http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Anoniem: 145112
De man bij siemens zei dat als dat zo was dat ze het erbij moeten zetten, dus hij verzekerde mij ervan dat als het niet vermeld stond dat het niet zo was. Maar goed het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n soort zaak met een soort vals lokkertje komt...RAILGUNNER schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:14:
[...]
Ik heb ff gekeken in Groningen gisteren, er is 448 MB RAM beschikbaar
448 + 64 = 512 MB.
Zal het vanavond nog ff dubbelchecken.
Gisteren lagen er nog genoeg. Ik ga vanavond 1 reserveren.cypress3d schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:30:
lag hij dan nog in groningen? en zit er een wifi kaartje bij?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ze zeiden tegen mij dat dat niet kan...RAILGUNNER schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:34:
[...]
Gisteren lagen er nog genoeg. Ik ga vanavond 1 reserveren.
Zal wel vaag zijn dat hij standaard ook echt meteen 64mb 'afpakt'.Anoniem: 145112 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:31:
[...]
De man bij siemens zei dat als dat zo was dat ze het erbij moeten zetten, dus hij verzekerde mij ervan dat als het niet vermeld stond dat het niet zo was. Maar goed het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n soort zaak met een soort vals lokkertje komt...
Op mijn laptop een Dell Inspiron 1100, die ook 64mb shared heeft, gebruikt normaal maar 8 mb ofzo...
Heb hem gisteren wel gezien, volgens mij was hij wel vrij stil en hij heeft 1 PCMCIA slot.
ben ik nou gek of kan ik ook nie eens normaar een vraagteken krijgen. hoe zit dat met die laptops hebben die een andere config voor de keys ofzo??
[ Voor 23% gewijzigd door cypress3d op 24-05-2005 21:02 ]
Misschien dat jij effe kan vertellen wat jouw bevindingen zijn...cypress3d schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:59:
ik heb hem gekocht, en er waren 4 gelijk na me die hem ook namen. het is een super mooi ding alleen ik snap niet waarom het zo moeilijk is om de commando voor het @ teken te vinden... ik kom er maar niet uitverder uitstekend ding. en IDD shared geheugen..
Is de fan lawaaierig of niet?
Voelt ie stevig aan?
Hoe lang gaat de batterij mee, bij normaal office gebruik?
Misschien ff wat pics posten?
Ik wil em morgen direct halen namelijk...maar twijfel nog steeds een klein beetje.
http://500px.com/Abd3licious
Ik had de laptop gekocht voor puur internet en dacht nooit na bij gaming.
ik heb Gothic 3 erop gespeeld net en draaid gewoon goed !!
- laptop ziet er mooi uit en degelijk
- hij is STIL!
- hij wordt niet echt warm
- het is een KOOPJE!
[ Voor 83% gewijzigd door cypress3d op 24-05-2005 21:51 ]
Anoniem: 143246
Kies de juiste indeling voor dat toetsenbordcypress3d schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:05:
ik wil eerst weten hoe mijn toetsenbord werkt, dit is niet normaal
darna antwoord ik alles. waarom kan dit nou niet een normaal toetsenbord zijn zoals een gewone externe waarme je gemakkelijk een apenstaartje, vraagteken, dubbele punt kunt maken
Hij is niet bepaald standaard qwerty zag ik bij een klasgenoot die hem nu ook heeft.
Ik denk dat het een NL indeling is ipv een US qwerty, netzoals bij de powerbooks/ibooks hier in NL.
Wel nice dat er een dikke rubber matje tussen toetsenbord en scherm zit, beschermd je scherm mooi, heb je ook geen toetsen in je scherm staan na verloop van tijd (en dat poets je dus niet weg).
Ik ben wel blijer met mijn laptop omdat die een lekker mat scherm heeft en niet zo'n onwijs spiegel ding, zou gek worden van de reflecties.
Had jij 'm van een karretje van een v/d verkopers?cypress3d schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:59:
Ik heb hem gekocht, en er waren 4 gelijk na me die hem ook namen.
Stonden 6 stuks op, waren idd meteen weg.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Dat wordt dus lastig om er morgen nog eentje te bemachtigen...RAILGUNNER schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:58:
[...]
Had jij 'm van een karretje van een v/d verkopers?
Geen ervaringen, maar dit soort budgetnotebooks hebben niet de meest spetterende videokaarten. OmVerkerkSander schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:24:
Video kaart is niet top hiervan maar een maatje van me wilt hem el kopen en vraagt zich afofdat je er Fifa 2005 mee kan spelen... iemand ervaringen ? of denk jullie dat dat kan ?
fifa leuk te kunnen spelen heb je wel iets meer nodig denk ik.
Ben vandaag toch maar even geweest. Uurtje rijden en nog een half uur om daar te gaan zoeken (nieuwe winkelcentrum stond nog niet op TomTom...).Anoniem: 145112 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:54:
Ik ga hem morgen ook halen in zoetermeer!
Waren er idd nog genoeg
Mooie laptop... zeker voor het geld. Was eerst bij de Praxis geweest maar dit is zeker zo goed de moeite waard. Zeker voor mijn eisen (zie ook Laptop ingenomen door vriendin... opzoek naar iets anders?
