[Ervaringen] NEC ND-3540

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.de.nec.de/productimages/nd3500a_web_250.jpg

Specificaties
  • DVD+R: 16x max.
  • DVD-R: 16x max.
  • DVD+RW: 8x max.
  • DVD-RW: 6x max.
  • DVD+R9: 8x max. (*)
  • DVD-R DL: 4x
  • CD-R: 48x max.
  • CD-RW: 32x max. (*)
(*) verschillen met de ND-3520

Volledige specificaties

Extra funkties
- Bitsetting
Met de originele firmware enkel met DVD+R9 maar er is intussen ook een firmware met volledige bitsetting support. Deze firmware maakt de drive ook RPC I.

- PI/PIF scanning met Nero CD-DVD Speed

- Snelheid instelbaar met Nero DriveSpeed
Dit is wel handig want de drive is niet echt stil.
Mogelijke instellingen zijn 1x, 5x, 8x, 12x en 16x. Vanaf 8x wordt het geluid storend.

Eerste ervaringen
+ Goede brandkwaliteit
+ Standaard 2.4x DVD+R9 schijfjes kunnen gebrand worden aan 8x
- Niet zo'n goede lezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
Ik heb de drive sinds vorige week vrijdag in mijn pc hangen. Ik heb de drive gelijk geflashed met de firmware waar je de bitsetting kan veranderen. Ik brand Arita 4 speed +R met mediacode RICOHJPNR01 op 8 speed en dat gaat goed. Ook heb ik al Arita 8 speed -R met mediacode RITEKG05 op 8 speed gebrand en dat gaat ook goed.

Ik kan niks anders zeggen dat ik heel tevreden ben met deze brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallage1216
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11-2021
met welke software kan ik DVD+R DL branden. ik heb nu al 5 schijfjes verknalt en dat wordt wat prijzig. K heb nero 6.6.0.13 geprobeerd, alcohol 1.9.5 build 2802, dvddecrypter. Niks werkt :? . wie kan mij helpen. Ik kan wel de dvd afspelen in mijn brander maar niet in de dvd-speler. Terwijl mijn eerst dvd die ik met de 3540 brande ook een dual layer was en die werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 20:49
ehm..

ten eerste ) maak eens een scan met nero cd-dvd speed hoe het schijfje is terug te lezen
ten tweede ) welk merk dvd+9 gebruik je, gebruik gewoon Verbatim *MKM01* media en je moet goed zitten

en als laatste, zorg ervoor je je booktype op dvd-rom staat..

mocht je dit niet begrijpen search dan even GOT of forum.cdfreaks.com af, hier is alles te vinden!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mag een andere brander uitzoeken omdat mn

LiteOn SOHW-1633S
(2.4x Dual Layer, Bulk) 16/4/16x, 48/24/48x DVD±RW, DVD±R, DVD+R DL 2048 KB ATAPI EUR 65,00
Excl. BTW: EUR 54,62

het had begeven... maar nu wil ik iig weer van LiteOn af, echt nix deed het zo ongeveer bij het branden 8)7

ik wil wel weer terug op NEC omdat ik daar nog nooit een fout schijfje mee heb gebrand, maar zal ik dan deze (NEC ND-3540) kopen?? Of zegt iemand dat ik beter een ander kan nemen?? Liefst wel een NEC, of je moet met hele goede argumenten komen :P

Zijn de volgende branders bijv. beter?? ik snap er niet zo heel veel van eigenlijk :)

ND-2510A
(bulk, 2.4x DVD+R Double-Layer)

ND-3520A
(bulk, 4x DVD+R Double-Layer)

en mn excuses als ik dit niet hier moet vragen, er zullen vast wel weer 100 links zijn waar t allemaal haarfijn staat uitgelegd maar ik snap nog niet zoveel van dit forum B)
thnx voor de komende antwoorden alvast iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
2510/3520 zijn oudere modellen.. meer niet.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aw okej naja dan neem k die 3540 maar gewoon :) nog de goedkoopste ook (49 euri) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(eer?)gister besteld, vandaag binnen >:) en dat voor maar 49 euries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 17:42
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:08:
(eer?)gister besteld, vandaag binnen >:) en dat voor maar 49 euries :)
Ik hoop voor je dat de eerste het gelijk goed doet.
Ik heb er nu 4 gehad. De eerste maakte een enorm ratelend lawaai, de tweede brande helemaal niet en gaf alleen errors. En de derde idem dito als de tweede.
Nog meer van dit soort ervaringen of ben ik de uitzondering?

Maar de 4de drive doet het perfect, alleen hij is zwart ipv wit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook zit ook nog te twijfelen of ik de nec 3540 ga kopen.
ik mag namelijk voor 75 euro een dvd brander uitzoeken (omdat ik ga slagen ;))
welke dvd brander raden jullie mij aan, de nec 3540 of toch nog een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:16:
ook zit ook nog te twijfelen of ik de nec 3540 ga kopen.
ik mag namelijk voor 75 euro een dvd brander uitzoeken (omdat ik ga slagen ;))
welke dvd brander raden jullie mij aan, de nec 3540 of toch nog een andere?
De 3540 is zeker een aanrader en hij kost nog een stuk minder dan 75 euro ook.
Hij beschrijft m'n dvd's gelijk/meestal beter dan m'n 3500.
En hij gaat zeker nog beter worden met nieuwere firmwares.
Dat is natuurlijk het sterke punt van een NEC drive, de aangepaste en getweakte firmwares. (bijv van "Liggy & Dee")

De 3540 en mischien wel de aankomende benq1640 zijn de drives "to have" op dit moment denk ik.

Kijk hier en hier voor 2 willekeurige quality scans gebrand met de 3540

[ Voor 16% gewijzigd door N_e_0 op 02-06-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:58
Ik heb hem nu een weekje (zilveren uitvoering) en hij heeft nog geen coasters opgeleverd (ongeveer 50 schijven Arita 4x, die gebrand worden op 6 of 8x en Platinum 8x).

Hij doet nu vrolijk dienst naast mijn ongemodde 1100, die al jaren probleemloos fikt en inmiddels zeker 1000 schijven heeft volschreven.

Hij is niet stil tijdens leesacties, maar ik ben uiterst tevreden met mijn 3540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 3540 ook besteld...verwacht hem zaterdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de 3540 ook sinds een week of 2. Ik had nog een pak Platinum dvd+r's liggen met als mediacode ritek02 en heb ontzettend veel problemen om deze op 4x te branden. Het branden op zich gaat goed, maar als ik daarna een check doet met nero cd/dvd speed dropped ie rond de 3.5 / 4 gig naar beneden tot onder 2.4x.

Ricohjpn schijven gaan wel goed. Tayo Yudens staan in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
zo, gister ook f een brander gehaald. k vroeg om de 3520, maar die verkochten ze neit meer. dan maar de 3540. hij kan iig mn goedkope schijfjes branden (mn vorige brander, Aopen kon CD's op 24x branden, maar deed t alleen maar op 12x :? ) vanmiddag eens ff een dvdtje proberen

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 12:51

sphere

Debian abuser

Ik heb dit ding nu een dag of drie. Tot nu toe +/- 50 dvds mee gebrand onder linux. Geen enkel probleem met lezen van de gefikte schijfjes in mijn el cheapo standalone. Echter de NEC zelf struikelt nogal eens over iets dat hij heeft gebrand, als ik ze speel met Xine. Ik snap er niks van. IRQ timeouts, seekerrors, "can't seek to block so-and-so." Hopelijk ligt het aan mijn kernel/linux.

PowerDVD onder W2K lijkt er geen last van te hebben. Zometeen ga ik nog even proberen om hem bij afspelen op 1x te zetten, want hij maakt zoals alle drives natuurlijk gewoon herrie op 8x.

Algemene indruk is dat ik wel tevreden ben, maar ik vind het irritant dat hij bij een irq timeout mijn dma uitzet. Volgens mij is dat te tweaken met setcd, maar goed. Als ik een oplossing vind dan zal ik hem hier wel planten.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Ik heb deze brander nou ook zo'n 3 weken en ben er erg blij mee. Had namelijk wel een brander in mijn laptop maar die zijn is niet echt snel.

