen het finalisen is niet helemaal gelukt.
Dit is ook gelijk de reden dat overburnen in een disc-at-once mode moet, omdat het brandproces mogelijk afgebroken kan worden tijdens het branden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
CD kan ik niet lezen. En ik brand hem wel gewoon in disc-at-once mode (ik had me even wat ingelezen over overburnen).

Over dat CD niet lezen: met veel moeite geeft de verkenner wel aan welke bestanden erop staan, de eerste bestanden kan ik ook lezen (kleine filmpjes), laatste bestand kan hij niet lezen, dan loopt de bende vast. Ook niet verwonderlijk dat het niet goed gaat, want op een of andere manier heeft hij dus toch geen ruimte om CD te finalizen hoewel de CDspeed-test aangeeft van wel... (volgens dat CD-speed kan ik tot 82:21.15 branden, 722 MB is ong 82:12.03.... :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Het finalisen neemt ook zo'n 30 "seconden" van je cd in aan ruimte.
Maar het beste kun je dat overburnen alleen doen met muziek-cd's, aangezien de spelers toch niet het eind van de schijf lezen als ze beginnen met spelen.
Je computer-speler wil dat wel doen.

Wat je ook nog kunt doen is wisselen tussen mode-1 en mode-2 (default is mode2 meen ik), maar let er wel op dat je dan effectief minder error-correctie op de schijf gebruikt en dat het dus sneller kan optreden dat de file niet goed leesbaar is.

Anders gewoon 90 minuten CD's gebruiken :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om zelf een andere kleur frontje op de nec 3540A te zetten? Ik heb geprobeerd het frontje eraf te halen, maar dit is me niet gelukt. Ik durf ook niet echt veel kracht te zetten, ben bang dat het ding afbreekt. Iemand anders die dit geprobeerd heeft?

Edit: het is me al gelukt. Je moet blijkbaar eerst de drive openen voordat je het frontje eraf kunt halen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er gewoon 1 jaar garantie op de nec 3540? Kan er op internet niets over vinden. De mijne is kapot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 08:25:
Zit er gewoon 1 jaar garantie op de nec 3540? Kan er op internet niets over vinden. De mijne is kapot..
Je hebt altijd sowieso 1 jaar garantie als je iets koopt, volgens mij zelfs twee tegenwoordig. Dus gewoon garantie aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam bij Nierle deze dvd's tegen. Mediacode is MCC 003, dat zou normaal gesproken dus goed moeten zijn. Het lijkt me echter om een B-merk te gaan, is het verstandig om deze dvd's te kopen of is de kans te groot dat het troep blijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:58:
Ik kwam bij Nierle deze dvd's tegen. Mediacode is MCC 003, dat zou normaal gesproken dus goed moeten zijn. Het lijkt me echter om een B-merk te gaan, is het verstandig om deze dvd's te kopen of is de kans te groot dat het troep blijkt te zijn?
Let op, ze garanderen niet dat het de juiste mediacode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:58:
De kans is groot dat het waardeloze rotzooi is.
Ik heb vorig jaar een spindle van Datawrite DVD+R's gekocht die ook de medicode MCC003 hadden.
Ik heb ze allemaal kunnen weggooien.
Pagina: 1 2 3 Laatste