[ Voor 4% gewijzigd door hemiparo op 24-05-2005 23:51 ]
ja ik was bij de MM in groningen en er stond niets meer, ik liep naar een man toe en die haalde voor mij 1 op, al gauw kwamen er meer mensen en hij kwam terug met een kar vol laptops. Tijdens het wachten heb ik gebabbeld met een andere persoon die ook een wou, dus wat gekletst over die laptop. Hij kocht ook een beamer gelijk... zeker geld teveel ') maar anyways deze laptop is echt super en Gothic 3 draaid goed, dus ik denk dat ook Fifa wel draaid. het is gewoon leuk dat je er ook een spelletje op kunt spelen.RAILGUNNER schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:58:
[...]
Had jij 'm van een karretje van een v/d verkopers?
Ben nog op zoek naar een laptop voor m'n pa. Puur voor zakelijk gebruik (hoeft alleen maar office te draaien) en dit lijkt me wel een mooie. Ik twijfel alleen nog over de celeron M processor, is een centrino in dit geval het geld (paar honderd euro) waard? En hoe zit het met dat wireless. Is dat een los kaartje of zit het toch ingebakken
Wireless zit ingebakkenTimmey schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:20:
En hoe zit het met dat wireless. Is dat een los kaartje of zit het toch ingebakken
Die man met die kar was ikcypress3d schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:04:
ja ik was bij de MM in groningen en er stond niets meer, ik liep naar een man toe en die haalde voor mij 1 op, al gauw kwamen er meer mensen en hij kwam terug met een kar vol laptops.
Leuk laptopje voor een goede prijs, daarom zijn ze zo snel allemaal verkocht.
[ Voor 12% gewijzigd door Railgunner op 25-05-2005 01:02 ]
Ik geloof dat drie jaar volledige garantie is van 150 eurie kost...Timmey schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:20:
Weet iemand hier hoe het met garantie uitbreiding bij fujitsu siemens zit?
Ben nog op zoek naar een laptop voor m'n pa. Puur voor zakelijk gebruik (hoeft alleen maar office te draaien) en dit lijkt me wel een mooie. Ik twijfel alleen nog over de celeron M processor, is een centrino in dit geval het geld (paar honderd euro) waard? En hoe zit het met dat wireless. Is dat een los kaartje of zit het toch ingebakken
Ik hoop dat ze hem vanavond ook nog hebben in Zoetermeer, maar degenen die hem nu hebben zijn er wel over tge spreken dus?
De verkoper van MM in Groningen zei heel duidelijk 2 jaar garantie van FS voor Nederland ook dus!hemiparo schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:21:
Voor het geld zeker. Wel vreemd dat het garantieverhaal 2 jaar voor België is en 1 jaar voor Nederlands...
Ik weet niet of ik de enige ben maar, moet die accu zovaak eerst opgeladen worden om op zijn volle capaciteit te komen ? Hij is toch wel leeg binnen nog geen uur schat ik ?!? Ok ik heb wel WiFi aanstaan met WPA PSK beveiliging.
verder zoals ik al eerder zei een schitterend ding, erg stevig en voelt goed aan. Spelletjes zijn zelfs mogelijk!
Beetje minder, 1 uur en dan al leeg...cypress3d schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:36:
[...]
De verkoper van MM in Groningen zei heel duidelijk 2 jaar garantie van FS voor Nederland ook dus!
Ik weet niet of ik de enige ben maar, moet die accu zovaak eerst opgeladen worden om op zijn volle capaciteit te komen ? Hij is toch wel leeg binnen nog geen uur schat ik ?!? Ok ik heb wel WiFi aanstaan met WPA PSK beveiliging.
verder zoals ik al eerder zei een schitterend ding, erg stevig en voelt goed aan. Spelletjes zijn zelfs mogelijk!
Misschien wordt t beter naarmate hij vaker opgeladen wordt???
Welke spelletjes speel je er al op dan? wordt wel een beetje nieuwsgierig!
Toch maar voor de dell inspiron gaan...is wel iets duurder, maar wel binnen t budget.
Geen mogelijkheid om naar Zoetermeer te rijden dan... waren er echt nog genoeg en volgens mij niet zo heel ver van A'dam af... weet natuurlijk ook niet hoe nodig deze laptop voor je is. Dell heeft namelijk een levertijd EN verzendkosten... kun je weer gebruiker voor de benzine.don_appie schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:40:
Ik ben net bij de mediamarkt geweest in a'dam...helaas uitverkocht![]()
Toch maar voor de dell inspiron gaan...is wel iets duurder, maar wel binnen t budget.
[ Voor 12% gewijzigd door hemiparo op 25-05-2005 13:52 ]
Das idd het lastige! levertijd is op zich niet erg...maar verzendkosten.hemiparo schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:51:
[...]
Geen mogelijkheid om naar Zoetermeer te rijden dan... waren er echt nog genoeg en volgens mij niet zo heel ver van A'dam af... weet natuurlijk ook niet hoe nodig deze laptop voor je is. Dell heeft namelijk een levertijd EN verzendkosten... kun je weer gebruiker voor de benzine.