Maar ik heb wel een vraag ivm Overburning in Nero. Hoeveel kan ik overburnen want het lukt mij niet echt. De instelllingen heb ik wel veranderd naar 4600 MB (maximum) maar ik kan geen DVDs over de 4500 MB. Ik krijg dit...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60076/thumb.jpg
(clickable)

en hier kan je de log vinden.

Ik maak gebruik van Arita DVD+R 8X (data 4,7 GB video 120min).

Kan dus hoogst waarschijnlijk niet (bron: [DVD] net paar mb's te kort)

[ Voor 16% gewijzigd door Graham op 04-06-2005 18:05 . Reden: media toegevoegd/update ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:54

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

ik dacht dat de NEC geen overburning ondersteunde vanwege de beperkingen van de gebruikte NEC chip, ik denk dus niet dat het gaat lukken

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
De 3540 werkt als een trein. Ik vind het wel meevallen met de herrie. 8x Philips kan ik op 12 speed branden. Ook de ricoh 4x (bekend van die ene computerwinkel) worden op 12speed gebrand. Met CD-speed tot 4GB een stijgende groene lijn, daarna stort ie in...(ricoh) op 8 speed de lijn wel helemaal stijgend tot 16 speed! :)

Probleem is alleen het rippen met DVD-decrypter. De (beveiligde) DVD's geven een I/O error. Volgens de firmware van L&D is de riplock eraf. Met m'n Aopen DVD-rom heb ik dit probleem niet.
Is dit bij jullie ook?
Firmware: Liggy & Dee 1.W3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, heb 10 min. geleden eindelijk m'n 3450 ontvangen :)

maar wat houden die bitsettings precies in, en rpc1?
raden jullie mij aan om wel een firmware update te doen of de orginele firmware er op te laten staan?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:55
The Stimp! schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:33:
...

Probleem is alleen het rippen met DVD-decrypter. De (beveiligde) DVD's geven een I/O error. Volgens de firmware van L&D is de riplock eraf. Met m'n Aopen DVD-rom heb ik dit probleem niet.
Is dit bij jullie ook?
Firmware: Liggy & Dee 1.W3
Afgelopen weekend heb ik voor een kennis een systeem in elkaar gezet met daarin ook de 3540 en kon hiermee probleemloos met DVD Decrypter een DVD rippen, ging ook sneller dan met mijn 2510A. Had de brander ook voorzien van de zelfde firmware die jij noemt. Nou weet ik niet precies of de DVD beveiligd was, het ging wel om een redelijk recente DVD (Resident Evil 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
®Otto schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:22:
[...]

Afgelopen weekend heb ik voor een kennis een systeem in elkaar gezet met daarin ook de 3540 en kon hiermee probleemloos met DVD Decrypter een DVD rippen, ging ook sneller dan met mijn 2510A. Had de brander ook voorzien van de zelfde firmware die jij noemt. Nou weet ik niet precies of de DVD beveiligd was, het ging wel om een redelijk recente DVD (Resident Evil 2).
De onbeveiligde kan ik ook gewoon rippen. Dit gaat inderdaad razendsnel! (13 speed!) Beveiligde wil hij niet. Ik zal eens proberen om er andere FW in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook binnen. Heb een stuk of 40 DVD+R's van Platinum's (8x) gebrand op 12x.. Werkt perfect! Ik heb nog geen firmware erover heen gegooid, ben bang dat ie erop achteruitgaat vergeleken met m'n vorige 3 dvd branders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
hoeland duurt het totaal op 12 keer?
bij mij duurt het 7 a 8 minuten,en dat deed mijn pioneer 107 ook @ 8 x :?
ik brand vanaf raid o disk en buffer = vol.
hoe snel behoort het te gaan :/

fw 1.w3

[ Voor 3% gewijzigd door erikdeperik op 07-06-2005 16:40 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022

damasterman

student TU/e;

kan iemand me uitleggen hoe je de kwaliteit van deze disc interpreteert? Volgens mij is dit niet geweldig of wel? Hoe kan je hier het best naar kijken.
Nu nog de originele, ik lees veel over die gemodificeerde W3 versie, die erin laden?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.sneijers/pics_hosting/kwaliteit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

Pfoe, geen idee .. volgens mij moet die groene lijn langzaam stijgen, en dat doet hij ook (met uitzondering van die piekjes bij 0.5 en 1.0), dus volgens mij is dit wel behoorlijk goed.

Zojuist ook een 3540 besteld voor m'n verjaardag, heb nu een 1300, even weer opnieuw mezelf inlezen in het wereldje va nde firmwares, bitsettings en mediageschiktheid :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman

damasterman

student TU/e;

ik ben ook vd 1300 naar de 3540 gegaan...goede keuze hoor, en moet me ook inlezen in de nieuwe firmwares e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
damasterman schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:51:
kan iemand me uitleggen hoe je de kwaliteit van deze disc interpreteert? Volgens mij is dit niet geweldig of wel? Hoe kan je hier het best naar kijken.
Niet geweldig, nee. Meestal wordt 280 als hoogste PIE waarde aangehouden (bovenste grafek), maar de belangrijkste waarde is PIF (onderste grafiek), want dat is de tweede 'verdedigingslinie' tegen onherstelbare leesfouten. De kwaliteitsscore rechts onderin is alleen op maximale PIF waarde gebaseerd, en hoort in principe 90 of hoger te zijn. Die score geeft een snelle indruk, maar je moet ook altijd naar het totaal van de PIFs kijken. En ook hoge PIE waardes zijn een slecht teken.
Je hebt hier een dvd+rw getest, en die halen altijd lagere scores dan +r of -r. Toch is rond de 40 wel een erg lage score. Je kunt eens proberen de schijf opnieuw te formatteren (full format) en dan kijken of de score omhoog gaat.

PS
Je hebt op een erg hoge snelheid gescand. Op het cdfreaks forum wordt meestal getest met lagere snelheiden (8x voor BenQ, 4x voor Lite-On, NEC 3540 weet ik niet, maar Neo scande op 5x). Dan krijg je wellicht een betere score, alleen duurt het wat langer..

[ Voor 18% gewijzigd door drfruit op 08-06-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman

damasterman

student TU/e;

bedankt voor je uitleg
dus de bovenste grafiek mag maximaal waardes van 280 bevatten
en de onderste moet minimaal 90 liefst hoger zijn?

Verder wilde ik weten of ik in nero bij dubbellaags schijven de functie 'uitgebreide lead out op dubbellaagse schijven' aan moet zetten of niet? Waar dient deze voor?

[ Voor 87% gewijzigd door damasterman op 08-06-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
damasterman schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:19:
bedankt voor je uitleg
dus de bovenste grafiek mag maximaal waardes van 280 bevatten
en de onderste moet minimaal 90 liefst hoger zijn?

Verder wilde ik weten of ik in nero bij dubbellaags schijven de functie 'uitgebreide lead out op dubbellaagse schijven' aan moet zetten of niet? Waar dient deze voor?
De onderste grafiek moet in principe in het groene gebied vallen, en juist zo laag mogelijk zijn. De waarde van minimaal 90 slaat op de kwaliteitsscore, rechtsonderin.

Dubbellaags schijven gebruik ik niet meer, wegens veel te duur en te vaak mislukt. Ik weet dus niet of je die optie nodig hebt, maar ik zou haast zeggen: baat het niet, dan schaadt het niet.
Een tip die je veel geld en ergernis kan besparen: als je toch aan dual layer branden begint, neem dan Verbatim (mediacode MKM 001) en geen andere merken, want ik heb nog nooit een goed gelukte burn gezien op iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
ik heb m nu een week, 3 dvdtjes gebrand en wat cd's. k moet zeggen dat ie best wel stil is (of je hoort de rest er bovenuit) en hij is ook lekker snel :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Sinds gisteren Nec ND-3540a gekocht. Ik had toen 1300a brander. Deze brander werkt prima, maar gaf vervelende problemen met nieuwere TDK DVD+R media. Het levert teveel onleesbare sectors op 4x burn, wat zeer uitzonderlijk is. Met Imation DVD+R nooit problemen mee gehad.
Omdat TDK goed merk is, is er dus wat mis met firmware van 1300a (laatste gepakt) en ik heb geen zin in nog meer bierviltjes, heb ik dus maar 3540 gekocht. Fijn dat deze nieuwe drive ook op DL + en - ondersteunt. Net op tijd dus.

