Toon posts:

[IE] javascript werkt niet? *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.945 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn computer geeft www.startpagina.nl niet weer. Ik zie maar 1 hokje waar info in staat. Ook windowsupdate.com doet het niet. Ik heb het idee dat alles wat met javascript te maken heeft het niet doet. Ik heb de firewall uitgezet, en ook alle instellingen van internet explorer weer op standaard gezet (daar deden ze het eerst mee). Ook heb ik java opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niet. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Java heeft niets te maken met Javascript dus dat helpt niet. Welk OS en welke versie van IE?

Los daarvan: welke virusscanner? Bijvoorbeeld die van Norton schijnt nogal problemen te kunnen veroorzaken. (Hiermee samenhangend: gaat het wel goed met een browser als Firefox?)

Hoe dan ook zet ik de naam van het lijdend voorwerp (IE) in de titel en verplaats ik je topic van WOS naar Software Algemeen, zie ook het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif WOS Policy voor waarom :)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 17-05-2005 14:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om internet explorer 6 en windows xp professional. Er stond eerst norton internet security 2005 op geinstalleerd, maar omdat ik dacht dat die problemen kon veroorzaken heb ik die al van de pc verwijderd.... maar geen effect. Ook msn werkt niet en zegt na 1 sec na aanmelden al dat ie niet kan aanmelden, terwijl de rest van internet het wel gewoon doet (msn.nl tmf.nl enz). Wel valt me op dat soms bepaalde buttons weg zijn (bijvoorbeeld plaatjes waar je normaal op klikt om downloaden te starten (zoals bij download.com). Naar mijn idee allemaal buttons waar gewerkt word met javascript.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Dan zou ik toch even zoeken naar restanten van NIS. Gebruik eventueel de verwijdertool die ergens op de symantec site staat (in de FAQ van NAV geloof ik).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
gaat het om dit microsoft windows programma om te verwijderen?

http://service1.symantec....68ea0038415c?OpenDocument

(onderaan aan pagina)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerd met wat op de site van symantec staat maar dat helpt niet.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Omdat dat je NIS2005 hebt doelde ik op http://service1.symantec....us&ver=2005&osv=&osv_lvl= (SymNRT) :)

Verwijderd

Topicstarter
ook geprobeerd, maar lost het probleem helemaal in het begin geschreven niet op......

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Werkt het met Firefox wel?

Dan zou ik aan of een corrupte IE of (wat op hetzelfde neerkomt) spyware denken. Check even goed op spyware (en bedenk of je dat recent al dan niet volledig hebt verwijderd) en installeer indien van toepassing SP2 voor Windows :)

Verwijderd

Topicstarter
firefox werkt wel, geen problemen mee. De pc is pas een week geleden opnieuw geinstalleerd, inclusief sp2. Spyware zal er dus al sowieso nauwelijks op zitten maar heb ik ook al op gecheckt :S
Is het nog verstandig om door te zoeken, of gewoon alles eraf en weer opnieuw erop. Alleen dan komt het probleem misschien weer terug?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ik zelf verdenk (als alle beveiligingssettings van IE op standaard staan) nog steeds NIS of een andere firewall / virusscanner / privacy progsel, maar als dat er af is en het toch nog een net nieuw systeem is zou ik zelf inderdaad aan gewoon opnieuw beginnen denken.

Al is dat natuurlijk wel opgeven :X

Dus eerst nog wat "willekeurige" zaken:
Installeer het nieuwste .Net framework van windowsupdate als dat niet al was gebeurd (deze bevat IIRC een jscript onderdeel).

Registreer jscript.dll opnieuw met regsvr32, en nu ik toch met de botte bijl bezig ben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
regsvr32 scrrun.dll
regsvr32 msxml.dll
regsvr32 mshtml.dll
regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 jscript.dll
regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 browseui.dll 
regsvr32 oleaut32.dll
regsvr32 actxproxy.dll
regsvr32 pdm32.dll
regsvr32 actxprxy.dll

Geen garanties :+

Verwijderd

Heb exact hetzelfde probleem, windowsupdate, hotmail, yahoo, allemaal blanco pagina's en een aantal icoontjes werkt niet meer (2 van de 3 foto's bij een marktplaatsadvertentie openen niet).