Ik zie wel op de site dat deze gratis zijn als ik online bestel. Ik klim in mijn mobieltje, ff dell bellen dus.
edit: geen verzendkosten... + een gratis dell kleurenprinter.
edit2: Kan ik MM zoetermeer bellen...heb weinig zin om in de file te staan om voor niks weer terug te rijden. Bij dell wordt ie elke week duurder lijkt t net. Vorige week nog een korting van 100 euro...nu ene printer waar ik weinig aan heb.
[ Voor 23% gewijzigd door don_appie op 25-05-2005 15:04 ]
Tot hoever kan de maximale resolutie? Zou dat eventueel nog uitgebreid kunnen worden door het installeren van een losse videokaart?
En hoe zit het met de processorsnelheid? Is deze een beetje te vergelijken met een desktop AMD Athlon XP 2000+? Veel langzamer?!
En dan de snelheid van de harddisk, heeft iemand dat al gevonden? Of is dat bij het gebruik van de genoemde toepassingen niet van belang?
Kben nog nergens zo'n volle laptop tegengekomen (zeker met 512mb geheugen) voor zo'n lage prijs.
Kijk ff op de MediaMarkt site... verbinden je zo door met de computerafdeling en die kan zeggen hoeveel er nog staan. Nadeel bij Dell is dat de aanbiedingen heel vaak veranderen... ene week korting, andere week printer, andere week gratis verzenden...don_appie schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:45:
[...]
edit2: Kan ik MM zoetermeer bellen...heb weinig zin om in de file te staan om voor niks weer terug te rijden. Bij dell wordt ie elke week duurder lijkt t net. Vorige week nog een korting van 100 euro...nu ene printer waar ik weinig aan heb.
Maar goed, weer na de MM en kreeg gelijk een nieuwe
Voor de rest erg fijne laptop, ga ik mij zeker mee vermaken
Naast mij stond trouwens wel iemand met dezelfde laptop die em sinds maandag had. Hij kwam terug omdat de accu (na alles uit te hebben gezet, dus ook WLAN) toch maar 80 minuten mee ging, terwijl hij alleen word draaide.... Dus moet hij dan eerst een paar keer vaker opgeladen worden of zo?
edit: De dell aanbieding met de korting van 100 was gisteren voor het laatst meende ik....
maximale resolutie is: 1024*768, wel een beetje jammerroel-online schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:03:
Ik zie die laptop stiekem ook wel zitten maar vraag me nog een paar dingen af. Ik maak voornamelijk gebruik van internet, mail, office en soms wat photoshop. Niet al te zware dingen dus.
Tot hoever kan de maximale resolutie? Zou dat eventueel nog uitgebreid kunnen worden door het installeren van een losse videokaart?
En hoe zit het met de processorsnelheid? Is deze een beetje te vergelijken met een desktop AMD Athlon XP 2000+? Veel langzamer?!
En dan de snelheid van de harddisk, heeft iemand dat al gevonden? Of is dat bij het gebruik van de genoemde toepassingen niet van belang?
Kben nog nergens zo'n volle laptop tegengekomen (zeker met 512mb geheugen) voor zo'n lage prijs.
voor de rest kan ik je hem zeker aanraden, maar als je er nog eentje wilt moet je wel snel zijn denk ik...
[ Voor 51% gewijzigd door arnax op 25-05-2005 15:50 ]
In Alkmaar hebben ze er nu nog een stuk of 8.
Iemand enig idee of hij nog in Utrecht te koop is?
Deze is CelM, houdt dat ook in datie in praktijk even snel is als een P4 2 Ghz ongeveer, net zoals de Centrino?
[ Voor 27% gewijzigd door Sport_Life op 25-05-2005 16:00 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
bel net alkmaar op...die mevrouw gaf aan dat er nog 20 waren ofzo.suspect schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:48:
Ik was net toevallig bij de Mediamarkt, en ik heb die laptop ook maar meegenomen (hoewel ik 'em niet echt nodig heb...)
In Alkmaar hebben ze er nu nog een stuk of 8.
Zoetermeer heeft er 1 apart gelegd voor mij!
Utrecht krijgt er morgenvroeg (om 10 uur) nog 10 binnen en dat zijn de laatste zei de verkoper tegen mij. Maar goed er stonden nog meer mensen om me heen dus je moet er snel bij zijnSport_Life schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:59:
Ik twijfel nu ook.. wel of niet kopen. Ik heb er volgend jaar 1 nodig, en mn budget is zeer beperkt.
Iemand enig idee of hij nog in Utrecht te koop is?
Deze is CelM, houdt dat ook in datie in praktijk even snel is als een P4 2 Ghz ongeveer, net zoals de Centrino?

10:00 komt wel mooi uit, ben om een uur of 10:00 klaar met schoolJerry schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:02:
[...]
Utrecht krijgt er morgenvroeg (om 10 uur) nog 10 binnen en dat zijn de laatste zei de verkoper tegen mij. Maar goed er stonden nog meer mensen om me heen dus je moet er snel bij zijn.
Maar ik laat hem voorbij schieten denk ik, ik wacht toch nog even op andere laptops
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik heb uiteraard gelijk XP Pro erop gezet, en nu doet dat knopje niks meer.