Ik heb nu boel getest op leesbaarheid en ook wat geschreven. Hier mijn test beelden:

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/3540dvdtest/tdk-8xburn-max-read.pngGemaakt met Nero CD/DVD speed op 8x burn: een testschijf. Dit is wel maximale scansnelheid, maar nog lang niet slecht met TDK schijf.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/3540dvdtest/tdk-4xburn-8x-read.pngAndere TDK schijf, lagere 8x scan snelheid. Lijkt niet slecht beeld.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/3540dvdtest/tdk-4xburn-max-read-1300a.pngDeze is met oude 1300a gebrand op 4x speed. Je ziet een rare verloop, wat erop wijst dat 1300a niet zo goed ermee kan omgaan. Het gaat makkelijk fout voorbij 3,5 (daar heb ik aantal onleesbare sectors tegengekomen)

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/3540dvdtest/tdk-2.4xburn-max-read-1300a.pngNu op meer safe 2,4 speed burn met 1300a, maar nog altijd vreemde golf aan het eind van de schijf. Geen mooie lijn dus, en dus reden om 1300a niet gebruiken voor TDK media.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/3540dvdtest/imation-4xburn-max-read-1300a.pngJe ziet groot verschil met Imation media, probleemloos op 4x speed gebrand in 1300a. Minder fouten, verloop is beter aan het eind. Terwijl met TDK juist veel slechter gaat ondanks goed merk.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/3540dvdtest/_NEC____DVD_RW_ND-3540A_1.01-2_1.png
Er is wel opvallende detail met nieuwe ND-3540a.
Ondanks rustige burn snelheid heb ik te maken met vreemde pieken. Wat zou dat zijn? (tijdens piek gaat led van 3540a even aan/uit)

Met ND-3540a heb ik geen problemen meer en het brandt heerlijk, maar ik maak nog niet gebruik van 16x speed vanwege over netwerk branden. Doe nu vooral 4x over netwerk en 8x lokaal.
De RPC1 firmware zit nog niet in, het is nu nog officiele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
Hoi,

zou je iets kunnen vertellen wat die plaatjes laten zien? Of een link naar een soort FAQ waar uitgelegd wordt wat dit betekent?

Heb al bij nero en dvdspeed2000 zelf gekeken maar daar vind ik niets.

Wat ik begrijp:

Uit de grafiek die uit 2 grafiekjes bestaat:
- de ene (met die blauwe spikes en die azuurblauwe spikes zijn de errors: weliswaar errors maar evt kan de drive die herstellen.

- de gele spikes zijn failures: de errors uit de grafiek daarboven die niet te herstellen zijn.

Correct?

Waarvoor is die groene lijn in de bovenste grafiek (heb gelezen dat de errors daar onder moeten blijven maar wat betekent 't ?)

de X-as: 0.0 tot 4.5, ik dacht dat dat de snelheid was maar ik lees dat de grafiek bij een vaste snelheid (bv 2.5 maal) gemaakt is dus wat is die as?
De Y-as is begrijp ik het aantal errors/failures.

Dan als laatste die grafiek met die groene en gele lijn (groen blijft horizontaal met spikes, geel wordt minder). Wat zegt dat en wat zijn die spikes?

Nogmaals: een link naar uitleg is ook prima maar 'k heb op de genoemde sites gekeken en wordt daar, net zomin als de helpfile van CD-DVDspeed iets wijzer van. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Jopp schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:16:
zou je iets kunnen vertellen wat die plaatjes laten zien? Of een link naar een soort FAQ waar uitgelegd wordt wat dit betekent?
Je bent zeker nieuw met deze schermen. Brand je wel zelf CD's/DVD's?
Ze geven aan hoe goed de DVD oppervlakte leesbaar is. Er mogen niet teveel fouten in lezen voorkomen, of de errorcorrectie kan het niet meer aan en dan krijg je onleesbaar sector, welke niet meer met zekerheid vast te stellen is. Dat is boven ook te lezen 'Disc Quality Test'
Heb al bij nero en dvdspeed2000 zelf gekeken maar daar vind ik niets.
Het zit in de programma Nero CD-DVD speed, te vinden via Start > Programma's > Nero > Nero Tool-kit > Standaard als je Nero pakket installeert, als het goed is. De Disc Quality Test oftewel Schijfkwaliteittest zit onder menu Extra van Nero CD-DVD speed programma.
Anders kan je via http://www.cdspeed2000.com/ kijken. Daar staan ze.
- de ene (met die blauwe spikes en die azuurblauwe spikes zijn de errors: weliswaar errors maar evt kan de drive die herstellen.
- de gele spikes zijn failures: de errors uit de grafiek daarboven die niet te herstellen zijn.
Het zijn waarden waar de error correctie in werking moet treden tijdens lezen. Heeft niks met onleesbaarheid te maken. Maar wel meer op manier van of het 'herstelbaar' is.
Als het onherstelbaar/onleesbaar is op de plek van DVD, dan vliegt de blauwe grafiek heel steil omhoog.
Uitleg vind je hier: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=80545 Genoeg over errors. Er wordt wel andere programma gebruikt, maar de beelden zijn hetzelfde.
Waarvoor is die groene lijn in de bovenste grafiek (heb gelezen dat de errors daar onder moeten blijven maar wat betekent 't ?)
Dat is gewoon leessnelheid van mijn brander, eigenlijk scansnelheid. Het gaat langzaam omhoog, dus het is CAV methode.
Zie meer hier: http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=faq_general.html#q2
De groene lijn vertelt gewoon over lees/schrijfgedrag van je apparaat. Heeft niks mee te maken dat errors onder groene lijn moet blijven. De errors mogen gewoon geen riskante waarden hebben.
de X-as: 0.0 tot 4.5, ik dacht dat dat de snelheid was maar ik lees dat de grafiek bij een vaste snelheid (bv 2.5 maal) gemaakt is dus wat is die as?
De Y-as is begrijp ik het aantal errors/failures.
Nee, dat zijn GigaBytes. Bedenk dat DVD single layer max 4,5 is, en double layer ca. 8,5 GB is. Het is locatie van je schijf.
Dan als laatste die grafiek met die groene en gele lijn (groen blijft horizontaal met spikes, geel wordt minder). Wat zegt dat en wat zijn die spikes?
Dat wou ik ook weten. Hier is proces ergens onderbroken (in mijn geval zelfs schrijfproces op 4x speed wordt zomaar op vaste 0,5 GB ritme onderbroken.) dus ik wil weten waarom. Het is uitzonderlijk dat hier regelmaat optreedt. Zou eigenlijk gewoon zonder spikes moeten. Niet ernstig, maar niet normaal.
(De gele lijn dat langzaam zakt weet ik de betekenis nog niet)

[ Voor 6% gewijzigd door MrDummy op 09-06-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
@Mr Dummy: onwijs bedankt voor de uitleg, begin t iets te snappen, zal de threads ook doornemen die je genoemd hebt. _/-\o_

Ik brand al geruime tijd gewone CD's maar hoop m'n eerste DVD brander, de 3540, dit weekend (of morgen) binnen te hebben. Aangezien DVD's branden stukken gevoeliger ligt dan gewone CD's (wat ik in de div posts lees) probeer ik me wat in de posts en testen en testmethodes te verdiepen, vandaar.

Wat me trouwens wel een beetje zorgen baart is de Survey van Tweakers over de 3540 waarin geschreven staat dat gewonde CD's slecht beschreven worden door de 3540 (alhoewel DVD's wel goed gaan). Wellicht de oude brander ook in m'n PC laten (ten koste van de DVD lezer).

Over die laatste graph: doet me sterk denken aan een Z-CLV (Zoned Constant Linear Velocity) grafiek (zie http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=faq_general.html#q2)

Ik kan me voorstellen dat die drop in overdracht te maken heeft met het feit dat de lezer/brander eerst met de disk weer moet “alignen” nadat ie een aantal schrijf/lees omwentelingen gedaan heeft en daarom dropt de snelheid van gegevensoverdracht even.

