Laptop ingenomen door vriendin... opzoek naar iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Beetje aparte topic titel maar de feiten zijn helaas niet anders ;) Verder is het ook een redelijk topic in de trend van wat vindt je van deze en deze configuratie... hopelijk vergeven jullie me!

Tijdje geleden via Kijkshop een Dell Inspiron 1100 gekocht (zie ook Fujitsu PIII-1.2 notebook, € 599,- bij de Kijkshop) en als 'laptop voor beneden' deed hij het goed genoeg. Kon er op mailen, chatten, surfen, DVDtjes maken (met behulp van externe brander) en een beetje in Office werken. Meer had ik niet nodig.

En mijn vriendin ook niet :(
Met als gevolg dat zij eigenlijk fulltime het apparaat gebruikt en ik nog regelmatig boven moet zitten. Terwijl de laptop er juist voor was dat ik eens wat vaker beneden zou zijn...

Dus: er moet een nieuwe laptop bij. De vraag is alleen: welke?
Eisen zijn dat alle bovenstaande dingen mogelijk zijn met de opmerking dat DVD's maken geen must is. Wireless LAN is eigenlijk wel handig (beter dan een insteekkaartje) en als het kan een goede accutijd. Heb weer naar een Dell zitten kijken en zou dan op de volgende configuratie uitkomen: de Inspiron 2200 voor 629,00. Er komen dan nog wel verzendkosten bij. En je moet downgraden naar 90 dagen garantie...

Bij MediaMarkt kwam ik de volgende 2 laptop's tegen die misschien ook wel moeite waard zijn:
HP ZE2108ea voor 799,00
Intel Celeron M 350
256 MB DDR-RAM
40GB HDD
DVD Writer
802.11 b/g WLAN

Asus Z 9100 (A3L) voor 899,99 (niet zeker of link correct is)
Intel Celeron 340
256 MB Intern geheugen
DVD Writer
Wireless LAN
Ingebouwde webcam ;)

(specs komen rechtstreeks van de info bordjes bij MediaMarkt... zie links voor meer info)

DE vraag is natuurlijk... wat te doen? Dell heeft een levertijd (op zich niet zo'n heel groot probleem) en de HP en de Asus komen met meer aansluitmogelijkheden. Van beide is wel iets te zeggen.
Garantie en accutijd weet ik van zowel Dell, HP en Asus niks te melden... accutijd van de Dell is bijna 3 uur.

Ik heb dit topic geopend om wat meer info van de Tweakers te krijgen zodat ik een juiste... of in ieder geval redelijk juiste keuze kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 12:32

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Voor 899 heb je er een met 512 DDR MB intern geheugen..Die specs die je opnoemt vind ik niet echt dat geld waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zou inderdaad vandaag de dag nooit meer wat voor systeem dan ook kiezen met minder dan 512MB geheugen :) Is gewoon te weinig om lekker met Windows XP te kunnen werken.

Verder is de Celeron M redelijk zuinig, dus een accuduur van een uurtje of twee moet je wel kunnen halen lijkt mij.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
De Inspiron 2200 heeft wel 512 MB... nu tijdelijke actie. Verzendkosten bij Dell zijn echter 75 euro (exclusief!). Op die manier is je voordeel ook weer snel weg helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:11:
Beetje aparte topic titel maar de feiten zijn helaas niet anders ;) Verder is het ook een redelijk topic in de trend van wat vindt je van deze en deze configuratie... hopelijk vergeven jullie me!

Tijdje geleden via Kijkshop een Dell Inspiron 1100 gekocht (zie ook [url=Fujitsu PIII-1.2 notebook, € 599,- bij de Kijkshop]Fujitsu PIII-1.2 notebook, € 599,- bij

........

Ik heb dit topic geopend om wat meer info van de Tweakers te krijgen zodat ik een juiste... of in ieder geval redelijk juiste keuze kan maken.
Bij MyCom nu een Asus centrino voor 999,- heb je gelijk 512 geheugen, 2 jaar pick up en return garantie, aardige grafische kaart en een goede proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
klopt... maar niet helemaal in de klasse van 'goedkope laptop voor erbij'. Laptop zal niet gebruikt worden voor games maar vooral voor internet en e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 08:48
Ga even bij de praxis kijken vandaag.