En ik weet ook niet of het uberhaupt gewerkt heeft omdat ik niet eens naar de voorgeinstalleerde software heb gekeken.
[ Voor 28% gewijzigd door Marco op 25-05-2005 20:46 ]
als ik wifi aan heb dan haal ik 1 uur nog niet eens schat ik.
Toen ik mijn laptop voor het eerst aanzette kreeg ik een vraag of ik XP wou activeren, dit heb ik niet gelijk gedaan maar wil dat nu alsnog doen anders heb ik over 30 dagen niets meer aan deze XP. Kan ik ook handmatig dit instellen?? op de site van MS staat dat je onder Start - buro accesoires - Systeenwerkset - activering maar dat kan ik dus niet vinden. WAAR kan ik dit alsnog instellen??
en btw iemand met deze lapop zou die willen kijken of FlashGet het wel bij hen doet? bij mij download hij niets
[ Voor 59% gewijzigd door cypress3d op 25-05-2005 23:45 ]
In het Start Menu moet een knop staan "Windows Activeren".cypress3d schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:35:
Toen ik mijn laptop voor het eerst aanzette kreeg ik een vraag of ik XP wou activeren, dit heb ik niet gelijk gedaan maar wil dat nu alsnog doen anders heb ik over 30 dagen niets meer aan deze XP. Kan ik ook handmatig dit instellen?? op de site van MS staat dat je onder Start - buro accesoires - Systeenwerkset - activering maar dat kan ik dus niet vinden. WAAR kan ik dit alsnog instellen??
Ik heb die melding trouwens niet gehad, kreeg alleen de vraag om te registreren bij Microsoft (is niet verplicht).
nou dan zal ik me wel vergissen en zat het de registratie melding wel geweest zijn. maar ik zal heus wel een 2e melding krijgen of ik wil activeren...RAILGUNNER schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:54:
[...]
In het Start Menu moet een knop staan "Windows Activeren".
Ik heb die melding trouwens niet gehad, kreeg alleen de vraag om te registreren bij Microsoft (is niet verplicht).
Heb een Acer travelmate gekocht, ook in de aanbieding.
Hij was totaal 700 euro met ongeveer dezelfde spec's alleen heb ik Wi-fi nog niet kunnen ontdekken.
Maar deze is iig erg stil...
Mooi balen voor jeAnoniem: 145112 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:39:
Gisteravond gewoon voor jan lul naar zoetermeer gereden...
Hij was totaal 700 euro met ongeveer dezelfde spec's alleen heb ik Wi-fi nog niet kunnen ontdekken.
Is het toch erg hard gegaan daar...
Jij ook! Ik was zwaar pissed. Ben tekeer gegaan tegen die verkoper...hij zou em apart leggen voor mij. Kom ik daar, vertelt ie dat ze dat eigenlijk niet doen.Anoniem: 145112 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:39:
Gisteravond gewoon voor jan lul naar zoetermeer gereden...
Ik ben speciaal naar zoetermeer gereden opmdat ze in alkmaar niet wilden dat er spullen apart gelegd worden. Die knakker in zoetermeer wilde dat doen, vroeg ook op welke naam etc.
Hij bood me wel die travelmate van Acer aan idd, met 512 geheugen, voor 666,-
Maar ik was te pissed en ben weggelopen...Ik ga voor de dell inspiron!
Misschien es ff die specs opgeven...kunnen we vergelijken.Anoniem: 145112 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:51:
Ja op zich wel jammer maar die Acer die ik gekocht heb doet het ook erg goed en ik weet niet wat nu beter is...
Heb je trouwens ook 512 geheugen of 256? Raar dat ik em mocht meenemen voor € 666,-
Misschien omdat ik zo tekeer ging...
Hij bood mij die Toshiba aan maar daar zat geen dvd-rw in, wel een ATI radeon videokaart....
Maar dat was echt een log groot ding...
Vindt de 4x USB op de FS ook wel lekker eigenlijk...
Specs: Intel Celeron-M 1,4 Ghz met 1mb cache (Dothan-Celeron dus). 512MB PC2700 so-dimm. Via PM880-chipset met een Unichrome onboard VGA, 16 t/m 64 mb shared (in te stellen in de bios). VIA 8235CE southbridge. Philips 8x DVD rewriter, Fujitsu 40GB harddisk. 15" TFT 1024x768, niet mat maar glanzend scherm. Ralink 2500 54mbit wireless miniPCI onboard, 4x USB 2.0, SVHS out, VGA-out, SPDIF (jack) out.
Accu levensduur nog niet getest.
[ Voor 14% gewijzigd door oCe op 26-05-2005 14:19 ]
-I am Jack's wasted life.
Anoniem: 145122
Als ik morgen terug zou komen hadden ze een andere aanbieding voor me, een Acer met dezelfde specs zij die.
D'r lag ook een HP van 799 die bijna 't zelfde was, toen ik vroeg of ik daar dan niets van de prijs af te halen was omdat ik voor jan l*l naar R'dam gereden ben.
Dat was niet mogelijk.
jammer.
Is die acer waar ik over las, de vervangende?