[ Voor 4% gewijzigd door Joppnl op 09-06-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
hoeland doet een dvdtje branden op 12 x :?
het gaat bij mij even (langzaam) als bij mij pioneer 107 @ 8x
is dat normaal:?

edit/duidelijk neo, tnx :)

[ Voor 12% gewijzigd door erikdeperik op 11-06-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
erikdeprik schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:14:
hoeland doet een dvdtje branden op 12 x :?
het gaat bij mij even (langzaam) als bij mij pioneer 107 @ 8x
is dat normaal:?
Dat duurt ongeveer rond de 7 minuten, een 8X burn op de NEC duurt rond de 9 en een halve minuut.
Dat de NEC wat langzamer brand komt door de ‘Active Optimized Power Control’ (Active OPC).
Active OPC dynamically monitors writing power and reflection of the media in use, calculating the optimum laser power and adjusting it in real-time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Jopp schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:25: Over die laatste graph: doet me sterk denken aan een Z-CLV (Zoned Constant Linear Velocity) grafiek (zie http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=faq_general.html#q2)

Ik kan me voorstellen dat die drop in overdracht te maken heeft met het feit dat de lezer/brander eerst met de disk weer moet “alignen” nadat ie een aantal schrijf/lees omwentelingen gedaan heeft en daarom dropt de snelheid van gegevensoverdracht even.
Mogelijk. Om dat te bevestigen moet ik dan 8x en 12x speed branden. Dan zie ik of het inderdaad overeenkomt. Maar de site zegt over moderne branders, dus het kan kloppen.

De TDK DVD+R schijven door ND-3540a worden prima geschreven. De PI waarde is ongeveer 20, wat uitstekend is.
ND-1300a doet zijn brandwerk slecht met TDK; begin heeft ca. 150, einde klimt nog meer op tot 300, wat boven de specificaties komt voor leesbaarheid. Best wel jammer.

Zolang de PI waarde onder 160 blijft, heb je weinig te vrezen. Echter, meestal zal het al tot 40 gaan bij goede schijven.

De Oppervlakte scan zegt wel wat over leesbaarheid, maar niet over kwaliteit. Ik gebruik daarom voortaan kwaliteit scans.

Of ND-3540a slecht cd-r's brandt, moet ik nog even controleren. Wel is het ook weer merkafhankelijk wat goed en wat slecht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

Woei ! :)

Zojuist mijn 3540 ingebouwd, Liggy & Dee's 1.W3 firmware erop en mijn RITEKG04 (4x DVD-) kan ik branden op 8 speed 8)

Nu nog even een test uitvoeren om te zien hoe goed deze gebrand zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
How bad can it be:

gisteren de doos binnen met daarin de bestelling: CD-R's DVD +R's, wat lege doosjes en de 3540........

Helaas. de 3540 staat wel op de pakbon (en als zijnde geleverd) maar zit er niet in !@#!^%@#^!!!!!

Kan ik dit weekend wel branden: van WOEDE !

maandag bellen. BALûH !

[ Voor 5% gewijzigd door Joppnl op 11-06-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

serieus een lege doos gekregen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
nee:

een hele grote volle doos met daarin dus o.a. de bestelde DVD-r's cd-r's en wat lege doosjes (voor de DVD's die ik dit weekend dus zou branden :( ) en dus de pakbon waar op stond dat de 3540 geleverd was. Maar hij zat er niet in, gewoon, NIET.

t Enige "bewijs" dat ik heb is dat op de pakbon die doosjes en andere media afgevinkt zijn (ik denk door de medewerker van het magazijn of zo) en die 3540 is niet afgevinkt. Maar het totaalbedrag (wat dus inmiddels al betaald is) was wel incl 3540.

Nou, tamelijk off-topic maar ik kan niet wachten totdat het morgen NEGEN uur is. Hang ik aan de lijn.

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
MrDummy schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 13:05:
[...]

...............

Of ND-3540a slecht cd-r's brandt, moet ik nog even controleren. Wel is het ook weer merkafhankelijk wat goed en wat slecht gaat.
ik probeer dus gisteren een cd te branden.......... NOT dus :(
het verhaal dat ie cd,s niet brand klopt dus wel.
zijn er nog meer mensen die probs hebben met noname cd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
in dat kader (over het branden van normale CD's) dan nog een vraagje:

mijn huidige systeem heeft een DVD-lezer en een CD-writer (en lezer uiteraard).

Er kunnen slechts 2 apparaten in dus 1 van deze 2 moet eruit tbv de 3540 (vandaag gebeld overigens: wordt nageleverd :Y) .

Welke van de 2 kan ik er naar jullie mening het beste uithalen: als ik de CD brander eruit haal zit ik er mee dat de 3540 kennelijk slecht CD-r's brandt maar als ik de DVDlezer eruit haal dan mis ik dat (en ook daar heeft de 3540 kritiek op gekregen, dat ie slecht DVD's leest......) Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Een Imation CD-R zonder probleem gebrand in ND-3540a
(wel lagere speed, namelijk 12x)

Zelfs diskquality check gedaan. De firmware is nog origineel.
Alles is leesbaar.

Dus wat er mis gegaan is bij jullie, weet ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door MrDummy op 14-06-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 20:49
[...]
Dat wou ik ook weten. Hier is proces ergens onderbroken (in mijn geval zelfs schrijfproces op 4x speed wordt zomaar op vaste 0,5 GB ritme onderbroken.) dus ik wil weten waarom. Het is uitzonderlijk dat hier regelmaat optreedt. Zou eigenlijk gewoon zonder spikes moeten. Niet ernstig, maar niet normaal.
(De gele lijn dat langzaam zakt weet ik de betekenis nog niet)[/quote]

Dit heeft te maken met de write strategies - buffer van je 3540.
Niets om je zorgen over te maken, wil je het echt weten open of zoek dan een topic op het forum van cdfreaks.com

Waarom ze dit precies hebben weet ik niet .. misschien zijn het punten om min of meer opnieuw te calibreren of scherp te stellen van de laser?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N_e_0 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:18:
[...]

De 3540 is zeker een aanrader en hij kost nog een stuk minder dan 75 euro ook.
Hij beschrijft m'n dvd's gelijk/meestal beter dan m'n 3500.
En hij gaat zeker nog beter worden met nieuwere firmwares.
Dat is natuurlijk het sterke punt van een NEC drive, de aangepaste en getweakte firmwares. (bijv van "Liggy & Dee")

De 3540 en mischien wel de aankomende benq1640 zijn de drives "to have" op dit moment denk ik.

Kijk hier en hier voor 2 willekeurige quality scans gebrand met de 3540
Zijn er al mensen die ervaringen met de Benq 1640 drive willen delen? Ben zelf aan een nieuwe brander toe, en ik zit te twijfelen tussen de 3540 en de 1640. De nieuwe Plextor 740 drive schijnt gelijk te zijn aan de 1640, lijkt me geen slecht teken. De specs zijn ook zeer goed te noemen, gelijk aan de 3540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:59:
[...]

Zijn er al mensen die ervaringen met de Benq 1640 drive willen delen? Ben zelf aan een nieuwe brander toe, en ik zit te twijfelen tussen de 3540 en de 1640. De nieuwe Plextor 740 drive schijnt gelijk te zijn aan de 1640, lijkt me geen slecht teken. De specs zijn ook zeer goed te noemen, gelijk aan de 3540.
Ik heb een 1640 besteld, maar dat kan nog wel 1 of 2 weekjes duren denk ik.
Kijk hier voor een review van de 1640.
Maar een miskoop doe je zoiezo niet met 1 van deze branders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik ben ook van plan om een nieuwe DVD brander te gaan kopen en ik ben van plan om 1 van de 3 te kopen.