Heb 2 weken Norton Antivirus 2005 trialversie geprobeerd en daarna verwijderd. Toen zijn volgens mij de problemen begonnen!

Heb nu (gratis) antivirus van e-trust ComputerAssociates (via windows beveiligscentrum) problemen echter niet opgelost.

Heb al van alles geprobeerd, firewall uit, antivirus uit instellingen weer op standaard gezet voor beveiliging en privacy.

Iemand nog suggesties?

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

Ik heb ook zo ineens dezelfde problemen, alleen heeft er op dit systeem nog nooit iets van Norton of Symantec gestaan.

Op mijn WinXP Pro SP2 zitten 2 user accounts, het vreemde is dat op het ene account
alles normaal werkt, en op het andere account heb ik dus problemen met de windows search functie,
met Windows Media Player 10, en met startpagina.nl zoals Jongen1986 al beschrijft.

Check ook deze topics:
interne fout in windows media player
[IE6] Problemen met javascript!

Microsoft Windows Script 5.6
Ook heb ik die Microsoft Windows Script 5.6 uitgevoerd op het user account waar ik de fouten heb,
maar dit geeft een error:
Fout bij het registreren van OCX C:\WINDOWS\system32\jscript.dll
Nog vreemder is dat ik nu op mijn goede user account ineens ook problemen heb met wmp10,
maar op dit account werkt die Windows Script wel, en kan dan weer wmp10 gebruiken, en windows search doet het, en startpagina is ook weer goed.
Maar steeds als ik van mijn goede account uit en weer in log, dan moet ik die script weer uitvoeren
om de problemen te verhelpen.

regsvr32 jscript.dll heb ik ook nog geprobeert, maar die geeft deze error:
DllRegisterServer in jscript.dll is mislukt.
De geretourneerde code is: 0x80004005

Verwijderd

Wietboer

Het begin van een oplossing is vaak het vinden van iemand met hetzelfde probleem ..! Jij dus!! Precies dezelfde symptomen!! Maar nu de oplossing ... Heb jij die al? Ik vermoed dat het iets is met gebruikersrechten die niet goed staan. In de registry? Of elders? Tsja zegt dan de Martin Bril lookalike. Heb ik de oplossing dan zal ik hem hier zeker melden ...

Verwijderd

Heb zelf een oplossing gevonden op internet. Alle permissies in de registry terugzetten naar default. Zie:

http://winonline.blogspot...istry-permissions-to.html

Het op deze pagina beschreven MS programma subinacl moet je van de microsoft site downloaden. Op bovenstaande pagina staat een verkeerd adres waarop je deze vindt. De goede is:

http://www.microsoft.com/...6985E3927B&displaylang=en

Joepie!

Verwijderd

Oorzaak fout

Nadat ik Joepie! had uitgeroepen kwam dezelfde fout bij mij alweer snel terug!! Dus werd nu de grote vraag: waardoor ontstaat hij? In mijn geval werd hij veroorzaakt door het programma SPYWAREBLASTER dat als onderdeel van HITMAN PRO regelmatig op mijn computer wordt uitgevoerd voor het onderhoud en schoonhouden van de computer. Hitman Pro stuurt Spyware Blaster aan dus heeft het vermoedelijk geen zin om de instellingen van SpywareBlaster te veranderen en ik weet ook niet hoe dat zou moeten. Voorlopig heb ik HITMAN PRO zo ingesteld dat hij SpywareBlaster niet meer uitvoert ...

De Martin Bril Lookalike zou zeggen: Tsja, computerinstellingen, wat een wereld ...

Joepie?
Pagina: 1