Zojuist gebeld naar de mediamarkt; Ze zeggen dat die acer geen wifi heeft, en 256 mb ipv 512. Als compensatie zou ik een tas krijgen.
Lijkt me toch een mindere aanbieding.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 145122 op 26-05-2005 15:45 ]
Jah wat een sjaak was dat zeg! die toshiba heeft ie bij mij ook geprobeerd...Anoniem: 145112 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:07:
Had jij ook die onnozele gast die werkelijk niks van computers afwist?
Hij bood mij die Toshiba aan maar daar zat geen dvd-rw in, wel een ATI radeon videokaart....
Maar dat was echt een log groot ding...
Ook met 512 en 666,-
Das toch geen aanbieding...zeker als je kijkt wat de keuze in die tassen is: LOMP, LOMPER of LOMPSTAnoniem: 145122 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:33:
Ik was gisteravond bij de MM in Rotterdam centrum, daar waren ze binne 2 dagen op zei de verkoper.
Als ik morgen terug zou komen hadden ze een andere aanbieding voor me, een Acer met dezelfde specs zij die.
D'r lag ook een HP van 799 die bijna 't zelfde was, toen ik vroeg of ik daar dan niets van de prijs af te halen was omdat ik voor jan l*l naar R'dam gereden ben.
Dat was niet mogelijk.
jammer.
Is die acer waar ik over las, de vervangende?
Zojuist gebeld naar de mediamarkt; Ze zeggen dat die acer geen wifi heeft, en 256 mb ipv 512. Als compensatie zou ik een tas krijgen.
Lijkt me toch een mindere aanbieding.
[ Voor 51% gewijzigd door don_appie op 26-05-2005 16:00 ]
"Omdat we een andere winkel zij" raar...
Bij andere winkels ligt die Acer 2350 gewoon voor 699e. Geen spannende aanbieding meer dus, wel jammer.
Wat mij betreft is de mediamarkt een klant armer, zo hoeft 't van mij niet.
Dan ga ik liever naar een winkel waar de klant nog wel wat waard is.
Kzit er nu aan te denken die HP van799 ergens anders te kopen. Is volgens mij ook niet verkeerd.
hij is daar maar 33 euro duurder dan bij de mediamarkt.
Ja, maar die heeft maar 256 ipv 512 MB ram geheugenAnoniem: 145122 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:29:
Voor wie echt de L7300 wil heb ik 'm gevonden bij Vobis http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=85260
Anoniem: 97900
Heeft 256 MB geheugen en ook geen DVD brander.Anoniem: 145122 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:29:
Voor wie echt de L7300 wil heb ik 'm gevonden bij Vobis http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=85260
En dan staat erbij: Goedkoopste van Nederland! Misschien leuk om ze morgen even te bellen en te zeggen dat je 'm wel mee wil nemen voor €600,-, dan issie wél de goedkoopste van NLAnoniem: 97900 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:53:
[...]
Heeft 256 MB geheugen en ook geen DVD brander.
De CPU wordt herkend als een Dothan Core:
De chipset is een VIA PM880.Processor
Model : Intel(R) Celeron(R) M processor 1.40GHz
Snelheid : 1.40GHz
Prestatie Rating : PR1675 (geschat)
Type : Mobile
Behuizing : FC µPGA479M
Gemeten Snelheid/FSB : 1400MHz / 4x 100MHz
Multiplier : 8/1x
Generatie : G6
Naam : P3D (Dothan) Pentium M 90nm 900-2.2GHz 0.9-1.4V
Revisie/Stepping : D / 6 (12)
'Stepping Mask' : B1
'Core Voltage Rating' : 1.260V
Maximale Fysieke / Virtuele Addressering : 32-bit / 32-bit
Native Page Size : 4kB
Processor Cache(s)
Interne Data Cache : 32kB Synchroon, 'Write-Back', 8-way set, 64 byte line size
Interne Instructie Cache : 32kB Synchroon, 'Write-Back', 8-way set, 64 byte line size
L2 'On-board' Cache : 1MB ECC Synchroon, ATC, 4-way set, 64 byte line size
L2 Cache Multiplier : 1/1x (1396MHz)
Upgrademogelijkheden
Socket/Slot : Socket 478
Upgrade Interface : Socket 478
Ondersteunde Snelheden : 1.40GHz+
Prestatie Tips
Waarschuwing 227 : CPU FSB snelheid is hoger dan verwachte FSB! Verlaag FSB snelheid.
Gebruikte geheugen is 2x Samsung 256MB PC2700 Cas 2.5.
Harddisc = Fujitsu MHT2040AT, 40GB (4200rpm, ATA100, 2MB)
DVD/RW = Philips DVD+-RW SDVD8431 (<a style='text-decoration: none; border-bottom: 3px double;' href="http://www.serverlogic3.com/lm/rtl3.asp?si=22&k=dual%20layer" onmouseover="window.status='dual layer'; return true;" onmouseout="window.status=''; return true;">dual layer</a>)
VGA:
Beetje jammer dat de refresh rate niet hoger dan 60Hz kanVideo Adapter
Model : VIA/S3G UniChrome Pro IGP
Chipset : VIA/S3G UniChrome Pro IGP
RAMDAC : Internal
Video BIOS : 90.07.00.31
VGA Compatibiliteit : Geen
Totaal Geheugen : 64MB (63MB Video) (32MB Systeem) Iemand een idee wat dit inhoudt?