1. De NEC ND3540 DL DVD±R/RW 16x IDE BULK voor 53.67 Euro bij Perfect systems

2. De Lite On DVD±RW SOHW-1693S Bulk voor 49.22 Euro bij Perfect Systems

3. De Lite On DVD±RW SOHW-1673S Bulk - Zwart voor 48.69 Euro bij Perfect Systems

Prijsverschil is te verwaarlozen maar welke adviseren jullie mij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Een vriend van mij wil een dvd brander in zijn PIII 800 zetten, gaat dit werken en kan hij dan een beetje op snelheid branden?

Ik heb verder geen specs, maar begrijp dat HD snelheid natuurlijk ook uitmaakt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Even een schopje.
Er is haast niks over verteld laatste tijd over nieuwe 3540 brander :o

Verder wil ik graag ook topic zien voor 3540, net als bestaande [Mediacompatibiliteit] NEC 3520 topic. Belangrijke verschil is dat 3540 DVD-RL ook ondersteunt, die sinds kort mogelijk is gemaakt (dus NIET in 3520, de voorganger!)

Want ik heb PI/PO screenshots gemaakt en dat wil ik graag tonen.
Iemand maakt zo'n topic aan of maken we maar van bestaande topic [Mediacompatibiliteit] NEC 3520 een dubbele 3520/3540 van? Of zijn er wel dergelijke verbeteringen toegevoegd zoals andere chip, hogere brandsnelheid, DVD-RL ondersteuning, waardoor aparte topic beter aan te raden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 16-09 19:18
ik heb ook sinds maandag een NEC3540 en ik moet zeggen dat kunnen scannen van PIE en PIF opent wel de ogen.

Een MaM-recordable die prima leesbaar is, gebrand met de Pioneer A05:
Afbeeldingslocatie: http://witske.demon.nl/~gijs/kwaliteit_DVD_recordables/MaM%20DVD-r%204x%20burner%20PioneerA05.png

Een MaM-recordable gebrand met de NEC3500 (werkelijk voorbeeldige score):
Afbeeldingslocatie: http://witske.demon.nl/~gijs/kwaliteit_DVD_recordables/MaM%20DVD-r%204x%20burner%20NEC3500AG.png

Een Platinum DVD+R9 (Dual layer dus), gebrand met de NEC3540:
Afbeeldingslocatie: http://witske.demon.nl/~gijs/kwaliteit_DVD_recordables/Platinum%20DVD+r%20DL%202.4x%20burner%20NEC3540.png
Je kunt mooi het verschil in kwaliteit zien tussen de eerste en de 2e laag.

De NEC3540 kan een 4-speed MaM (MCI4XG01) echter niet op sneller dan 2-speed branden, noch met Nero, noch met DVDdecrypter. Dan moet ik zometeen maar even uit gaan kijken naar nieuwe firmware (gebruik nu de originele 1.01 fw)

Test-resultaten van de MaM's gebrand met de NEC3540 duren dus nog ongeveer 30 mins :(
Een MaM-recordable gebrand met de NEC3540A.:
Afbeeldingslocatie: http://witske.demon.nl/~gijs/kwaliteit_DVD_recordables/MaM%20DVD-r%204x%20burner%20NEC3540.png
Afgezien van die ene spike bij de PI-failures, een werkelijk voorbeeldig eindresultaat zou ik zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door TD-er op 22-06-2005 17:52 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Misschien dat mensen die er ervaringen mee hebben de product survey ook kunnen invullen:

http://www.tweakers.net/productsurvey/117084

Kijk er tegenwoordig zelf ook wel regelmatig in en vind de ervaringen wel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Oke, dan maar mijn PI/PO grafieken posten van 2 merken: TDK en Imation
Beide zijn DVD+R (TDK in 50-spindel, Imation in 25-spindel)

Grafiek TDK #1:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/3540dvdtest/ND-3540A-TDK1.png
Opvallend is licht oplopende lijn in PI waarde. De waarden zijn nog goed.
Deze krijg ik altijd met de brandsnelheid van 8x.

Grafiek TDK #2:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/3540dvdtest/ND-3540A-TDK2.png
Op 4x speed gebrand. De PI lijn is meer vlakker.

TDK brandsnelheid is op etiket tot 8x, maar Nero laat snelheden tot 16x toe! Ik heb dat niet gedaan en dus gewoon op 8x of 4x gebrand.
TDK is vroeger heel goed beoordeelde merk. Maakt hoogwaardige CD-R's. De langzaam oplopende lijn en iets meer fouten dan Imation vind ik wel beetje jammer van TDK.

Nu de Imation DVD+R:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/3540dvdtest/ND-3540A-IMATION1.png
Hoewel Imation in vele oren als goedkope merk klinkt, laat de grafiek wel betere kwaliteit zien.
De mediacode is hier CMC MAG E01, maar heeft ook mediacode RICOHJPN R01. Zie de grafiek:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/3540dvdtest/ND-3540A-IMATION2.png
Schijven met mediacode RICOHJPN R01 heeft heel goede kwaliteit oppervlakte. Alleen deze is wel op 4x speed gebrand, met Nero 1300A. Maar zo laag PI en PO waarden, dat is heel behoorlijk.
Nero limiteert met Imation DVD+R correct tot 8x speed. 16x speed zit er dus niet in.
Ondanks 8x speed branden is PI waarde lekker laag, en weinig PO waarden. Dat verwacht je niet snel van Imations :)
Hoewel, af en toe zijn er wel es hogere PO waarden, maar de PI lijn is nog altijd mooi vlak en recht.

Zelf koop ik nog altijd Imations, omdat ze zelden problemen geven met oudere branders, dus ook 1300A. Gaat altijd goed. Alleen TDK gaat helemaal fout met 1300A, en moet ik dus branden met 3540A zodat PI /PO waarden niet meer idioot hoog worden vanaf 3,5 GB gedeelte. TDK kan dus niet met oudere branders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
De interpretatie van die scans klopt m.i. niet helemaal.
PO waardes zitten er (gelukkig) overigens niet in, die meet de NEC trouwens niet. Als je een PO zou zien, kun je in principe de dvd weggooien, want dat is een onherstelbare fout. (Onherstelbaar op het apparaat waarmee je scant... een dvd-speler zou de schijf misschien nog net kunnen lezen.)
Het gaat in de onderste grafiekjes om PIF waardes. Die zijn bij CMC Mag E01 niet lager maar hoger; je moet vooral op de piekwaarde letten.
De Ricohjpnr01 is wel heel goed, maar gaat ook heel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 12:51

sphere

Debian abuser

Is er ergens een topic wat een beetje uitlegt waar de discquality fanatics het allemaal over hebben? TD'er pompt wat plaatjes het forum op, en ik heb zoiets van:"Wow, allemaal kleurtjes!"

Mijn NEC3540 brandt gewoon CDs, Yakumo, volgens mij B4- quality dye ofzo? India Barr als ik het me goed herinner. Verder brandt hij Traxdata 8x prima, alleen niet op 8x. Hij begint standaard op 4x, na 1G gaat hij naar 6x en na 3G gaat hij naar 8.2x. Of dit aan mijn software ligt of aan de brander/medium geen idee. Ik weet het 1G/3G punt niet zeker, maar ik zal de volgende keer eens goed opletten waar het nu precies is. Het is wel steeds op de zelfde plek.

Ik gebruik gewoon de standaard firmware.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Uitleg over de betekenis van de scangrafiekjes:
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=80545
(gejat uit Neo's handtekening :) )

Kort komt het erop neer dat je twee soorten fouten ziet in de beide grafiekjes. (De groene lijn bovenin is de snelheid waarmee de dvd werd gescand, gelezen dus). Onder de grafiekjes zie je de gemiddelde, piek- en totaalscores van beide soorten fouten. De bovenste/eerste fouten heten PIE en zijn minder erg, de onderste heten PIF en zijn iets kritischer. Rechts zie je nog een kwaliteitsscore, die is geheel gebaseerd op hoogste PIF waarde. Die kwaliteitsscore is een wat grove benadering, maar geeft toch een redelijke eerste indruk. Een goede scan heeft een kwaliteitsscore van 90 of meer.
(Hoeveel PIF's zo'n goede kwaliteitsscore precies betekent, hangt af van het apparaat waarmee de scan wordt uitgevoerd, en wordt daar automatisch aan aangepast. Als de PIF's te hoog worden, vallen ze buiten de groene zone in het onderste grafiekje.)