Toshiba L10-144 (kwee nie zeker) laptop voor 799,00

CelM360 (?) 1.4Ghz
512 Mb
40 Gb
DVD-writer
15" scherm
64 Mb video on-board
Wireless / wired netwerk

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Had ik ook gezien :) Geloof alleen dat de actie pas morgen in zou gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-10 11:24

Shuriken

Life is all about priorities

Bij Mycom hebben ze een Asus Z7xxx in de aanbieding voor 999.

Dan heb je een volwaardige Centrino.

Pentium-M 1,5 Ghz
512 MB
DVD-Brander
ATI 9600M
40 GB HDD

[ Voor 0% gewijzigd door Shuriken op 23-05-2005 10:32 . Reden: Oops DSB1983 was me al voor ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien een ibook? of vloek ik dan?

edit:
lange batterijduur
compact
wlan standaard (54mbit)

vanaf 999, 6% minder als je student ben of in het onderwijs werkt

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:40

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Shuriken schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:31:
Bij Mycom hebben ze een Asus Z7xxx in de aanbieding voor 999.

Dan heb je een volwaardige Centrino.

Pentium-M 1,5 Ghz
512 MB
DVD-Brander
ATI 9600M
40 GB HDD
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:33:
mischien een ibook? of vloek ik dan?
hemiparo schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:06:
klopt... maar niet helemaal in de klasse van 'goedkope laptop voor erbij'. Laptop zal niet gebruikt worden voor games maar vooral voor internet en e-mail.
Een beetje het topic lezen mag toch wel verwacht worden? De TS heeft een paar posts eerder al gezegd dat die Asus van Mycom boven zijn budget ligt.
Zelfde geldt voor iBook; ligt waarschijnlijk ook boven zijn budget! (of je moet tweedehands gaan, maar dan nog is een pc-notebook goedkoper ;) )

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 08:48
hemiparo schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:30:
Had ik ook gezien :) Geloof alleen dat de actie pas morgen in zou gaan...
Nou.... officieel misschien wel... maar ik ken een vestiging waar ze de laptop al sinds vrijdag verkopen....

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een acer of een jewel notebook? deze zijn vaak ook niet zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is waar, alleen 899 komt dicht in de buurt...het staat wel mooi in de woonkamer imho :)
voor het doel kan je natuurlijk ook kijken naar 2ehands (windows & mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04-2011
Voor m'n zusje net een soortgelijk 'basic' notebook besteld, de Jewel 3100 celeron-m bij Computerland.

Voor €599 heb je een klein, licht model met basis office features en ingebouwde 11mbit wifi:
# 15" XGA TFT, Resolutie 1024x768
# Intel Celeron M 340 (1,5 Ghz 512 KB cache)
# 256Mb PC2700 geheugen
# Onboard Intel Graphics Extreme 2 videocard
# 40GB harddisk
# CD-ROM
# 100Mbit netwerk
# Ingebouwd 56Kb modem
# 1x PCMCIA slot
# 3x USB 2.0 en 1x firewire
# 1x D-Sub for monitor
# 1x SPDIF digitale audio uitgang
# 4-in-1 cardreader (SD/MMC/MS/MS PRO)
# GRATIS WIRELESS LAN
# Twee jaar carry-in garantie
Link: http://www.computerland.n...prodid=13744&back=listall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Straks dan toch maar even naar de Praxis.
Thanks @Mad Marty: Ik wil inderdaad een redelijk goedkope laptop hebben. Ben er helaas al achter dat 12" schermen nog erg duur zijn.
Tweedehands is niet echt een optie omdat ik meestal pech heb als ik 2e hands iets koop.
Gewoon een simpele, draagbare laptop zonder uitsteeksels (dus wireless lan) met een beetje goede accutijd.
Mijn Dell 1100 met 256 MB is werkt goed genoeg voor hetgeen ik ermee wil doen dus meer geheugen is geen must...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55

Garyu

WW

Is het niet net zo handig om meteen een tweedehands notebook te kopen? Je geeft aan dat je met 90 dagen garantie (bij Dell) al tevreden bent, dan kan je ook op zoek naar een tweedehands voor minder. Er komen in de V&A af en toe best leuke laptops voorbij voor minder dan 700 euro...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 20:48

demonite

the way is up

Of ga op zoek naar een kortere ketting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
demonite schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:37:
Of ga op zoek naar een kortere ketting :+
het beste antwoord tot nu toe _/-\o_
helaas niet altijd even makkelijk...
hoor zojuist dat de Praxis inderdaad al aan het verkopen is... zal er denk ik wel naast grijpen straks...
EDIT: toch maar even gebeld en er is er een voor me apart gezet... kan ik in ieder geval even kijken!