Texture Geheugen : 95MB
Ondersteund DIME Texturing : Ja
AGP Eigenschappen
Versie : 2.00
MS-DOS 'Queue Length' : 32
'FastWrites' Ingeschakeld : Geen
'SideBand' Ingeschakeld : Ja
Data Transfer Modes Ondersteund : 1x 2x 4x
Huidige Data Transfer Rate : 4x
Video BIOS
Datum : 01/13/05
Huidige Video Modus
Modus : 1024x768 16M+ WareKleuren (32-bit)
Huidige Refresh Rate : 60Hz
Virtuele Desktop grootte : 1024x768
Prestatie Tips
Tip 319 : Een refresh rate van minimaal 75Hz is aanbevolen. Verhoog, indien mogelijk.

Edit @ 21:09:
Heb ook nog ff 3dmark gedraaid en dit zijn de resultaten:
3dmark 2000: 2953 3dmarks
3dmark 2001: 1581 3dmarks
3dmark 2003: 92

3dmark 2005: Grafische kaart met 128MB en PixelShader 2.0 benodigd
[ Voor 13% gewijzigd door Railgunner op 28-05-2005 21:10 . Reden: 3dmark scores toegevoegd ]
Waarschuwing 227 : CPU FSB snelheid is hoger dan verwachte FSB! Verlaag FSB snelheid.
heb jij dit gedaan op je laptop?? zo ja wat voor verschil merk je precies
Never mind, net na wat pingelen gevonden
[ Voor 27% gewijzigd door Slofsky op 30-05-2005 13:00 ]
Is dat normaal?
En zou iemand even kunnen kijken of in XP Pro die easy launch ventilator knop het doet?
Die knop doet het in zoverre dat ie de throttle-mode aan/uit zet hetgeen met het icoontje rechtsonder aangegeven wordt. Je ziet dan wel/geen rood balkje erdoorheen.suspect schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:00:En zou iemand even kunnen kijken of in XP Pro die easy launch ventilator knop het doet?
In de praktijk merk ik nog niet heel veel verschil, dat de ventilator minder gaat lopen of zo. Nu heb ik die laptop nog niet echt in gebruik genomen dus kan het niet volledig beoordelen. Maar zelfs als die idle is blijft de ventilator meest aan. Het geluid van de fan is niet luid maar wel continu dus. Aangezien ik een miereneuker ben qua geluid zoek ik echt nog naar methode om de ventilator vaker uit te laten zijn. Dan maar een iets warmere laptop.
Suspect, had je zelf opnieuw XP geïnstalleerd? Driver-CD erbij gedaan? (open deur vraag)
Dit is geen signature...
Ik had zelf XP Pro geinstalleerd (dus niet de bijgeleverde Home edition), en daarna de bijgeleverde driver cd geinstalleerd (express install ofzo, dan doet 'ie alles in 1 keer).BraveWorld schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:16:
[...]
Die knop doet het in zoverre dat ie de throttle-mode aan/uit zet hetgeen met het icoontje rechtsonder aangegeven wordt. Je ziet dan wel/geen rood balkje erdoorheen.
In de praktijk merk ik nog niet heel veel verschil, dat de ventilator minder gaat lopen of zo. Nu heb ik die laptop nog niet echt in gebruik genomen dus kan het niet volledig beoordelen. Maar zelfs als die idle is blijft de ventilator meest aan. Het geluid van de fan is niet luid maar wel continu dus. Aangezien ik een miereneuker ben qua geluid zoek ik echt nog naar methode om de ventilator vaker uit te laten zijn. Dan maar een iets warmere laptop.
Suspect, had je zelf opnieuw XP geïnstalleerd? Driver-CD erbij gedaan? (open deur vraag)
Maar er gebeurt bij mij nu dus helemaal niks als ik op die knop druk.
En heb jij ook die strepen op het beeldscherm?
Van strepen heb ik geen last. Is gewoon een mooi spiegelend scherm.
Dit is geen signature...
Zou ik dan weer een brak exemplaar hebben?BraveWorld schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:45:
Van strepen heb ik geen last. Is gewoon een mooi spiegelend scherm.
Je ziet het alleen als je een beetje van bovenaf kijkt.
Het zijn niet echt strepen, maar het lijkt een beetje geribbeld, en alleen op witte achtergronden zoals bv de verkenner.
Heb ik ook wel last van, maar alleen als ik er een beetje zonlicht op krijg.suspect schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:36:
[...]
Zou ik dan weer een brak exemplaar hebben?
Je ziet het alleen als je een beetje van bovenaf kijkt.
Het zijn niet echt strepen, maar het lijkt een beetje geribbeld, en alleen op witte achtergronden zoals bv de verkenner.
En volgens mij doe ik wat verkeerd met Wifi, ik krijg het maar niet werkend, staat wel ingeschakeld, maar vindt geen netwerken en ja er is er dan wel eentje vlakbij in de buurt waar ik normaal gesproken wel op kom. Iemand anders hier ook last van of doe ik wat verkeerd?