[ Voor 22% gewijzigd door drfruit op 23-06-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
sphere schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:59:
Mijn NEC3540 brandt gewoon CDs, Yakumo, volgens mij B4- quality dye ofzo? India Barr als ik het me goed herinner. Verder brandt hij Traxdata 8x prima, alleen niet op 8x. Hij begint standaard op 4x, na 1G gaat hij naar 6x en na 3G gaat hij naar 8.2x. Of dit aan mijn software ligt of aan de brander/medium geen idee. Ik weet het 1G/3G punt niet zeker, maar ik zal de volgende keer eens goed opletten waar het nu precies is. Het is wel steeds op de zelfde plek.

Ik gebruik gewoon de standaard firmware.
Geen enkele brander begint en eindigt met 8x. De opgegeven snelheid is het maximum, dat pas tegen het einde wordt gehaald. Aan de hand van de brandstrategie voor de media die je gebruikt, bepaalt de brander wanneer hij kan overschakelen op een hogere snelheid. De meeste branders passen de strategie ook nog dynamisch aan, dus als de dvd slecht is, gaat het langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb sinds net een nieuwe 3540 in mijn PC zitten... wil hij maar op max. 8X Speed branden met een Platinum 8X schijfje erin. Maar met mijn oude 3500 kon ik gewoon met dezelfde schijfjes al 16x selecteren. En 12x trokken ze gewoon lekker.

Als ik Nero open en ik wil iets branden maar er zit nog geen media in, dan kan hij zelfs maar tot 6X geselecteerd worden :?

Erg raar allemaal, ik heb nu de nieuwste NEC Bios van 19 Juni erop gezet maar nog steeds hetzelfde probleem, iemand die weet waar het aan kan liggen of dit probleem eerder heeft gehad?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
NLuna schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:02:
Ik heb sinds net een nieuwe 3540 in mijn PC zitten... wil hij maar op max. 8X Speed branden met een Platinum 8X schijfje erin. Maar met mijn oude 3500 kon ik gewoon met dezelfde schijfjes al 16x selecteren. En 12x trokken ze gewoon lekker.

Als ik Nero open en ik wil iets branden maar er zit nog geen media in, dan kan hij zelfs maar tot 6X geselecteerd worden :?

Erg raar allemaal, ik heb nu de nieuwste NEC Bios van 19 Juni erop gezet maar nog steeds hetzelfde probleem, iemand die weet waar het aan kan liggen of dit probleem eerder heeft gehad?
Hoezo raar? Als je geen schijfje plaatst, hoe moet Nero dan weten hoe snel hij moet branden? Altijd eerst het schijfje plaatsen.
En dat een nieuwe brander media gewoon op de opgegeven snelheid brandt, is ook niet zo gek. Meestal moeten er eerst wat updates komen voordat je sneller kunt branden. Kijk eens hier of er een nieuwe firmware is, wellicht dat het daarmee al wel kan.
Zijn het trouwens wel dezelfde Platinum schijfjes? Die wisselen namelijk regelmatig van mediacode, en de mediacode bepaalt in combinatie met je brander/firmware hoe snel je kunt branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Heb de nieuwste NEC firmware dus zoals ik zei.. maar het kan hoor dat deze Platinum's net even anders zijn. Maar toch vind ik het duidelijk minder, want die andere brande ik allemaal op 12 speed.

Ik zal eens Modified Herrie firmware proberen oid.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
NLuna schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:55:
Heb de nieuwste NEC firmware dus zoals ik zei.. maar het kan hoor dat deze Platinum's net even anders zijn. Maar toch vind ik het duidelijk minder, want die andere brande ik allemaal op 12 speed.

Ik zal eens Modified Herrie firmware proberen oid.
Ik heb nu ook een partij Platinums met mediacode RitekR03 en die gaan op max 8X.
Prima schijfjes trouwens, niks mis mee.
Dus zullen ook wel Ritek's zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Heel even snel iemand die me kan vertellen hoe ik dat ook te weten kom :)

Ben tijdje uit de scene geweest :P... Nero DVD Speed oid?

maar ik zal dan wel dezelfde hebben denk ik idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Nieuwste CD DVD Speed (4.0), tabblad Disc Info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
N_e_0 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:01:
[...]

Ik heb nu ook een partij Platinums met mediacode RitekR03 en die gaan op max 8X.
Prima schijfjes trouwens, niks mis mee.
Dus zullen ook wel Ritek's zijn
Het is idd de Ritek R03 zie ik... tot 8 Speed kan ie aan...

Die andere waarmee die op 12 Speed kon branden bleken dus ook Platinum's te zijn, maar dan met RicohJPN R02

Nou lekker dan. Ik wil goede media :P Dan denk je waarom blijven ze die niet gebruiken dan voor hun schijfjes.

Kan met dat laatste schijfje erin ook ineens 12 Speed selecteren met Nero enz. dus ligt puur aan de media. Nou even opzoek gaan dus naar snellere media :) Geen Platinum meer voor mij totdat ze snellere schijfjes gaan gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door NLuna op 29-06-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Laatst online: 02-04 15:52
Ik ben van plan deze brander aan te schaffen, het word mijn eerste DVD brander, ik heb nu nog een Philips CDRW1600 erin zitten, hoe zit het nou met de storingen van de NEC? Kan ik deze nou gewoon installeren in me pc en dan lekker branden of moet ik eerst gaan rotzooien met firmware's etc.

Kan ik anders beter de BenQ DW1640 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
Net een aantal Platinum CD-R's gebrand, werden muziek CD's.

Het vreemde is dat al hoewel ik aangeef dat Nero ze op 16* moet branden de 3540 niet verder wil gaan dan 8*. Nog vreemder is dat de schijven geschikt zouden moeten zijn voor 52*.

Ik heb in de Liggy & Dee NEC ND-3540A firmware lijst gekeken of die soms veranderingen aanbrengt maar dat is allen bij DVD's.

Hoe kan dit: het merk Platinum is toch redelijk tot goed en dan nog mag het niet zo zijn dat de 3540 slechts op 8speed gaat branden (ik bedoel, "slechte" CD-R's geven lees en schrijffouten maar gaan toch wel op de aangegeven snelheid branden).

Met Nero disc info kan ik niet de media code achterhalen (hoe wel?)

Wat is hier de oorzaak van en hoe kan ik verder?

Ik had trouwens deze post eerst ergens anders geplaatst omdat ik dacht dat het a.d. schijfjes zou liggen maar meer en meer mensen hebben ditzelfde probleem maar niet alleen met de 3540, ook met andere drives maar ook dat zijn NEC drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
JesseAMD schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:58:
Ik ben van plan deze brander aan te schaffen, het word mijn eerste DVD brander, ik heb nu nog een Philips CDRW1600 erin zitten, hoe zit het nou met de storingen van de NEC? Kan ik deze nou gewoon installeren in me pc en dan lekker branden of moet ik eerst gaan rotzooien met firmware's etc.

Kan ik anders beter de BenQ DW1640 kopen?
Mijn ervaring Jesse is dat je gewoon de 3540 kunt kopen: installeren en onder XP herkent ie 'm zelf, hoefde helemaal niets te doen.