[ Voor 14% gewijzigd door hemiparo op 23-05-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het model, dat op de onderstaande pagina te vinden is, een goede koop. Ik heb het ding op enkele webshops gezien voor rond de 840 euro. Onder andere op www.xoldes.nl.

http://nl.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/selected_product_option.jsp?service=NL&PRODUCT_ID=93139&DISC_MODEL=0

Ziet er voor mij uit als veel waar voor weinig geld, maar ik heb er niet veel verstand van. Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is de lage snelheid van de HD (4200 rpm) en de batterij is volgens mij ook niet super, maar daar heb ik niet zoveel problemen mee. Zouden jullie hier eens naar kunnen kijken, is bijvoorbeeld de processor een beetje fatsoenlijk. Ik hoef er geen spellen op te spelen, maar wil gewoon een beetje een vlot apparaat om een desktop te vervangen en wat ik mee kan nemen. Daarnaast moet het ding wel een paar jaar mee kunnen zonder hopeloos traag te worden. Het is toch niet iets wat opgeruimd wordt, omdat ie niet aansluit op nieuwe technieken (bv. windows versies).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik misschien mensen aan een goede aanbieding geholpen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook het onderstaande apparaat tegen gekomen, voor 830 euro. Ik heb het idee dat de Toshiba in mijn vorige post beter is, maar ik weet het niet zeker. Wat is dit voor een processor, is dit iets of is het eigenlijk een ding voor een desktop PC. Welke processor is beter, de intel van de Toshiba of dit ding. Ik heb al wel gezien dat deze Asus een slechte videokaart heeft, merk je hier iets van wanneer je geen spellen speelt of zware grafische toepassingen draait? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Type: ASUS A4712D-UH
Processor type: Mobile AMD Sempron 3000+
Cache: 256 KB
Max. memory: 2 GB
Memory type: DDR333
Memory: 512 MB
Screensize: 15.4 inch
Resolution: 1024 x 768 pixels
Videocontroller: ATi Mobility Radeon 9200
Videomemory: 32 MB
Hard disk capacity: 60 GB
PCMCIA: 1x Type I or II
Memorycardreader: 4-in-1, MMC, MS, MS PRO, SD
Infrared :115.2 Kbps
Modem: 56 KBps
LAN: 100 Mbps
WLAN: 802.11b
Optiscal storage: DVD±R(W)
Headphone output: 1 x
Microphone input: 1 x
Line-input: 1 x
TV-out: 1 x
USB: 4 x
Firewire: 1 x
Audio: Built-in stereospeakers
Width: 356 mm
Length: 286 mm
Height: 42 mm
Weight: 3500 g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nog een idee: http://shop.informatique.nl/inh/nbc/nbc.xls

Als je de 1556 versie neemt heb je voor rond de 850 eentje met die celeron. Zijn leuke dingetjes (En zie nu dat ze ook weer nieuwe hebben met PCI-E DDR2 enzo :P)

Ik heb de 1557 versie met Ati 9700 128MB, P-M 1.6GHz 2MB, 60GB 7200RPM disk, 1GB RAM en DVD fikker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 10:11
Ik weet niet of het voor alle filialen geldt, maar bij de MediaMarkt in Groningen staat nu een Fujitsu Siemens L(?)7300 voor €666,-

Celeron M 360
512MB DDR
40GB
DVD +/-RW dual layer
802.11g + 10/100 LAN
15" XGA
Via Unichrome VGA (shared)

Wellicht ook een optie voor je?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:36
Aangezien je er geen games oid op speelt, zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan. Op tweakers vragen levert meestal de duurdere (maar met vette specs natuurlijk ;) ) laptops/notebooks op. Bij laptops is bovendien vaak het formaat enz van belang. Ik zou gewoon zelf rondkijken welke je het mooist vindt etc. Laptops kopen aan de hand van de specs kan tot een aardige teleurstelling leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Vandaag bij de MediaMarkt geweest en de Fujitsu Siemens L7300 gehaald. Voor mij voldoende en anders wordt het toch maar steeds meer geld uitgeven...
Pagina: 1