Het lampje aan de voorkant brandt wel?arnax schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 00:45:
[...]
Heb ik ook wel last van, maar alleen als ik er een beetje zonlicht op krijg.
En volgens mij doe ik wat verkeerd met Wifi, ik krijg het maar niet werkend, staat wel ingeschakeld, maar vindt geen netwerken en ja er is er dan wel eentje vlakbij in de buurt waar ik normaal gesproken wel op kom. Iemand anders hier ook last van of doe ik wat verkeerd?
Heel soms brandt hij wel, maar als ik wil zoeken naar een netwerk of zo brandt hij niet. Odyssey client werkt nu ook niet meer, kan niets selecteren in dat menu (heb nu wel WinXp prof erop staan) heb ook die drivers op de cd geïnstalleerd maar helpt nog niets tot nu toe
Die Odyssey client moet je er gelijk weer afhalen, dat is echt nutteloze rotzooi.arnax schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:34:
[...]
Heel soms brandt hij wel, maar als ik wil zoeken naar een netwerk of zo brandt hij niet. Odyssey client werkt nu ook niet meer, kan niets selecteren in dat menu (heb nu wel WinXp prof erop staan) heb ook die drivers op de cd geïnstalleerd maar helpt nog niets tot nu toe
Maar dat lampje aan de voorkant staat helemaal los van de ontvangst, want die geeft alleen aan of de WiFi module aan of uit staat (Fn+F2).
oke dank je voor de tip. Lampje brandt nu gelukkig welsuspect schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:38:
[...]
Die Odyssey client moet je er gelijk weer afhalen, dat is echt nutteloze rotzooi.
Maar dat lampje aan de voorkant staat helemaal los van de ontvangst, want die geeft alleen aan of de WiFi module aan of uit staat (Fn+F2).
Anoniem: 145726
Alleen als ik de accu verwijder om op netstroom te werken blijft de fan steeds blazen. Als ik de accu er weer indoe (en op netstroom werk) is de fan meestal uit. In beide gevallen staat 'throttling' aan. Heeft iemand enig idee of hier iets op te verzinnen is het is nogal een verschil in geluidsniveau namelijk en ik wil de notebook meestal als desktop gebruiken dus is het nogal onzinnig om steeds de accu er in te laten zitten, dit is bovendien slecht voor de accu.
ik gebruik deze laptop ook als desktopvervanger maar dan beneden. Ik werk via wifi en als ik binnenshuis internet doe ik dat met stroomkabel en buitenshuis dus in de tuin ofzo dan op de accu.Anoniem: 145726 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:39:
ik heb deze laptop ook gekocht, een perfecte aanbieding hoewel de accu inderdaad niet lang meegaat maar dat was te verwachten voor het geld, ik ben er erg tevreden over.
Alleen als ik de accu verwijder om op netstroom te werken blijft de fan steeds blazen. Als ik de accu er weer indoe (en op netstroom werk) is de fan meestal uit. In beide gevallen staat 'throttling' aan. Heeft iemand enig idee of hier iets op te verzinnen is het is nogal een verschil in geluidsniveau namelijk en ik wil de notebook meestal als desktop gebruiken dus is het nogal onzinnig om steeds de accu er in te laten zitten, dit is bovendien slecht voor de accu.
Nu lees ik net jouw verhaal over dat het slecht is voor de accu als je steeds op netspanning werkt met de accu erin?? waarom is dat slecht? Als ik gewoon de netspanning erop zet, en dan de laptop aanzet dan maak ik toch niet gebruik van de accu ???
ik wil natuurlijk zolang mogelijk met de accu doen !
Tegenwoordig maakt dat niks meer uit; als je accu vol is stopt 'ie gewoon met laden.cypress3d schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:39:
[...]
ik gebruik deze laptop ook als desktopvervanger maar dan beneden. Ik werk via wifi en als ik binnenshuis internet doe ik dat met stroomkabel en buitenshuis dus in de tuin ofzo dan op de accu.
Nu lees ik net jouw verhaal over dat het slecht is voor de accu als je steeds op netspanning werkt met de accu erin?? waarom is dat slecht? Als ik gewoon de netspanning erop zet, en dan de laptop aanzet dan maak ik toch niet gebruik van de accu ???
ik wil natuurlijk zolang mogelijk met de accu doen !
Vroeger werd de accu continue opgeladen.
http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm
Ik ken veel mensen met een totale verlepte accu in hun notebook, die types die vanaf het moment dat ze binnen komen op zoek zijn naar een stopcontact, dat wilde ik graag voorkomen. maar het zal allemaal zo'n vaart niet lopen.
Volgens de manual moeten voor deze notebook trouwens ook 8-cellen-accu's bestaan die aanzienlijk langer mee zouden moeten gaan. Iemand een idee of die ergens te koop zijn.
Ja, een vriend van me heeft hierover met Fujitsu Siemens gebeld.Anoniem: 145726 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:18:
Volgens de manual moeten voor deze notebook trouwens ook 8-cellen-accu's bestaan die aanzienlijk langer mee zouden moeten gaan. Iemand een idee of die ergens te koop zijn.