Het "rotzooien" met de firmware hoeft alleen als je MEER wilt dan dat de brander gewoon z'n werkt goed doet. Maar standaard werkt ie al erg goed, t enige probleempje is zoals ik hierboven heb gepost met de Platinum CD-r's maar goed, zo'n heel groot punt is dat nou ook weer niet, meer uit technisch oogpunt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Jopp schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:52:
Met Nero disc info kan ik niet de media code achterhalen (hoe wel?)
Bedoel je in Nero zelf? CD DVD Speed, tabblad Disc Info biedt goede info. Als je dat al geprobeerd had, kan het best zijn dat er geen info op de cd staat, gebeurt wel vaker bij cd's. Dat kan ook de reden zijn dat ze zo traag branden, als de brander ze niet herkent gaat hij voor safe.
Overigens is Platinum pas met dvd's een heel aardig merk geworden (alleen wisselen ze wat vaak van MID), met cd's heb ik in het verleden wel slechte ervaringen met ze opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Laatst online: 02-04 15:52
Ok ik ga de NEC kopen, ik wil deze dvd's erbij kopen Nashua DVD+R medium

(4,7 GB, 4x, DVD+ReWriters, videobox, , die kan ik er toch gewoon mee branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:05
ik heb onlangs nog 2 nec 3540 stuk gedaan :s

had nieuwe dvd writer gekocht en ik installeerde hem zonder problemen
starte pc op en begon inees te ratelen heel de tijd door (lezer) kapot
volgende dag nieuwe gaan halen, ze hebben die in de winkel getest en hij was stuk, kreeg er ineens een nieuwe mee :), terug thuis gekomen heb hem er terug ingestoken weer hetzelfde probleem :s
ik kon mijn pc wel door het raam zwiere
ik terug naar de winkel eentje meegekregen + nieuwe ide kabel gekocht en eerlijk gezegd wil ik het eigenlijk niet voor de derde keer voorhebben dus ligt hij hier nog altijd op mijn bureau
ik zal wel wachten op mijn nieuwe pc ofzo :s

mja tot hier toe mijn ervaring met de nec nd-3540

grtz shello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tja, what can I say? Ik heb deze drive nu een weekje, heb al 1 hele Imation DVD+R gebrand met Nero 6.0.nogwat, en ik heb geen grafiekjes nodig om te zien dat die perfect afspeelt in mijn Pioneer DVD-speler beneden :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
NLuna schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:26:
[...]

Het is idd de Ritek R03 zie ik... tot 8 Speed kan ie aan...

Die andere waarmee die op 12 Speed kon branden bleken dus ook Platinum's te zijn, maar dan met RicohJPN R02

Nou lekker dan. Ik wil goede media :P Dan denk je waarom blijven ze die niet gebruiken dan voor hun schijfjes.

Kan met dat laatste schijfje erin ook ineens 12 Speed selecteren met Nero enz. dus ligt puur aan de media. Nou even opzoek gaan dus naar snellere media :) Geen Platinum meer voor mij totdat ze snellere schijfjes gaan gebruiken.
De Platinums geven een hele goede quality test en ik ben er bijna wel zeker van dan ze ook op 12X kunnen.
Je kan ook zelf je firmware aanpassen als je wilt, dan kan je ze op 12X proberen.
Je hebt daarvoor MediaCodeSpeedEdit nodig.
Is zoiets als de "Omnipatcher" voor de LiteOn's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Dacht ik ook altijd wel idd.. die vorige deden zoals je kon lezen wel gewoon 12 speed. Maarja ik zal gewoon ff mijn firmware modifien dan maar :)

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb gisteren mijn firmware aangepast, omdat ik baalde dat mijn 4-speed Mitsui's maar op 2-speed gebakken konden worden. (net nu ik een partij van 10 dezelfde moet branden)
Dus ik heb met MediaCodeSpeedEdit (http://ala42.cdfreaks.com) de 1.W5 firmware aangepast.
De brand-strategie van de MCI4XG01 heb ik vervangen door die van de MAM4XG01 (ik had mischien ook die van de MAM8XG01 kunnen gebruiken, dan had ik op 8-speed kunnen branden)
en voor de volledigheid heb ik ook de ...G02 en ...G03 op dezelfde manier aangepast. (dus vervangen door MAM4XG02 resp ..03)
De PI-failure is nu nog wat lager, maar ik heb met deze strategie dus nog niet op 2-speed gebrand en ik heb ergens gelezen dat snelle media beter niet op erg langzame snelheden gebrand kan worden. Dus in hoeverre deze strategie ook werkelijk beter is weet ik niet.
Wel weet ik dat me dit vandaag dus zo'n 3 uur scheelt :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik heb net deze writer gekocht en ondervind iets raar
ik heb er enkele tdks DVD-RWs bij gekocht en daarbij krijg ik slechte kwaliteit van DVDs:
Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/2602/necdvdrwnd3540a10118july200510.png

Dan heb ik enkele DVD+RWs van een vriend geleend en daarbij kreeg ik dit resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img351.imageshack.us/img351/9601/necdvdrwnd3540a1w518july200512.png
(behoorlijk goed voor zover ik het begrijp?)

Iemand een idee hoe dit komt? Of ben ik gewoon afgezet door de DVD-boer?

"If it works, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Wellicht is de NEC beter met +RW dan met -RW. Je kunt proberen de -RW volledig te formatteren en dan nog eens testen, soms helpt dat.
Rewritables zijn meestal gevoeliger dan gewone + of - dvd's. Alleen met de nieuwe 6x speed DVD-RW van Verbatim heb ik heel goede resultaten, en ze zijn nog lekker snel ook. Benieuwd naar de 8x speed DVD+RW, die binnenkort wordt verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb toevallig van het weekend een spindel DVD-RW's van Princo terug gevonden en getest met deze brander.
1 was gebrand door mijn oude Pioneer A05 en die voldeed nog maar net aan de standaard (max PI-failure was 25 en max PI-error was rond de 350, met een gemiddelde van rond de 250.
Diezelfde recordable gebrand in de NEC en ik had echt bagger-scores van PI-failures rond de 300 en PI-errors die al ruim in de 4 digits zaten.
Daarnaast wilde de NEC deze dus ook niet sneller dan 1x branden, terwijl de Pioneer ze wel op 2-speed kon branden.
Kortom bij mij is de ervaring ook dat DVD-RW niet lekker werkt op deze NEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Mijn ervaringen: Heb er nu enkele weken eentje en die doet z'n werk goed tot nu toe. Heb al een aantal DVD's gebrand en dit is elke keer goed gegaan. Nog geen enkele schijf verknald. :)

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
nu hbe ik de TDK - RW gebrand op 2x. En dat geeft wel een mooi resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/7950/necdvdrwnd3540a1w519july200502.png

wel spijtig van het extra geld dat het me heeft gekost om 4x te kopen ipv 2x 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door deleenheir op 19-07-2005 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heeft iemand al gebrandt met DVD+R van Platinum? Ik denk eraan die te gaan kopen op spindel, ik lees er wel goeie dingen over, maar niemand die ze getest heeft met deze brander specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu enige weken in het bezit van de nec 3540. Ik had nog 1,5 spindle Arita +dvd 4x liggen.
Nec heeft hier totaal geen problemen mee, sterker nog hij brand ze op 8x, foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:28:
Heeft iemand al gebrandt met DVD+R van Platinum? Ik denk eraan die te gaan kopen op spindel, ik lees er wel goeie dingen over, maar niemand die ze getest heeft met deze brander specifiek.
Heb op de mark in A'dam zo platinum's gehaald. Haal ze daar vaker, maar media-code van de laatste batch (1200 stuks met collega's) is RITEK R03 002. Daarvoor waren het RICOH JPN's, en die zijn beter. Maar de ritek's branden ok op 8 speed. Max 101 PI-errors (16,56 avg), 25 PI failures (1,15 avg). Quality score 65.Niet super, maar ok.
Dus moraal is hangt af van de media-code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Begint een beetje op een "media compatibiliteits" draadje te lijken :)
Dus dan doe ik ook maar mee ;)
Heb op de mark in A'dam zo platinum's gehaald. Haal ze daar vaker, maar media-code van de laatste batch (1200 stuks met collega's) is RITEK R03 002. Daarvoor waren het RICOH JPN's, en die zijn beter. Maar de ritek's branden ok op 8 speed. Max 101 PI-errors (16,56 avg), 25 PI failures (1,15 avg). Quality score 65.Niet super, maar ok.
De Ricoh's zijn inderdaad beter, maar de Ritek's zijn ook best okee.
Ze gaan niet sneller als 8X (ik heb het wel geprobeerd met andere write strategies op 12X, maar dat is geen succes), maar ze spelen probleemloos af op alle 3 m'n dvd players
Ze geven bij mij een hogere 'quality score", namelijk bijna altijd rond de 97.
Prima schijfjes voor die prijs. (betaal meestal rond de 30 euro per honderd)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~made72/Pics/RitekR03@1W5@8X.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb dus ook een 3540. Nu lees ik overal dat mensen DVD's sneller branden dan de indexering op de DVD aangeeft. Ik heb een spindel 8-speed DVD+R van Platinum en van Imation, maar als ik brand in Nero kan ik nooit hoger dan 8X selecteren. Moet je dit in Nero ergens aangeven misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 15:46:
Ik heb dus ook een 3540. Nu lees ik overal dat mensen DVD's sneller branden dan de indexering op de DVD aangeeft. Ik heb een spindel 8-speed DVD+R van Platinum en van Imation, maar als ik brand in Nero kan ik nooit hoger dan 8X selecteren. Moet je dit in Nero ergens aangeven misschien?
Het is de firmware van de brander die beslist wat de maximale brandsnelheid van een bepaald schijfje is. Daar kan de software (Nero dus) niets aan veranderen.
Wat je wel kunt doen is een aangepaste firmware installeren. Hiermee krijg je met bepaalde schijfjes een enorme verbetering wat betreft snelheid en/of kwaliteit.

