Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE6] Problemen met javascript!

Pagina: 1
Acties:
  • 3.372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011
Ach en wee, wat een gedoe. Eindelijk ben ik verlost van Symantec/Norton Antivirus (beviel me niet) en heb nu Kaspersky draaiende. Nadat ik Norton had verwijderd kreeg ik echter direct problemen met zowel Windows Media Player als Internet Explorer: een gare melding over een onvindbare DLL van Symantec dat iets met Javascript te doen had.

Na wat zoeken is het gelukt de juiste keys te wissen uit het register (restjes van Norton). IE gaf nu geen foutmelding meer maar... nog erger... sloot direct af bij een stukje Javascript. Ook niet de bedoeling uiteraard. Nu heb ik nog een key meer verwijderd en nu gaat het goed... althans, IE sluit niet meer af, maar Javascript wordt niets meer mee gedaan! :(

De vraag is, wat te doen? Is het mogelijk om IE opnieuw te installeren ofzo? Ga nou niet zeggen dat ik maar Mozilla moet installeren want dat heb ik al, ik wil IE er gewoon bij blijven draaien. Hopelijk kan iemand mij verder helpen...

Ik heb Windows XP Professional met Service Pack 2.

Edit: WMP werkt nog steeds niet: "interne toepassingsfout"... en de zoekfunctie van XP is nu ook kaduuk... blijkbaar werkt dat ook met Javascript.

[ Voor 10% gewijzigd door NWD.neoMagic op 27-12-2004 00:48 ]

www.networkingday.com

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat is eigenlijk precies de fout die ontstaat? En wat is de melding die je krijgt? Zo te zien heeft het te maken met een dll die iets van 'scriptblocking' ondersteund en daar zijn nu problemen mee.

In deze reactie in een compleet andere topic staat wellicht nog een antwoord?

Verder kan je bij Google ook nog even gaan zoeken met de woorden: 'Internet Explorer Norton Scriptblocking dll error'.

• NWD.neoMagic
Ik krijg geen foutmelding, maar het probleem is dat Javascript "uit" lijkt te staan. Zelfs eenvoudige scriptjes worden gewoon niet uitgevoerd. Daarom denk ik dus dat ik een key teveel heb gewist uit het register :/

www.networkingday.com

• NWD.neoMagic
*schop*

Still no clues? :'(

Hier nog een aanverwant topic: interne fout in windows media player

www.networkingday.com

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

En als je IE nou opnieuw installeerd dan? Dat heb je nog niet gedaan volgens mij?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Ik had dit probleem ook na het installeren van kaspersky, en heb het op kunnen lossen met een klein bestandje van de Microsoft website .. ik zal even zoeken voor je. :)

dit *kan* het oplossen. Zo niet, geef dit even aan. Dan zoek ik verder. :)

Got it!
Windows Script was het. :)

Beschikbaar: hier

[ Voor 64% gewijzigd door r0b op 28-01-2005 01:15 ]

• NWD.neoMagic
Whaaa!!! SUPER!!!!!!!!!! ALLES WERKT GEWOON WEER!!! :D

Duizend maal dank!!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

www.networkingday.com

• r0b

r0b

NWD.neoMagic schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 01:32:
Whaaa!!! SUPER!!!!!!!!!! ALLES WERKT GEWOON WEER!!! :D

Duizend maal dank!!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Met de eerste link, of de tweede?

Fijn dat het weer werkt overigens, ik weet uit eigen ervaring hoe %$%$@^#$@ het werkt zonder zoek-functie. :P

• NWD.neoMagic
Windows Script, de tweede link dus, was de gouden tip! :)

www.networkingday.com

Verwijderd

Sorry dat ik zo'n oud topic "bump" maar ik heb (waarschijnlijk) hetzelfde probleem en als ik het installeer zegt ie "Fout bij het registreren van OCX C:\Windows\system32\jscript.dll" wat het bestand volgens mij is waardoor mijn IE en WMP het niet meer doen zoals ze het moeten doen. Ik weet ook niet waar het programma is geinstalleerd aangezien zoeken het ook niet meer doet.