Accu met 8 cellen kost ongeveer 150 euro, als je 'm via een winkel bestelt.
Direct bij Fujitsu Siemens zou goedkoper kunnen zijn, maar ik weet niet of zij ook aan consumenten leveren (ipv via winkel).
Ik zal het 'm morgen eens vragen.Anoniem: 145726 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:01:
aha, dat is alvast goed om te weten. Ik zou er best een willen als hij 3 uur mee zou gaan. Hadden ze misschien jouw vriend ook een OEM nummer gegeven want ik kan bij google bijzonder weinig vinden.
Als er nog een leuke korting bij kan doe ik wel mee denk ik...
Zal het morgen vragen.
Microsoft blabla.
Crash Cause Unknown: Consider BIOS Upgrade
Thank you for submitting an error report.
Problem Description
Microsoft is unable to determine what specifically caused the problem you reported.
Consider BIOS Upgrade
During the crash analysis, we noticed the BIOS version on this computer does not match the specifications for the processor that is installed on your computer. This can occur when a newer processor is installed on an older system board or older BIOS. Using a BIOS that does not support the installed processor can result in Windows system crashes. Please contact your computer manufacturer or motherboard manufacturer for an updated version of BIOS for your computer's processor.
Important: Upgrading the BIOS version may require moderate to advanced troubleshooting skills. If you are uncomfortable with performing these steps, you may want to consider consulting with paid technical support.
If your computer contains an Intel processor, you can use special utilities to identify your specific processor. Please click the following link for more information:
Intel Processor Identification Utility
List of BIOS Manufacturers
For a list of BIOS manufacturer websites, please see the following two Knowledge Base articles:
List of BIOS manufacturer websites Part 1 (A-Pi)
List of BIOS manufacturer websites Part 2 (Pr-Z)
Nog iets gehoord...?RAILGUNNER schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:20:
Nee sorry, ben er nog niet achteraan gegaan.
Zal het morgen vragen.
Klein kickje... heb eigenlijk nog wel interesse in een goedkopere accu.RAILGUNNER schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:20:
Nee sorry, ben er nog niet achteraan gegaan.
Zal het morgen vragen.
(zijn er trouwens verder een problemen/vragen meer over deze laptop?
Verder totaal geen problemen hiermee
Ik ben ook aan het kijken voor een laptop maar bijna 700 euro is dan misschien niet duur voor een laptop maar het is toch niet echt een pakje boter

Zou fijn zijn idd... terwijl hij toch wel op GoT aanwezig is...arnax schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:00:
Misschien dat Railgunner hier nog even kan reageren over die accu's???
Voor 700 euro heb je geen topbaan nodig hoor. Voor 1200 ook niet. Ligt er maar net zelf aan waar jij je prioriteiten legt en of je dan hiervoor geld gaat sparen.Metro2002 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:49:
Hebben jullie allemaal zo'n topbaan dat je zo maar even een laptop kan kopen
Ik ben ook aan het kijken voor een laptop maar bijna 700 euro is dan misschien niet duur voor een laptop maar het is toch niet echt een pakje boter
Zelf had ik hem hard nodig voor school, dus hij wat het voor mij wel waard.
http://www.fedcoelectroni...=L18650-L7300&_fid=[_fid]
Anoniem: 149975
Heb naar Fedco in de US gemaild. Gemeld werd het volgende:
De batterij voor FUJITSU-SIEMENS Amilo M-7300: NBL038 is ook te vinden in Nederland. . Het is een heel nieuw product werd me vertelt door Fedco in de US. Dus inderdaad nog bijna nergens verkrijgbaar.
Zie:
http://www.replacedirect....odel=Amilo&ctype=M%2D7300
Een 8 cell bat kost hier 128.80 euro zonder verzendkosten.
Ik weet nog niet of ik die batterij zelf ga kopen want ik heb het notebook pas over een maand. Is de 4 cell batterij echt zo minnetjes? Als iemand korting gaat regelen dan hoor ik het in ieder geval graag.
Groet Stefan
Hij houdt het hooguit een uur vol wanneer je hem een beetje gebruikt..
Ik doe mee als er nog meer mensen zijn die deze accu willen.
Dit topic gaat over de L7300 niet over de M-7300, die accu is dus volgens mij niet de goeie.De batterij voor FUJITSU-SIEMENS Amilo M-7300: NBL038 is ook te vinden in Nederland. . Het is een heel nieuw product werd me vertelt door Fedco in de US. Dus inderdaad nog bijna nergens verkrijgbaar.
ik heb wel een Nederlandse leverancier (replace-direct) gevonden voor de accu van de L-7300:
Beste Heer/Mevrouw,
Deze accu is net nieuw in het assortiment gekomen.
Dit artikel staat echter nog niet vermeld op de website, maar kan wel besteld worden met artikelnummer NBL302.
Bestellen kunt u helaas nog niet online doen voor dit artikel, maar kan wel telefonisch of via E-Mail.
De prijs van het artikel is € 153,90 Incl. BTW.
*** U betaald GEEN verzend- en betaalkosten Bij ReplaceDirect ***
Levertijd is ± 1-1,5 week.
Betaalmethoden zijn gratis.
Met Vriendelijke Groet,