Hier vind je alvast meer info:
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=136927
Vooral het tabelletje zal je wellicht interesseren. Je moet wel eerst de mediacode van je schijfjes achterhalen met bv. Nero CD-DVD Speed (Disc tab). Voor jouw Platinum 8x DVD+R zal dit wellicht RITEKG03 zijn. Die kun je met die aangepaste firmware aan 12x branden ipv. 8x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
je moet er een andere firmware opzetten (de Liggy & Dee's firmware) die vind je op het forum van cdfreaks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook Platinum 8x (Ritek R03 (02) ) maar branden nog steeds op 8x na een flash van Liggy's LD3540 1.W5 Firmware,alleen de Ritek 03 (03) kan op 12x branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:11:
Ik heb hier ook Platinum 8x (Ritek R03 (02) ) maar branden nog steeds op 8x na een flash van Liggy's LD3540 1.W5 Firmware,alleen de Ritek 03 (03) kan op 12x branden.
Je kunt natuurlijk ook zelf een firmware in elkaar knutselen met MediaCodeSpeedEdit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
Ik heb BeAll 16x DVD's gekocht maar ze branden maar op 4x :( Heb ook al de nieuwste firmware geflasht die jullie hier aanraden, maar mocht ook niet baten. Hopen dat er snel een nieuwe uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

even als random reactie, ik blijf het jammer vinden dat mensen de kwaliteit van hun brander beoordelen op basis van brandresultaten van absoluut afschuwlijk slechte media.
Betaal nou gewoon een dubbeltje meer voor je schijfjes en neem yuden, ricoh of mcc (verbatim)
Met name met de laatste (MCC003) heb ik ontzettend goede resultaten, scores zitten altijd op 98 en 99%

Ik gebruik dan trouwens wel de benq1640 voor de kwaliteitstest want die geeft toch een betrouwbaarder resultaat dan de nec3540 zelf (als je dan toch een minpuntje moet noemen is dit er een)

Goede media is helemaal niet duur. Je koopt het op internet en hoe groter de verpakking hoe goedkoper het is (relatief natuurlijk) Kijk hier eens in de pricewatch of snuffel eens rond bij opus.

Daar heb ik dus topschijfjes van het b-merk Datasafe vandaan die vanwege de gebruikte media (MCC003) fantastische resultaten geven. De prijs was vorige maand 8,50 per 25 stuks dus dan heb je top schijfjes voor 34 cent

(de oude batch yuden t02 gaat ook fantastisch maar de nieuwe geeft mindere resultaten met de nec, en nu is fuji ook nog overgeschakeld naar het (naar mijn mening) infirieure Ritek, reden voor mij om voorlopig even geen fuji's meer te kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
De medialist van NEC voor de 3540A.
[url=http://www.de.nec.de./software/1915_Medialist_ND-3540A.pdf]Nec Medialist[/url]

Ik gebruik zelf TDK +R 8x (brand 16x),, Philips +RW 4x (brand ook 4x) en MaM-E CD-R 32x (kan 48 branden, maar ik brand altijd max 8x).

Ik heb nog geen uitvallers gehad en de kwaliteit is goed (firmware Liggy's and Dee's 1.W5)

Het enige wat slecht van deze speler is het afspelen van DVD's (film). Ik krijg dan de heletijd een schokkerig beeld en geluid (3000+, A8N-E, 6600GT).

[ Voor 20% gewijzigd door RAF1 op 09-08-2005 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

dat is waarschijnlijk eerder een probleem van je geluidskaart of software dan van je brander.
een 2 speed DVD kan dvd films al perfect vloeiend weergeven, de Nec heeft er dan ook totaal geen problemen mee (tenminste, je bent de eerste die ik er over hoor)

Je kan ook eens kijken of je DMA modus goed staat en of het niet aan je IDE drivers ligt (die van microsoft zelf worden vaak aanbevolen boven die van Nvidia) Hoe lang doet je brander over het schrijven op 16 speed? (als je veel boven de 6 minuten zit, staat je DMA modus waarschijnlijk niet goed)

Daarnaast kan het zijn dat je DVD-schijfjes gewoon niet goed gebrand zijn, maar als je het bij alle DVD films hebt (ook originele) dan is dat waarschijnlijk niet het probleem.

Ook dit is waarschijnlijk een probleem dat helemaal los staat van de kwaliteit van je NEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
FUBAR schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:38:
dat is waarschijnlijk eerder een probleem van je geluidskaart of software dan van je brander.
een 2 speed DVD kan dvd films al perfect vloeiend weergeven, de Nec heeft er dan ook totaal geen problemen mee (tenminste, je bent de eerste die ik er over hoor)

Je kan ook eens kijken of je DMA modus goed staat en of het niet aan je IDE drivers ligt (die van microsoft zelf worden vaak aanbevolen boven die van Nvidia) Hoe lang doet je brander over het schrijven op 16 speed? (als je veel boven de 6 minuten zit, staat je DMA modus waarschijnlijk niet goed)

Daarnaast kan het zijn dat je DVD-schijfjes gewoon niet goed gebrand zijn, maar als je het bij alle DVD films hebt (ook originele) dan is dat waarschijnlijk niet het probleem.

Ook dit is waarschijnlijk een probleem dat helemaal los staat van de kwaliteit van je NEC
Ik heb de Nvidia drivers, dus misschien dat het daar aan ligt. M'n DMA staat op Ultra 2 (hoger kan ik niet kiezen). En 16x branden doet hij niet langer dan 6 minuten over. Rippen doet hij met DVD Shrink ongeveer 12 minuten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

als je brander wel echt op 16x kan branden zit het met je DMA settings wel goed
ik denk dat het je DVD-software of anders drivers voor geluid of video is
(de gebruikte schijfjes zijn in orde neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
Met de schijven zit het wel ok, het probleem is er met originelen en kopieën.
Ik zie net dat er nieuwe Realtec AC'97 drivers zijn dus ik zal die 's proberen. Als het probleem er dan nog steeds zit installeer ik nieuwe Forceware drivers. Want aan m'n IDE driver kan het volgens mij niet liggen. Voor het afspelen gebruik ik trouwens WinDVD 7 Platinum.

[ Voor 12% gewijzigd door RAF1 op 09-08-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik heb zo'n probleem ook eens gehad en loste het op door een ander afspeelprogramma te gebruiken. Probeer VLC eens, kost niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
Ik heb zowel de audio als de video driver geupdate geen resultaat. Ik ga die VLC eens proberen.

• RAF1
VLC en PowerDVD doen het wel beter maar nog niet helemaal goed. Moet denk ik ff gaan sparen voor een geluidskaart. 'k gebruik nu de onboard realtec, en ik denk dat ik de proc een beetje te veel belast.

• drfruit
  • Niet online
Ja, ik heb een Audigy geinstalleerd naast de realtek onboard, dus daar kan het ook aan liggen. Je zou ook nog eens kunnen kijken of er geen overbodige of corrupte codecs op je systeem staan. Dingen als ffdshow, xvid en divx codecs door elkaar, of een codecpack dat allerlei rommel heeft geinstalleerd.
Pagina: 1 2 3 Laatste