Met vriendelijke groet Tim

PS. ik heb een aantal website gevonden en forum's.
Hier heb ik bijvoorbeeld ook gepost maar helaas (nog) geen reactie op gehad: http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=29921
Daar staan ook wat dingen die ik te weten ben gekomen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Kan iemand AJB helpen! Vind het erg irritant dat een hoop website's het niet doen waaronder mn mailbox.

Verwijderd

Sorry dat ik 3x achter elkaar post maar ik heb echt jullie hulp heel hard nodig! Ik word er helemaal gek van en een hele hoop website's doen het niet meer (zoals ze het moeten doen).

Ik zie trouwens ook op andere forums veel mensen met deze problemen maar weinig/geen goede antwoorden.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

Gooi anders eens een echte browser op je pc, eentje die minder afhankelijk is van de rest van je systeem.

Opera, of firefox bijvoorbeeld.

openkat.nl al gezien?

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb sinds gisteravond ook ineens dit probleem.

Ik kan online geen filmpjes kijken met mediaplayer.

Kijk dan met bv real player zul je zeggen, maar sommige internet tv kunnen alleen media player.

Voorbeeldje

http://www.dipo.tv/

doet het bij mij dus niet. Gistermiddag wel, en nu ineens niet meer. Snap er geen reet van. Heb alles al afgezocht.

Weet iemand hoe dit komt?

Verwijderd

Ik gebruik nu firefox vooral en bijna alles doet het.

Voor haast iedereen werkt dit: http://msdn.microsoft.com...downloads/list/webdev.asp

Maar ik krijg de melding: "Fout bij het registreren van OCX C:\Windows\System32\jscript.dll

Iemand een ideetje?

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:40:
Ik gebruik nu firefox vooral en bijna alles doet het.

Voor haast iedereen werkt dit: http://msdn.microsoft.com...downloads/list/webdev.asp

Maar ik krijg de melding: "Fout bij het registreren van OCX C:\Windows\System32\jscript.dll

Iemand een ideetje?
r0b schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 01:03:
Ik had dit probleem ook na het installeren van kaspersky, en heb het op kunnen lossen met een klein bestandje van de Microsoft website .. ik zal even zoeken voor je. :)

Got it!
Windows Script was het. :)

Beschikbaar: hier
Diezelfde oplossing stond (van Windows Script althans) stond dus al in het topic; en toch heb je er zelf een maand naar lopen zoeken .. :+

Anyhow, wat betreft de jscript.dll error; waar komt hij voor, wat zegt hij exact, wat staat er in het logboek?

Verwijderd

Hij installeert het wel, zie ook de gebruikersovereenkomt enzo maar ik zou niet weten waar dat log zou moeten staan.

Ik heb trouwens de 2 varienten :P. De ene waarvan de oorzaak onbekent is en volgens mij microsoft script werkt. Javascript (dus niet java) doet het niet (goed).

De andere variant is die veroorzaakt wordt door norton als je die van je computer afgooit en daardoor doet zoeken en microsoft update het niet. Ik heb al een aantal bestanden geprobeert van de norton website maar helpt niet.

Edit: Dat bestand staat in c:/windows/system32 en heb ergens anders gelezen dat dat bestand en nog 1tje in diezelfde map de oorzaak zijn van dat WMP en een hoop IE-sites het niet doen.

Dat andere bestand is vbscript.dll

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 20:08 ]

Verwijderd

Heey,

ik weet dat dit topic al heel oud is maar ik heb op het moment het zelfde probleem.
Alleen kan ik hetb estand webdev.asp niet meer downloaden.
Heeft iemand hem toevallig nog ergens en kan die mij dat sturen of weet iemand waar ik hem nu kan downloaden??

groet Kèvin

Verwijderd

Sorry laat maar probleem is al weer opgelost :D heb even:
Microsoft Windows Script 5.6 gedownload en hij doet het weer.
Pagina: 1